זה נראלי כאילו גם במגזר הדתי יש "חסידים" ויש "ליטאים"..
מה דעתכם?
אני לא מגדיר את עצמי כ"ברסלבר", אני יהודי.
![]()
לא כ"חסיד" ממש, עם קטע של אומן וזה,
אלא בקטע של התחברות. אני מאוד מחובר לתורת רבי נחמן, דברים מופלאים שמחזקים כל אחד...
קטע של התחברות ..
למדתי בדת"ל והתחזקתי מרבינו אשרינו שזכינו!
ברוך ה' זכיתי להיות באומן בראש השנה!
אני בעיקרון תמיד למדתי ולומד את תורת רבי נחמן אפילו זכיתי לטוס לאומן בראש השנה כבר פעמיים. השנה לא בגלל הקורונה. ללא ספק אם ישאלו אותי מי הדמות שהכי השפיעה על חיי אני אומר רבי נחמן, עכשיו אני לא מגדיר את עצמי ברסלבר וגם אין לי פאות אבל אני מחובר ממש
לרבי נחמן, אבל אני לא יודעת ככ הרבה דברים כדי להחשיב את עצמי לברסלבית
בכללי אני מתחברת ממש לחסידות בכללי, רבי נחמן בפרט
אבל מה שכן, לגבי מה שאמרת על החסידים והליטאים, אני לא בטוחה שבכל המקומות זה ככה, אבל לפחות אצלנו-
כאילו אני לא בטוחה שזה ההגדות הנכונות, אבל באזור שלי לפחות, הדתיים (-דגש על הדתיים, יש באזור קהילה מאוד גדולה של חב"ד) אין להם שום שמץ עם שווא על חסידות
זה ממש עצוב האמת
הבטיחו לנו במדרשה באולפנה שיהיה התוועדות לר"ח..
הביאו אחד מהבעלים של המורות, שבהתחלה פתח ואמר שהוא לא יודע מהזה התוועדות, הוא הבין שזה משו עם שירים,אז הוא עשה שיעור תורה ושם בסוף שירים
וכאילו, כל הכבוד שהם חשבו על התוועדות וכזה, כי הבנות שהיו אז במדרשה ממש רצו יותר לימודים בחסידות וכזה, אבלאבלאבל..
הייתי ככ מאוכזבת בסוף
אני מאוד מתחזקת מהתורות של רבי נחמן אבל לא אני לא מגדירה את עצמי ברסלברית כי ככה. זה קיצוני מדי. מי שרוצה(בקמץ) הסברים ופירוט שתבוא לפרטי...
לא מגדירה אבל בהחלט לומדת את התורות ויש לרבנו השפעה רבה עלי..
אני חושבת שברסלב זה בסיס
וכמובן שבציבור הדתי לאומי יש גם חסידיים וגם ליטאים..
כאילו אם יבקשו ממני לכתוב תיאור על עצמי זה כנראה לא יופיע,
אני די "מתנגדת" כי מאוד לא אוהבת חסידות ולא סובלת כשנותנים לנו באולפנא קטעים חסידיים שמלאים בכל הדברים שאני לא אוהבת בחסידות.
שההגדרה היא דבר מוטעה בכל ציבור
אני סרוף ברמות על רבי נחמן ולא הייתי היום קיים בלעדיו
אבל לדעתי אחרי ברור עמוק שעברתי בזה אני לא חושב שזה נכון להכנס להגדרה הזאת
ספרים לדוגמא השתפחות הנפש ממש אוהבת קטעים של רבי נחמן וזה
אבל בהחלט לומדת ומושפעת רבות מברסלב.
ה' זיכה אותי לצאת כמה פעמים להפצות במקומות חשוכים מאוד ואנשים שנראה כאילו אין להם שום קשר ליהדות אמרו לי "יווו אני מת/ה על רבי נחמן" ואפילו איזה מישהי שנראית חילונית גמורה אמרה לי שיש לה את כל הספרים של רבי נחמן וכדאי שאני אביא לאנשים שאין להם...
עוד משהו קטן- לכל האנשים שמתחברים ולא מגדירים וכו'- זה ברסלב האמיתי! בלי קוד לבוש וחצר ומוסדות ומנהגים וכל מיני הנהגות חיצוניות. ברסלב כשמה כן היא- חסידות של הלב. אתה אוהב את רבי נחמן? בזה הכל תלוי! יכול להיות שאתה הרבה יותר חסיד ממישהו שנראה חסיד אם כל השטיקים והטריקים...
וה' יזכה אותנו להתקרב באמת לאשר חשקה נפשנו. אשרינו!
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...