יש לי כבר סטיגמה על כל כלי:שבנים דתיים מנגנים בקלרינט
בנות דתיות בחליל צד
אנשים משועממים שמנסים כלי חדש בגיטרה
חליל מכל הבא ליד
ואורגן או פסנתר כל אדם שני[כאילו איזה רבע מהשכבה שלי מנגנות באורגן סלש פסנתר]
יש לי כבר סטיגמה על כל כלי:שבנים דתיים מנגנים בקלרינט
בנות דתיות בחליל צד
אנשים משועממים שמנסים כלי חדש בגיטרה
חליל מכל הבא ליד
ואורגן או פסנתר כל אדם שני[כאילו איזה רבע מהשכבה שלי מנגנות באורגן סלש פסנתר]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
תקופה קצרה (לא מרצון).
ההורים לחצו?
והצלחתי לעזוב באמצע שנה...
אני מנגן בחליל צד.
ואני לא בת!
ואני מנגנת בקלרינט
ואני לא בן
+מתחילה ללמוד גיטרה, ולא משועממת![]()
א. יש הבדל ענק ומשמעותי בין פסנתר לאורגן, אז בבקשה. (מתייגת: @אני_גרוט)
ב. רבע מהשכבה? את בטוחה שרבע מהשכבה שלך יודעת רציני פסנתר?
"יש הרבה אנשים שמנגנים בחליל / גיטרה"
אה?
תחליטי אם את מדברת על אורגן או פסנתר.
יש לי גם אורגן וגם פסנתר, לכן זה כ"כ מפריע לי.
אורגן זה כלי פשוט ממש, ופסנתר זה כלי מקצועי.
לערבב בניהם זה ממש לא לעניין.
אז אולי בגלל זה פסנתר זה נראה לי כמו אורגנית פלוס כמה אוקטבות.
ברור שיש לזה תהודה ואקוסטיקה אחרת.
אבל ההבדל נגיד בין אורגנית לפסנתר חשמלי זה שטויות אבל מי שיש לו פסנתר חשמלי יכול להגיד שהוא מנגן על פסנתר.
ואני לא מדברת על איך שמנגנים אלא על הכלי עצמו
וכי יש לזה צליל מזעזע
חלילית מצויינת אם מנגנים נכון וחלק הם הרבה גלישות, ובנוסף בשביל קול שני היא יכולה להוציא קול מדהים.
שלא הרבה מכירים.... חליל סיני (נקרא 'דיזי')
זה פשוט כמו חליל צד, רק מעץ... יש לו צליל מהמם שלא דומה לשום חליל ששמעתם
לחבר שלי יש, אז לקחתי וניגנתי.. וואי יש לו פשוט צליל מדהיםם
זה כלי בסיסי מבחינה "טכנולוגית", יש גרסה לחליל כזה או אחר כמעט בכל תרבות
טוב חליל צד אני יודע מעץ... וכן חליל מכל הבא ליד
בכיתה ג' למדתי בקונסבטוריון למוזיקה אורגן ותיאוריה. משמה אני רציתי פסנתר, אבל המנהל של הקונסבטוריון המליץ להורים שלי שאלמד על קלרינט. אז מכיתה ד' אני יודע קלרינט, ולא כל כך אהבתי את זה... כי למדתי יותר בסגנון קלאסי (תזמורות הרכבים וכו') וכשהייתי חמשוש ניסיתי לנגן בסגנון חסידי... היה לי קשה רצח ואחרי כמה שנים הצלחתי, אבל לא כל כך אהבתי את זה אז עכשיו הכלי פחות או יותר ננטש...
לפני שנה וחצי בערך הבאנו פסנתר הביתה... עד אז לא בדיוק ניגנתי באופן קבוע אלא רק באוויר ולא משהו קבוע.. ומאז שיש לנו פסנתר די התמקצעתי עליו... אחד הכלים. ובזכות זה אני יודע עכשיו גם אורגן די טוב
ולגבי הגיטרה- בהחלט לא הייתי משועמם... בבר מצווה קניתי גיטרה קלאסית, ומאז אני לא מפסיק לנגן.. מאז למדתי לבד גם חשמלית, וקניתי גם אקוסטית ואני מנגן מלאאאא וזה לא משעמום... דיי מקצועי האמת
טוב אז מהקלרינט אמנם די שכחתי, אבל משם זה הסתעף לחליל וחליל צד סיני...
קיצור שורה תחתונה- מוזיקה זה אדיר, אדיר אדיר אדיר
ואם יש פה איזה תותח שמבין באקורדים מטורפים של ג'אז וכו' (כאלו ארוכים שמפחיד להסתכל עליהם) ואיך משתמשים בהם שיגיד לי!!! כי אני מת לדעת את זה לעומק
אני מנגנת על גיטרה ואני לא משועממתת
אני מנגנת כבר דיי הרבהזמן ולא כמו כולם..
ופסנתר אני מנגנת כבר מלאא זמן ממש לא כל אדם שני יודע לנגן.. אולי ביד ימין יונתן הקטן שנשמע נורא.. אבל זה לא נקרא לנגן..
אבל יש בזה אמת כל שהיא
באמת יש יותר בנים שמנגנים בקלרינט ויותר בנות שמנגנות בחליל צד (ואני בדקתי את זה)
חליל באמת הרבה אנשים מנגנים
גיטרה זה לא בהכרח משועממים, אבל זה כן האלה שמחפשים כלי חדש (ומשלים את עצמם שהוא קל...)
וגם יש הרבה אנשים שמנגנים באורגן ו/או בפסנתר
נראלי שהסטיגמה נכונה...
למדתי כי היתי משועממם
ולגבי הגיטרות - כל העולם וחמותוווווווווווו
8 מתוך 17 בנות בשבט שלי מנגנות\לומדות\שניהם ביחד על גיטרה
בהבדלה מוזיקלית בסניף רק המדריכים ניגנו והיו 6 גיטרות ו12 מדריכים
בקיצור כל ציוני\ת דתי\ת יודע לנגן על גיטרה...
חוץ ממני😁
ציפור שיר.לא יודעת אם שמתם לב אבל יש משהו משותף לכל מי שהשתתף בשירשור,
וזה שהוא מנגן!!
[חוץ מ@סטלנית בפעולה אבל היא ניראת לי טיפוס {במחילה} די מיוחד]
![]()
ואז אמרתי רגע זה יכול היות גם בן וכבר קרה פעמיים שחשבתי שזה בת וזה בן... אז נכנסתי לכרטיס אישי ובדקתי
נועה גבריאלכמו @בת סוד גם לא מבחירה.
היה לי בכיתה ד' שיעור שנקרא "מודל יישובי" (השם הזה ממש לא קשור) הבנות למדו כלי קשת והבנים כלי נשיפה.
למדנו במקלט של הבית ספר החרדי שהיה צמוד לבית ספר שלנו ושם שמרו את כל הכלי נגינה.
בחרתי בצ'לו כי היו יותר מידי בנות שלקחו כינור וויולה ולא היה מקום, ולא רציתי בס כי הוא היה בערך בגודל שלי.
היו לנו כמה "הופעות" להורים, ואמא שלי צילמה סרטון, וכנראה מישהו מהילדים שיחק לה בטלפון והסרטון הזה עלה ליוטיוב
(אני לא אגיד לכם איך הוא נקרא כי ממש רואים אותי מקרוב, ובכיתה ד' במיוחד ניראתי מזוויע.)
אני לא זוכרת בכלל איך לנגן, השיעור הזה נפסק בכיתה ה' ומאז לא נגעתי בצ'לו בכלל.
אני מנגנ/ת על גיטרה בלי קשר לשעמום זה היה החלום שלי
לגבי הגיטרה יש משהו
לגבי הפסנתר כל אדם שני יונתן הקטן בערך אחד בכיתה יודע טוב (נגינה בשתי ידיים,-לא רק אקורדים- בס אקורד וכו') ועוד כמה באמצע
יודע לעשות אקורדים אבל מנגן יחסית לאט
אני ניגנתי שנים על אלט (סוג של חלילית גדולה) וממש אהבתי אותו!! וגם הייתי יחסית מקצועית.. ( ניגנתי לבד על במה עם המורה שלי ועוד שתי בנות מול הנשיא.. זה היה הפאדיחה של חיי ) ואז יום אחד הוא נעלם לי ועד היום אני מבכה עליו... ובכללי אני מנגנת על גיטרה , אורגנית וחלילית אבל לא כל כך ברמה..
😆אגב אם את יודעת סקסופון יהיה לך ממש קל קלרינט.
[אח שלי מנגן בקלרינט והוא מצליח בגלל זה גם בסקסופון]
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!