שאלהמתנחלת אמיתית

הרבה פעמים אנשים כתבו פה שלפי רוב הפוסקים צריך לכסות את השוק.

אם ככה - למה מוסדות חינוך מחייבים רק שיכסה את הברך?

זה לא לפי רוב הפוסקים, זה לפי כל הפוסקים.39

זה כתוב בגמרא בברכות.  וזה בדיוק המחלוקת מהו השוק, החלק שמעל הברך או החלק שמתחת.

 

המשנה ברורה פסק מתחת הברךפראסטיק1


הפוך, הוא פסק שהשוק זה החלק שמעל הברך(לכיון המותנים)39


כע נכון התבלבלתיפראסטיק1


ההלכה היא מדברת על השוק ואין על זה מחלוקתרודף אהבה בימים
השאלה ההלכתית היא מה זה השוק.. החלק שמעל הברך או מתחת.
מה המקור?ניק כמעט בלי ראש

באולפנה ביישוב שלי לא מחייבים לכסות אפילו את הברך..

זה לא אומר כלום!!!! זה לא מטעמים הלכתים, פשוט הם יודעיםתימני בדם!!

שאין להם למה להעיר, כי זה לא ילך  אצל בנות שלא שומרות, וכיוון שזה מוסד איזורי , הם חייבים לקבל אותם.  עפ"י ההלכה אסור מעל הברך (גם במצב ישיבה)- לכו"ע. 

המקורות: גמרא ברכות דף כד' עמוד ב' ושו''ע סימן ע''ה39

ועוד...

^.מעונן

ד"א לא רק בגלל שזה מוסד איזורי

(עריכה- לא רק בגלל שזה מוזד איזורי חייבים לקבל אותן)

בדיוקנועה גבריאל
זה לא כי זה לא חובה.
יש גם הרבה מוסדות שכן מחייבים מתחת לברך ורוב הבנות לא הולכות ככה.
כל אחד מגדיר את הסייגים שלו בעיקר לפי האידיאל איך הוא רוצה שהבנות ילכו, ולדוגמא לכסות את השוק יכול לא להתאים לאותה אוכלוסיה(בנוסף לכך שזו אינה חובה על פי כל הפוסקים).
אגב,יש אולפנות שמחייבות לכסות את השוק,אבל בודדות.
כמו שאמרת, אולפנות!!!תימני בדם!!

אולפנות, זה לא מוסד המקפיד על גדרי ההלכה לצערינו!!! כי אין לו ברירה, כי המגזר המשתייך אליו לא מקפיד כ"כ (דתיות לאומית ומטה) , אז אל תביאו ראייה ממסגרות ומוסדים!!

תביאו ראיות הלכתיות מבוססות, כלומר: ראיות.

ועוד דבר שמאוד חשוב לדיון: אל תיהיו ראש קטן, כאילו אינכם מבינות שזה אסור, אתם מנסות לנמק את מה שאתם עושות, אך זה לא ראייה להיתר. (כמובן שאני לא בא בביקורת ח"ו ח"ו, רק אני רוצה שתחשבו ממבט מלמעלה, מה באמת הדין, ולא מה אני רוצה לשמוע שהדין) יהי רצון שנזכה לראות את בנות ישראל צנועות, "כל כבודה בת מלך פנימה" ,... מועדים לשמחה!!!

זה לא מדויקנועה גבריאל
יש אולפנות שכן הכללים שלה הן על פי גדרי ההלכה,והן האולפנות היותר דוסות במדינה,והן בודדות לצערינו.

ברוב האולפנות מחייבים ללכת מתחת לברך בישיבה ותו לא(כמובן גם שרוולים שלוש תרבעי).
זה באמת בושה שראש האולפנה צריך לעמוד כל בוקר בשער ואשכרה להסתכל על צניעות,זה באמת גועל.
לפעמים שולחים להחליף חצאית כי בנות(המון בנות) לא מגיעות עם חצאית מתחת לברך,אבל זה נדיר.
אין כבר לאולפנות שליטה על הבנות בקטע של צניעות,עם כמה שהם מנסים,פשוט אין להם!
הם יכולים להביא שיחות על כמה צניעות זה דבר חשוב,והם יכולים לקחת נציגות מהאולפנה לעשות תקנון של צניעות,אבל בפועל כמעט וכלום לא משתנה.
כי בסופו של דבר צריך לצאת מנקודת הנחה שצניעות בכלל ובדורינו בפרט זה ניסיון קשה מאוד לבנות,ולא על ידי כללים וחוקים יצליחו להפוך אותן לצנועות.
אני יכולה להגיד לך שאצלנו באולפנה מאוד ניסו לשמור על התקנון ולא צלח להם בגרוש,רוב הבנות היו הולכות עם חצאיות מעל הברך,בחופשי...
וכמה בנות אמרו לי שדווקא זה שלא לחצו עליהן ולא העיפו אותן הביתה על צניעות,זה מה שגרם להן לרצות יותר להיות צנועות ולרצות יותר להתקרב לקב"ה.

בנות רוצות להיות צנועות אבל קשה להן,והמוסדות לא יכולים לקחת להן את הקושי על ידי כללים והגבלות,יש בנות שזה מה שיחזיק אותן,אך בדורינו זה לא ככה.
ומה שכתבתי כאן זה ממש לא האידיאל שלי ושל האולפנות בכלל,אבל זה מה שקורה בפועל שכל הלחץ על צניעות מרחיק בנות.
תאמין לי שאף אחת לא מנסה לנמק את מה שהיא עושהמעונן

היי,

כשאני לא מתלבשת צנוע- הלכה זה לא מה שעולה לי בראש.

וכך גם לחברות שלי- לא מנסות לחשוב יותר מידי, מה באמת הדין, או מה אני רוצה לשמוע שהדין

וכל שאר הירקות שתיארת פה..

 

הנקודה שלי היא-

אני לא מתלבשת צנוע לא בגלל שאני חושבת שההלכה מתירה לי, אלא בגלל שאני פשוט לא חושבת מה ההלכה- כי כמוני כמוהם- לא ממש איכפת מההלכה.. יותר חשוב איך אני ניראת.

למה לא אכפת לך מההלכה?נועה גבריאל
כאילו אני מבינה שמאוד חשוב לך איך את נראת,כמוני וכמו כל הבנות.
אבל זה שאת תתלבשי צנועה לא הופך אותך ללא יפה.
שמעי שאפשר לקנות בגדים צנועים אפילו במותגים ולהראות מיליון דולר,באמת...
זה פשוט ניסיון לא פשוט,אני הכי מבינה בעולם...
אבל אני ממש מאמינה שמי שמתלבשת צנועה ומקריבה דברים עבור זה,בין אם זה לא להראות את הגוף שלה לכל העולם,או בין אם זה הזמן שצריך לחפש בגדים צנועים כי זה יותר קשה,היא עושה קידוש ה' ענק,ובעיקר משמחת את אבא שלה בשמיים שדואג לה כל החיים.

אני גם חושבת שלדוגמא אם את הולכת עם חצאית מתחת לברך או מכסה את השוק,אז מעבר לבגדים שמן הסתם כדי שתרגישי יפה ושלמה עם עצמך אז הם צריכים להיות יפים,תנסי לטפח או להשקיע הדברים שכן יש לך.
לדוג:לשים לק ברגלים אם באלך,או להתאפר או להשקיע בשיער,או כל דבר שכן מותר לעשות.
כי יופי כמובן שזה גם בגדים אבל זה בעיקר פנים.

אני יכולה להגיד לך על עצמי, כשאני רואה בת צנועה שמתלבשת יפה ונראת טוב זה קידוש ה' ענק, ובאמת שהיא יותר יפה מכל בת שתלך עם חצאית מיני.
יש בזה משו מאוד אצילי ויפה,תשאלי גם את הבנים,הם יגידו לך אותו דבר...

Working on itמעונן

תודה לך..

 

❤❤נועה גבריאל
בהצלחה אהובה,כולנו איתך ועם כל הבנות(כמובן שאני גם עם עצמי😅)
כמו שנועה אמרה - לא מדויקאין קדוש כה':)
עבר עריכה על ידי אין קדוש כה' בתאריך כ' בתשרי תשפ"א 13:46
עבר עריכה על ידי אין קדוש כה' בתאריך כ' בתשרי תשפ"א 13:14

רוב האולפנות מחייבות להגיע בלבוש אחרי הברך (לא מדברת על האולפנות שמרשות להגיע עם מיני) אבל לצערינו יש קושי בדור שלנו ולא כולם מקיימות את זה. האופי של האולפנא נקבע בסופו של דבר לפי הבנות. יכול להיות שמה הרבנים הכי מחמירים והכי דוסים שיש, בסופו של דבר האוכלוסיה קובעת. לכן זה נראה מבחוץ שלאולפנות לא אכפת והם לא משקיעות בזה. אבל בעצם האולפנות משתדלות מאוד ומשקיעות הרבה. אבל כמו שהרבה בנות כתבו כאן - אם הם ילחצו זה ימנע את ההפך. ואומרת לך את זה בת. שרואה, ויודעת. זה הרבה יותר קשה שמחייבים, אפילו הייתי אומרת פלישה. זה פלישה לתחום שלי, צניעות זה הדבר הכי אינטימי וטהור שיש, דבר שאף אחד לא יכול להכריח ולכפות ואם הוא יעשה את זה יהיה רע מאוד. זה דבר שאמור לבוא מהבת, יכול להיות בטבעי יכול להיות בתהליך, בכל דבר שלא יהיה - זה שלה לגמרי.

ואני רוצה להראות לך עוד צד שאתה אולי לא רואה מול מגמת הירידה, ישנה מגמת עליה. בנות יותר מבינות את החשיבות, יותר מתחברות לקב"ה ולהרבה דברים שזה תהליך שבסופו של דבר בעז"ה יוביל אותנו גם להקפדה בצניעות.

הקב"ה נתן לנו דור מופלא - תסתכלו על העומק שבו, על הבירור שכל אחד עושה ועל הרצון להוביל לעשייה משמעותית. וגם יש לנו כמו בכל דור, קושי, צניעות. אפשר להסתכל על הטוב שבו ואפשר גם על הרע. אתם בוחרים. אני מאמינה שבעז"ה מתוך המטורפות שיש בדור הזה והרצון האדיר לתקן  אנחנו נתגבר על הקושי הזה, זה פשוט לוקח זמן. זה תהליך.

בעז"ה עוד נזכה את כולן הולכות בצניעות ושמחות בזה.

בנות, קבלו חיזוק ממני, מעריכה אתכם. בעז"ה הקב"ה יתן לכולנו כח.

....הָיוֹ הָיָה

לצערינו הרב, גם על זה צריך לריב עד אין קץ, כידוע...

אז הולכים על המינימום, וסומכים על הדעות (הרחוקות, סליחה שאני אומר.. דעות שמקורם בכך שהיתה תקלה במילון יידיש-עברי של המשנה ברורה...) שמספיק הברך. ובתקווה שכך לפחות את זה יצליחו..

והרבה דברים לצערינו לא קורים במוסדות חינוך למרות שהיינו רוצים שיקרו,

יש עוד קילומטראז' ארוך לעבור, למרות שב"ה מתקדמים כל הזמן.

למעיישה, גם אם לא מחייבים - התפקיד של כל בת, לברר עם עצמה את ההלכה ורצון ה', את המקום שלה מול זה - וקדימה! לא צריך שהמוסדות יאכילו בכפית.

וככה זה בכל דבר, בחורי ישיבות גם, ובכל נושא ונושא - לא הכל נקבע לפי הקריטריונים של המוסד - בנאדם צריך להיות יציב והחלטי, עם שאיפות ואידיאלים, מצד עצמו!

תמיד מעצבן אותירודף אהבה בימים
שגברים מגיבים בשירשורים כאלה.
כאילו מה אתם מבינים?
סליחה @נשמה כללית (לא הצלחתי לתייג משומה)
הייתי חייבת.
סליחה? פרטי נמקי והסבירי.הָיוֹ הָיָה

מה עשיתי לא בסדר בבקשה?

היא לא אוהבת ואני יכולה להבין אותהמתנחלת אמיתית

שבנים מגיבים בשירשורים של עצבים כמו אוף עם השירת נשים הזאת ואז מצטטים את המקור זה רק בשביל להוציא עצבים.   בשירשור הזה ספציפית אני כן רציתי שבנים יגיבו כי אני יודעת שהם מבינים בזה יותר מבנות (וחבל)

נו נו.הָיוֹ הָיָה

חסר פשר.

 

שאלת למה לא מחייבים, עניתי למה לא מחייבים. מה הבעיה?

 

מוגזם לחלוטין. סורי

לאלאלא לא הבנת אותי אין לי בעיה עם זה שהגבת אבל אני יכולהמתנחלת אמיתית
לא עשית שום דבר..רודף אהבה בימים
סתם
"התפקיד של כל בת, לברר עם עצמה את ההלכה ורצון ה', את המקום שלה מול זה - וקדימה! לא צריך שהמוסדות יאכילו בכפית."

זה עצבן אותי

מה זה יאכילו בכפית? זאת גישה חינוכית! שמאחוריה יש תפיסת עולם שלמה שאני אגב מאמינה בה ממש.

וגם קצת איך שרשמת..
וגם קצת שאני עייפה..
אל תיפגע
את בוחרת באיזה נימה לקרוא.הָיוֹ הָיָה

מה גישה חינוכית? את חושבת שיש מוסדות שיאסרו עלייך ללכת עם ארוך? ובתפיסת עולם הזו את מאמינה?

והדגשתי - שמדובר לאוו דווקא לבנות, אלא לבני ישיבות ולכל אדם באשר הוא, שתפקידו לברר עם עצמו את דרכו.

על מה העצבים?

מה "קצת איך שרשמתי"? מה רשמתי בנוסח לא טוב?

מאיפה נחת לך ה"בנים מה אתם מבינים"?  אם הייתי מעליב בת שלא הולכת בצניעות - אוקיי, את יכולה לומר שאני לא מבין את הניסיון, אבל כתבתי דבר כזה? מה אני "לא מבין" במה שכתבתי?

 

אולי גם אני קצת עייף, אבל עצבנת אותי כהוגן.

 

חבראלא'ך, בנים זה לא אומר להתקיף אוטומטית....

אולימעונן

זה בגלל

שתמיד יהיה צורם באוזן לשמוע מישהו מביע דעה ועמדה בנושא שאין לו שמץ של מושג בו.-.

 

יאמר לזכותך, שגם אני חיפשתי איפה לתקוף ולא מצאתי..

(just kidding)

 

שמץ ניסיון.אמרלד
...הָיוֹ הָיָה

בדיוק לכן סיימתי בשורה האחרונה - שזה שגבר כתב משהו לא אומר אוטומטית שהוא לא בסדר.

ושוב - אם הייתי תוקף מי שלא הולכת ככה - הייתי מבין את העצבים. אבל לא היה בדבריי שום דבר כזה. ממילא - ההגדרה "מביע דעה ועמדה בנושא שאין לו שמץ של מושג בו.-." פשוט לא רלוונטית. לחלוטין. 

 

סליחה אם ההתעקשות שלי נשמעת קטנונית, אבל הגיע לי "עד לפה" המנהג הרע הזה שכל בן שאומר איזשהוא משהו שקשור לשורש צ.נ.ע. חוטף ישר מקלחת. זה לא יתכן ולא הגיוני. ואני לא מוכן לקבל את זה כנורמלי. הטענות צריכות להיות ענייניות, במחילת כבודן של כל הבנות.

 

(אהמ, ותודה על ה"יאמר לזכותי"..)

 

 

 

הא, ואם למישהי כאן יש דעה בהלכות תפילין - היא מוזמנת לומר אותה...

היי,מעונן

לא ניסיתי לתקוף-

ממש לא.

וכבר ציינתי שגם לא מצאתי היכן אפשר לתקוף אותך.

 

אז- הפסקה הראשנה היתה נקודת הנחה שזה מה שהפריע לה "אולי". (כפי שציינתי בכותרת)

והמנהג הרע הזה שאתה מדבר עליו- בנתיים רק בת אחת פה קיימה אותו..

אז כן, אולי עדיף שהוא יעלם לגמרי

אבל בוא לא נעשה מזה יותר ממה שזה..

אתה מתייחס לעניין כיאלו מינמום כמה בנות באו ותקפו אותך על תגובתך.

פשוט לא.

ואני לא אמשיך כדי לא לפגוע בכבודה של זאתי שהגיבה לך

 

שיהיה המשך יום נעים!

 

הָיוֹ הָיָה

לא דיברתי עלייך, אכן את לא תקפת, ואפילו אמרת שאין על מה, ובאמת הודיתי לך על זה..

 

 

את צודקת שעכשיו זה היה אחת, אבל כבר חטפתי כמה פעמים (כולל בלנ"ו וצמ"ע.. שם לא ראית..) ולכן כתבתי המ שכתבתי.

 

יום נעים גם לך, ויישר כח!!

חג שמח..

זאת הייתה שאלה הלכתית, אז איפה הבעיה שבנים יגיבו?הכל עוד אפשרי
כאילו אני לא רואה בעיה, וגם בתשובה, הוא לא כתב על החוסר נוחות.. שזה עניין שרק אנחנו (הבנות) מכירות..
אני בשוק מהשאלהצבע לחיים
איזו שנינות על הבוקר... יוני קדוש


איזה קדושה על הבוקרצבע לחיים
ודאי!יוני קדוש

ברי לי שהשאלה בתחילת השרשור נועדה להרבות קדושה בעולם! אין ספק!
פשוט הוספתי קצת בדיחותא...

אם אנשים בדור שלנו כמוך יתעוררו על זהבורדו
בדור הבא כבר יהיו יותר מוסדות שזה הסטנדרט שלהם בעז"ה
^^^^לחלוטין!!הָיוֹ הָיָה

חבר'ס, אנחנו הדור הבא!!

אנחנו קובעים אותו, אנחנו מעצבים אותו, אנחנו נקבע אם הוא יהיה דור של ת"ח וירא"ש, או חלילה לא...

👍העניין הוא שבכל מקרה עמ"י יחזור בתשובהבורדו
חבל רק להאריך את הדרך
..קרובה
אני חושבת שכמו הרבה דברים בחיים, צריך לפעמים לעשות את המינימום, בבחינת 'תפסת מרובה-לא תפסת'.
מוסדות החינוך צריכים להתאים את הדרישות *המחמירות* שלהם לרקע הרוחני של הבנות.
אולפנה שהבנות מגיעות מאוכלוסייה שומרת שבת וזהו, שתקבע את הגרביים והמקסי ככללים בסיסיים, תאבד את הבנות ואת העתיד שלהם בעם ישראל.
אולי לא בקיצון ככה, אבל השפעות שליליות של כפייה יש לרוב.
לא מדובר פה על דבר המנוגד את ההלכה במוצהר, אלא רק הליכה לפי פוסקים מקלים. שזה בסדר, בעיקר אם מדובר על גזרה שהציבור לא יכול לעמוד בה.

(שאלת על מחלוקת פוסקים, אבל לצערי יתכן והייתי עונה לך את העדיפות הזאת גם במקרים שאין מחלוקת והכל אוסרים)
אבל ההורים בוחרים לשלוח את הילדים שלהם למקום שתואם אתבורדו
האידיאלים שלהם
ולכן לא צריכה להיווצר כפייה
זה נכוןקרובה
ולכן יש אינסוף סגנונות.
הדוסים כן ישלחו למקום דוס.
הבעיה מתחילה כמו שכתבתי, מאוכלוסייה לא דוסית (לדעתי זה הרוב...) שהברירה היא או תיכון מעורב, או אולפנה פתוחה מאוד מאוד. אין אופציה נוספת. ובשביל שלא ילכו לתיקון מעורב, נאלצים לוותר על כמה ערכים כדי להרוויח ערכים הרבה.
יש אוכלוסיה לא דוסית שהם לא "לא דוסים" מאידיאל ואין להם בעיהבורדו
לשלוח את הילדים שלהם לבתי ספר ברמה יותר גבוהה מהבית
(אישית למדתי בבית ספר כזה וזה דווקא יפה כי מצד אחד יש גיוון באוכלוסיה ומצד שני יש את הצוות שמהווה אידיאל וגם חופש להיות דוסי ואפילו כבוד)
לגבי יסודי זה אולי נכוןקרובה
על אף שאני מניחה שאישה בלי כיסוי ראש, כן תירתע מלשלוח את הבת שלה למקום שמחייב גרביים. זה סוג של סתירה.
אבל השאלה דיברה על אולפנות. שזה גיל כבר שהקושי שונה. זה לא הקושי אצל ההורים, זה אצל התלמידות. בת 16 שבמקור מבית עם חצאית קצרה, ויכריחו אותה לעבור למקסי וגרביים בניגוד לרצונה, סביר שהיא תגיע הביתה ולא תחליף לחצאית קצרה, אלא לג'ינס קצרצר.
לדעתי זה לא שווה את זה.
יש משהו במה שאת אומרת וזה באמת לא פשוט. אבל עדיין לא חושבת שבורדו
שיש הבדל כל כך גדול בין יסודי לתיכון, כי האידיאל לא משתנה. למה בגלל זה לא להקים עוד אולפנות תורניות? ממה שאני רואה יש הרבה בנות דווקא תורניות מהבית שהיו רוצות שיהיה להן יותר מקום כי באולפנה רגילה לא קל ללכת עם חצאית אפילו 3/4(שזו השיטה המקלה)
ומי שלא רוצה בסוף היא בוחרת איפה ללמוד ויש עדיין אולפנות איזוריות או תיכונים דתיים, אבל לא בגלל זה להוריד את כל האידיאל הדתי...
אופס. השתמע מדבריי דברים שלא התכוונתי אליהםקרובה
א.מקצרות החצאיות לא לובשות אותן מתוך אידיאלים. בדכ. אין פה אידיאל שמשתנה.
ב. אני בעד להקים אולפנות תורניות!!! ברור!
ג. אני לא מורידה את האידיאל הדתי. רק מסבירה את הרציונאל שמאחורי חוסר ההקפדה על גרביים ומקסי.
למשל- אם הייתי מקימה אולפנה במקום לא דוס, לא הייתי מחייבת גרביים, אלא מתמקדת במה שכן קריטי וכן פוטנציאלי לבנות. צניעות מושלמת זה כמה וכמה שלבים קדימה..
טובבורדו
אז יופי שהבהרת חחח וגם כמה דברים:
* האולפנה היא מוסד שאמור לבטא את האידיאל הדתי, ולכן יש ציפייה מסויימת שהוא לא יתאים את עצמו לאוכלוסיה אלא להיפך. זאת אומרת יש גמישות, אבל לא עד כדי כך... (המצב לצערינו מזעזע)
אבל אני מבינה את הרציונל הזה שאת אומרת.
* בעיקרון יש כאן בעיית שורש... הצניעות היא אחד הדברים שבהם מתבטאת רמה דתית...
* אם אני הייתי מקימה אולפנה הדבר שהכי היה חשוב לי זה שהצוות יהיה דוגמא אישית, ושיהיה ניכר ש"דרכיה דרכי נעם" בצורה כזאת שכשרואים אותם רואים את היופי שבשמירת המצוות. (אבל זה כבר לא קשור)

..קרובהאחרונה
*אמור, אבל לדעתי השלבים שהוא עושה, לא סותר את האידיאל.
*בדיוק בגלל זה צריךלהנמיך ציפיות, כי רוב הדתיות לא שומרות גרביים, אז לא ישלחו למוסד כזה, שלא לפי השקפתם במדוייק.
*בכל דרכך דעהו.
....אין קדוש כה':)
עבר עריכה על ידי אין קדוש כה' בתאריך כ' בתשרי תשפ"א 13:10

את מדברת על המוסדות שהולכים לפי דעת המיעוט, לפי השיטה של עד הברך. יש אולפנות ומוסדות חינוך שמחייבים יותר - כי הם הולכים לפי השיטה של כל השוק וגרביים. זה עניין של שיטה.

 

נראה שזה חשוב לך!! כל הכבוד!! בהצלחה.

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך