הרבה פעמים אנשים כתבו פה שלפי רוב הפוסקים צריך לכסות את השוק.
אם ככה - למה מוסדות חינוך מחייבים רק שיכסה את הברך?
הרבה פעמים אנשים כתבו פה שלפי רוב הפוסקים צריך לכסות את השוק.
אם ככה - למה מוסדות חינוך מחייבים רק שיכסה את הברך?
זה כתוב בגמרא בברכות. וזה בדיוק המחלוקת מהו השוק, החלק שמעל הברך או החלק שמתחת.
באולפנה ביישוב שלי לא מחייבים לכסות אפילו את הברך..
שאין להם למה להעיר, כי זה לא ילך אצל בנות שלא שומרות, וכיוון שזה מוסד איזורי , הם חייבים לקבל אותם. עפ"י ההלכה אסור מעל הברך (גם במצב ישיבה)- לכו"ע.
ועוד...
ד"א לא רק בגלל שזה מוסד איזורי
(עריכה- לא רק בגלל שזה מוזד איזורי חייבים לקבל אותן)
אולפנות, זה לא מוסד המקפיד על גדרי ההלכה לצערינו!!! כי אין לו ברירה, כי המגזר המשתייך אליו לא מקפיד כ"כ (דתיות לאומית ומטה) , אז אל תביאו ראייה ממסגרות ומוסדים!!
תביאו ראיות הלכתיות מבוססות, כלומר: ראיות.
ועוד דבר שמאוד חשוב לדיון: אל תיהיו ראש קטן, כאילו אינכם מבינות שזה אסור, אתם מנסות לנמק את מה שאתם עושות, אך זה לא ראייה להיתר. (כמובן שאני לא בא בביקורת ח"ו ח"ו, רק אני רוצה שתחשבו ממבט מלמעלה, מה באמת הדין, ולא מה אני רוצה לשמוע שהדין) יהי רצון שנזכה לראות את בנות ישראל צנועות, "כל כבודה בת מלך פנימה" ,... מועדים לשמחה!!!
היי,
כשאני לא מתלבשת צנוע- הלכה זה לא מה שעולה לי בראש.
וכך גם לחברות שלי- לא מנסות לחשוב יותר מידי, מה באמת הדין, או מה אני רוצה לשמוע שהדין
וכל שאר הירקות שתיארת פה..
הנקודה שלי היא-
אני לא מתלבשת צנוע לא בגלל שאני חושבת שההלכה מתירה לי, אלא בגלל שאני פשוט לא חושבת מה ההלכה- כי כמוני כמוהם- לא ממש איכפת מההלכה.. יותר חשוב איך אני ניראת.
תודה לך..
בתאריך כ' בתשרי תשפ"א 13:46
בתאריך כ' בתשרי תשפ"א 13:14רוב האולפנות מחייבות להגיע בלבוש אחרי הברך (לא מדברת על האולפנות שמרשות להגיע עם מיני) אבל לצערינו יש קושי בדור שלנו ולא כולם מקיימות את זה. האופי של האולפנא נקבע בסופו של דבר לפי הבנות. יכול להיות שמה הרבנים הכי מחמירים והכי דוסים שיש, בסופו של דבר האוכלוסיה קובעת. לכן זה נראה מבחוץ שלאולפנות לא אכפת והם לא משקיעות בזה. אבל בעצם האולפנות משתדלות מאוד ומשקיעות הרבה. אבל כמו שהרבה בנות כתבו כאן - אם הם ילחצו זה ימנע את ההפך. ואומרת לך את זה בת. שרואה, ויודעת. זה הרבה יותר קשה שמחייבים, אפילו הייתי אומרת פלישה. זה פלישה לתחום שלי, צניעות זה הדבר הכי אינטימי וטהור שיש, דבר שאף אחד לא יכול להכריח ולכפות ואם הוא יעשה את זה יהיה רע מאוד. זה דבר שאמור לבוא מהבת, יכול להיות בטבעי יכול להיות בתהליך, בכל דבר שלא יהיה - זה שלה לגמרי.
ואני רוצה להראות לך עוד צד שאתה אולי לא רואה מול מגמת הירידה, ישנה מגמת עליה. בנות יותר מבינות את החשיבות, יותר מתחברות לקב"ה ולהרבה דברים שזה תהליך שבסופו של דבר בעז"ה יוביל אותנו גם להקפדה בצניעות.
הקב"ה נתן לנו דור מופלא - תסתכלו על העומק שבו, על הבירור שכל אחד עושה ועל הרצון להוביל לעשייה משמעותית. וגם יש לנו כמו בכל דור, קושי, צניעות. אפשר להסתכל על הטוב שבו ואפשר גם על הרע. אתם בוחרים. אני מאמינה שבעז"ה מתוך המטורפות שיש בדור הזה והרצון האדיר לתקן אנחנו נתגבר על הקושי הזה, זה פשוט לוקח זמן. זה תהליך.
בעז"ה עוד נזכה את כולן הולכות בצניעות ושמחות בזה.
בנות, קבלו חיזוק ממני, מעריכה אתכם. בעז"ה הקב"ה יתן לכולנו כח.
לצערינו הרב, גם על זה צריך לריב עד אין קץ, כידוע...
אז הולכים על המינימום, וסומכים על הדעות (הרחוקות, סליחה שאני אומר.. דעות שמקורם בכך שהיתה תקלה במילון יידיש-עברי של המשנה ברורה...) שמספיק הברך. ובתקווה שכך לפחות את זה יצליחו..
והרבה דברים לצערינו לא קורים במוסדות חינוך למרות שהיינו רוצים שיקרו,
יש עוד קילומטראז' ארוך לעבור, למרות שב"ה מתקדמים כל הזמן.
למעיישה, גם אם לא מחייבים - התפקיד של כל בת, לברר עם עצמה את ההלכה ורצון ה', את המקום שלה מול זה - וקדימה! לא צריך שהמוסדות יאכילו בכפית.
וככה זה בכל דבר, בחורי ישיבות גם, ובכל נושא ונושא - לא הכל נקבע לפי הקריטריונים של המוסד - בנאדם צריך להיות יציב והחלטי, עם שאיפות ואידיאלים, מצד עצמו!
מה עשיתי לא בסדר בבקשה?
שבנים מגיבים בשירשורים של עצבים כמו אוף עם השירת נשים הזאת ואז מצטטים את המקור זה רק בשביל להוציא עצבים. בשירשור הזה ספציפית אני כן רציתי שבנים יגיבו כי אני יודעת שהם מבינים בזה יותר מבנות (וחבל)
חסר פשר.
שאלת למה לא מחייבים, עניתי למה לא מחייבים. מה הבעיה?
מוגזם לחלוטין. סורי
להבין את @רודף אהבה בימים
מה גישה חינוכית? את חושבת שיש מוסדות שיאסרו עלייך ללכת עם ארוך? ובתפיסת עולם הזו את מאמינה?
והדגשתי - שמדובר לאוו דווקא לבנות, אלא לבני ישיבות ולכל אדם באשר הוא, שתפקידו לברר עם עצמו את דרכו.
על מה העצבים?
מה "קצת איך שרשמתי"? מה רשמתי בנוסח לא טוב?
מאיפה נחת לך ה"בנים מה אתם מבינים"? אם הייתי מעליב בת שלא הולכת בצניעות - אוקיי, את יכולה לומר שאני לא מבין את הניסיון, אבל כתבתי דבר כזה? מה אני "לא מבין" במה שכתבתי?
אולי גם אני קצת עייף, אבל עצבנת אותי כהוגן.
חבראלא'ך, בנים זה לא אומר להתקיף אוטומטית....
זה בגלל
שתמיד יהיה צורם באוזן לשמוע מישהו מביע דעה ועמדה בנושא שאין לו שמץ של מושג בו.-.
יאמר לזכותך, שגם אני חיפשתי איפה לתקוף ולא מצאתי..
(just kidding)
בדיוק לכן סיימתי בשורה האחרונה - שזה שגבר כתב משהו לא אומר אוטומטית שהוא לא בסדר.
ושוב - אם הייתי תוקף מי שלא הולכת ככה - הייתי מבין את העצבים. אבל לא היה בדבריי שום דבר כזה. ממילא - ההגדרה "מביע דעה ועמדה בנושא שאין לו שמץ של מושג בו.-." פשוט לא רלוונטית. לחלוטין.
סליחה אם ההתעקשות שלי נשמעת קטנונית, אבל הגיע לי "עד לפה" המנהג הרע הזה שכל בן שאומר איזשהוא משהו שקשור לשורש צ.נ.ע. חוטף ישר מקלחת. זה לא יתכן ולא הגיוני. ואני לא מוכן לקבל את זה כנורמלי. הטענות צריכות להיות ענייניות, במחילת כבודן של כל הבנות.
(אהמ, ותודה על ה"יאמר לזכותי"..)
הא, ואם למישהי כאן יש דעה בהלכות תפילין - היא מוזמנת לומר אותה...
לא ניסיתי לתקוף-
ממש לא.
וכבר ציינתי שגם לא מצאתי היכן אפשר לתקוף אותך.
אז- הפסקה הראשנה היתה נקודת הנחה שזה מה שהפריע לה "אולי". (כפי שציינתי בכותרת)
והמנהג הרע הזה שאתה מדבר עליו- בנתיים רק בת אחת פה קיימה אותו..
אז כן, אולי עדיף שהוא יעלם לגמרי
אבל בוא לא נעשה מזה יותר ממה שזה..
אתה מתייחס לעניין כיאלו מינמום כמה בנות באו ותקפו אותך על תגובתך.
פשוט לא.
ואני לא אמשיך כדי לא לפגוע בכבודה של זאתי שהגיבה לך
שיהיה המשך יום נעים!
הָיוֹ הָיָהלא דיברתי עלייך, אכן את לא תקפת, ואפילו אמרת שאין על מה, ובאמת הודיתי לך על זה..
את צודקת שעכשיו זה היה אחת, אבל כבר חטפתי כמה פעמים (כולל בלנ"ו וצמ"ע.. שם לא ראית..) ולכן כתבתי המ שכתבתי.
יום נעים גם לך, ויישר כח!!
חג שמח..

יוני קדושברי לי שהשאלה בתחילת השרשור נועדה להרבות קדושה בעולם! אין ספק!
פשוט הוספתי קצת בדיחותא...

חבר'ס, אנחנו הדור הבא!!
אנחנו קובעים אותו, אנחנו מעצבים אותו, אנחנו נקבע אם הוא יהיה דור של ת"ח וירא"ש, או חלילה לא...
בתאריך כ' בתשרי תשפ"א 13:10את מדברת על המוסדות שהולכים לפי דעת המיעוט, לפי השיטה של עד הברך. יש אולפנות ומוסדות חינוך שמחייבים יותר - כי הם הולכים לפי השיטה של כל השוק וגרביים. זה עניין של שיטה.
נראה שזה חשוב לך!! כל הכבוד!! בהצלחה.
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...