למה לא אומרים אלוקים אמרה במקום אמר?
שאלה קצת מצחיקה...אמממ
למה לא אומרים אלוקים אמרה במקום אמר?
למה שאלה מצחיקה את צודקת בעצם השאלהפראסטיק1
האמת לא יודע אין לי תשובה
כמו שלגברים ונשים ביחדמנסה להיות דוס
מדברים בלשון זכר...
מה לעשות, ככה זה בעברית
יש עברית ויש לשון הקודש...דמעה שקופה
זה היינו הך.הָיוֹ הָיָה
ובכל מקרה הכלל הנ"ל הוא בין בלשה"ק המקובלת כיום המכונה "עברית" ובין בעברית העתיקה המכונה "לשה"ק".
לשון הקודש = שפת התנ"ך.דמעה שקופה
בעבר היא נקראה "יהודית".
עברית = השפה שהמציא בן יהודה.
לא התייחסתי כעת על הכלל, התייחסתי לכך שבלבלו בין לשון הקודש לעברית.
עכ"פ זאת בסה"כ הייתה בדיחה פנימית.
טעות. חוסר הבנה בסיסי במהות לשה"ק.הָיוֹ הָיָה
וגם חוסר הכרות עם דברי חז"ל והראשונים...

אלו שתי שפות שונות.דמעה שקופה
תצחקי כמה שתרצי, חבל על הבורות והעמ'רצות.הָיוֹ הָיָה
לפי כל הכללים שקיבלנו מחז"ל ומהראשונים ומגדולי המדקדקים (ראב"ע, רשב"ג, ריה"ל, רא"ב, מלבי"ם, רד"ק, דונש, מנחם, וכו') זו אותה שפה.
אבל דמעה צחקה עליהם, נו שוין, שתצחק, הם לא מתרגשים.
זאת בדיוק אותה השפהפשוט אני..
רוב השפות המדוברות היום, קיימות כבר אלפי שנים. במשך אותן אלפי שנים השפות האלה קיבלו עוד ועוד מילים, בהתאם להתפתחות האנושות ולצורך של דוברי השפה.
לפני כ-1,800 שנים, השפה העברית חדלה מלהיות שפה מדוברת (השתמשו בה רק לצרכים דתיים), ולכן היא "קפאה" ונשארה עם אותו אוצר מילים דל שהיא הכילה בימי המשנה.
בסוף המאה ה-19 ובתחילת המאה ה-20, החל תהליך המכונה "תחיית השפה העברית", שבו העברית הפכה להיות שפה מדוברת עבור יותר ויותר אנשים.
לצורך התאמת השפה לחיים המודרניים, אנשים רבים (וביניהם אליעזר בן יהודה) חידשו בה מילים רבות שלא היו קיימות (למשל תאריך, גרביים, עגבניה, רכבת, ועוד אלפי מילים).
הוספת המילים לא הפכה את השפה לשפה חדשה, כמו שכתבתי בהתחלה - בכל שפה מוסיפים מילים חדשות כדי להתאימה לזמן ולצורך של דובריה.
עד כמה שידוע לי אין שפה נוספת בעולם כולו - שחזרה להיות מדוברת לאחר למעלה מ-1,500 שנים של הפסקה.
"בדיוק" אותה שפה?דמעה שקופה
אי אפשר להגיד שזאת *בדיוק* אותה שפה.
למה אי אפשר? זה בדיוק המצבפשוט אני..
דווקא בתור חבדית משיחיתפשוט אני..
משום מהדמעה שקופה
לא זכור לי שהצגתי את עצמי בפניך ככזאת.
רוח הקודש הופיעה בבית מדרשנופשוט אני..
וואו, מעודי לא נחשפתי למקרים בהם רוח הקודש טועה בהגדרותיה.דמעה שקופה
כנראה שהמקרה הנתון ממש מיוחד, מכיוון שאינני כזאת.
מוזמנת לקרוא רמב"םבן מכיר
משנה תורה ולהחליט עד כמה מדוייקת השפה
מצטערת לבאס אותך.דמעה שקופה
לא ניסיתי לפתח כאן שום ויכוח.
נזכרתי בבדיחה פנימית, אז כתבתי ותייגתי את מי שהייתה אמורה להבין.
כן הבנתי חחדסדוסה
ממש טעותמאן דאמר

..דסדוסה
מזל שיש את @נשמה כללית שיסביר כמו שצריך את מה שאני חושבת

אבל זה כיף לצחוק על זה...דמעה שקופה
(ואם כבר הדיון הקבוע שלנו: אין בעיה לדבר ברוסית!!)
רק מוזרים מדברים רוסיתדסדוסה
וזו שפה טמאה! הקומוניסטים הרשעים ימ"ש דיברו בה
אני מוזרה בלי קשר...דמעה שקופה
צודקת צודקת. אז צרפתית מותר?
(אני לא סובלת את השפה הזאת!!)
נחשי לבדדסדוסה
אסור. שפה טמאה של צרפתים ארורים.דמעה שקופה
|שואל| צדקתי?
טוב שלךךדסדוסה
(למרות שאני דווקא אוהבת צרפתית)
את יודעת צרפתית?דמעה שקופה
או סתם אוהבת בלי קשר...
בלי קשרדסדוסה
אבל אני יודעת משפט אחד..
ברונזור זמאפל.. גכאחטוסאו איזבט.. מוניכול א... קיצור נראלי אני יעצור בזה
כדאי נראה לי...אמממ
לא וצרפת עם האמברגו ערב מלחמת ששת הימים יותר טוביםמאן דאמר
מהקומוניסטים עבידו לי טובה
הסיבה פשוטהאבןגבירול
ה' אינו זכר או נקבה, אין לו מין. דיבור סתמי בעברית הוא בלשון זכר אז זו פשוט ברירת מחדל.
ע"פ הקבלה הקב"ה הוא זכרפיקאר
אל תשאלו אותי למה
חלילה. זו ההגשמה ממנה מזהירים בלימוד קבלה.הָיוֹ הָיָה
ה' הוא לא זכר. חלילה וחס, וגם לא נקיבה.
אני שמעתי אחרתפיקאר
שה' הוא משפיע אבל לא למדתי קבלה אז אין לי מה להתווכח
..הָיוֹ הָיָה
שוב, זה בדיוק מה שנקרא "הגשמה". אתה שמעת נכון שהתגלותו הוא בבחינת משפיע. הבעיה מתחילה בלהפוך את זה ל"הוא זכר".
אין לנו שום שום שום שום השגה בו ית'.
והוא לא שייך שלום אחת מההגדרות הגשמיות שלנו.
אפילו שם הוי"ה, ואפילו התואר "אין סוף ברוך הוא" שמהווה את התואר הכי עליון בקבלה ונועד לבטא את אי ההשגה, אינם באמת תארים "לו" אלא לשלב הכי עליון שבהתגלותו. בו עצמו אין לנו שום השגה ושום מילה מתאימה.
ועל זה מזהירים כ"כ מהעיסוק בקבלה - לא להגיע חלילה לידי הגשמה ולגרום קיצוץ בנטיעות.
מה שכן - שורש תשובתך הוא נכון.הָיוֹ הָיָה
כיוון שהתגלותו אלינו היא בצורת של השפעה, לכן אנו מתייחסים ופונים אליו כדרך שפונים אל זכר - שעניינו ההשפעה.
כתבת יפהנפש חיה.
תודה!הָיוֹ הָיָהאחרונה
נכון, והשכינה היא נקבה...בורדו
סכנת כפירה לפניך
הָיוֹ הָיָה
אסור לדבר דיבורים כאלו, זו כפירה וקיצוץ בנטיעות.
כל יחס כזה הוא עוון חמור של "הגשמה". רחמנא ליצלן.
אנא! זהירות!
טוב (לא יודעת מה הגבול בין הגשמה להבנה הזאת) צודקבורדו
לפי הרמב"ן השכינה זה כינוי לקב"הצ'יאל
בתורה הקב"ה מדבר על עצמו בלשון זכר.מבקש אמונה
אז ככהשמינייייייסט
אם את מדברת מצד איך שתופסים אותו בעולם קשה להגיד כי "העולם" זה מושג רחב וקשה להאשים מישהו או לשאול מישהו למה כך קרה. אבל אם השאלה באה כדי לחזק את הקשר שלך עם הבורא אז זו שאלה נפלאה שרבו עליה תשובות מתשובות שונות ועדיין זה לא סותר שאת בעצמך (אני לא פוסק הלכתי אבל לא נראה לי שיש בעיה) יכולה לדבר אל הקדוש ברוך הוא ולקרא לו איך שבה לך! (פעם הרב שלי העביר סדנה של התבודדות ואמר לחברים שם שמי שרוצה יכול לפנות לה' בצורה שהוא הכי מתחבר אליה כגון "היקום" וכדומה. זה פעל אצלם כבמטה קסם ממש ואחד סיפר לו שזו פעם ראשונה שהצליח ממש להרגיש שהו מדבר עם מישהו בתפילה!)
לדעתי כדאי לך ליצור קשר כזה חזק עם ה' (או איך שתבחרי לקרא לו..) ככה שלא יפריע לך שום דיבור עליו כיוון שאת כבר תהיי כל כך מחוברת בפני עצמך ואדרבה! לאט לאט ככל שמתחברים אליו מכירים אותו יותר ואולי השאלות ייפתרו..
איך יוצרים איתו קשר? ברוך ה' כבר יש קשר ויש שלוש תפילות. בכל זאת (וגם כדי באמת לענות לעצמך על השאלה שלך) כדאי להקדיש איזה זמן ביום (כמה שאפשר משהו כמו חצי שעה עשרים דקות...) כדי לשיר את שירייך הייחודים ולדבר בשפה הפשוטה שלך עם הבורא. עם הזמן הקשר יתפתח ואולי גם תלמדי לשמוע דרך זה את המסרים שה' שולח אלייך בכל רגע ומזכיר לך כמה הוא אוהב אותך ומתגעגע לזמן המתוק של אב ובתו (או שוב איך שתבחרי לקרא לו).
אם אגב יתגלה לך הסיבה למה תכנן הבורא שבעולם הוא יהיה נתפס כזכר אשמח אם תספרי לי כי אין לי באמת תשובה טובה...
בהצלחה וחג שמח!
האמת היתה לי שאלה קשורה..חלילוש
למה רק 'גוף' זה זכר, ואילו 'נפש', 'רוח', 'נשמה', 'חיה', ו'יחידה', זה נקבה?
כל הדברים הרוחניים - בנקבה..
כי האמת היא שהנקבה זה דרגה יותר גבוהה.הָיוֹ הָיָה
לא רק מה שמנית.
גם תורה
כנסת ישראל
הכל,
דרגת הזכר הוא כנגד היסוד, בחינת משיח בן יוסף
והנקיבה היא כנגד המלכות, בחינת משיח בן דוד.
ואין כאן המקום להאריך.
(ושלא יגידו אח"כ שהתורה שובניסטית)
כן..חלילוש
לפעמים הבנות עפות ואומרות שהם מקופחות ובלה בלה בלה..
מה עדיף- עשני כרצונו (!!) או שלא עשני אישה (אולי יכול להעליב אבל..)?
שלא עשני אשהצ'יאל
שעשני כרצונו היא ברכה על הרעה.
אם אתה חושב שזה רעגאלאטס
אז זה באמת ברכה על הרעה.
אבל אם לא, זו ברכה על הטובה הגדולה, אז הכל שאלה של הסתכלות...
בחירה שלך
אתה כותב ברצינות?חלילוש
זה הפשטצ'יאל
וכך כתוב בטור
איפה?חלילוש
אתה אוהב להתסיס בנות אתה....הָיוֹ הָיָה
זה היה שאלה רטוריתאמממ
כי נקבה נקרא על שם המושאלשמינייייייסט
ונקבה מייצגת מקבל וגם הגוף באמת הוא רק חלק מן הנפש הבהמית.
ואנחנו כולנו בתור נבראים לגבי הבורא אנחנו נחשבים מקבלים כיוון שהוא נותן לנו חיות כל רגע ורגע.
יש מעשה משני צדיקים שלמדו חברותא וסיכמו שיום אחד יהיה אחד משפיע וביום השני השני וכך יתחלפו כל יום. מכאן שגם אנחנו נחשבים מקבלים (נקבות...) לגבי רבנים וצדיקים.
יש ספר נפלא מדבר על זה באריכות גדולה נקרא "יחוד ההתבודדות" ספר נפלא מאוד.
מעניין מה שאתה אומר..חלילוש
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...






