אלא על הכיבוי ובקשת המשאלות.
לגבי כפרות - בשו"ע לא נכתב שזה דרכי האמורי, אלא שיש למנוע המנהג, ורק בב"י הביא מהרשב"א שחשש בזה לדרכי האמורי.
דא עקא, שכבר הב"ח כתב שם שאין זה דרכי האמורי, - ולכאורה - כי לא מצינו מנהג דומה לזה אצלם.
והעירו לעניין אחר - שלא לקחת תרנגול לבן שזה ודאי דרכי האמורי, וכדאי' בע"ז יד. שזה מנהגם.
אך לבטל מנהג הגאונים - שהנהיגו הכפרות - לא נבטל. אלו דברי הב"ח.
ובעקבותיו צעדו חתנו הט"ז והמ"א, וכמובן - אף בעקבות הרמ"א שהשיג מיד על השו"ע. וחיזק המנהג.
כך שאיני רואה סיבה לבטל מנהג הכפרות, לכה"פ אצל האשכנזיםץ
(ואף אצל הספרדים אולי יש מקום להקל, וכפי שמצינו במצבה שהיתה חביבה בימי אבות ועכשיו שעשאוה לע"ז - כן נאמר לאידך גיסא שדבר שהיה משוקץ מפני דרכי האמורי ובטל מנהגם - שוב אין בו בעיה. וזה הרי מוסכם שלפחות היום כפרות הם לא נוהגים, אבל כיבוי נרות ובקשת משאלות עדיין פופולארי שם.... דברים אלו איני אומר מידיעה, ויש לעיין בפוסקים, רק העליתי צד.)