זה מנהג של גוים?באולפנה...

יש קטע כזה שאני חושבת ושמעתי שזה מנהגים של גוים, כמו לכרוע ברך, לעשות פוו על הנרות, עגילים וכול..

אני לא יודעת אם אני היחידה ששמעתי את זה.. שדיברתי על זה עם חברות וכו.. אם אמרו שהם לא שמעו את זה.

אשמח לשמוע אם משהוא שמע על זה. ויכול להגיד לי אם צדקתי במה שאמרתי. 

אני שמעתי על הפווו על הנרות אבל עגילים??😂סטגדיש
מה? אני לא מכירה שום דבר כזהLove the world


כן..דסדוסה

לכבות את הנרות, זה ידוע שזה מנהג של גויים.. הם מכבים את הנרות ומביעים משאלה.. לצערנו אימצנו את המנהג הזה והרבה אנשים חושבים שזה עוד תוספת של יומולדת כמו שנהוג לחבוש כתר ולתלות בלונים וכו'.. אבל לא, זה חד משמעית מנהג של נוצרים.

אני גם יודעת על הדבר המטופש "להחזיק אצבעות" שמעתם על זה? אז תדעו לכם שזה עוד אחד מסוגי ההצטלבות שהנוצרים ימ"ש המציאו, כשמשלבים אצבע באצבע זה יוצר צורה של צלב (אומנם קשה לראות את זה אבל מסתבר שכן.. אל תנסו את זה עכשיו כדי לוודא שאני צודקת!!), זה ממש אסור!

צודקת!הכל טוב:-)


חייבים להפיץ שהמושג "להחזיק אצבעות" הואיוני קדוש

נוצרי!!!
כשאני אומר את זה לאנשים הם לא מאמינים לי או שהם מרימים גבה וממשיכים הלאה...
חייבים לעצור את זה!!

ואללה לא ידעתי את זהLove the world


נכון.. מכירה את הסיטואציה..דסדוסה


לא יודעת היום כל הדברים האלה כבר סימנים למשהו דתיLove the world

או משהו כזה זה פשוט עד דבר /ביטוי שהעולם משתמש בו

אין שום בעיה במנהגים של גויםפשוט אני..
גוים נוהגים לקשור נעליים - אז לנו יהיה אסור לעשות זאת?

הבעיה היא רק כאשר המנהג מהווה חלק מעבודת דתם, וכאשר אנחנו מעתיקים אותו עם אותה המשמעות.

לכן אין שום בעיה לכבות נרות או להחזיק אצבעות.

הביטוי "מחזיק אצבעות" | שאל את הרב | שאלות ותשובות | אתר ישיבה
מי שרוצה לפסוק לפי הקבלה - מוזמןפשוט אני..
בכל מקרה זה לא שייך לדיון כאן, בנושא מנהגי גוים.
חוקות הגוים (דרכי האמורי) זה עבירה גמורה.הָיוֹ הָיָה

קשירת נעליים זה לא מאפיין, כיבוי נרות כן, 

אין בכיבוי הנרות שום מאפיין דתיפשוט אני..
ובשימת שן שועל על גבי מכה?הָיוֹ הָיָה

זה דרכי האמורי, גם זה.

גם בישיבות הקדושות מדליקים נרות יום הולדת,זה מנהג סתמי בעלמאפשוט אני..

בוא נתחיל מזה שאנשים יפסיקו לעשות כפרות על בעלי חיים (שם השו"ע קובע במפורש שזה דרכי האמורי), אשר להבדיל מנרות יום הולדת - שם זה באמת טקס דתי ולכן הרבה יותר בעייתי.

לא, לא, לא דיברו כאן על ההדלקה.הָיוֹ הָיָה

אלא על הכיבוי ובקשת המשאלות.

 

לגבי כפרות - בשו"ע לא נכתב שזה דרכי האמורי, אלא שיש למנוע המנהג, ורק בב"י הביא מהרשב"א שחשש בזה לדרכי האמורי.

דא עקא, שכבר הב"ח כתב שם שאין זה דרכי האמורי, - ולכאורה - כי לא מצינו מנהג דומה לזה אצלם.

והעירו לעניין אחר - שלא לקחת תרנגול לבן שזה ודאי דרכי האמורי, וכדאי' בע"ז יד. שזה מנהגם.

אך לבטל מנהג הגאונים - שהנהיגו הכפרות - לא נבטל. אלו דברי הב"ח.

ובעקבותיו צעדו חתנו הט"ז והמ"א, וכמובן - אף בעקבות הרמ"א שהשיג מיד על השו"ע. וחיזק המנהג.

כך שאיני רואה סיבה לבטל מנהג הכפרות, לכה"פ אצל האשכנזיםץ

(ואף אצל הספרדים אולי יש מקום להקל, וכפי שמצינו במצבה שהיתה חביבה בימי אבות ועכשיו שעשאוה לע"ז - כן נאמר לאידך גיסא שדבר שהיה משוקץ מפני דרכי האמורי ובטל מנהגם - שוב אין בו בעיה. וזה הרי מוסכם שלפחות היום כפרות הם לא נוהגים, אבל כיבוי נרות ובקשת משאלות עדיין פופולארי שם.... דברים אלו איני אומר מידיעה, ויש לעיין בפוסקים, רק העליתי צד.)

אתה מכיר את הנוסח המקורי בשו"ע?שחר אורן


בדפוסים הישניםשחר אורן

הנוסח בכותרת ההלכה היה: "מנהג הכפרות בעי"כ מנהג של שטות הוא" ובחדשים השמיטו את החלק על השטות.

זה לא כ"כ נפק"מ.הָיוֹ הָיָה

מה משנה אם הוא כותב יש  למנוע המנהג או כותב שזה שטות?

 

 

יש הבדל בין למנוע המנהג לבין מנהג של שטותשחר אורן

מנהג של שטות זה הרבה יותר חריף (חו"מ שבדפוסים הישנים מופיע גם וגם).

נו נו, לא מסכים עם ההנחה הזו.הָיוֹ הָיָה

ובכ"מ רמת החריפות עצמה היא ג"כ לא כ"כ נפק"מ כאן.

אנו יודעין מה היה טעמו, אנו יודעים מי חלק ולמה, מה מוסיף לנו אם הוא קרא לזה שטות או סתם דרכי האמורי?

לא אמרתי שזה בהכרח נ"מ לכאןשחר אורן

כפי שציינת את האמירה שזה דרכי האמורי הוא לא כתב כדעת עצמו אלא הביא בשם אחר בניגוד למה שהבאתי שאת זה כתב בעצמו.

אם הוא מביא בב"י משהו מראשון, עם טעם, ואח"כ פוסק בסתמא בשו"עהָיוֹ הָיָה

מן הסתם טעם הפסק בשו"ע היה בגלל אותו טעם.

כדרכו בכלל - ביחסיות בין הב"י לשו"ע.

כלומר - גם אם הוא כתב "שטות" - די ברור שזה בגלל שזה דרכי האמורי - לפי אותם ראשונים שהביא וחושש להם.

וגם ה"יש למנוע" בא מאותו טעם.

ככה"נ אתה צודק.שחר אורן


אפשר תרגום בבקשה?דסדוסה


בשמחה..הָיוֹ הָיָה

(זה בכל מקרה לא מעיקר הדיון, אלא בנוגע לדוגמה שהוא הביא מכפרות)

 

יש איסור שנקרא "דרכי האמורי" או "חוקות הגויים", שמחמתו אסור לנהוג בדבר שהוא מנהג גויים.

ה"בית יוסף" מביא בשם הרשב"א שאין לעשות את מנהג הכפרות - כי הוא מגיע מהגוים ולכן עוברים בו על האיסור הנ"ל

ובהתאם לכך - כתב בשולחן ערוך לא לעשות את המנהג הזה.

לעומת זאת, הב"ח (מנושאי כלי הטור) והט"ז והמגן אברהם (מנושאי כלי השו"ע) סוברים שאין בזה בעיה, והמקור הוא לא מהגויים, וכותבים שאין לבטל מנהג זה, שייסודוהו הגאונים.

וגם הרמ"א כותב מיד על השו"ע - שלא חוששים לזה, וכן נוהגים כך.

 

עם זאת, הם מזהירים לא לחפש דווקא תרנגול לבן, כי חיפוש והקפדה על תרנגול לבן זה כן מנהג של גויים, ואז כן יש איסור של דרכי האמורי.

 

מה שכתבתי בסוגריים לא קריטי...

 

בסיידר?

תודה לך תלמיד חכם יקרLove the world


בכיף, והלוואי שאזכה להיות ראוי לתואר...הָיוֹ הָיָה


כן תודהדסדוסהאחרונה


אבל רוב הפעמים שמחזיקים אצבעותדסדוסה

זה לא "סתם כי באלי"

זה ביטוי לזה שאני נתונה בלחץ, שאני ממש מקווה שמשהו יקרה..

הביטוי - "מחזיקה לך אצבעות" הוא בעצם אותו דבר (כמובן להבדיל אלף אלפי הבדלות) כמו להגיד "מתפללת בשבילך"

ולכן כשעושים את זה, זה לא סתם , זה מבטא רצון, תקווה, תפילה וזה מה שגורם שזה יהיה ממש אסור.

עגילים זה מנהג ישראלצ'יאל

"ויאמר אלהם אהרן פרקו נזמי הזהב אשר באזני נשיכם בניכם ובנתיכם והביאו אלי"

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך