פלאי התודעה והנפש, חיזוק לאמונה בגלגול נשמות ?בן מערבא

בהמשך לשרשור הקודם שלי אני רוצה לשתף בעוד קטע מרתק מהספר ״רופא לבן אלים שחורים״. מעניין אותי לשמוע מה דעתכם. 

 

אני מצרף גם סרט שמתאר מקרה פחות או יותר דומה (פחות כי שם לא מדובר במצב של טראנס). 

 

חייב לציין כי זה גורם לי אי נוחות. ההסבר המערבי, הרציונאלי, שהייתי רוצה להאמין בו (!), לא ממש מספק אותי. 

 

אני ספקן ביחס לאמונה בגלגול נשמות, ואילולי הסרט הזה וארועים כמו המתואר בספר הייתי אומר ״לא מאמין״ (כדעת רס״ג). 

 

אבל לעת עתה אין לי הסבר אחר לדברים המתוארים כאן שיניח את דעתי. 

 

אז יש ישנו גילגול נשמותאריך וייס
מחר בבוקר לא אקום לעבודה בשל כך.

או למאי נפקא מינה?


אגב, חבל לבסס דעה על סירטון כלשהו לספר של רופא קצת מוזר. אם היה נעשה מחקר רציני בתחום הייתי מקבל אותו. אך אני חושש שאף מדען עם מח לא יעז להיכנס לדבר הזה.
לקידושי אישהבן מערבא

מה יש לך אתה ?

 

אם כל מה שמעניין אותך זה עבודה / בורסה / ויכוחים מטופשים. אז באמת אין כאן נפקא מינה בשבילך. 

 

אבל בשבילי יש כאן ניסיון לברר וללבן השקפת עולם. אפילו אם נתעלם מהעניין של גלגול נשמות, יש כאן שאלה עמוקה ומרתקת על הניסיון של התרבות המערבית לצמצם את הנשמה / נפש לתודעה בלבד. שהרי אף מחקר רציני ומדען רציני לא הוכיחו שיש דבר כזה נשמה / נפש.  ואיך המקרים המתוארים כאן מסתדרים עם השקפת  העולם הזאת. 

 

וכן. כבר הבנתי שאתה לא סובל את הספר הזה. ובאמת יש בספר הזה הרבה זבל ושטויות אבל פה ושם יש גם פנינים מעניינות ששוות בדיקה, כמו זאת שהבאתי כאן. אתה רוצה להשליך הכל לפח זאת זכותך, אני מעדיף לברור את האוכל מהפסולת. 

 

ואגב. אם הייית טורח לראות את הסרט היית מבין שאין קשר (ישיר) בין הספר לסרט. לכן האמירה שלך

״חבל לבסס דעה על סירטון כלשהו לספר של רופא קצת מוזר״ מראה כי אין לך ממש מושג במה מדובר. 

 

תראה,הבטאריך וייס
אני מעניין אותי האמת, ומה לעשות שהמדע חוקר את האמת בצורה הכי טובה שיש. אז אני מנסה להילחם בכל דבר שהוא פאסדו מדעי ( לפחות מבחינתי) .
תקשיב, שמעבן מערבא

 

כמוני כמוך, פחות או יותר. גם אני מאמין ביעילות השיטה המדעית וביתרונות שלה. וכמו שכתבתי בהתחלה הייתי מעוניין בהסבר ״מדעי״ לכך שיניח את דעתי. אבל אני גם מוכן לשנות דעתי ולהטיל בה ספק כאשר אני נתקל בממצא שמערער עליה. 

 

אבל אתה שם לב מה *אתה* עושה ? אתה רק זורק בוץ (רופא קצת מוזר, דבר שהוא פסאודו מדעי) ופוטר את עצמך כליל מהצורך לבחון את מה שמונח לפנינו ולומר דברי טעם. ולזה אתה קורא להילחם ? נו באמת. 

 

ואם תשים לב, מוזר או לא, הבן אדם הוא רופא פסיכיאטר, שמעיד על עצמו שניגש לכל העניין מלכתחילה בספקנות וביקורתיות לאור התרבות המערבית שממנה הגיע, מדען אם מוצא חן בעיניך או לא, ובכל זאת...

 

ותקדיש לזה זמן ותראה את הסרט. אל תתעצל. דבר איתי אחרי זה. 

באתי לראות את הסרט והוא נמחקאריך וייס
בכל מקרה, אני נגד דברים כאלה כי אוטומטית זה מקושר לי לראש למתנדבים חיסונים ושאר שרלטנים. יכול להיות שיש באמת גילגול נשמות, אבל אני מעדיף להתכחש לזה. כי ככה תגדל השפעת המדע בעולם.

בכל מקרה, קשה לי להאמין לסרטון ביוטיוב ולבסס עליו דעה אובייקטיבית. נראלי לא אמין לנסות את זה. אבל אני מוכן לראות אותו, מקווה שאצליח לעשות זאת בראש פתוח.
חפש ילד דרוזי אנגלית ביוטיובבן מערבא


זה?אריך וייס
פנים אמיתיות - תעלומת הילד הדרוזי

חיקוי של סדרה שהוא ראה ככל הנראה.
זה רק דקה.בן מערבא

חפש את הקטע המלא ביוטיוב. ילד דרוזי אנגלית. 

כןאריך וייס
Facebook Groups



אכלו על זה הראס כאן, אני אישית יותר מתחבר לתגובות כאן.
תסתכל בזה. הנה הקטע המלאבן מערבא
המדע, איננו אלוהי אשר הוציא אותי מארץ מצריםsomeone
קודשא ב"ה לעומת זאת, כן.
והוא גילה סודותיו לעבדיו הנביאים, והועברו מדור לדור עד לקדוש עוזינו מורינו ורבינו הרמב"ן ז"ל, שגילה לנו זה הסוד של גלגול נשמות.
גם אדונינו האר"י ז"ל קיבל מפי אליהו זה הסוד, ואיננו צריכים לראיה אחרת כלל.
שלא לדבר על זה שהמדע של חקר המוח בקושי בחיתוליו...
הספקנים עוד ניחא, אבל אתה נראה לי מהסוג שגם אם העובדות יטפחו להם על הפנים הם יעצמו עיניים. לדעתי, נובע ממחסור חמור באמונה בקב"ה או בהשפעתו בעולם.
רס"ג והרמב"םאריך וייס
מסורת הקבלה דילגה עליהםsomeone
לא ביג דיל.
ידועים דברי הגר"א "הפילוסופיה הארורה הטעתו"...
הטתוחידוש


נכוןsomeone
טיתי
כי היא קבלה,למה שתקבל מי שמתנגד לה?אריך וייס
האמת שזהhartkebhdxcrd

תמוה לי. תמוה מאוד. וגם מפריע.

 

לומר על גדולי עולם, שהם הם אבני התורה שלנו, אבני התורה נגלית, ואילולא הם לא היינו היכן שאנו היום, ש'מסורת הקבלה דלגה עליהם'???

 

פשוט מפליא בעיני איך בכלל אפשר לחשוב כך.

 

ונניח ראשונים שונים, נו, שיהיה. לא מסכים, אבל שיהיה.

לומר את זה על רס"ג? אתה מבין מי זה?? הגאונים הם ממשיכי המסורת שלנו!! ממשה רבינו עד היום! לומר שלגאונים לא הייתה חלק מהתורה ש'חלק ממנה דלגה' (גם מה זה בכלל דלגה, אז איפה בדיוק היית אמור ללמוד את זה? באמריקה הצפונית???) עליהם, זה כמו לומר שגם אנשי כנסת הגדולה לא הכירו חלק מהתורה. זו חוליה בל תינתק!!

במשפט כזה אתה מערער את כל המסורת שלך, ההגותית וההלכתית.

 

זו לא הפעם הראשונה שאני שומע את זה, וזה מוציא אותי מדעתי כל פעם מחדש.

תפסת את השור בקרניובן מערבא


לא לגאונים ככלל, לגאון אחד.someone
מה אתה רוצה להגיד? שהיתה להם ובחרו להסתיר? שוין. חופשי. לא מפריע לי. שהקבלה היא לא חלק מהתורה?
לא.hartkebhdxcrd
אין לי דעה מוחלטת לגבי זה, למרות שכן חקרתי קצת על הנושא.
מכל מקום, לומר שאין שום קושיא בזה שהגדולים הנ"ל לא הכירו בכך, או לפתור את זה בטענה ש'מסורת הקבלה דילגה עליהם', זה לא קביל לעניות דעתי.

גם לומר שהייתה ובחרו להסתיר זה לא ככ עובד.
הקושיה היותר גדולהsomeone
היא להגיד שכול גדולי ישראל חוץ מ2 (לא באמת 2, אבל המספר לא גדול בהרבה ) טועים...
לא.מבשר שלום
הוא רוצה לומר שיש מח' בין המקובלים לרס"ג.
תשאיר ככה ותגיד שיש מח'.

ברור לך שאם יש בדורנו אחד שיגיד שהוא מכריע במח' בין הקצות והנתיבות- אין הכרעתו הכרעה בכלום, ועל אחת כמה וכמה בין גאוני עולם שאין לנו אחיזה בתוקפם וגודלם.
לא ככ ברורhartkebhdxcrd
לי מה אתה סבור.

אני אומר שלא ככ שייך לומר בכלל מחלוקת בין הגאונים מעבירי הקבלה והמסורת, וכל התורה, לבין מי שבא אחריהם.
כמובן שניתן לחלוק ויש באמת הרבה מחלוקות, אבל בנושאים עקרוניים כאלה לא נראה לי בכלל.
..מבשר שלום
ברור לי שרס"ג אומר במפורש שאין(אותו ראיתי בספר אמונות ודעות), את הרמב"ם אני לא מכיר.

גר"א ראיתי במפורש שכתב שיש, וראיתי שככה מביאים בשם המקובלים-האריז"ל.

לכן אני רואה שיש מח'.
יותר מזה אני לא יודע בסוגיא.
מבחינתיsomeone
זה כמו שהרבה פעמים היום פוסקים נגד מרן ואומרים שאם היה רואה את הראשונים שנמצאו היום היה משנה את דעתו, ואני אומר שאם רס"ג היה מקבל את הקבלה, היה משנה את דעתו...
גם אם לא, רוב מניין ובניין של ראשונים ואחרונים האמינו בקבלה (מעטים מאוד המתנגדים ). כך שזו הדעה הלגיטימית היחידה מבחינתי. זה לא יהיה הדבר הראשון שהיה שרוי במחלוקת ואעפ"כ אינו לגיטימי... גם הגשמת האלוה היתה פעם לגיטימית...
מה לא קביל? אם זו היתה תורה שעברה בחשאי מרב לתלמיד ייתכן מאוד שזה ידלג על כמה רבנים... במיוחד שהרמב"ם היה נע ונד עד שהגיע למצרים שכולה היתה קראית ושום רב לא היה שם...
יש גדולים וטובים הטוענים ש"דברי הגר"א" הללו הם זיוף.___

כך גם אמר הרצי"ה בשם אביו.

 

(אין לי מקור מדוייק כי הספר בישיבה. זה נמצא בספר "מתוך התורה הגואלת", שכתובי שיעורים של הרצי"ה ע"י הרב אביהוא שוורץ)

כבר הזימםשום וחניכה

הר"ש לוריא במכתבו שהובא בספר עליות אליהו (דף יב ע"ב), והעיד שראה במו עיניו את גוף כתי"ק של הגר"א בביאורו ליו"ד שם.

גם לזה מתייחס הרצי"ה שם.___

וטוען שגם זה זיוף.

הוא אומר שם בשם אביו שבעל ספר עליות אליהו, אצל גדולי ישראל "לא היה מוחזק במידות אמיתיות בדבריו" (ציטוט בערך).

א"כ אין לדבר סוף.שום וחניכה


ודאי שיש.___

תחשוב מי יותר אמין, תחשוב מה יותר הגיוני, ותגיע למסקנה.

למה לא הגיוני להגיד שאדם גדול טעה?פלונפון מירוסלב

וכי אין זו דרכה של תורה?

הרי ברור שהגר"א לא הסכים עם דעותיו של הרמב"ם. וברור שכל עולם התורה (למעט קוריוזים מודרניים) ויתרו על השיטה שנפוצה בבסוף תקופת הגאונים, והתגברה בתקופת הראשונים ונעלמה מאז התגלות הזוהר.

פשיטא כביעתא בכותחא שהגר''א כתב את זהחידוש

אין יותר מתבקש מזה. אדרבה אם הוא לא היה כותב את זה זו היתה קושיה. (אתה מכיר בכלל את שיטתו ודרכו של הגר''א בעניינים הללו?)

הוא לא אומר זאת בשם אביו.אדם כל שהוא
עבר עריכה על ידי אדם כל שהוא בתאריך כ"ח בתשרי תשפ"א 16:00
בשם אביו הוא אומר את מה שהבאת אח"כ, לגבי האמינות של עליות אליהו.

https://tablet.otzar.org/book/book.php?book=610171&width=-17&scroll=0&udid=0&fs=104836;104853&pagenum=370

עמ' 357 מעמודי הספר, 370 בעמודי אוצר החכמה.

חצוף.___

"לא ביג דיל"?

 

התוכן לגיטימי. צורת ההתנסחות ממש לא.

מסכים. גם לי זה גרם אי נוחות.בן מערבא


לא יודע מה הבנתsomeone
הכוונה שלי היתה שזה לא קושיה גדולה.
לא מבין איפה החוצפה.
עדיין אם זה נשמע איכשהו בצד כלשהו זלזול ברמב"ם. אני מכה על חטא.
מעניין. למרות שספר אחד הוא לא הוכחה לכלוםrivki
אני לא יכולה לדעת אם מה שכתוב שם, במיוחד בצורה שהסופר מתאר את זה, הוא המציאות. אני יכולה להביא דוגמאות של מה שנראה לי כהטייה, אם זה מעניין אותך.
לדעתי עירבבת בין שני עניינים שונים.
מצבי תודעה שהתרבות המערבית לא מכירה היטב או אפילו לא יודעת שהם קיימים - זה עניין אחד. עניין מרתק, שאפשר לחקור אותו, להתעמק בו וכו.

גילגול נשמות - זה תחום לגמרי לא מדעי . כי הוא קשור להשגחה פרטית, שכר ועונש ושאר עניינים רוחניים שלמדע אין דריסת רגל בהם. ולא יכולה להיות.

אני לא יודעת, מה קיים ומה לא, מעדיפה להשאיר את כל האופציות פתוחות.
המקום של הקבלה ביהדות זה בעיה בעייתית בפני עצמה.
בוודאי שזאת לא הוכחהבן מערבא

הבאתי את זה כדי לעורר מחשבה לא בתור הוכחה. אני לא בונה על זה בניינים אבל מצד שני גם לדחות את זה בהינף יד זה לא רציני. 

 

״אני יכולה להביא דוגמאות של מה שנראה לי כהטייה, אם זה מעניין אותך״. 

 

כן. מעניין אותי. 

 

מצבי תודעה זאת הגדרה מתחמקת ובעייתית. רכישת שפה זה תהליך ארוך מורכב ומסובך. מדובר בשליטה באוצר מילים, תחביר, דקדוק ועוד. ואם אכן ארועים כמתואר בספר ובסרט הם אמיתיים הם מערערים את תפיסת המושג ״תודעה״ של העולם המערבי והמדעי. אין מצב שבן אדם ששמע וקלט אוצר מילים חלקי של שפה מסוימת יצליח להשלים על סמך כך אוצר מילים שהוא לא נתקל בו של אותה שפה. אין מצב, אם מה שיש לנו זה רק תודעה ושינוי של מצבי תודעה. אין מנוס מלהזדקק למושג של נפש / נשמה שהעולם המערבי והמדעי מנסה להתחמק ממנו. אני חושב שזה חומר נפץ מכובד בזכות עצמו. 

 

השילוב של האמונה בגלגול נשמות היא שלב נוסף מעבר, אחרי שאתה כבר מאמין במושג של נפש / נשמה. האם יש כאן חיזוק (חיזוק, לא הוכחה) לאמונה בגלגול נשמות ?

לדוגמה, הסופר טוען שלא סבירrivki
שכהן זקן מכפר נידח ייחשף לשפות זרות כמו אנגלית/צרפתית/גרמנית (כולן של הקולוניאליסטים!) או שפות של שבטים אחרים.
אח'כ הוא עצמו כותב שהביאו מתורגמנים משפות האלה כדי להסביר את דברי הכהן בטראנס. אז הם כן היו בהישג יד?
עוד שאלה, באיזו מידה שולט הסופר בשפות הנ'ל שהוא יכול להעריך את הקוהרנטיות של מה שנאמר ע'י הכהן?
בכלל, הכתוב מלא בתיאורים סובייקטיביים עם 0 נתונים.

האמת, תופעה של דיבור בשפות זרות אחרי טראומה זה משהו שקיים ומתואר גם במערב.
אז ככהבן מערבא

זה שאיזה מתורגמן בא לשם באופן מיוחד או פעם בכמה זמן בא אליהם לאמצע הג׳ונגל איזה דובר שפה זרה זה לא ממש נקרא להיחשף. להשיג שליטה בשפה זרה בגיל מבוגר זה עסק לא פשוט בכלל וצריך חשיפה ממושכת לשם כך. 

לשם משל, נחשפתי הרבה בחיים שלי לצרפתית, אבל מלבד מילים ספורים וביטויים פה ושם אני רחוק משליטה אפילו מינימלית בשפה, לצערי. לא מאמין שבשינוי של מצב תודעה, בהיפנוזה למשל, הייתי מצליח להרכיב משפט תקין מבחינה תחבירית ובעל משמעות, כי אפילו ששמעתי הרבה צרפתית, לא הבנתי את הפירוש של המילים, לכן מבחינתי גם אם יש שם משהו בתת מודע שלי זה רצף של הברות וצלילים חסרי משמעות, והוא הדין לגבי התחביר.  

 

וכאן זה מתחבר לדברים הבאים שלך

 

״עוד שאלה, באיזו מידה שולט הסופר בשפות הנ'ל שהוא יכול להעריך את הקוהרנטיות של מה שנאמר ע'י הכהן?״. 

 

זה טיעון משמעותי ואני בהחלט מסכים איתו וגם אני הרהרתי בכך. 

 

אגב. ראית את הסרט עם הילד הדרוזי ?

אם זה מעניין אותךעומק השטחיות
עבר עריכה על ידי עומק השטחיות בתאריך כ"ז בתשרי תשפ"א 19:48
טראנס והיפנוזה בשחזור גלגולים תחשף לדוקטור מייקל ניוטון - הוא החלוץ בנושא והוא כתב כמה ספרים.

הוא היה מטריאליסט ושינה כיוון בעקבות המחקר שלו.
היה מעניין אותי לחוות את זה באופן ישיר ואישי...בן מערבא


אם יהיה לי מישהו שאני סומך עליו אני אדבר איתךעומק השטחיות
ממליץ ? בן מערבא


לא יודע, לא ניסיתיאריך וייס
אבל שימוש בסמים להשיג חוויה רוחנית נפוץ
איוואסקה הרבה יותר טוב אם אתה רוצה חוויהעומק השטחיות
אבל צריך הכנה, ומינון נכון
וצריך מישהו שישגיח. עדיף מישהו שמבין בזה.


יש ספר שנקרא דלתות התודעה הוא בסגנון גם.
קטע נוסףבן מערבא

מבחינתי, הדברים שלו מעוררים מחשבה והשראה, ודוגרי, גם אני מקנא. 

 
 
 
סתם הערותפלונפון מירוסלב

אני מתארי מצבי טראנס כמאניה רצונית, וכידוע במצב מאני המח עובד בעוצמות אחרות.

אמנם לגבי רוה"ק ונבואה וכו' ההסבר הפיזיולוגי יהיה דומה. אבל בגלל שזה לא נובע ממקור חיצוני, השורש הוא שונה.

לכן אדם שזוכה לרוה"ק ע"י מעשים ומצוות ולימוד תורה, אין לו סכנה.

אדם שיזכה לרוה"ק ע"י יחודים וכדומה, הוא בסכנה גדולה (כידוע למכוונים וכו', ולא אליבא דשיטת הבעש"ט שיותר קרובה לדרך הראשונה).

 

היה רב אחד (לא זוכר מי), מגדולי ישראל בדור הקודם, שידע להגיד כמה עלים יש על עץ רק ממבט בו. כמדומני שזה מובא בספרו של הרב קפלן "מדיטציה יהודית – מדריך מעשי". שווה קריאה כדי להבין את הדברים.

 

לגבי אלכוהול, אנחנו היהודים גורסים שהוא גורם לחכמה להסתלק (ביטול הדעת וכו'). מה שקורה זה שהדברים נובעים בלא בקרה, ולכן אדם ניכר בכוסו. אבל אין שום צל של ספק שאדם שיכור לא יצליח לפתור תרגיל מתמטי סבוך, ואצ"ל ללמוד גמרא קשה. בפעם היחידה שהצלחתי לעשות את זה, זה היה בפורים. ואני חייב לציין שהיחידים שהבינו מה אמרתי היו אלה ששמעו אותי. אני זוכר במדוייק שאמרתי לעצמי בראש משהו בסגנון: "מי זה קורא כרגע את מה שכתוב כאן? אני לא מבין כלום והפה שלי מדבר מאליו".

לגבי הרב ההואשום וחניכה

כך אומרים על המהרי"ל דיסקין.

וראה כיוצ"ב בהוריות (י.) על רבי אלעזר חסמא ורבי יוחנן בן גודגדא שהיו יודעים לשער כמה טיפות יש בים.

ולכאורה תמוה, מה רבותא יש בזה. וכן קשה, מהי גדר טיפה, הרי כל טיפה יכולה להתחלק עד כמעט (? ואכמ"ל) לאין סוף, ואיך אפשר לשער דבר כזה. וכן קשה, מהו גדר ים והיכן הוא מסתיים בדיוק כדי לשער טיפותיו.

ונראה לי שבאו לרמוז שחכמים אלו למרות שהקיפו את כל הגודל של הדבר, שהוא כמו ים, בכל זאת שיכלם יכל להתמקד בכל פרט ופרט (טיפה) בכל ההיקף הזה, ויכל לתת לו את מלא החשיבות ואת מלא תשומת הלב, ולא אבדה חשיבותו מפני התכללותו בכלל הגדול.

וזה משתלב יפה עם ההקשר שם - של מינויים של חכמים אלו כבעלי שררה על הציבור, שזוהי תכונה שנדרשת ממנהיג, שיראה בעין כוללת את כל המאקרו, ובד בבד ידע להתמקד בכל פרט כאילו לא היה אלא הוא. וכמו שדרשו על 'איש אשר רוח בו', שיודע להתהלך לפי רוחו של כל אחד.

ולאמיתו של דבר, השילוב הזה בין ראיה כוללת וממוקדת, שהקוטן אינו אובד מפני הגדול, זוהי תכונה אלוקית, שאת הקב"ה מעניין אותו אטום מימן שנמצא בקצה גלקסייה הרחוקה מליוני שנות אור מאיתנו, בדיוק כמו הוויות העולם שלנו. וכמו שמצאנו שהקב"ה סוקר את כל העולם בסקירה אחת, ועם זאת עוברים לפניו אחד אחד כבני מרון (ר"ה יח.). וראה בסוטה (ה.): "בא וראה שלא כמדת הקב"ה מדת בשר ודם, מדת בשר ודם - גבוה רואה את הגבוה ואין גבוה רואה את השפל, אבל מדת הקב"ה אינו כן - הוא גבוה ורואה את השפל". ובמגילה (לא.): "כל מקום שאתה מוצא גבורתו של הקב"ה, אתה מוצא ענוותנותו, דבר זה כתוב בתורה ושנוי בנביאים ומשולש בכתובים וכו'". והכל הולך אל מקום אחד.

שמעתי את זה על רב בדור הסמוך,פלונפון מירוסלבאחרונה

אבל אולי אני מתבלבל. בכל אופן, זה סופר ע"י עדים, ולא כמשל.

פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפיאחרונה

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך