מי שעוד לא התגיס, לאיפה אתם רוצים להתגיס?
ולמה?
מי שעוד לא התגיס, לאיפה אתם רוצים להתגיס?
ולמה?
טאטע אוהב אותי!את מתכננת להתגיס?
קרובה
זה באמת תפקיד קשה יותר ממה שחושבים!!!
(עכשיו בטח נשמה כללית יפתח על זה שרשור ארוך ומייגע...)
ובכן, לפי הסנדק שלך עליו השלום והברכה, אם באמת אתה הולך לעשות שטייגען כזהה רציני ולצמוח לתפארת עולם התורה - אכן אתה צודק. אבל אם לא זה המצב - אז אתה סתם יהודי שמחפש לבטל מצוות עשה דאוורייתא רחמנא ליצלן ולשזיבן 
זאת התפיסה של הליטאים, אם אתה לא תהיה ת"ח גדול או שאתה כבר עכשיו לא אתה - כלום.
אצל החסידות, גם אם אתה לא ת"ח גדול (וברור שהעדיפות זה להיות ת"ח!) אתה עדיין עובד ה'! אתה עדיין משהו!
למה כתבת "אתה עדיין משהו"?
אני משהו בפני עצמי!
לתורה אין שום ערך ללא עבודת ה', התורה צריכה להגיע מתוך עבודת ה'...
עבודת ה' היא לא בנוסף לתורה, היא תנאי לתורה!
מי אמר שהעדיפות זה להיות ת"ח, אם אני יהיה ת"ח אז אנשים יתקרבו אלי וכו' אבל מה יצא לו ית' מזה? מה האינטרס שלו שזה יקרה? אם אני יעבוד אותו יותר טוב במקום אחר אז למה "להיות מבוזבז" על ת"ח?
אדם צריך לחשוב ולהבין למה הוא כאן...
זה לא שלתורה אין שום ערך ללא עבודת ה', זה שהתורה היא עבודת ה' !, כשאתה מקיים את התורה אתה עובד את ה'.
וברור שכל בין אדם צריך לשאוף להיות תלמיד חכם! תלמיד חכם זה לא דווקא להיות רבה או אדמו''ר אלא פשוט להיות תלמיד חכם.
כמו שאומרים בשם ריב אברום: שכל בן אדם צריך להיות תלמיד חכם, גם טייס צריך להיות תלמיד חכם, וגם מהנדס צריך להיות תלמיד חכם.... ותמיד היו אומרים בבדיחות בסוף שגם רבנים צריכים להיות תלמידי חכמים.
התורה ודרך התורה היא היא עבודת ה' ית', כשיהודי עושה את זה בלי רצון וכו' זה לא עבודת ה'.
לדו' - יהודי שלומד תורה בשביל שיקראו לו "הרב החשוב" - הוא לא עובד את ה', הוא עובד את עצמו!
יהודי שלא רוצח כי זה לא מוסרי מפספס את הנקודה...
התורה היא החלק העיקרי בעבודת ה', אבל אם היא מנותקת ח"ו ממנו ית' אז מה זה שווה???
יש היום מלא פרופסורים לתלמוד. הם יודעים ש"ס בע"פ! אבל לא יוצא מזה כלום!
יהודי צריך להסתכלך מה יוצא לו ית' ממעשיו, לא מה יוצא ל"פופיק" (עצמי, אנוכי, וכו' כפי הגדרת הקאצקער והרב שניאור קץ שליט"א) מזה.
אני חושב שההגדרות שלנו לת"ח הן שונות לכן יכול להיות שאין כאן מח'...
פשוט מדבריך הראשונים היה מובן אחרת(או שאני הבנתי לא נכון),מתנצל על האי הבנה
ע"פ הרמב"ם
כתבתי "אתה עדיין משהו" על מנת להבדיל משיטת הליטאים, כי אצלם אתה כלום.
אתה כתבת שאתה משהו בפני עצמך, זה בדיוק גם מה שאני כתבתי.
כתבת שאם אדם לא לומד תורה אז עדיין הוא משהו בפני עצמו, אני כתבתי שככה זה אצל החסידות.
"גם אם אתה לא ת"ח גדול, אתה עובד ה'" - זה מה שאתה כתבת, בקיצור.
אז פעם הבאה אולי כדאי שתקרא היטב את דבריי במקום להתנפל, תודה.
א. זה לא נכון ההגדרה של השיטה הליטאית. זו הסתכלות חיצונות וקיצונית שבנויה משמועות...
ב. כתבת "אתה עדיין וכו" על החסידות. דייק בדבריך.
ג. אכן זה מה שכתבת, אבל הוספת את המילה "עדיין", והמילה הקטנה הזאת משפיע המון על המשמעות...
ד. ע"פ דבריך כל אחד צריך להיות או ת"ח או לא ת"ח, לדעתי ע"פ החסידות זה פשוט לא נכון, כל אחד צריך להיות עבד ה'. אחד טייס, אחד בורסקי ואחד ת"ח.
ה כפי שכתבתי - קראתי היטב...
לגבי סעיף ד' שלך -
"גם אם אתה לא ת"ח גדול " - משמע אתה טייס, בורסקי או כל דבר אחר....
"אתה עדיין משהו" - אתה עדיין עובד ה', למרות שאתה לא ת"ח גדול ואולי אפ' לא ת"ח. אתה עובד ה'.
או שיש לך חוסר סיכרון בין הכתיבה לחשיבה...
אבל אתה אומר "אם אתה לא ת"ח אז אתה עבד ה' סוג ב' מסוג בורסקי וכו'.
אתה חוזר לאותה נקודה - "עדיין" - למה עדיין? למה לא מלכתחילה?
אם אתה רוצה להסביר את השיטה החסידית תסביר אותה ע"פ עצמה, לא ע"פ השיטה הליטאית...
העדיין שלך שאתה חוזר עליו כל הזמן הורס את כל המסר והופך את השיטה החסידית לליטאית...
במקום להגיב לכל אחד בתגובות נזעמות...
@אנא עבדא דקב"ה תעלה אלי?
מבחינתי הדיון נגמר...
באמת לא יכולתם לעלות\לרדת קומה ולדבר אחד עם השני?????
יש לי בנודודות שגרות חדר מול חדר ומעדיפות להתכתב בקבוצה המשפחתית....
מתנחלת אמיתית
דסדוסהבשיעור מסויים שמסר רה"י הגאון ר' יעקב שפירא בישיבת מרכז הרב,
אמר בבדיחות
"שמעתי, שיש מקומות שאנשים משני חדרים סמוכים,
במקום ללכת אחד אל השני לדבר, מתכתבים..
ושמעתי יותר מזה,
שיש מקומות שאפילו באותו חדר
נמצאים זה במיטה שלו וזה במיטה ממול,
ובמקום לדבר - מתכתבים...
אני מקווה שאלינו זה עוד לא הגיע".....
(כ"כ הרבה אני מספר על ר' אברום, נספר סיפור גם על הבן שלו, לא מגיע לו?....)
![]()
![]()
זה שטות..
זה אולי שיטה מאוד נחמדה אבל זו לא השיטה החסידית...
מה זה משנה חסידי ליטאי העיקר שאתה עובד ה' "אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון ליבו לאביו שבשמים". (כמובן שהשקפה זה חלק מעבודת ה' ואם אתה מאמין ביראת העונש בלבד כמו כל החרדים אז עבודת ה' הזו זה לא עבודת ה' שלמה)
למה אתה כותב שטויות? למה אתה חושב שכל החרדים עובדים מתוך יראת העונש?
גם מה רע ביראת העונש? גם יראת העונש זו עבודת ה שלמה.
אבל אולי אני טועה ואתה בוחן כליות ולב...
כל החרדים עובדים מתוך יראת העונש??!
אפילו אם לא היית מדגיש את ה"כל" בשתי הדגשות
ואפילו אם לא באחת
ואפילו אם לא היית כותב בכלל את המילה "כל"
עדיין אלו היו דברי הבל.
קל וחומר כעת.
פשוט דברי הבל
והוצאת שם רע
על עשרות אלפי תלמידי חכמים ויראי שמיים, מרביצי תורה ועמליה.
בושה.
להאשים את הליטאים בתפיסה כזו,
וק"ו להאשים בתפיסה זו את סנדקך זצוק"ל.
זה ממש דבר הבל.
אלא מה, שעובד ה' צריך לקיים מצוות, נכון?
ומי היחיד שנפטר מהמצווה היקרה של צבא?
רק מי שאכן הוא מיוחד במינו ו"אסור ששום דבר יפריע לו מזה".
להכריע הכרעות כאלו על פי מנטרות מוזרות של מה חושבת החסידות לעומת הליטאים, זה מעט קלות ראש.
יש תפקידים שונים לכל חלק בעמ"י, החל מימות משה שחילק את כל ה"יוצאי צבא" בין המתפללים לנלחמים.
אדם שיש לו פוטנציאל מופלג לצמוח בתורה, והוא מנצל אותו - אסור שיפסיק.
בזמן מלחמת סיני אאל"ט, בחורים שישיבה המרכזית העולמית ביקשו מהרצי"ה ללכת לעזור
אמר להם הרצי"ה - אתם יכולים ללכת, אבל את ר' דב (ליאור.) אל תיקחו, הוא שקוע בלימוד וכולו קודש. ואין להוציאו מכך.
וכך הייתה לאורך כל השנים הוראת ממשיכו בישיבה ובהנהגה, מרן ר' אברום.
נו, אז יש דוגמה מכאן ודוגמה מכאן, איך נוכל להכריע?
לפי זה...
עכ"פ, יש חוברת מקבילה של הרב נריה זצ"ל, איני זוכר את שמה, מומלץ לקרוא גם אותה..
גם אם אני רוצה מספיק אני יכולה להגיע לזה
אבל לא.
לעשות דח"ש לצורך לימודים אקדמיים(בטכניון) לחזור לשירות ואז לצאת לקצונה מקצועית בחיל הים. בדיוק כמו סבתא שלי.
למה לא? כי אני זה יוריד מהערך הדתי שלי..
אל תמעיט בשום מצב בערכו של השירות לאומי
זה פיזי וזה רגשי
ואני רוצה להאמין שאתה מבין את ההבדל בינינו
גם לא כל קרבי זה בהכרח מה שאתה מתאר,
ויש הרבה בנות בשירות שעובדות אכן עבודה מתישה ודורשת ללא מנוחה.
בוודאי שלא נכון ולא שייך לתאר את זה ב"להעביר כמה פתקים בבית ספר"...
תפוס ת'עיקרון, היא לא באה למדוד במאזניים, אלא להעביר מסר, תפוס את המסר ותמשיך הלאה, אל תתעקש להפחית במעשיהן.
תאמין לי, תשאר מכובד גם בלי להוכיח שהן עושות בשירות פחות ממה שתעשה בקרבי, מספיק מכובד, עליי.
הייתי בטוחה זה משהו קליל
תודה לך שחידדת לנו את הנקודה הזאת
מה הייתי עושה בלעדיך
יש אחד, שילך לקרבי, ושם הוא הכי יתרום
ויש אחד, שיהיה ג'ובניק, וגם יתרום, בצורה שלו
יש את הבת הזאת, שתעשה שירות חיוני, ושמה תוציא תמקסימום שלה
ויש את הבת, שתהיה בת שירות בביה''ס, ושמה תקדם תלמידים, ותשפיע להם על החיים
ובלי כל אחד משם, יהיה חסר, בלי הזה בקרבי, יהיה חסר לוחם, בלי הג'ובניק, יהיה חסר תומכי לחימה, וכאלה שעוזרים ללוחם להגיע למקסימום שלו, בלי הזאתי החיונית, יהיה נערים ומבוגרים, שיגיעו למעשים לא הכי וואו, או שלא יהיו, בלי אותה הבת שירות בביה''ס, יהיה תלמידים שלא יתקדמו בחיים, ולא ימשיכו את מעגל התרומה הזה!
כל אחד והתרומה שלו, אין מה להתווכח על זה עכשיו, בעיקר שזה מגיעה למילים מזלזלות ולציניות..
קפיץמתפללת עלייך שיהיו לך משמרות טובות יותר בעז"ה
קרובהיש בנות שעובדות בשירות בפרך, וראה דוגמה במה שכתבה לך "קרובה".
ובכל מקרה, אתה אמור להבין את המסר שהיא באה להעביר כשהיא אומרת שזה קרבי, ולא להתפלסף אם זה ממש כמו חי"רניק תותח או לא.
בקיצר, דבריך היו מיותרים.
כנראה שאתה עדיין מהילדים האלה שמבחינתם "קרבי" זה אומר רק להחזיק נשק ולהרוג ערבים..
צר לי לאכזב זה ממש לא ככה..
אנחנו ממש קרביות, הבנות שנמצאות בכפר נוער בסיכון ובזכותם הילד לא התאבד, הבנות שנמצאות בגן לילדים עם צרכים מיוחדים ובזכותם הילד למד לאכול לבד, וגם הבנות שנמצאות בבית ספר וממש עוזרות למורה הזאת שבלי הבת שירות היא לא הייתה מספיקה להכין שיעורים והיו מפטרים אותה, הקומונרית הזאת שחשוב לה להעביר ערכים חשובים של תורה, צניעות וכו'.. הזאת שגורמת לחניכות ללכת עם חצאית ארוכה בגאווה! מי שבזכותה בגרעין התורני יש מישהו שחזר בתשובה, יש מישהו שצם מעכשיו ביום כיפור, מישהו שקיבל על עצמו לא ליסוע למשחקי כדורגל בשבת.. ולזה אתה קורא לא קרבי?! אולי אתם נמצאים בקרבי במובן הפשוט של המילה אבל אנחנו קרביות במובן העמוק של המילה, אנחנו מוסיפות המוןן לעם ישראל, מקרבות את הגאולה בזכות הנתינה שלנו לאחר..
בנוסף יש לך מושג כמה זה קשה לבנות מסוימות לוותר על הצבא וללכת לשירות לאומי??1 יש לך מושג?? כי אם אתה כותב את זה אז כנראה שלא.. כי היום לצערנו ממש לא מעריכים את בנות השירות הלאומי למרות שהם פועלות המון! והרבה יותר שווה להיות בצבא! זה וואסח! מעריכים אותי כי אני משרתת את המדינה! ולי יש שאלה אליך.. בת שירות לא משרתת את המדינה??? היא לא תורמת?? ויותר מזה לא רק שבת שירות מוסיפה ותורמת המון למדינה היא גם מוסיפה המון לקב"ה ולקירוב הגאולה..
יש לי חברות שכ"כ רצו ללכת לצבא!! אבל הם פשוט וויתרו על זה, כי הם יודעות שהם בנות של מלך, ובת של מלך לא תלך ותבזה את כבודה בצבא שהיחס שם לנשים הוא זול ומזלזל.. כל כך צריך להעריך את הבנות האלה!! הם. הם הקרביות האמיתיות!!
ומתעקש לא להבין מה שכבר כולם הסכימו עליו.. חבל שאתה מוריד מערכך בדרך הזאת..
ואני ממש ממש מסכימה איתך!!!!!
שירות לאומי זו עבודת קודש!!!!! כמו שלבנים ממש קדוש לשרת בצבא ככה לבנות ממש קודש לגזור ניירות אם זה בהדרכה אם זה בכל מקום!!!!! כן, גם אם זה להכין קפה!!! שירות במדינת ישראל הוא קדוש!!!!! פשוט קדוש!!!!!!
חוץ מזה הקטע עם בנות וצבא אז ככה אני בתור בת ממש ממש ממש רוצה ללכת לצבא.. ואני לא יעשה את זה... למה? כי ז פשוט לא התפקיד שלי לא משנה כמה אני רוצה, ואני רוצה הרבה!!!!!!!!!!!!
ואני אומרת שממש לא צריך להתווכח על זה כי ככה זה בנים ובנות זה לא אותו עם בכלל!!!! לכל אחד יש את האופן שבו הוא עושה עבודת קודש... בנים הם קרביים בדרך שלהם ובנות הם קרביות בדרך שלהם..
גם אם המיטה יותר נוחה...
אז שאני אדע איפה אני רוצה לעשות שירות/ להתגייס🙃?...
או הנדסה קרבית.
בגלל שהרבה קרובי משפחה שלי גם היו
אני לא רואה את עצמי בצבא, לא יודע פשוט לא מתאים לי
יחידה מיוחדת...(סודית)
כנראה מודיעין או רבנות
להיות טבח
או מ"פ
(מחלק פיתות)
הפרופיל שלי לא קרבי...
לא מתגייסים לצבא הגויים
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...