מה ההבדל בין חרד''לים ודת''ליםרויטל.


לא אוהב את ההגדרות האלופיקאר


לא הבנתירויטל.


מסובך להסביר...פיקאר


תודה ישר כוחרויטל.


כולם יהודיםיתקאי

ההבדל שלהם אנשים החליטו שקוראים להם חרד"לים 

ולהם אנשים החליטו לקרוא דת"לים 

תודהרויטל.


שוב תודהרויטל.


מזל שיש את ויקיפדיה, מה אני יגיד..דסדוסה


לפי מה שאני יודעתשירה????
חרד"לים זה הדוסים-בנים עם כיפות יותר גדולות משל הדת"לים,פאות ארוכות, בנות עם חצאיות ארוכות, זה לא כולם אבל זה הרבה מהציבור. הם משתייכים בעיקר לתנועות הנוער עזרא ואריאל...
ודת"לים זה הדתיים- בנים עם כיפות קטנות כאלה(לא ממש קטנות) בנות עם חצאיות ברך והם משתייכים בדרך כלל לבני עקיבא ורובם גם לומדים באולפנות וישיבות בני עקיבא...
תודה רבה רבה לך סוף הבנתי ישר כוחרויטל.


בשמחהשירה????
לא מדויק בכללאין קדוש כה':)

אני מגדירה את עצמי דתיה לאומיה, אחים שלי עם כיפות שנחשבות כיפות בינוניות - גדולות, אני באריאל ובכלל לא חצאית ברך.

כל הבנות שבשבט שלי (אריאל) הם דתיות לאומיות וגם האולפנא שלי כזאת וההגדרות האלה ממש לא נכונות.

סליחה על הבוטות.

זאת בגדול ההגדרהשירה????
אבל בכל כלל יש יוצא מן הכלל
.....אין קדוש כה':)

תשמעי אני לא משהו בהגדרות ואני מעדיפה לא להשתמש בהם אבל רוב האולפנות מגדירות את עצמם דתיות לאומיות וגם הרבה ישיבות (אני לא אכנס לזה יותר מידי כי בזה אני באמת לא מבינה). וגם אריאל - נחשבת דתית לאומית ומעטות הבנות אם קיימות בכלל שהם לא כאלה. בציבור הדתי לאומי יש מלא גוונים, ממיני עד מקסי, וגם זה לא ממש חכם להגדיר ציבור בנראות החיצונית, בסופו של דבר זה כל אדם לעצמו..

 

כמו שאמרתי אני לא באמת מבינה במגזרים ואני מקווה שלא אמרתי פה שטויות אם יש לך במה להאיר את עיני אני אשמח

...דסדוסה

מתקנת אותך על מה שאמרת..

-יש הרבה ישיבות ואולפנות שמגדירות את עצמם חרדליו"ת...

-אריאל נחשבת חרדלי"ת ובני עקיבא דתלי"ת.

-אמרת שבציבור הדתי יש מלא גוונים.. 

מסכימה איתך. מאוד. אבל את מבינה שמי שמסתובבת עם מיני, כנראה שחרדלי"ת היא לא ומן הסתם מי שמסתובבת עם מקסי היא כן חרדלי"ת.. ולגבי מה שאמרת שלא חכם להגדיר ציבור בנראות החיצונית כתבתי על זה כבר באולפניסטיות

צר לי לבשר לך אבל העולם חי מהגדרות - אולפניסטיות

מוזמנת לקרוא..

ועדיין ההגדרות האלו שכתבת צורמות בעינייאני זמנית כאן
ככ נוח לקטלג. לשים את הכל בתבניות.
וזה מרחיק אותנו מעם ישראל. נקודה.

הצטרפתי הרגע לדיון הזה
מסכימה איתך..דסדוסה

ושוב, כבר אמרתי.. קראת את מה שכתבתי באולפניסטיות? ממליצה לך לקרוא.. למה אין לי כח להקליד אותה תשובה...

קראתי עכשו בעיון. תודהאני זמנית כאן
יש לי מה לומר אבל אין לי כוח לכתוב. לא נורא.
....אין קדוש כה':)אחרונה

כמו שאמרתי אני לא באמת יודעת ומבינה עד הסוף את ההגדרות (ברוך ה') אז אני מעדיפה לא לומר שטויות ולהגיב סתם

אבל אריאל..? לא יודעת.. כל השבט שלי נחשב דתי לאומי וגם די הסניף. אולי אני לא יודעת..

התכוונתי שכשמישהי שואלת מה ההבדל בין חרדי לאומי לדתי לאומי רוב הסיכויים שהיא רוצה לקבל תשובה מה ההבדל ההשקפתי שלהם ולא בנראות. אני קראתי את מה שכתבת ואני גם מתעבת הגדרות, באמת שמעצבן אותי שמכלילים אנשים. זה נצרך נכון, אבל עכשיו לא ממש (כמו שהסברתי לפני)..

כמובן שההגדרה משתנה לכאן ולכאןדסדוסה

ולא כ---ל הדתלי"ם אותו דבר, אבל זה ההגדרה הכוללת.. מה שהרוב.. 

את מגדירה את עצמך דתלי"ת ולא חרדלי"ת.. יכול להיות שמישהו יראה אותך ויחשוב שאת חרדלי"ת.. ולהפך, חרדלי"ת שנראית דתלי"ת.. זה ממש לא דבר קבוע, זה לגמרי משתנה.. וגם, כמו שאמרת כל אחד מחליט מה הוא חושב שהוא..

לא מדויק בעליל. יש סניפי בנ"ע דוסים.חובה?
וגם ישיבות.
יש ויששירה????
ברור שלא הכל דבר אבל ברוב המקומות אולפנות וישיבות בנ"ע הם לא ממש דוסים יותר תד"לים, בדרך כלל הבנים שם לא יהיו עם פאות ארוכות...
והפאות קובעות אם מישהו הוא דת"ל או חרד"ל?ניק כמעט בלי ראש


לאשירה????
אבל בדרך כלל מי שיש לו פאות ארוכות זה אחד שיותר מחמיר
וההחמרה קובעת את רמת הדתיות?ניק כמעט בלי ראש

בית הלל פחות דתיים מבית שמאי?

אדם משדר לעולם, או מנסה לשדר,קרובה
את השקפתו ושאיפתו לחיים.
בכלליות כמובן, אדם שרוצה לשדר את אלוקים בחייו, ילך בצורה דוסית מאוד. חרדלית.
אדם שמנסה לנער מעליו את הדוסיות, יקצר פאות.
....ניק כמעט בלי ראש

אצל ילדים ונערים ההורים מחליטים בדרך כלל אם יהיו להם פאות...

אני מכיר נערים שיש להם (או היו) פאות ארוכות, הם ממש לא דוסים, אבל ההורים שלהם כן.

לי אין פאות ואני הרבה יותר דוס מהרבה ילדים שאני מכיר שיש להם פאות...

אוקי. זאת באמת לא דוגמא גורפת.קרובה
אז נלך על גודל כיפה. או יותר נכון- מגמת הגודל שלה. על אף שגם זה אולי לא נכון. אני לא מכירה מספיק ישיבות.
אני לא מכירה נערה לא דוסית, שהולכת עם חצאית מקסי, בגלל שההורים שלה דוסים.
גם זאת לא דוגמה גורפת לגמרי.ניק כמעט בלי ראש

אני מכיר דוסים עם כיפות קטנות יחסית וממש לא דוסים עם כיפות גדולות.

 

מעניין. גם מבוגרים או רק נוער?קרובה
תלוי...ניק כמעט בלי ראש

אני מכיר גם מבוגרים וגם נערים דוסים יחסית עם כיפות קטנות (כמוני..)

אבל אני לא מכיר מבוגרים לא דוסים עם כיפות גדולות...

נשאר לי רק להסיק מסקנות מהצד הנשי.קרובה
קיים כ''כ נערות לא דוסיות שהולכות עם מקסי רק כי ההורים שלהםמעונן


גם וגם קיים ככ הרבה בנים עם פאות גדולות שהם לא ככ יודעיםה'הואהמלך

מה זה הלכה או שהם כן יודעים פשוט אין להם כח

כן ברור לי פשוט היא אמרה שהיא לא מכירה כאלו. אבל יש בהחלטמעונן


כןכן אני מכירה הרבה ויש כאלה שמגדירים אותי כזאת .רוב האנשיםה'הואהמלך

טוב אבל זה לא אומר הרבה עלי

לא אומר עלייך כלום 3>מעונן


אומר עלי הכל חחחחה'הואהמלך


לא, למהמעונן


ככה מתייגים אותי מהר ...ה'הואהמלך


מי אמר שאיך שאחרים מתייגים אותך אומר משהו על אישיותךמעונן


זה מה שאני אומרת שזה לא אומר עלי כלוםה'הואהמלך

אבל זה אומר הכל ... 

ויחסית סבבה לי עם התיוג הזה.. ככה אין לי מצפון...

הבנתימעונן


שלא יודעים מה זה הלכהשחר אורן

או שלא יודעים את ההלכה?

שלא יודעים את ההלכה או שיודעים ולא עושים ...ה'הואהמלך

מדברת בעיקר על החלק השני...

זה גם נכוןדסדוסה

אבל מה לעשות שזה ההגדרה שנוצרה..

למען האמת זה מצער אותי, כי גם בנדוד שלי נראה דוס של השמחות ולצערי הוא לא כזה.. ולמה הוא נראה ככה? כי יש לו פיאות ארוכות כאורך הגלות..

ולעומת זאת אח שלי שנחשב דוס, אבל מרושם ראשוני... הוא לא נראה כ"כ..

יש לו פיאות ממש קצרות והוא מסתובב עם גינסים..

מה היית חושב על בנאדם כזה כשהיית רואה אותו לראשונה?!

אני ממש אוהבת את אלה שנראים דוסים אבל הם לאה'הואהמלך

זה נשמע מוזר אבל זה באמת -גם כי אולי אני גם כזאת- 

פשוט כי אלה שנראים דוסים והם לא זה אמירה של הייתי רוצה להיות דוס ביותר אבל זה קשה..... ולפחות את המראה החיצוני אני משאיר..... וגם כי זה יפה 

תאמת שעד עכשיו זה עיצבן אותידסדוסה

ועכשיו כשלימדת עליהם כזאת זכות, ממש נתת לי נקודת מבט שונה..

אשרייך! ממש תודה!

וואי איזה נחמד לשמועה'הואהמלך

אם את רוצה לשמוע עוד על זה .. יש לי תאוריה ארוכה בעיניין

חח אני אשמח לשמועדסדוסה

תכתבי לי אותה באישי

אוקי מי שרוצה מוזמן גם ה'הואהמלך


זה יפה מה שאת אומרת, אבל אלה שלא נראים כמו דוסים יותר ראוייםריק סאנצ'ז

אם כבר להערכה בגלל שלהם הרבה יותר קשה 

טוב,אנלא מבינה בזה מספיקשירה????
ולא בא לי להיכנס לוויכוח הזה...
**ד"א אל תקחו דברים שאמרתי ברצינות, יש מצב שהם לא נכונים**
אממ כן..דסדוסה

מה לעשות שישר שאני רואה בחור עם פיאות ארוכות אני ישר חושבת לעצמי שהוא כנראה דוס

וכשאני רואה בחור עם פיאות קצרות.. אז ישר אני חושבת שהוא כנראה מאחת מישיבות בני עקיבא...

חבר שזה ככה... ניק כמעט בלי ראש


כמו שכבר אמרתי..דסדוסה

זה לא סותר.. אם אמרנו שדתלי"ם הם כאלה זה לגמרי לא אומר שכ--ולם כאלה.. זה מגוון מאוד..

אבל אם זאת ההגדרה שנוצרה על הדתלי"ם אז כנראה שהרוב כאלה.. מבינה?

למה להגדיר?(:משתדלת בד"כ
זה קצת מסובך להגיד דתיים לאומים זה x וחרדים לאומיים זה y.. כי זה סקאלה ארוכה מאוד כי מישהי יכולה להגדיר את עצמה דתיה וללכת עם חצאית מעל הברך ומשהי אחרת יכולה להגיד את אותו דבר ולהיות הכי דוסית בעולם. אז זה לא מאוד עוזר לנו ההגדרות האלו.
תודה לךרויטל.


אני לא לגמרי מסכימה איתךמשתדלת בד"כ
כי גם אם זה כן חשוב להגדיר את הבן אדם לדברים מסוימים, אם את שואלת בן אדם איך הוא והוא אומר לך הוא דוס/חרדי/חילוני זה לא אומר לך הרבה בכלל, זה אומר לך אולי מה ההשקפת חיים שלו ולא לגמרי, זה לא מראה לך כלום על המידות שלו על האישיות שלו וכד'.
הוא יכול להיות דוס ואת דוסית ואתם תהיו מאוד שונים בקטע הדתי..
יש הבדל עצום.ניק כמעט בלי ראש

החרד"לים והדת"ל הם בדיוק אותו דבר, אבל שונים מהם בתכלית.

 

בקיצור, כל ההגדרות האלה זה סתם שטויות.

בעיקר אם מדברים על המראה החיצוני (כיפה גדולה או קטנה, חצאית ארוכה או קצרה וכו').

תודה רבהרויטל.


אני חיה בלי הגדרה ב"ה ואני נגד הגדרות כי הגדרות= סטיגמות אבלה'הואהמלך

איך שאני מגדירה את זה לגמרי בסטיגמות - חרדי זה קיצוני בהכל- בהשקפה בהלכה ובדרך חיים 

חרד"ליםבן מכיר

זה כינוי שלייטים נותנים לשמרנים כדי להפרד מהם מגזרית (כי הם חרדים לאומיים), אין שום הבדל בין דתלים לחרדלים זה הכל עניין של הגדרות לפי איך שנוח לכנות את האחר

הסבר של אבא שלידסדוסה

חרדלי"ם - שמים את עבודת ה' במרכז, גאים בזה, זה מה שמייצג אותם, תורה בשבילם זה לפני הכל.

דתלי"ם - הם חיים את חייהם ובנוסף הם דתיים..

הבקשר לסיוג מהגדרות שהיה לפני -ריק סאנצ'ז

אמנם זה קצת מעצבן , אבל זה מאוד עוזר בחיים ההגדרות והקיטלוג הזה, אתה חושב שהוא "חילוני" כי אין לו כיפה, אבל תכלס הוא מאמין בה' - ההגדרה הזאת תעצור אותך מלהוריד את הכיפה ועדיין להאמין בה' - כי אתה לא רוצה להיכנס להגדרה של "חילוני"

כשהכל מסודר אצל אדם ויש כללין והגדרות- הוא יודע איפה הגבול וריק סאנצ'ז

ולא עובר אותו

 

תודה תודה תודה על הכלרויטל.


כתבתי משהו על זה פעםחושבת בקופסא

אל תשתמש במונח הזה - נוער וגיל ההתבגרות

אבל בכלל מי שמגדיר את עצמו חרד"ל, תורני, או כל וריאציה אחרת זה פשוט כי יש המון, המון הגדרות ממש נזילות וחופפות, ולהרבה אנשים קשה לעקוב.

 

יש חרד"לים (אני עדיין לא אוהבת את המונח הזה בגלל מה שכתבתי לעיל) של אזור מסוים שהם הלייטים של אזור אחר ולהפך, זה ממש ממש ממש נזיל.

 

אז בגדול ההבדל הוא שבגדול קבוצה אחת יותר "דוסית" (שוב, נזיל ברמות!) מהשנייה, אבל ממש ממש לא מוחלט.

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך