אם יעקב התאהב ברחל אהבה ממבט ראשון...
ואח״כ יעקב התאהב בלאה אהבה ממבט שני...
ו..מצאצאי לאה קיבלנו את משה(תורת ישראל), יהודה(עם ישראל) ולוי(כהונה)
ובמערת המכפלה קבורים יעקב ולאה...
אז למה רחל אמנו מקבלת במה הרבה הרבה יותר גדולה מלאה ?
ההיגיון אומר שהרווקות צריכות להתפלל ללאה ולזכות באהבה שהיא זכתה לה.
מה התורה מספרת על רחל שבגללו היא קיבלה את כל הפוקוס ?
תודה.
אוקי עכשיו שהבנות לא כאן וכולן בזום אז יש נושא שרציתי לשאול.מוקי_2020
שאלה טובה טובה!צהרים
..someone
ומפורש "וירא ה' כי שנואה לאה ויפתח את רחמה"
(המפרשים מסבירים שח"ו לא היה שונא את לאה, אבל יותר היה אוהב את רחל, התורה בכללי קוראת למי שפחות אהובה "שנואה" "כי יהיו לאיש שתי נשים אחת אהובה והאחת שנואה וכו'")
רחל תמיד היתה עקרת הבית= עיקרו של בית
רחל לא קבורה עם יעקב מאילוצים נטו (כמובן שיש סיבה אלוקית... אבל זה לא בגלל בחירה של יעקב... )
מיטתו של יעקב תמיד היתה באוהל רחל, ומרוב אהבתו אותה והחשבתה כאישתו העיקרית, אחרי שהיא נפטרה העביר את מיטתו לאוהל שפחתה ולא לאוהל לאה.
בהמשך בני רחל מקבלים יחס מועדף.
עדיין, למה מתפללים לרחל ולא ללאה?
בנביאים רחל היא "האמא" שדואגת לעם ישראל "קול ברמה נשמע נהי בכי תמרורים רחל מבכה על בניה"
למה באמת זה ככה? אני לא יודע...
אולי כיון שהיא הקריבה מעצמה וויתרה לאחותה כדי שלא תתבייש... (מכיר את הסיפור עם הסימנים? ) אז הזכות הזו עוזרת לה כשהיא מבקשת מה'... כמו שכתוב בהמשך הפסוקים שהבאתי למעלה... "כה אמר ה' מנעי קולך מבכי ועיניך מדמעה כי יש שכר לפעולתך נאום ה' ושבו בנים לגבולם" איזו פעולה? שמסרה את הסימנים לאחותה...
היא ויתרה לאחותהחיות צבעונית
לפי מה שמסופר זה שהיא באה לקב''ה, שכעס על עמ''י שחטאו בעבודה זרה ורצה לכלות אותם, ואמרה לו - אם אני שאני בשר ודם ולמרות שקינאתי באחותי וויתרתי לה על האיש שלי, איך אתה שאתה מלך מלך המלכים מקנא ולא כביכול מוצא בתוכך את הכוח לוותר להם.
ובאמת בגלל המעשה שלה היא שהכי רצתה להיות אמא, הפכה להיות אימא לכל עמ"י
ממנה מגיע משיח בן יוסף שיהיה לו מאבק וייסורים וצורה שלחסדי הים
גם רחל נאבקה והיה לה ייסורים עד שהיא הולידה בנים והיא מתה כשהיא הולידה את בנימין.
רווקות שמשוועות לבעל ונשים שצועקות לילדים ונמצאים בתוך הצרה אז מזדהים עם הדמות שלה.
לאה מסמלת יותר את הישועה.
אל תדאג אמא שלי שקוראים לה לאה מתפללת הרבה בקבר רחל.

ענית בעצמך על השאלההפי
היא כל הזמן למרות שיש לה פוטנציאל ויעקב אוהב אותה משורש נשמתו.
היא מוצאת את עצמה מוותרת.
היא נפטרה בלידה, שזה כל-כך טרגי , דווקא היא שכל כך השתוקקה לבנים מתה ברגע של שיא.
ענית כי תראה רחל נקברת באמצע הדרך !
היא לא קבורה במערה , זה עצוב .
לדעתי זה אומר המון
עוד משהו שמעתי שכמו שיעקב כביכול "גנב" את הבכורה
מתוקף המעשה שלו
הוא צריך לקחת אחריות ובסוף הבכורה לבכור
כלומר, אם הוא לקח את הבכורה יש לכך השלכות
שחלק מההשלכות זאת לאה
והיא אשתו הראשונה
ויש אומרים שבגלל שהוא לא רצה לקבור במערה שתי אחיות כי בארץ זה לא ראוי .
בכל מקרה היא נקברת בדרך ולכן אומרים שהתפילות של העם עוברים דרכה.
יש גם את העניין שאומרים שהקבורה שלה שם זה סימן לגלות על עמ"י שרק היא תבין ורק היא יכולה להתפלל עליהם.
איפה רחל מקבלת יותר במה?advfb
כאילו נכון שיעקב אהב אותה יותר אבל חוץ מזה אין שום שיפוט על לאה או בניה.
להיפך, רוב עמ"י הוא מצאצאיה הישירים של רחל.
כיום הרוב מיהודה שזה מלאה.חסדי הים
מקור?advfb
זה עולה מהתנ"ך עשרת השבטים הוגלו, נשאר יהודה ובנימיןחסדי הים
נכון, שחלק קטן מכל עשרת השבטים לא הוגלו וגם ירמיה החזיר את חלקם, כך שהיו גם מצאצאי יוסף, אבל יהודה היו השבט העיקרי שנשאר.
ממממ כיום קשה לדעת מה המפה הכוללת לא?advfb
או שמה שהוא היה הוא שיהיה?
בין כך ובין כך זה לא באמת נותן לנו ידיעה חשובה כלשהי על היחס בין האמהות הקדושות כיום.
זה כתוב במלא ספרים שזה המצב שאנחנו על הרוב צאצאיחסדי הים
ברור שלכל האמהות יש מעמד של ד' אמהות, אבל עדיין טוב לדעת את הזהות שלך.
בתור עובדה היסטורית כן.advfb
אבל מה ההשלכה המשמעותית של הידיעה ההסטורית הזאת מעבר לאותה ידיעה?
לצערנו גם יכול להיות שבעקבות השואה וההתבוללות אולי המצב השתנה..
להכיר את התכונות שלנוsomeone
אילו תכונות?advfb
זה יכול להכניס דמיונות כזב לאנשים.
כל אחד ירא מה התכונות האישיות שלו ויפעל על פי זה.
כיום שזהות השבטים לא ברורה לא נראה לי ששיש צורך באפיין אנשים בודדים ע"פ המאפיין השבטי
כתבתיsomeone
רק עניתי איזה צורך יש בלדעת באיזה שבט אתה...
חח נכוןadvfb
בזמן שיש חלוקה לשבטים
זה עולם אחר
קשה לדמיין את זה אפילו במציאות של היום.
אפשר במידה מסוימתsomeone
לכל עדה יש אופי ותכונות נפש שונות...
פסיפס מדהים של אנשים ותרבויות שמתקבצים להיות "יחד שבטי ישראל"
וזו לדעתי משמעות הפסוק שאע"פ שהם מחולקים לשבטים שונים עם אופי ותכונות נפש שונות הם יחד.
יש נקודות דמיוןadvfb
אבל בעדות נראה לי המטרה שיהיה הרבה יותר מעורבב.
שימור המנהגים השונים הוא נכס שאסור לוותר עליו אבל בכל זאת המטרה שעמ"י יהיה מעורבב מכל העדות.
יש שאיפה שהעדות לא יבדילו בנינו.
לעומת זאת שבטים זה דבר שיוצר הבדלה בעמ"י.
באמת השאלה במה.
כאילו מותר להתחתן בין שבטים..
אולי הנחלות.
עצם זה שכולם גרים באיזור מסויים זה עניין עמוק של הפרדה.
..someone
כי א. זאת הדרך הטובה ביותר לשימור מסורות
ב. יש נוחות רבה מאוד להיות מוקף באנשים בסגנון שלך, מעין "בתוך עמי אנוכי יושבת". זה יוצר רוגע נפשי גדול, לדעתי.
וכמובן צריך שיהיו מקומות של חיבור כמו ירושלים שלא נתחלקה לשבטים וכו'
לא בגלל עויינותadvfb
אני חושב שבמצב אופטימלי צריך להיות ערבוב גם אם אין עויינות.
כל תרבות יש יתרונות שכדאי לקחת ממנה.
מדינת מוצא זה עניין זניח שבמצב אופטמלי לא צריך להפריד בין אנשים.
שבטים המקור מהתורה
עדות - אין מקור ואין שום קדושה
יש קדושה במסורת אבל בעניין ארץ המוצא עצמה - אין
..שהלרואמש
תשובה: הגמרא במסכת תענית אומרת שהאדם הוא זה שמכבד את מקומו ולא המקום מכבד את האדם. וכן לכאן, מסתכלים על רחל בגלל האישיות שלה ולא בגלל המקום שהיא נמצאת בו.
הגמרא במסכת מגילה כותבת כך שבגלל הצניעות של רחל זכתה ויצאו ממנה מלכים אבל יהודה (לדעתי) קבל את המלוכה מגזרה אלוקית ולא בגלל היותו הבן של לאה.
זה רק מחזק מה הכוח של תפילהלב אוהב
שלאה בתפילה שלה הפכה עולמות
וזכתה שיצא ממנה
מלכות
כהונה
ותורה
מדהים!
זה לא מסביר למה רחל מקבלת את הפוקוסsomeone
אה כן חח.. לא עניתי על השאלה. סתם זה מדהים כל פעם מחדשלב אוהב
מה לאה זכתה בתפילות שלה.
בלי לזלזל באף אחד ובגלל שאנחנו בסיעור מוחותמוקי_2020
אז עם כל הכבוד (ויש המון כבוד) לא שיכנעתם.
זה נראה כאילו אנשים מדקלמים את מה שטיפטפו להם כל השנים. (לא בקטע רע ורובוטי, פשוט כשמספרים לנו משהו שוב ושוב ושוב בסוף אנחנו בטוחים שזהווווו זה המצב אין אפשרות אחת. זה כמו עם הנרטיב של 1948 ״הערבים לא הסכימו לחלוקת הארץ, היהודים הסכימו, אז הם הרעים, אנחנו הטובים, היתה מלחמה והם הפסידו, כשאפשר לעשות zoom out ולהסתכל על זה מזוית אחרת -לגמרי- ולומר :
״רגע רגע רגע רגע, למה שהערבים יסכימו לחלק את ארץ ישראל ?? אתה לא מחלק משהו שהוא -שלך- ויקר לך -מאוד-,
**בדיוק** כמו שהיהודים לא מסכימים לחלק את ירושלים. אוקי אני סוגר סוגריים כי יצא ארוך מדי ואז חוזר ללאה שכולם שכחו באופן *מדהים* !!)
עכשיו אני חס וחלילה לא מנסה לומר ״חבר׳ה, בואו נעזוב את רחל ונתמקד מלאה !!! יש כאן טעות !!!
לא.
אני לא קיצוני.
אני אומר, חבר׳ה, אל תשכחו את לאה.
יש *בהחלט* מצב, שהתפילות אליה יתפסו יפה מאוד.
(תשאלו ״למה ? כבר התרגלנו לשכוח אותה. את מי היא מעניינת ?״)
שאלה יפה.
כי יש מצב...נניח 0.0000000000000001% שזה מה שקרה :
רחל היתה יפיפיית-על...וזהו. כל השאר ממוצע.
לאה היתה מלאך (במובן החיובי של המילה לא באמת מלאך) שמהלך על כדור ארץ, עם עיניים טובות..
משהו שכל גבר היה רק יכול לחלום שתהיה לו (אחרי שהוא מכיר אותה באמת = אהבה ממבט שני)
משהו שכל עם היה רק יכול לחלום שממנה יצאו כל הצאצאים.
אבא שלה היה אבא שהבין שבשביל מלאך כזה הוא יעשה הכל
וגם מי שיהיה איתה *יבין בהמשך* שהוא זכה בלוטו, והשניה הקטנטונת תסתדר כבר כך או כך.
אומרים ״אבל רחל ויתרה על הסימנים״
אולי...מראש ידעה שאין מצב שהאחות המלאך שלה תשאר רווקה והיא תתחתן, זה לא בא בחשבון.
או שאבא שלה תכנן הכל מראש וזה בכלל לא קשור לרחל.(זאת אומרת הסימנים ״הרדימו״ את יעקב והכל תוכנן על ידי השאר)
אבל על דבר אחד אין ויכוח. (אלא אם מישהו יגידו לי משהו שיש בתורה ואני לא יודע)
אלוהים אהב את לאה. מה זה אהב.
היה מטורף עליה.
**העובדות צועקות את זה**.
עכשיו בקבלה ובכל מה שמסביב אני לא מבין כלום.
אבל דווקא בגלל שתאריך הפטירה של לאה לא ידוע ( או שהוא כן ?)
אפשר לומר...שמרוב שהתאריך הזה כ״כ מקודש...עדיף שמעט מאוד ידעו אותו (כמובן שכל מה שאמרתי יכול להיות שטות אחת גדולה, אבל, אם משחקים במשחק, אז עד הסוף. לא יכול להיות ש ״פתאום״ דווקא לאה, דמות כ״כ מפורסמת שכולם יצאו ממנה, ואין תאריך פטירה)
אין שום בעיה שמחר נחזור כולנו לשגרה של ״רחל אימנו. למי אכפת מלאה״.
אני, בתור כהן (כן, הזדמנות לדחוף את זה שאני כהן, הרבה זמן לא דיברתי על זה)
מרגיש את לאה **הרבה*** יותר וחושב *שהמינימום*** זה להתייחס **גם** אליה.
למעשה, בלי לפגוע ברחל, זה ברור לי כמו שהשמש זורחת עכשיו,
שאני רוצה מישהי כמו לאה. אולי היא לא יפיפיית-על שאתה נמס במבט הראשוני,
אבל מישהי שכל חודש וחודש שעובר, רק מוציאה ממך יותר ויותר ״יהלומים״ מה שגורם לך להוציא ממנה יותר ויותר ״יהלומים״,
והאנרגיה הזו יכולה ליצור דברים מדהימים למשך עשרות שנים.
לסיכום : אל תשכחו את לאה. יכול להיות שזה מבחן.
״שולחים״ את כולנו לרחל... כשהדבר האמיתי זה לאה.
(לא לצחוק על הדוגמא הבאה, השתדלתי)
זה מזכיר לי את מה שקרה בנחל האסי (קיבוץ ניר דוד), בשיא המחאה,
הגיעו המון עמך ישראל שלא כ״כ הבינו מי נגד מה, וכשהם הגיעו לשם, אז הקיבוצניקים הפנו אותם ואת הילדים לבריכה..
במקום לנקודה החשובה באמת בנחל שהיא לב המחאה.
עמך ישראל הגיע לבריכה (בחינם) וחשב שהוא ״הראה״ לקיבוצניקים כשלמעשה הבדיחה היתה על חשבון עמך ישראל.
לא לשכוח.
הכל כאן סיעור מוחות.
אז לקחת הכל בצורה קלילה.
אני אומר לקחת הכל בצורה קלילה,
כי ביום שישי, אני מקווה שסוף סוף יהיה כאן פוסט ״שבת שלום״ נורמלי.
(אם אף אחד לא יפתח כזה פוסט, שוב לא תהיה ברירה ואני אפתח)
וכולם יגיבו ״שבת שלום״ במקום ״אוקי, הוא אמר ככה על רחל ? אז אין ״שבת שלום״.
לא יכול להיות שבפורום כזה, שכולם מדברים על תפילות, תורה, גמרא, ישיבות, תורני, דוס, זיווגים מסביב לשעון,
לא יהיה פוסט ״שבת שלום״ לפני כניסת השבת, עם *לפחות* 100 חברי פורום שרושמים ״שבת שלום״.
זה מינימלי. זה לכבוד המהנדס הראשי ולא אף אחד אחר. ואם צריך תשימו תזכורת.
(לבחור עם הלבן בסוף ששואל ״מה לגבי ״שבוע טוב״, ״חודש טוב״ ?
תשובה : גם להם צריך להיות פוסט מיוחד וקבוע עם לפחות 100 חברי פורום שמגיבים. זה מינימלי.)
בהצלחה.
למה מדקלמים?someone
אין לי בעיה לקבל את מה שאתה אומר, אבל תביא ראיות
איך אתה יודע שאלוהים אהב את לאה? כתוב שהוא ריחם עליה ולכן פתח את רחמה
לאה רימתה את יעקב, ורחל הצדקת שתקה כל הלילה. ההיגיון אומר שאלוהים יאהב את רחל ולא את לאה...
מי אמר שרחל היתה "רק יפהפיה וזהו" ולאה היתה מלאך?
וכמו שכתבתי כבר, רחל תמיד היתה האהובה ("וירא ה' כי שנואה לאה")
אל תדאג, אין לי נגיעות אישיות בדבר, ככל הנראה אני משבט יהודה שזה הכי לאה...
אין קשר לטפטוף... זה פסוקים מפורשים.
אתה מכיר בכלל את הסיפור עם הסימנים(הוא האמת לא נמצא בפסוקים)?
וואו אתה בחור עמוק ורציני.שִׁירָה
אם זה באמת באמת מעניין אותך אז תשאל תלמידי חכמים ולא כאן בפורום...
ובינתיים,
לא קראתי תגובות קודמות אבל לדעתי הקטנה והאישית,
נותנים יותר מקום לרחל בזכות שהיא ויתרה ומסרה את הסימנים ללאה אחותה. זה לא סתם ויתור, זה ויתור שמנע הלבנת פנים (שמוטב שאדם יכניס עצמו לכבשן האש ואל ילבין פני חברו ברבים),
ובזכות שבעקבות כך זכתה רחל שתפילתה, ודוקא תפילתה תישמע לפני הקב"ה בזמן שישראל יצאו לגלות-
רחל מבכה על בניה - מדרש אגדה אמר, שהלכו אבות ואמהות לפייס את הקב"ה על שהעמיד מנשה דמות בהיכל ולא נתפייס (הקב"ה כעס ולא הסכים לסלוח על העמדת צלם בתוך בית המקדש, כל אחד מהאבות נכנס לפניו וניסה לפייס אותו, אברהם אמר עקדתי את יצחק, יצחק אמר הסכמתי להיעקד, יעקב אמר היו לי צרות כל חיי.. ואז *קפצה* רחל ונכנסה).
נכנסה רחל אמרה לפניו רבונו של עולם רחמי מי מרובים רחמיך או רחמי בשר ודם? הוי אומר רחמיך מרובים, והלא אני הכנסתי צרתי (צרה זאת אישה נוספת) בתוך ביתי שכל עבודה שעבד יעקב את אבי לא עבד אלא בשבילי. כשבאתי ליכנס לחופה הכניסו את אחותי ולא די ששתקתי, אלא שמסרתי לה סימני! אף אתה, אם הכניסו בניך צרתך בביתך שתוק להם. אמר לה יפה למדת סנגוריא יש שכר לפעולתך ולצדקתך שמסרת סימנך לאחותך. (רש"י הקדוש מביא את המדרש בפירוש בירמיהו לא, סוגריים וסימני פיסוק הוספתי)
מהמדרש הזה לומדים שעל אף כל צדקותם של האבות הקדושים, הקב"ה שמע דווקא לרחל אימנו... ולא לחינם היא נקברה בנפרד ודווקא בדרך, כדי שכאשר יצאו לגלות יעברו על קברה והיא תבקש עליהם רחמים. ואם הקב"ה שמע דווקא לתפילתה אז בוודאי שכדאי לבקש על קברה.
הערה חשובה: לא מתפללים לרחל אימנו! ולא ללאה אימנו! ולא לאף צדיק! מתפללים לה' ש*בזכות* אותו צדיק ישמע את התפילה.
ולא שכחנו את לאה אימנו, רק שלאה אימנו קבורה על כל האבות והאמהות הקדושים ולכן אין עליה פוקוס בנפרד, אבל בוודאי שמערת המכפלה היא מקום קדוש ועליון והיא פתח גן עדן ממש והתפילות בכל מקום עוברות דרך שם אז בטח שכדאי להתפלל גם במערה הקדושה.
ויהי רצון שיתקבלו התפילות.
תודה על האפשרות לכתוב את זה, מקווה שהייתי ברורה... ואם לא אז אנסה לדייק יותר
מי שכח את לאה???advfb
אני לא מבין מאיפה הבאת את הטענה בכלל.
ואם יש מי ששם את רחל במרכז הבמה ביחס ללאה הוא צריך להביא הסברים מאוד טובים על זה.
חוץ מזה - לצורך העניין, פחות משנה אם אנשים מדקלמים או לא מדקלמים.
יותר משנה התוכן של הדברים. אם הדברים הנ"ל אינם משנעים אותך אין טעם להתייחס לכוונות של האנשים
לגמריהפי
הערה קטנה אבל חשובה:לא מתפללים ללאה או לרחל..אמא שלה
אנחנו אולי מבקשים את האבות והאמהות ושאר צדיקים שיתפללו בעדנו, שזכותם לכן עלינו- לפני הקב"ה.
^^^צהרים
לזה התכוונתי כמובן ותודה על ההבהרה.מוקי_2020אחרונה
לי קוראים רחל ואני תמיד חשבתי בראש שליהכול לטובה!
את השאלה והגעתי למסקנההכול לטובה!
שזה ממש תלוי למי מיקשבים איזה סוגי רבנים או מורים וכו...כול אחד מתמקד במשהו אחר אבל זה נכון שבאמת הרבה יותר מתמקדים ברחל ולי זה תמיד מאז שאני זוכרת את עצמי צרם לי
רחל נקברה בדרךים...
מסמלת את הדרך, הגלות, החזרה הביתה- "כי יש שכר לפעולתך ושבו בנים מגבולם"
יש ספר, "שבטים".העוגב
מרחיב על משפחת יעקב מהרבה היבטים.
אני אישית קראתי אותו גם אחרי שכל מיני עניינים לגבי רחל ולאה לא הסתדרו לי. והספר הזה ממש עזר לי ליישב את הדברים במבט פתוח ורחב יותר בצורה טובה.
ממליצה בחום.
תכל'ס, כי יעקב עדיין העדיף את רחלארץ השוקולד
ויש נבואה של ירמיהו שבו ה' אומר לרחל "מנעי קולך מבכי" ואנחנו היינו בגלות לאורך שנים רבות אז החינוך מדגיש את הקטע הזה.
עד כאןכְּקֶדֶם
מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה
וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד. ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.
ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.
אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.
ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.
אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.
הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.
התוהו קדם לעולם.
נוגע, לא נוגע
עצוב וכואב לשמוע
קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.
שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך
נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
כואב ממשארץ השוקולד
חבר יקרכל היופי
עוד לא הגיע זמנך להיעלם.
הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.
הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.
האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?
אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.
כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.
אבל יש ויהיו רגעי אור.
אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.
אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.
מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.
חולה עליךךךadvfb
אחלה כתיבה
הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.
לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.
יש שני צדדים יראה ואהבה.
היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב.
על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.
אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!
בהצלחהברוקוליאחרונה
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי
אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...
לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.
עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).
הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.
זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".
מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."
וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?
זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...
קלעת בולמה כבר ביקשתי
היא אמרה על עצמה שהרגש שלה לא נמצא איפה שהיא מצפה שיהיה ושהיא מאוד מקווה שיתפתח, ככה שכנראה באמת זה שלא היה שם שינוי משמעותי היה הטריגר העיקרי להיפרד. היא דיברה עם מישהי שהדביקה את החוסר התקדמות ברגש בהובלה שאולי חסרה מצידי, וזה היה נראה שהיא קצת נתלתה בזה בשביל לתרץ למה היא רוצה לסיים. בזמן הפרידה נאמרו הרבה דברים שאני כבר לא ממש זוכר, והאמת שמעדיף כבר לשכוח... 
בעז"ה שבקרוב ממש נזכה למה שאתה מתאר ושבנתיים אצליח לחיות באמונה ובביטחון...
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים
אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.
"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".
תודהנוגע, לא נוגע
שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon
האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם?
אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
אשמח גם
ראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה
אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור 
פניתי
ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
JLICתמיד בבטחה
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות
יש להם גם קהילה פיזית?
בוודאיארץ השוקולד
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?
כמה שדכנים ומיזמים.
כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.
בהצלחה
הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי
הבחורה כמעט מתעלפת מקור
והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..
הבנת מה אני אומר?
אחי , היא בעולמות עליונים
ביטקוייןמשה
זה באמת מקום לרחף בו.
כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.
מה שבטוח.
ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.
תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.
בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.
הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.
ברור שהיא צריכה להגידהפי
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד
אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.
ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.
חחחח לא נראליהפי
אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר
פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן
מה לא ניקח????
והיא כולה עלק קר לך
הורידה לי את החשק לא לקחתי .
סתם פשוט היה יש ים אנשים
קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר
אבל בדייטים לי ספציפית קפוא
ואני חופרת לבחור שקר לי!
הוא לא יכול לפספס את זה
אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי
שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.
שזה קטע זה יחסי כי עם גברים קפוא לי רצח
ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק
אז אפשר לעבורבחור עצוב
זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.
בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).
אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר.
ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב
יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות.
אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
מסכיםארץ השוקולד
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה
והיא עדיין התפדחה להגיד
אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה
מזכיר לך משהו?אריק מהדרום
את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.
המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.
וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.
זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.
אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.
וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.
אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה
השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.
אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד
רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?
מה דעתך על זה?
המצב הנפוץאריק מהדרום
בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.
אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה
תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.
אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.
ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
אוחזיויק
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.
ולמה
1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.
(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)
מסכים ומחזקאביעד מילוא
אבל זו התבוננות חיצונית צריך לשבור את הסטיגמות
אתה מה זה צודקadvfb
גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.
אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.
לא הבנתיהרמוניה
למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?
לראשון יש יותר סיכויadvfb
הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.
בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי.
תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה
לבין כמה שהוא באמת
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו
כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.
בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים
לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.
בעז"ה בקרוב ממש!
היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.
אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה
בע"ה
לשנה הבאה נר איש וביתו
מתוך בריאות ושמחה#
רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה
שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.
ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת
מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה
חזק ואמץ
ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש
"קווה אל ה'
חזק ויאמץ ליבך
וקווה אל ה'"
איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא
יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)
💁🏻♂️אבטיח ברזילאי
ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.
אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.
נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו
זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא
אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום
מחזק אותךאבטיח ברזילאי
קשה הזיווג כקריעת ים סוף
ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...
בהצלחה 
יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
^^^ארץ השוקולד
ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.
בהצלחה
כפי שכבר אמרובחור עצוב
לצאת עם בשלות יותר.
כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני".
משקיעים יותרהפי
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb
אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.
אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה
אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?
אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.
