איך מתבטאת הדתיות שלכם?הכל עוד אפשרי

אני אסביר את עצמי..

ישלי חברות שרק בגלל שאני מכירה אותן כבר הרבהה שנים, אני יודעת שהן דתיות.. כאילו אם תראו אותן ברחוב ותשמעו אותן מדברות ותדברו איתן, זה הדבר האחרון שתחשבו שהן..

אז חשבתי על זה בת'כלס.. במה בכלל ואיך מתבטאת הדתיות שלהן?

 

אז אם תוכלו אתם לומר לי איך מתבטאת הדתיות שלכם.. אשמח.. תודהה

אני אתחיל..הכל עוד אפשרי

מהלבוש שלי, באמת שאני משתדלת ללכת צנוע, 

מהשאיפות והמטרות שלי, מהתכנים שאני רואה ומעבירה, 

מהדיבור שלי.. (שברוך ה' למרות שהסביבה אצלי עם דיבור בואו נאמר.. לא הכי וואו, אני ב''ה מצליחה לשמור על עצמי ומקווה שגם לחלחל לאחרים...

משתדלאוהב לשנוא

זהו ועצוב לי על זה

 

משתדל במה?הכל עוד אפשרי

וכבר ההשתדלות שווה ומראה המון!

מה את מגדירה כדתיות?שחר אורן

השתייכות סוציולוגית לחברה הדתית?

או מחויבות להלכה?

אם הבנתי את המושג הראשון אז נראלי שהן הראשון..הכל עוד אפשרי

הן הולכות עם קצר כמעט גופיה ושורטים, מדברות בשפות לא הכי נקיות, רואות תכנים שעדיף שלא תראו, לא שומרות נגיעה ושומרות שבת בחפיף.. כאילו באמת הן בנות מדהימות, עם הורים דתיים, ומגדירות ת'צמן דתיות.. אבל חוצמה ההגדה שלהן לעצמן, והמשפחה שלהן, בקושי תמצע סימן מקשר..

 

אני אשמח שתסביר יותר את המושגים כי ת'אמת לא הבנתי אותם כלכך..

ההגדרה הראשונה מתייחסת להשתייכות לחברה הדתיתשחר אורן

אדם יוגדר כדתי אם הוא משתייך לחברה הדתית, הוא לא צריך להאמין בה' או בתורה בשביל זה, אלא לגור באזורים דתיים, לשלוח את ילדיו למוסדות חינוך דתיים, לבוא לבית כנסת (ולא, זה לא סותר את זה שהוא לא צריך להאמין בה').

 

לעומת זאת ההגדרה השנייה מתייחסת להחלטה ערכית של אדם לשמור מצוות, אדם יוגדר כדתי אם הוא רואה לנכון לשמור מצוות והשתייכותו הסוציולוגית לא מעלה או מורידה.

בשאלה התכוונתי בכלליות שתיהם,הכל עוד אפשרי
לגביי, השני מקווה..

לגביי (חלק!, יש עוד כאלה יראות שמיים, דתיות שממפגש ראשוני לא תוכלו לפספס אתזה..) חברות שלי הראשון
מישהוא שמקיים תרי''ג מצוותיוסף הגבר!


אממ..היי לכולםם

מתבטא במידות, בדרך ארץ, בשאיפות, ברצונות, בלבוש, בדיבור, במראה

 בהתנהגות, בערכים, בחינוך, בידע, במצוות, בחברה, באמונה, ברמה, במחשבה ועוד..

יש לי חצאיתמעונן

בלעדיה לא כל מי שמנהל איתי סמול טוק היה מבחין בדתיות שלי

 

הלבוש ייצג את כל אדם, בגלל זה

 

 

 

נכון, הרושם הראשוני לאדם בא מהלבוש שלו..הכל עוד אפשרי
אין מה לעשות..
אבל הרושם השני, שהוא יותר עמוק, בא מהדעבור שלט, המעשים שלו, וכו'..
עצוב ומוכראמממ

בחצאית ושלושתרבע, מאמינה שגם בדיבור, ושאני מאמינה שיש משהו מעבר והחיים הם לא סתם לקום מאוחר בבוקר ולמרוח את היום עד מחר

מהלבוש... אני עם חצאית ארוכה, חולצה עם שרוולים, גרביים וסנדל*שירה*

ים אף אחד לא יחשוב שאני חילונית וגם לא שאני חרדית.. חוץ מזה, הדיבור שונה, הנושאי שיחה, התחומי עניין...

 

מספיק?

במה מתבטאת הדתיות שלהם אם הם לא מקפידות על ההלכה? באמונה?*שירה*

זה נראה לי נקרא מסורתי, לא דתי..

זה יותר ההגדרה שלהם כמו ששחר אורן אמרהכל עוד אפשרי

השתייכות סוציולוגית לחברה הדתית- אדם יוגדר כדתי אם הוא משתייך לחברה הדתית, הוא לא צריך להאמין בה' או בתורה בשביל זה, אלא לגור באזורים דתיים, לשלוח את ילדיו למוסדות חינוך דתיים, לבוא לבית כנסת (ולא, זה לא סותר את זה שהוא לא צריך להאמין בה').

אוקי, אז עוד יותר. מי שהולכת ככה כנראה היא גם לא לומדת בבית*שירה*

דתי ולא גרה באזור דתי מידי, אז ממה הופך אותה לדתיה?

בשבירת התאוותחיננית 123
בשבירת העצלות,
בקיום המצוות כי זה דבר ה' נטו. מאוד מאמינה במתוך שלא לשמה,בא לשמה.
באהבת ה' והודייה לו.
ביומיום שלי,בכל צעד אם זה רצון ה'.
אלו המטרות שלי, זה לא שאני כבר שם.
לבושאלוף העולם!
אני חושב שלפי לבוש זה לא קובע אבל כן אומר משהו זה לגבי בנות...ולגבי בנים לבוש ממש לא אומר כלום...ובכללי לשני המינים היום אנחנו בדור מבולבל לכן קצת קשה לשפוט
מה עם כיפה או ציציות? אצל גבריםמעונן


לדעתי אצל בנים דווקא יש יותר רושם של לבוש לפי הכיפה והציצית.הכל עוד אפשרי
כאילו זה ממש סימן..
גודל הכיפה, וסוג הכיפה
כיפה סרוגה- דתי לאומי
כיפה שחורה- חרדי
כיפה לבנה בר מצווה- באתי לכבד
ציציות בחוץ- ביניש, עכשיו או בעבר..
אל תתחילו להתווכח על איך שהגדרתי זה לפי הכרתי..

ופשוט רק נתתי דוגמא..
כאילו ובנות זה פחות ויותר אותה דבר.. כאילו יש מצב שאת ובת חילונית תלבשו בחורף אותה שמלה, ואת וחרדית תשימו אותה החולצה השלושתרבע ואותו גרביון..
זה גם אצל בנים וגם אצל בנותאין קדוש כה':)

לא נכון להגיד שזה רק אצל בנים.. נכון שבחורף זה יותר מסובך אבל גם אם זה אותה חצאית (ובדרך כלל זה לא אותה חצאית בגלל - סגנון, אורך, מפתח צוואר, שסע.. וגם אם תראי אצל שתי בנות את אותה שמלה אצל אחת זה יכול לבוא בכל מיני תוספות ותחתיות) רואים לפני סגנון שאר הבגדים, איסוף וצורת השיער, סוג נעליים.. קיצר העולם ניזון מסטיגמות בכל תקופה ועונה ובכל מקום

המ לא טענתי אחרת, גם אין ממש קשרמעונן

לרמה הדתית של כל אחד לא על זה דיברתי

 

 

הוא אמר שאצל בנות הפרמטר של הלבוש והנראות יכול לומר משהו, ואצל בנים הלבוש לא אומר כלום. אז זהו שלא. לבנים יש כיפה וציציות ישר אפשר לקטלג אותם כחלק מהחברה הדתית

 

וגם לגבי מה שאמרת,  לא ממש נכון כי כמו שיש הבדל בין כיפה שחורה לסרוגה, יש הבדל בין חצאית ג'ינס קצרה לבין חצאית שחורה מקסי רחבה. 

את אמרת גודל הכיפה וסוג הכיפה-יש גם גודל החצאית וסוג החצאית.

 

 

ברור..הכל עוד אפשרי
צודקים..
יפה שאת מבינה בזה🤣🤣שושיאדית
כיפה ציצית... לאדעת מהשושיאדית
אצלי זה מתבטא..אנא ה'
בלבוש שלי, בדיבור, בערכים, בשאיפות, בשירים,
במעשים, בקיום מצוות וההלכות שתכל'ס זה בערך כל דקה..
לדוגמא ברכה, תפילה וכו.. ובעיקר הרצון התמידי וההישתדלות
להיות עובדת ה' ולעשות רצון ה'.
הלוואי ניזכה כל רגע ורגע לשמח את ה'.
מתבטא ב-אין קדוש כה':)

בלבוש, בהתנהגות, בדרך ארץ, באישיות, בערכים, בשאיפות, באמונה, במחשבה, בדיבור, במעשים

בעצמי ובמי שאני

לי יש מדבקהשושיאדית
אני בעיקרון חרדית.
משתדלת ללכת צנוע והכל...
אבל זה רובד מאד שטחי...
העומק שבי אחר בתכלית.
בתכלית!
קיצור כולם בבועיםאוהב לשנוא


חחח.... אהבתי!יוסף הגבר!


צבועיםאוהב לשנוא

אני מתקן עדיין אהבת

זה הגיל ומה שיפה בו---שושיאדית
שהמציאות מנחיתה אותך למקום מסויים עם תנאים מסויימים אבל בתוכך סוררים רצונות אחרים להתפתחות ועצמאות וזה מה שמביא המון נערים לבחירת דרך אחרת כביטוי לעצמאות שלהם שרוצה לפרוץ.
יש את האלה הנבונים, שמודעים לכך שהדרך האחרת היא אינה הדרך אידיאלית למחייה, לכן הם שומרים הכל בפנים.
זה הכל.
ממש לא. איך בדיוק אתה רואה ככה מהשרשור??הָיוֹ הָיָה


בחיים שלי..-אני :)

בערך בכל דבר זה מתבטא.. לפחות אצלי

כל חיי סובבים סביב עבודת ה'מני123456
אני לא קורה לזה דתיות אני קורה לזה עבודת ה' וזה נוגע בכל תחום בחיים וזה מהול כל חיי! לעבוד את ה' בשמחה ובטוב לבב
לייק^^^שושיאדית
אני חושבת- שכל מי שרואה אותי מבין שאני אולטרה דתית.שפרינצא בוזגלו

זה שאני חושבת ככה- זו עבודה עצמית.
לדעת שמה שאני עושה זה לא מן השפה אל החוץ.
שלא כפו עלי, או החליטו בשביל, אלא בחרתי אני להיות דוסית.
אני בחרתי לבחור.

בעיקרון יש 4 קבוצות אנשיםמתניה אשר קצב

קבוצה א' - דוסים שהם דוסים - דוסים שהם דוסים עד הסוף גם בתפיסות.

דוסים מזרוחניקים - דוסים שקשה להם.

מזרוחיקים דוסים - מזרוחניקים בתפיסה ותכל'ס מתנהים כמו דוסים.

ומזרוחניקים לגמרי.

כל כך לא מדוייק, ומכליל...הָיוֹ הָיָה

תפיסה עצובה..

אני לא ממש חושבת ככה.... זו סברה ילדותית.שושיאדית
יש 7 מליארד בני אדם וכל אחד בפני עצמו הוא עולם אחר לגמרי, די אנ אי שונה לגמרי סגנון אישיות מחשבה תוכן ורמת משכל מגוונים מאד.
אי אפשר לחלק השקפות של אנשים לקבוצות.
כל אחד מעצב בתת ההכרה דגם אחר של השקפה.
כן אבל לא כולם יהודיםאמממ


אז קחו את הפרופורציה הזו ביחס ליהודיםשושיאדית
זה לא משנה...
וואו, איזה עומקאוריה (בדוי)

צודקת ביותר!

איזה שאלה מעניינתטופיפי
אמנם אני לא בגיל שייכת לכאן וגם לא דתייה אבל קפצה לי ההודעה שלך.
אני מסורתית ולא דתייה אבל בגדול זה מתבטא בקידוש ביום שישי, ברכות השחר ונטילת ידיים.
בכללי, חושבת שזה נחשב לפי דברים שאני עושה
אני לא הולכת עם חצאיות או משהו כזה אז לא חושבת שיראו עליי מבחוץ בכלל
מסקרנות- איך הגעת לפה?שניה
אמממטופיפי
חיפשתי איזה משהו באינטרנט והגעתי לאחת ההודעות כאן וראיתי מקום ממש נעים עם שיחות מעניינות.
היום ראיתי את השיחה הזאת ורציתי להגיב עליה אז פתחתי חשבון באתר.
למה השאלה?
כי אני גם לא הכרתי את זה בהתחלהשניה
וזה עשה רושם של מקום של דוסים רציניים שלא נמצאים באינסטגרם וכל זה אז חשבתי למה שתכירי בתור מסורתית
חלק כאלה דוסים רציניים..הכל עוד אפשרי
לא כולם.. אני אחת עם שאיפות כאלה, אבל ממש לא כזאת..
ואינסטגרם לא כזה קשור לזה..
וואי.טופיפי
למה אינסטגרם זה כזה גרוע?
כי זה נטו חיצוני... פשוט לא צנועשניה
אבלטופיפי
למה זה כל כך נורא לראות קצת תמונות?
מה כל-כך לא צנוע בזה?
לא חייב תמונות חשופות, לראות סתם תמונות רגילות
הם ברמה דתית גבוההשניה
אולי תבקשי ממישהו שיסביר לך אנשים כאן שיא הנחמדים ומוכנים להסביר
אני גם לא הבנתי.. אינלי אתזה בגלל שזה לא מעניין אותי..הכל עוד אפשרי

אבל נראלי בגלל שזה פשוט חשיפה שלך מול הרבה אנשים, ועלול לקרות מיזה גם דברים לא וואו, וגם בגלל שזה הרבה גם תכנים לא הכי..

אז מראש מעדיפים למנוע אתזה ופשוט לא להכנס.

אין בזה בעיה חד משמעית לדעתי..

אבל זה למניעה מראש לא נכנסים..

הבנת?

@טופיפי

הבנתי.טופיפי
זה בעיקר קטע של לשמור על עצמך..
הבעיה באינסטגרםאין כמוך אבא

העולם המערבי בכללי לקח לכל אדם את האינטימיות של כל אחד.כל דבר צריך להיות שייך לכולם(כל דבר בחיים).אפילו את הרגעים הכי אינטימיים שיש לאדם אז העולם המערבי החליט לפרסם אותו ולהפות אותו לרגע של כולם.דברים צנועים(לאו דווקא מבחינה דתית) צריכים להיות שלנו ולא של כולם,למשל ספר תורה צריך להיות במקומו בארון קודש ואם יפתחו אותו בכיכר העיר אז פשוט יבזה אותו.מקווה שהסברתי את העצמי נכון.

 

נ''ב אם את רוצה בירור גדול יותר תשלחי אס אמ אס או וואטצאפ לרב יוני לביא-0546702313

תודהטופיפי
אין בעד מהאין כמוך אבא

הרי זה כל התפקיד שלנו-לעזור אחד לשני

 

....אין קדוש כה':)
עבר עריכה על ידי אין קדוש כה' בתאריך ג' בכסלו תשפ"א 13:24

בינינו, מה זה לא לראות תמונות חשופות? ברגע שנכנסת לאינסטגרם ובכללי לדברים לא צנועים אין לך שליטה על זה. חזל אומרים "אין אפוטרופוס לעריות" (בטוח לא כתבתי נכון את אפוטרופוס אין לי מושג איך כותבים את זה..) - לאדם יש יצרים שקשה מאוד לשלוט בהם, אין בן אדם שחסין ליצר. מלכתחילה לא להיכנס לניסיון שאני יודעת שאני לא אעמוד בו (ובכלל אין איזה אפליקציית פלאים שמסננת את כל התמונות החשופות והלא ראויות). וזה לא סתם להיחשף לדברים, יש שמה קשרי בנים-בנות ועוד דברים לא צנועים ולא ראויים (ברוך ה' לא נחשפתי לזה אבל אני מאמינה שיש שמה דברים מאוד גרועים).
העולם הדתי מתנגד לתפיסה המערבית (למרות שלצערנו יש הרבה שנמשכו אליה) כמו שכתב "אין כמוך אבא" והוא מאמין בחיים שבהם לא צריך לתעד כל רגע ולשתף את כל העולם אלא בחיים פנימיים. לא להחצין את עצמינו.

ותכלס, מה כזה מעניין מה קורה אצל אחרים? זה פשוט מחלה של הדור. לא צילמת אתה לא חי. לא העלת לא היית. בואו נתרכז בעצמינו ונפסיק לשתף את החיים שלנו. זה חיים שטחיים חיים של שיתוף. מה אכפת לי מה קרה אצלה ואיפה היא הייתה אתמול? אתם לא מבינים כמה פוגעני והרסני זה יכול להיות.

מוזמנת להגיב לחלוק ולהתווכח

כתבת נכון, גם את המילה אפוטרופוס...הָיוֹ הָיָה


תודה.אין קדוש כה':)אחרונה

וואלה. זכרתי שזה משהו כזה אבל לא הסתדר לי..

יבש מבחוץאחד ששורד

רותח מבפנים

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך