סתם רוצה לשפוך את זה ולשתף..🙃רעות (שם בדוי)
אז ככה, יש לי שיער ארוך, עד סוף הגב, אני סבבה איתו לגמרי ודיי אוהבת אותו🙂
הבעיה היא שיש לי חברות שכל פעם שאנחנו נפגשות הן חייבות להזכיר באיזשהו שלב את השיער שלי.."ואוו השיער שלך ארוך.. זה יפה וארוך אבל בואי..." "אולי תסתפרי כבר?!" "מה הבעיה שלך לתרום?" "יאללה, לך יש שיער הכי ארוך את תורמת!" בזמן האחרון גם סבתא שלי ועוד איזה דודה נתפסו על זה..🙄 עבר קרה כמה פעמים שבם אמרו לי משו בסגנון ש "זה לא יפה, תגזרי את השיער שיהיה ישר" "למה ככ ארוך?" "מחר תבואי אלי עם מספרים אני יספר אותך כבר" כל פעם אני פשוט מחייכת חיוך חסר פשר ומעבירה זריז נושא.. אבל זה באמת כבר התחיל לעצבן! כאילו מה זה עניינכן מה אני עושה עם השיער שלי? הוא ש ל י !! אני לא צריכה שתעירו לי עליו, תהפכו לי לספריות או לא יודעת מה..
אגב, אני שוקלת בלי קשר לתרום אבל אתן לא יודעות צה עובר לי בראש ומה זה מצריך ממני בכמה סיבות אז בבקשה אל תתעאבו ךי בחיים..
נב. אם אומרים לכן סתם ככה איזה שיער ארוך ניהיה לך לקחת את זה בתור מחמאה/רמז להסתפר/משהו אחר?🤔
זהו גמרתי לשפוך!! חח סתם הייתה לי שבת לא הכי ורציתי קצת לשפוך😎🤣
קודם כל-שבוע טוב🙂אלי הבת????

הרבה פעמים אנשים מאוד מתרשמים ממשהו ורוצים לבטא את זה כדי שיבינו ולכן יוצא להם כאלה דברים... יש מצב שאנשים אומרים לך לתרום שיער בגלל שזה הדרך שבה הם מצליחים להעביר לך את ההתרשמות מהשיער המיוחד שלך. ותמיד כדאי לך לקחת כל דבר כמחמאה, זה הרבה יותר נחמד מאשר להתחיל להסתבך עם הכוונות של כל מילה שאומרים לך🥰

שבוע טוב אחותי!הדס????

אחלה דרך לפתוח שבוע... ת'אמת דוגרי אל תשימי עליהם. את אוהבת את השיער שלך כיף לך טוב לך. זה לא מפריע לאף אחד אז יאלה איזה כיף!

ולשאלתך יש בנות שיותר יפה להם ארוך, יש כאלה שיותר יפה להם קצר אז תלוי... אבל באמת תעשי מה שאת אוהבת. כמו שאמרת השיער הזה הוא שלך!

מסכימה לגמרי עם הדס.היי לכולםם


אל תתרמי רק בשביל לתרום.תמיד בבטחה

אם את חושבת להסתפר בכל אופן, אז למה לא. אבל אל תסתפרי רק כי "יש לי שיער ארוך ויש אנשים שאין להם בכלל".

 

את צריכה להרגיש טוב עם השיער שלך בדיוק כמו כל בן אדם אחר. זה שיש למישהו סרטן לא נותן לו את הזכות לגזול ממך את מה שעושה לך טוב.

אז אם הרצון לתרום הוא רק בגלל שאת יכולה, אל תעשי את זה.

 

אם בלי קשר את רוצה להסתפר כי את רוצה שינוי, או סתם נמאס לך משיער ארוך- בשמחה, תסתפרי, תעשי מה שטוב לך, ועם השיער שאת ממילא מורידה את יכולה לעשות חסד ולתרום אותו.

בכל אופן, בתור אחת עם שיער מאוד ארוך אני לגמרי מבינה אותך...תמיד בבטחה

לרוב אני פשוט מחייכת ומעבירה נושא.

 

תחשבי על זה שאת שומעת את זה מלא פעמים ביום, מי שאומר לך את זה זה לרוב אנשים שלא רגילים לאורך ופשוט מדברים בלי לחשוב.

 

בקשר לקרובי משפחה וחברות שמעירים הערות - את יכולה להסביר בנחמדות שההערות האלה לא נעימות לך ולבקש מהם להפסיק.

..הָיוֹ הָיָה

את צודקת שלכל אלו המדברים ולוחצים אין זכות.

ואף אחד, כולל חולה סרטן, לא יכול לחייב אותה לתרום.

 

אבל גם לא צריך להיות כ"כ נחרצת ב"אל תתרמי".

אם היא תחליט שיש לה רצון טוב, ורוצה לעזור, ומוכנה לתרום. למה לא?

 

למה זה חייב להיות שיח ש"לגזול ממך" ?

מי גוזל ממנה? אף אחד לא מחייב אותה כלום.

אבל ישראל רחמנים, ואולי היא תרצה לעשות את המצווה הגדולה הזו. שאפו.

 

מותר גם לעשות מצוה לשם המצוה, זו לא עבירה..

^^^^^קרובה
אם נתרום לא לפי צורכי עמינו, אלא לפי רצוננו, המצב עלול להיות ממש ממש גרוע.
מותר ורצוי ואולי גם צריך להקריב ולתת מעצמינו, כחלק מערבות הדדית.
פה אפשר לממש כפשוטו, את 'ואהבת לרעך כמוך'.

נכון מאוד.תמיד בבטחה

אבל- שיער הוא לא דבר שחיוני להישרדות.

 

אדם שאין לו מספיק אוכל לעצמו לא תורם משלו לאנשים אחרים.

להבדיל, חולי סרטן צריכים תרומות שיער כדי להרגיש יותר טוב עם המראה שלהם. אין שום בעיה עם זה. אבל אם תרומת שיער גורמת לי להרגיש פחות טוב עם המראה שלי, מה עשיתי בזה? עכשיו אני מרגישה בחוסר בשיער וזה פוגע לי בהרגשה הטובה שלי לגבי המראה שלי.

אני מרגישה צורך להיות נחרצת כיתמיד בבטחה

בחוויה שלי, ולפי מה שהיא מתארת, הלחץ לתרום כי "יש לך מספיק שיער" הוא כל כך חזק שלפעמים תורמים רק מתוך תחושת אשמה. זה מה שאני עשיתי בזמנו והתחרטתי על זה.

 

התגובה שלי באה מתוך חוויה מאוד לא נעימה, והניסוח שלי היה לא במקום.

מתחושת אשמה באמת לא צריך לתרוםעצמי החביבהאחרונה

אם לוחצים עליך, את באמת לא חייבת לתרום, וזה גם לא יעשה לך טוב, כמו שכתבת כי בסופו של דבר החוסר נעימות הזה שהם חולים ואני לא (שלדעתי הוא מביא ללחץ שתיארת) לא יפסק כשאני אתרום שיער. זה מן נסיון להשתיק נקיפות מצפון, אבל זה לא נכון, אנחנו לא אשמים שאנחנו בריאים ב"ה והם לא. זה כואב לנו מאד אבל האשמה הזאת לא נכונה ולא נכון יהיה לפעול על פיה.

מה שכן יש מקום לתרומה שבאה מרצון לעשות טוב! לא כי אני אשמה שאין להם שיער ולי יש, אלא כי אין להם, ואני רוצה שיהיה להם! כי אני רוצה לתת! 

אני חושבת שאם זה בא ממקום כזה לא תהיה חרטה גדולה מאד אלא בעיקר תחושת סיפוק!

תודה רבה לכולם❤❤❤רעות (שם בדוי)
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך