בנושא: מיהו משיחאנונימי (פותח)
יש פתק מעניין שהרבי כתב בשנת תשנ"ב:

"אין כל חיוב כלל לחפש מיהו משיח וכו'
אבל מצות עשה מהתורה: אהבת כאו"א מישראל
ושלילת המחלוקת וכו' בתכלית, ופשיטא שלא
לעשות במזיד הפכו, וד"ל".

יש לי צילום מזה, אולי אעלה אותו בהמשך.
האמת...חשבשבת
יש הרבה מידי אנשים שמנסים להביא הוכחות מהרבי שהוא אמר/ כתב שהוא לא המשיח.
 אבל,
 אם תעיין היטב בשיחות דבר מלכות (נ"א- נ"ב)בכלל ושיחת דבר מלכות פר' חיי שרה תבין מדוע יסוד מוצק הוא שהרבי שליט"א הוא מה"מ.(אני חושבת באות י"א או י"ב.
 
ואגב הרבי את השיחות האלה כן הגיהה.
יותר מענין ממעניןמושיקו
למי הוא נכתב..
 
בכ"א הרבי אומר שם בפירוש אין שום חויב לחפש מיהו משיח אך אין שום איסור לזה.זה זכות
מה שכן אחד לשני צריך להיות באהבת ישראל למרות שאולי הוא מפרסם משיח
יש להבחיןאנונימי (פותח)
אף אחד לא אמר כאן שהוא לא משיח, אבל דעתו לא היתה נוחה מפרסום הדבר, ועוד חזון למועד.
הרבי רוצה שיפרסמו שהוא מלך המשיח בדרכים המתקבלותבן ציון גגולה
ב"ה
 
כך הרבי אומר בשיחת פרשת "חי שרה" בשנת תשנ"ב
בכינוס השלוחים האחרון ששמענו את הרבי מדבר אל השלוחים לעת עתה
הרבי אומר שהוא מלך המשיח בשיחות שלו שאותן הוא מאשר לפרסם.
כאשר פנו אל הרבי נשים וגם גברים בחב"ד לגבי לשאול אותו האם לפרסם את זהותו של המשיח
המענה של הרבי הוא  לעודד את פרסום זהותו של משיח.
 הרבי עודד  את ההכרזה לעיני מצלמות - יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד לעיני כל העולם בשנת תשנ"א וכן מאז שמחת תורה תשנ"ג במשך שנה שלמה ברצף ופעמים שעות באירוע אחד.
באישורו שיראו את זה לכל העולם.
כל חב"ד פרסמה שהוא המשיח עד ג' תמוז.
הפתק אז פתאום צץ אחרי ג תמוז ע"י האנטי משיחסטים ולכן אין ללמוד מהפתק כלום עד ש:
א. תתברר למי שנשלח הפתק
ב. באיזה הקשר
 
הפתק - הסיפור האמיתיבן ציון גגולה
ב"ה
 
מכתב של הרבי לאדם מסוים : אין חובה לפרסם זהותו של משיח אבל יש חיוב באהבת ישראל
הבהרה - בתחילה נראה כי הכוונה של הרבי היא לא לפרסם את עצם היותו מלך המשיח שזה עלול לגרום למחלוקות אלא להרבות באהבת ישראל ע"י מבצעים של הרבי ועוד
אלא שהסיפור הוא קצת אחרת :
חבדני"ק שעבד במפעל פירסם שהרבי הוא המשיח לכל העובדים מה שגרם לבעל המפעל רצון לפטר אותו , הרבי שלח מכתב לבעל המפעל ואמר לו שאומנם אין חיוב לפרסם מיהו המשיח(שזה מותר ובוודאי אין להתנגד לכך) אך יש חיוב באהבת ישראל שזה אמור להשאיר את העובד , עכשיו - ישנם אנשים שלקחו את המכתב הזה של הרבי כראיה לא לפרסם אני "מציע" לאותם אנשים ללכת באותו הקו ו"לעבוד אלוהים אחרים" שהרי כך רשום בתורה , אבל רגע רגע נזכרתי שרשום לפני כן "ולא" ולכן יש תמיד לנהוג ביושר ולראות מה היה לפני המילים ובאיזה אופן הם כוונו , במיוחד שמאז השיחה ב"דבר מלכות" פרשות תזריע- מצורע שנת תשנ'א סעיף ח הערה 67 , יש חיוב לפרסם מיהו המשיח "ואנן חסידים נעני אבתרייהו .... " יחי המלך !
סרטים בהם הרבי מעודד את פרסומו כמלך המשיחבן ציון גגולה
ב"ה
 
 

הרבי עודד את ההכרזה יחי אדוננו מורנו ורבינו לעולם ועד לעיני כל העולם

בשנת תשנ”א


וכן מאז שנת תשנ”ג למעלה משנה
http://www.chabad.info/php/videonewp.php?lang=he&vid=282
 

כינוס השלוחים משנת תשנ"ג – הרבי מפתיע ויוצא אל הקהל

http://video.chabad.info/newvideo/video.php?id=1669

כבר אמרתי לך לעייןחשבשבת
בשיחת נ"א נ"ב- דבר מלכות.
 
והרבי לא יצא לפאראד של ל"ג בעומר בנ"א אתה יודע למה?
בגלל שהוא ביקש שיפרסמו משיח (אחרי השיחה של עשו כל אשר ביכולתיכם) והמארגנים שלחו לרבי מכתב שאם הם יפרסמו משיח בתהלוכה אז יבואו פחות אנשים
אז הרבי החליט שהוא לא יוצא לתהלוכה בגלל זה.
 
הבנת???
איפה רשום בשיחות שבגלל זה הוא לא יצא לתהלוכה?בן ציון גגולה
הרבי מעודד את פרסום זהותו כמלך המשיח במענה ל:בן ציון גגולה
ב"ה
 
קבוצת נשות חב"ד
רבני חב"ד למיניהם
לעיני מצלימות באישורו לתשדירים לכל העולם.
לא צריך להיות מדען כדי להבין את רצונו של הרבי
הסיבה לחשיבות פרסום זהותו של מלך המשיחבן ציון גגולה
ב"ה
 
מלך המשיח - תפקידו להנהיג את העולם ולהמליך את בורא עולם על כל העולם
ולכן אנו כבני אדם וקל וחומר כיהודים צריכים להיות תחת מרותו ולעשות את הוראותיו
שהוא מקבל כנביא מאת השם וכן כפוסק ויועץ הדור.
כאשר אנו נמצאים במצב של אי ידיעת המשיח אז יש מחלוקות לשם שמיים ולא לשם שמיים
בעם ישראל ויש פיצול ופירוד .
כאשר מתגלה מיהו המשיח אז אפשר להתאחד כולם עם אמת אחת כל בני אדם ובתוכם
יהודים שומרי תורה ומצוות ואז עבודת השם היא כיצד ביחד להביא את העולם לגאולה
עם כל מרכיביה החשובים והמדהימים.
בורא עולם שלח לנו את מלך המשיח לעורר אותנו לגאולה ואנו צריכים פשוט לקבל את פניו
כפי שעשו למשה רבנו [לצערינו לאחר הרבה זמן ממתי שהתגלה והכריז שהוא המשיח[פקוד פקדתי]
ועד ששמעו לו בפועל - ואותו זמן נשארו בגלות מצרים תחת עולו של פרעה]
בורא עולם כרגע מצפה מאתנו להתאחד מתוך שמחה וטוב לבב.
הגאולה תלויה כעת בנו - הדור השביעי
לא דיברתי אליך בן ציוןחשבשבת
סורי דיברתי למאירוביץ
 
אבל זה לא רשום בשיחות זה סיפור ידוע.
בסד נשמה טהורה בן ציון גגולה
למי שקצת אכפת לו..חיים שלמה
הרבי מלך המשיח ענה נוסח של מכתב זה למנהל בית חב''ד שאמר יחי בתשנ''א ומקורב שהיה שם לא היה יכול את הרעיון והתחיל לצעוק על השליח..השליח כתב לרבי והרבי ענה לאותו יהודי את מכתב זה..אז דבר ראשון זה לא הוראה לרבים מכתב זה כי זה מקרה מיוחד, ובכל זאת מי שיקשה..הרבי כותב שם אין כל חיוב לפרסם מיהו משיח, ומי שיקיש נכון ימצא שאין גם כל איסור לפרסם זאת.הצלחה רבה.
אחת מההוכחות החותכות שהרבי מקבל פרסומו כמלך המשיחבן ציון גגולה
ב"ה
 
ובוודאי שאינו מתנגד לכך .
 
ידוע שבזכות בנות ישראל נגאל כיוון שהולכות ומתנהגות בצניעות
ושומרות על האמונה בוערת .וכן שמשה רבנו לא מת ואינן משתתפות בעגל הזהב[לומר שמשה
מת ולהחליפו בהתנהגות היפך רצון משה שלא לפרסם את דבריו כפשוטתם]
 
סרט על נשות חב"ד באות לרבי בחלוקת דולרים ומכריזות שהרבי הוא מלך המשיח
ויחיה חיים נצחיים בתחילה במקדש במקומו- 770 ולאחר מכאן בבית המקדש בהר הבית בירושלים
עם תוף של שמחה - כפי שהיו לבנות ישראל ביציאת מצרים עם מרים הנביאה
2 הוכחות חותכות שכאשר הרבי מתנגד - רואים זאתבן ציון גגולהאחרונה
ב"ה
 
דוגמא א:
בחלוקת דולרים עבר הרב צבי כהנא ושאל מדוע לא נוהגים חב"ד לישון בסוכה. במשך כעשרים דקות, מדבר עימו הרבי בחריפות רבה, אך לא  עונה ולו במילה על שאלתו בענין השינה בסוכה. הרבי מתבטא כי השאלות ענינם מהס"מ ואלו השולחים אותו מרחקים את משיח במעשיהם 
 
דוגמא ב :
הרבי מסביר ליהודי מומר שמי שנולד לאם יהודיה נשאר יהודי לכל חייו ואינו יכול לשנות זאת. הוא רק יכול לעשות את חייו יותר מסובכים ואומללים.
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך