מה לא נתפס?מי האיש? הח"ח!

שמרגל ריצה עשרות שנות מאסר בתנאים מאוד לא נעימים ושוחרר עם תום תקופת המאסר?
שהגבלות קשות מאוד שהוטלו על האיש גם אחר השיחרור מבית הסוהר היו מוגבלות בזמן, כיאות לדמוקרטיה, והסתיימו בתום התקופה, כך שממילא האיש הוא אדם מבוגר וחלש מאוד, כמעט ללא יכולת קיום ובוודאי ללא שום אפשרות להזיק עוד למדינה שלכדה והחזיקה בו כאסיר?
אני אגיד מה לא נתפס. לא נתפס שאחרי כל הלקח שישראל היתה אמורה ללמוד מפרשת "עסק הביש", בגיוס אסוני של יהודים מקהילה מקומית בארץ יעד לצורך ריגול, שוב נעשתה הטעות האיומה הזאת, ועוד באמריקה, שבה גם הקהילה היהודית החשובה והמגוייסת-ממילא ביותר בעולם לטובת ישראל, וגם הקהילה הכי חזקה שמעורה בחיים הכלכליים, המדעיים, החינוכיים ואפילו הפוליטיים. ושגיוס פראי וחסר אחריות כזה בזמן ממשלת יצחק שמיר סיכן מיידית את כל יהודי אמריקה בהאשמה של נאמנות כפולה וחתרנות נגד האמריקאים.

שמעסטגדיש
לענ"ד נראה שאין לך ככ את המקום של אחוות האחים...
העונש של פולארד היה מוגזם לכל הדעות, מאסר עולם לאדם ממדינה ידידותית שלא פעל נגד ארצות הברית? והעביר חומר שלא הזיק לאמריקה, אלא עזר לנו נגד מדינות ערב? אל תשכח בזכות מי הפציצו את המפקדה של אש"ף בתוניס, ועוד כמובן.
אמריקה מעולם לא נתנה כזה עונש למרגל ממדינת אויב שלהם. אז למה למרגל מישראל כן?
ולא, מה שיותר לא נתפס זה שישראל לא נתנה לפולארד להכנס למתחם השגרירות, כשסוכני הFBI ארבו לו ברחוב, ואח"כ השתמטה מאחריות.
עניות דעתך לא מעניינת אף אחד.מי האיש? הח"ח!

ותתייחסי לנושא. הנושא הוא גיוס יהודים מקהילה מקומית נגד ארצם לטובת ישראל תוך סיכון חמור הן של קשרי ישראל עם המדינה והן של זיהוי היהודים המקומיים כמי שנאמנותם כפולה.

..סטגדיש
לא אמרתי שלא הייתה בזה בעיה. מסכימה.
מלכתחילה הבעיה הייתה בגיוס שלו, אבל בדיעבד זה עזר לנו מאוד. והריגול שלו לא היה בדיוק נגד אמריקה.
זה עזר לדעתך.מי האיש? הח"ח!

תלמדי שיש גם דעות אחרות.

מה ענין שמיטה להר סיני?הָיוֹ הָיָה

ישראל פעלה בטימטום, אוקיי.

 

בפועל, היהודי היקר והנהדר הזה, הקריב את חייו כדי שהוד מעלתך יוכל לשבת היום בארץ ישראל ולברבר על גבי הפורום, וקיבל על כך עונש מעל ומעבר לכל גבול ושיעור.

 

וכן, סוף סוף היהודי הזה, שכולנו חייבים לו הכרת הטוב, שוחרר, זקן, נכה, חלש, מוכה חולי, אך גיבור ברוחו ונאמן לעמו.

ונערי ונערות הפורום שמחים בכך, והם, שגדלו מגיל אפס על התודעה של "יהונתן בן מלכה" באמת מכריזים ש"לא נתפס" שהוא סוף סוף חופשי לנפשו! לראשונה מזה 36 שנה!

 

מה בוער לך לצנן את התלהבותם?

ועוד בכזו בוטות, כמו שהגבת ל@סטגדיש, שאכן אמרה דבר כל כך נכון, חוסר היכולת שלך להכיר טובה למי שהציל אותך ואת עמך, הוא מתועב, ויפה עשתה שמאמה לך את זה בדוגרי, אולי אותך "עניות דעתה לא מעניינת" אבל את כולנו היא מעניינת ועוד איך, אוהו מעניינת.

 

והכי דבילי זה שאתה גוער בה "תתייחסי לנושא", כאילו מי ישמע שאתה פתחת נושא והסיטו לך אותו, תקשיב חבוב, היא פתחה דיון, על עצם שחרורו, אתה זה שהתעלקת עליה בנאום על מדינת ישראל ופשעיה, וכשהיא מגיבה לך שכל זה נכון אבל לא רלוונטי לזכותו הכבירה והשמחה על שחרורו, אתה גוער בה בבוטות ש"תתייחס לנושא"? חשבת במקרה לפני שהרצת אצבעות על המקלדת?

 

היא לא אמורה ללמוד ממך שיש דעות אחרות, את דעותיך המשונות תשמור לעצמך או לכל הפחות תכתוב אותן בכבוד. הגועל נפש הזה שמצאת עוז בנשפך לרדת על יהודי יקר כמו פולארד, ולכתוב בגסות למי שהעיז לחשוב אחרת ממך, ועוד לסיים בלגעור בה שתלמד שיש עוד דעות, הוא בלתי נתפס. 

 

שב בלול.

 

 

את צודקת!!הכל טוב:-)


תודה.. ואני בן...הָיוֹ הָיָה

אבל לא קרה כלום..

אתה מתעקש להוכיח לקות בהבנת הנקרא.מי האיש? הח"ח!

אף אחד לרגע לא מוריד מגדולת האיש וכובד המחיר שהקריב בחייו, ואתה ממציא שטויות לא-קיימות שכל מי שיעבור על הדברים יראה מייד שאין שום קשר בינן לבין הנושא שאני ציינתי.
אני אכן מנסה לצנן את ההתלהבות, לאור העובדה שהשחרור הזה הוא הדבר הכי רחוק שאני יכול לחשוב עליו מחגיגה או מסיבה למסיבה.
הזעם המשתולל בך על שבכלל הופעתי לדיון עם מה שאתה מכנה "דעות משונות" - כאילו חשוב איזה כינוי תכנה כל דעה של מישהו בעולם - נשמע ממש כאילו אתה נוטר טינה ונוקם כנחש.

למה השחרור הזה כל כך רחוק בעיניך מחגיגה או מסיבה למסיבה?עצמי החביבה


כי הוא לא ממש בעל רגש יהודי.הָיוֹ הָיָה

חיי יהודים מעניינים אותו קדחת. זה הכל.

תפסיק לגדף.מי האיש? הח"ח!

תפסיק להתבזות.

אתה גידפת כאן יהודי יקר שביקרים, ואתה טוען שאני מגדף?הָיוֹ הָיָה

אדם שלועג ובז לפולארד, ועונה בציניות מושחזת לנערה שדנה איתו, הוא המתבזה הראשי כאן. גם אם הוא לא חש בזה.

מה אתה ממציא?מי האיש? הח"ח!

איזה גידוף בראש שלך?
אתה לא חושב שכולם מובכים כשאתה ממציא המצאות מול כולם?

אהמ, הדברים כתובים כאן.הָיוֹ הָיָה

אני מקווה שגם אם אתה סנילי, לקרוא אתה יודע.

אני חושב שאתה בבעיה.מי האיש? הח"ח!

משאיר לקורא לשפוט.

ממש, כולנו כאן לא מבינים כלום, רק אתה חכם...הָיוֹ הָיָה

כש@סטגדיש שיבחה את פעולותיו, צחקתה עליה ו"לימדת" אותה להקשיב ל"דעות אחרות".. אז אל תבלבל את המוח.

 

וכן, זה לא סיבה למסיבה בשבילך, כי ליבך לב אבן, אילו היה שם לא היה נגאל. 

 

אני בהחלט זועם על היחס המשפיל שלך לאדם בזכותו אתה חי, אין לי מושג מה אתה מקשקש על נטירת טינה, ודומני שאין כאן אלא כובע הבוער על ראש גנב.

 

 

בקיצור, כלך לך מכאן. לך תשמיץ את פולארד בפורום אש"ף.

אני לא סגורה על זה שזאת דעתו...עצמי החביבה

לפי מה שהבנתי, הוא פשוט חושב שזה אמור היה להיות מובן מאליו- שלא היתה אמורה להיות בכלל שאלה על השחרור של פולארד, הוא יצא נגד זה שזה לא ככה.

@מי האיש? הח"ח!, תקן אותי אם אני טועה...

נשמע שלא בדיוק הבנת אותי.מי האיש? הח"ח!
עבר עריכה על ידי מי האיש? הח"ח! בתאריך ו' בכסלו תשפ"א 15:32

אני שמח מאוד שהוא חופשי, אבל חושב שבאיזו מין הזיה מוזרה אנשים כאן מאמינים שהשחרור הזה הוא כלשעצמו מקום לשמוח.
הייתי שמח גם אילו היה האיש משוחרר אחרי - חלילה - שישים או שמונים שנות מאסר.
אבל אני חד-משמעית מאשים לא רק את מי שגייסו אותו ובכך עוללו נזק איום לעולם היהודי בכלל ולישראל בפרט, אלא גם את מי שלאורך השנים הוסיפו לדרוש באיזה מין ניתוק מהמציאות שהוא ישוחרר, תחת ההבנה שהוא עשה דבר שגם לוכדיו ומאשימיו האמריקאיים צריכים פתאום "להשתנות" ולהחליט שהוא עשה דבר שמקובל עליהם.
תחשבי שילד נתפס מעביר תשובות במבחן לילד אחר חלש בלימודים, ומושעה מבית הספר. את או אני יכולים לחשוב שזה היה מעשה הירואי לעזור לאותו ילד במבחן, אבל ברור שהמערכת לא בנויה כך ותעניש - למרבה הצער - את הילד שנתפס. אמנם מצד אחד אנחנו אולי לא נחשוב זאת לאנלוגיה טובה, כי באמת יש לנו ביקורת על ילד שמעביר תשובות, מסיבות חינוכיות וכדומה, לעומת מי שמסכן את נפשו למען כלל ישראל ומדינת ישראל. אבל מצד שני, צריך גם להודות שאוקיי, ילד שסייע מתוך רצון טוב לילד אחר בהעתקה במבחן זה מעט מאוד נזק לחברה ולמדינה, מאשר מקרה שנלכד יהודי שגוייס בשביל נאמנות כפולה למען העם והארץ - שבוודאי התכוון להציל נפשות ולעשות הכי טוב שאפשר - וכאן הנזק הוא בעולם הבוגר, בחברה נוקשה ומאוד לא סלחנית כמו באמריקה.
אז מה אנחנו חוגגים כאן? שאיכשהוא בשן ועין בן אדם יוכל לנשום טיפה אוויר אחרי כל מה שקרה בעיקר בגלל ישראלים, אחרי עשרות שנים, אחרי כל הנזק והצרות? או שאולי - וכאן הביקורת העיקרית שלי, בניגוד גמור למה שמשקרים נגדי ומעלילים עליי בפראות מטופשת כאן כאילו שיש לי משהו נגד היהודי המסכן הזה, הנה נגד מי הביקורת שלי באמת - יש כאלו שפשוט חוגגים כי לדעתם, הצלחנו מה שנקרא "לעבוד על הגויים", לגייס ולהפעיל יהודי, לקבל את מה שהשגנו דרכו ואחר כך "קצת" לשלם מחיר "קטנטן" של איזה עשרות שנים בנזקים נוראיים, ולהגיע "ממש טיק טאק כמו קפיצת הדרך" ל"שחרור" המיוחל כשהאיש האומלל הרוס, מסכן ושבור?
מצטער באמת שבעיניי זו לא סיבה למסיבה.

אתה מוזמן להסביר ליעצמי החביבה


הנה - הועלה באופן מתוקןמי האיש? הח"ח!


...עצמי החביבה

טוב אני אנסה לענות לך, אבל אני לא ממש בקיאה בפרטים של הסיפור ככה שיש מצב שאני טועה בעובדות...

אז ככה, דבר ראשון, ועל זה אני חושבת שגם אתה תסכים איתי, יהונתן פולארד עשה מעשה עצום והגן על הרבה יהודים. המידע שהוא נתן היה חיוני. לכן כולנו שמחים שהוא השתחרר...

דבר שני, לכולם יש מרגלים, זה אמנם לא חוקי לרגל, אבל לכולם יש מרגלים, גם לארה"ב. לכן, אני חושבת שדי לגיטימי מבחינתנו כמדינה לבקש מארה"ב להתחשב במרגל שלנו. ישראל היא מדינה ידידותית לארה"ב, ופולארד מסר מידע שבעצם ארה"ב היתה צריכה למסור לנו מעצמה! אז סבבה תענישו אותו כי הוא באמת ריגל אצלכם, אבל אל תחמירו איתו, אפילו רק מצד הידידות שלנו אתכם! אני חושבת שאם יתפס מרגל אמריקאי כאן, טראמפ או ביידן או לא יודעת מי היה מפעיל לחץ אטומי על נתניהו להקל על העונש שלו כמה שיותר. אז נכון שאנחנו לא יכולים לבוא בדרישה ולא להבין מה נראה להם שהם לא משחררים אותו, אבל זו כן בקשה מאד לגיטימית מצידנו.

האמת אני לא ממש יודעת על הנזק שנגרם כתוצאה מהתפיסה (אני אשמח אם תפרט), אני מניחה שהיה נזק גדול. בכל אופן צריך להבין שמרגלים זה דבר נצרך! למדינה מאד קשה עד בלתי אפשרי להתקיים בלי מרגלים! אז נכון שאם הם נתפסים יש נזק גדול וחמור מאד, ואני לא באה להוריד מערכו, אבל אין לנו ככ מה לעשות חוץ מכמובן לדאוג לבטחונם של המרגלים שלנו ולוודא שהם מוגנים ככל האפשר. בתחום הזה עד כמה שאני יודעת, ישראל באמת נכשלה...

ודבר אחרון, אני חושבת שרוב הציבור, או לפחות מי שהגיב פה בפורום, לא שמח כי איזה כיף סידרנו את האמריקאים, אלא כי השתחרר מישהו שסבל כל כך הרבה למעננו...

 

את צודקת, ואוסיף הלאה:הָיוֹ הָיָה

ואכתוב בקצרה, כי יש כ"כ כ"כ מה להאריך...

מאוד נחמד למיסטר "מי האיש" להציג את פולארד כאיזה פושע נאלח שהתעלל באמריקה.

אבל העובדות, אוי העובדות, לא ממש מסתדרות.

אז כמה עובדות:

א. פולארד מסר אך ורק מידע שאינו רלוונטי לאמריקה כלל וקל וחומר שאינו פוגע בביטחונה.

ב. המידע היה מידע שארה"ב התחייבה להעביר לישראל, ולא עמדה בהבטחתה.

ג. המידע נמסר כמובן - לישראל - שהיא מדינה ידידותית.

 

עוד עובדות:

המציאות לפי חוקת ארה"ב, היא שעל עבירה כזו מקבלים בין 2 ל4 שנות מאסר.

אבל התביעה (שנוהלה ע"י אנטישמי) תבעה 20!! שנות מאסר. בשונה מהקבוע בחוק ומהמקובל.

ואם לא די בזה - הארורים בביהמ"ש החליטו להחמיר עוד יותר מהתביעה, ולתת לו מאסר עולם!!

 

בנוסף, שמו אותו בבתי הכלא הכי מפחידים ומזוויעים שלהם, כאילו הוא רוצח מסוכן שיש מאפיה שלימה שהולכת לשחרר אותו.

והתעללו בו, בעינויים. מקלחות קרח. מכות חשמל נוראיות. ועוד ועוד.  (יש לי עוד ידע, אבל אני לא מפרט אותו כאן כי אני לא רוצה לגרום לסיוטי לילה. ברצינות. ה' ישמור מה שהוא עבר שם, כאילו זה אינקווזיציה)

הרב מרדכי אליהו, שביקר אצלו כמה וכמה פעמים. סיפר מזועזע על מה שהוא גילה שם. 

 

ואחרי כל זה, גם כששוחרר, שבור ומוכה חולי, הוסיפו עליו גדודי הגבלות משפילות, כאילו שבכלל הוא עוד יכול לעשות משהו....

 

 

 

אז יש כאן אדם רע לב שרואה את כל זה כלגיטימי. ה' ישמור.... מסביר שארה"ב נהגה נכון וכראוי.... מזעזע.

כל הברבורים שלו על הילד בכיתה וכו' וכו' פשוט לא רלוונטיים כאשר מבינים את המקרה. הם פוגעניים וחצופים.

אבל הכאב של פולארד והסבל שלו - מוצדק בעיני "מי האיש", הוא מצפצף ולועג.. בושה.

 

הוא מנמק דבריו בצדקנות, כאילו שיש מישהו שהשמחה שלו זה ש"הנה עבדנו עליהם ובסוף הוא גם שוחרר", שזה, בנוסף לרוע לב שלו כלפי פולארד עצמו, הוצאת שם רע מגעילה כלפי המוני בית ישראל. אתם מכירים מישהו כזה?

כל הגופים למען פולארד האשימו תמיד את הגורמים האחראים במדינה על חוסר האחריות שלהם.

וכולם התחננו והתפללו בכיליון עינים לשחרורו.

וכעת שמחים שסוף סוף זה קרה, הבלתי ייאמן, הדבר שכולנו גדלנו על הציפיה לו.

מישהו אומר שבאמת זה שום דבר והצלחנו לנצח אותם?

מישהו חושב ככה בכלל?

רק אדם אחד, מהשרשור הזה, רע לב ובעל מחשבות קרימינליות.

גם אני חושבת כמוהו בצורה מסויימת.קרובה
ואני לא רעת לב.
אני מאושרת מכך שסוף סוף הוא יצא לגאולה, ועם זאת, אני חושבת שהגיוני וטבעי וברור שאדם ישלם על מעשיו.

אני מעריצה את יונתן פולארד על המעשה האמיץ והככ לא ברור מאליו, ומקווה שהיה לי אומץ זהה. ועדיין, לבחירה יש השלכות, ואך-טבעי שפושע(לפי חוקיהם) ירצה את מאסרו.

לא יודעת כמה העובדות שהבאת נכונות, אבל גם אני חושבת שהעונש של פולארד היה מוגזם מאוד, ולכן גם יש מקום להאשים את האנושות מסביב, ולא רק את אמריקה...
קראת כל מה שכתבתי?הָיוֹ הָיָה

א' הוא שילם פי כמה וכמה וכמה ממה שהיה אמור לשלם, לא קראת כל מה שכתבתי על זה?

 

ב'  גם אם היה נענש בדיוק מה שמגיע לו, אז מה? אנחנו אמורים לשמוח שמחה שלימה! האינטרסים שלנו הם שלנו, ואל של אמריקה.

לשם דוגמה: האם היה מוצדק שתלו את אלי כהן הי"ד?

ברור שמוצדק.

יש לנו מה להתלונן על הסורים? 

לא.

אבל - האם יש צד כלשהוא שהלב שלנו מרוצה מזה?

לא היית שמחה אם אלי כהן היה משתחרר?

את לא עצובה על תלייתו?

 

 

צריך להבדיל בין דברים שונים. השמחה שלנו היא שלימה. גם אם הם עשו מבחינתם את הצדק.

והצער שלנו על סיבלו הוא צער שלם - גם אם וכו'..

לכן, לנאום שזה טבעי וכו' - לא רולונטי אפילו בגרוש לנידון שלנו. וחבל שגוררים אותו לכאן.

תדמייני שרשור בנוג"ה לפני חמישים שנה

"אלי כהן שוחרר וויתרו לו על התליה"

כולם שמחים, מאושרים..

ופתאום בא מישהו "הלו, מגיע לו שיתלו אותו"..

נראה לך נורמלי?

 

מה גם, שכאמור, הוא באמת "שילם על מעשיו" מעל ומעבר לראוי, הוא בעיקר שילם על יהדותו ואנטישמיות של התביעה והמושבעים..

לגמרי. את כל השרשור.קרובה
א. יתכן מאוד. וזה מצטרף לכך, שבמציאות של ימינו, עם כבוד האדם וחירותו, וכל השטויות האלה שאמריקה יודעת לצייץ, כשאדם משלם תשלום מופרז והזוי לחלוטין, החברה גם אשמה בכך. זה בושה לאנושות מה שקרה שם.

ב. אל תדאג בקשר לרגש היהודי והלאומי שלי.
גם אני התפללתי עליו, והלכתי להפגנות, והצטערתי על כאבו-כאבינו.
ועכשיו אני מאוד מאוד מרוצה שסוף סוך הצדיק הזה יצא לחופשי.
מה הקשר? גם 'מי האיש' שמח שהוא חופשי.

וחוץ מזה, אמרתי שאני מסכימה עם חלק מדבריו.
טוב...הָיוֹ הָיָה

כי כשאת עונה "אין מה להתלונן שהוא נשא את עונשו", זה מוזר, אם קראת מה שכבר כתבתי על כך.

 

א. אולי, לא זה הנידון.

 

ב. יפה, וזה העיקר כאן. וכשיש שרשור על השמחה בשובו ואנשים טורחים להגיד שזו שמחה מיותרת ומוגזמת כי המדינה אשימה והוא בכלל קיבל מה שבאמת מגיע לו. זה סופר **** |צונזר|

 

זהו, זה הכל.

שום דבר מעבר לזה לא רלוונטי.

 

 

אני חושבת שאתם קצת גולשים מהנושאסטגדיש
אף אחד לא שאל למה הוא קיבל עונש, זה הרי היה ברור לכולם וגם לפולארד שאם הוא ייתפס, לא בדיוק ישחררו אותו אחרי אזהרה וזהו. אף אחד לא שמח מהמעצר עצמו, אבל זה ברור לכל מרגל לקראת מה הוא נכנס-לחיים לא קלים.
הבעיה היא העונש עצמו, במקום כמה שנים בודדות נתנו לו מאסר עולם בתנאים מגבילים, זה למה. ולא, זה בכלל בכלל לא היה מגיע לפולארד.
את מדברת אל קירות.מי האיש? הח"ח!

את מדברת אל משתלח חסר מצפון, שהעז לשקר כאן בלי בושה ולטעון שאי פעם חלמתי להתייחס אל נשוא הפרשה "כאיזה פושע נאלח שהתעלל באמריקה" כדבריו, וזהו שקר מבחיל [שלא לדבר על אנלוגיות מבחילות פי אלף כאילו מישהו כאן היה חולם להצדיק את תליית אלי כהן הקדוש והגיבור].

ביני לבינו אין ולא תהיה שום הבנה, כי הוא שקרן ומשמיצן שהנקודה היחידה שחשובה לו היא לצאת מנצח גדול, גם אם לצורך כך ירמוס, יפגע, יאבד כל יושרה וישתלח כאחרון הרמאים.

היא מדברת *אליך*, כסיל.הָיוֹ הָיָה

אתה זה שגלשת מהנושא.

מהנושא שהיא פתחה.

ואתה הסטת אותו, לדון על הצדקת עונשו ואשמת המדינה.

וכשהיא חזרה לדבריה, גערת בה בטמטום: עניות דעתך לא מעניינת אף אחד. - נוער וגיל ההתבגרות

וכאן היא גוערת שוב בגלישה שלך. היא מסכימה איתי. וגוערת בך.

ודווקא לכן, אתה צודק, היא אכן מדברת אל קיר, אל משתלח חסר מצפון... אל שקרן ומשמיץ ופוגע כאחרון הרמאים..

 

אתה המשתלח חסר המצפון, שבמקום להרכין ראשך בענווה כלפי יהודי כמו פולארד, עסוק בלהוכיח שמגיע לו מה שנתנו לו. אכזר שכמוך.

 

מה מבחיל באנלוגיה? לפולארד אתה בז, אבל אלי כהן הוא קדוש וגיבור, למה? בעיני, ובעיני אלפי ורבבות המוני שלומי אמוני ישראל, שניהם קדושים, שניהם גיבורים. ועניות דעתך היא היא שלא מעניינת אף אחד. בשונה מדעתה שלה, שהיא המוסכמת עלינו ועל שאר בית ישראל.

 

אם מהשרשור הזה, שאני מגן על כבודו של פולארד הנפלא, אתה מסיק ש"מה שמעניין אותי זה רק לצאת מנצח" אתה פשוט חושף את מצפוני ליבך והדרך בה מוחך עובד, ולא שום דבר אחר.

תפסיק לקללמי האיש? הח"ח!

ותפסיק לשקר שקרים מופרעים
ותפסיק להתבזות כבר

קיללתי אותך? מוזמן לצטט.הָיוֹ הָיָה

אני לא משקר, הדברים כתובים כאן, כפיש כבר ציינתי.

 

ולא אני מתבזה אלא אתה.  מבוזה מיש מבזה את פולארד ומנסה להיות גיבור על קטנים.

 

אם היית רואה מה שכתבו לי באישי - היית מבין מי המבוזה כאן.

וואו, מה כתבו לך באישי?מי האיש? הח"ח!

בוא שנשמע!
ואולי אצלך המושג "כסיל" נחשב מחמאה, לא יודע, אולי שמעת אותו הרבה פעמים בחיים.

אתה בוודאי יכול לשער לבד...הָיוֹ הָיָה

ולא, כסיל זה לא מחמאה אלא תואר גנאי.

ותואר גנאי הוא לא קללה.

 

מוזמן לאולפן לעברית, זה בוודאי יוסיף לך.

בקיצור זו הפעם השנייה שאתה לא עונה.מי האיש? הח"ח!

כנראה כי אין כלום.
משאיר לקורא לשפוט.

אתה ממש רוצה ציטוטים?הָיוֹ הָיָה

דוגמה אחת:

"תודה שהגבת שם, הוא ממש לא נעים האיש הזה"

 

 

אם את כל הדיון אתה מסכם לפי אם אני כן אצטט את האישי או לא, זה מראה עד כמה נגמר הארסנל שלך.

 

וזה מעולה שאתה משאיר לקורא לשפוט, אני סומך על תבונתם של החבריא כאן.

מוזמן לקיים את מה שאתה אומר כבר פעמיים - תשאיר לקוראים לשפוט ותסתלק מכאן, זה יעשה טוב לכולנו.

אוי לא!מי האיש? הח"ח!

למישהו לא הייתי נעים!
מה, אתה בונה לעצמך כת של כמה כאלו שמתבכיינים לך, לחסות בצילך הגדול?
זה כל הסיפור?

איך אמרת? נשאיר לקוראים לשפוט...הָיוֹ הָיָה


הכל בסדר.מי האיש? הח"ח!

חוץ מהנקודה הקטנה שניסית להחליק, כאילו מישהו מקבל ממך הוראות בכלל, כגון "תסתלק", מה שהצחיק אותי צחוק גדול.
אף אחד לא שואל אותך מה לעשות או לא לעשות, בטח לא אחרי ההתבזות שלך כאן.

הקוראים בשוק מהתת רמה שהגעתם אליה.קרובה
זה פורום נוער, כן?
האמת שכן..עצמי החביבה

חברים, בוא נשמור על דיונים שלכל אחד יש אפשרות לומר את דעתו בלי תקיפות אישיות...

....הָיוֹ הָיָה

הושמץ כאן יהודי יקר שמסר את נפשו עלינו. וניסו להפחית בחשיבות שחרורו.

איני מוכן לשתוק כנגד זה, גם אם היה כאן פורום לילדי כיתה ג'.

זה שהצד שכנגדי לא בוחל בשום קטנוניות כדי להוכיח את צדקתו, לא מרתיע אותי. וטוב יעשו הקוראים אם באמת יהיו בשוק מהרמה שמסוגל לרדת אליה אדם שקורא את הניק שלו על שם מרן החפץ חיים...

אל תשתוק. אני באמת בעד.קרובה
אבל למה כולם יכולים לדון בצורה עיניינית ומכבדת, ואתם לא?

אני באמת בעד לחתור לאמת, ולמחות כנגד השקר. אבל יש דרך לעשות זאת, כבני אדם וכבני מלכים
...הָיוֹ הָיָה

אני הגבתי בצורה מכובדת בהחלט, אבל הוא לא היה מסוגל להכיל זאת וירד לפסים אישיים - ומשכך - נענה באותו מטבע. זה הכל.

 

אין כאן שום "כולם", אני בצד של כל השרשור, אף אחד כאן לא התווכח על הנושא, (חוץ ממך, קצת, וכזכור לך - לך אני עניתי בצורה מכובדת) רק הדיון שלי איתו ירד לפסים כאלו - בעקבות הבחירה שלו.

וסורי, יש לך דרך פשוטה לגלות:

אני התווכחתי איתך - וזה היה מכובד.

הוא התווכח עם @סטגדיש ועוד, וירד עליה בגועל.

אז מי כאן זה שלא יודע לנהל דיון ענייני ומכבד?

 

 

 

בני אדם ובני מלכים אכפת להם מפולארד, קצת, טיפה.

 

באמת מעניין שאת כל התגובות שלך של המחאה על הניסוח שירשרת דווקא אלי, כנראה הוא בעיניך צדיק תמים...

..קרובה
אני חושבת שהגבת בצורה לא מכובדת בהחלט. ואין לי כח להעתיק לפה את דבריך.

הוא נענה באותו מטבע, וזה מה שיצר פה שיח בעל רמה ירודה להחריד, שלא מכבדת אף אחד מכם, ולא את דעותיכם.

אני עונה ישירות לתוכן הדברים.
על ראש הגנב בוער הכובע. זה אתה שיורד לפסים אישיים.

תעקוב אחרי הכל. עניתי לתוכן הדברים שראיתי לנכון להגיב.
..הָיוֹ הָיָה

הגבתי בצורה לא מכובדת החל מהשלב שהוא עשה זאת. זה בדיוק מה שאמרתי.

 

לא הבנתי מה הקשר לכאן ל"על ראש הגנב בוער הכובע".

 

 

החלטת להגיב לי, תגובה אחר תגובה, למרות שראית שבדיון איתך הייתי מכבד בהחלט.

אבל כשהוא ירד על סטגדיש, לדוגמה, שתקת, בכל התגובות המטונפות שלו -שתקת, רק על התגובות שלי ראית לנכון להעיר..

אין מה לומר, ישר לגמרי.

נכון. ולכן הגבתי לשניכם, ולא לשאר העולם.קרובה
הגבתי לך, תגובה אחר תגובה, כי אתה הגבת לי וחוזר חלילה. איפה הבעיה?

מה יש לי לומר לו על התגובה לסטגדיש? שלא אהבתי אותה והיא פוגענית? אני סבורה שהוא יודע את זה.
לא לקחתי לעצמי את התפקיד לחנך את העולם.
הגבתי דבר קטן אחד, שנכון לגבי שניכם, וגם הוא היה רק אחרי שהשארת לקוראים פתח לתגובה.
לגבי העריכה שלך:קרובה
א. לא זכור לי. עזבתי את הדיון בחיתוליו, כי הבנתי את הלך הרוח שלך.

ב. כפי שאמרת, הדיון *שלך* *איתו* ירד לפסים כאלו, ורק לכם הגבתי את מה שהגבתי, אחרי ששמת סוג של פניה לצופים.
כדאי שהנוער ילמד מתי צריך לפתוח פה ולדבר.מי האיש? הח"ח!

כשאיזה ביריון מחלק הוראות לאחרים "להסתלק", חשוב מאוד לוודא שאף אחד לא נבהל.
ולגבי קריאה, הבנת הנקרא והשתלחות על סמך המצאות, חשוב מאוד שאנשים יקראו ויחשבו מה נכון.

אתה לא תחנך את האנשים כאן.הָיוֹ הָיָה

אתה ירדת בגסות על נערה שצעירה ממך בעשר שנים, בגלל שהיא העיזה לומר שפולארד סייע לישראל. כדאי שאתה תלמד מתי לפתוח ת'פה שלך. לא הם.

הבריון כאן, שמנסה להיות גיבור על חלשים, זה אתה בלבד.

 

ה"חשוב לודא" שלך הוא בדיחה, אף אחד כאן לא אמור להיבהל ממה שכתבתי *לך* ואתה לא תורם לודוא הזה, ולדיון בכלל, מאומה.

ואכן, מוטב יהיה אם תסתלק מכאן מה שיותר מהר, אם זו בריונות בעיניך כשמישהו מעיז לומר לך את זה, זה רק מעיד על ההיבריס החלול והנבזה שלך.

הבנו אותך.מי האיש? הח"ח!

מתחת לרמתי לנהל איתך דיבור, בעיקר לאור שקריך המגוחכים.
ואני מאמין שגם מתחת לרמת רוב מוחלט של שאר המשתתפים כאן בפורום.

אם אני מתחת לרמתך - אתה מוזמן שוב להסתלק מכאן.הָיוֹ הָיָה

המשתתפים בפורום, כאמור, הודו לי על כך שנכנסתי בך, אז הספקולציות שלך נותרות מיותרות, לצערך.

הנערה פתחה את פיה, לאחר התאפקויות רבות,קרובה
עד שראתה שהגיע הזמן.

לגבי תוכן ההודעה, אני איתך.
לפחות על זה שההשתלחויות היו במקום אתם מסכימים...עצמי החביבה

ועכשיו ברצינות רגע, סבבה שאתם רוצים למחות וכזה אבל תנסו לא להוריד את הרמה של הפורום ולעבור לפסים אישיים... לא חושבת שזה משהו שאני רוצה וצריכה ללמוד בתור נערה. 

לכאורה, מצד הסורים באמת מוצדק לתלות את אלי כהן, לא?עצמי החביבה

שלא תהיה אי הבנה, אלי כהן בעיני הוא דמות מופת, אבל אם אני מנסה ללכת בראש שלך, גם הוא ריגל ומצד הסורים הוא צריך לתת על כך את הדין....

 

 

 

 

 

אגב, אשמח לשמוע מה דעתך על התגובות הענייניות שהועלו בתגובה למה שאמרת...

בעיניי לא שייכים הסורים.מי האיש? הח"ח!

אנחנו מדברים על האמריקאים.

הסורים הם דיקטטורה טוטליטרית. האמריקאים לא. אין שום שייכות לעניין ה"צדק" אצל עריצים, וברור לגמרי שאלי כהן לקח בחשבון את גודל הסכנה האיומה שאליה נכנס, ולעצם העניין גם מי ששלחו אותו ידעו זאת היטב (אף אחד לא חשב שאם המודיעין של אמין אל חאפז יתפוס קולונל בתחפושת משדר לציונים מדמשק אז ינהגו בו לפי אמנת ז'נבה, או שבית המשפט הצבאי הראוותני שלהם ממש יקיים איזה הליך אובייקטיבי, שהוא יותר מאשר הצגת בובות שבסופו פסק דין מוות). לכן, ברור לחלוטין שכל גזר הדין נגד כהן היה נקמה ברברית להמונים, במסגרת של מלחמת השנאה הפטאלית הערבית הכללית נגד ישראל ואפילו נגד העולם היהודי הציוני כולו. במקרים רבים גם מרגלים שנתפסים בארץ שבמצב מלחמה לא מוצבים כך סתם מול כיתת יורים. אני לא יכול למצוא איזה "צדק" במעשיהם, ולא יכול "להבין" את ה"עלבון" הצורב שהיו עשויים להביע על "הריגול הבוגדני" של ישראלי בקירבם, בה בשעה שהם מנסים ברישעות רצחנית לייבש את הברזים בישראל ולהמיתנו בצמא ב"מפעל ההטייה" שאיים להפסיק את המים לכינרת.

אפילו אם חשבו הסורים שאלי כהן - איכשהוא עוד אחרי שנתפס - מסכן אותם, או את צבאם, או את קיום המשטר, עדיין פסק הדין והוצאתו האכזרית לפועל היו מעשה רשע שחור משחור. כל העניין לא נוגע לשאלת ההסתכנות והבעייתיות בגיוס של יהודי באמריקה.

יש הבדל עצום בין גיוס לוחם מוסד ושליחתו במודע אל לוע הסכנה בארץ אויב, באמת כחלק ממלחמה חשאית שלא היתה ברירה אלא להסתכן בה (ובוודאי היתה סבירות גדולה למלחמה באותן שנים), לבין המחשבה והשיקול שיש להשקיע כשמגייסים סוכן לבצע משימת איסוף מידע בקרב בעלי ברית. כולנו מבינים שאין שום רצון לפגוע בידידים שמעבר לים, וכל השאלה היא מה שווה הסיכון שתיחשף הפגיעה בהם ובכבודם ובאמון שהם רוחשים לישראל, או - מה שבעייתי בהרבה - ליהודים האזרחים האמריקאיים.

ולכן בנקודה הזו ייתכן גם בהחלט שהעונש שהוטל על הסוכן שגוייס באמת היה לא פרופורציונלי ונוקשה ואכזרי כלפיו, אבל כולנו מבינים שזה לא גבל לרגע בסיכון חייו או חיי אחרים שהיו עשויים להילכד. אני בהחלט מניח שחקירתו היתה נוקשה ומפחידה וגסה מאוד, אבל הרי עיקר הזעקה הישראלית לאורך השנים היתה על עצם כליאתו הממושכת. ולמרבה הצער מבחינתי זה כבר פרט קטן, שאפילו אם בנוגע אליו צדקו הישראלים, הרי הנקודה העיקרית בעיניי מוסיפה להיות הטעות האיומה בעצם הגיוס. אגב, הפעלתו היתה כל כך חובבנית ומסוכנת, שלא ארכה תקופת פעילותו ולמרבה האסון הוא נלכד. זה רק מעיד כמה רשלנות וחוסר אחריות היו מצד המגייסים הישראלים, ואחר כך כאילו כולנו צריכים לייבב ולהתרעם ולבכות בפני האמריקאים שיסלחו על כל העניין ולא יגבו את המחיר.

יתר על כן, אם אינני טועה (ואני מאמין שלא) היו גם היו מקרים שהאמריקאים פשוט דרשו מישראל התחייבות שלא לגייס עוד סוכנים אמריקאיים - פחות או יותר במסגרת של משא ומתן להקלה או אף שיחרור של האסיר האומלל - ונדהמו לשמוע את ישראל דוחה את הדרישה. לאמור, ישראל רק החמירה עם השנים את המצב ונחשדה רק יותר בכך שלא למדה ולא תהיה מוכנה ללמוד את הלקח לעולם. אולי מבחינת ישראל זה מוצדק לא להתחייב, אבל בוודאי ידעו שזה רק מקשיח את תקופת המאסר, ובוודאי ידעו שהתוצאה של סירוב כזה היא פיקוח אמריקאי הדוק עוד יותר על כל יהודי מחשש לנאמנות כפולה, ובשורה התחתונה לא משיג דבר, כי אם באמת היו רוצים גיוס נוסף הרי שסכנת חשיפתו רק הפכה חמורה עוד בהרבה.

לי זה מפריע מאוד כשההתנהלות של המדינה בשמי היא חובבנית כל כך, מגושמת כל כך, כשלונית כל כך.

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך