סליחה שפולשת לכם לפורום..באר מרים
אני אמא לנער בכתה ח' ומתחילים לברר לגבי ישיבות..

האם מישהו כאן יכול להסביר לי את ההבדל בין הישיבות הבאות:

שומריה, חרשה, אורחות מרדכי, כרמי-קטיף, מעלה חבר, שבי חברון לצעירים

בעיקרון מחפשים ישיבה לנער ירא-שמים ותורני, אוהב ללמוד, מלא שמחת חיים, אבל עם קשיי קשב וריכוז.
מחפש מקום שגם עושים בו בגרות אבל זה לא העיקר.

אני יודעת שחלק מהישיבות שכתבתי הן קטנות ממש וחלק תיכוניות-תורנית. פחות אכפת לנו הקטע של הבגרות.

בעיקר מעניין אותי היחס שם לתלמידים מבחינת הנוקשות של המסגרת לעומת יכולת ההכלה של קשיים וחוסר עמידה בדרישות המערכת.

עד כמה כל ישיבה מהן יכולה להתאים לנער עם קשיי קשב וריכוז?
האם יש הבדלים משמעותיים ביניהן מבחינת הרמה התורנית של הבחורים שם?

האם יש ישיבות אחרות שנראה לכם שיכולות אולי להתאים?

תודה רבה!
תודה! ממש אשמח להמלצות..באר מרים
לא מכירה אבל אולי יעזרו כאן יותר👇🏼ילדה של אבא
אני יודע רק על 3 ישיבות ממה שכתבת ולא הרבה -ריק סאנצ'ז

מעלה חבר - ישיבה קטנה, המוטו שלהם זה "להוציא כוחות חיים" לא יודע כמה הם מיישמים את זה, אבל זה העיקרון, הרוב לא עושים שם בגרות, כל שנה יש יחידים. מי שרוצה לעשות יכול, את ההכי בסיסי. (על הישיבה הספציפית זאת אני יכול לברר עוד , אם את רוצה , אבל אני צריך לדעת באיזה נושא לשאול...אני מכיר מישהו שלמד שם)

חרשה - לא כל כך מכיר , אבל אני חושב שזה ישיבה קטנה בסגנון גימזו קצת, הרבה קודש.

ארחות - בקושי מכיר, יודע רק שזה ישיבה קטנה...

 

כדאי להיכנס לאתרים של הישיבות האלה ולבדוק

 

מכירה את שומריה-קרובה
"בעיקר מעניין אותי היחס שם לתלמידים מבחינת הנוקשות של המסגרת לעומת יכולת ההכלה של קשיים וחוסר עמידה בדרישות המערכת."

זו ממש הגדרה טובה. אין כמעט נוקשות של מסגרת. היא ממש גמישה עבור טובת התלמיד. יש הכלה של קשיים וחוסר עמידה בדרישות המערכת, אך הדרישות לא גדולות, והם ינסו כמה שיותר לגרום לתלמיד לעלות על דרך המלך שלו.

מקווה שאני לא שוגה. ככה לפחות זו ההתרשמות שלי.
אז מוסיפה שאלה:באר מרים
נחמד שהם מאוד מכילים, אבל אם, למשל, הבחור לא קם ממקור, ישן עד הצהריים, חוגג בלילות וכו.. הם יודעים גם "לאפס אות" ולהחזיר אותו למסגרת?

דרישות לא גדולות אומר רמה לימודית נמוכה?

מדובר בבחור עם יכולת לימודית גבוהה, אבל עם יכולת שליטה עצמית והתארגנות קטנה מאוד ( קימה בבוקר והליכה לישון בלילה, הגעה בזמן, ביצוע מטלות, הגשת עבודות, הבאת חומרי למידה..)

מסוג אלה שמלאים כוונות טובות ורצונות טהורים אבל חלשים בביצוע..
(מתכוון לקום לוותיקין ובסוף מתעורר בצהריים, קובע חברותא ושוכח להגיע אליה, מתעכב בדרך לשיעור ופתאום השיעור נגמר, מגיע לשיעור ומגלה ששכח את המחברת בבית..)

מחפשת מקום שמצד אחד לא יעמיד אותו ויבין את החולשה שלנו, ומצד שני יעזור לו לממש את הרצונות הטובים לו..
..קרובה
אחי לומד בשומריה, שביעיסט.
מדובר בבחור עם יכולת לימודית גבוהה, אבל עם יכולת שליטה עצמית והתארגנות קטנה מאוד ( קימה בבוקר והליכה לישון בלילה, הגעה בזמן, ביצוע מטלות, הגשת עבודות, הבאת חומרי למידה..)
כן, העתקתי. זה בול הוא.
רק שאצלו אין כוונות טובות ורצונות טהורים.

אני חושבת שה"לאפס אותו" מתבטא יותר ברמה של לעבוד על ה*רצון*. מה קורה אם זה לא מצליח? אני לא יודעת. אני כן יודעת שבגלל שהישיבה נושאת את דגל הסבלנות והדרך החינוכית של עשיה מבחירה ורצון, אז הצוות הוא מותאם לזה. יש קשר טוב מאוד בין הצוות לתלמידים. הם באים בגישת הגזר, בהתאם לתלמיד.

דוגמא- אסור להם סמארטפון בישיבה. זה כלל בל-יעבור.
אח שלי קנה סמארטפון, והישיבה לא התחילה איתו בעונשים, אלא הבהירה לו שהפלאפון לא נכנס לישיבה. הרב שלו ואח שלי סיכמו, יחד עם ראש הישיבה כמדומני, שהפלאפון נמצא אצל הרב, וכשאח שלי רוצה לראות סרט או משו אחר, זה קורה אצל הרב בבית הפרטי שלו.
כלומר הישיבה יד ביד עם התלמיד. לא ראש בקיר, ולא תמיכה בדברים שליליים. אלא מנווטים יחד כדי להגיע לטוב.
תסיקי מזה מה שמדבר אליך...

אולי חרשה...someone

קרוב משפחה שלי למד שם והיה לו ממש טוב וגם לו היה קצת בעיות קשב...

 

 

יודע לפרט יותר?באר מרים
עד כמה זו ישיבה שמותאמת לקשיי קשב וריכוז?
אני יכול לברר איתו...someone

איזו התאמה את מחפשת? כלומר מה נקרא מותאם?

כתבתי למעלה..באר מרים
איך הישיבה בשביל בחור שרוצה ללמוד, אוהב ללמוד ואפילו חזק בלימוד ובעל הבנה מהירה ויסודית, אבל מתקשה בסדר, ארגון, עמידה בלוחות זמנים והתמדה?
סתם אני חייב להגיד:הָיוֹ הָיָה

שאני מתפעל מהתפיסה, איך שאת מבחינה ביכולות מחד ובקשיים מאידך, ובמקומות שהם מצטלבים, יודעת להגדיר היטב ולדאוג למה שהוא צריך..

זה מפעים. באמת, אשריו שזכה.

בטוח שבזכות זה הוא עוד יצליח מאוד, יעלה ויתעלה.

רוב נחת.

תודה! אמןבאר מרים
אין לי המלצה על מקום אבלהיום הוא היום
נשמע שמאד חשוב לעבוד איתו על הקשב:

אני יועץ חינוכי ושמעתי עדויות והצלחות יפות לשיטת cog fun. לפעמים גם שווה תרופות לזמן קצר (אם אין עם מי לדבר והוא ממש לא שולט בעצמו) אבל זו שיטה בלי תרופות. היא כן תדרוש ממנו להגיע למפגש אחת לשבוע אז.
היה בטיפול קוגפן לפני כמה שנים והיה מאוד מוצלח..באר מרים
אבל חלה נסיגה ותנאי הקורונה לא מקילים..

הנסיון התרופתי שלנו היה גרוע..
וואו, עובדים רציניהיום הוא היוםאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך