תג מחיר- אשמח לתגובותאני ועצמי:)

שואלת כדי ''לבנות'' לעצמי דעה בעיניין..

 

בעד או נגד? למה?

 

התורה אומרת על זה משהו או שזה דעות שלא דווקא סותרות אותה?

 

תודה מראש לעונים ולעונותקורץ

 

 

 

 

 

 

 

 

זה כל כך לא שחור-לבןאלי הבת????

אני חושבת שיש דברים נכונים באידאולוגיות שלהם, אבל לא כל דבר שאדם חושב- הוא יכול לממש בדרך שהוא מפרש כנכונה ומועילה.

לא שואלת על האנשים שעושים את זה..אני ועצמי:)

שואלת על הרעיון בכללי... 

אם ''להחזיר'' לערבים ולהראות להם מי הבוס ושלא כדאי שיתחילו איתנו או לשתוק ולסמוך על הביטחון..

זו אינפנטיליות אמוציונאלית...שושיאדית
אזהרה:הָיוֹ הָיָה

מי שלא מעוניין להחקר וכדו'. שלא יכתוב כאן בעד.

בעדשושיאדית
חחחחח
סתםסתם
אבל למה לא להחקר?
אנשים אוהבים היום להיות נחקרים, במיוחד אם הם רוצים לגבש את הדיעות שלהם הרבה יותר בחוזק
למי שאין כוונות מעשיות אין בעיה...פיקאר


יש.הָיוֹ הָיָה

נניח ומחר קורה משהו, יש מצב שמחפשים פה על הסתה.

 

אל תשחקו באש.

מה טוב בתג מחיר?רודף אהבה בימים
ואוו אחותישושיאדית
איזה נושא בחרת...
זה משהו שמדברים עליו בדיון של דו שיח מסודר...
אי אפשר לזרוק מגילה ולעוף...
...אני ועצמי:)

כן.. רק חבל שאי אפשר להביע עליו דעה מחשש לחקירות.. 😕

 

זה באמת כזה?

אסור שידעו אם אני בעד?!

לא הבנתייי!! 

הרי יש מיליווון ערבים שבעד פיגועים באידיאל, כל אחד מהם הוא מחבל בפוטניאל? לא!! כי זה רק באידיאלל

אז מה, כשזה מגיע אלינו צריך לפחד מזה??

הרי בדווק יש מלאא אנשים שבעד ובכלל בכלל לא מתכוונים לזה

אז כל אחד מהם יחקרו??

 

אוווף

 

(אם יש תשובות לשאלות הנ''ל אשמח ו.. אם השאלות שלי מבוססות על עובדות לא נכונות, עוד יותר אשמחחצי חיוך)

בשביל זה יש שבכשושיאדית
עבר עריכה על ידי שושיאדית בתאריך כ"ב בכסלו תשפ"א 14:35
שהם יודעים הכל הכל, יש להם רשת ריגול שלמה שאוכפת את כל ההנתהלות של הערבים במדינה ומחוצה לה
אין שום צדק והגיון בזה שקבוצת אנשים עצבניים יבואו ויהרגו נפשות בלי יותר מדי חקירות....
תחשבי, אולי הערבי הזה שככ התעצבנת עליו הוא בעצם מרגל לטובת ישראל?? אה??
לחשוב מחוץ לקופסא ולא למהר לענות את החושים והרגשות גם אם זה בתחילה נראה ככ צודק לנקום
וסתם טיפ לחיים, כשאתם עצבניים או סתם עצובים, אל תחליטו החלטות או תגיבו.
צריך לתת לרגשות לשכוך ולהתווסת ורק אחרי שאתם בטוחים בשפיות שלכם בלי צידוקים אחרים, רק אז תחשבו אם באמת מתאים לענות מה ואיך ומה תהיינה התוצאות רק אז - תגיבו וזאת לאחר מחשבה יתירה.
הרעיון שצריך הרתעה הוא מצויןחושבת בקופסא

רק שאי אפשר להשאיר לנערי גבעות חמומי מוח.

זה עושה נזק תדמיתי עצום לכל יושבי יו"ש בארץ ובחו"ל, כאילו כולנו כובשים אכזרים שמרססים גרפיטי ועוקרים עצי זית בשביל נקמה.

ברור שצריך הרתעה נגד מחבלים, אבל מי שצריך להרתיע זאת המדינה-בפעולות תגמול, הריסת בתי מחבלים ועוד פעולות רשמיות, חוקיות, מאורגנות, שבאות משלטון יציב ולא סתם חבורת פורעי חוק.

 

(ברור שרוב נערי הגבעות לא כאלה, אני מדברת על אלה שכן)

חדמ"ש נגדריק סאנצ'ז

אין היתר לפנצ'ר לערבי את הגלגלים של הרכב. פשוט ככה.

הפעם אני יודע כי שאלתי רב גם.

וגם היגיון פשוט.

ואם הערבי הזה עשה לך משהו חמור יותראני ועצמי:)

ואתה יודע שהמשטרה לא ממש תעשה עם זה משהו אז מה הבעיה להראות להם ''מי הבוס''? 

זה לא סתם לפנצ'ר גלגלים בלי סיבה.. זה להחזיר.. (נראה ילדותית ברמוות)

 

(רק שואלת.. לא שאני חושבת ככה..)

לא. כי הערבי הזה גם יראה לך מי הבוס...שושיאדית
וזה יסתיים במוות של אחד הצדדים.
במקרה הרע, של הצד הערבי ואז חוליית כידון או חוליות אחרות יצטרכו לסכן את חייהם ואולי למות בשביל לסכל כמה פיגועים שאורגנו בגלל המעשה שלך.
ולא. אף אחד לא ידע.
וזה מה שמתסכל.
לאיודעת.. מבולבל לי ;)אני ועצמי:)

ההיגיון מסכים איתך

אבל הרגש ממש ממש לא.. 

הרי הם עשו לי משהו רע, המשטרה כנראה לא תעשה משהו ואני אשב בחיבוק ידיים ואצפה שבפעם הבאה זה לא יקרה??

ופועלים על פי הגיון לא על פי אמוציות!!שושיאדית
מי אמר לך שהמדינה שאת כל כך מעריצה לא עושה כלום??
את לא אמורה לדעת כ ל ו ם
ואם את לא יודעת זה אומר שלא קורה כלום??
חרטא, ערבים בדר"כ יותר פוחדים כשמחזירים להםפיקאר

אני נגד בגלל שזה מנתק אותנו משאר עם ישראל אבל מוסרית זה הדבר הכי מוסרי (וגם יעיל)

אבל המטרה היא לא "להחזיר"חושבת בקופסא

אנחנו לא ילדים בני 3 שחושבים שבגלל שההיא זרקה עליי חול בחצר מותר למשוך לה בצמה.

המטרה היא לייצר הרתעה מהמדינה, לא מכל מיני פורעי חוק שיש להם כמעט אותו כוח כמו למחבלים האלו ומאוד קל "להחזיר" להם בחזרה.

כמה נאיבי...שושיאדית
"לייצר הרתעה"
חחחחח את מי אתם חושבים שתרתיעו?
אולי המדינה תרתיע את פורעי החוק!!
את יודעת כמה הם סובלים במרתפי החקירות של השבכ??
וכל זה בשביל מה??
ליצור הרתעה.... חחחחחחחחחח
אירוני!
אני נגד מרתפי החקירות של השב"כחושבת בקופסא

וגם נגד תג מחיר.

אי אפשר ביחד?

מותר להיות בצד השלטון הרשע או בצד הגיבורים שלוקחים את החוק לידיים?

 

הרתעה היא נגד המחבלים- פעולות תגמול, הריסת בתים, בתי כלא שאי אפשר להתבלבל בניהם לבין בתי מלון.

נכון שעכשיו אין הרתעה מהמדינה כמו שצריך,

אבל זה אומר שצריך לוותר ולתת לנערי גבעות לעקור עצי זית ולרסס גרפיטי על מכוניות?

זה פתרון יותר טוב?

שוב, נזק תדמיתי אדיר לכל יושבי יו"ש בארץ ובחו"ל, וגם ההפך ממרתיע ומעודד עוד פיגועים כדי "להחזיר" על ה"החזרה".

אני לא בעד ונדליזם....שושיאדית
לכן אני נגד כי זה סתם להיכנס לכלאפיקאר

וגם אחרי שכולם מגנים זה די הורס את הרעון, הכי טוב זה שאחרי פיגוע צה"ל ייכנס לכפר, יהרוס את הבית של המחבל על המשפחה ויגרום לכל הערבים באיזור להסתתר בבית עד יעבור זעם

מסכימה-רק יש לי שינוי קל לניסוחחושבת בקופסא

צה"ל יהרוס את הבית של המחבל, וכל הערבים באזור שאולי חשבו לעשות פיגוע יבינו שהם וכל המשפחה שלהם רק יפסידו מזה ויוותרו על הרעיון.

 

המטרה היא לא להחזיר, ולא להפחיד, (שוב, אנחנו לא כובש אכזר) המטרה היא למנוע את הפיגוע הבא ולא סתם לנקום.

המטרה היא גם וגם.הָיוֹ הָיָה

זה נכון שאנחנו חפצים בהרתעה וכו'

אבל בודאי שאנו חפצים גם בנקמה!

וזה לא רגש של נקמה קטנונית, ילדותית, (איך אמרת, "היא זרקה עלי חול אז אני אמשוך לה בצמה"...)

אלא אכפתיות מכבוד ה'

הגמרא דורשת "גדולה נקמה שניתנה בין שתי אותיות (-שמות ה') שנאמר "א-ל נקמות ה'"

הנקמה, כשהיא נקמה על כבוד שמים, היא ענין גדול מאוד.

רק שזה תפקיד של האומה כאומה, ולא של יחידים עצמאיים.

יקראו עינייך מה שידיך כותבותשושיאדית
קל נקמות ה!!!!
ולא אספסוף נקמות בני אדם!
אהמ, זה לא ממש מסתדר שם...הָיוֹ הָיָה

הגמרא מביאה את זה מיד אחרי "גדולה דעה שניתנה בין שתי אותיות שנאמר קל דעות ה'" ולומדת על החשיבות של האדם להיות חכם, לדברי ההגיון שלך היא אמורה להסיק שרק לה' נאה דעה..

 

למעשה, ה' שם אותנו בעולמו כדי שנפעל בו, והקב"ה דורש מכלל ישראל (אכן, לא כאספסוף, אלא ככלל) לנקום נקמת כבודו. ועל נקמה זו אומרת הגמרא שכ"כ גדולה היא.

 

ומקרא מלא מצווח ואומר: "יעלזו חסידים בכבוד ירננו על משכבותם, רוממות א-ל בגרונם וחרב פיפיות בידם, לעשות נקמה בגוים תוכחות בלאומים, לאסור מלכיהם בזיקים ונכבדיהם בכבלי ברזל, לעשות בהם משפט כתוב הדר הוא לכל חסידיו הללויה"

מי שאומר פסוקי דזמרה אמור להכיר את זה...

 

וכן אדונינו דוד מלכא משיחא משתבח ואומר "הא-ל הנותן נקמות לי וידבר עמים תחתי"

 

הלכך, טעות היא לחשוב שניתנה הנקמה לה' לבדו, לא כן הוא אלא אותנו ציווה לנקום נקמתו וישוב וממתין עלינו לראות הנקום ונלחם להשיב כבודו או נננוח על שמרינו בעת שכבודו נרמס ומתגולל בעפר. ולעתיד לבא הקב"ה בא ואומר "מי פעל עם א-ל - יבא ויטול שכרו", ומי שאינו פעל עם א-ל פניו חפים...

 

 

ואמנם, אנו אין בידינו אלא לקדמה מעט מעט, עד אחרית הימים, בהם ייחלץ ה' חושים להושיע עולמו ולטהרו, ה' כגיבור יצא, כאיש מלחמות יעיר קנאה, יריע אף יצריח, להשלים את אשר התחלנו אנו ולנקום לחלוטין נקמת כבודו המחולל בגוים, ובימים ההם אנו קורין: "מי זה בא מאדום חמוץ בגדים מבצרה בא הדור בלבושו" - שיהיו בגדיו ית' כביכול, אדומים מדמי אדום שישפוך בעוזו, אך לא טינוף יהא זה, כי אם בגדי הוד והדר! יה"ר שנזכה כולנו לראות בכך במהרה.

זה פשוט מתסכל!!שושיאדית
אני רוצה לקרוא את זה אבל פשוט לא מצליחה!!!
אוףףף😢
אני אתמצת:הָיוֹ הָיָה

זה נמצא בגמרא שמשבחת מידות כמו חכמה, שלא תגידי שזה מידה שראויה רק לה', נכון?

ולמעשה יש פסוקים רבים שמתארים את נקמת ה' ע"י בני האדם.

כי כך נצטווינו, לנקום נקמת כבודו.

ואמנם כמובן זה לא בצורה של אספסוף, אלא כלל ישראל, בצורה מסודרת.

שמצווים לנקום ממחללי שמו.

ולעתיד לבא יתגלה ה' וישלים את העבודה, בבואו לדרוך בדמם של שונאיו כדורך ענבים בגת.

 

בין הפסוקים:

"יעלזו חסידים בכבוד ירננו על משכבותם, רוממות א-ל בגרונם וחרב פיפיות בידם, לעשות נקמה בגוים תוכחות בלאומים, לאסור מלכיהם בזיקים ונכבדיהם בכבלי ברזל, לעשות בהם משפט כתוב הדר הוא לכל חסידיו הללויה"

 

ועוד פסוק שממש פספסתי קודם:

"ונתתי את נקמתי באדום ביד עמי ישראל ועשו באדום כאפי וכחמתי וידעו את נקמתי נאם ה' אלקים"

 

@שושיאדית, בסדר?

@חושבת בקופסא, מה אומרת?

אה כן. הבנתי. תודה.שושיאדית
אבל אני לא חושבת שזה מצדיק את תג מחיר. זה נכון בלי קשר לארגון הספציפי הזה
זה לגבי נקמת השם שמחללים את כבוד השםשושיאדית
לא שכובשים אדמות
נו, אני אמרתי בפירוש שאיני מדבר על תג מחיר.הָיוֹ הָיָה

אלא אך ורק על פעולת נקמה ממלכתית ומסודרת, של כלל ישראל.

ולגבי מה שכתבת פה: זה לגבי נקמת השם שמחללים את כבוד השם - נוער וגיל ההתבגרות - הטעות היא שאת חושבת שאלו דברים נפרדים. כיבושה של א"י ע"י עמ"י היא כבוד ה', ומלחמה בעמ"י היא חילול כבודו.

כשעם ישראל לוחם על שליטתו בארצו נגד המצרים את צעדיו - הוא לוחם את כבוד ה'.

 

לא לחינם מנבא יחזקאל שה' ישיב את ישראל לשלטון בארצם - "למען שמי המחולל בגוים"

השאלה אם אמרת שאתה לא תומך בהם בגללשושיאדית
שאתה לא רוצה להיחקר וכו וכו
בכל אופן אני רואה בחיילי צהל קידוש השם. לא בתג מחיר...

(כמובן שאין קידוש השם יותר גדול מאלו שמתייגעים בעמלה של תורה מתוך אהבה לאחיהם הנלחמים בחזית.)
את נשמעת חוקרת שב"כ בעצמך....הָיוֹ הָיָה

אני אמרתי את זה כי אני חושב שנקמה צריכה לבא ע"י כלל ישראל ולא ע"י אנשים פרטיים.

זו לא נקמה בשמי או בשמך, אלא בשם "כלל ישראל", בשם האומה. והאומה היא הממונה על כך.

 

לגבי השורה האחרונה שלך יש לדון, אבל שוין...

השאלה אם התגי מחיר האלה מכוונים כדי לנקום את נקמת ה'עצמי החביבה

או אולי כדי לנקום את נקמתנו?

אני לא יודעת, סתם מעלה תהיה...

כאמור בדברי מפורש, איני מדבר על תגי מחיר אלא על נקמה ממלכתיתהָיוֹ הָיָה

זה דבר ראשון.

 

על גבי זה יש לציין, שהחלוקה שלך אינה באמת חלוקה. נקמה על פגיעה בישראל היא נקמה על הפגיעה בו ית'

הנביא יחזקאל מנבא: "לא למענכם בית ישראל אני עושה כי למעני ולמען שמי המחולל בגוים"

ומפרש רש"י: "כי שפלותם של ישראל היא שפלותו"

ווכן עוד מקורות רבים בדברי חז"ל.

 

כשעם ישראל נוקם ברודפיו, לא את נקמת עצמו הפרטית הוא לוקח, כי את נקמת "עם ה'". את כבוד שמים הוא מרומם,

אנחנו לא כובש.יהודי_גאה!


נכון, בגלל שאנחנו לא כובש אנחנו לא אמורים להתנהג באכזריותחושבת בקופסאאחרונה

ולרצות שמי שלא עשה כלום ירעד מפחד מסוגר בביתו.

אבל אל תדאגו, אנחנו מאוד רחוקים בפועל מאיזשהי הפגנת סמכות משמעותית, ומרחק שנות אור מלהיות כובש אכזר.

אבל העניין שמה שאנחנו רוצים זו סמכות משמעותית, לא סתם להפחיד אזרחים תמימים.

זה לא יעיל!!!שושיאדית
אתה לא מבין שזה גורם עוד פעולות איבה שאתה אפילו לא מודע אליהם????
יואו זה משגע...
בדרך כלל, כשמדברים על תג מחיר..אדם כל שהוא

לא מדברים על פגיעה במי שפגע בעצמו ביהודים.

ולא נראה לי שמחבל שזורק אבנים ולוקח סיכון מסויים להיפצע/להיאסר/להיהרג, מה שירתיע אותו זה שלמישהו אחר מהכפר יפנצ'רו צמיג.

אני אנסה לסדר את זה:zoom pro
קודם כל אני חדמ"ש נגד.
ברגע שיש פיגועים דבר כזה מרתיע. זה גם עלול לגרום לפיגוע נוסף, אבל בסוף יש בזה אפקט הרתעתי אדיר.
העניין הוא:
1. על מי מוטל לעשות את ההרתעה הזאת?
האם כל אחד יכול פשוט ללכת ולעשות תג מחיר
או שזו צריכה להיות פעולה מסודרת שבאה מצד הצבא

2. כשעושים תג מחיר זה בכפר שיוצאים ממנו מחבלים, אבל בסוף יכול להיות שתפגע גם ב"ערבי טוב".
האם צריך לעשות הרתעה כוללת כנגד כל הכפר
או שצריך להיזהר מלפגוע באנשים חפים מפשע
אז פשוט בלי כל ההסתייגויות שהזכרתשושיאדית
תן ליודעי דבר לעשות את העבודה.
אלו שיש להם מידע והם בעצמם שתולים בתוכם ותאמין לי שעל כל פעולת איבה הם משלמים להם במסתרים במוקומות הכי כואבים.
אז אין לכם מה לדאוג אם הידיעות הללו לא יפורסמו בעיתון ולא יאוזכרו בשום מקום.
יש בזה פער גדול בין האידיאל למציאות___

באידיאל זה טוב. כשאין מי שיעשה בצורה כללית, כל יחיד מצוּוה לעשות מה שביכלתו. וחוץ מעצם המצווה, יש בזה פוטנציאל גבוה לתועלת מקומית, ולתועלת כללית.

אלא שבמציאות השלטונית במדינת ישראל, זה לא יעיל בשום פנים ואופן. הסיכון האישי הוא גבוה מאד (כמעט ודאי), התועלת המקומית קטנה כי מי שנפגע מקבל סיוע גדול, התועלת הכללית נפגעת כי יש שב"כ, תקשורת וכו'...

 

אז בתכל'ס, אני נגד, לצערי הרב.

תג מחיר= חילול ה' גדול מאדמשה100
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך