קטע מדהים על חנוכה:סטגדיש
-חני ליפשיץ מבית חבד בקטמנדו:

חנוכיה במנזר.

ניר נכנס לבית-חב"ד בגלימה של נזיר בודהיסט. ראשו מגולח וזרועותיו חשופות.
הוא סקר בעיניו את החבורות הרבות שיש אצלינו: מי בספות מי במחשבים מי במסעדה ומי בבית-הכנסת.
"לא הגעתי הנה בשביל לטייל. אני למעשה מחפש פה משהו אחר", שמענו אותו אומר בהתלהבות.
"באתי הנה להגשים חלום של כמה שנים!". הוא מחליק על שמלתו האדומה ומספר לכל מי שרק רוצה לשמוע שהוא נוסע לתרגל תפילות ומדיטציות עשרה שבועות במנזר הבודהיסטי המפורסם 'קופאן'. המנזר נמצא מזרחית אלינו והוא צופה על כל עמק קטמנדו.
במנזר חיים כ-300 נזירים בתנאים בסיסים ביותר והוא מציע שורה של קורסים.

"הודעתי להם שאני מגיע עוד מהארץ" הוא אומר .
"אני יוצא לשם מחר לפנות בוקר . בתקופה בה אשהה שם ,אני מתכוון להיות חלק בלתי נפרד ממערך הנזירים במקום".
הוא מביט בנו מזוית העין לראות כיצד אנו מגיבים.

חזקי ואני מחייכים אליו ומציעים לו להצטרף ולשבת עם החבר'ה על הספות לשיעור הערב הקבוע .
ניר מסרב בחיוך נבוך.
הוא... הוא חש עייפות.
ה'גסט האוס' שלו נסגר מוקדם..
הרגליים שלו קצת כואבות..
השיעור מתחיל וניר שמכין לעצמו תה בפינה מוצא עצמו קרוב יותר ויותר .
הוא לא יושב בשיעור חסידות . הוא רק מחכה שהתה יתקרר...

הערב אנחנו לומדים עם המטיילים מתוך פרק ל"ב בתניא.

יושבים ומדברים על הקשר החזק שבין נשמה של יהודי לחברתה.
'ולכן נקראו כל ישראל אחים ממש מצד שורש נפשם . רק הגופים מחלוקים'...

אנו משוחחים על הערבות ההדדית שקיימת בין יהודי ליהודי בכל מקום שהוא ועל כך שכל יהודי הוא למעשה שליח .
שהמטרה שלו בעולם היא לתת ולהעניק משלו לאחיו.

מה שיש לך משלך - שתף את אחיך בו.

ניר מתיישב על הספה אבל, מי יודע?! אולי זה באמת כי כואבות לו הרגליים?!...

לפני שהוא יוצא אנחנו מזכירים לו שחנוכה עוד שבוע!
מציידים אותו בחנוכיה אחת בשבילו
ועוד אחת אם יצטרך..

אנו נותנים לו גם את מספר הטלפון שלנו אם רק ירצה לשוחח איתנו מהמנזר. אנחנו כאן. בשבילו.

**

שנה חלפה. הנה כבר נר ראשון של חנוכה.

בית-חב"ד לובש חג וקישוטים. הסופגניות הריחניות ממתינות במטבח שממול, קורצות במשובה בעיני הריבה שלהן לחברים.

החנוכיה הגדולה ניצבת במרכז. מאות מטיילים ומטיילות ואנשי קהילה מחכים לרגע בו נברך על הדלקת הנרות.

"זוכרים אותי"? מפלס אלינו את דרכו בחור צעיר מהפתח. הוא לובש ג'ינס כחול וחולצה לבנה מכופתרת.

ניר.

"מה שלומכם??
כבר שנה אני מסתובב במזרח. בחודשים האחרונים התמקמתי בהודו אבל החלטתי שאת חנוכה אני עושה אצליכם. יש לי משהו מיוחד לספר לכם", הוא משתלהב.

"אני מרגיש שיש לי ההזדמנות המיוחדת לסגור מעגל. הנה עוד רגע חנוכה. אין יותר סמלי מזה"... הוא מבקש מאיתנו לגשת איתו לצד.
---
הקורסים במנזר קופאן היו מענינים סך הכל. הוא לא התחבר אמנם לתכנים כולם, אבל החליט שהוא נשאר עד סוף הזמן שתכנן לשהות במקום.

מספר ימים לאחר שהגיע הוא הבחין בנזיר שתקן בעל חזות מערבית שנמצא באגף האחר של המנזר .

הוא החליט לקשור עימו שיחה. מה רבה היתה הפתעתו כשזה השיב לו בעברית צחה.

הוא הציג את עצמו בשם איתן וסיפר שהוא נמצא שם כבר מספר חודשים. אל המנזר הגיע איתן היישר משדה-התעופה של קטמנדו.
עוד הרבה קודם הטיסה למזרח, הוא בדק היכן נמצאים מקומות הריכוז של הישראלים והבטיח לעצמו שאליהם הוא לא יגיע.

הוא ביכר שלא להיתקל באלפי הישראלים הגודשים את ה'טמאל'

הנפש שלו מחפשת שקט ושלווה. כף רגלו רוצה מנוח.

במנזר הוא מתכונן להישאר לפחות לשנים הבאות . להתנתק מה-כ-ל;
מההורים הלוחצים.
מהחברים שאינם חברי אמת.
מהחיים שהם מלאי סימני שאלה ואפילו לא סימן קריאה אחד.

יש לו תחושה שלבודהיזם יהיו תשובות בשבילו.

בשביל זה הוא כאן וטוב לו.
--
יומיים לאחר-מכן, יושב ניר בחדרו ומביט בחנוכיה שהוא קיבל מאיתנו בבית-חב"ד.

הדברים שהוא שמע עוד מהדהדים לו באוזן.
מה כבר יקרה אם הוא ידליק אותה?!
לא חוזרים מזה בתשובה, כן?

בהחלטה של רגע הוא רץ לחדרו של איתן ודופק על הדלת. איתן שקוע במדיטציה כשניר מתפרץ אל תוך החדר.
"הערב נר ראשון של חנוכה!!!", הוא אומר לו.

"אתה יהודי ואני יהודי, בוא נדליק אותן יחד!!!!".

איתן מביט בו בגיחוך, אבל את ניר זה לא מעניין.
יש לו בראש עכשיו את פרק ל"ב בתניא.
איתן הוא יהודי והוא אח שלו.
ומה שיש לו משלו כעת היא חנוכיה . ועוד אחת שקיבל בבית חב"ד..

הוא מוציא את החנוכיות עם הנרות מהשקית ונותן לאיתן את הדף עם הברכות.

"בא נדליק קצת אור בעולם!" הוא מבקש מאיתן.

איתן שותק כמה דקות ומביט בו ממושכות

הם מדליקים את החנוכיה ביחד ואז מצטרפת אליהם בחורה מהחדר הסמוך.
היא לומדת במנזר קורס בשליטה עצמית.
מספרת שגם היא יהודיה . מהולנד.
ניר מספר להם בשקט את מה ששמע בבית-חב"ד ומסביר להם מהי המהות של יהודי.

היא בוכה .שואלת אותו המון שואלות שאין לו אף תשובה עליהן.

לאיתן אין שאלות. הוא רק מקשיב.

מאוחר יותר כשהעייפות מכריעה את ניר, הוא נרדם בבגדיו על מיטתו של איתן.

כשהוא מתעורר מאוחר יותר, הוא מוצא את איתן עומד שעון על אדן החלון מתבונן בשלהבת הבוערת שבחנוכיה
וכל הגוף שלו רועד.

כל השבוע שלאחר-מכן הילך איתן במנזר מהורהר עד שיום אחד לקח את תרמילו נפרד לשלום ויצא את המקום.
---

"לפני כחודש קיבלתי ממנו איימל", מספר לנו ניר. "הוא כותב לי שכל החיים שלו השתנו בזכותי".
הוא מסמיק.
"הוא מודה לי על שהייתי השליח הטוב שהצית לו את האור. הוא כותב לי שנסכתי בו כח. נתתי לו משמעות. שהשלהבות של הנרות השיבה אותו
עד לארץ.
אל המשפחה.
אל החברים.
אל המסורת"

ניר מחייך אלינו ומבקש אם אפשר לחזור וללמד שוב את השיעור הזה על הערבות ההדדית בין יהודי לאח שלו.
ואם אפשר גם עוד סופגניה. עם כמה שיותר ריבה.
וואו! מהמם! תודה שזיכית אותנו!!חסרת טאקט


תודה ענקית!!אני ועצמי:)

וואי זה טוווב

יאוווכתום עולה????
אהבתיייי
וואי, זה שמעתי גםהכל עוד אפשריאחרונה
במשדר שהיהה
ממש מדהים
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך