חוברת יפה מאוד, למקרה שיש כאן מישהו שהרהר בעניין:הָיוֹ הָיָה

סערת הרפורמים: הרב יהושע שפירא עם חוברת חדשה - חדשות כיפה סרוגה

 

אם יש מישהו שיצא לו לחשוב על הנושא - כדאי לרפרף עליה...

 

הוא מאריך להביא את דברי רבותינו הנצי"ב והרצי"ה, על חומרת האיסור בכל אינטרקציה איתם.

יישר כוח!נ.ד.ב
רק להבהיר מה שכתוב שם, אני מצטט:
"המסקנה העולה מעמדה זו היא לא רק שיש להיפגש עם הרפורמים וליצור עימם מערכת יחסים חמה", כתב. "אלא שהמרחיקים את הרפורמים עושים מעשה נורא, ויש להוקיע אותו ולמחות כנגדו".
??someone
זו דעת מי שהוא יוצא נגדם, מדבריך אפשר להבין שזו דעתו...
צודק, לא קראתי הכל, מוזמנים לקרוא מה כתוב במאמר הבא:נ.ד.ב

אברהם סתיו
מוזמנים לקרוא את דבריו של הרב אברהם סתיו

הרב הגאון.... בכל מקרה, להלן התגובה לדבריו:הָיוֹ הָיָה
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך כ"ז בכסלו תשפ"א 12:45

אז מה הוא טוען שם? הבה ונראה:

הוא טוען שזה מעליב שיוצאים נגד הרב מלמד ו"הרב" צוריאל חלמיש"

תגובה: נו, ברוך הבא לעולם, אנחנו לא בסינר של אמא, ומי שפורץ גדר שיקח בחשבון שיקבל תגובות.

הוא טוען שמה שהנצי"ב טוען לגבי הצדוקים, זה שחז"ל (!!) טעו (!!!) בקביעתם שמורידים אותם

תגובה: וואלה, מי שמאשים את הנצי"ב בלחלוק על חז"ל, לא פלא שהוא בעד רפורמים...

הוא טוען שמה שהנצי"ב מביא מחז"ל שחובה להתרחק מן המינים - זה רק ללמד שצריך להיזהר, ולא באמת להתרחק.

תגובה: עוד פעם לחלוק על חז"ל? נו מה יהיה?

ולבסוף: הוא מתרגז על כך שהרב שפירא כתב שלא יתכן שהנצי"ב יחלוק על חז"ל

תגובה: שם, שם.

 

בקיצור: תמצית דברי אברהם סתיו היא שבודאי הנצי"ב לא התכוון למה שאומר הרב שפירא, אלא הוא ברור שהנצי"ב חולק על חז"ל ומעביר עליהם ביקורת

 

אני רק שואל את עצמי, מה הוא מחפש בגבולות האורתודוכסיה.

 

ואגב, מסקנת הדברים חשובה: אברהם סתיו מודה שכל מי שלא מקבל מחלוקת על חז"ל, כל מי שנאמן לחז"ל ולגמרא, באמת אמור להתנגד למפגש עם רפורמים.. חשוב לשנן את המסקנה הזו.

 

@ניק כמעט בלי ראש זוכר ששאלת מה יש לאנשים נגד רבנים כמותו? ושדיברנו אם הוא מחוייב לחז"ל או לא? הנה דוגמה בלייב....

עכשיו יותר מובן מה שהסברתי אי אז?

יותר מובן...ניק כמעט בלי ראש

אבל הרב סתיו לא כתב שזה מעליב שיוצאים נגד הרב מלמד, הוא כתב שזה לא מכבד שהרב שפירא כותב שהחוברת מופנית כלפי "המבקשים להתקרב אל הרפורמים".

נו ו...?הָיוֹ הָיָהאחרונה

הרי זה מה שהם אומרים, שצריך לקרב אותם, שהקשר צריך להיות קרוב.

ומנמקים את זה ב"אהבת ישראל"..

נו, אז נראה מה אומר רבינו הרצי"ה על אותה "אהבת ישראל" לגבי הרפורמים:

 

 
 
 
ובכל מקרה, התיוג שלך היה לגבי סתיו עצמו, אדם שחושב שחז"ל הם לא משהו מחייב, אז הוא לא רק "מתקרב לרפורמים" אלא הוא גם "מסכים איתם". מה הפלא שהיהדות הנאמנה לא סובלת אותו?
כמה נוח, כמה נוח...someone
לתלות את מאוויי ליבו של סתיו, שנוכל לחלוק על רבותינו בכל פעם שלדעתנו הדלה הם היו לא מספיק "מוסריים" או לא "קראו את המציאות" בדברי הנצי"ב, תוך התעלמות מוחלטת מהקשר המאמר (שמדבר על הניסיון להרחיק את אלה שבאמצע, לא את הרפורמים עצמם...) וממקורות אחרים מהנצי"ב שהביא הרב שפירא המראים את ההפך הגמור...
נא לא לסלף, פליז. אוקיי?הָיוֹ הָיָה

זה ממש גועל נפש הניסיון הנואל הזה.

 

זה מה שהוא מצטט בשם אלו שהוא חולק עליהם ומוכיח נגדם. לא מה שהוא אומר.

מה שהוא אומר, כמו מה שאמרו כל גדולי הדורות, כולל כל רבותינו, זה שיש להתרחק מהרפורמים כמטחווי קשת.

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך