רוח ההלכהשפרינצא בוזגלו

מאז ומעולם היו דברים שעשיתי כי חשבתי שהם הלכה, עיינתי ומצאתי כי ההלכה כלל לא דורשת את ההידור הנוסף הזה.
שאלתי על ההידור, ונאמר לי כי זו רוח ההלכה- אחלה תשובה למי שמבין מהי רוח ההלכה, אני לא.

אז ככה:

מה זו בכלל רוח ההלכה, מה היא דורשת, מה הסמכות שלה, מי קובע מהי, על פי מה היא נקבעת?
אשמח לתשובה כמה שיותר מפורטת @קרובה@נשמה כללית@someone@אלי הבת🎀@וכל מי שיש לו תשובה שתאיר את עיניי.

קשה עד בלתי אפשרי לענות על השאלה הזו.הָיוֹ הָיָה

בטח על רגל אחת, בטח ע"י כתיבה בפורום...

מציע מראש לקחת כל מה שתשמעי כאן בערבון מוגבל.

 

כבר הגיעו רחוק עם רוח ההלכה, זה יכול להגיע עד כדי רפורמה.... 

צריך להזהר עם כל העסק הזה..

אוקי, אז מה זו רוח ההלכה, לכל הרוחות!שפרינצא בוזגלו

למה שלא אעשה משהו שמותר ע"פ ההלכה רק כי מישהו המציא מושג שאין יכולת להגדיר?

יש לך דוגמה? על מה אמרו לך שאת צריכה לעשות בגלל זה?הָיוֹ הָיָה


קח נזם- לא שבאלי, אבל תיאורטי.שפרינצא בוזגלו


אה, אז בואי נדייק-הָיוֹ הָיָה

זה לא "רוח ההלכה" אלא "רוח התורה"

וכן, התורה נועדה לתת לנו צביון, לחנך אותנו. התורה היא לא רק ספר החוקים של מדינה, תעשה כך וכך, אל תעשה כך וכך, ושלום על ישראל..

התורה היא ספר חינוכי, היא נועדה ליצור "אדם", שיעור קומה, צורה וצביון.

כבר הורו לנו חז"ל על האמור בתורה "קדושים תהיו" - שלא יהיה אדם נבל ברשות התורה.

היום לקחו את הביטוי הזה רק לבן אדם לחבירו, ושכחו שזה גם על ב"א למקום, זה יעד, מטרה, צורה שחופפת על כל חיינו - להיות "קדושים"!! לא לעשות דברים שהם אולי "ברשות התורה", אבל הם "נבל", כי ערכי התורה סותרים אותם, כי הם מנוגדים לקדושה, למטרה הנכספת - "קדושים תהיו כי קדוש אני"!!

אז כן, יש לה רוח, יש לה מטרה, יש בה רעיון...

ואנו - צריכים לעמוד בו! 

להתאים את רוחינו לרוחה, את שאיפתינו לשאיפתה, את מגמתינו למגמתה, ואת התנהלותינו - לניהולה!

 

מקווה שעזרתי.

לתשומת ליבך גם - @Love the world

היה לי את שה בראש אבל לא ידעתי איך לכתוב את זהדוס אחי
אשריך!
אוקי, אבל מה שמותר- מותר.שפרינצא בוזגלו

למה לשלול עם טיעון שלא תופס- רוח ההלכה?
אשמח אם מישהו יצליח למצוא הגדרה לרוח ההלכה.

לא הבנתי.הָיוֹ הָיָה

אף אחד לא מרמה ואין כאן שום טיעון שלא תופס.

אף אחד לא יגיד שאסור על מה שלא אסור. ואם כן - הוא שקרן.

מה שהוא כן יגיד - שזה נוגד את ערכי התורה, שזה לא ראוי ולא בסדר. וכו'.

לא מבין מה ההגדרה שאת מחפשת כ"כ אחרי מה שהסברתי.

אתה הסברת את העיקרון שעומד מאחוריה.שפרינצא בוזגלו

אני חיפשתי גם אותו- ונעניתי, תודה!

אבל אני רוצה להבין מהו הטיעון הזה, מה הסמכות שלו, האם הוא נחשב להלכה?

לא רק מה מאחורה, אלא מה זה בעצמו.הָיוֹ הָיָה

אין "סמכות", וזה לא "הלכה", אף אחד לא יכול להגיד שנזם זו עבירה. אלא אם כן הוא חושב שהוא משה רבינו.

כן יכולים לומר לך שעלייך להמנע גם מדברים כאלו, כי זה מה שהתורה מצפה ממך.

זה הדבר בעצמו, זה הטיעון ואלו גבולות סמכותו.

מלבד מקומות מסויימים מאוד שחז"ל ראו את הציווי "קדושים תהיו" כ-כל כך שייך למקומות האלו, והכריעו שמכוחו יהיה ממש אסורים אותם הדברים. בכל מקרה זה לא משהו שבכוחו של בן דורינו לעשות.

אוקי, אז למה כשבת שהולכת עם ג'ינס בסמינר שלי- חוטפת נזיפה?שפרינצא בוזגלו

זה בד"כ מלווה באמירה- זה נוגד את רוח ההלכה, בלבלבההלבלהבבב...
 

טוב נו, זה הנידון? הסמינר?הָיוֹ הָיָה

לסימנר יש המון שטויות, אז מגוחך לדון דרכו.

 

אמנם, במקרה הספציפי הזה, זה דווקא צודק. כי סמינר לא עסוק רק ב"הלכה" אלא בחינוך, וכמקום שמחנך - בהחלט עליו להחדיר רוח, ואי אפשר שבנות מסויימות תהרונה את הרוח לכולן.

 

אם היתה לי אולפנה, לא הייתי מוכן שבנות תעשנה בה נזם, לא הייתי משקר ואומר ש"אסור", הייתי אומר - מותר, באולפנה אסור.

 

אי אפשר שמוסד חינוכי יתנהל רק לפי קריטריונים של ההלכה היבשה.

לא, אבל זו דוגמא למשהו שלא הבנתי למשל.שפרינצא בוזגלו

נזם היה אכן פחות סובייקטיבי.

אני דווקא כן מבין את זה..הָיוֹ הָיָה

בכל מקרה, הנידון לא צריך להיות אם דוגמה פלונית רלוונטית או לא.

זה כבר נתון לשיקול דעתו של כל אחד, אם הדוגמה המסויימת היא חלק מהרעיון שהסברתי או לא.

העיקר הוא שיש כזה רעיון, הוא לא הכלה ולא איסור בד"כ, חוץ ממתי שחז"ל אומרים, אבל עדיין הוא דבר חשוב ובעל ערך, ומצופה לגמרי ממוסד חינוכי לדרוש אותו.

אוקי מסקנה: מותר- כן, ראוי? לא!שפרינצא בוזגלו


זה קצת יותר עמוק מהניסיון להגדיר במילה אחת..הָיוֹ הָיָה

אבל מניח שתפסת את הרעיון.

 

 

בואי נשאל: מותר לרב הראשי להסתובב עם כובע ליצן?

אני חושב שהמשמעות תהיה יותר עמוקה מ"מותר - כן, ראוי - לא".. נכון? למרות שאין צד ש"אסור"...

 

 

זה באמת מענין אותי לדעת למהLove the world

למה צריך את ההידור הנוסף הזה בעצם?

למי זה מועיל?

לא יודע מה הכוונה רוח ההלכה אבל נראה לי שמה שאת מתכוונתדוס אחי
זה מקומות שכתוב בהם מה לעשות ואז כתוב ועדיף להחמיר או עדיף לעשות ככה וככה וזה לא דרישה פשוט אומרים לך זה יותר עדיף זה לא אומר שרת חייבת לעשות את זה. מי קובע מהי? רבנים ענקי עולם עוד מתקןפת הראשוני יש 3 עמודי הוראה(הריף הרמבם והראש) על פי שלושתם כתב השולחן ערוך את ההלכה ויש גם את הרמ״א לאשכנזים. כל זה נכתב מהגמרא שבאה מהמשנה שבאה מהתנאים עד למשה רבינו
מה שכתבת על הקביעה- זו ההלכה עצמה.שפרינצא בוזגלו


מזתורת את על הקביעהדוס אחי
לא הבנתי מה הכוונה
חוץ מזה לאחרונה חשבתי על זה עולים פה מלא שאלות אמוניות בפורודוס אחי
שאי אפשר באמת לספק אותם ולענות עליהם בהודעה צריך ללמוד את הנושא ברצינות עם רב או עם מישהו אחר ולענות על השאלה
כל אחד עם היראת שמיים שלו.אחד ששורד

וכל המהדר תבוא עליו ברכה וכו' רק לא לנסות "לעשר את המלח" וזה...

וברור שיש דברים שאין ואולי אפילו לא רצוי להדר בהם.

אין לי הרבה מה להוסיף על נשמה כלליתsomeone
אבל הרמב"ן מוסיף קצת ומבאר מה טעם יש לנו ב"רוח ההלכה" אז חשבתי שיועיל להביא את לשונו הטהור: (הניקוד שלי. הוספתי בשביל שיהיה נוח לקרוא, אז קחי בע"מ את הניקוד )

"קדושים תהיו הוו פרושים מן העריות ומן העבירה שכל מקום שאתה מוצא גדר ערוה אתה מוצא קדושה. לשון רש"י. אבל בתורת כהנים (פרשה א ב) ראיתי סתם: "פרושים תהיו" וכן שנו שם (שמיני פרק יב ג) " "והתקדשתם והייתם קדושים כי קדוש אני" - כשם שאני קדוש כך אתם תהיו קדושים כשם שאני פרוש כך אתם תהיו פרושים". ולפי דעתי אין הפרישות הזו לפרוש מן העריות כדברי הרב (רש"י ) אבל הפרישות היא המוזכרת בכל מקום בתלמוד שבעליה נקראים פרושים. והענין, כי התורה הזהירה בעריות ובמאכלים האסורים, והתירה הביאה איש באשתו, ואכילת הבשר והיין, א"כ ימצא בעל התאוה מקום להיות שטוף בזמת אשתו או נשיו הרבות, ולהיות בסובאי יין בזוללי בשר למו, וידבר כרצונו בכל הנבלות, שלא הוזכר איסור זה בתורה, והנה יהיה נבל ברשות התורה. לפיכך בא הכתוב אחרי שפרט האיסורים שאסר אותם לגמרי, וצוה בדבר כללי שנהיה פרושים מן המותרות: ימעט במשגל - כענין שאמרו (ברכות כב) שלא יהיו תלמידי חכמים מצויין אצל נשותיהן כתרנגולין, ולא ישמש אלא כפי הצריך בקיום המצוה ממנו. ויקדש עצמו מן היין במיעוטו- כמו שקרא הכתוב (במדבר ו ה) הנזיר "קדוש" ויזכור הרעות הנזכרות ממנו בתורה (בראשית ט כא) - בנח ובלוט, וכן יפריש עצמו מן הטומאה, אע"פ שלא הוזהרנו ממנה בתורה, כמו שהזכירו: (חגיגה יח) "בגדי עם הארץ מדרס לפרושים" וכמו שנקרא הנזיר "קדוש" (במדבר ו ח) בשמרו מטומאת המת גם כן, וגם ישמור פיו ולשונו מהתגאל ברבוי האכילה הגסה, ומן הדבור הנמאס, כענין שהזכיר הכתוב: (ישעיהו ט טז) "וכל פה דובר נבלה", ויקדש עצמו בזה, עד שיגיע לפרישות, כמה שאמרו על רבי חייא שלא שח שיחה בטלה מימיו- באלו ובכיוצא בהן באה המצוה הזאת הכללית אחרי שפרט כל העבירות שהן אסורות לגמרי, עד שיכנס בכלל זאת הצוואה הנקיות בידיו וגופו כמו שאמרו: (ברכות נג) "והתקדשתם - אלו מים ראשונים, והייתם קדושים - אלו מים אחרונים, כי קדוש- זה שמן ערב, כי אע"פ שאלו מצות מדבריהם, עיקר הכתוב בכיוצא בזה יזהיר שנהיה נקיים וטהורים ופרושים מהמון בני אדם, שהם מלכלכים עצמם במותרות ובכיעורים..." עכ"ל.

לעניין הנזם - תכלס אין באמת בעיה בנזם בעצם הנחתו, (ובתקופות עברו זה היה נפוץ ככל הנראה גם ביהדות... ) הבעיה היא שזה בד"כ סימן להתדרדרות...
במוסדות החינוך בימינו כנראה מעדיפים לטפל בתסמינים במקום בשורש, ולחשוב שבזה הם פתרו את הבעיה... (קצת כמו לדחוף אצבעות לחורים שנוצרים בסכר... )
תודה על התשובה המפורטת- זה נתן לי זווית שונה...שפרינצא בוזגלו


חח נשמע לי כמו - אין לי כח לקרואsomeone
אז אני אסתפק בתודה והתייחסות כללית...
הי, אני קראתי את הכל!שפרינצא בוזגלו

אני פשוט מעבדת נתונים...
חושבת על זה, לבנתיים השארתי תגובה בכדי שתבין שקראתי- ולא להיפך.

האמת בעיה שלי שלא חילקתי לפסקאות...someone
בעצם-שפרינצא בוזגלו

אתה מביא שרוח ההלכה היא דבר שמקדש אותנו, שכל מטרתו היא להפריש אותנו מן החטא.
אבל מה עם דבר שלא יכול להביא לחטא, וסתם מחמירים בו, למשל סגנון.

אני לא יודע אם להפריש מן החטא זה הכוונה פהsomeone
פשוט, להיות קדוש זה ערך עצמי. וגם אם אפשר להיות "נבל ברשות התורה" ולהתמיד בזה, (כלומר להישאר ברשות התורה) יש עניין עצמי להתקדש ולהידמות לאלוהינו-"כשם שאני קדוש, אף אתם היו קדושים"...
וקדושה זה פרישות מן המותר דווקא.
לעניין נזם (או כל סגנון לא מקובל ) - כתבתי את דעתי בפיסקה למטה פה אין לי הרבה מה להוסיף על נשמה כללית - נוער וגיל ההתבגרות
נכון, דעתך אמרת- מה עם דעת ההלכה?שפרינצא בוזגלו


בד"כ אני משתדל שהם יהיו אותו דבר...someone
לא יודע אם "רוח ההלכה" נאמר על נזם. כי גם "רוח ההלכה" כנראה לא משתנה, ופעם נזם היה דבר נפוץ...
גירסה מפוסקת של הרמב''ן- למען הנוחותsomeone
"קדושים תהיו הוו פרושים מן העריות ומן העבירה שכל מקום שאתה מוצא גדר ערוה אתה מוצא קדושה. לשון רש"י.

אבל בתורת כהנים (פרשה א ב) ראיתי סתם: "פרושים תהיו" וכן שנו שם (שמיני פרק יב ג) " "והתקדשתם והייתם קדושים כי קדוש אני" - כשם שאני קדוש כך אתם תהיו קדושים כשם שאני פרוש כך אתם תהיו פרושים".

ולפי דעתי אין הפרישות הזו לפרוש מן העריות כדברי הרב (רש"י ) אבל הפרישות היא המוזכרת בכל מקום בתלמוד שבעליה נקראים פרושים.

והענין, כי התורה הזהירה בעריות ובמאכלים האסורים, והתירה הביאה איש באשתו, ואכילת הבשר והיין, א"כ ימצא בעל התאוה מקום להיות שטוף בזמת אשתו או נשיו הרבות, ולהיות בסובאי יין בזוללי בשר למו, וידבר כרצונו בכל הנבלות, שלא הוזכר איסור זה בתורה, והנה יהיה נבל ברשות התורה. לפיכך בא הכתוב אחרי שפרט האיסורים שאסר אותם לגמרי, וצוה בדבר כללי שנהיה פרושים מן המותרות:

ימעט במשגל - כענין שאמרו (ברכות כב) שלא יהיו תלמידי חכמים מצויין אצל נשותיהן כתרנגולין, ולא ישמש אלא כפי הצריך בקיום המצוה ממנו.

ויקדש עצמו מן היין במיעוטו- כמו שקרא הכתוב (במדבר ו ה) הנזיר "קדוש" ויזכור הרעות הנזכרות ממנו בתורה (בראשית ט כא) - בנח ובלוט,

וכן יפריש עצמו מן הטומאה, אע"פ שלא הוזהרנו ממנה בתורה, כמו שהזכירו: (חגיגה יח) "בגדי עם הארץ מדרס לפרושים" וכמו שנקרא הנזיר "קדוש" (במדבר ו ח) בשמרו מטומאת המת גם כן.

וגם ישמור פיו ולשונו מהתגאל ברבוי האכילה הגסה, ומן הדבור הנמאס, כענין שהזכיר הכתוב: (ישעיהו ט טז) "וכל פה דובר נבלה", ויקדש עצמו בזה, עד שיגיע לפרישות, כמה שאמרו על רבי חייא שלא שח שיחה בטלה מימיו.

באלו ובכיוצא בהן באה המצוה הזאת הכללית אחרי שפרט כל העבירות שהן אסורות לגמרי, עד שיכנס בכלל זאת הצוואה הנקיות בידיו וגופו כמו שאמרו: (ברכות נג) "והתקדשתם - אלו מים ראשונים, והייתם קדושים - אלו מים אחרונים, כי קדוש- זה שמן ערב, כי אע"פ שאלו מצות מדבריהם, עיקר הכתוב בכיוצא בזה יזהיר שנהיה נקיים וטהורים ופרושים מהמון בני אדם, שהם מלכלכים עצמם במותרות ובכיעורים..." עכ"ל
את מצחיקה אותי שאני מתוייגת😅קרובה
ממילא את מגיבה לי בפרטי🤦

אני עונה כי הבטחתי לענות. לא כי אני יודעת:

מה זו רוח ההלכה: יתר-כוונה בהבנת רצונו של הקב"ה, ומימושו מעבר לציווי התורה.

מה היא דורשת: כלום. אולי את הלב.

מה הסמכות שלה: אין לי שמץ. נדמה לי שאם היא לא דורשת, אז אין לה סמכות במובן של חיוב.

מי קובע מהי: ההיגיון התורני.

על פי מה היא נקבעת: המוסר האלוקי והתורה.

~מפורט מספיק?
~אל תסתבכי. קבלי עליך עול מלכות שמיים בכל רגע, ותני בראש😜
אני לא מצחיקה, מצחיק אותי ההגיון הכ"כ הגיוני הזה...שפרינצא בוזגלו

ומישומה את יודעת מה אני יענה על זה, אז חסכתי.

😅קרובה
אני שמחה לשמוע

אבל למה חסכת? את לא רוצה מצבה דומה לשלי?

לפחות תעני על השאלה שבסוף ההודעה שלי הקודמת.
לא זוכרת מה הייתה הפעם הקודמת...שפרינצא בוזגלו


רק רציתי לדעת אם עמדתי במשימהקרובה
אני לא יודע על מה את מדברתמאן דאמר

יכול להיות שיש דברים שהם לא מתאימים מבחינה של טאקט אבל לא אמור להיות הלכה שלא כתובה זה לא קיים

רוח זה יפה מאוד אבל זה רוח אשמח לדוגמה אולי אני אבין יותר טוב..@שפרינצא בוזגלו

..שהלרואמש

הגמרא במסכת ברכות אומרת: 

אמר רבה בר בר חנה א"ר יוחנן משום רבי יהודה בר' אלעאי בא וראה שלא כדורות הראשונים דורות האחרונים דורות הראשונים עשו תורתן קבע ומלאכתן עראי זו וזו נתקיימה בידן דורות האחרונים שעשו מלאכתן קבע ותורתן עראי זו וזו לא נתקיימה בידן.

ואמר רבה בר בר חנה אר"י משום ר"י בר' אלעאי בא וראה שלא כדורות הראשונים דורות האחרונים דורות הראשונים היו מכניסין פירותיהן דרך טרקסמון (מקומות שמחייבים במעשר) כדי לחייבן במעשר דורות האחרונים מכניסין פירותיהן דרך גגות דרך חצרות דרך קרפיפות כדי לפטרן במן המעשר (ולכן הפירות לא התחייבו במעשר כי הגג לא מחייב).

נראה שהגמרא אומרת את ההבדל בין ההלכה לרוח ההלכה. אדם יכול להכניס את פירותיו בצורה שהוא לא יצטרך לעשר אבל לא לזאת כוונת המשורר, הקב"ה לא צוה אותנו לעשר כי הוא רוצה שנתחמק מזה,להפך אם ה' צוה משהו מסוים אז הוא רוצה שנקיים אותו.

השאלה האם יהודי דתי שומר מצוות הדבר היחיד שהוא צריך לעשות זה לקיים את מה שכתוב בהלכה ואם ימצא איזה קולא מאוד מרחיקה לכת וישתמש בה כי זה בגבולות ההלכה. או שהיהודי צריך לשאל את עצמו מה ה' רוצה ממני. אם ה' מצווה לעשר את הפירות אז כנראה ה' רוצה שנעשר את הפירות ולא שנמצא את התירוץ איך לחמוק מהמצווה. אם ה' רוצה שנקיים את מצוות קרבן הפסח אז שהאדם לא יחפש להיות טמא כדי להצליח לא להקריב את קרבן פסח. בקיצור המצוות הן מאבא לבן ולא קובץ כללים איך יתנהג אדם כדי להקרא דתי. יותר מזה, המצוות באו גם כדי לתת לנו כלים ומידות לעוד דברים בחיים ולא רק ספציפית למקרה הנידון.

זה מה שהמסילת ישרים כותב לגבי המצוות שלא יהיו כמצוות אנשים מלומדה- מצוות הן לא חוק: " אל תסע ברמזור אדום" למצוות יש גם משמעות מעבר למעשה הפיזי בלבד יש משהו קדוש במצווה.

יש מושג בגמרא שנקרא הלכה ואין מורין כן. המשמעות של הענין הוא שיש דברים שאע"פ שכך ההלכה לא נורה בציבור או כדי לא לגרום לזלזול במצווה או כי מצווה זו נפרצה ולכן צריך לגדור עכשיו גדר. והאמוראים בגמרא לפעמים החמירו בנושא מסוים כי הנושא בכללותו נפרץ במקומו של האמורא אבל במקומו של אמורא אחר הנושא בכללותו לא נפרץ ולכן לא החמירו בחומרא הספציפית הזאת. 

אם ככה תשאל השאלה מדוע לפעמים מקלים קולות מטורפות לדוגמא בעגונות וכדו'? התורה לפעמים השאירה פתח לשעת הדחק למקומות שבהם יש סבל גדול כמו בעגונה שבהם יהיה אפשר להקל. אבל גם זאת א. לפני בי"ד ב. רק לאחר שראינו שאין אפשרות אחרת וכדו'.אבל לא יתכן שלאדם לא תהיה שאיפה להיות לכתחילה ואז לצפות למצא את כל הקולות שבעולם, את זה עושים עורכי דין שמוצאים כל מיני פרצות בחוק בלי להתייחס לתכלית ומהות החוק. רבנים יראו את המכלול גם את מהות דינים אלו וגם את מהות התורה להיטיב ואז באמת יפסקו בעגונה את הקולא הזאת כיון שאע"פ שהשאיפה היא להיות לכתחילה בדין זה יש גם שאיפה ברצון התורה להיטיב ולקדם. ג. גם את קולא זו לא יפרסמו ברבים כי היא נועדה למקרה ספציפי ומורכב אבל המצב הכללי-הלכתחילה-המפורסם לציבור, יהיה הלכתחילה בדין זה, לפעמים זה משגע אותי לראות כל מיני קריאות בתקשורת ופרסום של איזה פסק מקל מאוד מאוד שלפעמים הוא נכון לשעתו ולמקרהו אבל לא לכלל הציבור. כאשר אסתר המלכה נכנסת למלך אחשוורוש היא יודעת שמרגע זה היא באה ברצון ולא באונס לגוי זה והתוס' שואלים איך זה יכול להיות שעוברת עבירה זו? ומתרצים שאשה היא פסיבית ולכן לא היא עושה את המעשה ולכן מותר לה. אז האם יעלה על דעתנו עכשיו שכל בת ישראל תלך ותפקיר את עצמה לגויים בגלל שלא היא האקטיבית???? יש דברים שנכונים לשעתם ולא הם המצב הכללי שאמור להיות!!!!

..שהלרואמש
עבר עריכה על ידי שהלרואמש בתאריך כ"ט בכסלו תשפ"א 19:10


תכלס הכל כבר נאמרמאמין וזורע:)אחרונה
רק אוסיף שהרוח זה הכי חשוב
כי לעשות משהו רק טכני זה כלום.
מה שנותן לזה את הנשמה זה המחשבה
קשור לוויכוח שלנו @יוסף הגבר!
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך