איזה בושה, אפילו הערבים יותר טובים ממנוהולך בטל
אסור לקטרג על עם ישראל!פיקאר
זה לא מועיל
באמת בושה..דוס אחי
זה לא מותר להם- שבע מצוות בני נחפיקאר
זה שהם עושים לא אומר שמותרפיקאר
את יכולה להסתכל שם
ואחד משבע מצוות בני נח זה איסורי עריותפיקאר
איסורי עריות בשבע מצוות בני נוח זה משהו אחרשפיר כאמרתי
וזכר ובהמהצ'יאל
אפילו ביתר ערביתמאמין וזורע:)
אתה מדבר על זה שאנחנו דיי נותנים מקום ללהטב?I Hate You
אם ככה אתם מדברים תתביישו לכם!!I Hate You
אני רואה את זה בתור עובדה הבנאדם גיי ואין מה לעשות אם זה...I Hate You
כמובן שלא לעודד את זה אבל מה אתם רוצים להוציא להורג את כל הלהטב??
מי אמר להרוג?הולך בטל
אפשר ללכת לפסיכולוג שישנה את המחשבה הזאתדוס אחי
יש מחא מקרים של להטבים שהלכו לפסיכולוג וכשיו הם נשואים מורמלי פשוט אאת זה לא אומרים קובעים את זה בתור עובדה שהבנאדם לא יכול להשתנות
סבבה אחיהולך בטל
אבל הממשלה המפגרת הזאת העבירה חוק שזה לא חוקי ללכת לפסיכולוג
דיייייייייי על אמת?? אתה בטוח במאה אחוז?דוס אחי
מאיפה אתה יודע?דוס אחי
המממשלה העבירה חוק שאוסר טיפולי המרהסטגדיש
נראה לי שבסוף לא העבירו.ניק כמעט בלי ראש
רק קריאה טרומיתמאמין וזורע:)
אחי אתה מסתלבט?הולך בטל
למען האמת -ריק סאנצ'ז
אם תשאל אותי -
אז כן.
להוציא את כולם להורג...
"וְאִישׁ, אֲשֶׁר יִשְׁכַּב אֶת-זָכָר מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה--תּוֹעֵבָה עָשׂוּ, שְׁנֵיהֶם; מוֹת יוּמָתוּ, דְּמֵיהֶם בָּם"
אז כן... להרוג אותם
כמובן -ריק סאנצ'ז
עם עדים , אבל ברמת העיקרון - כן!
מגיע להם מוות
אם כבר הוצאה להורג אז עד הסוף....המתחיל במצווה...אלפיניסטית
אל תשכח את
האוכל חמץ בפסח
וביום הכיפורים
ושעושה מלאכה ביום הכיפורים
נהדר!
יהיה לנו המון מקום בארץ ישראל אחרי הטיהור
אה רגע, בעצם נצטרך להוציא את עצמו להורג...מדין רוצח.
אבל זה גם עבירה להתאבד..
תגידו בבקשה
מי שמתאבד חייב מיתה?
אני לא אמרתי להרוג אותם!!!הולך בטל
...ריק סאנצ'ז
אני אומר שהעונש שמגיע להם הוא אכן מוות...
אם היינו הולכים במדיוק לפי התורה היו נשארים בסביבות ה1000I Hate You
אנשים בעולם אז.... ואני ואתה לא היינו ביניהם...
שני דברים -ריק סאנצ'ז
1. אם באמת היו הורגים אנשים לא היו עושים את זה
2. אם ה' אומר שצריך שישארו 1000 אנשים בעולם - אז זה מה עושים!!! אין התחכמויות במה שה' אומר
לדוגמא (אם כי שם זה לא ממש מיתת ב"ד)צ'יאל
וְהִשְׁאַרְתִּי בְיִשְׂרָאֵל שִׁבְעַת אֲלָפִים כָּל הַבִּרְכַּיִם אֲשֶׁר לֹא כָרְעוּ לַבַּעַל וְכָל הַפֶּה אֲשֶׁר לֹא נָשַׁק לוֹ.
סבבה,אין בית דין אמיתי נכון? תן ל ה' לטפל בזה....I Hate You
ועוד דבר-ריק סאנצ'ז
אני כן הייתי בין ה1000 אנשים האלה כי לא עברתי שום עבירה שדינה מוות
אז אתה נגד ללכת לפי התורה? ה' ישמור..הָיוֹ הָיָה
זה מחלוקת בין המומחיםמאמין וזורע:)
למה להתבייש? זה בושה לשמור את מצוות התורה? בושה?
הָיוֹ הָיָה
סורי..הגזמתםםששש11
לא מבינה למה להרוג אותם..קצת הגזמתם לא?
זה נטייה של האדם לא אומרת שהיא בסדר אבל להרוג אותם בגלל זה..
וואלה לא חושבת שלמישהו פה יש את הזכות לדון אותם.
רק מצטטת:"גבר שבועל גבר, זה אכן נקרא תועבה, אבל יהודי שמבייש או משפיל או מבזה יהודי אחר זה חילול התורה כולה. ובמילים אחרות – עוד לא הבנתם שאתם לא פה בשביל לספר לנו אם אנחנו תועבה או לא? בשם כל ה'הומואים' אומר זאת כך – לא שאלנו אתכם! לא שאלנו מה דעתכם על הנטייה שלנו ואיזה מילה מתאימה לתאר אותה. תודה, עשינו זאת מספיק לעצמנו בעצמנו.לא שאלנו מה דעתכם עלינו, האם אתם מרחמים עלינו או רק מפחדים. לא שאלנו, כי דעתכם על מי אנחנו ומה אנחנו היא שלכם, ואם נרצה לדעת אותה תמיד נוכל לשאול. ברשותכם, אנחנו נעמוד אחרי 120 שנה מול הבורא וניקח ממנו, לא מכם, אבחנות על נטיות וטענות על תועבות. לא מאף אחד מכם."
המאמר המלא-אתם לא פה לספר לנו שזו תועבה, הרב בני לאו אמר את המובן מאליו- סרוגים
לא קראתי הכל אבל לפי דעתי זה נטייה של האדם!!!I Hate You
זה לא בשליטתו הוא מסכן... גם אם הוא לא רואה את זה... אז מי שאומר שצריך להוציא להורג.... שיחשוב פעמיים.
נראלי אלוקים לא צריך לחשוב פעמיים ...ריק סאנצ'ז
מה זאת אומרת לא בשליטתו???חסרת טאקט
אדם שהוא רוצח אז אחרי שהוא ירצח תגיד זה לא בשליטתו? חוצמזה שיש לזה טיפולים. זה ממש בשליטתו להבין שיש כאן משהו לא טבעי וללכת לטפל בזה.
לדעתי לא צריך להרוג את מי שיש לו נטיות הפוכות... צריך להרוג את מי שנותן לזה לגיטימציה...
בעצם לא צריך להרוג אף אחד... אוקי?!? תרגיעו! בסופו של דבר הם אחים שלנו.
הצלחתם ויעילותם של טיפולים אלו מצויה בספק...שפרינצא בוזגלו
כך שגם אם תדרשי ממנו להשתנות- זה לא יעזור.
אפשר למנוע את המעשים, אבל נטיה זה דבר שקשה עד בלתי אפשרי לשנות...
..ששש11
מסכימה איתךךך לגמריי
נכון.הָיוֹ הָיָה
במקרים רבים זה לא ניתן לשינוי
ולכן, צריך לדעת שאי אפשר להאישם אדם על נטייתו, ולומר שהוא סוטה או מתועב או שאר אמירות כאלו, כי בנטיה הוא לא אשם, ולפעמים גם אם הוא מאוד מאוד רוצה להשתנות - הוא לא יכול.
מה כן?
המעשה, הוא התועבה, כשאדם נכנע לנטיה שלו וממש אותה - כאן מתחילה הצרה!
לממש את הנטיה זו עבירה.שפרינצא בוזגלו
להגיד על זה עוד משהו? אני לא יכולה, כי לא היה לי ניסיון כזה.
לא בנתי,הָיוֹ הָיָה
למה צריך ניסיון?
אותה תורה שאמרה שזו עבירה, אמרה שזו תועבה, ואמרה שחייבים על זה מיתה.
נקודה סוף פסוק.
נכון.שפרינצא בוזגלו
אמרתי שזו עבירה, אומרת עכשיו שהיא חמורה מאד.
וגם אומרת שאני מרחמת על האנשים ולא יכולה לצאת נגדם אלא רק נגד מעשיהם.
רק אצייןצ'יאל
ש'תועבה' כנראה לא נאמר על אדם שיש לו נטייה הפוכה והוא מממש אותה. על אף שכמובן גם הוא עובר עבירה וחייב מיתה באותו אופן.
מה זה אומר כנראה?שפרינצא בוזגלו
נערךצ'יאל
יפרט כבודו, ינמק ויסביר.הָיוֹ הָיָה
נערךצ'יאל
מחשש שדברים יובנו לא נכון.
100%I Hate You
...ריק סאנצ'ז
לא אמרתי שום דעה...
רק ציטטתי מהפסוקים...
גבר ששוכב עם גבר דינו מוות!
חד וחלק
נו באמת, בני לאו? זה הראיות?הָיוֹ הָיָה
הנה התגובה לדבריו:
זקני הרבנים במחאה נגד הרב בני לאו: "הזדעזענו מחילול השם"- סרוגים
אם בני לאו חושב שהוא רשאי לשנות את התורה - סבבה לו, אנחנו לא נקבל זאת, וזו ממש לא הגזמה. סורי.
והדמגוגיה שלו קטנונית, מגוחכת, ומטופשת, מה זה "נקבל מאלוקים ולא ממכם"? איפה הוא חי? הוא שכח שאלוקים נתן תורה?
..ששש11
לא מדובר בדבריו של הרב בני לאו. מדובר במישהו שמגיב לו.
..ניק כמעט בלי ראש
נערך...
נכון. לאף אחד פה אין את הזכות לדון אותם.ניק כמעט בלי ראש
רק לקב"ה, וזה מה שהוא כתב בתורה.
"וְאִישׁ אֲשֶׁר יִשְׁכַּב אֶת זָכָר מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה תּוֹעֵבָה עָשׂוּ שְׁנֵיהֶם מוֹת יוּמָתוּ דְּמֵיהֶם בָּם"
בתורה אין איסור על הנטייה, אלא רק על המשכב זכר עצמו.
יש גם איסור לחיות כזוגצ'יאל
מעשה ארץ מצרים (זה גם לנשים, אגב).
"אני מאמין באמונה שלמה שזאת התורה לא תהא מוחלפת"הָיוֹ הָיָה
מי שזה מפריע לו - יכול להתאסלם או להתנצר או סתם להיות אתאיסט.
לא צריך להיות אתיאיסטצ'יאל
אפשר להיות מאמין שמפריע לו.
או לא להאמין בעיקר האמונה הנ"ל כפשוטו.
"אפשר להיות מאמין, אבל לא להאמין"ניק כמעט בלי ראש
????
אתיאסיט הוא מי שלא מאמין באלוקיםצ'יאל
אפשר להאמין באלוקים בלי להבין כפשוטו את "זאת התורה לא תהא מוחלפת".
צודק..הָיוֹ הָיָה
קצת הגיון.קצת פחות קיצוניותששש11
אני חושבת שלאף אחד מכאן יש איזה שהיא זכות לשפוט.
כשאתם אומרים להט"ב-תזכרו שיש אנשים מאחור.
ותזכרו כמו שאתם לא שופטים את המשפחה שלכם על הלשון הרע שהם מדברים אתם לא יכולים לשפוט אנשים עם נטיות שונות משלכם.
קצת הגיון.קצת פחות קיצוניות.
סורי, התורה קודמת להגיון, אני אדם דתי.הָיוֹ הָיָה
נכון, אין לאף אחד מאיתנו זכות לשפוט
אבל לתורה יש.
מי שמקובל עליו - סבבה.
מי שחושב שלתורה אין זכות - אין לי שיח איתו.
המשפט שלך בסוף נשמע משפט שמבקש להטיף לסתירת התורה, ושמכך אין לו שום ערך.
...ששש11
הבנתי ואתה כאדם דתי רואה את עצמך כדובר של אלוהים?
זתומרת אתה חושב הלכות שגדולי הרבנים בימינו מתחבטים בהן,ומילים שאף רב לא התבטא בהן אתה כן יכול?
והתורה היא הדבר הכי עם מינונים בעולם והקיצוניות שבה אתה ואחרים התבטאו כאן ממש לא הולכות ביחד.
מי לעזאזל אמר להרוג אותם????????הולך בטל
אני גם שאלתי..מישו פה הוציא פסוק מהקשרו ומזה הסיק שצריך להרוששש11
שצריך להרוג אותם..
..הולך בטל
הורגים רק בבית דין ויש המון תנאים וכל זה
אף אחד לא הוציא פסוק מהקשרו, כבודה תלמד מעט הלכה-הָיוֹ הָיָה
לפני שהיא מכריזה הכרזות בומבסטיות כאלו, אוקיי?
כמובן צודק רבי @הולך בטל, שזה רק בבי"ד, ורק בהתמלא מליארד ואחת תנאים, אבל העיקרון הוא אחד, שבעיקרון הם חייבים מיתה, זה מה שאומר הפסוק, זה מה שנפסק להלכה, ושום דבר לא יצא משום הקשר.
אולי תחכימי אותנו איך בדיוק ניתן להוציא מהקשרו פסוק שאומר " מוֹת יוּמָתוּ, דְּמֵיהֶם בָּם"? איזה עוד משמעויות יש לו, לדעתך? מהו הקשרו המקורי?
רביהולך בטל
מה מה מה? על מה את מדברת?הָיוֹ הָיָה
מי בדיוק דובר של אלוקים?
אני?
אני דובר של אלוקים?
מאיפה הרעיונות המשוגעים האלה?
התורה היא הדוברת של אלוקים.
ובתורה כתוב הדין
ויהודים מאמינים - מאמינים שהתורה לא תהא מוחלפת.
איזה גדולי הרבנים בדיוק מתחבטים בזה? כבוד קדושת הגאון מרן בני לאו? על מה את מדברת??
המנטרות היפות והנחמדות על קיצוניות ומינונים הן נחמדות מאוד, עד שאת מנסה בעזרתן לעקור כתובים מפורשים מהתורה, רחמנא ליצלן.
...ששש11
תקשיב נשמה אתה מזלזל פה ברב..אני לא יודעת מי אתה או מה אתה אבל הסמכה לרבנות כנראה לא קיבלת.
והוא כן.
אז דבר בכבוד,בבקשה.
ומי שדיבר פה על המינונים שלי שיימצא לי רב שאומר להרוג את כול ההומאים והלסביות.
אין כזה דבר.
גם הרבנים הכי גדולים מודים שזה דבר קיים. לא המצאה. לא שקר. זו נטייה.
אגב הנושא,גבר שבועל גבר או אישה שבועלת אישה אכן עושים מעשה תועבה.
אבל כול אדם פה שפגע בכבודם של רבנים\אנשים אחרים עבר על כול התורה כולה.
במילים אחרות אתם\ן לא פה כדי לספר לאף אחד מקהילת הלהט"ב שהוא תועבה!!אף אחד לא שאל אתכם!!
תחליטו לעצמכם אל תחליטו לכול השאר!
זהו.
מי שרוצה לריב איתי מוזמן לפרטי
במי אני מזלזל בדיוק?הָיוֹ הָיָה
בבני לאו? את רצינית?
שום רב לא אומר להרוג אותם, וגם אף אחד כאן לא אומר להרוג אותם.
מה שאמרו זה שבסנהדרין הם יהיו חייבים מיתה, ואת זה יגיד לך כל רב בעולם, כל רב!! שומעת? כל רב!! ב ע ו ל ם !!!
ברור שזה קיים, מי אמר שלא קיים? ומה קשור שהרבנים "מודים" שזה קיים?
קיים, ומי שמבצע חייב מיתה בסנהדרין, זה כ"כ קשה להבנה??
אגב, טרם ענית לי איזה הוצאה מההקשר יש בדיוק בפסוק ההוא, ואיזה פירוש אחר יש לך להקשר של "מות יומתו"
מה הקשר תחליטו לעצמכם? זה לא אנחנו מחליטים, זה התורה מחליטה!!
את מוזמנת להחליט את - אם את מאמינה בתורה או לא.
אנחנו מאמינים בה, ברוך ה'
...ששש11
כן.וואלה כן.
לרב בני לאו יש הסמכה לרבות ולך לא.
כול עוד זה המצב פשוט תשתוק בנושא הזה.
מה חמור ממה?
אסביר. לדוגמא, הרב דרור אריה, אחד מגדולי המתנגדים להומואים, מגלח את זקנו המטופח. אבל היי רק רגע! לפי אדמו"ר הצמח צדק, פוסק ההלכה הגדול בדורו ובדורות שאחריו, ולפי הבן איש חי, גדול פוסקי עדות המזרח, גילוח הזקן במספריים זה 5 לאוים מדאורייתא. שמעת הרב? 5 לאווים מהתורה!
אח שלי, כשהומו מחזיק יד לחבר שלו או מתנשק איתו (ונעצור כאן, בכל זאת אתר דתי), זה הרבה פחות! אז למה אתה קוצץ את הזקן? 5 לאוים מדאורייתא עליך! תועבה! טינופת! אל תתנו לו עלייה לתורה! זה נשמע לכם שיח הגיוני? אנחנו כאן כדי לחלק ציונים אחד לשני ולקבוע על איזה חטא אדם יהיה מנודה חברתית ועל איזה חטא נסלח לו??
אנחנו יודעים שלפי התורה אסור לבעול גבר. כמו שהחילוני ודאי יודע שלפי הדת אסור לנסוע בשבת. תודה, אף אחד כאן לא צריך את התזכורות הקנטרניות רוויות הנאצות וההפחדות.
זכותך לחשוב שגבר וגבר לא צריכים להתחתן. זכותך לחשוב שזוגיות טובה ובריאה היא רק בין גבר ואישה. זכותך גם לחשוב שגבר מחזיק יד לגבר זה איכס. אז מה? אז בגלל שמישהו עושה משהו שלדעתך לא צריך להיעשות אתה מחרים אותו? אתה מחליט שאין לו מקום בחברה? מה עם אלה שריכלו היום? ואלה שרימו בביזנס? מה עם זה שאישתו לא טובלת במקווה?? בוא ננדה גם אותם!
חברים, אלו דברים בסיסיים שלא צריך להגיד אותם. אבל בגלל הפוביה הקיומית של המגזר כלפי הומואים, צריך רב "אשכנזי מודרני" להגיד את המובן מאליו! אני לא מאמין בזה, זה אומר שאני צריך לכפות את דעתי על כולם?? איך זה אמור לעבוד בדיוק? הומו שרוצה לעלות לתורה, זו זכותו המלאה ואין שום זכות לשום גבאי למנוע זאת ממנו.
אם אתה חושב שאבא ואבא זה לא משפחה, זכותך. זכותך לפרסם את דעתך ולעודד חתונות הטרוסקסואליות בישראל. כן ירבו. אבל על האנשים עצמם אין לך זכות לרדת ולא להקטין או להפוך ללא לגיטימי את מקומם השווה בחברה.
זהו...
אם תבין תבין,אם לא זכותך להמשיך לעוות את הדברים כרצונך.
חוץ מזה שאין היום סנהדרין ולכן אף אחד לא יכול לשפוט הומאים\לסביות\טרנסדרים\ביו וכוו למיתה.
החברה מלאה בחוטאים ואף אחד מאיתנו לא השופט להגיד מי חוטא יותר ואיזה חטאים נחשבים יותר. יהודי ששוכב עם יהודיה שלא טבלה במקווה, חומרת העבירה שלהם גדולה יותר מזוג הומואים שלא עברו על האיסור הספציפי מהתורה, או מכל זוג לסביות לצורך הענין. אז איפה ההפגנות של בנצי גופשטיין או מפלגת נועם ליד הפאבים בתל אביב "תועבה!!!" "בועלי נידות מסריחים!!!" "דם נידה על ידיכם!!"? לא ראיתי אותם. ומאותה סיבה אני לא רוצה לראות אף יהודי קורא ליהודי אחר "תועבה", ועוד מתפלפל כי הוא מתכוון לטובתו. צאו מהסרט, אנחנו לא השופטים במשחק הזה. אף אחד מאיתנו.
אוי באמת, כמה לא קשור.הָיוֹ הָיָה
קיבל הסמכה לרבנות, ומאז הקדיח תבשילו ומתיר איסורי תורה.
ואגב, מנין לך מה קיבלתי ומה לא קיבלתי? באלך שאפתיע אותך קצת?
והבלבול שכל המחריד שכתבת על גילוח
את משווה משכב זכר לגילוח זקן??? את נורמלית??
אלוקים ישמור, את ממש רפורמית סורי.
את כותבת כ"כ הרבה שטויות בלי להבין בהלכה שום דבר, ממש שום דבר.
אוספת שטויות מהאינטרנט ומגחיכה את עצמך.
אין לי אפילו את הסבלנות להתחיל לענות לרשימת גיבובי ההבל שכתבת.
אבל אני מאמין שזה לא נצרך, כל מי שיקרא ויראה שאת משווה גילוח זקן למשכב זכר, יבין שמשהו מסובב אצלך, במחילה.
אנחנו נחזור שוב ושוב ושוב על מה שכתוב בתורה, גם אם זה מעצבן אותך ואת כל ההומאניים והכופרים:
המעשה הזה הוא תועבה גמורה! ומיש עושה אותו חייב מיתה!!
לא מוצא חן בעיניך? שלחי לקב"ה פקס בשלושה העתקים.
אני אחזור ואכתוב - יש לך את הבחירה אם להיות מאמינה בתורה או לכפור בה, הבחירה בידייך.
ואם את בוחרת להאמין בה, תפנימי שזה גם כשלא נח לך, גם כשזה נראה לך לא הומאני.
ושוב אזכיר שלא ענית איך בדיוק הוציאו מההקשר את הפסוק.
...ששש11
טוב נשמה.
אגב אם תפתיע אותי עם תמונה של הסמכה לרבנות אסכים לדברייך בלי להניד עפעף..כיוון שאין לך אחת כזו ואתה בן 17-20 לכול היותר אשמח שתנמיך את הלהבות ותרד עליי קצת פחות.
ואתה בהחלט יכול להבהיר את עמדתך במילים נעימות או פחות בוטות.
אשמח(אם אתה מסוגל) שתסביר בכבוד את עמדתך.
תודה.
..הָיוֹ הָיָה
את יודעת מה, יש צדק במה שאת אומרת שאני צריך לכתוב בפחות בוטות.
אבל התרגזתי נורא מהיומרה, מההעזה, שאת מסרבת לקבל את ההלכה למרות שהיא ברורה. שאת מאשימה את מי שאומר אותה בהוצאת דברים מהקשרם, ושאת מצדיקה את אחת מהעבירות הנוראות ביותר בתורה.
את רוצה שאסביר את עמדתי - אעשה זאת, אדרבה.
הנקודה היא פשוטה, אף אחד לא מתווכח על זה שיש אנשים שזו הנטיה שלהם, זה מקובל כיום על כולם, וכפי שאמרת - גם על גדולי הרבנים.
אבל, זה לא משנה את התורה, הקב"ה שנתן את התורה, הוא אותו הקב"ה שברא את העולם. ואותו הקב"ה שברא את העולם וברא בו אנשים עם נטיה כזו, הוא זה שכתבת בתורתו שמי שמממש אותה - מות יומת.
אז כן, בדור המחריד שלנו, שהתמלא עד למעלה ראש בצואת תרבות המערב, בהבלי הפוסטמודרנה, ובדימויי ההומנאיות, זה נראה מוזר, מה? לסקול מישהו? זה נורא! הרי יש לו נטיה..
אבל מה לעשות, אני מאמין באמונה שלימה בתורה ובמוסרה, ואני מכפיף עצמי אליו, ואני יודע שאם הוא כתב שזו תועבה, אז זו תועבה, ואם הוא כתב שחייבים מיתה, אז חייבים מיתה. כן כן. ממש ככה.
וזה שבעינייך זה היה כ"כ מופקע, ושממש גערת בחימה במי שהעיז לומר ככה, במי שאמר את דברי התורה, הרתיח אותי.
ומערכת השיקולים של "מי שם אותכם לשפוט" היא פשוט לא רלוונטית, במחילה מכבודך, אבל דברים מפורשים בתורה הם, זה לא אנחנו שקובעים, זה לא אנחנו ששופטים, זו התורה הקדושה, זה אלוקינו ואלוקי אבותינו, ריבון כל העולמים.
למה מי אני שאגיד שצריך לשמור שבת?
למה מי אני שאגיד שאסור לאכול חמץ בפסח?
מי נותן לי לשפוט?
התשובה פשוטה - אני לא שופט, אני לא קובע, אני לא כלום. אני פשוט קורא מה כתוב בתורה.
ואת מה שכתוב בה, אני לא מתבייש לומר, גם אם זה לא ערב לאוזניהם של כל מיני אנשים.
זו הנקודה על רגל אחת.
סליחה שאני אומר , ועונה פה לדעתי על יותר מחצי מהתגובות -ריק סאנצ'זאחרונה
כתוב בתורה מי ששוכה עם גבר - מוות!
אין נושא לדיון בכלל. אם כתוב -אז כתוב!
יכול להיות שאי אפשר לשפוט אותם , או להגיד שהם רשעים, בגלל שיש להם נטייה כזאת - אבל זה לא משנה!! דינם מוות!!! נקודה!
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...







