למי יעזור שנפגין?ימח שם עראפת
זה עוזר לאדם שמפגין. בעיקר למי שזה כואב לוהטוב שבי ינצח!
אז הפגנות הן סוג של תרפיה?שחר אורן
סוג שלימח שם עראפת
גם.הטוב שבי ינצח!
ולמה בשביל תרפיה אתם מפריעים לאנשים בחיים?שחר אורן
אני לא מפגין.ימח שם עראפת
לא שאלתי אותך, שאלתי את 'הטוב שבי ינצח'שחר אורן
פתח תתגובהימח שם עראפת
הקודמתימח שם עראפת
איזו? (תן קישור)שחר אורן
של אני לא מפגיןימח שם עראפת
קראתי את התוכן (כבר בפעם הראשונה) עדיין לא הבנתישחר אורן
מה הקשר, שאלתי את @הטוב שבי ינצח! למה בשביל תרפיה הם מפריעים לאנשים בחיים, אותך לא שאלתי כי אני יודע (מתגובותיך בשרשור) שאתה לא הולך להפגנות.
חחחחימח שם עראפת
אממ דבר ראשון אני לא מפגינה.הטוב שבי ינצח!
דברי טעםימח שם עראפת
^^^ לכו לפסיכולוגים שלכםםם למה להרבות את השנאה??חסרת טאקט
זה מעורר מודעותzoom pro
איך זה יכול להשפיע? לדוגמא: וועדת חקירה שתחקור את ההריגה. יכול גם לגרום לזירוז הבדיקה.
עדכון נהלים במשטרה.
תמיכה בנוער הגבעות. (הרב פנדל לדוגמא אמר השבוע "אנחנו נערי הגבעות")
שינוי דעת הציבור.
שוטרים יחשבו פעם נוספת לפני שינגחו רכב (תלוי כמובן בתוצאות המשפט).
ועוד..
הלכתי להפגיןsomeone
אני הלכתי להפגנה.
למה, אתה שואל?
לא כי אני חושב שזה יגרום למשטרה להפיק לקחים, (אני לא)
לא כי אני חושב שמי שייחסם, יפתח תסמונת שטוקהולם, ויזדהה איתי... (אני ממש לא)
גם לא כי אני חושב שזה יעלה את המודעות לציבור (זה אולי קצת...)
הלכתי כי לא יכולתי לעמוד מנגד, כשקול דמי אחי צועקים אלי מן האדמה.
הלכתי כי לא יכולתי לשאת המחשבה, שאפשר להתעלם ולהמשיך בחיים כאילו כלום
זה לא שהלכתי כי צריך ללכת, הלכתי כי אי אפשר שלא...
מחילה שהתעכבתי.ימח שם עראפת
יש לך דרך___
אחרת להשאיר את זה על סדר היום?
נושא בלתי מוכר לעולם לא יבוא על פתרונו. לנושא מוכר יש לפחות סיכוי, גם אם רוב התקשורת מסקרת אותו באופן שלילי.
הפגנותימח שם עראפת
מחאה מול הימ"ר ללא עימות עם שוטרים, ולהפיץ ברשתות החברתיות פוסטים וכדו', לשלוח פלאיר הסברה בכל הארץ, ותאמין לי שזה יועיל פי כמה מהעימותים עם השוטרים, מעצרים, מכות ושאר ירקות
ראית פעם כתבה___
על הפגנה ימנית שקטה ומכובדת? אני ראיתי. זה היה ב"עמוד 46 למטה בצד ימין, בתוך ריבוע קטנטן".
הפגנות אלימות זה מעניין, מביא רייטינג, ומגיע לעמודים ראשיים.
(אני ממליץ לך לקרוא את הספר "סיפורה של הליגה להגנה יהודית" של הרב כהנא, שמסביר (בין השאר) איך הוא השתמש בתקשורת העויינת בארה"ב לצורך שחרור יהודי בריה"מ, בעזרת העיקרון הזה. הוא קיבל טונות של סיקור שלילי ביותר, והצליח מאד.)
האתיופים לדוגמהימח שם עראפת
כמו שכתבתי למטה:___
מי שהתנגד לאתיופים האלימים, היה חייב להביע התנגדות גם לרצח של סלמון טקה.
היה חייב?ימח שם עראפת
לא נכון.___
כשנושא האתיופים נשאר בכותרות, הוא נשאר דו משמעי. ממה שאני שמעתי, מעטים ושוליים היו אלה שתקפו את האלימות בלי ההסתייגות הזו, של "אבל הם בעיקרון צודקים, יש אפליה וגזענות".
בעעעעימח שם עראפת
גם אם 90% מהנפח התקשורתי היה התנגדות,___
היה תמיד ברקע גם את הקול הזה. והוא היה בהחלט מורגש.
95% לעומת 3% נמנע, 2% הקול שלךימח שם עראפת
יאללה בוא נתווכח על אחוזים!___
וברצינות, יכול להיות שאצל האתיופים, שהייתה להם בלי סוף תמיכה לפני כן, זה באמת פגע.
אבל אצל נוער הגבעות, שתמיד מקבלים 99.999% התנגדות, מצב של 95% על 2% זה מצב מצויין. והמצב היום טוב בהרבה, למרות הרבנים שלך.
א' הם לא הרבנים שלי.ימח שם עראפת
ב"ה.___
ב'. מה זה "בתחילה"? מתי הייתה ההתחלה? דה לגיטימציה נגד המתנחלים קיימת כבר עשרות שנים, בלי קשר לקיומו של נוער גבעות.
איפה כתבתי בתחילה?ימח שם עראפת
בתגובה הקודמת.___
מצטט: "ב' אחוז התמיכה הנוער הגבעות נמדד בתחילה בכ93%. הרסתם הכל, האחוזים כעת הם כ-67%😠😠😠😠😠😠😠"
אה, נכון. מתחילת ההפגנותימח שם עראפת
מאיפה הסקרים האלה? אשמח לקישור.___
וממש לא הייתה תמיכה בנוער הגבעות, הייתה התנגדות להתנהלות המשטרה ותמיכה בהפגנות.
וכמו שכתבתי, המודעות עצמה חשובה הרבה יותר מהתמיכה. עם הפגנות שקטות היית שוכח מזה שלשום.
אגב, ראיתי משהו ששימח אותיימח שם עראפת
זה מוזר...someone
אתמהה
מה מתמיהה?ימח שם עראפת
ממש לאsomeone
שוב ושוב אני חוזר על אותו דבר: אני לא מפגין בשביל תמיכה ואפילו לא להעלאת מודעות, ההפגנה שלי היא נטו מחאה. ומחאה כנגד המשטרה זה הפרעות סדר... אחרת, האקט המחאתי חלש ביותר.
בעעעימח שם עראפת
כשאתה גורם לרבנים___
להצדיק את המשטרה, זו התקדמות ענקית על פני ההתעלמות המוחלטת של אותם רבנים.
כשהם מביעים התנגדות למחאה אלימה, הם חייבים להציע מחאה אחרת. או לפחות להביע התנגדות להתנהלות המשטרה.
מה לעשות... יש אנשים שכדי להגיד את המשפט "המשטרה כשלה בהתנהלותה" חייבים לפני כן להגיד "אני ממש ממש ממש נגד נוער הגבעות! הם משוגעים, רשעים, אויבי ישראל! אבל אפילו אויבים אסור להרוג סתם. המשטרה כשלה בהתנהלותה".
הרבנים מתחילים להצדיק את מותו של אהוביהימח שם עראפת
מי? תן קישור. אני לא ראיתי משהו כזה.___
לא כל אחד שמצדיק אומר את זה בתקשורתימח שם עראפת
אם זה לא בתקשורת זה לא משמעותי.___
חוץ מזה, אתה שמעת משהו כזה מרב כלשהו? סליחה, נשמע לי שהנפצת. תן שם של רב ונדבר. (וסליחה אם חשדתי סתם)
לשון הרע.ימח שם עראפת
כן, שמעתי משנייםימח שם עראפת
שמעת מהם הצדקה ישירה למותו של אהוביה?!___
או התנגדות כללית לנוער הגבעות?
ובמחילה, בין כך ובין כך, הרבנים האלה הזויים. לא יודע ולא רוצה לדעת מי הם. אני מקווה מאד שהם "רבאל'ך מליגה ד'".
הצדקה לפעילות ימ"ר ש"יימח שם עראפת
לאיזה פעילות?___
לניגוח רכבים? להתעללות בקטינים? לתקציב של 50 מליון ש"ח על 100 תיקים בשנה? לתקן של שניים שלושה שוטרים על כל נער גבעות?
מבחינתם כן.ימח שם עראפת
שוב, אני לא תלמיד שלהם, רק מצותתימח שם עראפת
אם אתה לא תלמיד שלהם-___
מאיפה שמעת את דעתם? מכלי שלישי?
ציתות!!!ימח שם עראפת
מכלי ראשון!ימח שם עראפת
סבבה___
בשבת שמעתי דעה נוספתימח שם עראפת
הם כנראה באמת רעבאלאך מליגה ד'....הָיוֹ הָיָה
אי אי אי, איפה הימים שר' אברום היה מעמיד ילדודס כאלו במקומם...
להצדיק הריגה של מישהו, בגלל מה שאנשים אחרים עשו אחרי מותו..אדם כל שהוא
זו גישה, איך לומר, מעניינת.
גם לפני מותוימח שם עראפת
שוב, מוחהsomeone
כמה אצטרך לכתוב את אותו הדבר כדי שתבין? אני מקווה לפחות שאחרי 400 פעם יתנו לי שכר כלשהו...
ונכון, לא תמיד זה פייר, ולא רק מי שאשם נדפק. מה לעשות? החיים לא פיירים.. גם לא פייר למות בגלל אלימות משטרתית. זה גם לא פייר...
מוחה בצורה חכמהימח שם עראפת
בחיי גם 400 פעם לא יעזורsomeone
אני מחפש למחות ולעשות את זה בצורה הכי פומבית שאפשר. כשהוא מת שמעו על זה בכל העיתונים? אז גם את המחאה שלי צריך לשמוע בכל העיתונים.
רגע רגע, מה אמרת על רבנים?שפרינצא בוזגלו
למודעות...בעיקר והלוואי וישצנה משהוכתום עולה????
נכון באמת זה לא מה שיעזור אבל זה בא מתוך כאבסטלנית בפעולה
באמת יותר כבר עדיף
להתפלל באמת מהלב
ללכת לכותל
להעלות את נשמתו
הכותל זה סתם קיר ואין כאן המקום להאריך.ימח שם עראפת
הכותל זה מקום מקודש ונשגב. אצל יהודים מאמינים.הָיוֹ הָיָה
אצל אנשים שלא מביניםימח שם עראפת
כמוךימח שם עראפת
בסדר...הָיוֹ הָיָה
לא בסדר בכלל.ימח שם עראפת
הכותל הואzoom pro
הוא עצמו לא מקודש ונשגב..
נו מה יהיה, עוד אחד?הָיוֹ הָיָה
תניחו לנו...
מאיזה בחינה הוא מקודש מעבר למה שאמרתי?zoom pro
אבל המקום המקודש הוא הר הבית לא הקיר החיצוני שלו.
...הָיוֹ הָיָה
א. מקום תפילה מדורי דורות מתקדש מאוד, וכמבואר בחז"ל על שמואל במצפה.
ב. לא פשוט בכלל אם יש קדושה בקירות או לא, פשטות דברי הפוסקים שיש.
ועוד כמה נימוקים..
כפשוטו שאיןימח שם עראפת
ראיה של בורותהָיוֹ הָיָה
כתוב שיש מעילה בחומות, מנעלים זה סיפור אחר.
חזק ואמץימח שם עראפת
גם אני מצטרפת.שפרינצא בוזגלו
דיברתי עם הרב שלי על זה.
ברוכה הבאה! תעברי לאישי, שם אנחנוימח שם עראפת
סליחה סליחה מהההה????סטלנית בפעולה
לא הבנתי..באיזה קטע אתה חושב ככה?
ה ישמור זה ממש אסורר
אין טעם להתווכח איתו, עזבי.הָיוֹ הָיָה
תתפללי שה' יחזיר אותו בתשובה וזהו.
לאלא רוצה זה צורם ביסטלנית בפעולה
גם בי...הָיוֹ הָיָה
לא צריך לומר- 'לי'?שחר אורן
מה זה חשוב עכשיו?סטלנית בפעולה
![]()
דיבור נכון הוא תמיד חשוב.שחר אורן
אעע כע כע ברורסטלנית בפעולה
אני חושב מה?ימח שם עראפת
וואי אבל למה? בואתגיד לי סיבה אחת למחשבה שלךסטלנית בפעולה
הכותל הנו קיר תמךימח שם עראפת
אה וואלה? ככה אתה חושב? בוא אני יגיד לך משו..סטלנית בפעולה
קדושתו של הכותל המערבי לעם היהודי היא אדירה!!!!
זהו השריד היחידי שנותר מבית המקדש בירושלים,
לאחר שהחריבו טיטוס בשנת 68 לספירה.
קדושתו של הכותל המערבי באה לו מקביעת חז"ל שאמרו שלאחר חורבן בית המקדש,
השכינה לא תזוז לעולם מהכותל המערבי.
אז לסיכום....מי לדעתך חושב נכון כאן...
אז ככה חמודה:שפרינצא בוזגלו
הכותל הוא אחד מארבעה קירות תמך עצומים אשר נבנו במאה הראשונה לפנה"ס, עת שיפץ הורדוס את בית המקדש השני. הורדוס יצר רחבה עצומת מימדים על הר המוריה, במרכזה ניצב בית המקדש. גובהו המקורי של הכותל היה כ-30 מטרים ואורכו כחצי קילומטר.
עזבי את זה- שעד היום היו בטוחים שהורדוס בנה את הכותל המערבי, אך לאחרונה היסטוריונים וארכיאולוגים מתארכים את בנייתו לתקופת נכדו אגריפס.
בדרך כלל מדרשי המזכירים את הכותל המערבי מתייחסים בלשונם לכותלו של בית המקדש (שנחרב לבסוף, לכל המאוחר במאה השביעית), ולא לקיר התמך המערבי של הר הבית כולו - הכותל המערבי של ימינו. כך למשל במאמר "מעולם לא זזה שכינה מכותל המערבי של בית המקדש". מאז שלהי ימי הביניים ביטוי זה מאוזכר ומצוטט רבות בכתבי המחברים ועולי הרגל השונים בהקשר לכותל של ימינו.
על ערכו וקדושתו הסנטימנטליים אין עוררין- אך על שאר הסגולות והקדושות המיוחסות לו יש חולקים.
לא הבנתי מה את באה להגיד לי פה??סטלנית בפעולה
שכדאי שתחקרי ותחדשי את ידיעותיך בנוגע לקדושת הכותלשפרינצא בוזגלו
וההיסטוריה שלו.
תקשיבי...טוב לי עם מה שאני חושבת וזה אחלה מבחינתיסטלנית בפעולה
וכאילו בחייאת מה אתם
מתעסקים בזה בכלל?
סורי אבל מי אתם שתיקבעו "מהי קדושת הכותל"...?
זה פשוט מקום קדוש של ה
ומה שעושים..זה מתפללים בו ומרגישים כך יותר
קירבה להקב"ה...
מה???שושיאדית
אולי זו בורות, טיפשות, חוסר מחשבה...
ממליצה לך לערוך, לחשוב פעמיים ואז לכתוב משהו עם אינטלגנציה.
שיכבד אותך...
חוץ מזה שזה מזעזע- יש לך ראיות למה זה לא נכון?שפרינצא בוזגלו
פשייי, למדת היסטוריהימח שם עראפת
שמתי מאד לבשושיאדית
לא אתימח שם עראפת
כתבת את הניק שלי... וד"אשושיאדית
לא שושאידית...
יחי ההבדלימח שם עראפת
ההבדל מאד!שושיאדית
שושיאדית יש בזה רזים שאני חשבתי עליהם!!
פשטידית!!!ימח שם עראפת
חחחח סוריישושיאדית
אויש... נו באמתשושיאדית
ירדתם יותר מדי נמוך...
באמת!
לתקוף אותי אישית לא יעזור- תתקפי את הדעה אם היא לא מוצאת חן.שפרינצא בוזגלו
אבל תנמקי תסבירי ותוכיחי.
שפרינצאשושיאדית
זה חסר אינטלגנציה. בעליל. לא משהו שמתאים לך.
אני לא אדון כי אני לא ברמה הזו בנושא הספציפי הזה
טוב מאמי'לה- רק שימי לב שאת תוקפת באישי.שפרינצא בוזגלו
אם מפריעה לך הדעה שלי- את מוזמנת לתקוף אותה,
רק אל תשכחי לנמק ולהוכיח.
מי תקף...שושיאדית
סוג של אין לך מה לומרימח שם עראפת
לא. יש לי המון מה לומרשושיאדית
לא דחוף לי שתחשוב כמוני.
א' זה היה שפרינצא ולא אניימח שם עראפת
טובטובשושיאדית
אין לך מה לומר!!!ימח שם עראפת





אם היתה לי אפשרות נוחהשושיאדית
אבל כבר נס לחו של הנושא
פפפימח שם עראפת
מתחמקתימח שם עראפת
אין לך מה לומר!!!ימח שם עראפת






תעזובבבבבבשושיאדית
הנושאאאאא
וזה ניצלוש מוגזםשושיאדית
איזה נצלוש, אני פתחתי תשרשורימח שם עראפת
כןכן... מי החליט לך לשגע אותי פה היום??שושיאדיתאחרונה
ננה בננהימח שם עראפת
נטו להוציא עצבים...שושיאדית
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
את יכולה להפסיק להספיםנקדימון
אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.
אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.
אולי די כבר?!
נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!






