מועדי כסלו - חודש הגאולהמושיקו
לשנה טובה בלימוד החסידות ובדרכי החסידותחשבשבת
אם מישהו עדין אינו יודע - במוצ"ש יש התוועדותיהודה.
סיפור המאסר והגאולה של האדמו"ר הזקן בעל התניא:משיח נאו
הרבי מבאר בנוגע למעלה שבהדפסת ולימוד התניא:משיח נאו
מאמר על י"ט כסלו שמתפרסם היום:משיח נאו
לא ידוע אם היה המעשה או לא היה, אולם כך מספרים אותו: נשאל פעם חסיד, מה מיוחד בתורת החסידות? ענה החסיד: החסידות עוסקת בתכנים אלוקיים, מעין 'טעימה' מחידושי התורה המופלאים שנשמע מהמשיח. התכנים שמוסברים בחסידות הם אותם תכנים שבהם נעסוק כאשר יבוא המשיח, אלא שכמובן אז זה יהיה ברמה גבוהה פי כמה וכמה, כי האלוקות תהיה גלויה ממש לעיניים.
הקשה השואל: אם ממילא כאשר יבוא המשיח נעסוק בתכנים אלו ועוד ברמה גבוהה – לשם מה לעסוק בהם כעת ברמה נמוכה? השיב החסיד: למי שיגיע אל ימות המשיח עם הכרה מוקדמת, צפויה חוויית לימוד אחרת לגמרי. אחד כזה יוכל לפקוח עיניים ולקרוא: 'אהה! אלו הם גילויי האלוקות שעליהם שלמדתי אז, לפני שבא המשיח'...
*
מעבר לקוריוז שבקריאה 'אהה' – מסתתרת מאחוריה משמעות רבת משקל. כדי להבין את המשמעות, עלינו לחזור לערש ימיה של החסידות, לפני 211 שנים.
בשנת תקנ"ט (1798), בתאריך י"ט בכסלו, השתחרר מייסד חסידות חב"ד, כבוד קדושת רבי שניאור זלמן מלאדי, ממאסר בכלא הרוסי. הרבי, המכונה אדמו"ר הזקן ומוכר גם בכינוי בעל התניא והשולחן ערוך, נאסר בעקבות הלשנת שווא שטפלו עליו כאילו הוא ממריד את החסידים נגד שלטון הצאר. הרבי השתחרר לאחר שנמצא נקי מכל אשמה.
כפי שגילה אדמו"ר הזקן בעצמו, המאסר נוצר בגלל קטרוג שמימי שחל עליו. למעלה לא 'אהבו' את העובדה שהרבי מנחיל להמונים סודות תורה נשגבים, בניגוד למה שנאמר "כבוד אלוקים – הסתר דבר", ולכן הסתובבו הדברים כפי שהסתובבו והרבי הובל למאסר.
המאסר אכן איים לגדוע את התפתחות תנועת החסידות והפצת תורתה. אולם בסופו של דבר הוחלט בעולמות העליונים, כי לאחר שהוחל בהפצת סודות התורה – יש להמשיך בכך ואף ביתר שאת. לכן הוכשרו הנסיבות שהרבי ישתחרר ממאסר וימשיך להפיץ יותר ויותר את תורת החסידות. זו הסיבה שיום זה נקרא ראש-השנה לחסידות. ביום זה כמו נולדה מחדש תורת החסידות.
*
ההחלטה השמימית להפיץ את תורת החסידות נבעה משתי סיבות הכרוכות זו בזו: החסידות מספקת את הכוח הרוחני הנדרש להתמודדות עם הקשיים הגדולים בשלבי הסיום של הגלות, והחסידות מאפשרת לטעום מסודות התורה שנלמד בגאולה השלימה, לאחר שיבוא המשיח.
משמיים רצו להכשיר אותנו לקראת ימי הגאולה המופלאים, ולכן זיכו אותנו באפשרות לעסוק בחסידות. הוחלט להתיר לנו להכיר את השפה, את המונחים שבהם נעסוק כולנו בעידן הגאולה, כך שבקרוב ממש, כאשר כבר נהיה בימים המופלאים המשיח ונתוודע ממש אל המושגים האלוקיים, נוכל כאמור לקרוא 'אהה'.
ייחודיותה של חסידות חב"ד היא בכך שהיא מקרבת אל החכמה, הבינה והדעת האנושיות את הרעיונות האלוקיים המופשטים. במיוחד בדורנו, במסגרת הכנת העולם לקראת הגאולה, הפכו רעיונות החסידות לנגישים לכל יהודי – בזכותו של מנהיג ישראל והמנחיל הראשי של תורת החסידות, הרבי מליובאוויטש מלך המשיח. הרבי תרגם את הרעיונות לדפוסי חשיבה מודרניים ואקטואליים, ובמקביל – הפיץ את ספרי החסידות בכל מקום באמצעות שלוחיו הפזורים בכל רחבי תבל.
י"ט בכסלו, ראש השנה לחסידות, הוא הזדמנות טובה לכולנו להתחזק בלימוד החסידות. ללמוד עוד ועוד מושגים שנוכל בקרוב ממש לקרוא עליהם 'אהה'. זה מה שייתן לנו את הכוח לסיים את הגלות ולהגיע מוכנים אל הגאולה השלימה – תכף ומיד.
חג שמח! לשנה טובה בלימוד החסידות ובדרכי החסידות תכתבו ותחתמו.
(מאמר הפתיחה של העלון "הגאולה מעניין ועכשווי" המתפרסם היום)
חזרה לחיבוק עם אבא - סיפור לשבת ולי"ט כסלו הבעל&quמשיח נאו
היה זה בשנים הראשונות לנשיאותו של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח. הרב יואל כהן, המוכר בכינויו 'החוזר' – על שם היותו המשחזר הראשי של שיחותיו של הרבי – מסר שיעור שבועי בתורת החסידות בישיבה בניו-יורק. הישיבה השתייכה לזרם הליטאי – כלומר, אלה שאינם חסידים – אולם נמצאה בה קבוצה של תלמידים מובחרים שנפשם חשקה להכיר את תורת החסידות.
פעם אחת ניגש אחד מהבחורים המוכשרים והמבריקים של הישיבה אל הרב כהן וביקש ממנו לסדר לו פגישה עם הרבי. הוא לא נמנה על משתתפי השיעור. פשוט הייתה לו בעיה מסוימת והוא רצה לדבר על כך עם הרבי ביחידות.
הרב כהן סידר לבחור פגישה, ובזמן המיועד הוא הופיע ונכנס אל הרבי. למעלה משעה שהה הבחור במחיצת הרבי. כאשר יצא היה נסער מאוד ולא הסכים לגלות לרב כהן על מה דיבר עם הרבי. הוא רק אמר דבר אחד: "יותר לא אדרוך על מפתן הדלת הזו!".
הרב כהן השתומם מאוד לשמע התגובה. "האם הרבי אמר דברים שלא מתקבלים על דעתך?", ניסה לגשש.
"הרבי דווקא אמר דברים מאוד הגיוניים", השיב הבחור. "אבל אני לכאן לא חוזר!".
חלפו כחמש-עשרה שנה. ביום סתמי הלך הרב כהן ברחוב ופתאום שמע מישהו קורא בשמו. הרב כהן ניסה לזהות את פניו של האיש שמולו ולא הצליח. "אינך זוכר אותי? לפני חמש-עשרה שנה סידרת לי פגישה אצל הרבי".
תדהמה עצומה פשטה על פניו של הרב כהן. היה קשה לזהות באיש שלפניו בוגר ישיבה. הוא נראה לגמרי אחרת...
השניים נעמדו בצד המדרכה והאיש גולל בפני הרב כהן את סיפור חייו. באותה פגישה אמר לו הרבי כי בהתאם לאישיותו, עליו ללמוד חסידות כמה שעות בכל יום(!). הרבי הסביר לו כי החסידות תסייע לו להפנים את ההכרה בכך שלימוד התורה נועד אך ורק כדי לקיים את רצונו של הקדוש ברוך הוא ולא כדי להפוך לאיש חשוב ונערץ.
ילד שלא ראה את אביו זמן רב, תאר לו הרבי, ולפתע פוגש אותו – רץ לקראתו בקריאה נרגשת 'אבא!' ומחבקו בעוז. וכך צריכה להיות ההתייחסות ללימוד התורה. לדעת שבכך 'מחבקים' כביכול את אבינו שבשמיים.
ללא החסידות, הסביר הרבי, לא מעניקים ללימוד את היחס הנכון, וברגע של מעידה – עלולים לאבד היציבות הרוחנית ולהידרדר עד כדי הפסקה מוחלטת של קיום אורח חיים יהודי.
"דבריו של הרבי שכנעו אותי", התוודה האיש. "אולם לא הייתי מסוגל להקדיש כמה שעות ביום ללימוד החסידות. ידעתי כי הדבר יגרע מההישגים שאליהם אוכל להגיע בלימוד הגמרא, לעומת חבריי, והתקשיתי לוותר על כך. לכן גמרתי אומר בלבי לא לשוב יותר אל הרבי. פשוט, רציתי להדחיק מהתודעה את מה שאמר לי הרבי.
"כמה חודשים לאחר מכן, קרה שאמרתי לפני חברים הסבר משלי לסוגיה תלמודית סבוכה. הייתי רגיל שהחברים גומרים את ההלל על הסבריי המבריקים, אך הפעם זכיתי לתגובות צוננות. אחד החברים אפילו לעג להסבר וזלזל בו.
"לאחר שהתופעה הזו חזרה על עצמה יותר מפעם אחת, איבדתי את כל החשק בלימוד התורה. עזבתי את הישיבה ולאט לאט נטשתי את אורח החיים היהודי. אמנם התחתנתי עם יהודייה, אך לא מעבר לכך. נולדו לי ילדים ואפילו לא יידעתי אותם על היותם יהודים...
בשלב מסוים תפשו אותי הרהורי חרטה. החלטתי לחזור לדרך התורה, אך לא מצאתי בעצמי כוחות נפש לביצוע צעד כזה במצבי הנוכחי. זכרתי את דבריו של הרבי באותה פגישה והחלטתי ליישם אותם כעת. קצת באיחור... מצאתי ספרי חסידות וניסיתי ללומדם בכוחות עצמי. אך המושגים היו זרים לי. לא הצלחתי להבין כראוי את תוכן הספרים.
"יום אחד ראיתי בעיתון יהודי מודעה על התוועדות שיערוך הרבי מליובאוויטש לכבוד י"ט כסלו, חג הגאולה של מייסד חסידות חב"ד, רבי שניאור זלמן מלאדי. החלטתי להגיע להתוועדות.
"נכנסתי להתוועדות", מספר האיש, "ובדיוק באותם רגעים אמר הרבי כך: 'הקדוש ברוך הוא מסובב סיבות שסוף-כל-סוף כל יהודי יחזור אליו. בפרט יהודי שלמד תורה בעבר, אפילו שלא כראוי – גורמים לו מלמעלה להתעורר ולשוב אל הקדוש ברוך הוא'".
"התזמון המדויק של אמירת הדברים היה מדהים. נכבשתי", מגלה האיש.
למען האמת, עדיין ניקר במוחו ספק האם הרבי התכוון אליו. כיצד יכול הרבי לזהות אותו בין אלפי אנשים, ובכלל לזכור אותו מלפני כל כך הרבה שנים?...
כמה חודשים לאחר מכן, במוצאי חג הפסח, הוסר מליבו כל ספק. הרבי חילק כהרגלו יין לברכה מהכוס שערך עליה הבדלה, ומיודענו עבר בין האנשים לקבל יין. בהגיעו לפני הרבי הישיר אליו הרבי מבט ושאלו, באידיש: "וואס מאכסטו?" (מה שלומך)...
באותה פגישת רחוב, סיכמו הרב כהן והאיש על לימוד משותף בחסידות. עם הזמן התחזק האיש ביהדותו וחזר לקיים אורח חיים תורני. הפעם – ביציבות איתנה.
(הסיפור מתפרסם היום בעלון "הגאולה מעניין ועכשווי")
משמחים את מגורשי גוש קטיף בשלל התועדויות י"ט כסלו!משיח נאו
הפקה חדשה: גלויה של ברכת שנה טובה לי"ט כסלומשיח נאו
הרב משה צבי נריה זצ"ל והקשר שלו לי"ט כסלומשיח נאו
לכבוד י"ט כסלו - הניגון המרטיט "פדה בשלום נפשמשיח נאו
בשעה שבאו להודיע לאדמו"ר הזקן על גאולתו מהמאסר, הוא בדיוק אחז במילים "פדה בשלום נפשי" שבפרק נ"ה בתהלים. חסידים הלחינו שיר על קטע זה בתהלים, אותו הם שרים בי"ט כסלו - חג הגאולה.
תחילת הניגון הוא בתנועה רגועה בשירת הודיה לקב"ה על הנס, כשלבסוף במילים "ואני אבטח בך" עולה השיר לתנועה של שמחה גדולה עד לריקוד ממש.
מילות הניגון הם: "פדה בשלום נפשי מקרב לי, כי ברבים היו עמדי. ישמע א-ל ויענם וישב קדם סלה, אשר אין חליפות למו, ולא יראו אלוקים. שלח ידיו בשלומיו, חילל בריתו. חלקו מחמאות פיו וקרב לבו, רכו דבריו משמן והמה פתחות. השלך על השם יהבך והוא יכלכלך, לא יתן לעולם מוט לצדיק. ואתה אלוהים תורדם לבאר שחת, אנשי דמים ומרמה לא יחצו ימיהם, ואני אבטח בך". מרטיט ומרגש להאזנה. הנה:
http://www.chabad.info/php/audio.php?action=playsong&id=22
*נפשימשיח נאו
שבת שלום לכולם וחג גאולה שמח!משיח נאו
גוט יו"ט - לשנה טובה בלימוד החסידות ובדרכי החסידותמושיקו
מוזר שתחיית המתים תהיה בגשמיותאנונימי (פותח)אחרונה
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע
שלום וברכה,
מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.
מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.
ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il
תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
לא זה ולא זהתות"ח!
הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.
אממתמימלה..?
אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...
אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?
נכון, את צודקתתות"ח!
חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.
נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.
תודהתמימלה..?
בשמחהתות"ח!
אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)
איפשהו באמצעפונקציה
יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)
שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.
אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.
באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.
רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה
לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.
אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.
התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.
לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).
ממ מענייןתמימלה..?אחרונה
תודה
מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda
היי,
במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.
תודה!
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע
שלום וברכה,
מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.
מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.
ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il
תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai
תקציר:
האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -
"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.
דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".
הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇
לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.
https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267
מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".
הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.
נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.
נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.
הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.
אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו
"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".
מבקשת עזרה במזוןiskabelka1
שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .
עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .
כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !
לילד אין אבא - לכן אין מזונות . נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏
תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai
המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.
75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.
כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.
מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.
ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.
אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.
אולי יש פה מסר מן השמים:
וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).
לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.
כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.
סימוכין:
הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."
האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד
שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.
זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).
והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:
"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".
זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה
ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.
אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.
מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.
מחפש ספר בנרותיונה ב
אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב
גם יד שניה
מישהו יודע היכן ניתן להשיג?