משהו שכתבתי..ילדה של אבא

* נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד..

* מספר ההפגנה לא מציין מונה כפשוטו אלא מסמל תקופה שאורכה משתנה מאחד לשני.

* אשמח שתגידו אם אתם מזדהים/ לא מזדהים או שאתם מרגישים אחרת.

 

בהפגנה הראשונה

אתה לוקח תיק גב כזה גדול של טיולים ואורז מכול טוב הבית- מים, אוכל, טישו, ארנק, ספר (להפגת שעמום), אוזניות (כנ"ל), מספריים (לא יודע למה, אולי זה יעזור), מטען (למרות שאין איפה להטעין באמצע שומקום), פיג'מה למחר (אם נתקע בדרך) סלוטייפ (לסגור לשוטרים את הפה) בוקסה (עוזרת להפגין נוכחות), מחברת וכלי כתיבה (אם פתאום יגיע פרץ של רצון טוב לכתוב מכתב להורים, או לחילופין תיגמר הבטרייה בנייד ולא תהיה ברירה)..

שעתיים לפני מתקשר לכל החברים מהכיתה, מהסניף ומהשכונה, גם לאלה ששנים לא דיברת איתם כדי לעודד אותם לבוא להפגנה. (תכל'ס, בעיקר כדי לעודד את עצמך שאתה לא היחיד המשוגע שמגיע)

בזמן אמת-

בורח מכל צעקה, שומר מרחק רדיוס של 2 קילומטר מכל שוטר מסביבך. נצמד לחברים המוכרים (עד שמצאת אותם), בורח בלעדיהם, מחפש אותם שוב ללא הצלחה.
על מקומך עומד ורועד, מפחד ומקור (למרות 8 שכבות הבגדים שיצאת עימם מביתך).
מייחל רק לרגע היציאה חזרה, ורק בכניסתך בדלת הבית אתה מוכן לנשום חזרה.

 

בהפגנה השנייה

לוקח תיק צד בינוני ואורז בבקרה- מים, אוכל (בעצם לא צריך, למי יש זמן לאכול? מחזיר למקרר), טישו, ארנק, ספר? מתלבט. מחליט שאין הרבה זמן לשיעמום וחס על המקום בתיק. אוזניות, מטען, מוותר על הפיג'מה כי מקסימום אם נתקע נישן בבגדים הרגילים. סלוטייפ, בוקסה, מחברת וכלי כתיבה (אוי, אין מקום למחברת, מה יעזור כלי כתיבה בלעדיה? שולח לה מבט משתתף בצערה ומתפשר על שני דפים תלושים הנתחבים בקדמת התיק)

שעתיים לפני רק מוודא עם מארגן ההסעה מתי היא יוצאת בדיוק.

בזמן אמת-

מנסה להראות שלא מפחד מהשוטרים, רץ אחריהם כל הזמן (כדי להתחמם בעיקר) ומנסה להתמודד לבד עם השטח עד שמתקשרים אליך כי כולם מחכים רק לך בהסעה חזרה.

 

בהפגנה השלישית

מגיע למסקנה ששקית קטנה תספיק. דוחף לתוכה מים, טישו, ארנק, אוזניות וכלי כתיבה. אה, ואת שני הדפים התלושים הריקים שמועברים אחר כבוד מתיק הצד לשקית.

שעתיים לפני בודק שההפגנה אכן מתקיימת הערב ולא מחר בטעות.

בזמן אמת-

מי מפחד? למי קר? תראו איזה יופי שהרבה אנשים הגיעו, מעניין אם ההוא שם זה בנדוד של חבר שלי או שזה אחיין שלו..
מפתח קשרים חדשים ומספר לא מבוטל של אנשי קשר מתווסף לנייד.

 

בהפגנה הרביעית

יוצא מהבית עם טישרט, מעליו מעיל עם שני כיסים- באחד פלאפון (התעקשתי שלא צריך אבל ההורים לא הסכימו להשאיר אותו בבית) ובשני מתחממת יד שמאל עד שיגיע תפקידה.
איפה המים והטישו? סתם תופסים מקום ומסרבלים, מי צריך? תלמד להסתדר בשטח, תהיה גבר.

שעתיים לפני ישן שנת ישרים. קם דקה לפני, מתאפס בשניה וקולט שהתעורר בנס.

בזמן אמת-

צועק קללות על כל העולם. אף אחד מסביב לא מעניין, רק שיהיה כבר אקשן ושכולם יתעוררו ויבינו שצריך לעשות משהו בנידון. למשל להביא מים מרווים לגרונות ניחרים או מטען לפלאפון. כי עוד מעט נגמרת לו הסוללה ואמא תתקשר אלי עוד חמש דקות אז כדאי בשבילי שאני יהיה זמין.
חוזר הביתה לפנות בוקר, רק כדי לקחת תאורת חירום. הולכים לישון בשטח.

 

הפגנה חמישית

עברתי את הגיל😐

 

 

*הנ"ל נכתב בעקבות הפגנה בה פגשתי את חברתי והיא אומרת לי: עברתי את הגיל של ללכת להפגנות..

כתבת בצורה מדהימהיהודי תמיד

(לא הייתי בהפגנות אבל אני מדמיין את זה קורה לי כשאני אתחיל ללכת בקרוב...)

 

את הגיל לא עוברים אף פעם.הָיוֹ הָיָה

את צורת ההתנהגות אכן משנים, בצדק, אבל לעבור את הגיל של ההליכה - אף פעם לא עוברים.

 

ראיתי אתמול בהפגנה יהודי מבוגר, ת"ח גדול מאוד, שהגיע להפגין!

 

את הגיל אף פעם לא עוברים!

צודק בעיקרון, זה חשוב תמיד.ילדה של אבא

(לגבי החתימה-

מתי הייתה הפעם הראשונה?)

היו כמה פעמים...הָיוֹ הָיָה

אלטלנה ועוד..

ואוו אני מזדהה מאוד!Love the world

אבל אני מסכימה עם @נשמה כללית שאף פעם לא עוברים את הגיל

אם זה משהו חשוב ועקרוני בשבילי אני יבוא לא משנה מה הגיל ומה מזג האוויר

למרות שעכשיו אמא שלי אוסרת עלי ללכת להפגנות, אז אני מכבדת

אבל בעיקרון אני חושבת שצריך להפגין כשחושבים שזה חשוב

כתבת יפה אבל לא מדוייקאוהב לשנואאחרונה
מי לוקח תיק להפגנה? אפי לא בפעם הראשונה
אבל בקטע של השוטרים יותר קרוב
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך