ממשיכים את חזונו של אהוביה הי"ד! בונים בית כנסת לזכרו!עבד ה'.

 

ממשיכים את החזון של אהוביה, הקמת בית כנסת!

 

ממשיכים את חלום החיים של אהוביה ז

 

ההתרמה נעשית באישור ובעידוד הוריו של אהוביה הי"ד.

 

הוריו של אהוביה סנדק מקימים בית כנסת לזכרו - בארץ

 

 

 

 

לינק ששלחו לי וביקשו שאפיץ, מי שיכול לעזור בתרומות והפצה תבוא עליו הברכה.

לא רק "באישור ועידוד" אלא הם בעצמם!הָיוֹ הָיָה

ראו כאן את דברי האב:

הוריו של אהוביה סנדק מקימים בית כנסת לזכרו - בארץ 

 

 

ומעניין, הוא אומר שהם גם עוברים לשם, המשפחה הראשונה שתגיע לשם.... וואו.

אבל למה הי"ד?רודף אהבה בימים
כי הוא נרצח!עבד ה'.


אבל ע"י יהודים...בעז"ה נשוב לעזה

באמת שאלה,

צריך \ אפשר להגיד הי"ד או לא?

 

@נשמה כללית

הוא יגיד שחייב להגיד...שושיאדית
חד משמעית.
חח

בכל אופן...

אני נמנעת מלהביע דעתי, עדיין לא הייתי במצבם....
חח אוקיבעז"ה נשוב לעזה

האמת היא שקצת קשה לי לשמוע שאומרים עליו הי"ד.

אבל לא אכנס לזה...

לי הפוךיהודי תמיד

מוזר לי לשמוע ז''ל כי הוא לא נפטר הוא נרצח

לא יודעת...שושיאדית
אם מדובר בשוטרים שמגיע להם את נקמת דמו אני מסכימה
אבל אם לא...
אני רק עצובה בשבילהם
כנל...קרובה
וגם אם בוודאות היה פה רצח ח"ו, אני מתפללת שאלוקים יחזיר בתשובה וינהג איתם במידת הרחמים ולא בנקמה.
למה להיות יותר צדיקה מירמיהו?הָיוֹ הָיָה

שהתפלל "אראה נקמתך מהם"?

ומהתורה עצמה שקבעה "ולארץ לא יכופר כי אם בדם שופכו"?

ומהראשונים שכתבו שניתן לומר הי"ד?

את מרגישה ככה יותר הומאנית?

להיפך. אם הייתי בדרגתו אולי הייתי מעיזהקרובה
להסיק כמוהו מסקנות ככ נועזות וחריפות.

אבל אני לא. נותר לי רק לאהוב. לא לדון.
למה זה קשור לדרגה?הָיוֹ הָיָה

גם שבת את חושבת שרק אנשים בדרגה שלו צריכים לשמור? או אולי רק בדרגה שלו צריך להניח תפילין?

להכריז על אדם כרוצח, והעונש המגיע לו, לא יכול כל אדם לעשות.קרובה
אין קשר מינימאלי לחוקים שנתת.
וחוץ מזה שגם אם כן זה רוצח בשגגה מכיוון שברור שלא רצו להרוגשפיר כאמרתי
אלא שלא ממש היה אכפת להם אם הם יפצעו ובמקרה כזה אם אתה לא גואל דם במקרה וגם זה רק אם היה היום סנהדרין אז אני חושב שצריך להתפלל עליהם שיחזרו בתשובה וכמובן להכניס אותם לכלא אבל לא להגיד הי"ד אלא ז"ל
לא, ממש לא.הָיוֹ הָיָה

גם הפוצע ומונע טיפול הוא רוצח במזיד לכאו', ועכ"פ ממצמצם לא גרע ועי' ריש הנשרפין. 

ורוצח בשוגג ג"כ לא מופקע שיש עליו קפידא בנקמה, ובוודאי למ"ד מצווה ביד גואל הדם, וכוותי'ה איפסיקא הלכתא.

וזה שאין סנהדרין זה תקלה מצערת, לא שום דבר שמשנה מהותית, ואדרבא, אהא אמרי' בגמ' עתה שאין בי"ד - הרבה שלוחין למקום, ושפי"ד אמרי' שה' ייקום נקמתו.

ודי בזה.

ואגב:הָיוֹ הָיָה

הסוגיה הזו היא אחת שמהווה דוגמה טובה להבדל היסודי בין לקבוע עמדות מתוך ועל פי התורה, בבירור הלכתי כראוי וכיאות. לבין קביעת עמדות מכל מיני רגשות עמומים והרהורי לבב, שנדמים למהרהר בהם כרגשי קודש תורניים ואינם אלא נטיות של חומר שאינן עולות בקנה אחד עם הדרכת תורתינו. 

ויסוד גדול הוא זה.

מי הכריז מה העונש? מי הכריז מי הרוצח?הָיוֹ הָיָה

ה' יקום דמו.

ממי ששפך דמו.

בנקמה שהוא רואה לנכון.

 

מה הבעיה?

איך הדברים שאמרת קשורים בגרוש לאמירה "ה' ייקום דמו"?

סליחה. ניסוח מחדש:קרובה
להכריז שכוונת האדם היא רצח, ולבקש את הנקמה כתגובה, לא ראוי שכל אדם יעשה.
ועדיין איני מבין:הָיוֹ הָיָה

למה צריך להיות "בעל דרגה" כדי להסתכל על המציאות?

ומלבד זאת, כבר אמרתי: ה' ייקום - ממי שיש ליקום.

אל תדאגי, למקרה שלא מגיע להם, הקב"ה לא יתבלבל מהאיחולים שלי

המציאות נמדדת בצורה שונה ע"י אנשים שונים בדרגה שונה.קרובה
ובאופן כללי לרב יש הסתכלות רחבה יותר על המציאות מהאדם הפשוט.

אני יודעת שאני לא יודעת כלום, ולכן ההסתכלות המצומצמת שלי לא שווה כלום ואי אפשר להסתמך עליה.

סו, את דיני הנפשות וקביעות קשות על אנשים אני משאירה לדמות שזה תפקידה. ולי נותר לאחל לעולם, ובפרט לעם ישראל רק טוב ושלום.


נו נו...הָיוֹ הָיָה

מה יש לומר, לא משכנע.

זה אתה שהתערבת. יערב עליך זלזולך.קרובה
אופס, לא ידעתי שזו שיחה אישית..הָיוֹ הָיָה


מצחיק. כמעט.קרובה
ביקשת להבין הודעה שנכתבה למישהו אחר.

אל תשחק פה כאילו אתה עושה טובות ואתה מוכן לשמוע דעות של אחרים.
לא שיחקתי ולא טובותהָיוֹ הָיָהאחרונה

להזכירך מה קרה פה:

שאלו מה דעתי,

שושיאדית אמרה שבטח דעתי היא כך וכך אבל שהיא חולקת

את הצטרפת לדעתה,

ואני התווכחתי איתך.

לא "ביקשתי להבין" ולא "מוכן לשמוע".

.....עבד ה'.
עבר עריכה על ידי עבד ה'. בתאריך י"ד בטבת תשפ"א 12:16

לאו דווקא צריך אך ראוי ועדיף וחשוב, ומותר!

 

@שושיאדית דווקא לא אמרתי שחייב.

 

 

אפשר וצריך.הָיוֹ הָיָה


איך אתה אומר את זה בכזה ביטחון?בעז"ה נשוב לעזה


...הָיוֹ הָיָה

זה פסוקים מפורשים בנביא.

ראשונים מפורשים להלכה.

וכך גם הכריעו הגרי"ש אלישיב והרב מאזוז.

 

 

וסורי, יש לכם טעות בהסתכלות, למה בכלל שיהיה בעיה?

מי שרוצה לומר שיש בעיה - הוא זה שצריך להביא את המקור, לא אני.

הפשטות היא שאין בעיה, וכי ליהודים אין שכר ועונש??

 

..תפתחרודף אהבה בימים
יכול להיות שמגיע להם שכר ועונש, אבל לא אתה ולא אני יהיו אלו שיקבעו מהו. כשאתה אומר "ה' יקום דמו" אתה דורש נקמה באותם שוטרים. אז להזכירך- הם גם אחים שלך! אתה לא יכול לדרוש שינקמו באח שלך! ובדיוק כמו שאהוביה היה אח שלך ואתה לא רוצה שיקרה לו כלום, ככה גם עם אותם שוטרים ועם כל יהודי אחר.

לא נראלי שאם חס וחלילה אחיך היה רוצח אח אחר שלך היית רוצה שה' ינקום גם באח הנוסף ולגרום חס וחלילה לעוד פגיעה במשפחה.

לכן נראה לי כל כך לא שייך לומר עליו ה' יקום דמו.
לה' יש את החשבונות שלו וברור לי שלא אני אהיה זאת שתדרוש את הנקמה על מוות של אח שלי, בדרך של פגיעה באח אחר שלי.


(מה גם שבכלל לא בטוח שהם רצחו.. אבל עזוב תתייחס לעיקר התשובה..)
מסכימה ממשאולפנסיטיתתת


למה לא בטוח? בטוח לגמרי.הָיוֹ הָיָה

ואיפה ראית שקבעתי מהו?

אז מה אם אחים שלי? לאחים שלי אין שכר ועונש?

למה שלא אדרוש זאת?

 

 

אני לא יודע מה הייתי עושה אם זה היה אחי, אולי היה לי יצה"ר לא לומר, אבל אני יודע מה הייתי צריך לומר, ו-כן, הייתי צריך. בהחלט.

 

 

ולסיום, כל דעתך אולי הייתה רלוונטית אם לא היה כתוב על כך כלום, אבל אחרי שכבר כתוב בתורה אחרת מדעתך, אז זה בוודאי שדעתך לא רלוונטית, ואדרבה - את צריכה למצוא איפה הטעות שלך, השורות שכתבתי לעיל הם הצעה להסביר זאת...

 

גם לך - @אולפנסיטיתתת

..רודף אהבה בימים
יש אפילו סיפור איפושהו על רב שהתפלל למוות של רשעים, ואישתו אמרה לו שלא יתפלל לזה שימותו אלא שיחזרו בתשובה.. אני לא ממש זוכרת איך זה הלך אבל זה היה העיקרון.

ואני ממש אשמח שתביא לי מקור למה שאתה טוען שכתוב בתורה.
כנל..אני אשמח למקור בתורהאולפנסיטיתתת

ואני גם ראיתי שהיו רבנים שאר=מרו שאסור בשום אופן להגיד שזה רצח..אז אני אשמח למקור

רבנים?עבד ה'.

רב שלא מחבב בלשון המעטה את הגבעונים, ממלכתי, שקרא לשרוף ספרי ת"ח ורבנים ועוד...

 

אשמח לראות מי אלה הרבנים...

אל תזלזל.הָיוֹ הָיָה
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך י"ד בטבת תשפ"א 15:37
 

הוא כן רב.

 

כמובן שבנידון דנן, במחילת כבודו, הוא ככל הנראה לא קרא חדשות, 

אבל לזלזל בו אסור.

(ואני לא ממלכתי ששונא גבעונים וקורא לשרוף את תה"מ...)

 

זה לא קשור למחבב אותםאולפנסיטיתתת

הוא דווקא בעד הנערים האלו..אני אחפש ואשלח לפה קישור..

בטח שזה קשור,עבד ה'.

הוא בעד? זה נראה לי מתאים לפורום בדיחות...

דקה שולחתאולפנסיטיתתת


הנה..אני לא מצליחה לעשות לזה קישוראולפנסיטיתתת
איפה הבעד הנערים האלה?עבד ה'.


הוא כותב בהמשך אני לא מצליחה לעשות קישור..אולפנסיטיתתת
אפשר לעשות העתק הדבק של הקטע, שהוא כותב את זה.עבד ה'.


אהה נכון סבבה דקהאולפנסיטיתתת


אני כבר מעתיקה, חשוב לי להבהיר אבלאולפנסיטיתתת

שהוא לא הרב שלי או משהו..אני פשוט מביאה עוד דעות..כדי לדעת אם באמת היה פה רצח

ארוךאולפנסיטיתתת

למסע שעורכים רבנים רבים מכובדים נגד השוטרים בפרשת מותו הנורא של אהוביה סנדק ז"ל ישנן מעלות רבות.

ביניהן הביקורת, שיש בה מן האמת, שהפרקליטות ומפלג מסוים במשטרה משקיעים משאבים גדולים יחסית בפשיעה של יהודים כלפי ערבים ביו"ש, ומשאבים קטנים יחסית בפשיעה המקבילה, הגדולה עשרות מונים, של ערבים כלפי יהודים. (שתיהן חמורות מאוד ואין לי כלפיהן קורטוב של סליחה).

יבורכו הרבנים המכובדים על מסעם זה. אפשר שיש בו גם נחמה פורתא למשפחת סנדק היקרה, משפחה ערכית ואהובה, עצמנו ובשרנו בגוש עציון, שכולנו עמה באבלה. אך בשולי הברכה יש לי הערות קטנות על החיסרון של המסע הנוכחי נגד המשטרה:

המרדף אחרי הצעירים הסתיים בנורא מכול, במותו של אחד הצעירים, הייתה זו תאונה מבצעית בעת מרדף, חמורה מאוד, ויש להסיק ממנה מסקנות. היא בשום פנים לא הייתה רצח, ודאי לא רצח בכוונה תחילה.

תדע כל אם עברייה, שמי שמכנה תאונה מבצעית כזו בכינוי 'רצח' עלול להביא מחר את אירופה ואת השמאל הישראלי הרדיקלי להאשים את בנה ברצח בעת שתארע לו תאונה מבצעית דומה בשכם או בעזה בעת שירותו בצה"ל. נזכיר, שלפני כשבועיים ירה טנק ישראלי בשוגג פגז לעבר מבנה ברצועה. נזכיר גם את הלוחם שהסס מלירות במחבל שהשליך עליו בקבוק תבערה בצומת קדומים. מי שקורה לטעות מבצעית, חמורה ככל שתהיה בשם 'רצח' לפני שבדק עובדות לאשורן, מוביל אותנו לשם.

אינני בטוח, אך אני חושש, שהקריאה לטעות קטלנית במרדף בשם 'רצח', אולי נתנה דלק לקומץ פורעים מן הגבעות בהשלכת האבנים הכבדות על השוטרים בירושלים. ראיתי את האבנים, הן אבנים המסוגלות להרוג. נפצעו מספר שוטרים, חלק מהם בראשם. מדובר בשוטרים שאולי בלילה הקודם פיטרלו בגשם ובקור להבטחת ביטחוננו בעת שאנו היינו בבתינו. מדובר בשוטרים בעלי משפחות. שום ילד אינו שש לראות את אביו עם פצע מאבן בראש.

רבנים אינם אמורים להשתמש בכינויים כה חמורים בלא לשמוע את שני הצדדים בפרשה. דומני שכאן נשמע בעיקר קולו של צד אחד, צד שיש ספקות קשים על התנהגותו בפרשה זו. שמא כדאי לכולנו לרענן מעט את הזיכרון בספר 'חפץ חיים' בפתיחה, לאוין, אות ב' במצוות 'לא תשא שמע שוא'.

רוב גדול מאוד של נערי הגבעות הם נערים ובחורים ישרים, העושים ציונות אמתית בחוות חקלאיות יהודיות השומרות על קרקעות יהודיות בשטחי C נגד הפעילות האירופית הנדיבה להשליט את הערבים בצורה בלתי חוקית בשטחים אלו, נוכחות שתסכן את היישובים היהודיים.

הם הממשיכים האמתיים של בני העליות הראשונות במאבק פרודוקטיבי על האדמות שסביב היישובים היהודים. נערים אלו מודרכים על ידי טובי אנשינו המארחים אותם בחוותיהם. תופעה זו ראויה לכל שבח, והיא בלמה את גל אירועי 'תג מחיר' הרבים שהיו כאן לפני מספר שנים. אך ישנם עשרות מעטות של נערי גבעות המדברים גם בשפה של הרס וחורבן, בשפה הגובלת יום יום בדיני נפשות.

אזכיר מקרה קיצוני במיוחד, של עאישה א ראבי, אם לתשעה ילדים, שנרצחה מזריקת אבן על מכוניתה ביום השבת לפני כשנה וחצי. אינני בטוח שרבנים צריכים להיות מגן אוטומטי של נערים כאלו או הדומים להם בכל מקרה בלא לברר את יסודותיו. מספר הרבנים שיצאו כאן להגנתם של הנערים גדול לאין ערוך ממספר הרבנים שגינו את הרצח ההוא לפני שנה וחצי.

עיקר העיקרים: מצבה של החברה בישראל היום כחברה מאוחדת הנחושה לגבור ביחד על בעיותיה אינו מצב מזהיר. אנו מחולקים לשבטים ולכיתות שהקשר ביניהן אינו מאוד גבוה. קיימת דאגה רבה מגורמים רבים למגזר שלהם, והקול הלאומי המאחד נשמע קצת חיוור וחלש. במצב זה יש חשיבות גדולה למשטרה חזקה ונחושה, שתמנע מצב של 'איש הישר בעיניו יעשה'.

המשטרה לא תהיה חזקה ונחושה כשהיא חוטפת ביקורת מכל צד אפשרי, ונמצאת כל הזמן במגננה. אם שוטרים יעדיפו להישאר בניידת או במשרד במקום לפעול בנחישות בשטח מחשש לביקורת שהם רוצחים, יפסידו בסופו של יום מחמת חולשת המשטרה גם האנשים הישרים והטובים ושומרי החוק.

אין בדבריי כדי להצדיק כל דבר שנעשה במשטרה בכלל ובמפלג פשיעה לאומנית בימ"ר ש"י. ישנם דברים לא מעטים המצריכים בירור, ולא אכתוב עליהם עד שלא אשמע גם את הצד של המשטרה. ועדיין דומני, שביטויים זהירים יותר על טעויות המשטרה בפרשה העגומה הקשורה במותו של אהוביה סנדק ז"ל היו יכולים להיות לתועלת.

.....עבד ה'.

לזה כוונתך? 

 

"רוב גדול מאוד של נערי הגבעות הם נערים ובחורים ישרים, העושים ציונות אמתית בחוות חקלאיות יהודיות השומרות על קרקעות יהודיות בשטחי C נגד הפעילות האירופית הנדיבה להשליט את הערבים בצורה בלתי חוקית בשטחים אלו, נוכחות שתסכן את היישובים היהודיים"

 

אמרת רבנים, זה רק רב אחד,עבד ה'.

דעות? דעה של רב שכמו שאמרתי לא מחבב בלשון המעטה את הגבעונים וכו'..

טוב, סליחה טעיתי..נמשיך לבדוקאולפנסיטיתתת

אם זה באמת רצח, ואגב, אני לא ידעתי שהרב הזה ל מחבב את הגבעונים.

...הָיוֹ הָיָה

אם יש רב שהכי לא מחבב את הגבעונים מכל הרבנים בארץ, זה הוא.

(אני מדבר על רבנים אמיתיים, לא על עמי ארצות שמכונים משום מה בתואר הזה, מאלו יש מליון שלא סובלים גבעונים. הוא, לשם שינוי, ת"ח ויר"ש אמיתי וגדול, ואיני יודע אם יש עוד מישהו בכזה סדר גודל שכ"כ לא סובל את הגבעונים..)

למה אתה חושב שהוא לא מחבב את הגבעונים?ניק כמעט בלי ראש

הרב מדן בעצמו כתב:

"רוב גדול מאוד של נערי הגבעות הם נערים ובחורים ישרים, העושים ציונות אמתית בחוות חקלאיות יהודיות השומרות על קרקעות יהודיות בשטחי C נגד הפעילות האירופית הנדיבה להשליט את הערבים בצורה בלתי חוקית בשטחים אלו, נוכחות שתסכן את היישובים היהודיים.

...

תופעה זו ראויה לכל שבח, והיא בלמה את גל אירועי 'תג מחיר' הרבים שהיו כאן לפני מספר שנים. אך ישנם עשרות מעטות של נערי גבעות המדברים גם בשפה של הרס וחורבן, בשפה הגובלת יום יום בדיני נפשות."

כי זו לא הפעם הראשונה שאני נתקל בו..הָיוֹ הָיָה

וכן, הוא "מענטש", אז הוא כתב מה שכתב כדי להוציא דברים בצורה מאוזנת.

אבל זה ממש לא מעיד על יחס מחבב  לגבעונים...

 

אולי זה לא היה רצח וזה היה גרמא אבל הוא נרצח גם אם לא רצחויהודי תמיד

אותו

זה היה אנשים חוטאים שהציקו לו-אני :)

לא רוצחים...

 

זה לא דומה ולא רלוונטי.הָיוֹ הָיָה

לא מדובר ברוצחים אלא סתם באנשים שלא שמרו מצוות.

 

 

מקור?

הנביא מלא בבקשת נקמה מיהודים ("אראה נקמתך מהם") וגם התורה מודיעה לנו "ולארץ לא יכופר הדם כי אם בדם שופכו" - כשמדובר על יהודי שרצח.

וכך פסקו הפוסקים - הגרי"ש אלישיב (מובא בשו"ת וישמע משה) והרב מאזוז בשו"ת בית נאמן. 

רבי מאיר בעל הנס, ואשתו ברוריה.לראות בטוב
הוא התפלל שהחוטאים ימותו, אבל אשתו אמרה לו שהכוונה היא להתפלל שייתמו *חטאים* מהארץ, ולא *חוטאים*. ולכן צריך להתפלל שיחזרו בתשובה, ולא שימותו..

(לגבי הסיפור)
אני רק רוצה לומר-אני :)

שאני לפחות לא מבקשת מה' להרוג את הרוצחים.

 

אני לא אומרת ה' יהרוג אותם אלא ה' יקום דמו- ה' ינקום במי שאחראי למוות שלו.

 

במי ה' ינקום ואיך- זה כבר חשבונות שמיים

בדיוק.לראות בטוב
אנחנו לא יודעים חשבונות שמים, והקב"ה יעשה את החשבונות שלו אם לנקום ובמי.
אנחנו אומרים שיקום את דמו של אהוביה, ולא במי לנקום ואיך, כי אנחנו לא יודעים..
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך