גם מי שעוד לא בגיל מופלג כמוני
אוקיי בשבילי נוסטלגיה זה

הממממממממ
בשבילי נוסטלגיה זה זה -
@אנא עבדא דקב"ה, @מתנחלת
הבנתם?

אגב זה ככ ישן זה נוצר בערך שלוש שנים לפני שנולדתי
חבורת מצוות לשמור ולעשות כי בנפשיו היא עד העולם להאמין להציל נפשות ולקיים מצוות מלך חי וקיים יוסלה חריף הוא המוח שלהם מייד אחריו הוא אברימי מתמיד שלומד תורה ומשנן כל היום אבל תמיד מגיע ברגע הנכון אין לכוח לכתוב את ההמשך
בן כמה אתה שאתה כלכך זקן?מתנחלת אמיתיתאח שלי שביעיסט ורואה איתנו
תריג ברמח ושסה מכל הלב לכל אחד תרקיגברמח ושסה איייי כולנו כאחד
רואה קוראת ושומעת באדיקות דודו ערוץ מאיר חבורת תריג וספרים של נתנאל ובתאל אפשטיין
@בשמחה תמיד😁 זה שירשור בשבילך
פצלשית~מענין אבל הזוי כאילו מלא דימיון
מתנחלת אמיתיתזה משובח, אבל לצערי אני לא ישמע את זה היום בגלל הטעם לוואי של העיבוד הנורא ואיכות ההקלטה...
אויייי, הוא מתוק! הוא שר מהלב, וזה כ"כ טהור!
אחחחח, טאטע פעם יהודים היו תמימים...
פראנזאן עשאלן:
יש היום את יאקאב של אברהם פריד הוא שר את יאקאב של ר' יו''ט הערליך בגירסה חדשה אחלה קליפ...
למה הקליטו אז במכשירים כ"כ מזעזעים?
כל הרעשי רקע נמצאים בפרונט, והמה שבכלל רצו להקליט בקושי נשמע...
אבל זה עדיין השירים שלו עם הטוהר שבהם
מר' יומטוב לאביב גפן...
ככה זה מי שלא הולך עם האמת שלו ורק מנסה להתאים את עצמו לצו האופנה המתבקש...
אבל לא כתבתי את זה במטרה להפריע.
מצאתי עכשיו תייקיה בדרייב של ר' יו''ט הערליך אין לי זמן עכשיו לעבור על זה אבל נראה מעניין

פצלשית~ומחזמר פורים..
אנלא יודע מקרה לי אנלא יודע מה ועל מה אבל השמחה בתוך הלב שלי השמחה עכשיו שלמה

כדי ללמוד ולהיזכר בשירי הילדות
פצלשית~זה היה פרק ממש חזק
והפיספוסים![]()

פצלשית~
ממש

סוכריה מחליפה צבעיםם![]()



איזה יושןמתנחלת אמיתית
עצמי החביבהוואי פשוט יושןןןן
קלטות של אריאלה סביר!!
יאוו ישןןפצלשית~וואו כמה היינו שומעים ורואים אותה
אוי תמר את שובבה לא לא לא אני טובה..
חיחי
מתנחלת אמיתית


תשיר דורה דורה דורה החופרת
ובדיוק חברות שליפצלשית~דיברו על אחים שלהם שחזרו מהישיבה וזה עורר בי ממש קינאה
באלי אח
אז יש עוד דבר אחת שעוד לא אמרו וזה זה:
וזה לא נוסטלגיה נראלי בחופש ראיתי אתזה..
זה שופך
לראות בטובוכן, תרגישו חופשי להיות מזועזעים משיר פתיחה לסדרה חינוכית לילדים שכלול גבר ואישה ערומים מתחבקים ונוצר ילד, לגמרי לא קלטתי את זה כשהייתי קטנה- אבל מה הם בדיוק חשבו לעצמם?
זה נוצר עוד כשאימא שלי הייתה ילדה, והיא סיפרה לי שהיא פעם ראתה את זה, וממש התאמצה למצוא את זה לילדים שלה כי זה נראה לה ממש חינוכי וחשוב. אז יש לנו 3 דיסקים עם כל 3 העונות של זה.
הרעיון הוא לתקוע פרצופים על כל דבר חי בגוף (אם תאי דם אדומים מזיעים, זה אומר שיש להם נקבוביות זיעה ועור, ותאי ועור, ותאי דם קטנטנים שגם כן מזיעים?!)
זה עשה לי סיוטים כשהייתי קטנה, כשמכניסים את הדיסק יש תפריט פתיחה עם אפשרויות לבחור איזה פרק לצפות, וכוכב בצד שרואים את שיר הפתיחה והוא מתנגן ברקע. אז ממש פחדתי שאם אני לא אלחץ מהר על איזשהו פרק שיר הפתיחה יגמר ומי יודע מה יקרה כי זה בתוך מסך הבית. אכשרה פחד עם דמעות בעיניים!
כל פעם שהלכנו לדודה שלי ראינו חינוכית
הבית של פיסטוק
רגע ודודלי
אממ הוא שזה בובה של צבר שכחתי איך קוראים לזה
אממ גמדים טום וגרי ועוד כלמיני שאנלא מכירה ב"ה
לפי מה שהבנתי היה בהתחלה "היו היה" סדרה על היסטוריה.
ואז "היו היה החיים"- על גוף האדם, שעל זה כתבתי קודם.
ואז "היו היה דואגים לכדור הארץ"- שיש לנו דיסקים של זה, וזה אחד הדברים הכי משעממים בעולם.. זה חבורת ילדים שיש מורה שמסביר על הנושאים הכי משעממים בעולם ויש להם כדור ארץ מרחף שלוקח אותם למקומות המשעממים שהם הולכים אליהם לדבר על איך העולם יחרב אם לא תמחזרו, ואיך מסכנים הילדים באפריקה או משהו.
מה שמשותף לכל הסדרות האלו זה שיש להם בערך 6-7 דמיות מעוצבות, והם מלבישים אותן על הכל,
יש את הבן והבת הרזים הבריאים והיפים שתמיד הם הטובים, הם תאי דם לבנים "גיבורים טובים שמגנים עלינו" וגם בחבורת הילדים המשעממת הם תמיד בצדק הכי צודק ומוסרי.
יש את השמן הג'נג'י הטוב- שהוא קצת טיפש ושמן כדי שהממש טובים יראו כמה הם יותר טובים ממנו, אבל יש לו את אותם תפקידים בערך כמוהם.
יש את הגדול והקטן הרעים- הם חיידקים ב"החיים", והילדים הרעים בחבורה המשעממת שמזהמים את הסביבה וצריך לחנך אותם.
ויש את הפרופסור שהזקן שלו בולע את כל הגוף, והוא מסביר דברים- שוב, בהכל.
יש גם עוד דמות אחת או שתיים לרקע, (בת בלונדינית שהיא שם סתם כדי להכניס עוד בת, היא טובה ומושלמת גם כן) אבל הם לא עושים שום דבר מיוחד.
הייתי מתיבשת משיעמום אבל זה היה שהיינו ממש קטנות
החינוך נמצא בעדיפות יותר גבוהה מליצור משהו מעניין.
כמו הספרים החרדים לילדים עם החותמת כשרות האלה, הדמויות הן או מלאכים מושלמים שתמיד צודקים (במקסימום יש אחד טיפה טיפש כדי להדגיש כמה האחרים טובים) או רשעים ארורים שמסלסלים שפם גדול ומרושע.
לא צריך שכל דמות תהיה עם מאבק נפשי גדול בין הטוב והרע, רק שתהיה מעניינת קצת.
בכללי כשהמסר בולע את הסיפור זה נורא משעמם וקשה לצפייה, גם בסדרות רגילות בימינו, כשהמסר חושב שהוא עמוק וזה רק "גזענות זה רע" או "עשירים נצלנים זה רע".
אסור לקחת מפתח מחביתוש בלי אישור של רגע ודודלי או משהו כזה
פצלשית~כשהייתי קטנה ההורים שלי שמו אותי אצל סבא וסבתא שלי במקום במעון, והם וגם ההורים שלי דברו כמעט רק רוסית, אז כשעליתי לגן ההורים שלי התנצלו לגננת שאני לא יודעת עברית בסוף היום בגן,
הגננת לא הבינה על מה הם מדברים ואמרה שיש לי עברית תקינה יותר מהרבה ילדים שם, אז הם שאלו אותי אותי מאיפה אני יודעת עברית, ועניתי "מהטלוויזיה".
(זה מסיפור של ההורים שלי, אני לא זוכרת את זה)
אה @נבוכי הדור
(כבר שנה שלמה לא הייתה שבת אולפנא אבל מזיכרון-)
אני ממש לא טיפוס אולפניסטי שאני יכולה לסבול את האווירה החברתית-רוחנית הזאת, במיוחד בסעודה שלישית.
את האמת שכמה שירי שבת שלפעמים באים לי בטוב, כמו מה ידידות מנוחתך, או יונה מצא בו מנוח,
אבל השירים השקטים והנמרחים שחוזרים עליהם 20 פעם וכולם מתנדנדים ועוצמים עיניים, אני מה זה לא במצב רוח לזה אף פעם, הרבה פעמים עוד לא סיימתי לאכול, ואני מרגישה ממש לא במקום.
ב"פסיעות בחול" כתוב כל הזמן על ימי האולפנא המאושרים, ועל השירה המרוממת בשבת, אין סיכוי שאני אהיה נוסטלגית לאולפנא כשאני אסיים אותה סוף סוף. לא רע לי בכלל, אבל אני ממש לא אוהבת את כל הקטע הזה.
(אני מניחה שזה ככה בישיבות, אם לא יותר גרוע)
אבל אצא לי השוקה לא מתאים...


מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...