עוד בעניין המלוניות..אכרא

תקראו הכל. חזק ביותר!!

אור לד׳ שבט, תשפ״א, מלונית הקורנה דן פנורמה, פעיה״ק ירושלים תובב״א.

לאחי בני עמי וכל שלומי אמוני ישראל בכל אתר ואתר בארץ ישראל ת״ו.

הרגשתי צורך גדול לכתוב לכם על מה שעובר עלי ועל שאר בני הישיבות במלונית. רבותיי, בושתי ונכלמתי. בחורי ישיבות חלקם מישיבות נחשבות וטובות, נמצאים במלונית ומקיימים מניינים בשעות מאוחרות, בקושי באים לסדרים ולבית מדרש המאולתר שהקימו ומתנהגים ממש כתינוק הבורח מבית הספר. כמובן, שלא כולם כך, אך לצערי הם רבים עד מאוד. סיפרו לי ולחבריי מאז היותנו זאטוטים שכדי להיות בן תיירה אמיתי צריך להתנהג בצורה מסוימת, להתלבש באופן הנכון, ללמוד או לא ללמוד דברים מסוימים, להחזיק בהשקפה הנכונה. אך עולמי קרס עליי, שקרו לי, עבדו עליי. פגשתי בחורים מישיבות אחרות, ישיבות של חרדל״ים. איך הם, ״המזרוחניקעס״ שנוהגים אנו לקרוא להם בלעג ממלאים את בית המדרש השומם, לומדים ומתפלפלים בר׳ שמעון ובר׳ חיים, לומדים קצות ונתיבות, בונים שוברים ומפרקים סברות, כמונו ממש! ישבנו יחד, למדנו בבא מציעא, ר׳ חייא קמייתא, הילך, והיה שטייגען. התווכחנו בין הסדרים בענייני השקפה, מעבר 

   לחילוקי דעות, ראינו שמטרת כולנו היא ״להגדיל תורה ולהאדירה״ על אף חילוקי הדעות, מצאנו אחים שלא ידענו שהם קיימים. אחים טובים ויקרים שאכפת להם אך ורק מתורה ולהגדיל את שמו של הקב״ה. והפלא הגדול, שזה קיים בלי הלבוש, בלי ההשקפה הטהורה, ואחרי זה הם עוד הולכים גם לצבא לכמה חודשים, וחוזרים לישיבה כאברכים(הם אמרו שהולכים אחרי עשר שנות ישיבה). גדולי דורנו הכריזו לאחרונה על ״שמד רוחני״ שקיים במלוניות, אם הכוונה לבחורי ישיבות החרדים המסתובבים בחוסר מעש ברחבי המלון אז ניחא, אבל יש שאומרים שהכוונה היא לאחינו החדשים שמצאנו לאחרונה. ואני נותרתי מבולבל ועצוב, האם זה השמד הרוחני? בחורים שיושבים ולומדים מבוקר עד ליל, מחמירים קלה כבחמורה כמעט בכל דבר . אלה הבחורים שרבותנו מפחדים? איך זה יכול להיות שגדלנו כולנו עם תבנית אחת של בן תורה, והנה פתאום אנחנו צריכים לגלות שיש בני תורה אחרים, לא פחותים מאיתנו כלל, עם תבנית שונה אך דומה. איך העלימו את זה מעינינו? אמרו לנו שהם לא יודעים ללמוד המזרוחניקעס האלה, אלה עם הכיפה הסרוגה והסנדליים המוזרות, מהדברים הללו לא גודלים ומתעלים בתורה, להם אכפת רק מארץ ישראל אבל לנו אכפת מכל התורה כולה. שקרו לנו, זוהי לא המציאות. אני יושב וכותב שורות אלו ואינני יודע איך להתייחס לדברי רבותנו שליט״א. נותרתי מבולבל, אך אני יודע שמצאתי אחים חדשים, אחים שאמנם יש להם השקפה קצת שונה, אך כולנו מכוונים לשם שמיים ולהגדיל את שמו של ה׳ יתברך, וזה מה שחשוב.
ע״ה אחד מבחורי הישיבה היושבים זמנית במלונית הקורנה פעיה״ק תובב״א

 

זה לא אני כתבתי. זה מישו שהיה שמה..

ממש יפהיהוקפץ


וואו יפה ממשהוד444


מעריך את הכותב....יהודי תמיד


תגובהאמונתי????
וואוו אני מרגישה באמת שהגיע הזמן, בתור אחת שגדלה בעיר חרדית אפשר לומר שזה מאוד מאוד צורם לי שכאילו נוצר איזשהו תדמית אצל החרדים שאנחנו הדתיים הלאומיים פחות מהם, פחות בתורה, פחות בייראת שמיים, וזה מאוד כואב לי...
לכן אני ממש שמחה שככה חרדי חושב ככה.,. באמת הגיע הזמן!

אבל האמת שמה שיותר כואב לי זה שגם במגזר שלנו אנשים לא באמת יודעים את זה, כן! יש אנשים מהציונות הדתית שאפילו לא יודעים מהזאת הציונות הדתית....
וזה מבאס תיכות....😢
אני לא יודע מי כתב את זהנ.ד.ב

אבל יש סיכוי קטן שזה גם היה דתי לאומי...

לא אומר שלא, יכול להיות שזה גם חרדי, וממש מעריך אותו, אבל רק תחשבו על זה (לא בא לפתח דיון)

זה חרדיאמונתי????
רואים לפי הסגנון מילים וכו....
לא יודע, משהו אחר דוקא אמר לי שזה יכול להיות גם סגנון דתינ.ד.ב

לאומי, חוצמזה שזה משתנה בין האנשים

מי שכתב את זה כתב את זה הוא חרדי-אני :)

הוא כותב שם שהוא פוגש את הדת"לים

אני גם יכול לכתוב כךיהודי תמיד

רבויתינו הצדיקים גדוילי הדויר ברשות רבינו הרב חיים קניבסקי שליט''א מסרו כי המזרוחניקים אינם יראי שומיים ויראי חטא ל''ע....

 

 

לא הסתכלתי למעלה וזה יצא ממש חוביבוני...

נפסלת ברגעהָיוֹ הָיָה

אין דבר כזה "הרב חיים קנייבסקי", או "ר' חיים" או "הגר"ח"

בסדר, אז איך?נ.ד.ב


עזוב אחי זה לא הנקודה מי כתב את זה.. תתיחס למה שכתוב..אכרא


אני גם לא יודע מי כתב את זה ויכול להיות שמישו מהדת"ל שקצתאכרא

מכיר את החרדים כתב את זה (למרות שאני לא מבין למה שמישו ישב לכתוב את זה סתם..) אבל בכל מקרה אני חושב שהוא מעביר את הנקודה ממש טוב ויפה.

 

לא?

לא הבנתייהודי תמיד


כתבת "הרב חיים קנייבסקי", שום חרדי לא יכתוב כך.הָיוֹ הָיָה

יכתבו או "הגר"ח" או "ר' חיים"

טעות שלייהודי תמיד

רואה, חובבני....

 

או 'מרן שר התיירע'שחר אורן


שר התיירהיהודי תמיד


סתם לא ידעיהודי תמיד


חרדי גם לא יכתוב שר התיירה😁אמונתי????
יפה מאוד!טונה(לא דג)אחרונה
עבר עריכה על ידי טונה(לא דג) בתאריך ז' בשבט תשפ"א 17:13
יש לי תחושה דווקא בגללו ובכלל כמוהו אסרו ללכת למלוניות
מפחיד אותם החיבור...
שאולי מישהו יעבור לצד השני רח"ל
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך