מה אתם חושבים על זה?אודה ה' בכל לבב
הקישור לא עובד..-אני :)


לא כדאיילדה של אבא

התחלואה בעליה גדולה

לדעתי נחכה עוד שבוע- שבועיים שרוב המחוסנים יקבלו כבר את החיסון השני

ואז יהיה אפשר לצאת.

 

אבל אף אחד לא שואל לדעתי🤷‍♀️

 

אף אחד חוץ מ@אודה...קרובה
אני לא קראתי עד הסוף אז אנלא יכול לענות כנדרשיהודי תמיד

אני חושב שזה לא כל כך חכם, אבל זה נכון כי באמת כל שניה משנים את החוקים וזה כבר בלתי נסבל...

אותי ממש הכעיסו התגובות על זה.אודה ה' בכל לבב

כתוב שם "רוצח" "שמן" וכו'....

 

 

איזו שפלות רוח של אנשים!

באמת לא נעים..ילדה של אבא

סך הכל זה רב שחשובה לו התורה מאוד..

(גם לי היא חשובה מאוד, כן?)

 

יש עוד דרכים להגיב..

 

הלוואי והיה מעניין אותו התורהבחור נאה

אם היה מעניין אותו התורה היה שומר את עצמו ממות שנאמר " ושמרתם מאד לנפשותיכם"

וכבר כתב הרמב"ם ז"ל בשמונה פרקים בהתחלה שחמשת חלקי הנפש הינם פיזים וגשמיים ואיך על ה"אדמו"ר" מויזניץ ככה להתעלם מפסוק מפורש? 

אממ בטוח שמותר לדבר ככה?אולפנסיטיתתת

בכל זאת..הוא רב..לא? כאילו אולי יש דברים שהוא יודע ואנחנו לא.. ואי שאלה ממש מורכבץ

רק אזכיר פה את דברי הרמב"ם בהלכות סנהדרין פרק ג' הלכה ח'בחור נאה

רמב"ם הלכות סנהדרין פרק ג' הלכה ח'
"כל סנהדרין או מלך או ראש גולה שהעמידו להן לישראל דיין שאינו הגון ואינו חכם בחכמת התורה וראוי להיות דיין, אף על פי שהוא כולו מחמדים ויש בו טובות אחרות הרי זה שהעמידו עובר בלא תעשה, שנאמר לא תכירו פנים במשפט" 

גם לי יש משהו להזכיר:הָיוֹ הָיָה

כל המבזה תלמיד חכם אין רפואה למכתו.

אסור לשתוק על כבודו של תלמיד חכם. אני מוחה בך!הָיוֹ הָיָה

אני חושב שהוא טועה בדיוק כמו שאתה חושב שהוא טועה.

אבל הדיבור שלך הוא גסות רוח וחוצפה ממדרגה ראשונה. 

זה שהוא חושב אחרת וטועה, לא אומר שזה זדון וחוסר אכפתיות מהתורה.

תתבייש.

ואם הוא לא חושב שהוא תלמיד חכם?קרובה
אז הוא טועהנפתולי אלוקים

ומי הוא שיחליט שהוא לא ת"ח?

איני מביא מעצמיבחור נאה

אני מצטט אך ורק מרבנו הרמב"ם 

הרמב"ם דיבר על האדמו"ר מויז'ניץ?הָיוֹ הָיָה

משום מה נדמה לי שלא.

 

אז אל תכניס לרמב"ם דברים לפה מכח סברות הכרס של עצמך.

 

 

ואגב, אני לאחרונה משתדל להמעיט מהלשון החריפה שלי. אבל הפעם אני במודעות גמורה ובחריה מוחלטת משחרר את הלשון וגוער בך בחריפות גדולה, בגלל חומרת הדבר שקורה כאן.

בגלל שהוא מורה לפתוח זה אומר שהוא לא תלמיד חכם?הָיוֹ הָיָה

זה המדד?

 

את יודעת מה? סבבה, כנראה גם ר' חיים קנייבסקי הוא סתם רוצח שמן ועם הארץ, כי הרי הוא אמר בזמנו לפתוח, לא?

בעיניי לא. חס וחלילה.קרובה
כנ"ל על הרב קנייבסקי.

רק רציתי לשמוע ממך ספציפית, עד כמה אדם יכול לדבר סרה על רב שבעיני האדם עצמו הוא אינו תלמיד חכם.
זה פשוט מאוד-הָיוֹ הָיָה

אם יש סיבה להניח שהוא לא תלמיד חכם באמת, ויש לזה ראיות, והן נשקלו על ידי אנשים שבעצמם ת"ח - אז בהחלט אין לו דין של ת"ח.

אבל אדם שכן מוחזק כת"ח, ות"ח מוכרים מחזיקים ממנו כת"ח, להתחיל לזלזל בו רק כי הוא הורה הוראה תמוהה - זה פשע.

רמב"ם שם הלכה ט'בחור נאה

רמב"ם הלכות סנהדרין פרק גהלכה ט 

כל דיין שנתן ממון כדי שיתמנה אסור לעמוד מפניו, וצוו חכמים להקל אותו ולזלזל בו, ואמרו חכמים שהטלית שמתעטף בה תהי בעיניך כמרדעת של חמור. 

ונראה דממון בדברי הרמב"ם הוא דרך להתמנות שלא מכח הלימוד כגון ייחוס או קשרים פוליטיים.

 

הלכה יפה. מה הקשר?נפתולי אלוקים


דומיא לאדמור מויז'ניץבחור נאה


אין למה להתווכח איתךנפתולי אלוקים

רק כדאי לך להיזהר

אל תדאג אין לי ממה לפחד בחור נאה


זה לא משנה אם הוא נתמנה לאדמור בזכות פולטיקה או לאשפיר כאמרתי
הוא למד הרבה יותר תורה ממך ואסור לזלזל אפילו בעם הארץ קל וחומר בתלמיד חכם ואני גם לא מסכים איתו אבל להגיד שהוא לא תלמיד חכם??? מישהו שאומר כזה דבר על אדמור שלמד הרבה יותר תורה ממנו הוא לא קרוב אפילו ללהיות בן תורה
אני אך ורק מביא את הרמב"םבחור נאה

הבאתי את הרמב"ם נכון אז קח את שאלותיך ופנה אליו, נראה מתשובתך שמשום רגשותיך אתה לא מצליח להבין את דברי הרמב"ם (וזה בסדר גמור) אך עבור על הרמב"ם שהבאתי שוב ותחזיר לי תשובה יותר טובה.

קראתי את ההלכה יופי מה הקשר אז הרב הראשי לא רב????שפיר כאמרתי
ודיינים בבתי דין לא רבנים??? כל אלה נתמנו מפוליטיקות והם לא נחשבים תלמדי חכמים בזכות זה אלא בזכות התורה שהם למדו בדיוק כמו האדמור מויזניץ שגם אם לא היה מתמנה לאדמור היה נחשב תלמיד חכם אז עם כל הכבוד לדבריך הרמבם התכוון לבן אדם שלא למד הרבה תורה ונתמנה רק בגלל הפוליטיקות האלו אבל אם בן של אדמור לא ילמד תורה הוא לא יהיה אדמור ואם אתה מזלזל באדמור ככה אין לי שום עניין לדבר איתך בתורה מכיוון שכל התורה שלמדת לא שווה כלום
הבל הבלים הכל הבלהָיוֹ הָיָה

במקום לכתוב "ונראה", ומכח מה ש"נראה" לזלזל בלתמידי חכמים. תתחיל לברר הלכה ברצינות, רבנות מכח ייחוס היא הלכה פסוקה בעצמה ברמב"ם.  שאם הולך בדרכיהם הבן קודם לכל אחד למלא מקום אבותיו.

 

טיפה "מכיר את מקומו", מה כבר מבקשים, טיפה.

מחלל את ה' יתברךבחור נאה

מחלל את ה' ומחלל את התורה

זה מה שקורה שנותנים לאיזה אחד להנהיג קהילה רק כי אבא שלו היה אדמו"ר.

לא מסכים איתך...יהודי תמיד


הסבר מדועבחור נאה


כי כמה שאתה לא מסכים איתויהודי תמיד

לדבר עליו כך אסור, כולם טועים, בעיקר בזמנים כאלה...

 

 

אכבד את דעתך ואת הפורום ולא אדבר על האדמו"רבחור נאה

אך לדעתי ועל פי דברי הגמרא במסכת בבא קמא דף ס' עמוד ב' "דבר בעיר כנס רגליך שנאמר ואתם לא תצאו איש מפתח ביתו עד בקר ואומר (ישעיהו כו, כ) לך עמי בא בחדריך וסגור דלתיך בעדך ואומר (דברים לב, כה) מחוץ תשכל חרב ומחדרים אימה"

מצד שני אותה גמ' גם אומרתשחר אורן

שאם יש אנשים בביה"כ אפשר להיכנס אליו, כך שאני לא בטוח שהמקור הזה מאוד עוזר לטענתך.

נכון, אבל...בחור נאה

אם תראה שם את כוונת הגמרא היא אומרת וזה לשונו  "דבר בעיר - אל יכנס אדם יחיד לבית הכנסת, שמלאך המות מפקיד שם כליו; וה"מ היכא דלא קרו ביה דרדקי, ולא מצלו ביה עשרה "

ונראה מדברי הגמרא דלא כוונתה לדבר כמו שלנו כלל ועיקר, שהרי אם היה מדובר בדבר כמו שלנו (שיש הדבקה מאדם לאדם) הרי הגמרא לא הייתה אוסרת על כניסתו של אדם יחיד לבית הכנסת. אלא נראה בעיני דכוונת הגמרא בת"ר זה לרמוז על משהו רוחני יותר ואם אכן מדובר על דבר פיזי ככל הנראה מדובר בדבר שלא מדבק מאדם לאדם.

וא"כ נראה דיש להחזיק מן הת"ר הראשון (שהבאתי לעיל) לעינינו, ולא מן הת"ר השני שהבאת אתה. 

אתה יוצא מנקודת הנחה שהגמ' ידעה שדבר עובר מאדם לאדםשחר אורן

זו נקודת הנחה מאוד תמוהה (שגם נסתרת מהמקור שהבאתי).

כמובןבחור נאה

אני מסכים אתך וזה ראיה חזקה יותר לטובתי (אך אודה שהיא קצת מקשה אל הראיה שהבאתי).

אך מה שכתבתי היה שמא הנך מחזיק בדעה שחז"ל ידעו כל דבר אפשרי בכל נושא אפשרי כמו שרבים כיום נוטים לחשוב.

לא הבנתי.שחר אורן


אסבירבחור נאה

התכוונתי לכך שאכן אתה צודק שחכמי הגמרא לא בדיוק הבינו ממה נובעת מגיפה. ומה שכתבתי היה אך ורק להסביר לשיטת מי שאומר שחז"ל ידעו הכל.

אז הראייה שהבאת בהתחלה לא באמת נכונה?שחר אורן

(כלומר נכונה רק לשיטת אלו הסוברים שחז"ל ידעו).

כן ולאבחור נאה

כי כבר כתבתי מקודם שלדעתי הת"ר שאתה הבאת מדבר על דבר רוחני יותר, והראשון מדבר על דבר פיזי ומאחר ששני הת"רים אינם קשורים אלא נפרדים יש מקום לומר שהת"ר הראשון כן דבר על דבר כמו שלנו.

אך אתוודה שככל שאני חושב על זה כרגע באמת נראה ששני הת"רים סותרים (אם תגיד שחז"ל לא הבינו את המדע מאחורי מגיפה) וזה מאד מבלבל אותי אם יש לך הסבר אשמח לשמוע.

אבל ההוכחה שלך לכך שהת"ר שאני הבאתי מדבר על דבר רוחנישחר אורן

מתבססת על כך שחז"ל הבינו את המדע הזה, דבר שאתה לא חושב לנכון, כך שלשיטתך אי אפשר לומר כך.

צודקבחור נאה

אמרתי שככל שאני מעיין בזה שה מבלבל יותר ויותר

הקורונה היא לא דברניק כמעט בלי ראש

"איזהו דבר- עיר המוציאה חמש מאות רגלי ויצאו ממנה ג' מתים בג' ימים זה אחר זה הרי זה דבר. פחות מכאן- אין זה דבר"

ושוב אמחה:הָיוֹ הָיָה

כן, זה אולי מגוחך לכתוב שוב ושוב, אבל בגלל שאתה כתבת את דברי ההבל האלו שוב ושוב אני נאלץ להגיב שוב ושוב כדי לא להכשל חלילה בעוון "שומע בזיונו של חכם ושותק"

אתה פשוט מחוצף. נער קטן שפוער את פיו בגאווה על אנשים שהוא לא מגיע לקרסוליהם. בושה.

המבזה תלמיד חכם אין רפואה למכתו!

אין לי אמונת חכמים, כי הרבה מה'חכמים' נעשו טפשים!שפרינצא בוזגלו
עבר עריכה על ידי שפרינצא בוזגלו בתאריך י"א בשבט תשפ"א 02:19

(כותבת על התופעה הכללית של רבנים שמתיימרים לפסוק בסוגיות רפואיות נטו- לא ספציפית על האדמו"ר מוויז'ניץ', זוהי קונוטציה שעלתה לי).

ישנם רבנים שאחראים על ציבור שלם! למה להתנהג ככה?
יש כלל הלכתי שאומר: פיקוח-נפש דוחה קיום מצוות (חוץ מגילוי עריות, שפיכות דמים, וע"ז).

כל עוד אין מדובר בשלושת העבירות החמורות- אין לו זכות לסכן את נפשם של יהודים רבים כ"כ שסרים למרותו!
'עוילם התוירע' ישרוד! לעומת זאת ישנם יהודים שלא! יהודים רבים נפטרו עקב אי שמירה על ההנחיות!
אין לרבנים הללו אחריות! ישנם אנשים שהולכים אחריהם 'על עיוור'! מה שהם אומרים קדוש בעיניהם,
הם לא שמים לב שההוראה הזו מסכנת אותם! מסכנת את הציבור, וגורמת לחילול ה' גדול! 
יהודים שרוצים ללמוד תורה באמת- ימשיכו ללמוד בכל מצב, יהודים שכפו עליהם עד היום, ימצאו לעצמם דרך אחרת.
זו לא סכנה ללומדי התורה, זו סכנה לאלו שבמילא לא רוצים ללמוד תורה.
ההגיון של לשמור על התורה, לא עובד כאשר שכישמרו עליה- לא ישאר מי שילמד אותה!
עת לעשות לה' הפרו תורתך! צריך להפסיק את הלימוד תורה הפרונטלי בכדי שבעתיד יהיו כאלו שכן יוכלו ללמוד אותה!
הערך הכי חשוב בתורה הוא חיי האדם, איך ביומרנות ובאיצטלאת התורה עצמה- מחללים את הדבר שהכי מקודש בה?
זה סותר את ההגיון! ובאמת, אני לא באה לזלזל ברבנים, אבל כאשר רב מחליט שכולם צריכים לעבור על הלכה- אסור להקשיב לו!

ובאמת בדור שלנו יש הרבה 'הסתרות', כבר א"א לדעת מה האמת, מי טוב ומי רע, מי צודק ומי לא, אין לנו ידיעה ברורה!
אז אנשים בורחים לרבנים בגלל שהם לא יודעים, אבל גם רבנים הם אנשים! למה שהם ידעו? אין היום נבואה!
רבנים בהחלט מבינים ויודעים יותר ממנו בהלכה- שאיתם בתור יהודים שומרי תורה ומצוות אנחנו מחויבים להתייעץ כאשר ישנה שאלה, ישנם רבנים שמבינים בנפש האדם- ואיתם ניתן להתייעץ כאשר ישנה שאלה הלכתית שהפסיקה עליה תושפע ממצבו הנפשי של השואל.
אבל ממתי רב מבין בוירולוגיה ובאפידמיולוגיה? איך רב שהתחומי התמחות שלו אינם כוללים רפואה משום כיוון יכולים להחליט על נושאים רגישים שכאלה? הכינוי 'רב' ניתן לאנשים שגדולים בתורה, בעוד הכינוי 'ד"ר' ניתן לאנשים שמבינים וטובים ברפואה,
לרוב תחומים אלו אינם משיקים אחד לשני.
אני מאד מעריכה רבנים- בתור לומדי תורה רציניים שדואגים לציבור מבחינה תורנית,
לעומת זאת יש לי הערכה גדולה אך שונה לרופאים- בתור אנשים שמצילים נפשות יום יום וכל מעייניהם נתונים לבריאות שלנו.
אבל כמו שרופא לא מתיימר להיות רב וכאשר ישנם בעיות רפואיות שדורשות התייחסות הלכתית, הוא מעביר את האחריות לרב שיפסוק למטופל, כך אני חושבת שעל הרבנים לתת לרופאים לקבוע כאשר אין פה שום הלכה ש'נדרסת' (חוץ מ"ונשמרתם מאד לנפשותיכם"- שנדרסת ע"י אותם רבנים שאמורים לדאוג להלכה, לצערי).

אם נראה מדבריי שאני מזלזלת ברבנים- אז אני מבהירה בזאת שלא!
אני רק רואה מטרה בלהסביר שרב הוא פוסק הלכתי, זוהי הסמכות המוגבלת שלו בדורינו.
צריך להגדיל ראש ולדעת אל מי נכון להפנות כל שאלה.
כמו שלא שואלים רב על צבע החדר, אלא הולכים למעצב או צבע כלשהו- כך צריך לדעת להפנות כל שאלה אל האנשים שכן מבינים בנושא ויוכלו לענות מידיעה.
כמובן שצריך לשאול רבנים- רק לדעת מה בכלל זקוק לדעתו.


 

מה שחמור כאן זו העבירה על "לא תתגודדו".מי האיש? הח"ח!

שלא תיעשו אגודות אגודות.
בעיניי הסגר הוא שקר גמור והראיות לכך רק מתרבות מדי יום (לדוגמא שאחרי כל ההבהלה וההפחדה בעניין הדבקת ילדים, רק כמאתיים אושפזו ובוודאי שרובם הגדול שוחררו מהר, תשעה נותרו במצב קשה מאוד, אבל בשביל זה לא סוגרים שמונה מאות אלף ילדים בבתים והדבר אינו שונה משום שפעת עונתית קשה אחרת, וכבר היו מקרים, ומכל מקום לא עלה מעולם בדמיון לעצור עבור זה שנת לימודים, ויש עוד מקום להאריך ולא אאריך כאן).
בשורה התחתונה, אני מציית ציות גמור ומוחלט להוראות השלטון.
והנה כאן עושים דין לעצמם ובריש גלי מתוך כוח גרידא עושים בניגוד לחוק ולהוראות.
מכאן הוצאת לעז נוראה על שומרי תורה ומצוות שאינן מצטערין בצער כל ישראל ואינם משתתפים בדין ובהוראות הזהירות על פיקוח נפש.
זהו חילול השם ובמקום שיש חילול השם אין חולקין כבוד לרב.
ובאופן מעשי, תוצאת הפירצות האלו היא שדורשים בכלי תקשורת תשובות בעניין מהממשלה, אשר נשענת גם על כוח ותמיכת המחנה החרדי מקרב שומרי תורה ומצוות בישראל.
והיות שהתשובות הניתנות מגומגמות ורפויות, מתפשטת כאש בשדה קוצים התחושה שלמענם מוותרים בקריצה ובזדון על מה שדורשים מאחרים, ואזי כתוצאה מכך מתלבה שנאה ואיבה ליהדות ולתורה ולמצוות, ובקלות תיווצרנה קואליציות שיהיה מעניינן לפגוע בציבור הזה, כדי לספק את זעם הציבור ולהיבנות מהאש הבוערת של חיפוש נקמה ויצר זעם.

רק תיקון קטן:שפרינצא בוזגלו
עבר עריכה על ידי שפרינצא בוזגלו בתאריך י"א בשבט תשפ"א 12:11

שיטת ה'רק לא' לא הוכיחה את עצמה כבר 3 פעמים.
אנשים שהדבר היחיד שמאגד אותם הוא שנאה, ושחוץ ממנה אין להם אידיאולוגיה סדורה להציג- לא מחזיקים מעמד.
(לא סותר את זה שגם הימין לא יודע להתאחד כשהוא צריך לצופף שורות)

לא בדיוק הבנתי "רק לא" מה.מי האיש? הח"ח!אחרונה

אם הכוונה היא לשיטה לבחור "רק לא" בנתניהו, אז בסדר, ברור שזה לא הצליח ועובדה היא שעד לרגע זה הוא ראש ממשלת ישראל, אם כי מזה יותר משנתיים ימים רוב תקופתו כראש ממשלה היא במסגרת ממשלות מעבר שגם לא זכו לאמון הכנסת, וזה לא בדיוק הצלחה גדולה שלו להיות כיום בגירעון הכלכלי היחסי הגדול ביותר במדינות המערב, תוך שהוא גם מסרב בתוקף להציג ולהעביר בחוק תקציבים.

אבל אם הכוונה היא "רק לא" לקבל את הוראות הסגר כגזירה משמיים, אז זה ממש לא מפני שיש איזה אנטגוניזם נגד ההחלטות האלו, אלא מפני שההחלטות האלו שגויות ללא תקנה לדעת המתנגדים להן, ומי שדעתו נמעכת ונמחצת תחת מכבש של תוקפנות ואלימות זה מי שמעזים להשמיע קול אלטרנטיבה (ואגב זה כולל גם רבנים ומנהיגי הדת), והם מושלכים מוועדות ומושתקים בכפייה אכזרית וביזיון וקצף.

והנה לנו כמה צריך להיזהר בדברים כאלו-הָיוֹ הָיָה

מתברר, מתמלול השיחה, שהוא לא אמר שיפתח בניגוד להוראות, אלא "קרא לממשלה" לפתוח ישיבות כי הם חיוניות, לדבריו.

אבל כשאין כבוד התורה, כשאין יראה מתלמיד חכם, קמים כל החכמים בעיניהם ופוערים פיהם לבלי חוק, בחוסר אחריות...

 

 

@בחור נאה

אתה תלך עכשיו לבקש ממנו מחילה כדת? בחליצת מנעלים כדין מבזה ת"ח?

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך