גם בנות צריכותצ'יאל

להספיק סוף זמן תפילה.

(ששש... שיהיה בשוגג)חסרת טאקט


סומכות על הדרבנןילדה של אבא

שברכות השחר אפשר כל היום

ועמידה משלימים במנחה

איזה דרבנן?צ'יאל

לפי זה גם בנים יכולים לסמוך על זה שישן פטור.

 

ומנחה צריך בכל מקרה...

אבל בניםילדה של אבא

צריכים 3 תפילות.

 

ובנות 'מרכיבות' א התפילה האחת...

לפי רוב הפוסקיםצ'יאל

גם נשים חייבות שלוש תפילות (אולי חוץ מערבית, לחלק מהדעות).

 

אז אם כבר לסמוך על דיעבד, זה לא ברור שיש חובה למי שישן לקום בשביל תפילה.

עד כמה שאני יודעתאמונתי????
לפי רב הפוסקים נשים מחוייבות בשתי תפילות שמוע ויש שאומרים רק תפילה אחת, בכל מקרה גם מי שהזמן שלה דחוק וצכה לטפל בילדים וכו מחוייבות בברכות השחר וברכות התורה...
זה לא מדויקצ'יאל

לפי רוב הפוסקים נשים חייבות בדיוק כמו גברים. יש דעה שפטורות מערבית דווקא, כי היא תפילת רשות.

 

בימינו, בבתים נורמלים אין נשים שהזמן שלהם דחוק עד כדי כך.

..אמונתי????
עבר עריכה על ידי אמונתי😉 בתאריך י"ב בשבט תשפ"א 12:43
.
למדתי גםצ'יאל

את הסוגיא ממקורה, כולל פניני הלכה.

יכול להביא מקורות אם את רוצה.

 

*אני בן

....אמונתי????
לדעת רוב הפוסקים נשים שוות לגברים בחיוב תפילה, לפיכך חייבות להתפלל שמונה עשרה בשחרית ומנחה, וערבית היא תפילת רשות. ויש אומרים שנשים חייבות להתפלל פעם אחת ביום תפילת עמידה, וטוב שיתפללו שחרית, כדי לפתוח את היום בתפילה. ויש אומרים שנשים יכולות לצאת בתפילה קצרה, ולכן בברכות השחר ובברכות התורה כבר יוצאות ידי חובתן.

לכתחילה, טוב שנשים יתפללו שחרית ומנחה בכל יום, כדעת רוב הפוסקים. ואם יתפללו תפילה אחת, יצאו ידי חובתן, ובשעת הדחק יכולות לצאת בברכות התורה ובברכות השחר. ואשה שטרודה בטיפול בילדיה, רשאית לצאת לכתחילה בברכות התורה והשחר.

* זה מתוך פניני הלכה, יכול להיות שהם שוות לגברים אני לא למדתי גם את ההלכות תפילה של הבנים....
מכירצ'יאל

לפי הרי"ף והתוס' בברכות, תפילת ערבית אינה רשות, וכך כנראה גם דעת השו"ע. רבינו יונה באגרת התשובה כותה שעל נשים להתפלל ערב ובוקר וצהרים.

אף אם נפסק שתפילת ערבית רשות, כבר קבלו עליהם ישראל להתפלל אותה כחובה, ולא ברור שמנהג זה לא מחייב גם נשים. וכן פסק הצל"ח. גם מערוך השולחן משמע שחייבות שלוש תפלות.

הרב חיים קנייבסקי פסק שנשים חייבות בערבית.

אם אתה מדבר על רבנים מהיוםאמונתי????
כמו הגרח קנייבסקי אז אתה לא יכול להכליל כי זה כבר כל אחד לפי הרב שלו, הרב שלי הוא לא הגרח קנייבסקי..
הרב קנייבסקי הוא פוסקצ'יאל

למה דעתו לא נחשבת?

הרב קנייבסקי הוא גדול מאוד אין ספקאמונתי????
אבל אני לא חושבת שצריך להתווכח על למה אני הולכת עפ רב אחר ולא על פיו...
אתה לא יכול להסיק לפי הנורמה איך נקבעת ההלכה כיום.שפרינצא בוזגלו

בכל דור ישנן נשים עסוקות.

אני לא מדבר על לקבוע הלכהצ'יאל

ההלכה כבר נקבעה - מי שטרוד פטור מתפילה.

האם יש היום אמהות שעסוקות בפועל עם התינוק מהזריחה עד השקיעה בלי שלוש דקות פנויות? קשה להאמין..

השאלה כאן היא אחרת: מה מגדירים בפועל כאישה הטרודה במלאכתה.שפרינצא בוזגלו

כלומר האם גם העייפות הנובעת מכל העבודה הרצופה נחשבת כטרודה במלאכתה?
 

בימינו לא מכוונים כל כךצ'יאל

ולכן טרוד הוא רק מי שלא יכול להתפלל בכלל.

לא מבחינת הריכוז הדרוש לתפילה.שפרינצא בוזגלו

מבחינת הפניות הנפשית.
אני למשל מניחה שאם אעבוד ויהיו לי 7 ילדים לטפל בהם, ברגע שיהיה לי זמן אלך לישון.
באיזשהו שלב כבר א"א להתפנות לתפילה, ברגע שיש זמן צריך לנצל אותו למנוחה כדי שלמחרת אוכל שוב לעבוד.

עם זה אין לי מה להתווכחצ'יאל

רק לציין שהרגל עושה טבע ויש גברים מפרנסים בעלי משפחות שמוצאים זמן לשלוש תפילות ובמניין.

רק שגברים לא בדיוק סובבים את הילדים כמו אישה...שפרינצא בוזגלו

העניין הוא לא רק בטרדות הפרנסה.
הוא בטרדת הפרנסה בשילוב עם גידול הילדים, נקיון וטיפוח הבית, בישול, קניות, מענה רגשי לילדים, חינוך,
וכן, באיזשהו שלב אחרי שהיום של האישה סובב סביב כולם- היא צריכה לעשות מעשה, לפרוש לשינה.
היא לא חמור או שפחה שאין לה זכויות, היא צריכה גם לישון.




לצערי אני רואה הרבה מאד בתים בהם יש הרבה ילדים, הבעל אברך והאמא עובדת במשרה מלאה- היא בטוח נחשבת לטרודה.
על אף שנשאר לה זמן, יתכן שמבחינת ההכלה היא יכולה לדלג על אותן תפילות סדירות (כמובן אין קשר לתפילות הפרטיות שכל אחד יכול לשלב גם בעומס ואפילו להתפלל במילים שלה תוך כדי בישול, הבעיה בתפילה פורמלית- שצריך אליה פניות מלאה שאין לכל אישה).

איזה פירוט כן של קשת הדעות <צ>טיפות של אור

האדמור ממונקאטש (נימוקי או"ח) :

 

 
אשל אברהם (בוטשאש) :
 
 
בעל מרכבת המשנה:
 

נשים ועבדים אף על פי שפטורים מקריאת שמע חייבים בתפלה, מפני שהיא מצות עשה שאין הזמן גרמא, דלעבדו זו תפילה. וסגי דאורייתא בפעם אחת ביום ובכל נוסח שירצה, ולכן נהגו רוב הנשים שלא להתפלל בתמידות רק שאומרות מיד בבוקר אחר נטילה איזה בקשה וסגי בזה דאורייתא, ואפשר דאף מדרבנן לא חייבום יותר.

הבאתי רק את הסוברים שערבית היא חובהצ'יאל

אז מה בדיוק אתה רוצה ממני?

אתה חולק שלרוב הפוסקים חיוב גברים ונשים שווה?

אוקייצ'יאל

אתה טועה, או מטעה.

לפי רוב הראשונים תפילה דרבנן - רש"י, ר"ת, תר"י, רמב"ן, ריטב"א. וכתב המג"א שכן פסק הרמ"א. ולפי הט"ז והלבוש אף השו"ע.

אף אם תפילה דאורייתא, לפי דעת הרבה פוסקים, עדיין נשים חייבות בה כגברים - השאגת אריה, מגילת אסתר, ערך השולחן, חתן סופר ועוד פוסקים.

 

חוץ מזה, הרב מלמד לא אמון עליך?

הרבה נחרצותטיפות של אור
 
תורת חיים (סופר)
 
 
עלי תמר :
 
רבי יונה כד הוה מצלי גו ביתיה וכו'. ומבואר שנשים אחרות שלא היה להם אב כרבי יונה שהיה מצלי בקלא בגו ביתיה וגם לא היו להן כשרונות כמוהן לא ידעו להתפלל שמונה עשרה. וצריך עיון, שהרי משנה מפורשת שנינו בפרק ג הלכה ג שנשים חייבות בתפלה כדי שתהיינה מבקשות רחמים על עצמן. ונראה לי שמכאן ראיה למה שכתב המגן אברהם בסימן ק"ו סעיף קטן ב: 'דעת הרמב"ם דתפלה מצוות עשה דאורייתא דכתיב ולעבדו בכל לבבכם אך מדאורייתא די בפעם אחד ביום ובכל נוסח שירצה ורבנן תקנו שמונה עשרה ברכות ולכן נהגו רוב הנשים שאין מתפללות בתמידות משום דאומרים מיד בבוקר איזו בקשה ומדאורייתא די בזה ואפשר שגם חכמים לא חייבין יותר' עד כאן. ומכאן ראיה לדבריו שכל הנשים הסתפקו באיזו תפלה שהיא ובנותיו של רבי יונה למדו להתפלל שמנה עשרה כמו אנשים במדת חסידות. והנה הערוך השולחן, וכן הוא בשולחן ערוך הרב ובמשנה ברורה, שזהו דווקא לדעת הרמב"ם וגירסתו בגמרא, אבל לפי דעת הרמב"ן דתפלה מדרבנן ולפי גרסתנו בגמרא שאף הנשים חייבות אף שהוא מצוות עשה שהזמן גרמא משום דרחמי הוא שאף הנשים חייבות בשמונה עשרה כמו האנשים עיין בדבריהם. ברם הרי גם גירסת הירושלמי כן הוא ואף על פי כן מבואר שסובר שנשים די לו באיזה תפלה שהוא ואינן צריכות להתפלל שמונה עשרה, ועל כרחך שאנשי כנסת הגדולה שתקנו שמונה עשרה ברכות לא חייבו לאשה אלא איזו תפלה שהיא ורק מדת חסידות הוא אם יודעות שיתפללו שמונה עשרה.
חוזר ביצ'יאל

לכמעט כל הפוסקים, אם תפילה דרבנן, נשים חייבות בה כגברים.

 

ולא ענית לי, הרב מלמד לא אמון עליך?

לא רואה טעם להתווכח,טיפות של אור

בכל מקרה אתה לא מרגיש מחוייב להגיב בכנות

 

האדמו"ר מקרלין (בית אהרון):

'ואודות ששכחת בשמונה עשרה בתפילת שבת, אין זו אצל נשים, כי אין הם מחוייבות בתפילה'

 

https://books.google.co.il/books?id=97F-DwAAQBAJ&lpg=PA1&hl=iw&pg=PT172#v=onepage&q&f=false

 

 

אתה מתחמק מלענות עניינית. למה?צ'יאל

הרב מלמד לא אמון עליך?

אמרתי, כי אתה לא מחוייב לענות בכנותטיפות של אור

אז אני מסתפק בקישורים, כדי שמי שתקרא תראה מה אתה מסתיר במכוון

לא מסתיר כלוםצ'יאל

לא טענתי שאין דעות שלא. אמרתי שלרוב הפוסקים כן. וככה גם הביאו פה מהרב מלמד, ככה שאני בסדר.

בעיניי לאטיפות של אור

תקרא את ההודעה שהגבתי לה, ותקרא את מה שכתב הרב מלמד

 

האם מי שקוראת אותך יכולה לדעת על קשת הדעות

לא עניתצ'יאל

האם הרב מלמד לא אמון עליך?

אין לי מושג באיזו צורה אתה מנסה למשוך אותי בלשוןטיפות של אור

אני חושב שהמסגור של הרב מלמד לגיטימי, והמסגור שלך שקרי (במכוון, כנראה)

לא מושך כלוםצ'יאל

אמרת שאתה לא מסכים שלרוב הדעות נשים חייבות כגברים.

 

אז מי מסתיר עכשיו?

אין לי מושג מה כתבתטיפות של אור

נדמה לי שבעיניך נתת עכשיו נוק אאוט, מודה שנשגב מבינתי למה

 

נמשיך עם הקישורים. יביע אומר:

 

'מסקנא דדינא שאין הנשים חייבות מן הדין להתפלל שלש תפלות ביום, אלא די בתפלה אחת ביום, ומה טוב שתהיה זו תפלת שחרית, כולל ברכות השחר. ומכל מקום אם רוצות הנשים להחמיר על עצמן ולהתפלל שלש תפלות ביום כדי לצאת ידי חובת כל הפוסקים, תבוא עליהן ברכה, ואין בזה חשש ברכה שאינה צריכה כלל.'

 

הרב אליהו:

 
תמשיך כמה שבא לךצ'יאל

אבל רק תענה לשאלה: הרב מלמד לא אמון עליך?

עניתי כברטיפות של אור

אפשר למסגר כל הלכה בהרבה צורות

יש מי שחושב שהרוב נמצא בצד מסויים, ויש מי שחושב אחרת

 

אבל יש מיסגורים לא כנים ולא לגיטימיים, כמו שלך

לא קשור למיסגורצ'יאל

אתה לא באת לפה בשביל לדון עניינית, אלא להתווכח ולתת טון. אז אתה ישר כותב ההפך, בלי לחשוב. לא ברור לי כמה ממה שכתבתי קראת, אבל בשום שלב לא 'מיסגרתי' כלום. אני כתבתי שלרוב הפוסקים נשים חייבות כגברים, מה שנכון. הביאו לי ציטוט מפניני הלכה, והבאתי את הדעות למה שאמרתי. אתה ישר תוקף, אז אתה חייב להגיד שאתה לא מסכים. אח"כ אתה מתחמק בתירוצים של "מה היה נשמע ממה שכתבתי". אם זה מה שהיה נשמע, היית יכול לכתוב בדיוק. אבל לא בשביל זה באת, אתה באת לתת טון, אז בשביל זה אתה תשלוף כל אחרון ושו"ת נידח שתוכל, כי אתה יודע שלקוראות פה בדר"כ אין ידע בפסיקה ובמשקל של פוסקים.

 

בשם איזו "מטרה קדושה" שהרב שלך כביכול צווה עליך, אתה מציק לי באופן קבוע ותוקף אישית. אין לי בעיה, אבל לפחות תקרא מה אני כותב לפני זה.

טוב, אני ממש לא רואה את הדברים ככהטיפות של אור


איך זה ייתכן?שפרינצא בוזגלו

יש לאישה המודרנית כ"כ הרבה טרדות בנוסף לעבודה.

בעולם המערבי לרוב שני ההורים עובדים- ועל האישה עדיין מוטל התפקידים המסורתיים.
פעם אישה הייתה מטפלת בילדים, מכבסת, מבשלת, מנקה, מחנכת ועוד ועוד...
כיום (לרוב) האישה עובדת בנוסף לכל התפקידים הנ"ל.

בעוד גבר לרוב עובד, אך התפקידים שלו בבית קטנים משמעותית מאלו של האישה.
אני לא רואה איך ניתן להשוות אישה לגבר, בדיוק כמו שאישה לא צריכה לשרת בצבא כי אין לה את היכולות הגבריות הנדרשות לכך- כך היא גם לא יכולה להיות מחוייבת באותן חובות של גברים, שהרי תפקידם ועבודתם בפועל שונים מהותית.
(אני מניחה שההלכה לא נקבעה לפי ההגיון הזה- אבל האם לאחר מעשה ההלכה אכן מצודדת לדברי @טיפות של אור?)

אני לא פוסק 🤷‍♀️טיפות של אור

אבל הכיוון שאת מעלה יפה בעיניי. ואני חושב שכן אפשר למצוא לו סימוכין

 

(לא אמרתי עד עכשיו - באופן כללי אני אוהב לקרוא את התגובות שלך. את מעלה תובנות מעניינות)

לא חשבתי שאתה פוסק.שפרינצא בוזגלו

תהיתי אולי יש מקור הלכתי כלשהו שסובר כמוני (או שאני כיוונתי לדבריו)- שאתה יודע עליו, חשבתי שיש לך ידע תורני בנושא.




תודה רבה!

 

תראיטיפות של אור

קודם כל זו חשיבה מאוד מקורית בעיניי

המציאות של אישה עובדת וגם מטפלת היא די חדשה, ותכלס עד הרגע לא חשבתי עליה בהקשר שלנו. כנראה ככה זה עם ביינישים ששקועים מדי במקורות...

 

איך שאני רואה את זה, עד לפני כמה דורות לא חייבו את הנשים להתפלל בעיקר בגלל ניתוח מסוים של הסוגיות.

המשנה ברורה שינה קצת את הכיוון, ובמקביל העלה טיעון חדש: הבן של המשנה ברורה סיפר שאמא שלו לא התפללה כל השנים שהיא טיפלה בהם, בהוראת בעלה. (הפטור המדויק נתון במחלוקת - עוסקת במצווה, טרודה, חולים ומשמשיהם וכו')

 

יש מהלך יפה מאוד שמסביר עקרונית למה הפוסקים לא רצו להשתמש באותו פטור לגברים - עיוני תפילה-בר חיפוש-קובץ קטן-5 386

כלומר, מעבר לסיבה הטריוויאלית שאצל נשים אפשר לצרף כסניף את ה'סיבה' הישנה

 

אבל הטיעון שלך מחזק את ה'פטור' של המשנה ברורה מכיוון מקורי מאוד

 

 

(מקווה שכתבתי ברור. ושוב, אני לא פוסק הלכה ולא כלום)

נמטיפות של אור

הקישור היה אמור להפתח בעמוד 307, אבל בפלאפון זה לא עובד

שאלהצ'יאל

כתבת "עד לפני כמה דורות לא חייבו את הנשים להתפלל בעיקר בגלל ניתוח מסוים של הסוגיות".

האם יש מקור שמחלק בין חיוב גברים ונשים בתפילה, וקדום למג"א בסימן ק"ו?

בעיניי כןטיפות של אור

כמובן שתמיד יש מקום לפרשנויות וכו.

כמו שבטח הבנת, לא מאוד מתחשק לי לנהל וויכוח איתך

 

אם זו רק שאלה אינפורמטיבית (ולא קושיה), אני אנסה לשבת מתישהו ולנסח את הדברים

לא קושיהצ'יאל

שואל כדי לדעת.

 

אני מתכוין למקור שמחלק במפורש בחיוב.

אני מסכים עם הרב רבינוביץ'טיפות של אור

שהרמבם התכוון למה שהמגן אברהם אמר.

בניסוחים אחרים של הראשונים וראשוני-האחרונים זה מפורש אפילו יותר, אבל תמיד אפשר להתווכח.

בכל אופן זה רק חלק ממה שיש לי להגיד בנושא

אבל חילוק מפורש ממש, אין?צ'יאל


אבל אמרת שלא באת להתווכחטיפות של אור
אני חושב שהם מפורשים דיים, ושאותו דבר קיים בהרבה הלכות מוסכמות אחרות
(אצל נשים ובכלל)
לא מתווכחצ'יאל

אתה אמרת שככה אתה מבין ברמב"ם. אתה לא יכול לקרוא לזה מפורש אם יש שהבינו ברמב"ם את ההפך הגמור.

אוקייטיפות של אור
עכשיו זה כבר ממש נשמע כמו ויכוח. מבטל מעקב
מה שבא לךצ'יאל

אני קיבלתי את התשובה שלי.

 

אבל באמת שאין לי מושג מה אתה רוצה. שאלתי אותך שאלה, ענית תשובה. שאלתי אם יש לך מקור יותר מפורש, אז התחלת להתעצבן.

למה זה לא מבטל מעקבטיפות של אור
ולמה אתה מתנסח מגעיל
חבל שככה אתה מביןצ'יאל

אני לא מתנסח מגעיל. אתה תוקף כל הזמן, אתה שם לב?

אז אנחנו ממש רואים את הדברים אחרתטיפות של אור
ברמה הבסיסית של בין אדם לחבירו
ואתה ממשיך לתקוףצ'יאל


הבנתי, אתה לא פוסק (הבהרה: פוסק זה לא כינוי גנאי).שפרינצא בוזגלו

מאד מעניין המהלך שצירפת,
אבל אני רואה בשם הרבה מקלויזנבורג שאומר: "יש מקום לפתור לחלוטין נשים מלהתפלל אף כשאינן טרודות, מכיוון שתפילה מחייבת כוונה וזו אינה מצויה בדורינו"

אם הכוונה בנאמר לכלל הדור שמתקשה בכוונה- יש מקום לפתור גם גברים מתפילה.
ועדיין זה לא מסתדר לי- משום שכוונה זה הרי עניין אינדיבידואלי, יש כאלה שכן ויש כאלה שלא, בלתי ניתן ללמוד מהפרט על הכלל.

ואם הכוונה רק לנשים- אז אני אשתדל לא להיות בוטה (כי יש לי כבוד לרבנים, וגם כי אני לא יודעת בברור מה היתה כוונתו) ואומר, מאיפה לו לדעת האם לאישה יש יכולת להתכוון או לא? 
הוא היה פעם אישה שהוא יכול לדעת? (וכאן אני מתכוונת לכך שהוא פוטר נשים שאינן טרודות בוודאות על סמך הכוונה שלהן, כלומר- למה להשיג היתר שלא להתפלל באופן עקרוני כאשר יש זמן ופניות לכך?)

כך שבכל מקרה מה שהוא אומר לא הכי הגיוני.
 

אוקיי, אני ממש אוהב את התגובות שלךטיפות של אור

להבנתי הוא מתייחס הן לגברים והן לנשים.

רק שזו לא בדיוק המצאה שלו, זו מוסכמה שמופיעה בפוסקים בהקשרים אחרים

(למשל, שלא חוזרים על תפילה כשלא מכוונים באבות, מכיוון שמן הסתם גם בפעם השניה לא תכוון)

 

לפי מה שאני מבין - האדמור מקלויזנבורג והסדר המשנה אומרים שבאמת היה מקום לפטור גברים. אבל בגלל הרצון לא לוותר על מושג המניין - 'שלא יבטל התמיד' - אמרו לגברים בכל זאת להתפלל... (וזה בערך המהלך של הספר, שיש בתפילה שתי 'בחינות')

 

אבל אני אוהב את ההסתכלות המציאותית שלך

אני יודעת שאתה לא פוסק, אבל...שפרינצא בוזגלו

אני אתן הקבלה למשהו שנראה לי דומה, בהחלט ייתכן שמבחינה הלכתית הוא שונה לחלוטין במהותו:

תפילת נדבה נאסרה בימינו (ע"י רוב הפוסקים) עקב החשש שלא תהיה כוונה מספקת בעת אמירת שה"ש, וכך יצא שה"ש לבטלה.
אך לכאורה אני רואה גם בתפילה רגילה את אותה סיבה שיכולה להביא לביטולה- שה"ש יכול להתבזות ע"י אדם שאינו מכוון כראוי ואומר אותו כלאחר יד, וכך שה"ש מוצא לבטלה.

איך ייתכן שעל אף הסיכון הגבוה שכבוד ה' יתבזה- קבעו רבנים להמשיך להתפלל? (אני הבנתי שהחומרה של אמירת שה"ש לבטלה היא מאד גדולה), ובכל יום ישנם יהודים שאין להם כח לתפילה הזאת, או שהרב של הישיבה הכריח אותם לקום לתפילה, והם כמובן לא מתפללים מתוך כוונה.
כלומר מה השיקול של כבוד שה"ש אל מול שיקולי המשך התפילה כמסורתה בבחינת 'שלא יבטל התמיד' שקבע שעל התפילה יש להימשך?

אוחחחח, נראלי שבסוף אתה כן תצטרך להיות פוסק בשביל לענות על זה...

אוקיי גדול עלייטיפות של אור

לא מכיר מספיק את סוגיית תפילת נדבה. סליחה

הנה הלכה למעשה...הייתי מתההה

השולחן ערוך פסק שנשים פטורות מקריאת שמע, שהיא ודאי - לכל הדעות - מצוות עשה שהזמן גרמא. אך הוסיף: "ונכון הוא ללמדם שיקבלו עליהן עול מלכות שמים" (או"ח ע', א). והרמ"א שם הוסיף: "ויקראו לפחות פסוק ראשון".

מחזק!מאמין וזורע:)
תסבלו גם אתם קצת
נכוןטונה(לא דג)
אבל אם אני מקפיד על זה אני פשוט לא אתפלל אף פעם
אז אבא שלי אמר לי שזה בסדר עד חצות
אני מניחה שיש לו על מה להסתמך...
זה נכוןצ'יאל

אבל זו קולא שגברים סומכים עליה באותה מידה.

גברים סומכים עליה יותר מנשיםקרובה
לפי מה שאני יודעת.
דוקא בגלל ספק הברכות לנשים.
מה?צ'יאל

מה הסיבה? אני לא מבין מה הסברא לחלק בזה בין גברים לנשים.

אני לא מספיק זוכרת.קרובה
אבא שלי בדק לי עם הרב שלנו מה אני צריכה לעשות במקרה שאני מפספסת זמן תפילה.
הוא אמר שגברים יתפללו עד חצות, ונשים פעמיים מנחה אלא אם ישכחו להתפלל ואז כן יתפללו לפני חצות. אני אשכנזיה.

קשור איכשהו לזה שיש פוסקים שאומרים שנשים לא יברכו ברכות שמע, ונפסק לאשכנזיות שכן. ולכן כשהמצווה לא נעשתה בזמנה, עדיף לא להיכנס לספק ברכות. אצל גברים חובת הדאורייתא קיימת לכל הדעות והזמן לא מעקב.


זו הסיבה שזכורה לי. בבקשה לקחת בעירבון מוגבל מאוד.
הבנתיצ'יאל

חשבתי שאת מתכוונת לשמו"ע.

..קרובהאחרונה
הוא דיבר באופן כללי.

כנראה גם על תפילת עמידה. אני אשתדל לברר עם אבא שלי. הוא בטח זוכר
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך