נשים ביהדותחושבת בקופסא

זה בעצם "שרשור בנות הכי שוות" אבל עם מקורות הלכתיים.

כדי לסתור את כל הטענות חסרות הבסיס על אפליית נשים ביהדות.

אני רוצה כמה שיותר מקורות והסברים בציטוט ישיר או "שמעתי שהרב הזה אמר" או חידוש מקורי על פסוק או מצווה, לתכונות המיוחדות של נשים והעדיפות שלהן על פני גברים בתחומים מסוימים (ברור שגברים טובים בתחומים מסוימים אחרים, אבל בהם לא מתעסקים כרגע)

 

זה יכול להיות מקושר למצווה ספציפית, נגיד הדלקת נרות, צניעות, אי חיוב במצוות עשה שהזמן גרמא.

או סתם באופן כללי על נשים ביהדות.

כי אנחנו ממש לא מופלות.

 

אני לא יודעת אם יגיבו פה יותר ביינישים או בנות  (כמו בשרשור הקודם שפתחתי שהפך לשרשור ארמית) אבל כאן כולם מתקבלים עוד תורמים לנושא (כלומר לא לחזור אחד על השני בבקשה) וזה יהיה יופי של מקור לשלוף ממנו חומרים אם מישהו רוצה לדבר על מעמד האישה ביהדות.

 

@שפרינצא בוזגלו

@נשמה כללית

@עץ הזית

@אמונתי😉

@מי האיש? הח"ח!

@שושיאדית

@עוד אנשים שאולי יעניין אותם ושכחתי מהם

 

תייגתי כרגע מספר שווה של בנים ובנות, נראה אם זה יצא מאיזון.

יש עלינו שיר שלם..הממממממממ
ושרים אותו כל ערב שבת
מה צריך יותר מזה?
אבל זה העניין, יש המון חומר על זהחושבת בקופסא

אני רוצה לכתוב אותו במקום אחד כדי להראות שאין אפלייה ואין נעליים.

אבל תודה שאת מקפיצה לי את השרשור בתחילת דרכו.

יש לך את הספר דע מה תשיב לעצמך?אמונתי????
בסוף הספר תמצאי את כל התשובות והמקורות...
נתקלתי בו על שולחן של מישהי בהקבצותחושבת בקופסא

הוא היה ממש מעניין והתחלתי לקרוא אותו בזמן השיעור, רק ממש את הפתיחה שמסבירה למה צריך אמונה מורכבת ולא תמימה.

הייתי ממש רוצה לקרוא אותו בוצרה מסודרת.

אוקיי אז רק מקורות...אמונתי????
"כל אדם שאין לו אישה אינו אדם" (מסכת יבמות דף סג עא)
" כל אדם שאין לו אישה חי בלא שמחה בלא ברכה בלא טובה בלא תורה בלא חומה בלא שלום" ( כנל..)
ממליצה לקרוא את הסיפור על רב הונא ורב המנונא מסכת קידושין דף כט עב
" ויבן מלמד שנתן הקבה בינה יתירה באישה יותר מבאיש" ( בראשית רבה יח)
" מצא אישה מצא טוב"
נשים זריזות במצוות.. ( עפ שמות רבה כח)
" אשה מכרת באורחים יותר מהאיש" ברכות י עב

יש עוד אינלי פשוט כח... כמו שכבר אמרתי אני ממליצה ללמוד את הסוף של דע מה תשיב לעצמך, איך שהצגתי את המקורות זה מרגיש לי קצת חסר כי בכל זאת זה רק חלק מפאזל שלם ויש כמובן צד שני וכו...
קיצור... כל אחד פשוט צריך לשמוח בחלק אלוק ממעל שבו בלי קשר אם הוא בן הוא בת, כל אחד הוא מיוחד, טוב גמור וקודש קודשיםםםם
שאלה לא קשורה רגעהממממממממ
הספר בכללי מסביר טוב ומובן?
וקראת אותו כזה או שלמדת אותו בחברותא או משהו?
ספר ממש ממש מובןתהלה
אמנם לא שאלת אותי, אבל עדיין
לומדת אותו עם חברה בטלפון
ממש מובן. יש בו ציטוטים שהוא מביא וקשה להבין אותם, אבל מיד אחכ הוא מסביר אותם.

לי באופן אישי הוא ממש עזר. סידר לי כל מיני דברים שחשבתי עליהם דברים לא נכונים.

בקיצור, ממש ממליצה

יש בו כמה נושאים:
אמונה
תורה ומצוות
עם ישראל
ארץ ישראל
גאולה

ובסוף בקצרה יש לו גם נשים ביהדות.

לא למדתי עדיין הכל, באמצע.
אבל מה שלמדתי על אמונה וגאולה- וואו.

ממש ממש חיזק אותי. וחידד לי איך האמונה שלי צריכה להיות.

בקיצור, לכי ללמוד
מי חיבר?שושיאדית

יש אותו בכל חנות ספרים קונוונציונאלית?

הרב זאב קרוב.תהלה
תאמת שממש לא יודעת..
היה לנו אותו בבית
זה דת"ל...?שושיאדית


אוקיי מסתבר שכן, בדקתי.שושיאדית

תודה, בכל אופן!

כןניק כמעט בלי ראש

גר בקרנ"ש

כןמתנחלת אמיתית

אגב הוא אבא של אהרון קרוב

כמה פעמים תענו לי כן?שושיאדיתאחרונה
אני מניחה שבדברי שירחושבת בקופסא


סגור תודה!הממממממממ
קראתי אותו...אמונתי????
באופן כללי זה מסוג הספרים שהייתי מציעה ללמוד לבד, לחבורה יש כח גדול אבל לפעמים צריך ללמוד דברים לבד... למשל כשמדובר על תיקון המידות, כל אחת לוקחת את זה למקום הפרטי שלה וכו...
וואו שירשור מעניין..ילדה של אבא

אז בערך הראשונה שכותבת משהו מפורט..

 

ראש חודש זה החג של הבנות, אני מאוד אוהבת אותו.

בהתחלה ר"ח היה אמור להיות חג כמו חול המועד לכולם

ואז אחרי חטא העגל ביטלו אותו והוא נשאר רק לבנות כי הם לא חטאו בו.

נוהגות לא לעשות מלאכות כמו תפירה, סריגה וכו'..

נשים משולות ללבנה, ור"ח זה חג של התחדשות כזה..

 

קיצור עוד שבועיים ר"ח אדר אז תזכרו את זהחושף שיניים

 

מה שגרם לי לפתוח את השרשורחושבת בקופסא

זה העתק הדבק מתגובה של @שפרינצא בוזגלו ממש מעניין לקרוא, גם ההסבר שלה.

 

"הראי"ה זצ"ל 
"עם כל היתרון של האיש הפועל והרושם את רשמי השפעתו ומפעלותיו בחיים ובעולם, הנה יש לעומת זה גם כן יתרון להאשה הנפעלת, שהיא עשויה בתכונה כזאת של קבלת רשמים, בזה שהפעולות והתעוררות המעשה העצמיות ירשם האדם על ידן בצמצום של כחו החמרי והרוחני, ויוכל לפעמים לסור על ידי זה מהמגמה האלהית העליונה. מה שאין כן התכונה הנפעלת של האשה כשהיא ישרה, היא עלולה להירשם ולהיפעל מתכונת השפע של המעשה אשר עשה האלהים, מהתכונה הישרה, כאשר עשה את האדם ואת העולם, את התוכן החמרי והרוחני שבהויה, ישר מכוון לרצונו העליון הפשוט והישר, ועל כן מברכת היא האשה בהודאה על חלקה הטוב: שעשני כרצונו".


כלומר – בתמצית: בריאת האישה "מתאימה" מראש יותר לרצון ה'. האשה מייצגת את הדברים המושלמים שאיננו לחוצים לתקן ולשנות. לעומת זאת האיש, באופיו הפעלתני, המוחצן והרועש יותר בדרך כלל, מייצג את הדברים הזקוקים לתיקון."

אישה נועדה-שושיאדית

להוות "עזר כנגדו" בהגעה לשלמות.

 

 

טעות בידך.שפרינצא בוזגלו

הגבר זקוק לאישה מבחינת ההלכה.
הוא מחוייב להתחתן ולעשות כל השתדלות בכדי להביא ילד.
לעומת זאת אין חיוב על האישה לשאת בעל, אם תעשה זאת- תקיים מצווה, אך אם לא- לא תחטא.

את האמת שרציתי להוסיף בדיוק את הפסקא שכתבתשושיאדית

אבל רציתי לחכות להתפתחויות כדי להגיב באופן ממוקד, ואני לא חושבת שמה שאמרתי למעלה, סותר את מה שאמרת, כתבתי משהו מאד מאד כוללני והוא מכיל את דברייך באופן מוחלט.

אבל זו לא האישה שצריכה את הגבר בשביל להיות מושלמת.שפרינצא בוזגלו

זה הגבר שצריך אותה.
 

נכון מאד, היא נוצרה באופן המושלם ביותרשושיאדית

ע"מ להשלים את הגבר.

 

לא ע"מ שהגבר ישלים אותה...

 

לזו היתה כוונתי.

נערך.אמרלד
יסודות עמוקים בקבלה...שושיאדית

אפשר להביא מקורות יותר מופשטים, כמובן.

 

אבל לי אין כאלו...

אההאמרלד
קראתי עכשיו את ההודעה הקודמת שהסברת
מעניין, תודה.
זו הסתכלות על אשה אחת ספציפיתצ'יאל

מה ש@@שושיאדית כתבה נוגע למין הנשי בכללו.

לא הבנתי, אני התכוונתי למין הנשי כולו.שפרינצא בוזגלו


אז לא שייך להביא ראיה מחיובים הלכתייםצ'יאל


תן סיבה למה לא.שפרינצא בוזגלו


זה שלאשה אין חיובצ'יאל

להתחתן ולהוליד ילדים לא אומר שזה לא התפקיד של המין בכללו. בשביל שהמין כולו ימלא את התפקיד אין צורך לצוות כל אחת בפני עצמה.

נשים דעתן קלהשפרינצא בוזגלו

שמעתי פעם מאיזה רב (לא זוכרת את שמו כרגע, אחפש בהמשך) שאומר שדעתן של הנשים אכן 'קלה' במובן פיזי,
כלומר, לנשים יש את היכולת להסיח דעתן במהירות ולרחף איתה מעיניין לעניין,
לדוג': יש לאמא כ"כ הרבה מטלות וכ"כ הרבה לזכור ובכל זאת היא יודעת איפה הגרב הכתומה שלי.
יש לנשים את היכולת לעשות כמה דברים במקביל- יכולת לא מאד מפותחת אצל גברים.


 


 

 

באופן בלתי נפרד -שושיאדית

נשים דעתן קלה -

 

הרבה יותר קל לפתות אישה, מאשר לפתות גבר, על סמך ההנחה הזו נקבעו הרבה דינים, הלכות וסייגים.

לא בהכרח.שפרינצא בוזגלו

הן מחליטות לאן לרחף- ולשם מגיעות בקלות.

 

זה לא סותר את מה שאמרתישושיאדית

נשים דעתן קלה, הרבה יותר מגברים.

 

ואוו ולא צריך כל כך להתאמץ, כל אחד יכול למצוא הוכחות מהשטח של עצמו...

בפשטותsomeone
הדברים, הכוונה כמו שכתבה @שושיאדית. עייני ברש"י ע"ז י"ח עמוד ב ד"ה "מעשה דברוריא"
האמת ש..אני הנני כאינני

ראיתי ביאור בחיבור "ביאור הרד"ל (ר' דוד לוריא)" למדרש "פרקי דרבי אליעזר" שכת' שמשמעות האמירה הזו היא שהן ממהרות להתמלא ברחמים. כביכול המשמעות העמוקה היא שהן מלאות הרגשות באופן יותר עמוק ומציף שיכול להיות לפעמים מסוכן (שרה התמלאה רחמים של בנה יצחק כאשר שמעה שנעקד ופרחה נשמתה, זה ההקשר שם) אבל בגדול זה דבר מבורך.

רעיון מבורך לשרשורשושיאדית
עבר עריכה על ידי שושיאדית בתאריך י"ג בשבט תשפ"א 23:00

@חושבת בקופסא

לייק!

תודה על התיוג!
משהו יפה ששמעתי מהרב שמואל אליהו...משהי נחמדת

כפי שידוע כתוב בגמרא שעשרה קבין של שיחה ירדו לעולם ותשעה לקחו הנשים,
שיחה-לא מלשון דיבור, קשקשנות וחפירות,
שיחה מלשון תפילה,
"ולפני ה' ישפוך שיחו"-לפני ה' אשפוך את תפילתי
"ויצא יצחק לשוח בשדה"-תיקן אז את תפילת מנחה
לנשים יש כח גדול של תפילה! תנצלו את זה!

ואוו זה כל כך נכוןשושיאדית
מדהים...
היהדות היא לא קומוניסטיתאלי הבת????

שרואה את כל בני אדם כזהים. ביהדות יש מקום להסתכלות אינדיבידואלית על הפרט.

גברים ונשים הם בריאות שונות, בתכונות, בדרך המחשבה, בגוף, ולכן לכל אחד מהם יש דרך שונה לעבוד את ה' וזאת הסיבה להבדלים של ציווי התורה לגברים ונשים.

אם נבחרתי להיות אישה ברור שזה הדבר הכי טוב בשבילי וברור שכל המצוות והאיסורים שה' נתן לי זה כדי לשמור עלי ולעשות לי טוב אפילו אם לא ברור לי איך. ותמיד אפשר וכדאי ללמוד על המצוות יותר...

 

זה הכל מתחיל באמונה שה' הוא טוב מושלם.

היהדותגעלערנטער

לא פוסט מודרנית שכולם שווים (טשטוש זהויות, אחידות, פמניזם רדיקלי ופוסט מודרני)

נכון, זה בדיוק קומוניזםאלי הבת????

אני חושבת שהפמיניזם בעולם הרחב הוא מאוד קומוניסטי. חושבים שנשים צריכות להיות באותו רף של גברים.

אותי זה די מעליב, יש לי כל כך הרבה פוטנציאל לדברים מיוחדים שקשורים בתכונות שאופייניות לנשים, אז למה אני צריכה להיות כמו גבר כדי להיות "שווה"?!?

לרצות להיות כמו גבר זה הדבר הכי מבייש בעולם, ברור שלנשים יש יכולות ותחומים מדהימים שאפשר להתפתח בהם ואין צורך ללכת לפי מודל הגברים.

מסכיםגעלערנטער

סטיבן היקס בספר "לחשוף את הפוסטמודרניזם" (בתרגום ובהוצאת שיבולת) מדבר על זה שפוקו הוא סטלין בתחפושת. והרב קלנר הוציא על זה חוברת "אם בישראל" בדיוק על מה שאמרת. וגם הרב יגאל לוינשטיין מדבר על זה הרבה.

הדברים אמיתיים.אני הנני כאינני

ייש"כ (ויישק הקב"ה) למי שאומר אותם.

....הָיוֹ הָיָה

האמת שעקרונית לא הייתי משתתף בשרשור כזה, שבעצם מנציח את ההתבחבשות הזו כאילו יש איזו תחרות וכו'...

אבל כיוון שאת זו שפתחת אותו, ואין לך מטרות מהסוג הנ"ל. ושכפי שכתבת - המטרה היא רק לרכז מקורות. אני כן אתרום משהו למאגר, מתוך מה שטרם הביאו פה כבר...

 

 

*בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל ממצרים ובזכותן עתידין להיגאל (-בגאולה העתידה במהרה)

* כיוון שנשא אדם אשה עוונותיו נמחלין, שנאמר "מצא אשה מצא טוב ויפק רצון מה'"

*גדולה הבטחה שהבטיחן הקב"ה לנשים יותר מן האנשים (לגבי הזכות לקום בתחיית המתים, בזכות בטוחנן בה') שנאמר "נשים שאננות קומנה שמענה קולי בנות בוטחות האזנה"

* בינה יתירה ניתנה באשה יותר מן האיש

* "איתתך גוצא - גחון ולחיש לה" - (אם אשתך נמוכה, תתכופף לשוחח אתה, כיוון שחשוב לשמוע את עצתה. כמובן שיש כאן גם מובן מטאפורי - "להתכופף אליה")

 

 

אני אוסיף וארחיב, מהי המשמעות של כל הציטוטים האלו, ואחרים, העוברת ביניהן כבריח התיכון?

כשמתבוננים במהות הדברים, מבינים שמה שעולה מכך הוא כזה: כפי שאנו שונים בחיצוניות, בפיזיולוגיה וכו' כך אנו שונים גם מבחינה פנימית, ולעומת החיצוניות בה הגבר יותר חזק - בפנימיות האשה היא החזקה יותר.

האשה יותר מחוברת לפנימיות שלה, לשורש הדברים והבריאה, זה מה שמונח בדברי הרב זצ"ל שציטטת לגבי ה"כרצונו" - האשה מכוונת לרצון היותר שורשי ופשוט של ה', לא כמו הגבר שצריך לפעול אקטיבית כדי להגיע לדרגה זו, לכן הוא גם מצווה ביותר מצוות - כי יש לו יותר עבודה..

זה הסיבה של ה"בינה יתירה" - בינה היא הבנת דבר מתוך דבר, שנובע מהבנת שורש הדבר בליבתו, ומכך ניתן להשליך על דברים אחרים השייכים לכך.

זו הסיבה שבטחונן בה' הוא יותר עמוק - כי טבען מחובר יותר לאמת, לצדק, של דבקות אמיתית בה' בביטחון פשוט, ושבזכות כך מובטחות בהבטחה גדולה יותר לתחיית המתים - שהיא תיקון העולם לשורשו הפנימי.

הדברים האלו קיימים בכל פרט ופרט רלוונטי, ומקיפים כבריח התיכון את רשימות המעלות שמנו חז"ל בנשים, ויש הרבה מאוד מה להאריך בכך, אך אין כאן המקום..

כך גם אנו רואים שכל הדברים היסודיים, המהותיים - כולם הם בלשון נקיבה - כנסת ישראל, תורה, שכינה, ארץ ישראל. לא לחינם זה כך, זה נובע מאותו יסוד, שהחוזקה של הפנימיות - היא חוזקה שקיימת דווקא בצד הנקבי של הבריאה.

אפילו ב"עשר ספירות" שבקבלה - משולה האשה לספירת "מלכות" שהיא בחינת השכינה. גם זה מראה לנו את אותו עיקרון יסודי.

ובאמת, באמת שיש עוד כ"כ הרבה מה לכתוב, אבל אני מקצר... מכל מקום, כל מיש מעוניין באמת ללמוד ולדעת ימצא איך לעשות זאת, בשונה ממי שמחפש להתלונן ולהתכתש עם התורה..

וואי וואי אני מתחילה להרגיש שבעצם הגברים הם אלו שמופלים פהעצמי החביבה

לרעה

עיקר הנקודה והיתרוןאני הנני כאינני

כבר התעמקו עליו פה, ואני כבר הבעתי (ראו ד"ה האמת ש...) את עיקר הנקודה לדעתי, מצד קצת יותר חיצוני. 

אין לי כרגע מקורו זמינים ולכל מי שיש פרויקט השו"ת בבית יכול למצוא המון. רק רתיצי להעלות נקודה שניכרת מהמקורות שהביאו כאן. אולי זו הייתה מטרת השרשור (להראות את הנקודה שאציין עוד רגע) אבל מרוב ככול המקורות ניכר יתרון או מעלתה של האישה ביחס לגבר. למה צריך לדון אותה ביחס אליו? למה לכאורה באמת, אפ' בחז"ל, ישנן פחות מקורות של ערך עצמי?

(אפ' האמירה של נשים דעתן קלה - באופן כללי (בחז"ל) מפורשת ביחס לגבר: "נשים דעתן קלה" - יותר מגברים).

אותי מענייןאלקנה ק

מת

שאלה לכל מי שכתב כאן:מתנחלת אמיתית

אפשר לשמור?

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך