פיצול שרשורנגרינסקי
אם זה היה ככה, אולי היית צודקת, אבל זה לא...הָיוֹ הָיָה
שמעי סיפור, בקיץ שעבר עבדתי בסבלות, והיה לי מה זה מה זה חם, רותח, כולי נוטף זעה...
היו לידי כמה פועלים ערבים, שהסתובבו עם בוקסר בלבד ועבדו, היה להם הרבה יותר נח ומאוורר..
וואי, מתתי גם להסתובב ככה... משוחרר.. אבל לא עשיתי את זה, למה?
את עדיין משוכנעת שבנים יכולים להסתובב איך שהם רוצים?
סתם סתם, הסיפור הזה לא היה ולא נברא, אבל משל היה. רק שתראי שגם לגברים יש הלכות צניעות..
הלאה - לגבי שירה. זו בחירה שלך בלבד לקרוא לזה "לגברים מותר לשיר ולנשים אסור", בואי נסתכל על זה הפוך: אתן לא מוגבלות מלשמוע שירים, ואנחנו כן.
יש הרי איזה זמר שאת משוגעת עליו, נכון? איזה כיף לך שאת יכולה לשמוע את השירים שלו!
הרי אם אני הייתי משוגע על איזו זמרת - לא הייתי יכול לשמוע אותה!
בנות צריכות לצאת מאירועים כי מפעילים שם שירת גברים?
בנות צריכות להפסיד מסיבות וכדו' בגלל שיש שם שירת גברים?
רק בנים צריכים!
את חושבת שזה קל?
אז לא, זה לא.
אפשר להמשיך הלאה: לך יש ניסיון בשמירת העיניים? בענייני קדושה?
את חושבת שזה ניסיון יותר קל מצניעות? אז אחדש לך: זה לא, זה אפילו ממש לא. בעצם אפילו ממש ממש ממש לא.
אפשר להמשיך בעוד ועוד דוגמאות, יש מספיק עול על הגברים שאין על הנשים. מספיק התמודדויות ומספיק איסורים.
ככה שאין הצדקה לכזו הכרזה בומבסטית "לגברים יש מקום ולנשים לא", זו פשוט הכרזה לא נכונה, היא לא עוברת את מבחן המציאות. זו סתם המצאה שכל מיני בעלי אינטרסים המציאו כדי להכפיש את הדת, ומפמפמים אותה כאילו היא תורה מסיני, תשתדלי לא לקנות את התותים האלו, חבל על המצברוח שלך. יש אנשים שנהנים לגרום לך להרגיש מסכנה וממורמרת, אל תתני להם את הכיף הזה.
בהצלחה!
אבל כתוצאה מהדברים שמנית, לבנות אין מקום במרחב הדתי.שחר אורן
הרי באירוע דתי לא יביאו זמרת ויגידו לגברים לצאת, אלא פשוט לא יביאו זמרת.
לא נכון.הָיוֹ הָיָה
בא נחדד מה הדיון - יש דיון אחד על הקושי הנקודתי - "אני לא יכולה לשיר", ויש דיון שאומר "אין מקום במרחב" שאתה טוען שאחד הביטויים של זה הוא האיסור לשיר.
אז לגבי הקושי - הובהר היטב למה זה לא טיעון. היות ולגברים יש קשיים אחרים, וכן, התודה כולה מלאה בהתמודדות, לא באנו לעולם כדי לאכול גלידה. באנו להתמודד, וכולנו מתמודדים.
ולגבי הטיעון של מרחב - יש לנשים המון המון דברים שהן יכולות לעשות, תסתכל סביבך, על אמא שלך, על אחיות שלך (לא בגיל ההתבגרות..) על שכנות, אתה חושב שהן כבולות? שאין להן ביטוי עצמי?
אלא מה, שיש הגבלות, מה הביטוי שאפשר ומה לא. ושוב - גם כאן יש הגבלות, האם גבר כן יכול להופיע במרחב בכל וריאציה שימצא לנכון? כמובן שלא.
אז שוב אנו רואים - יש הגבלות לגברים ויש הגבלות לנשים, לא חכמה לתפוס דבר אחד שהוא הגבלה לנשים, ולבנות עליו בנין שלם. זה כמו עיוור שיממש פיל בחדק, ואחר כך יספר שפיל זה מין נחש עבה וצמיגי...
יתירה מזאת, גם הנידון הספציפי של שירה - שא עיניך וראה, יש היום המום זמרות דתיות, שמופיעות באירועים לנשים, שמוציאות דיסקים לנשים, שעושות כל כך הרבה, יש להן מקום אדיר ומשמעותי במרחב והן מלאות סיפוק. אלא מה? שיש כמה בנות שמתעקשות שדווקא גברים ישמעו אותן? אז במחילה מכבודן, שלא יקראו לזה "אין לי מקום במרחב"..
יש רק נקודה אחת שאתה מפספס, המקום של הנשים במרחבשחר אורן
קיים לא בגלל ההלכה, אלא למרות ההלכה (לדוג' הדיון על ראשות מפלגה שניהלת בבית המדרש, ארשה לעצמי לנחש שאם היית חי בתקופת הרב קוק מי שהיה טוען באזניך שדבר כזה מותר היה נחשב לרפורמי).
איך זה קשור ומה המשמעות של זה?הָיוֹ הָיָה
אני אמרתי "בגלל"? ברור שזה "למרות", גם זה שמותר לי ביום שלישי להדליק את האור זה "למרות" ההלכה שאוסרת רק בשבת.
גם המקום של הגברים במרחב הוא "למרות" ההלכה שאוסרת עליהם דברים אחרים כאמור.
אם יש לך בעיה עקרונית עם עצם המציאות שיש דבר כלשהוא שהתורה אוסרת (וממילא כל מה שהיא לא אסרה הופך ל"למרות"..) - אז יש בעיה עם עצם המושג שאלוקים אוסר משהו על מישהו, ולא רלוונטי כעת מה הוא אסר ואם על בן או על בת.
אז סיכום התלונה יהפוך להיות במקרה כזה "מה שמפריע לי בדת זה שאלוקים אומר מה לעשות". נו, געזונטערהייט.
למרות- מילת קישור המסמלת קשר הגיוני של ויתור.שחר אורן
כך ע"פ ויקימילון.
כלומר, אם השיקול ההלכתי היה השיקול היחיד, כנראה שלא היה לנשים מקום במרחב הדתי.
(אני מעריך אותך כאדם חכם ולכן אניח שניסית לעשות דמגוגיה ולא שבאמת לא הבנת את כוונתי).
איפה אתה רואה כאן ויתור?הָיוֹ הָיָה
לא ניסיתי לעשות דמגוגיה כלל, אני כנה לחלוטין.
מה שכן, עכשיו אני מבין למה הזכרת רפורמים, כי משום מה אתה סבור שכל מה שמותר לנשים זה מותר למרות שמצד ההלכה היה אסור, כי לדבריך מצד ההלכה באמת אין שום מקום לנשים במרחב.. זה בהחלט רפורמה..
אז אתה פשוט טועה לחלוטין. אני מכריז בזאת על עצמי כאדם לא רפורמי, על עצמי ועל מכרי וידידי, ושום דבר בעולם שההלכה אוסרת אנחנו לא מתירים, וכל מה שיש לנשים זה בגלל שההלכה לא אסרה זאת. וכן כל מה שיש לגברים זה בגלל שאת הדברים הללו ההלכה לא אסרה.
כלומר, השיקול ההלכתי הוא כן השיקול היחיד, וההלכה אוסרת דברים מסויימים ומתירה דברים אחרים, בין בהלכות צניעות ובין בכל שאר תרי"ג מצוות, בין לגברים, בין לנשים, ובין לטומטומים ואנדריגונוסים.
אשמח אם תספר לי, לדוגמה, איזה הלכה מתכופפת ואיזה שיקול הלכתי נדחק כדי לאפשר לזמרות הדתיות להופיע בפני נשים.
איזה כיף זה להיתפס לדוגמאות.שחר אורן
את הדיון על העמדת נשים בראש מפלגה אתה זוכר מההודעות הקודמות שלי? אני מניח שאם ההלכה הייתה השיקול היחיד היה ראוי לחוש לדעת הרמב"ם.
ואז חושבים שפיל זה נחש...הָיוֹ הָיָה
וואט?
בכל הלכה אחרת כן חוששים לדעת הרמב"ם?
לא מתאים לך להנפיק אמירות כאלו, פשוט לא.
א. מה?שחר אורן
ב. כמו שכבר כתבתי, אני נוטה להאמין שאם היינו חיים לפני 100 שנה מי שלא היה חושש לרמב"ם הזה היה מוגדר רפורמי.
ג. אני מבין שיהיה קשה לשכנע אותך לגבי דברים שהיום מותרים, אז הבה ונראה, האם תהיה מוכן שאישה תגיד קדיש לעילוי נשמת הוריה, או שתתקע בשופר כדי להוציא אותך יד"ח? (אני יכול להביא עוד דוגמאות)
א. כתבתי לעיל..הָיוֹ הָיָה
שההתמקדות בפרט מסויים ובניית בניינים עליו, כמוה כאדם עיוור שמישש פיל מהחדק ואז הכריז שפיל זה מין נחש ארוך, עבה וצמיגי
ב. נו נו, אולי אחרי שתבלה שנה שנתיים בלימודי הוראה תחזור בך מהנטיה הזו...
ג. אני לא מבין למה הדוגמאות האלו מועילות. להלכה יש מערכת כללים ושיקולים מורכבת, התפקיד של הפוסקים הוא לשקלל אותם ולחשב אותם, ולהגיע מכח כך למסקנה הנכונה, שהיא היא מה שאמור להיות רצון ה' (/התורה/ההלכה) בנושא.
בשורה התחתונה, יש דברים שאשה הוגבלה בהם, ויש דברים שגבר הוגבל בהם, יש דברים שיש בהם הגבלה, ויש דברים שאין עליהם הגבלה. טרם הבנתי היכן יש כאן אפליית נשים.
יש כאן הדרה מהמרחב הציבורי.שחר אורן
צודקמטייס בשחקים
עניתי לך על זה.הָיוֹ הָיָה
אז טרחתי והבאתי עוד דוגמאות כדי שלא תטען שזו דוגמא יחידה.שחר אורן
ולא ברור מה הדוגמאות האלו נותנות.הָיוֹ הָיָה
אני אכתוב בפעם המליון לשרשור הזה:
יש דברים שנשים מורחקות בהן מהמרחב.
יש דברים שגבר מורחק בהן מהמרחב.
יש דברים שגבר יכול לעשות במרחב, ואינם מהדברים האסורים לו
ויש דברים שנשים יכולות לעשות במרחב, ואינם מהדברים האסורים לה.
אני רואה כאן סימטריה. ולא משנה שתביא עוד ועוד דוגמאות - כי לא שללתי את זה שיש דברים שנשים מורחקות מהן מהמרחב, רק הסברתי שגם גברים מוגבלים, בדברים אחרים.
אם התלונה היא על עצם זה שאי אפשר לעשות במרחב כל דבר אלא רק חלק מהדברים - אז זו תלונה בין על גברים ובין על נשים. בין על ההלכות הללו ובין על כל הלכה אחרת בתורה, זו פשוט תלונה על כך שיש מושג שמישהו מגביל אותך במשהו כל שהוא. בסיידר. אני בהחלט מצהיר על כך שהתורה מגבילה בדברים מסויימים.
במה גברים מוגבלים?שחר אורן
ואל תתיחס למציאות הנוכחית, תתיחס למרחב אוטופי.
דוגרי כלום כמעטמטייס בשחקים
** יווצרמטייס בשחקים
יש לך במקרה ספר המצוות להרמב"ם? תתחיל לקרוא אותו.הָיוֹ הָיָה
ותגלה כל מיני דברים שגברים מוגבלים בהם.
חי סנדלי, נמאס מהויכוח המעגלי והמגוחך הזה. מישהו שכנע אותכם שנשים הן מסכנות ואומללות ואתם מנסים בכל הכח להראות למה הוא צודק, גם כשהאמת מתנוססת לכם מול הפרצוף בצבע אדום זרחני.
אני אשמח לדוגמאות (אני אדם עצלן)שחר אורן
אתה תמיד מוזמן לעזוב אותו.
...הָיוֹ הָיָה
נניח ויש לי גוף מחוטב ונהדר, ומוכנים לשלם לי מליונים על דוגמנות בוקסרים, אני יכול?
נניח ויש לי כישורי משחק מעולים בלשחק זוגיות, ומזמינים אותי לשחק סרט אינטימי, אני יכול?
נו באמת, אתה בחור רציני, תחשוב ותמצא.
ואני חושב שזה באמת מה שאני אעשה. חושב שהבהרתי היטב את הדברים, השומע ישמע והחדל יחדל
זה מה שאסור לשתי המיניםמטייס בשחקים
וכן להיפך.שפרינצא בוזגלו
כבר כתבתי למלעלהחושבת בקופסא
את רוצה דוגמאות לחובות הנוספות של בנים? - נוער וגיל ההתבגרות
אבל רשימות הן לא פתרון, תראה מה שכתבתי למטה, זה הנושא האמיתי.
כן, במציאות האמיתית אנחנו יושבות מדוכאות במרתף עם שאלים - נוער וגיל ההתבגרות
לגבי הקישור השני חושבת בקופסהמטייס בשחקים
לא, זה ממש לא "כל אחד והרמה שלו"חושבת בקופסא
פשוט אנשים שבאים עם התלונות האלה אין להם הרבה בסיס, אז אין עם מה לעבוד ולתת הסברים כי אתה לא הולך להקשיב בלי שתברר כמו שצריך את האמונה שלך.
ספר הלכות לא עוזר לי עכשיו בתכלס מה הולך בשטח דבר איתימטייס בשחקים
כן, במציאות האמיתית אנחנו יושבות מדוכאות במרתף עם שאליםחושבת בקופסא
חובת ההוכחה עליך. למה שתבוא עם טענות מגוחכות והצדק שלהן הוא בררת המחדל?
אנשים שמתלוננים על דיכוי ברוב המוחלט של המקרים לא ממש דתיים
וכל הגבלה חונקת, והם לא מקבלים את סמכות ההלכה, התורה, והקב"ה ופה הבעיה.
התלונות האלה הן רק סימפטום.
נשים שמפריע להן מסיבות שבהן שרים רק גברים- בד"כ לא מארגנותשפרינצא בוזגלו
אותם.
ונניח שמפריע לי שבכל מסיבה עם גברים תמיד יהיה זמר, אני אאלץ להגיד תודה שהזמינו אותי.
במסיבה שלי אזמין את מי שאני רוצה ואשים איזו מוזיקה שאני רוצה- מי שלא מוצא חן בעיניו מוזמן לעוף!
זה בדיוק כמו שכשאני מוזמנת לחתונה ויש שם אוכל שאני לא סובלת- אבל אני לא יכולה להגיד דבר, הזמינו אותי? אגיד תודה ואהנה ממה שיש, לעומת זאת בחתונה שלי אדאג שיהיה אוכל טוב שאני אוהבת.
ואם זה יהיה אירוע יישובי?שחר אורן
אירוע כזה אמור להיות לרווחת כל התושבים ולא רק לרווחת המארגנים.
לא אני ארגנתי אותו,שפרינצא בוזגלו
לי אין עצבים לארגן אירוע ולדאוג להכל- לכן ישנו מישהו שבחרתי בו על אף שידעתי על הדעות ה'חשוכות' שלו כלפי נשים, הוא דואג לכל מה שצריך, ומכיוון שהעברתי אליו מיוזמתי את האחריות על ניהול האירוע הוא יכול לעשות בתקציב כאוות נפשו, כן, מותר לו לא לפרנס את נטע ברזילי...
אילו אני הייתי מארגנת את האירוע יתכן והכל היה נראה אחרת.
ביום בו אבחר במישהי שחושבת כמוני לנהל את התקציבים והאירועים יהיה לי יותר נחמד, אבל לא בחרתי בה מישומה...
אני לא שואל מבחינתך אלא מבחינתושחר אורן
תפקידו הוא לארגן אירוע שיתאים לכל התושבים.
...שפרינצא בוזגלו
אבל מכיוון שמי שבחר בו עשה זאת על אף דעותיו ה'חשוכות' וה'מפלות'- אני נתתי לו את זכות הבחירה, סמכתי עליו בזמנו.
ונניח שגם אם בחרתי ביריבו הפוליטי בעל הדעות ה'נאורות' אך הוא לא נבחר- במדינה דמוקרטית הרוב קובע.
אאלץ לסבול בשקט, כך עובד ההגיון של הדמוקרטיה, מפריע לי שיש דמוקרטיה? אאלץ לעבור לסין.
מי שזה מפריע לו היה אמור לחשוב ע"כ לפני מעשה (הבחירות), אולי יסיקו מסקנות להבא.
על המונח עריצות הרוב שמעת?שחר אורן
נכון שזה מצב שבו הרוב כופה על המיעוט,שפרינצא בוזגלו
זו מערכת דמוקרטית- וכמו בכל מערכת יש בה מעלות וחסרונות.
יש כאלו שסובלים מהדמוקרטיה, אבל גם לסובלים ברור שהיא עדיפה ע"פ מונרכיה או דקטטורה.
הם מתנחמים בכך שעם לובינג ראוי ומספיק משאבים יום יבוא והדמוקרטיה תהיה לצידם.
אני יגיד לך תאמת ? אף בן כמעט לא שומר עיניים אף אחד לא אוכלבלונדינית עם גוונים
לך תראש לשמור עיניים לי אוכלים תראש ללכת צנוע .
ואני מסכימה עם שחר אורן . פשוט לא יפעילו ולא יתנו לזמרת לשיר
אז מה את אומרת בעצם?מטייס בשחקים
שקר.הָיוֹ הָיָה
זה מצחיק, על סמך מה את אומרת את זה? היית פעם בן?
ואם כן - אז מה בדיוק התלונה שלך? את מסכימה שגם לגברים יש חיובים וקשיים וגם לנשים יש, אבל מתלוננת שהגברים לא שומרים והנשים כן? תחשבי רגע מה התלונה כאן.
ואני תכף אענה למה ששחר כתב.
אני ממתין.שחר אורן
אף אחד לא באמת יודע אם אתה שומר או לא .. ועל בנות רואים אתזהבלונדינית עם גוונים
לכן הבנות באמת חייבות לללכת צנוע והבנים כל אחד עושה מה שבלו
חסרים דברים שכן יראו אם אני שומר? נו באמת.הָיוֹ הָיָה
ושוב: גם אם כן, אז התלונה שלך היא "איזה מעצבן שבן יכול לעשות עבירות ובת לא"?
אז סורי, זו לא תלונה על הדת, הדת אוסרת גם על הגבר לעבור עבירות. אי אפשר להתלונן על הדת בתלונה שאומרת "למה הוא יכול לעבור על הדת ואני לא"..
שנשים תמיד יצטרכו להיות בצד ומופלות ואל תגיד לימטייס בשחקים
מה שנכון נכון אשמח לתשובה
לגמריי מסכימה עם מטיס..בלונדינית עם גוונים
תשובה?מטייס בשחקים
את עיוורת?שפרינצא בוזגלו
סליחה! אבל הייתי חייבת...
אני רואה גברים דתיים שמגיעים לעיר שלי מכל מיני סיבות, ואני רואה את המאמץ שלהם לשמור על העיניים!
אני רואה את המאמץ של בחורי הישיבות פה להוריד את הראש, לכבוש עיניים בקרקע למרות שאני מניחה שמאד קשה להם! אני יודעת שאם היו אוסרים עלי להסתכל על משהו- לא הייתי עומדת בכך! זה נסיון כ"כ קשה, אני רואה גבר שומר עיניים ואני אומרת לעצמי בלב כמה אני מעריכה אותו, כמה אני רוצה בעל כמותו, אני מעריצה אותם!
ואת על סמך כמה מקרים של גברים שלא עשו את התפקיד שלהם קובעת שכל הגברים לא שומרים עיניים?
את לא נורמאלית! זה לא פייר כלפיהם מה שאת אומרת עכשיו! צאי לרחוב ותסתכלי בעיניים אוביקטיביות כמה מהדתיים משתדלים שלא להסתכל עליך, כמה מהדתיים משפילים עיניים לרצפה...
אני מקווה שאת גרה באזור שיכול ללמד אותך על ה'טופ' של הגברים.
בהצלחה לך.
אני עיוורת ..בלונדינית עם גוונים
סליחה שאני מתערב בויכוח בנות אבל זה לא קשורמטייס בשחקים
אז עם כול הכבוד לכמה אברכים מרמת גן תתאברכו בשקט לא כולם כמוכם ממש לא
ב. זה לא משנה היחס לנשים על פי התורה לא משתנה היום שמעתי זום של אחותי הקטנה וחטפתי חום! בואנה אשכרה היא אמרה להם במילים אחרות אותו תוכן "אתם נשים סתמו תפה שלכם אסור לנו (לבנות) לשיר ולרקוד אסור לנו להתלבש ככה וככה אסור לנו לדבר בקול ברחוב כאילו בואי תחנקי אותם בתוך כלוב עם זכוכית שחורה וזהו עכשיו תגידו זה לא משנה באמת בקטנה כול כבודה וכו די. מספיק עם השקרים באמת.
אני הולך ומשתכנע במה שכתבה חושבת בקופסא..הָיוֹ הָיָה
אתה לא מדבר מתוך הגיון ולא חושב על מה שאתה אומר, אתה סתם עצבני על היהדות ויורה עצבים לכל הכיוונים, בלי לחשוב שניה אם יש צדק בדבריך..
באמת שדיון כזה הופך להיות חסר טעם.
טוב בסדר נגיד שיהיה לך תשובה למה שכתבתי שם תגיד לימטייס בשחקים
אין שאלה, אז אין לי איך לענות תשובה.הָיוֹ הָיָה
אני יודע לענות תשובות לשאלות, לא יודע איך עונים תשובות לעצבים. לא הכשירו אותי בנושא.
לגהי היחס המפלה שיש בתורה לנשים גאוןמטייס בשחקים
משום מה נדמה לי שכבר עניתי על זההָיוֹ הָיָה
תשתדל להתנהל יותר בבגרות, זה יגרום שיותר יכבדו אותך.
אני הסברתי היטב שאין שום יחס מפלה, ואתה פשוט צעקת בעצבים בלי להביא שום טיעון ענייני. אז כאמור - לעצבים אינני יודע לענות. כשתהיה לך שאלה תודיע
שלחת תשובה? לא ראיתימוזר אני יבדוק שנייהמטייס בשחקים
ממש הרבה זמרות 2 וחצי זמרותמטייס בשחקים
א כול ההשןןאה למה שלבנים מותר מבחינה דתית במרחב הציבורי ובכללי הוא הרבה יותר מותר לבנות לדבר בקול ברחוב? - לא מותר לשים בושם שיריחו?- לא מותר להם לשיר מול בנים?- לא
בוא, תהיה דוגרי שנייה למי אסור יותר כאילו כול מה שאמרנו שאסור לבנות אפשר להגיד שאסור לבנים אבל מה אכפת לך אתה יושב במרפסת ואומר אם אין לחם שיאוכלו עוגות זה לא פייר פשוט..
מה זה משנה כמה יש? כל מי שרוצה יכולה.הָיוֹ הָיָה
חמודל'ה מתוק'לה. זה לא רק שלאשה אסור לשיר, אלא גם שלי אסור לשמוע, לא רק שהיא מוגבלת בבושם - אלא שגם לי אסור להריח.
אז למה אתה מתמקד דווקא באיסור עליה ולא באיסור על הבנים?
כי אתה עצבני על ההורים שלך או הישיבה שלך ומנסה לדפוק את היהדות, ולא שם לב שהאמירות שלך לא מחזיקות מים. לבריאות.
זה לא אכפת שאתה לא יכול להריח אתה צדיק לה אסור אתה מבין?מטייס בשחקים
זה כמו שתגיד למישו את לא יכול להביא מוצר מסוים בארץ כי לאמטייס בשחקים
מה?הָיוֹ הָיָה
חבוב, אני מתחנן אליך בפעם השלושמאות: תחשוב שניה לפני שאתה כותב דברים, רק לחשוב, מה כבר ביקשנו.
אתה לא חושב על מה שאתה אומר, אתה סתם כותב בעצבים ואימפולסיביות.
אתה יכול רגע לנשום עמוק ולהסביר בשפה ברורה ונורמלית מה בדיוק המשמעות של המשפט הזה שכתבת? מה הוא? קושיה? תירוץ? אוקימתא? מה באת לומר בזה? מה אני אמור להבין מזה? כי אני לא רואה כאן כלום פשוט. רק רשימת מילים עצבניות שאפילו לא מתחברות למשפט תיקני אחד.
תירוצים תמיד יהיה לך תענה דוגרי פעם אחת על השאלות שךי אנימטייס בשחקים
חושב שהייתי די ברורמטייס בשחקים
ואני לא צדיקה? רק הוא צדיק?שפרינצא בוזגלו
זה לא קשור בכלל לצדיקות, זה קשור למותר אסור וללוגיקה הלקויה של הטיעונים שלך שלא מחזיקים מים.
זה קצת מתסכל שבת צריכה להזכיר לך מה אסור לגברים...שפרינצא בוזגלו
אסור לך לנעוץ מבטים באישה יפה, אסור לך לשמוע אישה ששרה מושלם (יש כמה שאתה באמת מפסיד)...
לא באלי לכתוב עוד, רק ממליצה על ספר חשוב בארון הספרים היהודי בשם: קיצושו"ע.
הוא ממש יעיל למקרים בהם לא יודעים מה מותר ומה אסור <צ>.
חח אני שומע שירת נשים יסטלניתמטייס בשחקים
אני מניחה שאתה נהנה מזה, אבל אסור לך.שפרינצא בוזגלו
איך ההרגשה של לדעת שאסור לי משהו?
פחות מתעסק במה אסור ומותר..מטייס בשחקים
אז לא פלא שאתה לא רואה איפה הגברים מוגבלים...עצמי החביבה
משום מה הרבה רבנים והורים אוכלים לי תראשמטייס בשחקים
טוב לא באתי להתערב לכם בויכוח, רק לא הבנתי מה אתה רוצה..עצמי החביבה
יש לגברים הגבלות, יש לנשים הגבלות אחרות, וכל אחד יכול להחליט אם הוא הולך לפיהן...
אתה עדיין נשמע זאטוט.שפרינצא בוזגלו
פחות אכפת לי איך אני נשמע..מטייס בשחקים
יותר חשוב לי להגיד את דעתימטייס בשחקים
וואלה, חשבתי שרק לנשים אוכלים את הראש...הָיוֹ הָיָה
תראה איך אתה מנסה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.
הרי מה קרה פה? ככה סדר הדברים:
אתה אמרת שרק לנשים יש הגבלות
שפרינצא הראת לך שגם לגברים יש הגבלות
אתה ענית שאתה עובר עליהם
היא אמרה שלמעשה אתה יודע שאסור
אתה אמרת שזה לא מעניין מה אסור ומה מותר.
והוספת שחופרים לך על כל האיסורים האלו
תגיד בכנות, הטענות שלך לא נשמעות לעצמך טמבליות?
אתה לא רואה איך אתה סותר את עצמך?
איך אתה בעצמך, בפה מלא, מראה ומודה שלפני כן פשוט בלבלת את המח?
בקיצור, כפי שכבר אמרנו: אין לך שום היגיון, אתה לא חושב על מה שאתה כותב, אתה לא מחשבן את מה שאתה אומר, פשוט מקשקש מהבטן את העצבים שלך על היהדות.
דיון זה לא, אז אני עוזב כעת את השיחה איתך. אתה לא מקשיב למה שמסבירים, לא חושב על מה שאת הטוען, אין לי חשק לבזבז את הזמן על שותף כזה לשיח.
כל טוב.
טוב טוב מה שתגיד אני אמרתי את דעתימטייס בשחקים
אואוווהההו! יפה, חשפת את עורך!שפרינצא בוזגלו
לא באמת אכפת לך מההלכה ומהקושי של הנשים.
אכפת לך שמישהו קובע לך ולעוד אחרות מה לעשות.
אתה רוצה להיות חופשי.
וזכותך כי אני לא יכולה לכפת עליך- אבל לפחות אל תתעלק על מצוקה אישית של אישה.
בהצלחה בהמשך החיים.
אההה, ותמיד נזכור שהיית נאור...
א כול לא חשפתי כי לא הסתרתימטייס בשחקים
אני יכולה להוכיח לך באופן לוגי למה אתה לא צודק, רוצה?שפרינצא בוזגלו
כן מוזמנתמטייס בשחקים
אוקי, סדר לי ברשימה מה מפריע לך.שפרינצא בוזגלו
אני אחזיר לך ברשימה משלי עם הפרכות ע"פ כל חוקי הלוגיקה.
אוקיי קצת יותר מאוחר אני כבר שעה וחצי רק מגיב זה הולכת להיותמטייס בשחקים
בסבבה שלי,שפרינצא בוזגלו
בשביל להוכיח שאתה חושב בצורה מעוותת- אחכה בשמחה.
אגב, לא אכפת לי שתחשוב באופן מעוות עד שאתה חושב עלי ועל נשים צדיקות.
אוקיי אז ככהמטייס בשחקים
ב יש משנה לא כל כך זוכר שאומרת שאדם צריך להתפלל שיולדו לו בנים ולא בנות ..
ג אסור לאישה לדבר בכול ברחוב
ד כול האיסורים של לקרוא בתורה וכו
ה עזרת נשים גם לא נראלי כל כך כיפי..
ו אסור לרקוד
יש עוד הרבה שאני לא זוכר אבל בכללי זה הגישה זה שבנות שבו בצד כאילו סוג ב..
לקח לך 20 דקות לחשוב על *זה*?חושבת בקופסא
א. הגבר מברך על כך שהוא לא אישה כי הוא לא אמור להיות אישה, כמו שהוא לא אמור להיות גוי או עבד, כל אחד במקום שהוא אמור להיות בו לפי שורש נשמתו.
נשים מברכות על כך שהן בנויות יותר לרצון האלוקי, לחיוב ולא לשלילה. אם כבר זה תפקיד יותר משמעותי.
ב. לא מכירה את המשנה הזו, אבל אני מניחה שזה קשור לקשיים של העת העתיקה, הולדת בת היה אומר חובה כלכלית לנדודיה, והולדת בן היה עוד כוח עבודה.
ברוך ה' שזה לא המצב שלנו ככה, אין מה להתלונן שפעם היה גרוע.
ג. כותבים קול. רק מראה כמה השקעת ברשימה הזאת.
אני לא מכירה את זה, ולא שיצא פעם לצעוק ברחוב, יש לי טאקט וכנראה שזה מקושר לצניעות. ושוב אני לא מכירה את זה, אז זה כנראה מנהג או משהו, או סתם טלפון שבור שקבלת- תביא מקור.
ד. לנשים אסור לעשות את זה קריאה בטעמים היא כמו שירה, וגם אי אפשר שמישהו שלא מחויב יוצא מחויבים ידי חובה.
ה. לא נראה לך כייפי? שאלת פעם מישהי? או שהנחת דברים משחירים על יהדות כדי שלא תצטרך להתמודד?
אני אתחיל לחפור על שטיות של מרחב נשי יחודי או כל מיני.
לא כ"כ רואים או שומעים טוב את החזן, זה נראה לי החיסרון היחיד, והוא לגמרי תלוי באקוסטיקה ובמבנה הבניין, לא ממש בעיה רוב הזמן.
תמיד יש מקום ישיבה כי הרבה נשים לא מגיעות, אנחנו זורקות סוכריות בבר מצוות, יש המון סידורים כנ"ל.
אבל זה לא משנה כי זה רצון ה'. גם אם זה "לא כייפי".
ו. איפה שמעת שאסור לרקוד? אסור לרקוד ליד גברים, אבל יש לנו (לא בזמני קורונה) כל דקה הרקדות באולפנא, ובבית כנסת גם בעזרת נשים בשמחת תורה. איזה אסור ואיזה נעליים?
מאיפה השגת שבנות הן סוג ב'? סוג שונה, לגמרי שונה, שיש לו התנהגות שונה, ומוח שונה, ונשמה שונה ולכן איסורים שונים ותכלית שונה אבל זה לא אומר שמישהו נחות פה.
לא חשבתי על זה 20 דקות עשיתי סתם הפסקה טחרי ששעה וחצימטייס בשחקים
א כתבתי סדר ומלכתחילה תיכננתי לכתוב קולמטייס בשחקים
לידעיתך הרחבה (?)
נדוניה הגבר נותן לאישה ולא להיפך כלומר מישהו רוצה להתחתן עם מישי הוא נותן לה מתנה והתירוץ של ידיים עובדות גרוע ומשולל כל יסוד מה הקשר לידיים עובדות בן אדם יולד ילדים בשביל ידיים עובדות ? נו באמת קצת ראליות
ד יש הלכה ברורה( אני יחפש מקור
כשאמצא אשלחמטייס בשחקים
ד אז אם אתם אומרות שאתם רוקדות אז למה לגברים מותר לרקוד לעד נשים? אאוצ'..
ה
אני מגיבה לשתי התגובותחושבת בקופסא
א. למה זה תירוצים? אישה מברכת על היותה אישה, מתאימה יותר לרצון האלוקי בצורה חיובית, וגבר מברך על אי היותו אישה כי זה לא מתאים לו כי הוא אמור להיות גבר.
זה לא מקביל כי גברים ונשים הם לא מקבילים. אנחנו שונים מהותית.
ב. נדודיה ניתנת ממשפחת הכלה אל החתן, אתה מתבלבל עם מוהר (מוהר – ויקיפדיה) שהוא הרבה פחות נפוץ.
זאת הייתה המציאות פעם, אנשים חיו מיום ליום על פת לחם יבשה, ובני אדם צומצמו ל"חובה כלכלית" ו"ידיים עובדות".
זה ממש לא בסדר, וברוך ה' שאנחנו לא במצב הזה, מה יש להתלונן על אנשים שחיו ככה בלי בררה?
בן אדם שמשתוקק לעוד יידים עובדות כדי הוא יוכל להאכיל את המשפחה שלו עושה משהו לא בסדר? איך אתה מעז לשפוט אותו?
ג. גם אם יש הלכה כזאת- אז מה? דחוף לך לצעוק ברחוב? איך זה ממפריע לשגרת חיים של בני אדם שפויים? מי שלא שפוי פטור ממצות אז זה לא מפריע לו.
ד. *אתן אומרות. בבקשה תקפיד על שפה נורמלית.
לנשים אסור לרקוד ליד גברים כי שוב, גברים ונשים הם שונים, וגבר שרואה ריקוד של אישה זה משפיע עליו בצורה שונה מאשר אישה שרואה ריקוד של גבר.
גם במחול מקצועי, ריקודי גברים הם אף פעם לא מיניים כי זה לא עובד ככה.
א-נ-ח-נ-ו ב-נ-ו-י-י-ם א-ח-ר-ת!
כמה פעמים צריך לכתוב את זה?!
נדוניה נותנת משפחת הכלה לחתן.מנסה להיות דוס
כל המשפטים לעיל נקראים טענות.שפרינצא בוזגלו
בכדי שהטענות הללו יהיו רלוונטיות לך אתה אמור להאמין למי שטען אותם, בכדי שתהיה הצדקה לקיום הדברים שאמרו אלו שטענו אותם.
זה נתון, אתה יכול להחליט אם לקיים או לא.
רק בשורה האחרונה אני יכולה לטפל מהסיבה הפשוטה, אותם אלו שאמרו את כל הדברים שציינת בנ"ל לא אמרו את הדברים שאתה טוען (הפליה לרעה של נשים מוצדקת מן התורה)- יש לך הרבה כשלי דדוקציה שאותם אני יכולה לסדר.
לטענתך נשים מופלות לרעה.
עובדה: אנשים הרבה פעמים מופלים לרעה, נשים גם, מכורח היות האישה בת אדם. האפליה הזו מתאפשרת רק עקב נוכחות של אנשים שלא טורחים לצדוק בעולם, ומחסור של לוחמי צדק שמבינים את מקור הבעיה (האפליה עצמה).
אם נניח שאתה אדם נפלא שלא מפלה אנשים וקל וחומר נשים- איך אתה יודע מה המניע של אותם מפלים? איך אתה יודע את מה שהולך להם במוח לפני שהם מפלים?
נעבור שלב בכדי להוכיח שהתורה לא מפלה נשים (לרעה) ולא נותנת תירוץ לגברים להפלות (כנ"ל) נשים:
לרוב בתורה ישנו שוויון, כאשר לה אסור לשיר- לך אסור לשמוע, כאשר לה אסור להראות את הגוף שלה- לך אסור לראות, וכן הלאה עוד ועוד...
על כל איסור שלה עומד מנגד איסור שלך.
גם כאשר אין שוויון אזי ההפליה היא לרעתכם, לדוג':
"האשה קודמת לאיש לכסות ולהוציאה מבית השבי"
"יתום ויתומה שבאו להתפרנס, מפרנסין את היתומה ואחר כך מפרנסין את היתום"
וישנן עוד הוכחות, רק שאין לי כח לחפש.
מ.ש.ל.- בתנ"ך יש יחס שוויוני.
למה מפרנסים יתומה לפני יתום חשבת על זהמטייס בשחקים
אני דיברתי על משהו שהוא בלי סיבה דגש בלי סיבה מה הקשר שלא עשני אישה? אני מחכה להסבר
אכן לא העתקתי את המשך הפסוק.שפרינצא בוזגלו
"יתום ויתומה שבאו להתפרנס, מפרנסין את היתומה ואחר כך מפרנסין את היתום, מפני שהאיש דרכו לחזור על הפתחים ואין אשה דרכה לחזור"- תראה איך התורה חסה על כבודה של אישה! היא מכירה בזאת שנשים שמכבדות את עצמן יתביישו לבקש, ולכן הסכימו שכאשר יש כסף צריך לתת אותו לאישה לפני הגבר בכדי שלא תצטרך להתבזות באיסוף כספים.
שלא עשני אישה:שפרינצא בוזגלו
אני אישית סוברת שאתם מקנאים בהיותינו נשים, ועל כן בכדי שלא תעוללו סקנדלים- תיקן הקב"ה ברכה שתגרום לכם להרגיש יותר שווים <צ>...
(@חושבת בקופסא אם אני אמשיך לדבר שטויות תעצרי אותי- טוב?)
אבל מכיוון שהראי"ה זצ"ל היה קצת יותר מחושב ממני, אתן לו את זכות הדיבור:
"עם כל היתרון של האיש הפועל והרושם את רשמי השפעתו ומפעלותיו בחיים ובעולם, הנה יש לעומת זה גם כן יתרון להאשה הנפעלת, שהיא עשויה בתכונה כזאת של קבלת רשמים, בזה שהפעולות והתעוררות המעשה העצמיות ירשם האדם על ידן בצמצום של כחו החמרי והרוחני, ויוכל לפעמים לסור על ידי זה מהמגמה האלהית העליונה. מה שאין כן התכונה הנפעלת של האשה כשהיא ישרה, היא עלולה להירשם ולהיפעל מתכונת השפע של המעשה אשר עשה האלהים, מהתכונה הישרה, כאשר עשה את האדם ואת העולם, את התוכן החמרי והרוחני שבהויה, ישר מכוון לרצונו העליון הפשוט והישר, ועל כן מברכת היא האשה בהודאה על חלקה הטוב: שעשני כרצונו".
כלומר – בתמצית: בריאת האישה "מתאימה" מראש יותר לרצון ה'. האשה מייצגת את הדברים המושלמים שאיננו לחוצים לתקן ולשנות. לעומת זאת האיש, באופיו הפעלתני, המוחצן והרועש יותר בדרך כלל, מייצג את הדברים הזקוקים לתיקון.
מובן?
ממש לא שטויותחושבת בקופסא
ברוך ה' כיוונתי לדעת גדולים, זה נותן לי רעיון...
תקשיב חבוב:שפרינצא בוזגלו
זה שהם אמורים לשמור עיניים ברור לי, מקווה שגם להם.
זה שהם נכשלים מבחירה או שלא- בהחלט מצוי ומקובל מבחינתי, אין לי את היכולת לכפות על אף אחד שומדבר.
אבל זה ברור לפי התורה וההלכה שהגבר הכי מוערך הוא זה ששומר עיניים.
ואחרי הכל אם לא באלי להתלבש בצניעות ולהקשיב לה'- אני לא יעשה זאת!
כל אחד באיזשהו שלב בחיים בוחר, הבחירה לגיטימית בעיני ה': "נתתי לפניך את החיים ואת הטוב, ואת המוות ואת הרע... ובחרת בחיים", אבל הוא מצווה עלינו לבחור בתורה, אחרי שהאדם מודע לכל הנתונים- הוא מוזמן לבחור.
והיה ובחר בתורה- הוא חי, "שנא' כי הם חיינו".
והיה ובחר שלא- אני לא יודעת מה גורלו, אבל באיזשהו שלב הוא יצטרך להתעמת מול הבחירה השגויה שלו.
אני בחרתי כבר, וכן, בחרתי שלא ללכת עם החולצה האדומה היפה.
ואם אני צנועה רק בגלל שהמורה אמרה- אני חלשת אופי! בכל מקרה אחר שהמורה לא הייתה צודקת הייתי עושה ההיפך רק בגלל שהיא מורה והיא מעיזה לקבוע לי מה לעשות, אבל מה לעשות שבמקרה הזה היא צודקת?
כמו כן הייתי שמחה שהמורות ילמדו את מהותה של מצוות צניעות באופן כזה שבנות צנועות תשמחנה בזה יותר.
סליחה שאני מתערב בויכוח..ניק כמעט בלי ראש
אבל אני מכיר מלאא נערים בגילי ששומרים את העיניים, אז עם כל הכבוד לחברים שלך, לא כולם כמותם.
אוקיימטייס בשחקים
מה למה אני לא הבנתי?סטלנית בפעולהאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...






