1. הסיפור על הרב עובדיה נורא מרגש, אבל כשאת כועסת על זה ש"רבנים גברים מדברים על ענייני נשים" וגוערת בהם, את בהחלט מזלזלת.
ולכן, אגב, גם מה שאמרת על הרב עמיטל או הרב חיים נבון לא רלוונטי, כי את כתבת דבר שהולך על כל רב בעולם, באשר הוא גבר. בלי שום קשר למה בפועל תהיה עמדתו
(ונ.ב. להביא את הרב חיים נבון כ"בר פלוגתא" לרב אריאל זה קצת לא רציני...)
2. לעצם הנושא שרבנים מדברים על זה ובישיבות מדברים וכו' - מה לעשות, מדברים על זה כי זה רלוונטי. כי זה דבר שמתרחש בדור וצריך לדבר עליו. אף אחד לא צריך לדבר על מעמד הגבר - כי מעמד הגבר ברור, כי על מעמד הגבר אין תנועות אנרכיסטיות שנלחמות בעמדת התורה בנושא, ואין אנשים שכותבים בפורומים של ערוץ 7 דברים שמנוגדים לתורה... וכשאין ממה להגן - אין צורך להגן. זאת בשונה מעניין מעמד האשה - שניטש על זה קרב אימים. משומן וממומן על ידי גופים שונאי תורה ויהדות.
וכאמור, רבנים מדברים על עמדת התורה גם כשזו עמדת התורה לגבי נשים, אין לנשים מונופול על העיסוק התורני בתפקידן. ואשה שחושבת שבגלל שרב הוא גבר אז הוא לא אמור לדבר עליה - יש לה בעיה חמורה מאוד ביחס שלה לתורה.
3. וגם לגבי הנאום על זה שגבר לא יכול להבין נשים, תני לי לחדש לך משו: גבר אולי לא יכול להבין נשים, אבל הוא יכול להבין תורה. כשרבנים מדברים על גיוס נשים - הם מדברים על מה התורה אומרת, ולכן לא ישאלו על זה חיילות - כי אין שום קשר בין עמדתן לעמדת התורה, כשרוצים לברר את עמדת התורה - שואלים את חכמי התורה.
את אף אחד לא מעניין חיילת ש"תראה צדדים לכאן ולכאן", אם זה מה שאת מחפשת - אז כנראה לא את עמדת התורה את מחפשת..
וכשחכמי התורה אומרים מה כתוב בתורה - לא נותר לי אלא לקוות שאת מאמינה שההוא שכתב את התורה - הוא כן יכול להבין נשים... יותר טוב גם מהנשים עצמן, כן.
4. הזכרת את דברי על המניעים וכתבת ה' יראה לעינים וכו', סלחי לי, זו דמגוגיה, אולי גם על יאיר לפיד נאמר שאי אפשר לומר עליו כלום כי אין זכות לקבוע על בנאדם?
הכלל הוא פשוט: בנאדם מביא את עצמו בצורה מסויימת. כשאשה נואמת על למה גברים מתעסקים בה ועל זה שהיא חכמה יותר מהרב אריאל - לא צריך להיות אלוקים כדי לראות כאן פמיניזם הרסני, כפרני וקלוקל. פמיניזם שהדבר האחרון שמעניין אותו עלי אדמות זה רצון ה', ובוא בעיקר עסוק בלהשיג את האג'נדות הפוסטמודרניות של עצמו.
וכן, גם כשהיא טוענת שמעמד הנשים בעולם התורני צריך להיות כמוה גברים, יאללה, בואו נעשה ראשות ישיבות, דייניות, רבניות ערים, ומה לא...
הא, הרבנים מתנגדים לזה? זה סתם כי הם גברים....
נו, מה צריך עוד כדי לראות כמה אין פה לשם שמים ואין פה אכפתיות מהתורה?
5. ה"ראיה" שלך מהאר"י היא אולי ראיה נהדרת למה זה לא התחום שלכן.... נו באמת, מצאת לך איזה אר"י ואת בטוחה שהבנת אותו ובונה עליו תילי תילים?
זה לא משנה כמה שנים רבנים עסקו "בתחום הזה", בכל דור ודור קמו עניינים חדשים, ותמיד הרבנים עסקו בזה, בכל העניינים, גם בענייני נשים. ובאף דור לא חשב אף אחד שזה לא בסדר, עד שהחליטו כמה יהודים לאמץ לעצמם את הכפירה הפוסטמודרנית מהמערב, ומנסים עוד לעטוף את זה בעטיפה עם מסווה תורני כביכול.. כאילו מחפשים את רצון ה'...
כך היה, וכך יהיה, לפחות ביהדות האורתודוכסית, ושום דבר לא ישתנה בגלל "עליית הנוקבא" שמצאת לך באר"י.
במקום להמליץ לאנשים ללמוד קבלה כדי להבין את מהות האשה, תמליצי לעצמך להבין את מהות האשה ולהפסיק להתעסק בקבלה ולהוציא ממנה כל מיני דברים מוזרים.
6. והשורש של המחלוקת בעצם: מצד אחד ניצבים אלו שמאמינים בתורה בשלמותה, כן, מאמינים גם בתפקיד שהיא הועידה לנשים לעומת התפקיד שהיא הועידה לגברים, ומבינים שהתפקיד של קביעת השאלות ההלכתיות והערכיות אכן נמצא ברובו אצל גברים. את זה מבינות גם רבניות כמו שהזכרת - הרבנית ימימה ועוד, שמת לב שמשום מה הן עצמן לא מתיימרות ליטול את הכתר שאת מעניקה להן? חשבת למה? אז אני אגיד לך למה: כי הן לא מנסות לדחוף את אפן במה שלא עניינן. הן מאמינות בתורה.
ומהצד השני נמצאים אלו שרוצים לתקן את התורה, לייפות אותה... ואז רוצים שנשים תהיינה אלו שתפסוקנה הלכה, שתנהגנה את הדור וכו' וכו', על אף שהתורה מייעדת להן תפקיד אחר - זה כבר לא מעניין... ועוטפים את זה במילים יפות ורעיונות מהאר"י..
אז בעברית פשוטה: שאלת מה העניין לקבל תפיסה מגברים ולא מנשים? התשובה היא ברורה לגמרי: כי זו הדרכת התורה. נקודה.