איזה רב אתם מרגישים שהוא הרב שלכם?קורא ממעמקים

שומעים שיעורים שלו/ הולכים לפי שיטות שלו בהלכה/ במוסר

או סתם ממש מעריכים

 

אחלה שרשורבאולפנה...

הרב שמואל אליהו, הרב קוק, והבבא סאלי!  הם יחסית שונים! ואת כולם הרבנים אני מעריכה מאוד!

 

לפי החתימה הייתי חושב גם הרב קרליבךקורא ממעמקים

חושב

במשפטים שלו כן.באולפנה...


ואוווהכול לטובה!

גם אני הרב קוק, הרב אליהו , רב אברום,אני מאוד מעריכה ואהובת ואיפלו מיערצה!

אשריך!!באולפנה...


תודה!הכול לטובה!

הלוואי ואצליח ליישם אתזה ביום יום, שלי

"יום שלי"?באולפנה...


ללא ספק מוהרא"ש.אודה ה' בכל לבב

אני שומע שיעורים שלו - ממש חזק!
לומד ספרים שלו - ממליץ לכולם!
וממש מתחבר אליו.

 

(הלחינו שיר על הפטירה שלו, וכששמעתי אותו היו לי דמעות...)

וואו זה אבאשליפצלשית~


מרן הגר''א שפירא39

לומד עליו המון. מאוד מעריך\מעריץ אותו, ומאוד אוהב את דרכו החינוכית ואת השקפתו בכללי

 

וואי וואי כולם פה מרכזניקיםקורא ממעמקים

קורץ

ברוך ה'!כן ירבו!!39


אני מאוד ממליץ לאנשיםבחור נאה

לא לשייך את עצמם לקבוצה מסויימת (עם זה בהלכה בהשקפה וכדו') שזה לפעמים גורם לאדם לא לחשוב בעצמו אלא להכפיף את דעתו עם רבנים מסוימים בלי לחשוב בעצמו. (מה שמצוי כיום הרבה בציונות הדתית עם אנשים שמכפיפים את דעתם לרבנים כגון הרב קוק, ר' אברום והרב טאו)

וכבר כתב האבן עזרא בהקדמתו לפירושו על התורה

"...כי שקול הדעת הוא היסוד,כי לא נתנה התורה לאשר אין דעת לו, ..."

והרמב"ם במורה הנבוכים חלק א פרק ב' 
וזה כי השכל אשר השפיע הבורא על האדם, והוא שלמותו האחרון הוא אשר הגיע לאדם קודם מרותו, ובשבילו נאמר (וצוה) בו שהוא בצלם אלהים ובדמותו, ובגללו דבר אתו וצוה אותו כמו שאמר ויצו ה' אלהים ולא תהיה הצואה לבהמות ולא למי שאין לו שכל, ובשכל יבדיל האדם בין האמת והשקר, 

אפשר כמובןגעלערנטער

להתווכח עם הרב אבל בסוף לקבל את דעתו גם אם לא מסכימים. (בכלל אין חובה שיהיה לך רב). עדיף לקבל את דעת הרב בלי לחשוב מאשר לחשוב ולא לקבל דעת רבנים.

לא נכוןבחור נאה

הכי חשוב לחשוב, ולהשתדל להסמיך את מחשבותתיך לרבנים מסוימים

לא תמיד קל לחשובקורא ממעמקים

בטח למי שאין לאבא שלו רב מובהק, לא כולם מסוגלים לעשות את זה ובטח ובטח לא בגיל ההתבגרות

"עשה לך רב"געלערנטער

זה מה שקורה כשאתה חושב ולא מקשיב לחכמינו

עיין בפירוש הרמב"ם שםבחור נאה

תראה שהמטרה בזה שכן תחשוב בעצמך

..-אני :)

רב אברום זצ"ל והבן שלו רב יעקב שפירא

הרמב"םבחור נאה

אבל הוא ראשון אז זה קצת רחוק אז מרבותינו האחרונים הייתי אומר...

הרב יחיא קאפח, הרב יוסף קאפח, הרב סולובייצ'יק וכמובן הרב קוק (אגב הוא מהבודדים שלא החרים את הרב יחיא קאפח המבין יבין) 

ונניח רב בן דורנו?קורא ממעמקים

נניח אני בעיקרון נמשך לסגנון של הרב אייל ורד והרב דב ביגון

ואוו מגניב!באולפנה...

מזכיר לי את אבא שלי..

 

לא רוצה עדיין לקבוע מי הרב שליא אידישע קאפ

אבל אחד מתלמידי הרצי"ה...

הרב צב"י, רב מרדכי והרב יעקב אריאל.

וואי תכלס הרב יעקב אריאלקורא ממעמקים

ממש

אהנבוכי הדור

@הולך בטל לכן אתה צריך את הסרטון?

אשלח תמונהנבוכי הדור

בסופו של דבר הוא גם מורי ורבי המובהק ביחד מו״ר הרב שיצא לשבתון

...געלערנטער

הרב יוסף קלנר ללא ספק.

וגם הרב אליעזר קשתיאלגעלערנטער


והרב אבינר והרב יגאל לוינשטייןגעלערנטער


מתחבר לקו של הרב דוד חי הכהןחומש תחילה


מה זה לקו? לקהילה?פצלשית~


גם לקהילה גם לדרך ועודחומש תחילה


ממ.. עוד לא החלטתי אבל קוראת\שומעת דברים שלאני ועצמי:)

הרב אבינר (בעיקר),  הרב דוד חי הכהן, הרב טאו, ובכללי הרב קוק, הרב צבי יהודה.. (למרות שפחות דברים שלהם.. אבל זה הקו..)

זה הקו😂קורא ממעמקים

תרתי משמע

 

הרב דוד פחות קוווניקחומש תחילה


הוא מאוד לא...הָיוֹ הָיָה


אתה מכיר?חומש תחילה


אני מאודחומש תחילה


לא ממש הוא קצת קוהשם הוא המלך ..


הוא הכי לא קו שבעולם.הָיוֹ הָיָה

הוא מרכזניק מושבע בלב ונפש, אין לו שמץ של בדל של צל של קשר לקווניקים.

מרכז זה הההההקו אגב אני לומד בישיבה שלו אז ....השם הוא המלך ..


לא, כבודו מתבלבל, מרכז זה ההיפך מהקו.הָיוֹ הָיָה

ה"קו" זה הסגנון של הר המור, ומרכז זה בדיוק ההיפך.

 

ראה כאן: ישיבות הקו – ויקיפדיה

צודק טעות חחחחחחחחחחוזר ביהשם הוא המלך ..


מההקורא ממעמקים

גוש זה ההפך אחי

מי אמר גוש?חומש תחילה


נשמה כללית אמר שמרכז זה ההפך מהקוקורא ממעמקים

בעיקרון הגוש זה ההפך מהקו

אמנם מרכז וישיבות הקו התפצלו אבל הם  באותו ראש

בסדר אבל גם מרכז הם לא קו-אני :)


כולנו עם ישראלחומש תחילה


למה?חומש תחילה

כאילו איך?

 

ממ לאמשנה..פצלשית~


זה לא סותר.הָיוֹ הָיָה

גוש זה דבר אחד, מרכז זה דבר שני, והקו זה דבר שלישי.

מה זה קווניקים ?פצלשית~


יאללה מה אנלא מקירה תקו? זה של מרכז?פצלשית~


הר המור ושלוחותיהקורא ממעמקים


כןכן הבנתי אתזהפצלשית~


וואוו יש המוןןאמונתי????
הרב שמואל, הרב אלישע וישליצקי, הרב קוק, הרב צבי יהודה, הרבי מסלונים, האש קודש, אממ ואוו מקווה שלא פספסתי אבל יש הרבהה
איך כולם פה עם הרב קרליבך בחתימה אבל אף אחד לא אומר אותוווקורא ממעמקים


חחחחחחחחומש תחילה


יאוו ידעתי ששכחתי מישו...אמונתי????
אין על רבי שלוימלה!!! הוא הרב בהא הידיעה!!
וגם כמובן הרב של האולפנה שלי.באולפנה...


שאלה נהדרתekselion

מבחינת השקפה: כמובן שהרב קוק 

מבחינת פרשנות: רד"ק ומלבי"ם

מבחינת רבנים שאני אוהב לשמוע : הרה"ג אורי שרקי, הרה"ג אשר וייס, הרה"ג יוסף בן פורת, הרב חגי לונדין

יש עוד הרבה שבטח שכחתי

הרב שמואל אליהו, הרב קוקאולפנסיטיתתת

ורבי נחמן..אממ ממש מתחברת.. ויש לנו גם רב של המשפחה..הרב שמעון כהן למי שמכיר..

עכשיו שאני חושבת על זהבאולפנה...

וואלה זה שאלה קשה! אני רואה פה את כול הרבנים שאתם כותבים. ואני כזה אומרת "ואוו גם ממנו אני לוקחת, והוא אומר איזה משפט כזה" וכו..  כאילו מכול רב אני לוקחת ממנו איזה משהוא. נגיד לפי צניעות הלכות וכו.. לפי הרב שמואל אליהו!
לפי אמונה, רבי נחמן! ועוד מלא רבנים.. וגם בכללי טוב שיש לכול אחד רב שהוא הולך בדרכו זה עוזר המון! (לי אישית) 
 

כרגע אני הולך לפי הרב של אבא שלישפיר כאמרתי
אבל שנה הבאה אני רוצה ללכת לרמת גן אז זה בטח יהיה הרב יהושע/הרב אריאל
...פצלשית~
עבר עריכה על ידי פצלשית~ בתאריך ט"ו בשבט תשפ"א 21:57

 

בתאכלס אינלי רב ספציפי בעינייני אמונה ומוסר ישלי מלא בעיקר מעריכה תרב רונן חזיזה מקשיבה לו מלא..

בקטע הילכתי הרב שההורים שלי הולכים לפיו..

 

אממ הרב מורדכי אליהו ממש הערצתי בקטנותי וגם עכשיו והרב קוק 

וזהו אנלא מכירה רבנים גם קרליבך 

והבית שלנו זה מאוד ברסלב כזה המרא"ש אז מתחברת לזה גם אבל יותר לרב קוק וכתביו יותר מדבר אלי..

 

וממש אהבתי תשאלה אשריינו

..הכל טוב:-)

הרב מרדכי אליהו זצ"ל

וואוא-מ-ת

בהלכה כרגע אבא שלי (רב) עד שאהיה מספיק שנים תלמיד של מישהו

אמונה ומוסר יש כמה אבל הכי הרבה (דווקא לא לומד אצלו אלא שומע הקלטות!)-הרב אליעזר קשתיאל!! מעריץ!! מובן בטירוף, תופס את הנקודה ונותן הגדרות מדויקות למושגים. אין כמוהו!

תאמת שאף רב..חתיכת עולםאחרונה


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך