שומעים שיעורים שלו/ הולכים לפי שיטות שלו בהלכה/ במוסר
או סתם ממש מעריכים
שומעים שיעורים שלו/ הולכים לפי שיטות שלו בהלכה/ במוסר
או סתם ממש מעריכים
הרב שמואל אליהו, הרב קוק, והבבא סאלי! הם יחסית שונים! ואת כולם הרבנים אני מעריכה מאוד!
![]()
גם אני הרב קוק, הרב אליהו , רב אברום,אני מאוד מעריכה ואהובת ואיפלו מיערצה!
הלוואי ואצליח ליישם אתזה ביום יום, שלי
אני שומע שיעורים שלו - ממש חזק!
לומד ספרים שלו - ממליץ לכולם!
וממש מתחבר אליו.
(הלחינו שיר על הפטירה שלו, וכששמעתי אותו היו לי דמעות...)
לומד עליו המון. מאוד מעריך\מעריץ אותו, ומאוד אוהב את דרכו החינוכית ואת השקפתו בכללי
![]()
לא לשייך את עצמם לקבוצה מסויימת (עם זה בהלכה בהשקפה וכדו') שזה לפעמים גורם לאדם לא לחשוב בעצמו אלא להכפיף את דעתו עם רבנים מסוימים בלי לחשוב בעצמו. (מה שמצוי כיום הרבה בציונות הדתית עם אנשים שמכפיפים את דעתם לרבנים כגון הרב קוק, ר' אברום והרב טאו)
וכבר כתב האבן עזרא בהקדמתו לפירושו על התורה
"...כי שקול הדעת הוא היסוד,כי לא נתנה התורה לאשר אין דעת לו, ..."
והרמב"ם במורה הנבוכים חלק א פרק ב'
וזה כי השכל אשר השפיע הבורא על האדם, והוא שלמותו האחרון הוא אשר הגיע לאדם קודם מרותו, ובשבילו נאמר (וצוה) בו שהוא בצלם אלהים ובדמותו, ובגללו דבר אתו וצוה אותו כמו שאמר ויצו ה' אלהים ולא תהיה הצואה לבהמות ולא למי שאין לו שכל, ובשכל יבדיל האדם בין האמת והשקר,
להתווכח עם הרב אבל בסוף לקבל את דעתו גם אם לא מסכימים. (בכלל אין חובה שיהיה לך רב). עדיף לקבל את דעת הרב בלי לחשוב מאשר לחשוב ולא לקבל דעת רבנים.
הכי חשוב לחשוב, ולהשתדל להסמיך את מחשבותתיך לרבנים מסוימים
בטח למי שאין לאבא שלו רב מובהק, לא כולם מסוגלים לעשות את זה ובטח ובטח לא בגיל ההתבגרות
זה מה שקורה כשאתה חושב ולא מקשיב לחכמינו
תראה שהמטרה בזה שכן תחשוב בעצמך
רב אברום זצ"ל והבן שלו רב יעקב שפירא
אבל הוא ראשון אז זה קצת רחוק אז מרבותינו האחרונים הייתי אומר...
הרב יחיא קאפח, הרב יוסף קאפח, הרב סולובייצ'יק וכמובן הרב קוק (אגב הוא מהבודדים שלא החרים את הרב יחיא קאפח המבין יבין)
נניח אני בעיקרון נמשך לסגנון של הרב אייל ורד והרב דב ביגון
מזכיר לי את אבא שלי..
אבל אחד מתלמידי הרצי"ה...
הרב צב"י, רב מרדכי והרב יעקב אריאל.
ממש
@הולך בטל לכן אתה צריך את הסרטון?
בסופו של דבר הוא גם מורי ורבי המובהק ביחד מו״ר הרב שיצא לשבתון
הרב יוסף קלנר ללא ספק.
הרב אבינר (בעיקר), הרב דוד חי הכהן, הרב טאו, ובכללי הרב קוק, הרב צבי יהודה.. (למרות שפחות דברים שלהם.. אבל זה הקו..)
תרתי משמע
הוא מרכזניק מושבע בלב ונפש, אין לו שמץ של בדל של צל של קשר לקווניקים.
גוש זה ההפך אחי
בעיקרון הגוש זה ההפך מהקו
אמנם מרכז וישיבות הקו התפצלו אבל הם באותו ראש
כאילו איך?
גוש זה דבר אחד, מרכז זה דבר שני, והקו זה דבר שלישי.
מבחינת השקפה: כמובן שהרב קוק
מבחינת פרשנות: רד"ק ומלבי"ם
מבחינת רבנים שאני אוהב לשמוע : הרה"ג אורי שרקי, הרה"ג אשר וייס, הרה"ג יוסף בן פורת, הרב חגי לונדין
יש עוד הרבה שבטח שכחתי
ורבי נחמן..אממ ממש מתחברת.. ויש לנו גם רב של המשפחה..הרב שמעון כהן למי שמכיר..
וואלה זה שאלה קשה! אני רואה פה את כול הרבנים שאתם כותבים. ואני כזה אומרת "ואוו גם ממנו אני לוקחת, והוא אומר איזה משפט כזה" וכו.. כאילו מכול רב אני לוקחת ממנו איזה משהוא. נגיד לפי צניעות הלכות וכו.. לפי הרב שמואל אליהו!
לפי אמונה, רבי נחמן! ועוד מלא רבנים.. וגם בכללי טוב שיש לכול אחד רב שהוא הולך בדרכו זה עוזר המון! (לי אישית)
בתאכלס אינלי רב ספציפי בעינייני אמונה ומוסר ישלי מלא בעיקר מעריכה תרב רונן חזיזה מקשיבה לו מלא..
בקטע הילכתי הרב שההורים שלי הולכים לפיו..
אממ הרב מורדכי אליהו ממש הערצתי בקטנותי וגם עכשיו והרב קוק
וזהו אנלא מכירה רבנים גם קרליבך
והבית שלנו זה מאוד ברסלב כזה המרא"ש אז מתחברת לזה גם אבל יותר לרב קוק וכתביו יותר מדבר אלי..
וממש אהבתי תשאלה אשריינו
הרב מרדכי אליהו זצ"ל
בהלכה כרגע אבא שלי (רב) עד שאהיה מספיק שנים תלמיד של מישהו
אמונה ומוסר יש כמה אבל הכי הרבה (דווקא לא לומד אצלו אלא שומע הקלטות!)-הרב אליעזר קשתיאל!! מעריץ!! מובן בטירוף, תופס את הנקודה ונותן הגדרות מדויקות למושגים. אין כמוהו!
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...