אין לי כוח למסרים ולרצונות וזה מה שטוב בשבילנו.- זה לא קונה אותי.
נמאס לי שאנשים מתים,
נמאס לי שהפסיקו החיים.
נ מ א ס ליייייי!!!
אני כועסת!
#סוף פריקה
אין לי כוח למסרים ולרצונות וזה מה שטוב בשבילנו.- זה לא קונה אותי.
נמאס לי שאנשים מתים,
נמאס לי שהפסיקו החיים.
נ מ א ס ליייייי!!!
אני כועסת!
#סוף פריקה
תדמייני כלב. הכלב הזה צולע, בעליו החליט לקחת אותו לוטרינר. הוטרינר אמר שיש לכלב גידול סרטני ברגל וחייבים לעקור לו את הרגל ואם לא הכלב ימות. יום הניתוח הגיע ועקרו לכלב שלנו את הרגל.
מנקודת המבט של הכלב חבורה של אנשים לא מוסריים פשוט עקרו לו את הרגל. אך באמת הבעלים ידע שאם לא היו עוקרים לכלב את הרגל הוא היה מת.
למה הדבר דומה.
בני האדם הם כמו הכלב, לא משנה כמה פעמים תנסה להבין למה הבעלים (הקב"ה) עושה את מה שהוא עושה לא תצליח (שהשכל של האדם הוא כמו השכל של הכלב) אך אנו יודעים שכמו שבאמת הבעלים של הכלב הוא זה שעשה את הדבר הנכון כך גם אצלנו הבעלים הוא זה שעושה את הדבר הנכון.
המציאות תמיד תיהיה כואבת.
אבל זה כמו שלתינוק כואב לקבל חיסון, ולכלב כואב להיעקר רגל.
מספיק האמונה בה' כדי להבין שלא משנה מה יקרה תמיד יש ספקטרום מוסרי שלא בר השגתנו.
תאמת ישלי תקופות שפעם אחת סבבה ופעם אחת מבואסת טילל. מנסה לראות מה ה' אומר לי, כשקשה לי, מה הוא רומז לי. זה עוזר לי ברמות, וגם מה שגם עזר לי זה פשוט לבכות, כן להוציא את הכל מהלב שלייי, לדבר עם חברה שאני אוהבת ונותנת לי כח.
א. אני אטומה
ב. לדבר ולבכות אל מכשיר סלולרי רק מגדיש את השיאה.
ג. משתדלת אבל דאייי לא בא לי נמאסס ואין גם על מי לכעוס בלי לכפור.
אבל- תרשה לי להיות ילדה קטנה:
ה' יכול הכל. נכון?
הוא יכול לעשות את הדבר שנכון לנו וגם שאנחנו נראה את...
הוא יכול לשנות את הדרך...
הוא יכול להראות לנו שהוא כאן...
מספיק אמונה בה'. צודק.
אבל כרגע היא מבולבלת.
תראי, חשוב להבין דבר יסודי ומרכזי.
הקב"ה לא עובד אצלנו אנחנו עובדים אצלו. ואמשיך...
אני ממליץ לך לעיין בהקדמת הרמב"ם למסכת אבות (שמונה פרקים לרמב"ם) פרק ח'.
שם הוא כותב שהקב"ה לא מנהיג את העולם בכך שכל דבר שקורא בעולם זה הוא (הקב"ה) עושה (שאם כן זה יוצר מצב שכל דבר שקורא בעולם זה מה' ואם כן אז זה בעצם לא מסתדר עם האמונה בשכר ועונש שה' לא יכול להעניש את עצמו... ממליץ לעיין שם). אלא הוא ברא את חוקי הטבע שהם מנהיגים את העולם (והוא מעין משקיף על הכל מלמעלה). אם זאת יש התערבות חיצונית של הקב"ה (ניסים) אך איננו באמת יודעים מתי דבר שקרה הוא נס ומתי הוא טבע.
אז אל תחשבי שהקב"ה הוא זה שמשים עלינו את כל המצבים האלה אלא כל מה שקורה קורה בדרך הטבע.
אז השאלה בעצם היא למה הקב"ה לא עוצר את זה מלקרות, ואסביר
אם לא היית אי פעם מקבלת כוייה (ולא הכרת מישהו שזה קרה לו) היית מפחדת לשחק באש??
כך גם אצלנו בני האדם, אנחנו לפעמים צריכים לחטוף דרך הטבע כדי ללמוד איך להמנע ממצבים כאלה בעתיד (שככה עובד הטבע).
והקב"ה אם הוא היה מונע מאיתנו כל פעם להיפגע האם היינו באמת חיים בעולם?? אם ההורים שלך היו מביאים לך כל מה שביקשת היית מרגישה שאת אוהבת אותם "ללא תנאים"?? לא, צריך לחוות הורים שאומרים לא לפעמים רק כך נלמד לאהוב את ההורים ללא תנאים. וכך גם הקב"ה
מקווה שעזרתי לך
עזרת.
עזבי שניה טוב לנו לא טוב לנו וכל המסרים וזה..
שיהיה לך ברור, שהוא כואב כל סבל.
אוהו כואב.
הכאב שלך שפרקת פה - הוא מליונית מהכאב שכאוב לו כשהוא "צריך" לעשות את זה...
"עמו אנוכי בצרה"... הוא איתנו, בסבל שלנו, בוכה יחד איתנו...
אחד הדברים הנוראים בעבירות שלנו, זה שלא רק שגרמנו לו צער בעבירות, אנחנו גם כביכול מכריחים אותו להעניש אותנו, ובזה הוא מצטער שוב, בכפליים..
וה' אבל סובל ביחד איתנו..זה בדיוק כמו שהוא אמר כמו תינוק שמקבל זריקה כואבת והוא לא יודע שזה לא לטובתו..מצד שני האמא\אבא שעשוים לו את החיסון לא שמחים לראות אותו סובל..הם מצטערים איתו ביחד, ככה גם ה' איתנו
חסרת טאקטרק חבל שבנסיבות האלו....
כיף לי שאת מזדהה אבל עצוב לי שזאת המציאות...
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...