גוש קטיף😟כתום עולה????
איך אתם עם היום הזה?
ואיי זה פשוט עצוב ברמותתת ומה שהכי מתסכל זה התחושה שאי אפשר לעשות כלום...
אם יש לימשהו סרטונים על הגוש והפינוי אשמח שתשלחו..
/>אממ ויש פה חברה שהספיקו לבכות כבר או שאני היחידה?


אגב, מישהו פה היה מהגוש/ההורים שלו?
בכיתי כול הלילה...הכול לטובה!


אני עכשיוהפילוסופית

בתשעה באב כל הלילה בכיתי למרות שנולדתי שנתיים אחרי.... לחשוב שאני לא הייתי שם למחות ואי אפשר לשנות את זה

ואת כל החיים שנהרסו....

כן אוף, חבל שלא ההיתי שם..אני ועצמי:)

באלי להיות חלק מהעוצמות האלו..

לשמוע את כל הסיפורים האלו ולא להיות שם זה פיספוס אחדד גדולהפילוסופית


עוד פספוס:אני ועצמי:)

שכחתי מזה אתמול בלילה, וממש ההיתי יכולה לבכות, להרגיש וכו'.. 

זה מבאס לבכות ביום.. פחות עוצמתי אצלי..

אוףףףאני ועצמי:)

יש לי ממש כזה דמעות אבל אני מחזיקה אותן.. 

זה כאב כפולל

גם כאב אישי, גם לאומי..

בוכה

אני הייתי בגירוש בגיל שנתייםקורא ממעמקים

לא זוכר כלום חוץ מבית הכנסת הגדול ואת האווירה

איזה יום עצוב..רודף אהבה בימים
אני נולדתי בגוש, חודשיים לפני
אותי ואת המשפחה שליהכול לטובה!

פינו באותה תוקפה ממוקם אחר.. לא הגוש והייתי בת שנתים ומה שאני זוכרת עד היום זה שמלא חייליםם מלאא  שלא רואים את הסוף מוסדרים בשורות ואם מגנים כאלו ויש גם סוסים... בסוף וזה היה ממש מפחיד כמב צעדה כזה אליך כיאלו אתה איוב ועכשיו בוום באים לפוגע בך וזהו.. זה מה שאני זוכרת 

אח של המחנכת שלי בכיתה א'-ב'החנונית

היה חייל באותה תקופה, והוא היה חלק מהחיילים שהיו אמורים לפנות את הגוש... הוא סירב לפקוד, והיה בכלא כמה חודשים בגלל זה...

כול הכבוד לו!! גם שכן שליהכול לטובה!


אמאלהההכל עוד אפשרי
אני לא זכיתי להכיר לצערי... מרגישה פספוס מטורף וזיעזוע, ולא רק זה, עדיין אפילו לא למדו לקח!
אבל נראה מקום פשוט מדהים! חלום שלי לגור בו הלוואי ונזכה!
אני כבר גם הזלתי כמה דמעות...
....חסרת טאקט

לא מזיז לי.

לחרפתי.. 

מטורלל

רוצה עצות?קורא ממעמקים

העצבות הזו לא באה בקלות, צריך לעבוד על זה...

 

....חסרת טאקט

אני חייבת להיות עצובה?

כאילו חסר על  מה

 

לא יודע...קורא ממעמקים

אולי לא עכשיו ספציפית ולא עצבות ספציפית, אבל חשוב להבין מה איבדנו

....כתום עולה????
אז מצטערת להגיד אבל זה זה גרוע..
תראי סרטונים ביוטיוב על הגירוש...לא חושבת שאפשר לראות ולא לבכות
....חסרת טאקט

אפשר אפשר...

יש לי נסיון בזה...

יש דברים אחרים יותר עצובים שצריך לזכור לפני הגושבחור נאה

בית מקדש חרב, גירוש ספרד, אינקוויזיציות, שני מסעות צלב, פוגרומים, שואה וכו' וכו'

אני חס ושלום לא מזלזל בחומרת הגירוש אבל עשו מהגירוש איזה שהו אירוע בקנה מידה לא פרופורציונלי בעליל.

 

 

ברור שזה שונה כי כשעם נלחם נגד עם זה משו אחד וכשאח ש'ך אשכרהגרעיניסטיתת

ברור שזה שונה כי כשעם נלחם נגד עם זה משו אחד וכשאח ש'ך אשכרה בא ומוציא אתך מהבית שלך זה משו אחר

וכשאח נלחם באח?שחר אורן


ההורים שליגרעיניסטיתת

לא גרו בגוש אבל הלכו למאבק והכל. אבאשלי נעצר והיה 3 חודשים בכלא, 3 חודשים במעצר בית וחצי שנה בעבודות שרות.

ואיייכתום עולה????
כל הכבוד לווו
מעריכה בטירוףף
גם במרד החשמונאים עמ"י נלחם בעמ"יבחור נאה

זה שהקנאים אלה שניצחו לא אומר שלא היה מלחמת אחים אז למה לא בוכים על זה?

זה לא אותו דברקורא ממעמקים

במרד החשמונאים אתה מתכוון למתיוונים? זה לא היה שלטון מאוחד של יהודים, פה אשכרה היה לנו צבא, כוחות ביטחון, ובמקום לתמוך במיישבי הארץ גירשו אותם מהיישוב שהם בנו במו ידיהם

אכן הייתה אוטונמיה יהודיתבחור נאה


דבר רשאוןהכול לטובה!

כול אחד בוחר על מה לבכות, ויוכל בכיף לבכות עלזה ובאמת אני מכירה אנשים שלא חוגגים חונכה... וגם בתוקפה החשמונאית נלחמו בשביל התורה בשביל עם ישראל בשביל קודשת ישראל!!! ולא סתם במטרה של שלום עם הערבים וואלה הערבים לא רק שיותר עושו לנו רע מזה אלא שמטרה מתחיליתה לא הייתה נכונה, וגם במרד החשןמנים רוב רובו היה נגד היוונים 

ובאמת עד היום אנחנו בוכים על מלחמת האיים שהייתי בית שני ועצובים ומותר לנו להיות עצובים גם עלזה כי זה מזעזע

אני חולקקורא ממעמקים

אין משהו לא פרופורציונלי, הייתה פה רשעות מצד יהודים כלפי יהודים, היה פה חורבן בזמן שלא אמור היה להיות חורבן, לא סתם התאריך הראשון שנקבע היה ערב תשעה באב

יש זמן שאמור להיות בו חורבן?שחר אורן


הכוונה היאקורא ממעמקים

שהיה לנו צבא, הייתה לנו מדינה יהודית, לא היינו חבורה של יהודים מסכנים מול אימפריית גויים

ברור, אבל אם זה הדבר שיותר קל לי להתחבר ולהתפלל,הכל עוד אפשרי
ואני יותר על זה מה שנקרא, זה עדיף!
זה לא סותר חבריםקורא ממעמקים

צריך להבין שהעצב על הגירוש הוא אותו עצב על זה שאין בית מקדש, הוא אותו עצב על השואה, הוא אותו עצב על כל האסונות שקרו לעם ישראל.

לא צריך להתקמצן באמפתיה לצרות של עם ישראלחצי חיוך

ברור, צודק. מה שאני אומרת זה שאם אני יותר מצליחההכל עוד אפשרי
להזדהות ולפעול עם הדבר הזה אז יותר מדברים אחרים יותר רחוקים ממני. אז זה עדיף לי לנסות כביכול להתעצב על דברים אחרים שיותר קשה לי ואני לא מצליחה...
מקווה שאני הסברתי תצמי טוב🙃
אני עדיין לא מבין את ההווא אמינא שיש בעיה להתעצב על הגירושקורא ממעמקים

כאילו זה מחסיר צער על דברים אחרים

במקום מסוים כןבחור נאה

כי זה כאילו שיהרסו לך את הבית ואתה תבכה על הספה, לא אמרתי שלא לבכות על הגוש אבל יש דברים שצריך לזכור קודם ולציין אותם לפני הגוש.

אנחנו ביימנו קשה לנו לבוכתהכול לטובה!

באמת מכול הנשמה על בית המקדש  ולהבין איפלו במיעוט אנחנו לא מיבנים , ואיפלו יש אנישם שלא רוצים שיבנה בית המקדש לצערנו... ווואלה קשה לנו להיבן את הכאב של בית המקדש, ואיפלו של השואה קשה לנו , אבל של גוש קיטף יותר קל לנו הייינו שם הורים שלנו ומותר לנו לבוכת עלזה ומותר לנו לכואב אתזה ודרך זה להיבן במיעוט את הכאב של בית המקדש , אבל מותר לנו!! זה ארץ ישראל היא שלנוו

במוקם מסיוםהכול לטובה!

שאתה אומר שזה כמו לבכות על ספה.... אתה מזלזל ישירות באנשים שחיו שם שהיו שם , בכלל אי פעם שמעת משהו שהיה שם מדבר על איך היה ומה היה  אולי בשבילך זה בקטנה ספה... אבל לא!! זה כואב בטירוף ואין לך זוכת להקטין  , כן היו דברים נוראים בעם ישראל וכן אבל מה ששונה מכולם שפו זה אנחנו לעצמנו ועוד בלי שום מטרה הנראית לעין  וגם ברמב"ם ישירות כותב שאוסר בשום פנים ואופן למוסר שטחים... 

את עונה לי בטענה רגשית לא טענה עיניניתבחור נאה

זה שאת מרגישה שאני מזלזל ופוגע במישהו (לא שעשיתי את זה כן, אני לא מבין איך הסקת את המסקנה הזאת) אבל עם זה זה לא אומר שאני לא צודק,

לגבי הרמב"ם את בטח מתכוונת לרמב"ם בהלכות עבודה זרה פרק י' הלכה ו',

רק רציתי להוסיף שאם תראי בתחילת ההלכה את תראי שכתוב "בזמן שיד ישראל תקיפה על האומות" הוא לא דיבר על תקופה שאם היינו עכשיו מגרשים את כל הערבים כל העולם היה נגדנו ואפילו תוקף אותנו (בלי לדבר על זה שלא היו מסייעים לנו) זה אחד.

דבר שני הרמב"ם גם כותב בהלכות רוצח ושמירת נפש פרק א' הלכה יד' 

"כל היכול להציל ולא הציל עובר על לא תעמוד על דם רעך" אז אולי בעצם הרמב"ם בדורנו היה חושב ההפך ממה שאמרת מאחר ויד ישראל לא תקיפה על האומות

איך גירוש גוש קטיףהכול לטובה!

גרם להצלה של נפש אחת מישראל? יותר נכון  הופך... וכן יוכל להיות שזה רגשי שאתה מקטין ומותר לי לעונת רגשי אני בת!  וזה לא ואמר שזה נכון מה שכתבתי... אני לא חושבת שאתה בכוונה רציתי לזלזל באנשים מגוש קטיף מאמירה זו

וגם העולם היה פי מליון יותר מעריך אותנו אם לא הינו עושים זואת , עכשיו העולם הוא במוקם  של זלזול בעם ישראל   ובארץ ישראל

 

אני מדבר על העיקרון של מסירת שטחיםבחור נאה

לא ספציפית על גוש קטיף (אני חושב שזה היה טעות ולא היה צריך לקרות).

מצטער עם איךכשהו העלבתי אותך במה שכתבתי זה לא היה בכוונה בכלל.

אני לא מבינה מה הכוונה עיקרון מיסרת שטחים?הכול לטובה!

וגם אני לא התכוונתי לפוגע אם יצא אז לא התכוונת , רק באמת מנסה להבין מאיפה אתה מביא אתזה, אם זה הראה שאני תקופת אז זה היה בלי כוונה לפוגע

הכל טובבחור נאה


כי עצב זה רגשקורא ממעמקים

אין מה להתחכם בעניינים של הלב...

תגידוו אנשים ואנשותתגרעיניסטיתת

למה זה לא נותן לי לשלוח הודעות בפרטי?

משונהקורא ממעמקים

אולי בפורום משוב ידעו

מחילה,אודה ה' בכל לבב

אני לא חושב שאתה במעלה הרוחנית להוכיח את עמ"י על כך שהוא מצטער על חרבן הגוש ולא על מסעות הצלב.

 

חוץ מזה, זה הגיון פשוט שמצטערים יותר על חרבן הגוש!

זה היה פה, בתקופה שלנו, בחיים שלנו.

לא סיפורים שעוברים מדור לדור...

 

אני אתן לך דוג' - 

פלוני אלמוני התעורר בבוקר יום ראשון ונזכר שזה תאריך היארצייט של סבא שלו!

לעומת זאת בבוקר יום שני הוא התעורר ונזכר שהיום תאריך היארצייט של סבא רבא רבא רבא שלו!

באיזה יום הוא יתעצב יותר?

פשיטא שביום הראשון!

 

אנחנו לא זכינו להכיר את עמ"י של דור השואה וגירוש ספרד, לכן קשה לנו להיפתח לזוועת שפקדו אותם, קשה לנו להרגיש שותפות בצער שלהם.

אבל את גוש קטיף אנחנו מכירים, אנחנו יודעים מה הוא היה!

ולפיכך אנחנו יותר אמפתים לחרבן הגוש.

טוב, אז אתה מסכים איתיבחור נאה

שקרו דברים יותר נוראיים שצריך לזכור. אתה פשוט חושב שעם הגרוש אנחנו יכולים יותר להרגיש מחוברים 

אבל כל דבר צריך להתאים למציאות.אודה ה' בכל לבב

לא יקרה מצב שמדינה עוינת טובחת בשישה מליוני יהודים בתקופה שלנו.

נכון שגם פעם זה היה נוראי ומחריד, אבל אז לא היה לנו צבא שמגן, לומדי תורה מרובים כ"כ וסייעתא דשמיא.

אז אני חושב שצריך לקחת את זה בחשבון.

זה לא סותרניק כמעט בלי ראש

זוכרים גם את כל מה שכתבת, וגם את הגירוש.

 

יותר קל להיות עצובים מהגירוש כי הוא היה יחסית לא מזמן, ולכן מתייחסים אליו יותר ממסעות הצלב..

ממש לא סותרקורא ממעמקים

לא מוצא חן בעיני התחרות הזו שמנסים לעשות פה, איזה אסון יותר קשור אלינו, כולנו יהודים וכולנו כואבים את כל האסונות שקרו לעם שלנו

סבא וסבתא שלי מהמתיישבים הראשונים בנווה דקלים.אודה ה' בכל לבב

הם מכרו את הדירה שלהם ברובע היהודי ובלבד לעבור לגור בנווה דקלים.

הם גרו שם עשרות שנים עד הגירוש...

אמא שלי אחרי החתונה גרה שנה בירושלים וחזרה אח"כ לגור בגוש עם שלושת אחיי שנולדו.

אני נולדתי חצי שנה אחרי הגירוש וכמובן שאני קרוי על שמו של הגוש.

 

עד היום סבא וסבתא שלי ממש מיוחסים לגוש וכו',

סבא שלי פיתח את השיטת גידול של עלי קטיף (חסלט).

וסבתא שלי הציעה את הצבע הכתום להיות המזוהה עם הגוש.

 

 

ועוד משהו כול מי שמבסס אל דבריו על הרב עובדיההכול לטובה!

 הינה מקור שהיה נגד הגירוש

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2992945,00.html

ואייכתום עולה????
אשרייכם
..אמונתי????
האמת נמאס לי לראות כבר סרטונים על זה, זה עושה לי לא טוב, אני יכולה ממש לבכות מזה שנות..
אפשר לעשות! אפשר לעשות מאבק על חזרה לגוש או לפחות לניאבק על מה שכרגע רוצים לפנות..
אנחנו לא מהגוש אבל אמא שלי עשתה שם שנת שירות ולכן אנחנו מאוד מחוברים אליו..
בקשר לדעות השונות פה..כתום עולה????
משהו שממש חשוב לי להבהיר- אין מה להשוות את ביה"ק או פיגועים מלחמות וכו לגוש בשום אופן
זה משהו אחר לגמרייי
וצריך לכאוב ולזעוק על שניהם. הגוש לא פחות חשוב וכן מותר וצריך לכאוב ולבכות...
בטח ובטח במקרה שזה לא ערבים נגד יהודים אלה יהודים שאשכרה סחבו בכח יהודים אחרים מהבית שלהם. לקחו ילדים קטנים בוכים בידים כדי לפנות אותם לערבים שיבואו ומשרפו הכל.
כאילו אתם אמיתים איתי? באמת זה לא נראלכם רציני?😟
מחזקקורא ממעמקים

ניסוח מצוין

ואיי עצובבנואשת לפתרון????
ואופפ באמת ממש מתסכל שאי אפשר לעשות משו..אני בעד להקים את הגוש מחדש!! ישלי כבר תוכנית עם חברה;)
נשארו רק כמה פרטיים תכניים😅
לא הספקתי להרגיש את היום הזה בהקשר של גוש קטיף..קרובהאחרונה
אני מהגוש
..גיימס פוטר
הסיבה שכמעט ריק בחצי מהפורומים פה זה כי הייתי בתקופת הקורונה שפשוט היה פה מפוצץ ועכשיו זה רגיל? 
עכשיו בגלל המלחמה הם עוד יחסית פעילים😅הרמוניה

זה ירד מאדד (ברוך ה'..)

כבר זמן רב שאין מצטרפים צעירים חדשים לפורומיםפ.א.
והפעילות בפורומים ירדה משמעותית 
חד משמעית בקורונה היה ה הרבה.סוורוס סנייפאחרונה

אבל עכשיו יש פחות פעילות ממה שהיה לפני הקורונה

מי רוצה לחזור ללימודים??ניגון❤️

ואוו איך בא לי כבר את החופש הגדולל🤭

אני כבר שנה וחצי בבית...ההרהמורניקאחרונה
גם פרה זקנה יכולה להניב חלב..😌😌עוד חומייני חי
כעעען כען
למה אתם חיים?מעייןאהבה

מה הסיבות שלכם בחיים?

חתירה מתמדת להגשמה עצמיתפ.א.
כי ככההרשפון הנודד

בבסיס אני חי כי זה לא דורש ממנו שום פעולה אלא קורה לבד.

ואני ממשיך לחיות כי אני רוצה להתפתח ולהיות יותר שלם ומאמין שעוד יהיה לי טוב.

בנוסף אני מרגיש שיש לי פה תפקיד בעולם שאולי יהיה משמעותי

אני חיהניגון♥️
כדי לעשות טוב לעולם ולאנשים ואני מאמינה שכל אחד יכול להפוך את העולם למקום יותר טוב ושמח ואוהב ♥️ וגם לעבוד את ה' שזה הכל בסוף
נהנה מהחיים פשוטההרהמורניק
וואוצאצא

לא יודע.

מבררים את זה, מחפשים את זה

הלוואי וידעתי

אם כבר הגעתי לעולם ואני כאן - נעשה הכל כדי להנותGini
מהחיים, לחיות טוב, באושר, בשמחה, בסיפוק, ולדאוג לעתיד שלנו כאן 
אני הגעתי למסקנה שהחיים זהגלגל שבו אני עולה ויורדתתמימלה..?אחרונה

כל הזמן והמטרה שלי היא לאסוף כמה שיותר כוחות כשאני למעלה כדי להצליח לעלות אחרי הירידה הבאה...

ככה עד שיבוא המשיח....

יש אנשים!הרשפון הנודד

הפורום חזק להיות פעיל והם דיבורים חזקים אז מוזמנים להעלות נושאים מעניינים שאתם מתלבטים בהם אם סתם שאלות, חוויות, רגשות ופריקות

למישהו יש הדרן?איידן

יש לי הדרן ויש תקלה ואין לי אינטרנט במכשיר (שהוא גם ככה דפוק (חצי טאצ) ובלתי נסבל) אני לא יכולה לקבל לטלפון אימיילים ובנוסף האפליקציה שלהם לא עובדת 

יש למישהו דרך לעזור לי?

בבקשה אני נואשת נראלי אם עד סוף שבוע הם לא חוזרים אליי אני עוברת לנוקיה (ונוקיה זה זוועה)

אם מישהו יעזור לי אני אשמח מאוד

למישו יש את היי סקול מיוזיקל בדרייב?נחט

או סרטים אחרים 

יש פה אנשים ערים?מעייןאהבה
תמיד...אנא בכחאחרונה

אולי יעניין אותך