מותר לפעמים להיות פשוט עצוב?איל גלבוע

לא דיכאון, רק לשעה. או שכל עצבות מכל סוג שהיא עצת היצר?

 

 

לדעתי כן. וזה אפילו חשוב!חסרת טאקט


השאלה אם אפשר לשים לזה גבולות?איל גלבוע


אפשר לשקוע בדכאון, או סתם להפוך לאדם ממורמראיל גלבוע


ברור.חסרת טאקט

אל תשכח שיש נפילות בחיים.

וצריך לתת מקום לרגש.

אבל כן להרים את עצמך אחרי זה..

 

 

זאת דעתי...

נכון אבל--איל גלבוע

זה מן פרדוקס; כי באמת - כמו שאת כותבת - אסור להדחיק רגשות. אבל מצד שני בספרים כתוב שכל עצבות היא מיצה"ר - העצבות שלי בינתיים היא מנפילות רוחניות. אז כביכול עצת היצר היא ליפול לעצבות כדי לא להמשיך להתקדם.

הדילמה מובנת?

כן..חסרת טאקט

הכל זה איזונים

 

(יש את זה למישהו בחתימה)

 

 

יש הבדל בין רגש לעצבותהשפן הקטן
..חסרת טאקט

עצב זה לא רגש?

זה כןהשפן הקטן

אבל רגש הוא לאו דווקא עצב

 

 

..חסרת טאקט

ברור.

אבל אם יש לי רגש - עצב-צריך לתת לו מקום.

 

 

לא הבנתי מה אתה מנסה להגיד.

אני אומר שאם באה עצבותהשפן הקטן

צריך להילחם בה ולגרש אותה בכל דרך כי לעצב אין מקום. הוא רק מזיק 

 

יש נקודות קרובות לו שלהם צריך להשאיר מקום (במידה כמובן) כמו צער ולב נשבר. אבל עצבות היא רק רוע!!!

..חסרת טאקט

אתה קצת סותר את עצמך...

אז כדאי שתבררי מה ההבדל ביןהשפן הקטן

עצבות לבין צער ולב נשבר.

 

ובקצרה - עצבות - כדיכאון. צער - נפטר למישהו אבא - הוא בצער. (חשוב לראות שזה לא מביא לעצבות). לב נשבר - תשובה (ושוב - חשוב לראות שזה לא מביא לעצבות)

אבל.חסרת טאקט

עצב הוא רגש.

וזה לא טוב להדחיק רגשות.

אמרתי כברהשפן הקטן

להדחיק רגש - לא טוב.

כשבאה עצבות זה לא טוב אז מה שצריך זה לטפל בזה על ידי כל דבר שאינו חטא. אסור להישאר בעצבות. זה לא נקרא להדחיק

אוקיחסרת טאקט

זה גבול מאוד דק שאני לא באמת יודעת אותו.

אזז...

חוזרים פה על דברי שכבר נאמרו ודשים באותו נושא--איל גלבועאחרונה

שוב ושוב.

המסקנות הוסקו. והכל בא על מקומו בשלום...

לא ניהים בדיכאון כזה מהרכתום עולה????
מנסיון של מישי שבוכה מלאאא
וב"ה בנאדם שמח סה"כ
כמובן חשוב לשים לב אבל קח לך איזה פסק זמן להיות עצוב מבואס וזה
(אולי לבנים זה שונה לא יודעת😅😅)
ברוררררכתום עולה????
כאילו לפחות ככה נראלי...
יאללה פעם ב..מותר
כמו שוקולד😛
בטח!הכול לטובה!

אבל לזוכר לקום כמובן , למשל לי היה זמן שהייתי שבוע ואז קמתי ולפעמים זה חמש דקות לפעמים יום אבל חייב! כי אם לא המועקה נשארת בפנים ואתה ממשיך ךהיות עצוב יום יום בלי לשים לב חייב לתת לזה זמן 

זה לא כמו שוקולדהשפן הקטן
שוקולד הוא טוב במידה. בעצבות אין שום טוב
לדעתי זה בלתי אפשרי רק לשמוח תמיד משהו קצת יעציב ומזה צריךסודי ביותר

להתרומם

ברור--איל גלבוע

אבל מבחינת הרציונל. 

 

ברורהשפן הקטן
עצב הוא נפילה כמו עבירה. נופלים וקיים. אבל חשוב לזכור שצריך לצאת מזה כמה שיותר מהר
מותר לגמריאחלה וחסודה

רבי נחמן אומר - כל היום תהיה בשמחה- אבל תקדיש 5 דקות לעצבות .

שמחה זה ממש חשוב , אבל צריך להקדיש גם זמן לעצבות והתבוננות ( אע"פ שלא בהכרח צריך להיות עצובים בשביל להתבונן , אבל זה חלק מהחוויה בעיניי)

ולדעתי חשוב גם מאוד לשים לב למה העצבות מביאה אותך - כי אם היא מורידה אותך , עדיף להימנע ממנה בכלל ...

והנה ציטוט:אחלה וחסודה

"לב נשבר ועצבות אינו עניין אחד כלל, כי לב נשבר הוא בלב, אבל עצבות הוא בא מן הטחול והוא סטרא אחרא והקדוש ברוך הוא שונא אותה, אבל לב נשבר הוא חביב לפני השם יתברך ויקר מאד בעיניו יתברך. והיה טוב שיהיה להאדם לב נשבר כל היום, אך אנשים כערככם אין יכולים לקיים זאת כי יכולים לבוא מלב נשבר לעצבות, חס ושלום, שזה אסור להאדם לגמרי. על כן צריכין לייחד איזה שעה ביום שיהיה לו לב נשבר, דהיינו להתבודד ולשבר לבו לפניו יתברך אבל שאר כל היום כולו יהיה רק בשמחה." 

מודה ומתוודה - עצבות לא טוב , אך לב נשבר מותר ואפילו זה טוב !

כשכתבתי למעלה עצבות - כוונתי היתה ללב נשבר ...

הכל טוב ויפה--איל גלבוע

וכמאמר הקוצקער "אין דבר שלם מלב שבור".

אבל את הגבול הדק הזה אני לא בטוח שכולם מסוגלים לשמור.

ההבדל בין לב נשבר לעצבות הוא עצום!!השפן הקטן

ולב נשבר שמביא לעצבות זה לא טוב לכן צריך לב נשבר במידה

תשאל את ארתור שופנהאוורבחור נאה

(תקרא עליו)

חייו מאוד מלבבים. מאחל אותם לשונאי (תכל'ס אין לי ממש כאלה)--איל גלבוע

אבל יש הבדל בין תחושת חוסר שביעות רצון תמידית שמדרבנת לפעולה, לבין עצבות שגורמת להפך הגמור.

ואותו חוסר שביעות רצון גורם לדיכאון.בחור נאה

ו

 

העניין הוא לאן אתה לוקח את זה. כמו בכל דבר בחיים.איל גלבוע


מותר. לא מומלץ.קרובה
זה עלול לעשות דיכאון.
לא.השפן הקטן

עצבות זה הדבר הכי נורא שקיים בעולם. שורש כל החטאים.

צריך להתרחק משם מאוד מאוד!!

 

רבי נחמן אומר שאם אדם נקלע לעצבות צריך לעשות הכל כדי לצאת משם (חוץ מעבירות) דהיינו בדיחות, צחוקים וכו

ברוראחד ששורד

כמו שצריך לתת מקום לשמחה, צריך לתת ללב גם מקום לעצב במידת הצורך

מה הקשר??השפן הקטן
חחח אממ..אנא ה'
בדיוק זה קרה לי אתמול..
העצבות פשוט הגיעה...
ןעכשיו ברוך ה' כבר הלכה
בטח שמותר לפעמים זה הדבר שהכי נצרך...הדס????


עצבות היא בריחה.השפן הקטן
לא פיתרון.
אין כזה דבר לא להיות עצובאחד ששורד

לרגשות שלנו יש שני קטבים

ויש מצבים שהבנאדם צריך לחוות רגש כלשהוא בין אם הוא ירצה ובין אם לא
הכלל הוא לא לעצור את הרגש הטבעי - בין אם זה לשמחה ובין לעצב

גם אין דבר כזה לא לחטואהשפן הקטן

זה לא אומר שמותר

צריך לשים לב בין לתת מקום לרגש לבין לשקוע בו..אני ועצמי:)


וכבר האריכו בזהאיל גלבוע


.......Love the world

זה בסדר, זה טבעי

אבל צריך לשים לב שזה לא ימשך וימשך

כי זה גם מאוד קל להתפס לדיכאון, וכו... ולהמשיך ככה לנצח

אז צריך להיות מודע לעצמך

ו..... לשים טרנסים ולרקוד

כי שימחה היא תרופה להכול, גם לעצבות ולדיכאון

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך