שאלה לחידודכלי פשוט

(כלומר.. מתוך רצון לבירור הענין)

 

שלוש הנחות יסוד:

א'. לכל אחד יש בחירה חופשית במעשיו.

ב'. הקב"ה נמצא במציאות, ומכוון אותה, במקביל למעשיהם של בני האדם (ומכאן אמונה וביטחון בה')

ג'. היכן שההשתדלות שלנו נגמרת- שם צריך להיכנס הביטחון בה'.

 

ועכשיו לשאלה:

 

תארו לעצמכם אדם כלשהו, שעושה השתדלות (כמו שצריך- השתדלות יעילה, נכונה.. מה שתרצו). ועוברות השנים והוא לא מצליח להתחתן (נו.. תיאורטית). ונניח שבסוף הוא מצליח להתחתן- נגיד בגיל 55.

מה אתם אומרים על המקרה הזה-

רצון ה' היה שהוא יתחתן בגיל 55? אני אסביר רק את הבעייתיות באמירה: הרי גם לבחורות שהוא נפגש איתן יש בחירה חופשית, והקב"ה נותן לכל אחד חופש מוחלט בזה. אז אם אני אומר שרצון ה' היה ככה, אפשר לשאול: מי אמר? אולי ה' רצה שהוא יתחתן בגיל 25, אבל גם לבחורות יש בחירה חופשית.. מי אמר שהן עשו את כל ההשתדלות הנכונה?

 

בקיצור, השאלה היא: איך אתם מבינים את היחס בין ההשתדלות של האדם לבטחון בה', כאשר יש פה צורך שתהיה השתדלות משני הצדדים?

 

מקווה שהשאלה הובנה.

 

נכנסת לשאלת היסוד של בחירה וידיעהחתולה ג'ינג'ית

וככל הנראה צריך לומר שהבחירות שלנו תמיד יובילו אותנו לרצון ד' ולמסלול שהוא התווה לנו. (כלומר יהיו לנו נקודות בחירה בדרך, שאולי יהפכו את המסלול לקשה/ קל/ מאתגר יותר, אבבל בסוף נגיע במדויק למקום אליו מכוון אותנו ד')

אשרי המאמין.

אז יש לאדם כמה מסלולים אפשריים?כלי פשוט

שבעצם תלויים במעשיו ובמקרה שכזה- אז גם במעשיהם של המדוייטים?

שאלות יסוד אתה שואל.חתולה ג'ינג'ית

ניקח את זה למישור אחר:

נגזר על מישהו להרצח ל"ע. זו גזירה. אבל היא מבוצעת ע"י אדם שהוא בעל בחירה חופשית. אז לכאורה הרצח היה יכול להמנע אם הרוצח היה בוחר אחרת?

כנראה שלא. הוא פשוט היה מתגלגל ע"י מישהו אחר.

טוב. אני לא באמת מבינה מה אני כותבת לך כן?

אישית אני חושבת שבכל מה שהוא באחריותו של האדם הוא צריך להתייחס אל עצמו כבעל בחירה חופשית לחלוטין, ובדברים שהם למעלה ממנו לתלות בקב"ה. (כופרת?)

זה נכון מאוד, אבל על מקרה כזה אני לא שואל,כלי פשוט

כי הנחת היסוד השניה שלי היא שהקב"ה מכוון את המציאות במקביל למעשיו של האדם. אז על מעשיו במקרה הזה הוא ייענש, אבל זה גם רצון ה'. איך? יש את הרמב"ם המפורסם על בחירה וידיעה.. אפשר להסתדר.

 

אני בכוונה שואל איך אנחנו מסדרים את זה בתפיסה- כשיש גם בחירה לא רק של האדם הזה, אלא גם של האדם השני, בעצם יש כאן תוצאה שמכוונת ע"פ בחירה של שניים, וכך ה' רוצה שיהיה ('שמא יקדמנו אחר' וכו'- כלומר זה נתון לבחירה). איך צריך להתייחס למקום של ה' בתוך כל זה? או איך אתם מתייחסים לזה?

לדעתי,הרבה פעמים יש שתי צדדיםנופת צוף

וואלה נראה לי שכמעט תמיד יש את מי להאשים מלבד את ה'🙈

 

 

מה שבכוחתיי-בחירה

 

מה שקורה מסביב- אין עוד מלבדו, הכל זה ה', לא בשליטתי, אין לי בחירה

אז זה בא בדמות מדוייטת שלא רוצה

או שדכנית לא יוצלחית

הכל זה ה' בסוף

מה שבכוחתיי בחירה

לא ככה?

כן, על זה בדיוק אני מדבר.כלי פשוט

כאן יש משהו שהוא לא בכוחותיי, אבל אולי הוא בכוחות אנשים אחרים...

איך אני מדייק את המקום של הבטחון בה' ביחס לזה?

האמת שזה לא מדויק,יהודי פשוט.
קראתי פעם בעבר, בספר בהלכה ובאגדה על נישואין, לא זוכר בשם מי (אם תרצה אבדוק כשאחזור לבית), שבנישואין אין בחירה חופשית אלא אם הזיווג הזה צריך להתחתן הקב"ה שם בלב שניהם שירצו אחד את השניה. בדגש על אחד את השניה, ולא רק צד אחד.

כמובן שיש לנו השתדלות רוחנית, מעשים ותפילות, אבל ברגע שזיווג נקבע כבר זה מעל לבחירה של האדם.
אז מה זה 'שמא יקדמנו ברחמים'?כלי פשוט

לכאורה זו מצוה, ולכן זה נכנס לגדר 'הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים', לא?

מצוין! הוא אשר אמרתי..השתדלות רוחנית.יהודי פשוט.
ולא צריך לחזר בפועל אחר האבידה?כלי פשוט

אני שומע את הכיוון שלך, אבל מעניין אותי לשמוע מהכיוון שכן הולך בדרך של ההשתדלות.

בכל מקרה טוב לשמוע גם כיוונים נוספים

לא כל כך הבנתי למה זה מה שהבנת ממני.יהודי פשוט.
לחזר צריך, לצאת להיפגש צריך.
כוונתי הייתה לומר שעצם ההחלטה המשותפת של זןג שיוצא להתחתן היא לא תלויה בבחירתו של האדם, אלא משמיא נותנים בליבם להחליט זאת אשתי / בעלי.

שוב לפי מה שקראתי, מאמין שיש דעות נוספות בנושא כמו בכל דבר.
אה, יפה! תודהכלי פשוט


לפחות לפי רש"יאוי טאטע!
שם זה מאוד מובן
כעיקרון נגזר שאדם יתחתן עם הזיווג שלו
ושמא יקדמנו אחר ברחמים רש"י מסביר שיתפלל עליו שימות ואז המתפלל יוכל להתחתן עם הזיווג של המת
אז אם האדם יישב בבית הוא יתחתן?כלי פשוט

ואם הייתי נניח נותן דוגמא שונה-

אותו אדם לא הצליח להתחתן בסוף. עשה את כל ההשתדלות, וההשתדלות הנכונה.

זה היה רצון ה'?

אולי הבעיה היא מישהי שהוא נפגש אותה והיא לא עשתה השתדלות נכונה ופספסה אותו? ומבחינת ה'- היא היתה אמורה להיות אשתו?

 

אז איך אפשר להגיד שזה רק רצון ה' בלי השתדלות?

אני לא מסכיםאוי טאטע!
עם ההנחה שהוא הניח שבטוח שהם יתחתנו
בטוח שיש איפשהו זיווג מתאים
אם יתחתנו או לא תלוי בהשתדלות וברצון ד'

ולגבי השאלה שלך זה תרתי דסתרי
אתה לא יכול לומר שהוא עשה את כל ההשתדלות, ואז לשאול אולי זה בעיה של השתדלות
אז לא הבנתי אותך. 'שמא יקדמנו ברחמים' זה השתדלות- לא?כלי פשוט


לא הבנתי את השאלהאוי טאטע!
שמע יקדמנו אחר ברחמים
זה סיבה שבגללה מותר לאדם לארס אישה במועד
כי יש חשש שיתפללו עליו שימות
נכון. הוא טען שאין בחירה של האדם. אחת הראיות החזקות לכך שישכלי פשוט

פה צד של בחירה זה 'שמא יקדמנו אחר ברחמים', כי אם אין שום צד של בחירה- אז אין שום חשש שזה יקרה..

לכן הבאתי את זה כדי להבין איך זה מסתדר

הבנתיאוי טאטע!
מסכים איתך
אני לא חושב שזו שאלה דווקא לגבי חתונה, אבל רק לחדד משהו-צהרים
יש שתי שאלות יסודיות בנושא:
1. שאלת הידיעה והבחירה.
2. שאלת ההשגחה והבחירה.
הרבה פעמים מבלבלים ביניהן וגם פה ראיתי שעירבבו
אשמח ללמוד ממך ולשמוע את דעתךכלי פשוט


אין לי דעה בנושא כי אין לי את היכולת להכריע במחלוקתצהרים
שיש על הנושא.
הרמב"ם בהקדמות כתב על שאלת הידיעה והבחירה שידיעת ה' אינה כידיעתנו ולכן אין סתירה בין בחירה חופשית לבין ידיעת ה'.
אבל לגבי שאלת ההשגחה והבחירה שמעלה את היחס בין הבחירה החופשית לאיך שה' פועל במציאות הרמב"ם מסביר שה' באמת לא מכריח את האדם.
ולכן לעניין השאלה כיוון שיש בחירה מוחלטת אדם יכול להפסיד את זיווגו בין באשמתו ובין באשמת אחרים.
החולקים שהם בעיקר מהחסידות, סוברים שבאמת ה' משגיח ופועל על כל דבר במציאות לפרטי הפרטים ועם זאת יש בחירה חופשית. איך זה אפשרי? אפשרי..
@חתולה ג'ינג'ית
זהו.. האמת שאלתי יותר לפי הכיוון של הרמב''ם איך צריכה להיותכלי פשוט

ההתייחסות למקרים כאלו, בהם יש אחריות לא רק לאדם עצמו אלא לאנשים נוספים

ולמה הן שתי שאלות נפרדות?חתולה ג'ינג'ית


כי יכול להיותאוי טאטע!
ש-ד' לא קובע, אלא הוא רק יודע מה אנחנו נבחר
בדיוק כמו שזה שמחר אני אדע מה בחרתי היום לא סותר לי את הבחירה היום, אז ד' הוא מעל הזמן ויודע כבר היום את מה שאתה תדע רק מחר

ויש השגחה, שזה אומר ש-ד' קובע מה יהיה
ואם למשל ד' רצה שאדם יקבל כסף אבל האדם בחר לא לקבל אותו, אז מה קורה פה?
בעצם השאלה היא על חופש בחירה ומעורבות הקב"הadvfb

באופן כללי - ומתי שהיא מתאפשרת שיש גם רצון לאדם.

 

התחושה שלי לתשובה - הקב"ה מתערב בדרך הטבע.

הוא לא גורם לנו להחליט דברים אבל הוא מאפשר לנו להפתח לכל מני אפשרות שהוא רוצה שנפתח אליהם.

כשאדם מחליט החלטה כלשהי זה לפי סדר הערכים שהוא גיבש לעצמו.

לכן הגיוני שאם אנשים בעלי ערכים זהו יפגשו אז הם ימשיכו, לצורך העניין.

 

העניין הרצון של הצד השני - איננו רצון א-להי אלא אנושי לגמרי. אך א-להים משתמש ברצון האנושי וע"י כך שהוא גורם לו להתפתח, בזה שהוא מאפשר לנו להפתח לדברים שונים שיעזרו לנו, הוא מפתח את עולמו. זכור לי שעל דרך זו הרב קוק בעולת ראיה מפרש את "רבות מחשבות בלב איש ועצת ה' היא תקום". ע"י 'רבות מחשבות בלב איש' - 'עצת ה' היא תקום' (תסכל בפנים כדי להיות בטוח שזה זה). 

שאלה יפהאוי טאטע!
בעיניי אפשר לענות לשאלה הזאת על פי התשובה לשאלת הקביעה/השגחה פרטית והבחירה

יש את שיטת הרמב"ם ועוד ראשונים שבכלל אין השגחה פרטית על אנשים רגילים (על האבות למשל היה) ואז ממילא לפיהם אין דבר כזה רצון ד' שאדם יתחתן בגיל מסוים
ובת פלוני לפלוני לכאורה צריך לתרץ שמדובר בפוטנציאל, שבאמת האישה המדוברת יכולה להרוס אותו

ויש את השיטה של המקובלים שיש השגחה פרטית על יחידים(פה זה קצת יותר מסובך, כל יש המון מחלוקות בתוך זה, מנסה לענות בצורה כללית ופשוטה)
ולפיהם אם אדם לא מתחתן אז באמת או שזה לא רצון ד' שהוא יתחתן עדיין או שהוא באמת לא עשה מספיק השתדלות
ומה אם הוא עשה מספיק השתדלות?
אפשר לקחת לשני צדדים
אז או שבגלל שהצד השני לא עשה מספיק, אז ממילא רצון ד' שהבחורציק יחכה עד שאשתו גם תעשה השתדלות או לחילופין שזה רצון ד' בלי קשר, כי אם זה היה רצון ד' היה גורם לאשתו להסכים בלי השתדלות, אנחנו מצידנו חייבים לעשות השתדלות, בפועל ד' לא עובד רק לפי ההשתדלות שלנו
מקווה שענה...
תודה על התגובה!כלי פשוט

יוצא לי לשמוע הרבה שיעורים על זוגיות (יחסית).  

יש רבנים שהגישה שלהם היא בד"כ תעשה את כל ההשתדלות, כמובן צריך לבטוח בה' וכו' אבל ההתעסקות היא בהשתדלות. והם מדגישים שאפשר לפספס זיווג, ושצריך לחשוב בשכל ישר וכו'.. בקיצור. לעשות הכל על מנת שלהתחתן עם הבחורה הכי טובה עבורך, ושאתה הכי טוב עבורה. (בד"כ הכיוון שיותר מזוהה עם הדרך של הרמב"ם).

 

לעומתם, יש רבנים שמדגישים מאוד את הנחת- כלומר תעשה השתדלות כמובן, אבל בנחת, יש הקב"ה בשמים שדואג לעניינים, ובת פלוני לפלוני וכו', וצריך פשוט להתמלא בבטחון בה'. הדגש הוא פחות על ההשתדלות, כי זה משכיח ממנו קצת את זה שה' פועל בעולם. (אולי באמת הכיוון של המקובלים יותר).

 

עכשיו באמת שני הכיוונים הכלליים האלה (בתוכם יש הבדלים כמובן בין רבנים)-  באמת אני מזדהה עם שניהם מאוד.

השאלה איך מחברים את הדברים, והאם ניתן לחבר. או שמדובר בשתי דרכים נפרדות-

או שההשתדלות 100% ואז הביטחון 50%, או שהבטחון 100% ואז ההשתדלות 50%.

 

יש דרך שמשלבת את הביטחון וההשתדלות כך ששניהם יהיו 100%?

התשובה הכי אמיתיתאוי טאטע!
מה שהכי נכון לך ועושה לך הכי טוב

אם נכון לך לחיות בתודעה שהכל עלייך ואתה יכול לפספס, אז לך על זה
אם לא, אז בנחת בכיף

או שאתה שואל בעצם איך מרוויחים גם את ההשקעה הרצינית וגם את הנחת?
כן. אני שואל איך מרוויחים את שניהםכלי פשוט


מממאוי טאטע!
זה שאלה פסיכולוגית כבר
משער שזה משתנה בין סוגי אנשים

דרך אחת שעולה לי, זה שהדרבון והמוטיבציה להשקיע יהיו יותר בדרך חיובית ולא שלילית
כלומר זה לא שאני מאוד משקיע כי אם לא אני אפספס
אלא כי פשוט אני כ"כ רוצה את זה ורוצה שבה יגיע מהר ושמח להשקיע בשביל זה

או דרך אחרת זה להחזיק את זה כ2 פתקים ב2 הכיסים
ולדעת כל פעם להוציא את הפתק המתאים, ולאזן בניהם...
זה גם ההבדל נראה לי ביןנופת צוף

פרפקציוניזם לשאיפה לשלימות.

 

זה לא אותו דבר?..אוי טאטע!
שאיפה להשתלמות תמידית עם כבר
כן, היא התכוונה לזה שפרפקציוניזם בד"כ נתפסכלי פשוט

כרצון מקסימלי להצליח שמלווה עם לחץ, ולעיתים גם עם הלקאה עצמית כזאת.

שאיפה לשלימות- הכוונה שאני שואף לשלימות, וחותר לשם, אבל לא מתוך לחץ ותסכול. אלא מתוך נחת והרווחה

לא הבנתי מה התכוונתנופת צוף

אולי זה עניין סמנטי,

בכל אופן אני התכוונתי הבדל בין אדם ש'עקב' שאיפתו לשלימות

פוחד מלהיכשל/מחסרון/מלטעות,

לבין אחד ששואף לשלימות ועם זאת שמח ומרוצה גם במקום שנמצא.

 

 

אולי ההבדל בין שאיפה לשלימות לבין פחד מחיסרון/צורך במושלמות.

מממאוי טאטע!
לא בטוח לגמרי שהבנתי אותך...
אז מתלבט אם זה אותו דבר
אני בכל זאת מעדיף את ההגדרה של השתלמות
כי הגדרה של שלמות צריכה להיות מאוד מזוקקת ומבוררת כדי שהיא לא תהיה בעייתית
תדע לך שאני לא חושב שזה סותר.יהודי פשוט.
לעניות דעתי הבאמת קטנה, אני לא חושב שהקב"ה מתנהג עם כל בריותיו בצורה שווה. אני חושב שחלק גדול ממה שה' מתייחס לאדם זה איך האדם פועל במידת הביטחון, אני חושב שאדם שבוטח ה' ועושה השתדלות שנצרכת אבל קטנה (לא מישהו שחי בדימיונות, אלא מתוך ביטחון אמיתי בה') ה' ישלים לו את השאר.
ומי שבוחר לעשות את את כל ההשתדלות שאפשר זה גם בסדר אבל הוא "לא משאיר מקום" לה' במרכאות כפולות, ולכן הוא יהיה יותר נתון תחת הטבע.
שוב לעניות דעתי.
^^אוי טאטע!
גם מסכים

במידה שאדם מודד בה מודדים לו מידה כנגד מידה
אבל צריך שזה יהיה אמיתי
ולא ללכת לשיטות היותר קלות
מסכים ב100 אחוז.יהודי פשוט.
כמו שבעל חובות הלבבות כותב, שאדם שבוטח בה' ועובד רק x שעות לדוגמא כי הוא בוטח בה', צריך בשאר השעות שהוא חסך בעבודה להתעסק בעבודת ה' ואם הוא הולך לישון בשעות האלה ואומר אני בוטח בה' אז זה סתם עצלנות.
לא הכרתי...אוי טאטע!
יפה!
יפה! תודהכלי פשוט


זה מזכיר ליחיות צבעונית
שיעור ששמעתי פעם על 5 הדרגות שנתן הרב דסלר בהקשר של ביטחון והשתדלות לגבי פרנסה.
זה בסוף תלוי ברמת הביטחון, וכל אחד יודע איפה הוא מונח ולפי זה יכול לפעול. או לפחות לנסות ולטעות (:
תשובה אהאדם
אם כל הבחורות בעולם יבחרו לא להתחתן עם פלוני - הוא לא יתחתן
אז נגיד אפשר להסיק מזה שרצון ה' היה שהוא לא יתחתן?כלי פשוט

לא ניתן להסיק דבר לגבי פלוניהאדם
רצון ה' שתהיה בחירה לכל אחת ואחת
...אור וחיים

ההשגחה יוצאת אל הפועל לפי הבחירה החופשית של האדם.

והבחירה להתחתן תלויה בשני בני הזוג.

שצריך להשתדל ככל האפשרחמדת66אחרונה

גם סה"כ, כל עוד לא מדובר בצדיק גמור או רשע גמור, אין כאן דרך אישית.(לפחות בגישה שאני נוקט)

עד כאןכְּקֶדֶם

מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה

וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד.  ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.

ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.

אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.

ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.


אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.

הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.



התוהו קדם לעולם. 

נוגע, לא נוגע

עצוב וכואב לשמוע

 

קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.

שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך

נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
מבטאת את ההרגשה
כואב ממשארץ השוקולד
מאחל רק טוב
חבר יקרכל היופי

עוד לא הגיע זמנך להיעלם.

הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.

הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.

האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?

אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.

כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.

אבל יש ויהיו רגעי אור.


אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.

אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.


מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.

חולה עליךךךadvfbאחרונה

אחלה כתיבה

 

הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.

לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.

יש שני צדדים יראה ואהבה.

היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב. 

על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.

אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!

יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

קלעת בולמה כבר ביקשתי

היא אמרה על עצמה שהרגש שלה לא נמצא איפה שהיא מצפה שיהיה ושהיא מאוד מקווה שיתפתח, ככה שכנראה באמת זה שלא היה שם שינוי משמעותי היה הטריגר העיקרי להיפרד. היא דיברה עם מישהי שהדביקה את החוסר התקדמות ברגש בהובלה שאולי חסרה מצידי, וזה היה נראה שהיא קצת נתלתה בזה בשביל לתרץ למה היא רוצה לסיים. בזמן הפרידה נאמרו הרבה דברים שאני כבר לא ממש זוכר, והאמת שמעדיף כבר לשכוח...

בעז"ה שבקרוב ממש נזכה למה שאתה מתאר ושבנתיים אצליח לחיות באמונה ובביטחון... 

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות

יש להם גם קהילה פיזית?

בוודאיארץ השוקולד
תשאל בקבוצה איפה הם גרים ואיפה המניינים שלהם, לרוב זה סביב אוניברסיטאות לדעתי.
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

אולי יעניין אותך