מאיזה ישיבות ואולפנותיהונתן .ק.

מאיזה ישיבות ואולפנות (או תיכונים חילונים ל"ע) אתם, (סתם מענין אותי כי הצטרפתי עכשיו לפרום ואני רוצה להבין עם איזה סוג אנשים אני מדבר)

למשל אנייהונתן .ק.

למשל אני מישל"צ (הישיבה לצעירים ירושלים שעל יד הישיבה המרכזית העולמית למי שלא מכיר)

(יש פה עוד משהו מישל"צ)

וואלה אני עדיין לא בישיבהלעזאזאל

אבל נבחנתי בדימונה וישל"ץ

זה מידע מסווג🙈🙈היום יהיה שמח✨


חח כע ממש מסווגהלב בוערר למלך


אולפנה דוסית, נחמדה, ומתוקה כלכך.. זהו. עוד מילה אחת וגיליתםהלב בוערר למלך
עבר עריכה על ידי הלב בוערר למלך בתאריך כ"ג באדר תשפ"א 12:14


הסיגנון פה זה בעיקר חרדליםאחד הגברים!!!


אני ישיבה תיכוניתבעקבי הצאן
ואייי איזו תמונה מתוקה יש לך בכרטיס אישי!אנא ה'
המתוקים האלה עולים 1900 לראשבעקבי הצאן
לכן הם (לפחות כרגע) רק בתמונה
אה ווואוו...אנא ה'
לסבתא שלי היו איזה 8 עיזים..
(זה גם מתוקק)
והיא מכרה אותם😓
עיזים גם היה ליבעקבי הצאן
אבל כל עוד אני לא גר בישוב זה קצת בעיה בעז"ה אחרי החתונה
חחח כע.. בעזרת ה' כנל..אנא ה'
יש פה הרבה מישיבת נחלת ישראל ומאולפנת תפארת...תגל הארץ
חחחחבעקבי הצאן
הקוצנים האלה
ישיבות קטנות חסידיות לאומיות , לפחות אניחומש תחילה


אולפנת בנע כלשהיארודף אהבה בימים


בעקבי הצאןטראמפ

אהבתי את החתימה

אתה לא הראשוןבעקבי הצאן
אולי נפתח לי דף מעריצים חחח
לא הבנתי את החתימה חחאחת שאוהבת


כתוב שם-אני :)

ואני לא כמו ג'וני רוצה לחלום מדליק עוד סיגריה מתחיל את היום (יש כזה שיר) רק בארמית

אהה אני מכירה תשיר..אחת שאוהבת

אבל לא בארמית פשוט

אני כרגע נתיב מאירסודי ביותר


היי קורא ממעמקים שינית חתימה יותר אופטימי"))מתולתלתת


משנכנס אדר וכוליקורא ממעמקים


הופה?קורא ממעמקים

מה קרה?

כלום. לא משנה. יום מדהים!!הלב בוערר למלך
אולפנת צביה כלשהיחושבת בקופסא

אני לא הולכת לכתוב איפה אני באמת לומדת, זה מהמידע שלא כותבים לזרים באינטרנט.

לא.באולפנה...

אני לא ממש אוהבת תאולפנות של "צביה".. 
אבל לפי מה שאני מכירה, האולפנות שלא צביה, הרבה יותר איכותיות ודוסות.
ובנ"ע אני לא יתחיל... כי מותר באולפנות שלהם הכול.
אולפנות שהם בלי רשת וכו.. הם הכי טובות לדעתי! 

 

הקטע של רשתות שהן מאוד רחבותחושבת בקופסא

יש 20 "אולפנות צביה" וברור שהן מגוונות מבחינת הסגנון.

כמה את מכירה מקרוב? באמת כמו שצריך מקרוב? 5?

 

וגם מה ההגדרה של "דוסיות ואיכותיות"?

עד כמה מבחני הסינון קפדניים?

עד כמה זאת "אולפנא ללא מסכים" (אבל לומדים בזום)?

עד כמה מגוונים שיעורי המדרשה?

עד כמה חפרו לנו בשיחות לעשות שירות לאומי?

 

(שזה בגדול סתם לשכנע את המשוכנעים, ועדיין יש לפחות 5 בנות אצלנו שבטוח הולכות לצבא. זאת נקודה לרעתן של המחנכות שבאמת ניסו הכל בשביל לעשות את ההפך? עד כמה הן אחראיות להתנהגות של בנות אחרות?)

 

אני לא אומרת שאין דבר כזה אולפנות יותר איכותיות מאחרות, אבל מעל רמה מסוימת זה כבר עניין של סגנון אישי.

 

מה שמתאים למישהי אחת לא בטוח מתאים לאחרת.

מישהי אחת צריכה שיחזיקו אותה ברצועה "אולפנא ללא מסכים" וחובה להשתתף בשיחות, ולהיות מוקפת בבנות שאין להן שום רצון אחר חוץ מלהיות מוקפות באווירת הקדושה התמידית ולגור באולפנא וכמעט אף פעם לא לחזור לבית.

(האולפנא מדברת על כמה חשוב להקים משפחה אבל רוצה שנבלה כמה שפחות זמן עם המשפחה)

 

מישהי אחרת יכולה להסתדר גם בלי חניקה כזאת, לא מתחברת ממש לשיחות קדושתיות, יש לה סמארטפון (לא עלינו) ובא לה קצת לגור בבית שלה ולא ללכת לישון ב2:00 בכל לילה ולחיות על אורז ותפו"א במשך שבועות.

 

ויש גם מלא באמצע ביניהן.

התנהגויות שלאחת יראו כמו "חילול הקודש" ולאחרת כמו "שגרה" ולשלישית כמו "עדיף שלא" ולרביעית "במינון מסויים, בסדר" ויש חמישית ושישית וגם בת מספר 5,349 ועוד, ועוד, ועוד.

 

מעבר לשמירת מצוות של יציאה ידי חובה בסיסית, יש מיליון ואחת הנהגות שהן פשוט עניין של סגנון שלא אומר שמישהי אחת "פחות דוסית" מאחרת.

...הָיוֹ הָיָה

ממש ממש לא מתכוון לתקוף.

אבל מוכרח להעיר - שזה בדיוק מה שמאפיין "דוס", לא להסתפק ב"רמת שמירת מצוות בסיסית לצאת ידי חובה".

משפט כמו המשפט האחרון שלך - הוא אוקסימורון.

יש אנשים ששומרים מצוות, אבל היראת שמים שלהם היא רדודה, והיחס שלהם לתורה הוא מנוכר, וכו' וכו'.. 

בנוסף, לצערנו יש דברים כאלו ואחרים של מעבר גם על איסורי תורה בסיסית בהחלט, אז כמובן שיש בנות שכן ובנות שלא ואי אפשר להכליל, אבל בסוף כשמתייחסים למדד של אחוזים - ברור שיש אולפנות כאלו עם יותר בנות מסוג זה וכאלו עם פחות.

ושלישית - החברה זה גורם משפיע, מאוד. עצם השהות בכיתה עם חמש בנות ("לפחות".. ירחם הקל...) שהולכות לצבא, (ושאר מאפיינים אחרים בעייתיים..) משפיעה בהכרח על הנשמה והצביון של כל אחת ואחת.  ושוב חזרה לנקודה הראשונה: לא רק שהות וגדילה עם בנות שעוברות איסורים, אלא גם סתם מקום שהאוירה בו היא לא איי איי איי מבחינה רוחנית, זה משפיע על כל אחת ואחת (טוב, כמעט..) ששוהה שם, גם אם היא באמת אכפתית ומגדירה את עצמה דוסית ושואפת וכו' וכו'.

 

באמת הלכתי יותר מידי לכיוון השניחושבת בקופסא

פשוט יש כ"כ הרבה דברים שהם סגנון שטחי שאנשים מבלבלים עם יראת שמיים אמיתית,

פוסלים במבט חטוף בלי לחשוב בכלל מה באמת חובה ומה מנהג ומה סטראוטיפ מגזרי.

 

וזאת קצת נקודה רגישה אצלי שאני די דוסית אבל לא ממש מתחברת לאופי פנימיתי,

ובכלל שזו כזאת סטיגמה שהתנהגות חברתית או לבוש חיצוני מסוימים (ברור שלבוש צנוע) כאילו קובעים מה זה "איכותי ודוסי".

 

מסכימה שבקריאה חוזרת מה שכתבתי הרבה יותר מידי בכיוון של "איש הישר בעיניו יעשה", אבל הנקודה היא שלא צריך לשייך דברים שהם לא באמת הלכה לדוסיות, ולהכליל רשתות שלמות באתה חוסר דוסיות נוראה.

מסכים.הָיוֹ הָיָהאחרונה

אבל את יודעת מה? יכול להיות שהצורך כן להתחשב בסטריאוטיפים האלו - הוא כי באמת לא פשוט  לדעת להתנער מהם בלי להתרחק מידי לכיוון השני.

ובנוסף, לפעמים ההכרח הוא להתכופף לסטריאוטיפים - כדי להגן על השאר. כי לא משנה למה הפילוח המסויים הזה נוצר ואם זה מוצדק, אבל אחרי שהוא קיים - הבחירה ביד האדם אם להוציא את עצמו מהכלל או לא.. כשאם הוא מוציא - ברור שזה לא ייעצר רק בזה. 

 

 

בכל מקרה, אני ממש ממש לא מתכוון לדון לגבי כן צביה או לא צביה בצורה ספציפית, אבל לצערי לגמרי ברור שיש יותר מידי מקומות שלא דוסים, ולא מגדלים לעולם ערכים תורני... ומדובר בדברים שהם הרבה מעבר לסטיראוטיפים ומנהגים וכדו'..

 

עזבי אופי פנימייתי (ושישי סד"ש, וחסידות, וכו'..) אבל בואי נחשוב על כך שאנחנו מצפים שבנות (ובנים) יגדלו עם עולם ערכים יהודי, אמיתי, אמיץ. בלי השפעות מעוותות. עם הערכה ואהבה לתורה, עם הערכה ואהבה להוגיה, עמליה, וגדוליה.. עם הפנה עמוקה של יראת שמים, עם סגנון שראוי לבני תורה (ולא, אני לא מדבר על "סטריאוטיפים", אני מדבר על דברים שהנפש היפה מבינה שאינם ראויים לבני תורה) וכו' וכו' וכו'.

שנזכה.. הלוואי. 🙏

הגזמת אחותי זו אמירה מאוד כוללנית ולא נכונה בעלילהיום יהיה שמח✨


אולפנה דוסה מתוקהאודך☺
אעמ אני בבצפר🙄🧐(לא) סתם ילדה


כילו כיתה ח' אבל לא באולפנה...(לא) סתם ילדה


אולפנת צביה..אופטימית:-)

אם אני אגיד איזו זה יסגיר אותי..

בעז"ה שנה הבאה עוברת לאולפנת בנ"ע.

אולפנת נחלה דרכא אלעדשירה 333


יב''ע כלשהואאוריה מרדכי


ברוך הבא!טונה(לא דג)

אני לומדת בסמינר חרדי...

אני לא חדש פהאוריה מרדכי


שים לב עניתי לפותח השרשורטונה(לא דג)


וואו. יש פה פער גילאיים משמעותיי........הלב בוערר למלך


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך