טוב אז אני מתלבטת אם ללכת לאולפנה או לתיכון/סמינר איך שלא יקראו לזה... מה אתם ממליצות לי וחושבות שיותר עדיף וטוב לי?
הייי, טוב אז אני בכיתה ח' ועולה לכיתה ט'(מן הסתם חיחי) ⬇פצלשית לרגע#
אנחנו לא מכירים אותך..ילדה של אבא
לא נוכל כך לייעץ..
עדיין... בכלליפצלשית לרגע#
בכללי צריך שהמוסד לימודים יתאים לך.ילדה של אבא
אם את רוצה לפרט מה את מחפשת ורוצה זה יעזור אולי..
ברור שאולפנה!שפרינצא בוזגלו
תעשי טובה לעצמך ותחסכי מעצמך הרבה עיוותים.
אני מכירה את המקום הזה מאד טוב, למרות שתמיד חשבתי אחרת- והם לא מסוגלים להכיל את השונים מהם.
ועצם זה שאת בכלל מתלבטת בין אולפנה לסמינר אומר שאת לא שוללת את הציונות, ושם שוללים את הציונות ואת מי שלא שולל אותה.
ממליצה לך ללמוד באולפנה דוסית שבה תקבלי תשובות לכל השאלות, שבה תלמדי הלכה והשקפה אמיתית לעומק.
אם יש לך שאלות ספציפיות יותר- מוזמנת לשאול אותי (בחורת סמינר).
את חיה בסרט שכל האולפנות ציוניות..פצלשית~
אני מכירה אולפנה שלא מדברים על דברים שקשורים לציונות ואולפנה אחרת שממש לא מעודדת תבנות ללכת להפגנות/לעלות לכל מיני ישובים וסתם בכללי נגד כל פעילות שהיא לא לפי החוק ושטויות קיצור זה ממש תלוי על איזה אולפנה נפלת..
וסתם אומרת כל מקם עם היתונות והחסרונות שלו וכל בת ומה שמתאים לה..אולי אני ירחיב על זה בבוקר...
אולפנה שלא מעודדת לעלות ליישובים היא לא אולפנה לא ציוניתהיום יהיה שמח✨
אמרתי שיש אולפנה שלא ציונית וגם אולפנה שלא מעודדת לעלות לישופצלשית~
בים..
הרוב המוחלט של האולפנות הן ציוניותהיום יהיה שמח✨
בכל מקום יש דעות לכאן ולכאן..
ואם אולפנה לא מעודדת הפגנות ולעלות ליישובים זה לא הופך אותה למשהו פחות טוב. זה פשוט עניין של דעות..
זה הופך אותה לאולפנה חונקת.. מנסיון בנות בורחות משם..פצלשית~
ונכון רוב האולפנות ציוניות וגם בתאכלס זה לא קריטי ציוני או לא..
אחותי זה ממש לגיטימי שאולפנה שהיא מוסד חינוכי, לא תעודדמשתדלת לשמוח
וואי אתם לא מבינים אמרתי שאני מכירה אולפנה שהיא לא ציוניתפצלשית~
ואולפנה אחרת כן ציונית שחונקת תבנות אוקי וזהו ואת צודקת שזה לגיטימי אבל לא בדרך ובצורה שהם עושים אתזה.
לא שהיא חיה בסרט, אלא שלך אין מושג על מה היא מדברת...הָיוֹ הָיָה
הנידון הוא בכלל לא הפגנה או עליה לישובים, ובטח ובטח שהוא לא לעשות דברים נגד החוק.
לא ברור לי למה את מפרשת "ציונות" כ"פעולות נגד החוק"
ציונות זה להכיר בגודל התקופה העצומה שזכינו להיוולד בה
ציונות זה לישא עינינו סביב ולראות את החסד העצום שהושפע בדורינו
ציונות זה להבין איזה ניסי ניסים עשה לנו ה' שזיכה אותנו למדינה משלנו
ציונות זה להפנים שאנחנו באתחלתא דגאולה
ציונות זה להודות לקב"ה שזכינו להיות חלק מהתהליך העצום הזה
ציונות זו אכפתיות מההתיישבות, מהביטחון, מהמדינה, להתפלל לשלומם ולפעול למענם.
ציונות זה אהבה לכלל ישראל, אכפתיות ודאגה לשלומו וטובתו.
זה, ועוד רבים, אלו הם מאפייני ה"ציונות".
שמתקיימים ברוב מוחלט של האולפנות
ושנואים שנאת מוות בסמינרים החרדיים.
יאוו תראה אתזהפצלשית~
וואי אתם לא מבינים אמרתי שאני מכירה אולפנה שהיא לא ציונית - נוער וגיל ההתבגרות
שאני כתבתי לא ציונית התכונתי לאולפנה שלא תראה בה דגל ישראל ואין יום העצמאות וכו נכון שזה לא ההגדרה של ציונות
אבל איך שמגדרים היום בכללי..
אוקיי..הָיוֹ הָיָה
אז דבר ראשון - זה כבר משהו אחר
דבר שני - מדובר באולפנות בודדות ממש
דבר שלישי - גם בהן עדיין יש ציונות פי מליון מהחרדים (באולפנה הזו - אוהבים את ההתנחלויות? מעריכים את ההחזקה בארץ ישראל? יופי, כי בסמינרים החרדים בזים לזה. פשוט בזים)
דבר רביעי - גם בהן לא מתייחסים בשנאה לכל מי שחושב אחרת בנושא הזה, כמו שמתייחסים בציבור החרדי.
אמ צודקפצלשית~
אבל האמת שהאולפנה הזאת הייתה לא ציונית בלשון עבר כימדומני זה לא תקף לעכשיו ..יענו המוסדות של האולפנה
לא היו הכי ציוינים איך שקוראים לזה היום אבל התחלפו המוסדות עכשיו זה של רשת ציונית מאד אבל עדיין לא ידברו שם עם הבנות על הנושאים האלה .. אבל זה לא קשור משכתבתי..
אז כן רוב האולפנות לא ככה
אבל צריך להיות מודע לזה שגם בציבור שלנו יש כאלה שלא אומרים הלל ולא דגל ישראל זה לא חייב שהם לא ציונים אבל כככה היום קוראים לזה..
האמת שדי ברור על איזה אולפנה את מדברת....הָיוֹ הָיָה
ואכן, גם שם - אולי היתה התנגדות למדינה וסמליה, אבל עדיין אכפתיות עצומה לארץ ישראל וכו'
זה כמו להגיד שהגבעונים הם כמו החרדים - שניהם לא ציונים.. אבל ההבדל ביניהם הוא הרי שמים וארץ..
בלי הכללות אני מכירה כאלה ציוינים , וכן צודק..פצלשית~
לגבי האולפנה נראלי יצאת ממש סתומה
יש לך טעות..אודך☺
אגב, יש הרבה אולפנות שאומנם האולפנה עצמה ציונית אבל רב הבנות באולפנה אנטי.. וזה יוצר רוח כזאת אנטי ציונית (בעיקר באולפנות דוסות)
מה הטעות?פצלשית~
אין הרבה אולפנות
זה אולי שלוש בגג..
חחח אחותי למה כמה אולפנות דוסות יש??אודך☺
רגע אבל מה הטעות?פצלשית~
אבל לא ממש לא נכון הקטע שרוב הבנות אנטיפצלשית~
זה ממש מיעוט ..
אני מכירה את האולפנה הזאת טוב.רודף אהבה בימיםאחרונה
לפעמים כואב לי שיש הרבה אנשים שהציונות לא פסולה בעיניהם- אבלשפרינצא בוזגלו
היא גם לא ערך מוסף בעיניהם.
אבל ציונות זה מה שהרב קוק התכוון אליו, ואם בעיניך ציונות זה דבר אחר- כדאי שתלמדי קצת את ספריו.
הציונות הדתית כאידאה היא דבר נפלא, השאלה למה העם הופך אותה.
ויש הרבה יהודיים נהדרים שרק מאדירים את הכינוי 'דתי לאומי' והופכים אותו לגאווה, ישנם כאלה שלצערי רק מוזילים אותו.
אני רוצה להיות מאלו שמאדירים אותו- אז אני לא יודעת איפה את אוחזת, אבל לזה התכוונתי.
..פצלשית~
בישבילי ציונות זה מה שנשמה כללית כתב ..
ולא כל השטויות שבהגדרה היום אני התכוונתי להגדרה הרחובית היום מגדירים ציונות ככה:
מקשיב למדינה, אומר הלל ביום העצמאות, מניף דגל ישראל, הולך להצביע
וכן אני יודעת שזה לא ככה אבל לכי ותשאלי בת בסמינר שלך או לחלופין באולפנה וזה מה שיענו לך אלה עם כן נכנסת לאיזה מקום שהבנות שם אחת אחת אידיאלים והרב קוק ..
..שפרינצא בוזגלו
אז כואב לי על כל אחת שנולדה לציבור הזה- ולא עושה שומדבר כדי להשתייך אליו באמת (כמו שאמרת, מעבר לדגל והלל ביום העצמאות), יש הרבה עומק שאפשר ללמוד, חבל שהן לא לומדות.
והכי חבל שבנות שכן לומדות הן יחידות סגולה (כדבריך).
לא יחידות סגולה אבל בכללי אנחנו בדורפצלשית~
מאד שטחי בנות לא מחפשות עומק יותר בגדים סרטים סדרות בילויים
ומי שכן אשרייה יש הרבה כאלה שכן אבל הרבה שלא ..
זה בכלל כואב לי, כמה אפשר לדבר על בגדים?שפרינצא בוזגלו
למה הרבה בנות מתעסקות כל היום בחיצוניות?
ולהגיד 'זה הדור- תסתדרו'- זה נכון, אבל מכאיב ברמות!
ה' ישמוררר אני ממש לא מסכימהאש הקודש:)
יא ישלך שם מאוד יפה ..פצלשית~
עם מה אתלא מסכימה?
חח תודה(:אש הקודש:)
אהממ נראה לי קפץ.. "שאנחנו בדור מאד שטחי מאד שטחי בנות לא מחפשות עומק יותר בגדים סרטים סדרות בילויים"
זה ממש תלוי, אבל לדעתי זה לא ככה בכלל
חוץ מזה שאנחנו באתחלתא דגאולה אז להגיד שאנחנו בדור מאד שטחי חס וחלילהה 😨
וזה באמת כנראה ממש תלוי בסביבה שאנחנו חיים בה,
אבל זה היה לי מאד כואב לקרוא את זה😔
וואי את צודקת זה נטו תלוי בסביבה ובבנותפצלשית~
ובאמת הקצנתי קצת .. מחילה
ואת ממש חמודה באמת לא היה נעים לי לכתוב אתזה אז זה באמת לא נכון 100%
חח שכוייחאש הקודש:)
שבנות כל היום בחיצוניות..השם אוהב אותי
אבל כן! אנחנו מדסרות עלזה אבל מתוך גישה של להכניס את הקודש לחול.
תיגידו לי! אם אני שואלת חברה איפה אפשר לקנות חולצות עד המפרק, אני לא דוסה?? אני לא ציונית?? אני לא באה מתוך קדושה?? בטח שכן!! ונכון, החולצה צריכה להיות גם יפה! זה אלי ואנוהו..
תראי לא נראלי שדיברתי עלייך או על הבנות שאת איתםפצלשית~
דיברתי בכלליות על בנות שאני מכירה..
עם כל הכבוד- גם לדבר על שאל כל היום זה להתעסק בחיצוניות.שפרינצא בוזגלו
...הָיוֹ הָיָה
משהו מוזר, את כותבת שציונות זה מה שאני כתבתי, ולא כל השטויות וכו'
הבעיה שמה שאני כתבתי כולל גם את חלק ממה שאת קוראת שטויות
כן, מי שאוהב את המדינה ומבין שהיא שלב בגאולה - מניף דגל
וקל וחומר - אומר הלל
בכלל, מוזר ומגוחך לקרוא "שטויות" לעניין קדוש ומצוה חשובה כזו כמו אמירת הלל ביום העצמאות, להודות לקב"ה על טובו ורוב חסדיו אשר הגדיל עלינו.
כן רק שיש אנשים שהולכים לפי רב מסוים שפוסק לא להגיד הללפצלשית~
אז מה תגיד שהם לא ציונים זה שטויות..
חוצמיזה גם ההורים שלי היה פעם אחת שהם לא אמרו הלל ונראלי להרבה יה קשה להגיד הלל על המדינה הזאת...
(ובבקשה על תמשיך תנושא הזה אני שונאת להתברבש בזה..)
זה מאוד מאוד מסויים ומקומי.הָיוֹ הָיָה
רב אחד לעומת.....
ונכון מאוד - הם ציונים, כמו שהסברתי בעצמי לעיל. אבל בנקודה הזו - פחות. אי אפשר לומר שזה לא קשור לציונות.
בכל מקרה, זה בוודאי לא מצדיק לקרוא לזה "שטויות", חלילה וחס. עם כל הכבוד לרב הזה...
והגיוני שהיה להם קשה, מה אני אמור להסיק מזה?
העיקרון הוא ברור: זו מצוה לומר הלל ביום העצמאות, זו מצוה חשובה, כנראה אפילו חובה. נקודה.
גם אם קשה, גם אם לפעמים האנשים שמחזיקים במושכות של המדינה הם לא ממש אנשים לרוחינו.
דבר חשוב שלא כולם מבינים:שפרינצא בוזגלו
צריך להבדיל בין המדינה עצמה לבין הממשל הדמוקרטי שמתחלף.
ולא נראלי שאי מי מבין האנשים שכן אומרים הלל ביום העמאות- אומר הלל על השלטון הדיי מקרטע...
בהחלט. זה היסוד והשורש לכל השאלה זוהָיוֹ הָיָה
אנשים אומרים "איך אפשר לומר שהמדינה היא גאולה אם היא עושה כך וכך וכך"
וזו הטעות, המדינה לא עושה שום "כך וכך"
המדינה היא גוף, היא ישות, היא לא איש פלוני או איש אלמוני
אנשים באים והולכים
ממשל חולף ובא
והמדינה קיימת ונמשכת.
המדינה היא קודש
השולטים בה - פחות
וכמו שהיה אומר רבינו הרצי"ה:
"המדינה של בן גוריון?? המדינה של כלל ישראל!!
המדינה היא שלנו, החזירים הם של בן גוריון..."
זה לא רב אחד זה רוב הרבנים החרידים ..פצלשית~
אתה צודק זה לא שטויות אבל בסוגריים ממה שאני יודעת מי שלא אומר הלל על המדינה ביום העצמאות בגלל שהוא הולך נגיד לפי הרב עובדיה אז ביום ירושלים הם עושיפ כמו יום העצמאות מודים עלזה שאנחנו בארץ בירושלים וכו כו כן גם על המדינה ..(מעתי מכלי ראשון ביקשתי ממישהו שנוהג לא להגיד ביום העצמאות והוא הסביר ...)
אני מקווה שנסחתי טוב והבנתה
ממש לא, חרדים לא חוגגים יום ירושלים.שפרינצא בוזגלו
הם לא חוגגים כל חג/יום שצויין ע"י המדינה.
אפילו יום הזיכרון לשואה הם עושים בנפרד בעשרה בטבת (יותר נכון זהו יום הקדיש העולמי- אומרים קדיש על כל היהודים שנרצחו בשואה ואין מי שיגיד עליהם קדיש), ומי מציין אותו? כידוע לי אף אחד חוץ מכמה רבנים, אני למשל לא ידעתי על זה עד ללפני שנתיים- רק שתביני עד כמה מטייחים.
לא אני התכוונתי לאנשים מהציבור שלנו..פצלשית~
הרבנים החרדים לא קשורים לענייןהָיוֹ הָיָה
הם באמת בכלל לא ציונים, ולא מעניין אותם כלום מכל העסק הזה
מה שאנחנו דנים זה על אנשים שכן ציונים, שכן אכפת להם מכל זה, ועם זאת הם לא אומרים הלל ביום העצמאות, ובזה - הרב טל הוא דעת יחיד (כמעט)
דווקא הרב עובדיה כתב כן להגיד הלל ביום העצמאות
והציבור החרדי - שהולך לפי הרבנים החרדים - לא חוגג לא יום העצמאות ולא יום ירושלים, גורנישט מיט נישט.
לא הרב עובדיה כתב לא להגיד ביום העצמאות מאיפה הוצאת אתזהפצלשית~
![]()
חברה שלי עשתה לי הרצאה שלמה למה הוא פסק לא להגיד וגם שמעתי כמה רבנים שהסבירו אותי בשביל להבין למה הוא אומר לא ...
הוא כן כתב, מה לעשות.הָיוֹ הָיָה
מאיפה הוצאתי את זה? הוצאתי את זה משו"ת יביע אומר.
אין לי מושג מי החברה שלך ומה הסיפור של ההרצאה שלה, אבל בשו"ת יביע אומר כתוב לומר הלל בלי ברכה.
נמ אז אני התכוונתי בלי ברכה..פצלשית~
בסדר, אז גם ר' אברום והרב אליהו עשו ככה...הָיוֹ הָיָה
וגם הרבנות הראשית בחלק מהשנים
מה ר' אברום אומר להגיד בלי ברכה?פצלשית~
אבל הוא אשכנזי לא ?
אוקי בדקתי אתזה עכשיו הוא אומר לא להגיד הלל עם ברכה בלילה נביום מי שאשכנזי אומר עם ברכה..
אכןהָיוֹ הָיָה
איך זה קשור לעדה?
ר' אברום אמר להגיד בלי ברכה גם ביום. וכך נוהגים תלמידיו - מכל העדות. זה לא קשור לאשכנזים וספרדים
..פצלשית~
...הָיוֹ הָיָה
לא חושב שניתן לקבוע כלל כזה של "יותר נזהרים", יש הלכה, יש דעות בהלכה, ויש מחלוקות בהלכה, לא מצאנו מחלוקת אשכנזים וספרדים אם צריך להיזהר.
מוזר מאוד להפוך את זה למחלוקת אשכנזים וספרדים, זה פשוט לא קשור לזה.
הרצי"ה סבר שצריך בעיקרון לומר עם ברכה, אבל כיוון שהרבנות הראשית קבעה לומר בלי - אז צריך באמת לומר בלי
כשהרב גורן נהיה רב ראשי הוא קבע לומר עם - ואז הרצי"ה אכן אמר עם.
אחר כך שוב חזרה הוראת הרבנות להיות הוראה לומר בלי ברכה.
לא ברור מה המקורות של כותב המאמר שבצילום, אבל דעת ר' אברום היתה תמיד לומר בלי. גם ביום.
ובמרכז תמיד דאגו שהחזן יהיה כזה שאומר עם - ויכוון להוציא את אלו שאומרים בלי, ור' אברום עצמו כמובן גם כיוון לצאת ידי חובה בברכת החזן.
בלילה לא מברכים בכלל על ההלל במרכז, גם לא החזן. עד כמה שידוע לי.
למה לא הייתה דעה אחידה בין הרבנים הראשיים, והרבנים בכלל?שפרינצא בוזגלו
כמו בכל שאלה אחרת בהלכה. יש מחלוקות.הָיוֹ הָיָה
זה ברור לי, הכוונה היא- ממה נבעה המחלוקת.שפרינצא בוזגלו
מן הסתם - עד כמה ביכולתינו לתקן דברים כאלו.הָיוֹ הָיָה
אומרים הלל בלילה במרכז?שחר אורן
אומרים אבל לא מברכים..פצלשית~
כן זה מה שזה .. אבל מי שמברך הוא אשכנזי חכה לא הקרצתי אתזהפצלשית~
יכול להיות, אבל זה לא אומר שכל האשכנזים מברכים.הָיוֹ הָיָה
כאמור: ר' אברום, שהיה אשכנזי כשר ומהודר עם פיטם, פסק לומר בלי ברכה גם ביום. נקודה.
לגבי הספר - מוזר מאוד, אנסה לברר אצל אחד מהרבנים האלו בעצמם.
רוצה שאני יצלם תכריכה של הספר?פצלשית~
אולי פשוט שאבא שלי יגיע הביתה אני אשאל אותו וזהו ..
אבל כמו שאמרת זה מה שהתכוונתי שעושים גם אצלנו מישהו מברך וכולם מתכוונים לצאת ..
אבל אני יודעת שהרבה מברכים בישיבה אצלנו ואני יברר זאת...
לא צריךהָיוֹ הָיָה
מספיק שכתבת מי המחברים, אנסה לברר אצלם
יש שיטה שחוששת יותר לספקות רחוקים בספק ברכות..אדם כל שהוא
ובגדול, נראה לי שאפשר לשייך את זה לפוסקים ספרדיים בכלל, ולרב עובדיה בפרט.
אבל הנידון כאן הוא לא "ספק ברכות"הָיוֹ הָיָה
זכותו של פוסק אשכנזי לסבור שפשוט לא צריך לברך. זה לא שהוא "מחמיר בספק", הוא פשוט חושב שלא צריך.
בוודאי שאין חובה שכל פוסק אשכנזי יסבור שצריך לברך..אדם כל שהוא
הגבתי למה שכתבת - "לא חושב שניתן לקבוע כלל כזה של "יותר נזהרים", יש הלכה, יש דעות בהלכה, ויש מחלוקות בהלכה, לא מצאנו מחלוקת אשכנזים וספרדים אם צריך להיזהר. "
לא למשפט-
"אבל הוא אשכנזי לא ?"
אהה, אכן.הָיוֹ הָיָה
למעשה התכוונתי גם בזה למה שהסברתי, אבל אתה צודק שמשמעותם הפשוטה של דברי היא שאין בכלל הקפדה יותר, בניגוד למציאות - שהספרדים מחזיקים יותר מסב"ל. צודק.
..ניק כמעט בלי ראש
אחרי הרב גורן, הרה"ר קבעה שאומרים בלי ברכה? נדמה לי שהם לא שינו את דעת הרה"ר הרשמית.
עד כמה שידוע לי - כן.הָיוֹ הָיָה
יכול להיות שלא שינו את העמדה הרשמית? הממ.. אולי. לא יודע בוודאות.
תיזכרו1השם אוהב אותי
שחכתי לכתוב את ההמשך ואני לא זוכרתתהשם אוהב אותי
ואוווווווווווווווווווו אצלינו ממש לא ככהההההשם אוהב אותי
אני באולפנה ציונית דתית וזה ממש אבל ממש לא מה שאתם מדברים פההה
אז איך ?פצלשית~
(אני יודעת שלא בכל מקום זה ככה אבל לפחות אצלנו ..)
סליחה שפרינצא,אמרלד
קודם כל חוסר הכלה של שונים מהם זה לא הכל
שלא תביני לא נכון-בהחלט בעייתי אבל יש עוד הרבה מעבר.
ודי ברור, כנראה כמו כל השרשור שהדיבור כאן הוא בכללי,
ותמיד יש יוצאים מהכלל.. כן?
וחוצמיזה, אם היא דתיה לאומית, או חרדית בסגנון
כנראה הסמינר שיתאים הוא לא חרדי סטנדרטי.
זהו, מצטערת אם התפרצתי לכאן יותר מידי או משו...
את צודקת, אבל בכולופן- היא שאלה לדעתינו, ולכן אמרתי את דעתי.שפרינצא בוזגלו
סבבהאמרלד
זה מדהים כמה שאנחנו לא יודעות להעריךהיום יהיה שמח✨
את המקום שאנחנו לומדות בו ואז מגיעה שפרינצא ומזכירה לנו😌
(ובסוגריים רוצה להגיד לך שזה מאוד מכליל מה שאמרת. אם היא בחורה חרדייה לא בטוח שהיא תרצה ללמוד עם בנות שלא בסגנון שלה, נכון? ולא כל השיקולים הם ציונות או לא.. זה נשמע (אולי אני טועה) שאת לומדת בסמינר די סגור, אבל יש עוד סוגים של סמינרים..)
@פצלשית לרגע# תראי אני לא מכירה אותך ואני לא יודעת מה החברה שאת גדלה בה, אבל בגדול יכולה לומר לך שתלכי למקום שתרגישי בו הכי בנוח
אם תרצי לפרט יותר נוכל לעזור לך יותר![]()
תודה תודה...שפרינצא בוזגלו
את צריכה להבין שבסמינרים חרדים כל ההנהלות באותו ראש, השונה זה הרכב הבנות.
כך שאין דבר כזה סמינר פתוח, אלא סמינר עם בנות פתוחות, מה שלא באמת משנה- כי בין הבנות תתכן לגיטימציה (אולי, במקרה שנפלת על בנות חכמות וחושבות) לשונוּת, אבל ההנהלה לא תאפשר הגדלת ראש.
כולן כותבות לה: 'לכי למקום שיעשה לך טוב'- היא שאלה אותנו זה איזה מקום יעשה לה טוב,
ולא שיתפה בהתלבטות בין מקום שיעשה לה טוב לבין מקום שיעשה לה רע- כך שהתשובה הנ"ל לא מתאימה לשאלה.
את יודעת מה מדהים?לומדת כעת
שאת אומרת שהם לא מסוגלים להכיל שונה מהם, וזה בדיוק מה שאת עושה בהודעה. מכלילה מגזר שלם, מוציאה עליו שם רע- ובעצם לא מבינה שזה שאת לא יכולה להכיל אותם, זה לא אומר שהאחרים לא יכולים להכיל ולקבל מהם.
אני גם בוגרת תיכון חרדי, וגם אני לא שוללת את הציונות באופן גורף, והתיכון עצמו גם לא תיעב את הציונות ולא סַתם כל דבר שחשבתי עליו. התיכון השקיע בנו ממש ונתן לכל אחת יכולת חשיבה ובחירה (יחסי, אבל בחירה)...
ובקשר לפותחת השרשור, אז זה תלוי מה הסגנון שלך.
מי את? באיזה מוסד את רוצה להתחנך? מה הסגנון שהשאיפה שלך להיות כמוהו? את בנויה לפנימיה או דווקא למוסד לימודים שגרים בבית? הבית ספר ליד הבית שלך הוא טוב? מתאים לך ברמה הלימודית-דתית? איפה יש לך חברות? ועוד...
הייתי ממליצה לך להתייעץ עם מישהי גדולה שמכירה אותך. היא בטוח תעזור לך יותר
אני אענה במקומה:הָיוֹ הָיָה
זו לא הכללה, כי זה הדגל שהציבור החרדי מניף, ובזה הוא גאה. אנחנו לא צריכים להצטדק עבורם יותר ממה שהם מצטדקים עבור עצמם.
ברור שישנם יוצאי דופן, תמיד יש. אבל כשהיוצאי דופן הם - כשמם - "יוצאי דופן", אז אין "הכללה" פסולה כשמדברים על הרוב הגורף, על הדרך, על הכיוון, על השיטה.
אין כאן נידון אם היא יכולה להכיל אותם או אחרות יכולות להכיל אותם. היא מצביעה על כשל, כשל חמור ופסול. ולכן היא מייעצת לשואלת - לא לספוג ערכים מעוותים שכאלו. אין כאן בכלל שאלה אם השואלת תוכל "להכיל" את הערכים האלו, לא זה הנידון. הנידון אם זה יהיה נכון לה לגדול ככה.
אני לא יודע בוגרת איזה תיכון את, אבל ברוב מוחלט של התיכונים החרדים מתעבים, ומחנכים לתיעוב, באופן מוחלט, של הציונות, ואפילו הציונות הדתית, ואפילו רבני הציונות הדתית.
בעצם, כיוון שאת כותבת "תיכון" ולא "סמינר", אז אני מניח שאת חב"דניקית, ואכן - המצב בחב"ד (בנושא הזה) טוב לאין ערוך מהציבור הליטאי - כלומר - מכלל הסמינרים. אז זה בכלל לא סותר את מה שהיא כתבה - היא דיברה על סמינרים, על הציבור החרדי הקלאסי.
אתה ממש מגזיםלמה לא123
אני למדתי בסמינר חרדי ואף אחד לא חינך אותי לתעב את הציונות הדתית,
פשוט לא דיברו על זה ולא הזכירו את זה בכלל, וידענו שזו לא הדרך שמצפים מאיתנו ללכת בה,אבל מכאן ועד תיעוב וחינוך לתיעוב,וואו,הדרך ארוכה.
אני לא חושב....הָיוֹ הָיָה
אני לא יודע איפה למדת, אבל ברוב הסמינרים והישיבות אכן מתעבים את הציונות הדתית, אני אומר זאת מידיעה ברורה ואל כספקולציה, ולא אחזור בי גם אם מישהו מספר שבמוסד הספציפי שהוא למד זה לא היה ככה.
אגב, אני משער שלמדת בסמינר חסידי, זה גם שונה, שונה מאוד...
(תסלחי לי, אבל כשבביטאון הרשמי של הציבור החרדי ליטאי, עיתון הביבים הידוע "יתד תהיה לך על אזנך וכיסית את צאתך" (מה, זה לא על שם הפסוק הזה?) המכונה "שויפורום של גדוילי ישרואייל" - מכנים רבנים דתיים לאומיים בכינויי גנאי, ואין צריך לומר שגם משמיטים מהם את התואר רב... לא צריך לנבור קשה מידי כדי להבין איפה נמצא התיעוב והחינוך לתיעוב)
כן,חסידילמה לא123
ואגב אני לא מבינה למה מישהו צריך לרומם את עצמו על ידי דריכה על מישהו אחר.
זה מאוד שונה מהציבור הליטאי..הָיוֹ הָיָה
גם אצל החסידים - בהרבה מקומות יש את זה, אבל באמת לא כמו אצל הליטאים.
אצל הליטאים זה מצב מזעזע לגמרי.
אף אחד לא מבין....
לא הבנתילומדת כעת
אז אצל החסידים זה שונה. אצל הליטאים השפויים זה גם שונה.
מה נשאר לך? נטורי קרתא ששונאים את המדינה ותולים בובות שוטר בפורים+הפלג הירושלמי- שהם חלק משוגע מהמגזר הליטאי... זה לא חדש לאף אחד בארץ הזו ששתי הקבוצות האלו משוגעות לחלוטין ולא יכולות לבטא למגזר הכללי כלום מעבר לנקודות הקיצון שהמגזר החרדי יצר
אצל הליטאים השפויים זה שונה? המצאה שלך..הָיוֹ הָיָה
תעשי טובה, הניסיון שלך לייפות את המציאות לא יילך לך.
אני לא מדבר על נטורי קרתא ולא על סאטמר, ואפילו לא על עצניקים.
אני מדבר על סלתה ושמנה של הציבור החרדי, על האנשים שמנויים על ה"יוסייד" ומצביעים ג' בדחילו ורחימו, אנשים ששולחים לפוניבז' ותפרח וחברון, לישן ולסניף ולחדש, לוולפסון ולקפלן, לפויירשטיין ולכהנא....
זה המציאות. עצוב.
(אגב, עם כל הויכוחים שלי והכעס שלי על העצניקים, אני ממש לא חושב שנכון וצודק לקרוא להם "משוגעים", זה שאת קוראת להם ככה רק ממשיך להוכיח אתה עיקרון האחד והיחיד: אתם פשוט בזים לכל מי שלא כמותכם. בוז עמוק ומחוצף. גאוותני ויהיר.
עם כל הביקורת שיש לי, ויש לי, אוהו יש לי, על העצניקים - אני לעולם לא אומר ש"הם משוגעים" ועוד ש"ידוע שהם משוגעים", יש שם תלמידי חכמים ויראי שמים גדולים, בני תורה מופלגים, עובדי ה', וכן, גם אנשים חכמים ונורמלים.. חידוש מעניין...
אז לבא ולקרוא לכל אלו "משוגעים" רק כי הם העיזו לא ללכת בתלם שלכם? שוב חוזר הניגון.....
את רבני הציונות הדתית פסלתם
את הרבנים הספרדים פסלתם
את האדמו"רים פסלתם
את הגר"ש אוייערבאך וסיעתו פסלתם
ועוד יש את החוצפה להגיד שסתם מכלילים? שסתם מבקרים אותכם על זה?
הציבור הליטאי קנה לו ביושר את שמו ה"טוב")
רגע רגעלומדת כעת
הכיוון והשיטה של המגזר החרדי היא היבדלות מהחברה הכללית, לא לתיעוב החברה וק"ו לא את הדתיים שבתוכה.
אתה מדבר פה על אנשי קיצון במגזרים שקוראים להשמיץ רבנים, יתכן שיש כאלו ואני בטוחה שיש אנשים ששונאים סתם, כמו בכל מגזר... אבל אל תהפוך את זה למגזר שלם. היבדלות לא שווה שנאה, וזה שהם לא מקבלים מרבני הציונות הדתית לא שווה פגיעה ביראת שמים שלהם.
זו בהחלט שאלה האם היא מקבלת מהם ומכילה אותם, כי שפרינצא העידה שהיא לא יכולה לסבול אותם ולקבל מהם-- ואם אותה פותחת השרשור דווקא כן מאמינה בדרך החרדית וכן אוהבת ומתחברת לדרך חיים החרדית ולעבודת ה' בלי פשרות מקומה בהחלט במקום החרדי והיא תאהב אותו.
באיזה תיכון או סמינר למדתי לא רלוונטי כי אני מכירה גם תיכונים חרדיים וגם סמינרים, ויש כל-כך המון סוגי סמינרים שאלוקים יעזור לי... היא לא צריכה ללכת להכי אדוקים ומקובעים.
כמה רגעים שתבקשי...הָיוֹ הָיָה
לא רק היבדלות, אלא בוז. הציבור החרדי בז לכל מי שלא כמותו, בדגש חזק על "מייזרוחניקים". אין טעם לנסות לייפות את המציאות.
זה ממש לא אנשי קיצון, אני מדבר פה על יתד נאמן, על ישיבת פוניבז', ועל סמינר הישן, הם לא מייצגים של הציבור החרדי? הם אנשי קיצון? תסלחי לי, אבל עדיך לנסות לתקן את המציאות מאשר לנסות לשכתב אותה.
זה ממש לא "כמו בכל מגזר", המגזר החרדי (ליטאי בעיקר) קם ומושתת ומיוסד על לבוז ולשנוא כל מי שחושב אחרת ממנו, גם אם מדובר בתלמידי חכמים ובני תורה - ברגע שהם לא כמו החרדים - מותר לעשות להם ולדבר עליהם מה שרוצים. זה נשמת אפה של החרדיות הליטאית. ברובה המוחלט.
זה שהם לא מקבלים מרבני הציונות הדתית לא פוגע ביר"ש שלהם, כמובן. לא אמרתי דבר כזה מעולם. מה שמוכיח על החסרון ביר"ש שלהם זה שהם מזלזלים בהם ומכנים אותם בכינויי גנאי.
מה גם, שהנידון לא היה בכלל אם יש להם יר"ש או לא, אלא אם הם בזים או לא. וכן, הם בזים, בוז עמוק, דוחה ומתנשא.
וזה לא שאלה של הכלה, השאלה היא מה האמת, לא משנה אם שפרינצא מכילה אותם או לא, שפרינצא הסבירה למה הם לא טובים, נקודה. ההכלה לא קשורה לכאן. הפותחת לא שאלה "למה להתחבר", אלא "מה טוב". את סתם דחפת לפה את העניין של ההכלה בלי שום קשר.
ואגב, אני אגלה לך גילוי שאולי לא גילו לך בתיכון החמוד שלך: גם מי שרוצה לעבוד את ה' בלי פשרות - לא חייב להיות חרדי. חידוש, הא?
תראי איך, בלי לשים לב בכלל, יצאה לך פליטת פה כזו שמראה את מה שמחנכים בציבור החרדי: "עבודת ה' בלי פשרות - זה רק אנחנו, כל השאר סתם אפס"
כנראה שכן משנה איפה למדת, כי אם למדת בתיכון חב"די כנראה שאת לא ממש מכירה באמת את הציבור הליטאי, כלומר - רוב בציבור החרדי. עם כל הכבוד והיקר.
(למרות שבמחשבה שניה: אחרי הפליטת פה ההיא, כבר אני מתלבט, יכול להיות שכן למדת במקום ליטאי.. או, לחילופין, שגם אל חב"ד הגיע נגע הגאוותנות הזה.. ואז בכלל המצב קשה.. בכל מקרה העדות שניסית קודם להעיד - נסתרה על ידי עצמך)
יש כל כך הרבה סוגים - אבל המכנה המשותף ל99% מהסוגים האלו - זה שכולם בזים לציונות, לציונות הדתית, ולרבני הציונות הדתית (ובעצם: לכל מי שלא כמוהם)
אני מצהירה בזאת שאני לא סובלת חוסר צדק והגיון.שפרינצא בוזגלו
לצערי הציבור החרדי לא ניחן בשכל עצמאי- 'ועשית ככל אשר יורך'- כמה נהדר! את חשבת פעם כמה כאב ראש זה חוסך?
לא צריך להשתמש באיבר המיותר הזה, ונניח שבאמת דברי הרבנים הללו (אני חלילה לא מזלזלת בהם, מקסימום בגיחזים למיניהם) היו אמת לאמיתה, לא הייתה לי בעיה להקשיב, אבל כאשר הם מנחילים לתלמידיהם את השיטה הסוברת שמי שלא לבוש כמוני או לא משתתף בהפגנות נגד הגיוס- הוא חילוני, והוא פחות מהציבור הנעלה וה'חרד' לדבר ה', לזה אני לא מסכימה, וצר לי לאכזבך- אני מכירה יהודים מכל הגוונים מקרוב, החל מצ'אלמערים ועד לפרענקים- וכולם בטוחים שהם יותר מהציונות הדתית למרות שלהרבה מהם הקשר היחיד עם ה' זה ללבוש שחורלבן... אז אל תגידי לי מה אומרים או חושבים כי למדתי במקומות שונים ובתתי מגזר מעניינים, וכולםםםםםם תמיד יותר מהדתיים הלאומיים, ולמה? כי הם מתגייסים לצבא השמד, אומרים הלל ביום העצמאות רח"ל, בעד המדינה, והכי גרוע- יש להם אינטרנט פרוץ! כן, לא ידעת על זה? גם אני לא...
וזה עוד הבעיה הקטנה של הציבור.
ואני לא יכולה להכיל עיוותים- מציק לך? תתמודדי.
כמה הכללותלמה לא123
מי שלא הולך להפגנות נגד הגיוס הוא חילוני? מאיפה את לוקחת את זה?
הציבור החרדי לא ניחן בשכל עצמאי,וואו..... אין לי אפילו מה להגיב על זה
ואינטרנט פרוץ זה גרוע,וזה אחת הרעות החולות של דתי או חרדי,
זה גרוע
גרוע
גרעע
ואדם ירא שמים לא אמור להחזיק אינטרנט כזה
הכללות זה דבר הגיוני כאשר הרוב אכן מתנהג לפי ההכללה.שפרינצא בוזגלו
הקצנה צינית, באמת חבל שלא סימנתי <צ>, חשבתי שיהיה מובן.
אז אל תגיבי, אבל ללכת לשאול רב אם להתחסן- זה לא קשור! רב הוא לא אפידמיולוג או ווירולוג או רופא או לוידעת מה...
צריך לקלוט- רב פוסק בענייני הלכה והשקפה- לא מעבר! הוא לא בעל מקצוע! והוא לא מבין בכל דבר!
מי ששואל את הרב האם לשפץ את הבית- הוא טיפש! למה שרב יבין בכלכלה וקבלנות?
זה למה אני אומרת שהם לא ניחנו בשכל עצמאי.
נכון- הייתי צינית, התכוונתי להגיד שאם הם פחות יא"ש כנראה יש להם אינטרנט פרוץ.
אני לא מבינה גדולה בהלכהלמה לא123
לפי מה שאחי הסביר לי
השאלה אם להתחסן,היא לא אם החיסון מסוכן או לא,אלא האם לפי ההלכה מותר לקחת חיסון חדשני ולהסתכן מעט
(אף אחד לא יגיד לך שאין אפילו קמצוץ של סיכון,אם הוא יגיד שלא,הוא שקרן),
בכדי שלא תחלה ותסתכן אולי אולי אולי אולי הרבה,ואני לא מדברת על אנשים בסיכון או אנשים מבוגרים,אלא על צעירים ובריאים, שאם תסתכלי בטבלאות תראי שהסיכון אצל הוא 0.02% למות.
אז כן,יש הרבה מקום להלכה אם מותר בכלל להתחסן.
דוגמא לזה זה אם אדם רואה מישהו טובע בנהר,ויודע שאם יכנס להציל יש אחוז קטן שיסכן את עצמו,אסור לו להיכנס ולהציל אותו.
אולי אני לא מדייקת,אבל יש הרבה רבנים חרדיים שכל ההשקפה שלהם על הקורונה ופסיקות ההלכה שלהם לגביה,הם רחוקות מאוד ממה שאת חושבת.
בטענות שלפי ההלכה לדוגמא קורונה היא לא מגיפה בכלל.
ויש כאלה ששואלים שאלות כלכליות,אבל ממש לא כולם,רובם בכלל הולכים לבקש ברכות לעסק או למשפחה וכו'
ודרך אגב ה"אהבה" הרבה שמתפרצת מכל מילה שלך לציבור החרדי,הזכיר לי כמה דתיים שהכרתי בעברי שגם מאוד "אהבו" חרדים,אז לפני שנותנים פה דוגמאות לליטאים וחרדים שמדברים נגד דתיים,תבדקו בציציות שלכם.
ודרך אגבלמה לא123
התחסנתי,וכך גם כל המשפחה המורחבת שלי.
ימים יגידו אם עשיתי בשכל או לא
אין לי שומדבר אישי נגד אף אחד, יש לי הרבה חברות חרדיות.שפרינצא בוזגלו
אבל נגד הציבור כולו יש ועוד איך.
משהו שאצל החרדים דווקא דיי אישי, כל דת"ל הוא בגדר לייט.
את יודעת שהסיכוי למות בתאונת דרכים זה 1 ל5000, קצת יותר מהסיכוי למות מהקורונה- ובכל זאת אף אחד לא שואל רב אם לעשות רישיון או לא, אההה אופסי, דווקא כן שואלים נדמה לי... <צ>
אין שום קשר בין רשיון למגיפהלמה לא123
רשיון זה לא מגיפה,
למגיפה לפי ההלכה יש הגדרה מאוד מסוימת,האם מותר לסגור ישיבות,האם מותר לגרום להפסד ממון לכ"כ הרבה אנשים וכו' כאשר אין את ההגדרה של מגיפה,כן,גם אם ימותו אנשים בגלל זה.
ואם זו לא מגיפה אז יש התנהלות מאוד מסוימת לפי ההלכה,כן,גם אם זה במחיר של לא ללכת לפי כללי משרד הבריאות,כי ההלכה מורה הפוך.
זה עניין לא פשוט,כי גם יש את העניין של ללכת לפי דיני המדינה.
בקיצור זה לא מגיע מטפשות אם לשאול רב אם להתחסן או שלא,אלא שיש הרבה מקום להלכה בזה.
ואם את חושבת שלא,זכותך,תעשי מה שבא לך,יש אנשים שההלכה חשובה להם.
...הָיוֹ הָיָה
אני מניח שתייגת אותי לגבי הפיסקה האחרונה, אז לא אכנס לפיסקה הראשונה.
אני לא יודע את מי הכרת, אבל הציבור התורני לאומי - אין לו שום דבר נגד חרדים, וקל וחומר שלא כנגד תלמידי חכמים, רבנים, וגדולי תורה.
הביקורת שישנה - היא ביקורת, מוצדקת, כלפי ממסד, ממסד רקוב, מושחת, מכוער, יהיר, ומחוצף.
ממסד שקורא לתלמידי חכמים עצומים בשמותיהם הפרטיים - רק בגלל שהם חובשים כיפה סרוגה.
ממסד שבז לאלפי לומדי תורה ויראי שמים - רק כי הם אומרים הלל ביום העצמאות.
ממסד שחי, נושם, אוכל שותה וישן - בוז בוז ובוז. שנאה, תיעוב, ורוע, המון רוע.
אז כן, בדקתי בציציות של עצמי ומצאתי אותן נקיות.
אני לא מבזה תלמידי חכמים מהציבור החרדי,
אני לא בז לאדם רק בשל היותו חרדי
וכן, אני יודע שזה נשמע קלישאתי, אבל יש לי חברים חרדים, המון. המון. המון. ולא סתם "חברים".. כאלו שפוגשים בעבודה או במוסך... חברים אמיתיים, חברי נפש, אלפי שעות מחיי העברתי בלימוד בחברותא עם חלק מהם, בשמחה, בטוב לבב, ובאהבה גדולה.
אהבה אמיתית, כנה, אהבה של תורה, אהבת תלמידי חכמים המנצחין זה לזה בהלכה, שאף שהם כאוייבים זה לזה, לא זזים עד שנעשים אוהבים זה לזה, "את והב בסופה", אהבה גדולה, אשר מים רבים לא יכבו את אישה ונהרות לא ישטפוה.
אני לא בז לשום חרדי בגלל השקפתו, אני לא אומר על אף חרדי שהוא לא יר"ש בגלל שהוא חולק עלי בשאלת היחס למדינה. אני לא עושה זאת. ציציותי נקיות לחלוטין.
זה שאני מעביר ביקורת על אלו שמתנהגים כך לכיוון ההפוך - לא מורה על שום בעיה אצלי. אינני צריך, ואסור לי, להתכחש לאמת. אם האמת היא שהממסד החרדי כך פועל - אני אומר זאת. בקול גדול. בלי לחשוש. ואין כאן שום אינדיקציה על "מידת אהבתי לחרדים".
אני לא אחנך את ילדיי שהגרי"ש אלישיב או הגראי"ל שטיינמן הם רשעים. הממסד החרדי - כן מחנך את בניו ובנותיו שהרצי"ה והגר"א שפירא הם כאלו.
אז בואי נדייק: הטענות שלי הם לא ש"חרדים מדברים נגד דתיים" שאז את יכולה לומר לי לבדוק בציציותי כי גם אני מדבר נגד חרדים.
הטענות שלי הן על בוז עמוק ומגעיל, שרוחש הממסד החרדי, ומחנך על ברכיים אלו את הדור הבא שלו. לכל דבר שריח של "לא אנחנו" נודף ממנו.
הממסד הליטאי ששונא אדמו"רים, ששונא את הרב עובדיה, ששונא את הגר"ש אוייערבאך, וששונא את רבני הציונות הדתית.
כן, הוא ממסד רקוב, משוחת ומתועב. ואין שום פסול לומר את זה. אדרבה.
להשוות את מה שאני אומר על ממסד כזה, להתנהלות שלו עצמו - זה ליצנות.
להשוות ביקורת על בוז לתלמידי חכמים - לבוז הזה עצמו. זה גזילת כבשת הרש.
אני בז למבזים, לא בז לדעות. המבזים, לעומתי, בזים לדעה. בזים לאידיאה, בזים לתלמידי חכמים שלא מוצאים חן בעיניהם. לא מחלקם חלקי, ובסודם לא תבוא נפשי.
להגיד שמי שבז למבזים מוכיח שגם הוא מבזה - זה פשוט צחוק.
2 דבריםלמה לא123
1. כן מעניין אותי מה דעתך גם על שאר הדברים שרשמתי למעלה.
2. מי זה הממסד? הרב קנייבסקי קרה לרבני הציונות הדתית בשם פרטי? או שאתה מתכוון לצוותים בישיבות? למורות בבית הספר?
אני לא יודעת איך רבנים דתיים מתייחסים לחרדים ,מבחינה השקפתית או הממסד הדתי,פשוט אינני בקיאה מספיק.
אך אני בילדותי הכרתי המון המון דתיים,ומחלקם בהחלט הרגשתי בוזוזלזול,בדיוק כמו שכתבה לי שפרינצא, בדיוק אותו סגנון של זלזול, זלזול על כך שמתייעצים עם רבנים בכל מיני נושאים (ולא על רשיון,זה מיעוט)
שאין לנו שכל עצמאי ובגדול שאנחנו עדר מטומטם שמובל באף ע"י רבנים יהירים.
..הָיוֹ הָיָה
1. מורכב מידי, אין לי חשק לעסוק בזה, בכל מקרה זה נושא צדדי.
2. הרב קנייבסקי הוא לא ממסד, יתד נאמן זה ממסד, צוותים בישיבות וסמינרים זה ממסד. בהחלט.
תרשי לי להניח שלא הכרת מרכזניקים או בית-אל'ניקים או דוסים מכל סוג שהוא... הכרת כל מיני "מזרוחניקעס אמיתיים", ששונאים חרדים בדיוק כמו שהם שונאים כל תורני לאומי, פשוט שונאים "דוסים". שנאת עמי ארצות לתלמידי חכמים, תמיד היה ותמיד יהיה. זה לא מדד ולא דוגמה ולא קשור.
אזלמה לא123
לגבי 1 חשוב לי ש @שפרינצא בוזגלו תדע שזה אכן נושא מורכב,ושאנשים לא הולכים סתם לשאול רב שלא מבין בחיסונים,אלא שיש המון מקום להלכה בנושא.
2. אז הבנתי נכון, לא מבינה במרכזניקים וכל מה שרשמת,הכרתי דתיים שגרים בערים מעורבות,ואכן היו לא תורניים,אבל הזמירות והלגלוג נשמעו מפיהם,מבחינתי הם דתיים,גם אם נוח לך לתייג אותם כלא כאלה.
וחשב לי להדגיש שרובם היו מקסימים,ויש לנו קשרים נהדרים
הולכים לפי דעת הרופאים.שפרינצא בוזגלו
ככה נפסק בשו"ע וכל הפוסקים, ומגוחך לעשות מזה נידון כל פעם מחדש,
ועוד ללכת לרבנים שאין להם מושג מה קורה ברפואה.
זה מה שמרגיז.
חרדים חרדיםלמה לא123
שפרינצא בוזגלו אומרת שמותר, לא צריך לשאול את דעת ההלכה.
שמעתם?
לא למדתם שו"ע?, תפתחו יש שם שורה אחת שאומרת לשאול את דעת הרופאים,זהו!!
וסיימתי להתווכחלמה לא123
זה לא מביא לשום מקום
אכן אכן! תפתחו שו"ע! כתוב שם הרבה דברים שאתם לא יודעים!שפרינצא בוזגלו
אגב שו"ע זו הלכה.
..הָיוֹ הָיָה
גם מבחינתי הם דתיים, אבל הביקורת שלי כלפיהם היא אכן באותה מידה. זה לא דוגמה לכלום.
ומלבד זאת, הנידון אל היה מה דעתך *עליהם*. כשאת כותבת עלינו (תייגת אותי....) שאנחנו מזכירים לך אותם, ומאשימה בעצם אותי ביחס שמבזה את החרדים בשל היותם חרדים, ושבעצם אין הבדל ביני לבין הממסד שאותו אני מבקר - זה עוול.
זה דוגמא לכךלמה לא123
שגם אני יכולה להוציא חלקים מהציבור החרדי שלא מתאים לי שיכלילו אותי איתם,אבל מה לעשות, הם חרדים, וכנראה יותר דומים בהשקפתם לי מאשר לדתי לאומי.
אז לפעמים אני צריכה לסבול מזה שאנחנו בכפיפה אחת, וזה מעצבן הרבה פעמים.
וגם אני לא מבזה אף דתי,אני חושבת שצריך לבחון כל אדם לגופו,ולא לפי החיצוניות שלו.
אפרופו, אני לא מסתכלת על העניין מבחוץ- אני בחורת סמינר.שפרינצא בוזגלו
מה זה אומר?למה לא123
שאני לא 'מזרוחניקית' שבזה לחרדים-שפרינצא בוזגלו
אלא בחורת סמינר "חרדית", שמבינה את המצב ומכירה בו, ללא משוא פנים.
אז אולי את לא מבינה בהכללמה לא123
תבררי קצת יותר את ההלכה,ומה מניע אנשים לפני שאת מחליטה למה אנשים מסוימים עושים דברים מסוימים.
....אמרלד
עוברת על השרשור ולא מבינה את הפואנטה שלכם.
עם כמה שהשיחה עניינית,
כל כך הרבה הכללות מגעילות .
( ברור שזה מה שקורה בעניינים כאלה , אבל בדרך כלל אמורה להיות איזושהי מטרה)
באופן אישי חושבת שיש כאן עוד הרבה שקוראים
וחבל על על ההשמצה הזאת.
בקשר לחיסון מן הסתם רוב האנשים
כן נחשפים למידע וההשלכות.
ומתייעצים ומקבלים ברכה מהרב במידת הצורך.
שומדבר כאן לא סותר,
ומה את מנסה לומר ב"לא ניחן בשכל עצמאי".
ובאיזה קטע ?!
@נשמה כללית
תתפלא, גם ליטאים שפויים יותר אפשר למצוא
.....
ואני רוצה להעלות כאן משהו-
נגיד ששמעתם דעה לא נחמדה על הציבור שאתם משייכים את עצמכם אליו..
ולפעמים יש בזה קצת אמת
מה הלאה?
לקחתם לזה משהו לעצמכם?
או רק ממשיכים לייצג ולהרגיש שאתם טובים יותר מכולם.
מודעים למצב הנורא. הידד!!
..הָיוֹ הָיָה
אני לא מתפלא, כי אני פשוט יודע שהצדק לא איתך.
כלומר, כן, יש פה ושם.. אבל אלו אאוטסיידרים, יוצאי דופן, שהממסד החרדי לא סובל אותם. ובז גם להם בעצמם.
ותאמיני לי שאני מכיר הרבה יותר טוב ממה שאת חושבת...
אהלןאמרלד
אני בחורת סמינר בית יעקב.
משפחה חרדית לטאית
אמנם חוצניקית פתוחה,
סובלים אותנו כאן בעיר ובמוסדות כבר הרבה שנים
וזו לא הנקודה.
אבל תאמין לי גם שאני יודעת על מה מדברת.
בסדר?
והייתי שמחה אם תתייחס
למה שכתבתי בסוף התגובה הקודמת ,
תודה
נעים מאוד..הָיוֹ הָיָה
אני יודע שזה נשמע יומרני, אבל למרות שאת בת סמינר - אני יכול להצהיר שאני מכיר את הציבור החרדי לא פחות ממך. ומי שמכיר אותי (ויש כאן כמה כאלו) יודע שאני צודק..
ובכן, יכול להיות ש*את* או המשפחה שלך - שייכים ליוצאי דופן המדוברים. אבל שוב: הממסד החרדי לא כזה, ובז בוז עמוק למי שכן כזה. ושלא יספרו לי סיפורים.
(את חושבת שאת מייצגת את הציבור החרדי יותר מעיתון הביבים יתד נאמן? יותר מהמורות בסמינר הישן, או החדש, או הסניף, או כהנא, או וולף, או פויירשטיין? יותר מהר"מים בפוניבז', ובחברון, ובתפרח, ובוולפסון, ובקפלן? ובישיבות קטנות (שאפילו יותר בעייתיות בנושא מאשר היש"ג? תעשי טובה. כל הכבוד לך על מה שאת, אבל את כנראה לא ממש המייצגת הנאמנה של הממסד החרדי, ואין טעם להתכחש לזה (ואגב, אני לא בטוח שאת באמת "נקיה" מכל החסרונות האלו.. אין לך הסתכלות אוטומטית על אברך מרכזניק בתור "פחות" מאברך חרדי? את לא חושבת שר' אברום שפירא הוא פחות "גודל" מהרב אלישיב או ר' חיים? אין לך איזה זבוב קטן בראש שמספר לך שאתם יותר צדיקים מ"המזרוחניקים"? אני מאוד רוצה להאמין, אבל מתקשה להיות בטוח....))
ולגבי סוף תגובתך הקודמת - אז בעיקרון זה לא קשור בגרוש לשרשור כאן, אבל אם ממש חשוב לך לדחוף את זה ולקבל תשובה, אז בשבילך - התשובה היא כן, בכ' ונ' רבתי. בכל יום מחדש, בכל שעה מחדש, אני בוחן את דרכי שוב ושוב ומשפר אותה על פי ביקורת מוצדקת שאני שומע.
מה שלא מתקיים, אגב, בציבור החרדי, (שוב: הממסד, הרוב, השולטים...) שבטוח שמשה קיבל תורה מיסני ומסרה אליו, ישירות, ושאף אחד לא יעיז ללמד אותו משהו.... יש לציבור החרדי כזו קורה גדולה ליטול מעל עיניו, לפני שהוא מתעסק בקיסמים שבין שיני אחרים...
....אמרלד
שים לב -לא אמרתי שלא.
ומעניין שאתה ככה מכיר את הציבור.. באמת
מקווה שאתה משתדל להסתכל גם על החיובי ששם. ( ויש! )
וכל הכבוד לך על בחינת דרכייך
זה חשוב ואני גם מנסה משתדלת מאד.
@שפרינצא בוזגלו..
אשמח גם לתשומת ליבך אם אפשר
ואני כמובן לא מייצגת *כאן* בכלל.
לא מעוניינת או מתאימה לזה
פשוט מזעזע אותי לראות את ההכפשות
גם בלי מניעים אישיים.
לדעתי (הצנועה) זה לא מתאים או מכבד בעליל..
במיוחד כשאפילו לא נראה שיש מטרה באופק.😶
..הָיוֹ הָיָה
אני יודע שיש.. תקראי מה שכתבתי למעלה על ההיכרות שלי והחברים והחברותות שלי...
זה ממש תלוי בךפשוט אני :)
כל אחד לפי מה שמתאים לו...
אני אישית לומדת בתיכון שהוא בעיקרון חרדי אבל כן עושים בגרויות וזה, ובאופן כללי די פתוח, וזה מתאים לי. אבל זה באמת תלוי בך.
זה קשור אלייך -קופיף מוזר
אף אחד כאן (נראלי) לא מכיר אותך טוב...
זה תלוי כל בן אדם ...
תתיעצי אולי עם מישהו שמכיר אותך...
תלוי איזה סמינר ואיזה אולפנה ומה השאיפות שלךהרמוניה
את יודעת מה חשוב לך?
אם חשוב לך רמה לימודית גבוהה ורמה תורנית גבוהה זה כבר מצמצם לך הרבה מקומות...
ואת כמובן בודקת את המקום לפני ורואה אם את מתחברת וטוב לך
בהצלחה
ותתפללי שה' יכוון אותך למקום הנכון שיצמיח אותך כי אלו שנים חשובות.
בדיוק...(לא) סתם ילדה
רק להגיד לך משהו מניסיוןמבקש אמונה
תבחרי מה שתבחרי,
סמינרים אני לא מכיר ומעולם הכרתי בנות של סמינר, אבל אולפנה בהחלט כן
אז אם את בוחרת אולפנה, תבדקי שהמקום והבנות שסביבך הולכים בדרך של יראת שמים וצניעות
כי אני כשהייתי חילוני, הבנות שראיתי והכרתי מאולפנות מסויימות היו ממש כמו חילוניות.
לדעתי מה שהכי חשוב זו התורניותנעה ונדה
זתורמת אל תסתכלי אם זה תיכון חרדי או אולפנה, אלא מה רמת התורניות של המקום
אני אישית ממליצה על אולפנות כמו תהילה, טוהר, ראשית, ולא מכירה עוד..
אני לומדת בסמינרטונה(לא דג)
וכמה פעמים רציתי לעזוב...
את מוזמנת לפרטי לדבר יותר ספציפי...
כל דבר עם חסרונות ויתרונות
סורי על הדיאלי.באולפנה...
אני ממש בעד אולפנה! ועוד עם פניימיה.
זה מאוד מבגר את הבן אדם, הוא אחראי על עצמו. ובונה את עצמו הרבה..
בקטע דוס נראלי עדיף לך ללכת לאולפנה.
אם הבית שלך חרדלניק כזה, אז לכי לאולפנה. מה השאלה אם ללכת לסמינר?
כמה דברים שיש לי לומר על הדיון שהתפתחנעה ונדה
יש לי הרבה טענות על הציבור החרדי:
* מתנשאים. חושבים שהתורה שייכת להם ופוסלים את כל מי שלא כמותם (דת"לים - או ד"לים בלשון יתד נאמן, ספרדים - או פרענקים בלשונם וכדו').
* נוח להם תמיד להישאר בעמדת הקורבנות.
* מחנכים חינוך עדר - אם אתה לא מסוגל לשבת וללמוד כל היום, בלי קשת לרמה התורנית שלך, אתה סוג ב' אוטומטית.
וגם הם נגד לימוד אמונה (אם תלמיד יבוא וישאל יענו כמובן, אבל ברמת העיקרון הם לא מעודדים את זה) וזה התוצאות של החינוך המדהים זה - קרב מילולי: כשבחורים חרדים ודתיים נפגשו - כיכר השבת - דתי לאומי שאומר דברי טעם וחרדי שצועק סיסמאות זולות בלי קשר למה שהראשון אמר.
אבל מצד שני אל תשכחו את כל הטוב שיש בציבור הזה:
* משמר את לימוד התורה בעמ"י. עם כל הכבוד לתורניים-לאומיים, בלעדיו, לא ברור מה היה מצב עולם התורה כיום.
* שיאן בכמויות הגמ"חים וארגוני החסד - עזר מציון, איחוד הצלה, זק"א וכו' וכו' ב"ה
* הם אחים שלנו! כפשוטו! איפה האהבת ישראל שלנו?
יפה, אני רואה שלמדת את הסוגיה כמו שצריך... ; )שפרינצא בוזגלו
והם לא עונים על שאלות באמונה, הם קוראים לך כופרת.
נעה ונדה
אז אולי זה משתנה מסמינר לסמינר כי שכנה שלי לומדת בסמינר והיא אמרה שכן עונים, אבל הם לא מעודדים את זה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
את יכולה להפסיק להספיםנקדימון
אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.
אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.
אולי די כבר?!
נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!









