*בזמן מחטף הופכת המשימה העיקרית חילוץ חיילינו מידי החוטפים גם במחיר של פגיעה או פציעת חיילינו.
האם נראלכם שמבחינה מוסרית ראוי לעשות דבר כזה? ככל הידוע לי מענים אדם שנשבה עד שחלומו המתוק ביותר הוא מוות גואל,
האם להרוג אותו בירי יהודי כדי למנוע ממנו לעבור עינויים ולמסור מידע עדיף על פני השארתו בחיים עם הספק הגדול שאולי הוא ימשיך לרצות לחיות ולא ימסור מידע? מה התורה אומרת על זה?
@נשמה כללית
@קרובה איאייי, את כ"כ רלוונטית לנושא!
נוהל חניבעל*- מה אתם חושבים עליו מבחינה תורנית ומוסרית?שפרינצא בוזגלו
מחוייב מכורח המציאותבן מכיר
זה כמו לשלם מחיר גבוה על שבויים רק הפוך, כי פה אם לא נציל חיילים במחיר של פציעת אחרים זה יגרום לרצון לחטוף יותר.
אתה לא הבנת מהו נוהל חניבעל.שפרינצא בוזגלו
נוהל חניבעל= כאשר ישנו חייל שנחטף או שסיכויי החטיפה שלו גבוהים פשוט יורים בו למוות כל עוד זה אפשרי.
המטרה היא למנוע מחירים כבדים על החזרת החיילים הביתה או מסירת מידע מצד החטוף שעונה.
לנוהל חניבעל יש כמה מרכיביםבן מכיר
אבל באמת לא התייחסתי למה שאת התכוונת.
הטעם של הפעולה הוא סביר (שלא ישחררו בעבור מחבלים שיגבו מחיר גבוה יותר), השאלה האם ממצאים קודם את כל האפשרויות האחרות
קודם כל הילכתי אסור להרוג מישהו כדי שלא יסבול נקודהסודי ביותר
ונראה לי שזה האפשרות האחרונה שהצבא מפעיל
אבל הרי שאול המלך ביקש שיהרגו אותו שלא יפול בשבי. כמדומנימבקש אמונה
אבל נראה לי מבחינה הלכתית מעשהו אסור...שירה 333
אסור להרוג אף אדם אפילו אם הוא גוסס.....אבל שיש חשש שימסור מידע או שיגבה מחיר של דם של יהודים אחרים בת'כלס ועוד חטופים אז זה נראה לי דילמה הלכתית ומוסרית רצינית שמאוד תלויה בסיטואציה עצמה. בכל מקרה להגיע למצב כזה שלירות בחייל זה המוצא האחרון- זה מציאות מאוד רחוקה לדעתי ולא נראה לי שזה יושם מתישהו כי החשש הוא די קיצוני....איזה מידע הוא יוכל למסור?
ולשחרר בעבורו חיילים זו החלטה של המדינה. המדינה יכולה להחליט אחר כך שהיא לא משחררת תמורתו אפילו אם יהרגו אותו, כד למנוע עוד חטיפות....כמו אישהו רב גדול ששכחתי מה שמושגויים שבו והוא לא הסכים שיפדו אותו כדי שלא יחטפו עוד יהודים, ובסוף הוא נפטר בכלא... אבל שיהודי יירה בחייל?
וואי אבל אם באמת יש נוהל כזה זה מזעזע רק לחשוב על סיטואציה כזו
שמעתי על חייל שהתאבד בשבי כי חשש שלא יעמוד בעינויים וימסור מידע חשוב...
![]()
*מהר"מ מרוטנבורגמושיקו7
נכון נכון תודה!שירה 333
תודה
זה בכלל לא אותו דבר,שפרינצא בוזגלו
הוא הורה שלא ישחררו אותו- לא שיהרגו אותו במידה והוא נכלא.
כן... זה לא אותו דברשירה 333
רק מראה דוגמא לדילמה של חשש ששחרור השבוי יעורר עוד חטיפות
לצערי זו לא מציאות כ"כ רחוקה.שפרינצא בוזגלו
מבצעים אותה בכל פעם שישנה סכנה ממשית לחטיפת חייל בכדי שלא יסבול בשבי/שלא ימסור מידע.
וכן, חייל ביחידה מובחרת יודע המון מידע סודי ואסור לפרסום שיכול להזיק לעם שלם אם יתגלה.
כמו כן זהו אכן מוצא אחרון.
תראי את מה שרשמתי בתגובה "רואחם שזה אכן שנוי במחלוקת הלכתית"שירה 333
וה' ישמור ויציל שלא יהיו מקרים כאלה
ורק מציינת שלא יודעים מה קורה עם החטוף זה ממש קשה למשפחה בכל מקרה...
אחות של איל יפרח (הי"ד) בכיתה שלי
רואים שאכן זה שנוי במחלוקת הלכתית....שירה 333
קישור לכל הכתבה: נוהל חניבעל על פי ההלכה
סיכום מתוך הכתבה מתוך דין תורה- הרב אלעזר גולדשטיין
1. האיסור לרצוח הוא חמור כל כך, שהוא קודם אפילו לצורך הצלת רבים, שכן "אין דוחין נפש מפני נפש". לכן, אין מקום להריגת חייל חטוף משיקולים תועלתניים.
2. אין על החייל החטוף דין רודף, כיון שהוא אינו מתכוון וגם אינו הגורם לרדיפה.
3. אסור לאדם לאבד עצמו לדעת. ביחס למעשהו של שאול המלך, יש אומרים שהמעשה היה אסור, ויש אומרים שהוא היה מותר כיון שהוא היה צפוי לייסורים או כיון שהוא היה נאלץ לעבור על אחת מהעבירות שנאמר בהן "ייהרג ואל יעבור", או משום שממילא היו הורגים אותו מייד.
4. המהרש"ל פירש שמעשהו של שאול היה מותר בגלל חשש הסכנה לרבים מישראל אם הוא היה נופל בידי הפלשתים. לדבריו, דומה הדבר להתאבדות החייל החטוף.
5. להלכה, נחלקו הרב נריה והרב גורן אם מותר לחייל הנופל בשבי לאבד עצמו לדעת. לדעת הרב גורן, מותר גם לסייע לו בהתאבדותו.
6. בימינו, המאבק על החזרתו של כל חייל נובע מתפיסת ערך חיי האדם, ולא יכול להיות שהדרך למנוע מאבק זה תהיה באמצעות פגיעה בחיי אדם.
7. מותר לצאת למבצע צבאי שמטרתו הצלת החטוף או פגיעה בחוטפים, אף אם יש בכך סיכון לחיי החיילים המחלצים והחייל החטוף. אולם אסור לצאת למבצע כאשר המטרה היא פגיעה בחיי החייל החטוף.
8. על אף שבדיני מלחמה שיקולי פיקוח נפש שונים, עדיין ראוי לפעול לאור הכלל ש"אין דוחין נפש מפני נפש", ולכן אין להציב למבצע הצבאי מטרה של פגיעה בחייל החטוף.
הרב ציון ערוסי מתוך "שאל את הרב"- קישור לכתבה http://shut.moreshet.co.il/shut2.asp?id=75090
והל זה לצערנו, הוא נכון, וכך צריכים לנהוג בנסיבות הטרגיות שלנו.
אך תחילה נקדים הקדמה, חטיפת חיילים או אזרחים ע"י אויבינו הפכה להיות לא רק טאקטיקה אלא אסטרטגיה של אויבינו, כדי להכניענו.
אם נתבונן היטב בחטיפות שבדרום, והחטיפה שבצפון, נגלה דמיון רב, סודיות מוחלטת. אין ביקורי הצלב האדום, אין סימני חיים, דרישות מופלגות ביותר של שחרור אלפי טרוריסטים מסוכנים רוצחים אכזרים, שכבר טבחו בנו ללא רחם, וגם דרישות מדיניות.
התפתחות מדיניות החטיפות ע"י אויבינו האכזריים היא בגללנו. מעורבותה של התקשורת הישראלית אשר יוצרת דרמטיות מסביב לכל חטיפה, ומשדרת חולשה גדולה מצדנו, היא משדרת רצון לפדות את השבויים בכל מחיר. ולכן אין פלא שהתיאבון של האויב גדל עד לבלי די.
ועתה הגע בעצמך. אם לפי ההלכה, כשגורמים פליליים חוטפים אדם ודורשים כופר נפש (דמים) מופלג, אין נענים להם, כדי שלא יחטפו אחרים, כשהחוטפים הם אויבים מדיניים וצבאיים מרים, שהחטיפות היא להם שיטת מלחמה, ושההיענות להם מסכנת רבים, ולא רק חטיפות נוספות, אלא גם שהמשוחררים שהם רוצחים צמאי דם שבים וטובחים בנו ללא רחם.
על אחת כמה וכמה, שאסור להיענות להם. אולם לצערנו, הניסיון מוכיח שממשלות ישראל נכנעות לדרישות החוטפים, וזאת בשל מעורבותה של התקשורת הישראלית, שמשדרת את החולשה של מי מבני דורנו, לכן "נוהל חניבעל", שתיארת, הוא נוהל נכון. שי שלסכת את החטיפה בכל מחיר. בחיסול החוטפים, גם כשנשקפת סכנה לחטופים, כי זו מלחמה, ובמלחמה כל חייל משליך עצמו לסכנה. לכן בנסיבות אלה כולם נחשבים רודפים.
יתירה מזו, על ממשלת ישראל לחטוף אישים בכירים של אויבינו, כמו רה"מ מהחמס, שרי החיזבאללה וכיו"ב. כי יש לעשות הכל כדי לסכל את מתקפת החטיפה.
אני רלוונטית תמיד. לא?קרובה
מבחינה הגיונית ומוסרית- אני חושבת שלהרוג אדם כדי שלא יסבול זה לא נכון. לא כשמכירים בערך החיים.
אבל דווקא אם כן מכירים בצורה נכונה בערך החיים, אז אולי כדי להציל חיים של רבים, נכון להרוג את היחיד.
במידה ויש חשש מציאותי שבגידה תחת עינויים תוביל למפלה לעם ישראל, דווקא אז, בגלל שהחייל הוא שליח של צהל, של צבא העם, והוא יצא למלחמה מתוך מסירות נפש אמיתית, אולי נכון להגן עלינו מפניו ולהרוג אותו רח"ל.
אבל וואלה, אולי כל זה מבוסס על הכרה שגויה בערך החיים.
אולי...שפרינצא בוזגלו
אולי אנחנו בכלל לא חיים אלא משחק מחשב?
לא נראלי. המחשב נוצר אחרינו.קרובה
אולי ביקום הממוחשב שלנו.שפרינצא בוזגלו
היקום שלנו נברא. המחשב נוצר.קרובה
אולי כל זה אגדה?שפרינצא בוזגלו
טוב, זה כיף לפקפק- אבל לא יעיל...
גם אגדה מוגבלת לעולם הפיזי שלנו. אז לא.קרובה
ממש לא, יתכן ותכנתו אותנו כך שלחלקינו ישנן אגדות מובנות.שפרינצא בוזגלו
אם תכנתו אותנו- אז אנחנו יצורים פיזיים.קרובה
פיזיים בדיוק כמו האותיות שאת מקלידה.שפרינצא בוזגלו
פיזיים בדיוק כמו 001111011000001.
אם אני מקלידה- אני יצור ממשי.קרובה
אם את מקלידה- נכון.שפרינצא בוזגלו
אבל אם הוקלדת?
לא סותר.קרובה
סותר.שפרינצא בוזגלו
כי שפת תכנות או קוד מורכב הוא לא פיזי, אולי איך שאת מקלידה אותו זה פיזי- אבל מה שמתחולל עקב הקלדת הפקודה זה לא בדיוק פיזי.
ואז מה? ברגע שאני ביצעתי את הפעולה הזאת, אני משו ממשי.קרובה
אני מתכוונת למצב שבו בוצעת.שפרינצא בוזגלו
ואת פרי כפיים לא בדיוק פיזי, כמו חייל במשחק מחשב שמישהו אחר שולט בו.
עלית עלי😈קרובה
אלי את ווירוס שמחקה תכונות של אחרים?שפרינצא בוזגלו
לא. אני חסרת יכולת שיכפול.קרובה
אולי את בעצם מחקה יכולת גדילהשפרינצא בוזגלו
ובכלל הכרת את המוטציה שלך רק שנים (כביכול) אחרי שנוצרת- ובכלל המוטציה גדלה בקנה מידה שונה משלך, אבל בקנה המידה של היוצרים התיארוך שלך קודם לשלה?
התכוונת שהתארוך שלה קודם לשלי?קרובה
אכן.שפרינצא בוזגלו
אני מאמינה שלא.קרובה
תאמיני כמה שבאלך...שפרינצא בוזגלו
בפועל תצטרכי להוכיח.
להוכיח למי?קרובה
את יודעת את האמת.קרובה
חחחח, זה כיף לקשקש- אז מה אכפת לך?שפרינצא בוזגלו
חוצמיזה שזה לא קרה חודש!
לא אכפת לי.. רק אל תתנשאיקרובה
ת'כלס מה זה משנה?
שירה 333
שהייתי ילדה קטנה נראה לי בת 6 שאלתי את עצמי- איך אני יודעת שאני בעצם חיה באמת ולא חולמת שאני חיה ואז אני כזה חשבתי לעצמי נו טוב מה משנה
שונאת להתפלסף על שאלות שלא משמעותיות לחיים בפועל...למרות שלפעמים יש לי מצב רוח לזה
עם קרובי תמיד יש מצברוח!שפרינצא בוזגלו
חחח
שירה 333
תהנו לכן
אבל שתדעו שאם כבר להתווכח אז יותר כיף על נושאים שחשובים באמת ואתה יכול לשנות בהם משהו
לפחות לדעתי
(לא שהאם אנחנו מתוכנתים או לא זה לא נושא חשוב....
)
יש אנשים שאיתם על דברים חשובים כדאי רק לדבר.קרובה
מה אומרת @שפרינצא בוזגלו?
כ"כ מוכר...שפרינצא בוזגלו
כ"כ מפתיע...קרובה
לא המשפט מוכר, אלא התוכן...שפרינצא בוזגלו
ברור. המצאתי אותו לפני רגע קט.קרובה
קרוביי🤗🤗היום יהיה שמח✨
😍😍קרובה
נוהל חניבעל באמת הוא...פיוס
וואלה תודהמושיקו7
זה נראלי מוסריsimple manאחרונה
לא בגלל העינויים
אלא כי זה מלחמה
ובמלחמה המטרה היא לנצח את האויב
והאויב מעדיף חטופים מהרוגים ובשבילנו זה יותר הפסד
במלחמה השיקול הוא לא יחיד אלא הכלל, אז הגיוני שצריכים למנוע חטיפה בכל מחיר.
ודאי שלא סתם כך להרוג אדם בחשבון של לגרום לו לא לסבול
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
את יכולה להפסיק להספיםנקדימוןאחרונה
אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.
אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.
אולי די כבר?!
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!







