מה אתם אומרים על אדמו"רים? על כל עניין ההתבטלות לצדיק?איל גלבוע

למי שרוצה להסתבך; בפרטות יותר:

האם לדעתכם יש לתת לדעה ומחשבה עצמית בלבד להחליט (ובדרך ממילא לא להיות כפופים כלל לסמכות העליונית).

או שיש להתבטל בצורה אבסולוטית להוראות האדמו"ר\רב וכדו'.

או ללכת בשביל הזהב (האם זהו אכן שביל הזהב?) - דרך המיצוע. לשלב מחשבה עצמית עם הקשבה לצדיק (וא"כ - באיזה מינון)?

נראה לי תלוי במה וגם צריך להבדיל כי למשל אני חושב שהאדמורסודי ביותר

אצל החרדים הפך לדבר קצת מוגזם במיוחד עכשיו בקורונה שאנשים מתים אבל שטויות למה לא לפתוח גם אם אנחנו הכי אדומים

ובציונות הדתית זה נראה ליבסדר כי הרב רק נותן השקפה וכעט תיד לא הוראות למשל הרב דרוקמן בחיים לא יגיד לציבור מה לעשות ויוציא הוראות נגד מי שלא עושה

כמה דברים.שמינייייייסט

הצדיק (במשנת ברסלב לפחות) הינו אדם יחיד במינו בדור (בתקופה לאו דווקא חי עכשיו) שמרוב יגיעתו וטרחתו בעבודת ה' זכה לבטל כליל כל פיסת אגו וישות שיש בו ולהתבטל לאין סוף ולהיכלל בו. מתוך כך מוסר לו הקב"ה את המפתחות לפתרון כל הבעיות של כל אחד ואחד ושל כלל ישראל ושל כלל האנושות והצדיק מגלה את את הפתרונות בתורתו ובשיחתיו. אמנם איך אפשר לזכות לקבל מאדם כל כך גבוה? רבי נחמן מגלה שלכל אחד יש נקודת צדיק, ועל כל אחד להתחבר לנקודת הצדיק שבקרבו ועל ידי כך ממילא- מתחברים לצדיק. התבטלות לצדיק משמעותו- לבטל את האגו שלי מול נקודת הצדיק (שהיא גם נקודת הביטול לאין סוף) שבי.

מגלה רבי נחמן שלושה דרכים 0שצריך את כולם) בשביל להתקרב לאותה נקודה נסתרת. 

1- התבודדות. קביעת זמן לשיח עם ה' ועם עצמך, בירור וחיפוש, איפה נקודת הצדיק שבי.

2- הצדיק. התקשרות אליו, התחברות לעצותיו, כיוון שהוא זכה להתבטל לנקודת הצדיק שבו הוא גם יודע את הדרך להוביל אותך לשם...

3- שיחת חברים. בתוך כל אחד ואחד נמצאת נקודת צדיק ועל ידי שמתחברים אליה באמת ובתמימות, בלי קנאה ותחרות, משיגים הרבה תובנות בחיפוש אחר אותה נקודה.

לעיון ובירור נא לעיין בליקוטי מוהר"ן מאמר ל"ד.

בהצלחה רבה!

תודה רבה! ביארת לי עניין מסוים שהתקשתי בהבנתו.שפרינצא בוזגלו


הגאון מוילנא שהתנגד לחסידות חשש מפולחן אישיותנעה ונדה

חשש שהתגלה כדי מוצדק בחלק מהחסידויות.

 

הדעה האישית שלי בעניין הזה הוא שצריך מצד אחד להיזהר מעבודת הצדיק במקום עבודת ה', ומצד שני גם לא לראות את הוראת הרב כהמלצה נחמדה, צריך להיזהר מביטול מצוות עשה "ועשית ככל אשר יורוך".

אני בספק עד כמה צריך להפעיל שיקול דעת בנוגע להוראת הצדיק, כי עם כל הכבוד אנחנו לא רואים את כל מה שרואה הצדיק. אבל צריך להיזהר מאוד, כי יש פעמים (מעטות מאוד, אבל גם מסוכנות מאוד) שזה הופך לסוג של כת.

 

עוד משהו - בקשר להתקשרות לצדיק. מדובר כאן בדבר גדול מאוד אבל גם מסוכן מאוד. במקום שיש הרבה טהרה יש הרבה כוחות טומאה. אדם שמתקשר לצדיק מקבל ממנו כוחות חיוביים, אבל גם את היצר הרע שלו שגדול עליו בכמה מידות, כי ככל שהאדם (ובעניינו הצדיק) יותר גדול ככה יצר הרע שלו יותר גדול.

אפשר לשאול שאלה?איל גלבוע

מה הבעיה בפולחן אישיות לאישיות גדולה?

(- שאלת תם, אין לי דעה בעניין, בירור בעלמא)

יש הבדל גדול בין להעריץ רב לבין להפוך אותו לחצי אלוקיםנעה ונדה

זה לא נכון שכל העבודת ה' תהיה רק דרך הצדיק, יש מקום גם לקשר אינדיבידואלי.

לכן אנו לא יודעים איפה קבור משה כדי שלא יעריצו אותוסודי ביותר


ומאיפה זה הגיע?קולמוס הנפש.

הסיבה שאני יודע שלא יודעים היכן משה קבור, היא כדי שהגויים לא יהפכו את הקבר שלו לאליל, (וכפי שמסופר במדרש\מדרשי הגמרא, ([נראה לי] על הנסיון למצוא את קברו)

ויש הבדל.

יש ''שלא יעריצו אותו''

ויש ''שגויים לא יהפכו את קברו לאליל''.

ולמה הדגש על ''גויים''? כיוון שהם לא באים לשם, להתפלל מתוך כוונה (כמו היהודים שבאים להתפלל על קברי צדיקים)  שהצדיק קרוב אל ה', ומבקשים ממנו שיבקש מה' או משהו דומה שיעזור להם.

אלא באים בגישה של ''גויים'', שהאיש עצמו, משה, הוא האלוקים, והוא ה''אליל'' ח''ו. והוא זה שיעזור להם.

כי ה"אישיות" שאנחנו אמורים לעבוד היא לא הצדיק-אני :)

אלא הקב"ה.

יש מקור בדבריו, או בדברי תלמידיו וכדו', שזו סיבת ההתנגדות?אדם כל שהוא

[אני לא בא לערער על כך שצריך זהירות בנושא, אבל לגבי ההתנגדות לחסידות, מוכרים לי נימוקים אחרים, שנאמרו ע"י המתנגדים].

ויקיפדיהנעה ונדה


ויקיפדיהקולמוס הנפש.

נערכת ע''י כל אחד שיכול לכתוב שם מה שהוא רוצה.

במרבית המקרים נערכת ע''י אנשים שאינם דתיים לעת עתה, בלי הרבה מושג על יהדות אמיתית, ק''ו על תנועות בתוכה, כחסידות וה''התנגדות'' ועל הסיבות שגרמו לכך..

וברוב הפעמים, אף כתובה בצורה של זלזול וחוסר כבוד לדרכי היהדות. (בלי קשר לאיזה מושג ספיציפי מהיהדות אנו מחפשים בויקיפדיה) 

ולכן אני לא נוהג להסתכל בויקיפדיה בקשר לנושאים כאלה. (ובכלל)

וק''ו שלא להביא משם ראיות..

שאלה קטנהקולמוס הנפש.

מאיפה לקחת את זה ש''הגר''א התנגד לחסידות, כיוון שחשש מפולחן אישיות''?

זה ידועמח"פ


צר לי, אבל ''זה ידוע'', זאת לא תשובה.קולמוס הנפש.


אם הרבה אנשים שמעו את זה...מח"פ


שמועה אף היא לא מקור..קולמוס הנפש.

יש לך מקור בדברי הגר''א-ספרים מוסמכים על התקופה.-אנשים מוסמכים שמכירים את הנושא היטב.

בבקשה..

 

שמועה, או ויקיפדיה.. היא לא מקור, ואני חושב שזה די מובן, לא?

אני שמעתי על זה לא יודע אם זה מוזכרמח"פ


תלמדו היסטוריהילדה998

הגרא התנגד לחסידות כי זה היה אחרי הסיפור של שבתי צבי והגרא חשש שתקום עוד כת כמו השבתאות וכו

ויקיפדיה בערך על הגר"אנעה ונדה


כדי להתקרב באמת לה' חייבים אמונה בצדיקיםרוצהלהיותבשמחה

כמו שכתוב ויאמינו בה' ובמשה עבדו,אך משום שיש אנשים שהם לא צדיקים שמתדמים לכאלו ומוליכים את אנשיהם בדרך שגויה צריך להרבות לה' בתפילה שיקרבנו לצדיק אמיתי שיקרב אותנו לרצון ה' האמיתי.

צריך להבחין בין שני ענייניםבן מכיר
כהקדמה נציין שביהדות אין מושג כזה של "צדיק".
לרב צריך להקשיב בענייני הלכה גם אם אתה חושב שהוא טועה, בשאר הדברים - כמו כל אדם מבוגר עם נסיון חיים.
ההקדמה..? מאיפה זה?מבקש אמונה

יש מלא פסוקים עם המילה "צדיק" כלפי אדם עובד ה'

"צדיק" במובן שמייחסים לו היוםבן מכיר
לא אדם שהוא פשוט: צדיק.
דרך אגב אשמח לפסוקים שמדברים על הנושא אם אתה מכיר.
אני רואה בדיוק אותו יחס. מה ההבדל שאתה רואה?מבקש אמונה

פסוקים סתם בשלוף:

"כי אותך ראיתי צדיק תמים" לגבי נוח

"ובכן צדיקים יראו וישמחו" 

"ה' צדיק יבחן וכו'"

"ושבתם וראיתם בין צדיק לרשע וכו'.."  מלאכי 

 

בגמרא

"צדיק גוזר והקב"ה מקיים"

 

שלפתי מהזיכרון..

 

מלבד הפסוק שבו ה'בן מכיר

בעצמו מעיד על האדם שהוא צדיק, מדובר על מידות טובות, לא אנשים שלמדו זהר ומבינים מזה פיזיקה קוונטית.

אם ברצונך להבין את  המימרא "צדיק גוזר וה' מקיים" כפשוטה, עליך להאשים ב"צדיקים" שהיו לפני 75 שנה את קיום השואה, ואת כל החוליים שהיו לעם ישראל במהלך כל הדורות ברוע שהיה אז. במיוחד היום, זכור רב שאין חולק על בקיאותו העצומה בתורה שאמר "היו לא תהיה" ואלפי משפחות איבדו את ביתם.

נראה לי ששמעת מאנשים שהלכו קצת רחוק מידי מהאמת.מבקש אמונה

נכון, צדיק זה אדם עם מידות טובות ומקיים רצון ה' זה קודם כל ומעל הכל!

בנוסף לזה יש צדיק (קודם כל שיהיה צדיק) שלומד את הפנימיות של התורה ואיך הקב"ה מנהל את העולם וכו'

אבל זה לא מוכרח.. יש צדיקים פשוטים.

 

העניין הוא שיש לצדיק הרבה מעלות ולכן לומדים ממנו, והקב"ה אוהב אותו והוא יכול להתפלל על עם ישראל

כמו משה רבינו. אבל זה לא כמו שכנראה שמעת.

 

מה שכתוב שצדיק גוזר, די ברור שהקב"ה לא תמיד חייב לקבל. 

גם ר' נחמן אומר את זה.

ולפעמים גם צדיק יודע שאסור לו לגזור משהו ולכן הוא לא גוזר - כי הוא לא בעל הבית אלא הקב"ה כמובן.

אפשר הוכחה לדברים שאמרת?בן מכיר


בעיקר לכך שמלימודבן מכיר

קבלה מבינים ברפואה, פיזיקה, מתמטיקה, פסיכולוגה

לא אמרתי דבר כזהמבקש אמונה

אם כי בפסיכולוגיה ברור שאפשר להבין...

התורה היא תיקון לאדם, לפי ההוראות ברור שאפשר להבין מה הפגמים ומה גורם למה.

אבל לא כל צדיק מגיע לרמה הכי גבוהה של הבנה.

 

אני אשמח שתגיד לגבי השאר למה בדיוק רצית הוכחה

כי לא נראה לי שחידשתי משהו

בלת"קמח"פ

יש סיפור על אדמו"ר בן 14 מלפני הרבה שנים (גם זו מערכת לא בריאה וארחיב בהמשך) שאליו נכנס תלמיד חכם מבוגר עם הנכד שלו פנה אל הסבא האדמו"ר ואמר לו: "נו רב' ייד, מה יהיה עם היראת שמיים שלך?" הנכד הזדעזע כל כך עד שנהיה מגדולי הסופרים הכופרים. בכל מקרה יש את העניין של הירושה גם- לא משנה מי הבן אדם אם הוא הבן של האדמו"ר הוא יחליף אותו גם אם הוא או לא תלמיד חכם. וכן הדבר הזה גורם למריבות רבות ומשפחות שנקרעות (עיין גור ותולדת אהרון)

צודק לגמרי, מסכימה עם כל מילהנעה ונדה

אבל זה שהנכד עזב את הדת זה אשמתו. לא נראלי שזה נכון רק להאשים את האדמו"ר. לאדמו"ר היה חלק בזה אבל הבחירה היתה לחלוטין של הנכד.

בתור ילד זה השאיר עליו רושם מאוד עמוק כמו טראומהמח"פ

רבינו היה מספר את זה בהסבריו על התנגדות לחסידות

אהה. ולמה באמת נעלמה ההתנגדות?נעה ונדה

או לפחות רובה

ההתנגדות חילחלהמח"פ

תסתכלי על הציונות הדתית והיא כמעט לא משתתפת בטישים וכדו' יש הרבה אמירה, זה לא לנו וכן אצל הליטאים

...נעה ונדה

אבל בציונות הדתית אפשר בהחלט לראות התוועדויות והתבודדויות (אני אישית הייתי בהרבה כאלה) והרבה מתורת החסידות נכנסה אצל רבים מבני הציונות הדתית (יש גם את העלון לשבת - קרוב אליך משו כזה).

 

ולא הבנתי את המשפט "זה לא לנו וכן אצל הליטאים"

תפסקימח"פ

זה לא לנו, וכן הליטאים

אבל הקטע של האדמורי"ם לא קיים

נכון, אנחנו לא חסידיםנעה ונדה

אבל אנחנו מקבלים את הדרך שלהם.

 

דגל התורה התחברו עם אגודת ישראל. ומה עם דעת הגאון מוילנא?

הפוליטיקה המלוכלכת לא נקראתמח"פ


היא משקפת את הלך הרוחנעה ונדה

ליטאים כבר לא מתבדלים כ"כ מהחסידים ולהיפך

לא נכוןמח"פ

כל האיחוד בין אגודה ודגל מיועד רק כדי שכולם יעברו והנה לדוגמא המלחמה על ועדת הכספים

אגודת ישראל הסכימו שהיא תהיה של דגלנעה ונדה


הם רבים על זה כל הזמןמח"פ


מסיבה פשוטה:הָיוֹ הָיָה
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך י"ח בניסן תשפ"א 08:11
 

היא הצליחה במטרותיה

בחסידות היום ממש לא קיימים (לכל הפחות בזרמיה המרכזיים) תופעות רדיקליות מהסוג שהוזכר. וברובה גם לא באופן בלתי רדיקלי.

גם החסידות שנכנסה לצה"ד - ברובה מבוקרת - אין "התבטלות" לבשר ודם כלשהוא, אין ילדודס המשמשים בהנהגה, וכו'.

 

זה לא אומר שהכל מושלם, אבל באופן כללי - ברוב המקרים זה לא המצב שממנו רעשו ופחדו.

כמובן יש גם את הנקודה הנוספת - השפעתה המוצלחת של החסידות: ענייני העבודה שבלב וכו' מאוד נכנסו לכלל ישראל בעקבותיה, ויש לזה גם השפעה בנושא.

 

צריך גם להוסיף את זה שלא לנצח ניתן לפעול במריבה, בשלב מסויים התקבעו הצדדים ואין הרבה שיעברו צד - שבשבילם צריך עדיין לנהל מאבק, מי שבודק וחוקר יודע מה הביקורת שקיימת בכל צד כלפי צד אחר. וקיימת. וזהו זה, זה שאין היום חרמות ורדיפות לא אומר שעיקר ההתנגדות בטלה.

 

בהערת אגב, במקרים מסויימים כשכן יש תנודה משמעותית שיש מי שחושש ממנה - הוא אכן יפעל כנגדה בתוקף. הדוגמה הכי מוכרת לזה זו מלחמתו של הגראמ"מ שך בחב"ד. (לא שאני מסכים עם כל דבר שהוא חשב ועשה בנושא, אבל העיקרון הוא - שלדעתו כן היתה כאן הקצנה מסוכנת. והוא נזעק לבלום אותה ככל שביכלתו)

הבנתי, תודהנעה ונדה

חידשת לי

הָיוֹ הָיָה

בשמחה.

 

 

קחי בחשבון שנתתי רק קוים כלליים ולא מדוייקים.

ברור אבל שהרב שך טעההמלך 1


זו דעתך הנכבדה, דעתך שלך. כמובן.הָיוֹ הָיָה


ושלך?המלך 1


למאי נפק"מ?הָיוֹ הָיָה


מעוניין לדעת אבל לא לוחץהמלך 1אחרונה


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך