איזה מטורללים, איזה פסיכים מסוכנים ומסכני חיים...מזמור לאל ידי
#16103 כועסת ומפחדת. אני מגיעה ממשפחה חרדלניקית, עדיין דתייה אבל פחות מהם. אני היחידה מהמשפחה שלא מתנגדת לחיסונים. היתר נעים בין סקפטיות ללהפיץ פייק ניוז בקטע אידיאולוגי. ברגע שהתחילו לדבר על חיסונים הודעתי להם שאתחסן והפכתי לבדיחה של המשפחה. פתאום קיבלתי טלפונים מדודות שלא שמעתי מהן עשור שביקשו ממני "לכבד את ההורים" ולא לעשות את זה. בקצת שבאתי לשבת האווירה תמיד הייתה לא נעימה וקישרו בין ההתרחקות מהדת לבחירה להתחסן.

תמיד היינו משפחה שמארחת וגם בתקופה הזאת זה כמעט ולא נפסק. גם זה היה משהו שהתווכחנו עלינו הרבה כי רצו שאבוא ואני לא רציתי. הסכמתי לבוא לארוחות שבת מדי פעם, אבל רק עם המשפחה המצומצמת.
יומיים אחרי שהתחסנתי חיסון ראשון (קצת כאבים ביד למי ששאל) הגעתי לסעודת פורים אחרי שהבטיחו לי שזו רק המשפחה המצומצמת. רק אחרי כניסת שבת כשאין לי שום דרך לחזור הביתה גיליתי שחוץ ממני ומהמשפחה המצומצמת מגיעים להתארח גם 15 בני דודים עם הילדים. כעסתי מאוד, אבל לא באמת היה לי מה לעשות ולא רציתי להרוס את האווירה ולמשוך עוד אש לכיווני, כבר ככה הייתי מרכז הערב ולא בקטע טוב.

למחרת אמא סיפרה לי בחצי צחוק על זה שאחד מהבנידודים שבאו היה אמור להיות בבידוד. שאלתי אותה אם היא ידעה לגבי זה לפני שבאתי והיא הכחישה, ורק אמרה שהיא לא מבינה למה אני מתעצבנת, הרי כבר התחסנתי ואם זה כזה חיסון טוב אני לא אדבק. ניסיתי להסביר לה שזה רק חיסון ראשון ועברו יומיים אבל זה לא עזר ובסוף השיחה עוד מצאתי את עצמי מתנצלת, לא ברור על מה.

מאז עברו שבועיים וחצי. אמא שלי מאושפזת, אבא שלי חולה ומשתגע כי הוא רוצה להיות איתה ולא יכול. אחותי ובעלה גמורים במיטה עם חום שלא יורד, שתיים מהבנות שלהם חולות, אחי מסרב להיבדק אבל סובל מסימפטומים דומים אז אני מניחה שגם הוא חולה, לא יודעת מה הולך עם הבני דודים חוץ מאחת שבהריון ובטיפול נמרץ. אני מרגישה לא משהו אבל במצב טיפה פחות גרוע מהיתר. למזלי דאגתי ללכת להתבודד בדירת נופש של חברים ולא לחזור הביתה כי חבר שלי מדוכא חיסונית ואם היה קורה לו משהו באמת הייתי משתגעת.

בווטסאפ המשפחתי המורחב יש כרגע בעיקר בקשות לתפילות ו-וויכוחים על האם ללכת להיבדק או לא. השיא היה איזה ויכוח בין שתי דודות שראיתי הבוקר, אחת מהן טוענת שהיא שמעה שהיו מחוסנים במפגש ו"הגיוני שהם אלו שהדביקו" כי החומרים שהזריקו להם גורמים למוטציות מדבקות להתפתח ולעבור הלאה או איזה שקר בסגנון. זה שבר אותי סופית. יצאתי מהקבוצה.

מרגישה שפשוט אין לי שום דיבור עם המשפחה שלי. מפחדת ופגועה וכל כך לבד. עצות???
נראה שהחיסון הינו כיסוי ותירוץ לנצל הזדמנות למלחמה במודרנה.כינוי-לרגע
כל מה שמריח מודרנה, מדע, חוכמת העולם, הנחיות ותקנות של המדינה כריבון - יש בציבור החרדי האשכנזי והחרד״לי שלא מסוגלים לחיות עם מציאות שכזו.
טובהרמוניה

דבר ראשון, די לשפוט את כל העולם. (הכותרת..)

דבר שני, עצוב שהנושא הזה כל כך מפריד ביננו. 

 

דבר שלישי, אגלה את אוזנך, שאני גרה ב"ה במקום שפוי, ותודה לאל מי שלא רוצה לא מסתובב עם מסכות (גם מבוגרים) ואנחנו חיים אחד עם השני כל אחד והאמונה שלו. מי שמפחד שם ומי שלא לא מנסה לכפות את עצמו על אחרים. שמחים ואוהבים וזה העיקר (גם רבים אבל זה גם מאהבה...) אז בוקר טוב עולם, יש עוד אנשים ואתה יכול לחשוב שאנחנו לא נורמלים או מה שאתה רוצה אבל אתה העיקרי שתסבול מכך.

ברור שהוא העיקרי שהוא יסבול - ככה מסכנים את החיים שלו...הָיוֹ הָיָה

ואת שלי, ואת שלך, ואת של כולנו.

ולכן, בדיוק לכן, אנחנו לא "מכילים כל אחד והאמונה שלו".

בדיוק כמו שאם השכן שלי יסתובב ברחוב עם קלאצ'ניקוב ויפגיז בשרשראות, אני לא אגיד ש"אני לא כופה את עצמי על אחרים".

 

אלו סיסמאות חסרות פשר, ריקניות מתוכן, נבובות ועלובות. שמצדיקות פגיעה בחיי אדם.

ובלשון הגמרא: "שפיכות דמים הוא דזל, וטהרת כלים כדקיימא קיימא" כלומר: לא הערכה והקפדה לטהרת כלים (ההקשר שם, ובנידון דידן: לאהבת הבריות והכלת השונה) מופיעה לנגד עינינו, אלא הקלת ראש בשפיכות דמים.

העניין הוא שאני לא שואלת אותך אם להאמין או לא...הרמוניה

אני לא צריכה שתכיל אותי, זה הפסד שלך

מלחמה? אז מלחמה. למה שאני אעשה דברים כי אתה החלטת שהם סכנת חיים ובעיניי זה הפוך? מבין את הקונפליקט?

בשבילי זה כמו  'פקודה בלתי חוקית בעליל' שזה לדרוש דבר נגד ההיגיון הבסיסי ואי אפשר לדרוש מבן אדם לעשות את זה. לכן צריך לפחות לשמור על כבוד כמה שאפשר... כאילו לי לא קשה לשמוע אמירות שבלי פחד מנסות לשכנע אנשים להתחסן כאילו מישהו מבטיח להם שזה בסדר. לפחות שני מליון מתוך המחוסנים לא עשו את זה מרצונם מלכתחילה אלא כי סתם הם לא רוצים להסתבך עם התו הירוק וכאלה ובגלל לחץ מהתקשורת. תאמת אני חושבת שאם הייתי גרה במקום אחר ושם רוב האנשים היו מאמינים בזה אני גם כנראה הייתי הולכת להתחסן. אבל אני שומעת דעות אחרות וגם אין לי אמון במערכת אז למה שאני אהיה חייבת לעשות לעצמי משהו שאני מתנגדת אליו מכל וכל? (במסכות אני מכבדת אם אנשים סביבי מבקשים)

אז רק רציתי לומר שיש מלא מקומות- בעיר שלי, בפתח תקווה, ביהוד, בתל אביב, ברחובות ועוד מלא, שאנשים בהחלט מתנגדים להנחיות הקורונה, הרבה אנשים, ואתה לא יכול לעשות לי כאלה השוואות... גם לא בטוח נכונות, וגם זה לא התפקיד שלך להחליט על אנשים איך לחיות או לפגוע בהם בגלל ההשקפה הזאת. תודה על לקיחת האחריות אבל נראה לי שיש גבול ויש גם בורא לעולם משמיים למקרה שמישהו חשב שזה הוא בטעות. המצב לא נעים גם ככה, בשביל מה להקצין אותו יותר ממה שבאמת נקבע לנו. תנסה לברר את האמת אבל אל תהפוך את כל מי שלא חושב כמוך למפלצות. חבל על הכוחות שלנו.

זכותך, אבל גם אף אחד לא שואל אותך אם "להכיל".הָיוֹ הָיָה

אין כאן שום קונפילקט, אחד לא יעשה מה ש"אני החלטתי". אבל שלא יטיף לי על להכיל אותו.

 

 

כל מה שכתבת לא עונה בכלום על מה שכתבתי - תנאמי מכאן ועד אמריקה שהחיסון מסוכן ושאני לא יכול לכפות אותך. אני יודע דבר אחד - מי שלא מתחסן הוא רוצח, ויתייחסו אליו ככזה. ואין לו שום זכות לבא ולהסביר שאנשים נורמלים "מכבדים את האמונה של האחר"

כי מה יהיה אם האמונה שלי תהיה לרצוח אותו, הוא יכבד את האמונה שלי?

הוא לא רוצח ולא יתייחסו אליו ככזה. אל תקצין.רדיאק2עצשן
לי אסור להתחסן ועוד לא שמו אותי בבידוד על זה.
אם אתה יודע הכל למה צריך אנשים אחרים בעולםהרמוניה

תחיה לבד

או בדיקטטורה

בואי נעשה עסק: את השאלה הזו בדיוק - נפנה אלייך.הָיוֹ הָיָה

רוב מוחלט של העולם.

רוב מוחלט של אנשי הרפואה והמדע.

רוב מוחלט של גדולי התורה.

כולם מחזיקים בעמדה מסויימת.

 

באים כמה קונספירטורים.

חושבים הפוך.

ועוד מטיחים באדם שהולך עם כולם:

"אם אתה יודע הכל למה צריך אחרים".

ברצינות?!

וואט?

 

 

 

כמו אותו יהודי שנסע בכביש וקיבל שיחה לחוצה מאשתו: "אתה בכביש פלוני? תיזהר, הודיעו שיש שם משוגע שנוסע הפוך!"

פתח פיו ויען: "אחד נוסע הפוך?! כולם נוסעים פה הפוך!"

מ.ש.ל.

אבל אני עניתי לך עניינית...רדיאק2עצשן
לא ראיתי בדבריך משהו שמסביר את הצורך ב"הכלה" ו"לכבד"הָיוֹ הָיָה

את מי שמסכן חיים.

אתה אפילו לא מתנצל על זה שקראת לי רוצחרדיאק2עצשן
אז אולי זה אומר שלא הבנת.
לא קראתי לך שום דבר.הָיוֹ הָיָה

הבחירה שלך אם לרצוח או לא.

זה משפט שלך:רדיאק2עצשן
"מי שלא מתחסן הוא רוצח, ויתייחסו אליו ככזה"
אז נראה לי שקראת לי רוצח. וגם אם תקרא לי "רוצח באונס" או "רוצח בשגגה", אז תדע שלא ממש נעים לי להסתובב בתחושה כזו, כי כבר היה לי תור לחיסון והייתי צריך לבטל אותו כי הרופאה שלי אמרה לי לא להתחסן.
אם הייתי מכריז עליך שאתה ממזר בטענה ש'אם אתה מדבר בחוסר כבוד, אז סימן שאתה ממזר', זה היה לך נעים? (ספוילר: לא אכריז אליך דבר כזה)
בגמרא יש הרבה סיפורים כאלה.
...הָיוֹ הָיָה

אני חושב שילד גדול יכול להבין שדיברתי על אדם שעושה זאת בשאט נפש, ולא על מתי מעט המנועים מכך.

זה מה שאמרתי שכנראה לא הבנתרדיאק2עצשן
שוב, אתה ממהר להעליב.
או שאני לא מבין אותך.
אם אתה קורא רוצח למי שעושה את זה בזדון, אז הרי שמי שעושה את זה בשוגג הוא רוצח בשגגה, לשיטתך. ומי שאין לו אפשרות להתחסן, אז הוא רוצח באונס. אמנם אולי הוא לא נראה רוצה בקונטוציה של "טרוריסט", אבל הוא סכנה לציבור וצריך לפחות לשים אותו בבידוד.
אני מניח שיש מקורות ביהדות למה שאני אומר, אבל אני לא רב, ולא חזק ביהדות, אז אולי אני לא יודע. רק למשל, ואני מודה שזה לא בדיוק הצקרה דידן, נדמה לי שנפש עובר נדחית מפני נפש היולדת.

ואחרי כל זאת המדינה לא החליטה לשים בבידוד את מי שאינו מחוסן, אז כנראה שאנשים שבאמת מבינים בתחום, למשל המדינה שאתה סומך עליה, לא חושבים שמי שאינו מתחסן הוא רוצח. אז אל תקצין ואל תקטרג על עם ישראל. זה כל מה שאמרתי.
אנחנו צריכים פחות לכנות אחד את השני בכינויי גנאי, במיוחד כינויי גנאי מוקצנים, כדי למנוע שנאה ופירוד ויותר לעסוק בקירוב.
וכשאני מבקש מאנשים להיות יותר מכילים, זה בדיוק מה שאני מתכוון. לא ביקשתי ממך לארח אותי או להסכים איתי. רק אל תכפה עלי את דעתך (כי המדינה החליטה שלא צריך לכפות בזה, וכאמור, אנחנן סומכים עליה), ואל תכנה אותי בכינויי גנאי.
אפשר קצת אחדות.
אני מניח שזה גם מה ש@הרמוניה התכוונה.
אוהב אותך, אחי, בטוח שלא התכוונת לפגוע, גם לא נפגעתי, ובטוח שאתה מתכוון לשם שמיים ולטובת כולנו.
מעניין. אני מכירה די הרבה "קונספירטורים"הרמוניה

אסור להם לפתוח את הפה לשיטתך. הם ממש צריכים להיות מאחורי סורג ובריח. 

הרבה אנשים סקפטים לגבי זה אין לך מושג כמה אבל אתה החלטת שאתה הולך בדרך הצדק והטוב. לא ככה מתנהלים בשום נושא בעולם.

מחזק את ידייךרדיאק2עצשן
את עונה לו יפה.
וכמה את מכירה שלא כאלו? פחות מהם?הָיוֹ הָיָה

מה שהזוי, שהקונספירטורים לא רק דורשים ש"יכילו אותם" אלא גם הפכו את עצמם להנורמה, האחרים הם המוזרים בעיניהם...

איך מתנהלים בכל נושא בעולם, בואי תלמדי אותי? לא סומכים על מדע? על רפואה? על רבנים? רק על כמה חכמים בעיניהם ש"סקפטיים"? (הוד מעלתם, מי שישמע...)

על מטוס את עולה? אוכל תעשייתי את אוכלת? לניתוחים את נכנסת? בואי תלמדי אותי על "כל נושא בעולם" כולי אוזן.

ככה זה הולך: מתחילים בתגובה שדורשת "הכלה", וממשיכים בתגובות שכבר אפשר להבין מהם שכל העולם, והמדענים, והרופאים, והרבנים - כולם עדר של בורים ש"לא בודקים". ורק כמה הזויים שנפלו על השכל הם הם הנורמליים.

 

 

אחורי סורג ובריח זה באמת רעיון נהדר. אני בעד.

כי אני נגד לסכן חיים, ואני לא "מכיל את זה".

אם המדינה החליטה שהיא אינה מכריחהרדיאק2עצשן
אז בעצם האמירה הציבורית היא שאין כפיה בעניין. כמו למשל שאין כפיה דתית. יש רק מאבקי כוחות ועידוד לוחץ לכאן או לכאן.
אמנם אני מסכים שלהגיד ל@מזמור לאל ידי שהיא מוזמנת לאירוע של משפחה מצומצמת כשמגיעים פי שניים אורחים, זה כפיה וזה לא מכבד התנהגות אנושית.
לא התייחסת בכלל לסיפורחדשכאן
מה עם התוצאה של זה שהבנדוד המבודד לא היה בבידוד וזה שכולם סירבו להתחסן?
...הרמוניה

כי לא אהבתי את ההתנשאות בלהביא סיפור שבו יש יחסים משפחתיים מורכבים בשביל לקדם את הדעות שלך בצורה כזאתי. 

אם אתה רוצה שאתייחס אז אני חושבת שחבל שיש שם בעיות תקשורת שלא הודיעו לה מראש ולא קלטו שהיא לא מעוניינת בחפירות, אבל בכל זאת בכל מקום הגיוני שינהגו על פי הרוב. הרוב שם לא מאמינים בקורונה והם בחרו להתנהג ככה. אם היו צריכים להיזהר או לא זה זה עניין בפני עצמו, עניין שלהם. תיקח לעצמך את המסקנות.

אני מתכוון להתייחס להשלכות מעברחדשכאן
מה עם האמא שמאושפזת? ועם האבא?
זה לא רק בחירה אישית שלך.
וכמה עוד ועוד סיפורים יש על מורה שמשביתה 20 משפחות בגלל שלא רוצה להתחסן.
לא רוצה, לא צריך. בשביל עצמך, אבל יש לזה השלכות ואי אפשר להתעלם מהם.
זה עדיין קשור להשקפה של כל אדם על העניןהרמוניה

אתה שוב מנסה להגיד לי דברים כדי שאני אסכים איתך שזה מסוכן, אבל השאלה היא איך אתה מתייחס למי שמתנגד לדרך הטיפול בקורונה ומוכן לשאת בהשלכות כביכול. 

דווקא לא הזכרתי את הקטע של המסוכןחדשכאן
דיברתי על החשיבה על ההשלכות.
מצטער שזה ככה, אבל לפעמים החלטות בחיים הפרטיים שלנו משפיעים על אחרים. ואנחנו צריכים לקחת את זה בחשבון.
שוב, מי שמתנגד, שיעשה כרצונו. בביתו, לעצמו. כשיש השלכות על אחרים המבט האגואיסטי לא מקובל. הוא לעולם לא יכול לשאת בהשלכות שלו על אחרים.
אוקיי, אני לא אבוא לבקר אותך אל תדאגהרמוניה

עם האנשים סביבי אני מסתדרת בצורה שמתקבלת על שנינו

 

(אתם פשוט לא מצליחים לצאת מתוך נקודת הנחה שזה לא מסכן אף אחד, אבל זה העניין של הצד השני.. אף אחד לא מסכן אנשים בכוונה, הם לא חושבים את זה)

 

 

 

 

מרגיש שאנחנו מדברים מ2 פלנטות שונותחדשכאן
מה את חושבת שנכון שמורה או גננת תעשה?
תמשיך בשגרת החיים שלה כי זכותה?
ראיתי בשביל להיות הוגן..חדשכאן
לא ענה על השאלות ששאלתי.. מחכה לתשובה.
הוא אומר שהסיכויים להידבק ולחלות לא כאלה גבוהיםהרמוניה

רוב האוכלוסיה מוגנת

ושאין צורך בבידודים מלכתחילה וכן בטח היא יכולה להמשיך לבוא

 

אתה לא חייב לראות את זה אם אין לך כוח או לדלג כמה דקות אבל בעיניי היא אומרת דברים נכונים מרגע לרגע

הגיע שלב הכאוס בחברה: עסקים מתעמרים בעובדיהם ומרעים תנאים, גופים לא מוכנים להעניק שירותים חיוניים, מורים ורופאים עוברים הכפשה

 

אבל כרגע יש בידודיםחדשכאן
שכולם יעברו על חוקי המדינה? מה את בעצם אומרת? שכל אחד יקח את החוק לידיים?
לא אמרתי להפר בידודהרמוניה

אמרתי שהחוק לא הגיוני, שהגננת לא מסכנת ולא נעליים

ההנחיות של המדינה- מותר להביע התנגדות אליהן בדיוק כמו שחיילים התנגדו לגירוש או לכל החלטה שמתנגדים אליה

"אבל יש חוק" נו אז מה מה אנחנו חננות? אסור לנו לחשוב עצמאית? רופאים מתנגדים אומרים לך, וההנחיות שהמדינה נותנת אני לא יודעת על סמך מה אבל אני לא חיה בסרט שהמדינה רוצה את טובתי כמו איזה תמימה... אם לא נותנים לי דין וחשבון למהלכים תמוהים שנוגדים את ההגיון, אני רוצה לבדוק את זה עד הסוף. אם לא פותחים את זה על השולחן, אם שמים חיסיון על הדיונים, אם אין אחריות על החיסון, אם המדינה מובילה קמפיין פוגעני ופולשני, משמיעה רק את הקולות שהולכים בקו שלה, ובשטח אני רואה בכלל דברים אחרים... אני לא חייבת לסמוך על זה. אני עדיין כפופה לחוק אבל כל עוד אני יכולה אני לא אעשה משהו שאני לא מאמינה בו מה לא הגיוני פה? ואני אתנגד לחוק שנוגד חוקי יסוד כמו חופש הפרט. כשיש חוקים שאני לא מסכימה איתם אני אלחם בעצם החוק ואביע את המחאה שלי, זאת דרך מקובלת בדמוקרטיה. (ואני רק אזכיר שגם השואה התחילה בהדרגה ואלה שאמרו דברים אמרו שהם הזויים... אז אל תשפוט לפי מה שהרוב)

אבל אם לא מפירים בידודחדשכאן
בגלל כל מה שאת חושבת לעצמך, את (או כל מורה/גננת אחרת..) מכניסה משפחות לבידוד. וזה אומר שקשה לפרנס ועוגמת נפש גדולה להיות סגור בבית.
וכל ההשלכות זה בגלל שאת לא מסכימה עם המדיניות שהוחלטה פה (מזו בדיוק "המדינה"?? זה אנחנו. התושבים. תכף יש בחירות, תבחרי מי שאת רוצה שיעביר חוקים אחרים. אין פה "המדינה" נגד התושבים..) תקבלי אלו החלטות שאת רוצה, אבל תשמרי את זה לעצמך בבית שלך. ואת לא עושה את זה..
היא לא חייבת להתחסן, ההשלכות על השאר זה בדיוק אמצעי השכנועהרמוניה


היא לא חייבתחדשכאן
אבל בסוף יש השלכות..
אז את אומרת שאת לא רוצה להשתכנע ושכולם ילכו לעזאזל (סליחה על הביטוי) העיקר שאת בשלך?
מה אתה רוצה, לשכנע אותי בכוח לעשות לעצמי משהו??הרמוניה

זה לא פוגע בהם, צא מהסרט, מי שפוגע זה המדינה, ההנחיות. 

תגידי קראת מה שכתבתי?חדשכאן
אני לא משכנע אותך לעשות משהו עם עצמך. אני מנסה להבין באיזה היגיון את חושבת שבהחלטות שלך לגיטימי לגרום נזק לאחר.
וזה כן פוגע בהם כי הם צריכים לשמוע לחוקים ולא להפר בידוד.
כרגע את זו שפוגעת בהם בלי לשנות את הדברים באופן המקובל והנכון - החלפת הממשלה.
אם זכותה לא להתחסן והיא לא גורמת להם נזק בריאותיהרמוניה

זה לא אחריותה שאלו ההנחיות של המדינה שהם יכנסו לבידוד. רק מוכיח את חוסר ההיגיון.היא לא צריכה להתחסן בשביל אחרים.

 

בהחלט כן כי היאחדשכאן
*יכולה* ואף נדרשת (אומנם לא מחוייבת)להתחסן.
הגענו לאותה נקודההרמוניה

וזה כבר מעייף

אם היא לא רוצה להתחסן או לא משנה מה הסיבה צריכים לקבל את זה ולהתייחס אליה נורמלי, ולא לקחת לה את הפרנסה או משהו כזה רק כי היא בחרה מה שנראה לה נכון. ואני לא אוהבת את הצדקנות הזאת של לעשות כל מה שהמדינה אומרת גם אם אתה לא מסכים איתו. יש פה יותר מדי הרבה אנשים ובלי לשים לב זה נהיה הגיוני שלא מתחשבים בהם. נהייתה פה שנאה ומלחמת אחים עם צידוק כביכול, אבל זאת טעות. אני לא יודעת מה בדיוק ה' רוצה שנעשה עם הקורונה, אבל את זה בטוח לא. אז יש חילוק דעות אבל צריכים להבין שלא אנחנו שולטים על העולם ולא על אנשים אחרים עם כמה שזה קשה לראות אנשים שלדעתך טועים, אבל זה רק יביא תסכול לנסות לקחת תפקיד שלא שלך ולא ישפר את המצב. באמת אני לא חושבת שאני יודעת משהו, ולכן גם לא יכולה במאה אחוז לשכנע, אבל אני יודעת שאני סומכת על אנשים חכמים שאני מכירה ושבמקום שאני גרה הרבה אנשים חושבים ככה ב"ה ויש מקומות אחרים שממש לוקחים את זה קשה, אם הייתי גרה שם כנראה הייתי חושבת אחרת. אבל רוב האנשים לא מודעים לזה שהם מושפעים ורק מדברים בצורה קיצונית כלפי הצד השני בכל הביטחון. אז ענווה ואהבה הן לא מילים גסות.

זהו.

לא נכוןנחשון מהרחברון

שתעשה בדיקת קורונה כל יומיים ותמשיך לעבוד.

לי לא נוח עם מסיכה, חיסון, בידוד ואני עושה את זה לא כי המדינה אמרה אלא כי אני מבין שזו טובת הציבור. היא לא רוצה להתחסן? זכותה. המעסיק שלה חושב אחרת ממנה וחושש שהיא מסכנת את הלקוחות והעובדים שלו.

הוא מציב בפניה 2 אפשרויות. או להתחסן ואז הוא רגוע או לעבור בדיקת קורונה (טיפת רוק שלוקחים, אפילו לא בדיקת דם) כל יומיים כדי שהוא (שכאמור  הוא המעסיק שלה וזכותו לא להעסיק אותה אם היא מסכנת אותו) לא יסכן את שאר העובדים והלקוחות שלו.

 

אם היא לא רוצה להשתמש באחת מ2 האפשרויות האלו שתמצא מעסיק שחושב כמותה ויתן לה לעבוד בלי חיסון/בדיקה.

 

הביטיים "לקחת לה את הפרנסה" "להתייחס אליה נורמלי" הם דמגוגיים. נותנים לה את האפשרות לעבוד ומתייחסים אליה נורמלי. הבעיה מתחילה שהיא מבקשת לכפות את דעתה על המעסיק שלה כשהיא שוכחת שמי שיכול לכפות את דעתו הוא מי שמשלם לה את הכסף.

 

*האמור מתייחס גם למדינת ישראל כמעסיק שלגיטימי שיגיד לעובדים שלו שהם אלו שצריכים להתחשב בדיעה שלו וצריכים להתחסן/להבדק באופן יומיומי וללכת עם מסיכות.

 

 

מבחינת החוקהרמוניה

בוס לא יכול לחייב את העובדים שלו להתחסן ואם אני לא טועה גם בדיקות לא. ויש לזה סיבה.

עד עכשיו הסתדרנו יפה עם המסכות לא? פתאום היא מסכנת אותכם לא הבנתי מה השתנה

לא מדוייקנחשון מהרחברון

הוא לא יכול לחייב אותו להתחסן או לערוך בדיקות אבל הוא יכול להתנות את המשך העבודה בזה.

 

עד עכשיו לא הסתדרנו יפה. כיתות שלמות וגנים שלמים נכנסו לבידוד כי איש צוות אחד נדבק והכניס את שאר הצוות לבידוד (במקום להכניס רק את הכיתה שהוא לימד) וגם שהוא לא הכניס לבידוד את כל הצוות, כשהתגלה תלמיד חולה גם המורה נכנס לבידוד ולא יכול ללמד כיתות אחרות מה שהיה נמנע אם הוא היה מחוסן.

 

אז מבינים שלא רוצים להכריח בכוח להתחסן ואפשרו משהו פחות טוב - בדיקות יומיומיות. מי שלא מתחסן ונדבק לפחות יתגלה כמה שיותר מהר ולא יסםיק להכניס את כולם לבידוד.

 

למדו מרחוק. היה סגרים. כשפתחו חזרה את הלימוד הפרונטלי כיתות ובתי ספר שלמים נכנסו לבידוד תוך ימים בודדים. מערכתית זה לא עבד.

 

מה השתנה? שיש פתרון לזה. - חיסון או בדיקות (גם בסגרים הקודמים היה דיבור על בדיקות יומיומיות שלא הלך בגלל חוסר שיתוף פעולה ובעיות תקציביות)

 

דבר נוסף אנחנו בסגר האחרון שילמנו על המעון כמעט שבוע נוסף. ולמה? כי היה מטפלת חולה-הכניסה את כולם לבידוד וממילא כל עוד הם בבידוד הם מקבלות משכורת ולא חל''ת וממילא גבו מההורים עוד עשרה ימי לימוד כשלא למדו בהם

 

אז את צודקת. א"א להכריח להתחסן מישהו שחושב שזה מזיק לו.

אבל מנגד א"א להכריח תלמידים ואנשי צוות לשהות באופן יומיומי עם אנשי צוות לא מחוסנים (שגם חושבים שקורונה זה לא מסוכן אז בזמנם הפנוי מחוץ לשעות העבודה הם מסתובבים ללא מסיכה ומתקהלים חופשי בין מבודדים שלא סופרים את הבידוד כמו בסיפור שהביאו בתחילת השרשור) כשהם חושבים שזה מזיק להם.

 

אז המעסיק צריך לבחור. הוא יפגע בחופש של אחת מ2 הקבוצות. אין אפשרות אחרת. או המחוסנים או הלא מחוסנים יפגעו. זכותו להעדיף ולתת את היחס המועדף למי שהוא חושב שצודק - המחוסנים

מסכימה שזה מורכב ועדיין אפשר למצוא פתרונותהרמוניה

שהוא ימשיך לעבוד. 

וזה ממש מצחיק שאתה מביא לי כהוכחה את כל הרעיונות הלא הגיוניים של הממשלה שכאמור לא הצליחו עד היום, ולחסן את כולם זה אחד מהם.

 

פייר? אין לי כוח לדבר על זה יותר, הותשתי והבנתי שזה לא מביא לשום מקום. אמרתי את שלי, המציאות נשארה המציאות וזהו, אוקיי? תעשו מה שאתם חושבים, חיו ותהנו.

 

תראי, אין כאן "כל הרעיונות" יש רעיון אחדנחשון מהרחברון

שלא הצליח ועכשיו יכול להצליח. זה דמגוגיה.

 

מורכב? וודאי. אפשר למצוא פתרונות? מצאו. הם לא מתאימים לך? תציעי אחרים.

 

אין כאן שנאה או קיטוב יש כאן ציבור שמתגונן ומגן על עצמו בעזרת מה שציבור אחר חושב שמזיק לו.

הבעיה היא שאותו ציבור שני מתנהל בצורה שלדעת הציבור הראשון מזיקה לו.

 

זה בעיה. זה מורכב. הפתרון של הבדיקות הכי הגיוני. אם יש פתרון אחר ריאלי מוזמנת להציע אותו.

 

מה יעשה מעסיק שחצי מהעובדים שלו לא מוכנים להתחסן והחצי השני לא מוכנים לעבוד בקרבת לא מחוסנים שמסכנים אותם (כי מה לעשות החיסון הוא לא 100% והלא מחוסנים לרוב גם מתנהלים בצורה "מופקרת" לשיטת מי שחושש מהקורונה. השבת הייתי ביצהר. יישוב הכי אדום בארץ נכון לאותו תאריך. למרות שהייתי מחוסן לא יצאתי מהבית של המארחים שלי אפילו לא לבית כנסת) 

לא הגענו לאותה נק'חדשכאן
אני מדבר על משהו שונה.
את מנפנפת בזכויות שלה ואני שואל,
לא איכפת לה מהעוגמת נפש והקושי בפרנסה שהיא גורמת לחברה שסביבה?
ואל תשליכי על המדינה כי אולי זה כתוצאה מהחלטה של המדינה (להזכירך "המדינה" אלה התושבים והאנשים שחיים בה.) אבל היא בוחרת שלא לעשות משהו שנושא בתוכו השלכות.
לאורך כל הדיון לא כתבתי משהו על סכנה גם לא על כפיה. גם לא דיברתי מי טועה ומי לא. לא לקחתי פרנסה, גם לא הצטדקתי על חוקי המדינה. כל מה שכתבת לא אמרתי.
סה"כ שאלתי האם לא איכפת מהעוגמת נפש לקשיים בפרנסה שהיא גורמת לאחרים?
(אפילו שראוי, לא רציתי להיכנס לדיון של הסכנה)
...הרמוניה

אז אולי היא צריכה להתעלם מהזכויות שלה כדי לא לגרום קשיים לסביבה? הגיון צרוף.

 

להניח את הזכויות שלה בצדחדשכאן
כדי לא לפגוע באחר? בהחלט! (זה אמור להיות ברור.. מחילה)
אני לא אמרתי לה להתחסן, גם לא אמרתי לה לא ללכת לעבוד. אבל היא לא יכולה לרקוד על כל החתונות, לנפנף בזכויות שלה, ותוך כדי זה לפגוע באחרים.

ובואי אני לא חושב אפילו שצריך להסביר שאת זכאית לזכויות של כל עוד הם לא יודעים באחר. כל החוק והדמוקרטיה במדינה מתבסס על הדבר הזה. חופש הביטוי - חוק לשון הרע. חופש העיסוק - איסור אפליה. ועוד..
לא מדויקרדיאק2עצשן
בהחלט ראוי לכבד את הזכויות של האחר ולהניח את שלך בצד כדי לא לפגוע באחר. אבל זה רק בגדר הראוי. כל עוד המחוקק, הוא ההלכה לא חייבו משהו מסוים, אז לאדם יש את הזכות לבחור באם הוא מניח את זכויותיו בצד או לא. גם אם זה לא ראוי.
וכשאדם שומר על הזכויות שלו, גם אם באופן לא ראוי, אז דמו לא הותר וצריך לכבד אותו. אפשר להתווכח ולכעוס, אבל לא לפגוע. ואני לא נכנס למקרה של המעסיק הנ"ל, כי לא הבנתי את פרטי המקרה והחוק בדברים האלו.
כללו של דבר. אני בעד להתחסן, בעד להשמע להנחיות, בעד לכבד, בעד לאהוב, בעד להיות בענוה ולהאמין בעצמי אבל גם בזה שאולי האמת אינה אצלי,
ונגד לפגוע, לכנות, לשפוט מהר מידי (או בכלל, בד"כ).
לא רואה מה לא מדוייקחדשכאן
לא מדויקרדיאק2עצשן
להתייחס על משהו שהוא רשות כאל חובה ברמה שמותר להעליב את מי שטעושה אותו. התורה והחוק התירו לו לבחור וממילא לא התירו את דמו לעלבונות.
ראית משהו כזה בדברים שלי?חדשכאן
אשמח שתפנה אותי
טעיתי. צודק. סליחהרדיאק2עצשן
באמת מתנצל (אני יכול למחוק את ההודעות).
כנראה לא הבנתי נכון את דבריך או את ההקשר.
חשבתי שבטיעונים שלך אתה בא לגבות את אלו שמתירים לפגוע באנשים המדוברים.
אבל אני רוצה עדיין להדגיש את עיקר דברי: אמנם דיברת מכבד ולא כתבת עלבונות לאנשים האלה, אבל כל עוד מדובר במי ששומר על החוק ורק לא מוכן לעשות טיפה מעבר (למשל, מי שאינו מתחסן או עושה בדיקות תכופות כשאינן מחויב לפי חוק), אין לך זכות להגדיר אותו כפוגע אם החוק לא הגדיר אותו כך.

אמנם אם דיברת *רק* על מי שמפר חוק כמו בידוד או מסכה במקום ציבורי, אז אתה צודק.

ועדיין, על אף שאני שומר חוק וגם צעד מעבר לחוק בכל הנוגע לקורנה, אני די מוכן להכיל את אלו שמחפפים *מעט* על הכללים (למשל, הולכים בךי מסכה עד שמבקשים מהם), כי לא נדמה לי שהחוק כזה קריטי כאן (כל אלה שמכנים אותם "רוצחים", בואו...), והוא גם לא הגון ופוגע בלא מעט אזרחים (סתימת פיות או הסתרת מידע - לא הגון מבחינתי). האם זה מתיר לחפף בחוק? לדעתי לא. האם אני מכיל את המחפפים? כן. גם המחוקק מחפף לצערי.

אבל שוב נתפסתי לקטנות, וכל מה שרציתי להגיד לך שאינו מדויק, זה שאתה קורא ב*דרישה* לאנשים להיות צעד מעבר לחוק, כלר מדובר בדרישה אלא רק במעשה ראוי.
תקן אותי אם לא אמרת את זה.
אני כן חושב שהוא פוגעחדשכאן
(אולי נפסיק כבר עם השיח של הזכויות? 😒) כי יש לו איך למנוע את זה והוא לא עושה. זה לא קשור לחוק כזה או אחר. החוק משפיע האם יש חובה עליו. ואת זה אין. אבל דרישה? ראוי? בהחלט!
חבל לי על המבט הצר שממוקד בזכויות האישיות בלי לחשוב על הכלל.
זה העניין, שגם הוא חושב שאתה פוגע בורדיאק2עצשן

עם הדרישות האלה?

מי יכריע במקרה כזה?

החוק. או ההלכה.

לדעתך ראוי שיכבד אותך, ולדעתו לא, אז אל תבוא אליו בדרישות. אתה יכול, ואני גם ממליץ לך לומר לך שלדעתך אתה פוגע בו, אבל תבין שהוא מרגיש בדיוק כמוך רק להפך והחוק לא הכריע ביניכם, נכון?

אז אני אגיד לך רגע על עצמי,

כי פתאום כשאני כותב את השורות האלה אני קולט שאני כותב על עצמי (עד עכשיו הרגשתי שאני מדבר על "פורעי החוק").

אני מה שנקרא, "לא לחוץ קורונה". חי בתחושה שכולם מקצינים. בדיוק כמו אלה שטוענים שאלו קונספירציות. כמובן, לא קונספירציות, הרי רואים שהקורונה כאן ושהיא מסוכנת, אבל אני מרגיש שמגזימים, שמטפלים לא נכון, שסותמים פיות.

מה שכן, אני יודע שאני אדם בודד וטיפש, ולהגיד כל הזמן "תוכיח" או "זה לא נכון" זה לא חוכמה, אלא החוכמה היא להגיד מה כן נכון ומה הפתרון. לכן אני מחליט לא לקחת את החוק לידיים ולא לתת אפשרות לכך שאולי בטעות אגרום נזק למישהו, ואני הולך עם החוק ועוד צעד אחד מעבר לו.

עם זאת, הייתי רוצה שגם יעשו צעד אחד לקראתי... אתה מבין?

למשל, כשאסרו בבית הכנסת את הכניסה לשאינם מחוסנים, כולל את אלה שאינם יכולים להתחסן (בתנאי שיעשו בדיקת קורונה כל יומיים. נו באמת. אז אני פשוט לא מתפלל במניין), קצת התאכזבתי מהם. (אבל לגמרי מבין אותם)

יצא לי דפוק שכתבתי משהו נגד מתפללי בית הכנסת, שאני ממש אוהב אותם, פשוט אלו האנשים שאני נפגש איתם... כנראה שאם הייתי בחברה חילונית הייתי מתחכך איתם אותו דבר, והכל בסדר.

אולי לא הייתי צריך לשאול אותם האם מותר לי להכנס, אלא להניח שהם מרשים לי, אבל אני עושה צעד אחד לקראת, ושואל. והם לא עשו צעד לקראתי, וזה לגיטימי בעיני (לא אומר שהם חייבים לי).

אני חושב שמותר להבין את מי שחולק עליך ומחליט לא לעשות צעד אחד לקראתך.

אני לא פוגע בו כי הוא יכול להחליט מה הוא רוצה לעשותחדשכאןאחרונה
בשונה מההיפך.
אין שום היגיון שבטענה שכדי למנוע ממני נזק, ויש אפשרות למזיק שלא להזיק, אני פוגע בזכויות שלו. אלו זכויות? זכויות לעשות מה שהוא רוצה ופוגע בדרך אגב.
אולי כדאי לזנוח את השיח של הזכויות ונתחיל בשיח של חובות. זה נראלי יקדם יותר את העניין.
אני משער שאתה מבין לבד שללכת לקראת מישהו זה לא לבטל את העמדה שלך. לא הלכת לקראתו, התבטלת.
זה לגמרי לא עניין של אמונה - אלא של גרימת נזק וחבלה לזולתכינוי-לרגע
בדיוק כמו לזרוק את הזבל הביתי ברחוב כי בא להם, נוח להם - ולא בפח האשפה.
קשה לי לשמוע לגבי המסכותריבוזום
לרוב האנשים זה לא כל-כך נורא לשים מסכה. ההגנה הרבה יותר משמעותית אם שני צדדים עוטים מסכה מאשר צד אחד. למה לא (להישמע להוראות ו)להפחית את הסיכון לכולם?
לא אמרתי את זה כדי להכעיס אלא כדי להגיד שאנשים חושביםהרמוניה

גם אחרת. לא עושים מהקורונה עניין כמו התקשורת.  

לא חשבתי שאת מנסה להכעיסריבוזום
אבל שאלתי באמת, למה לא לעטות מסכה? נוחות מול (אפילו נניח ספק) חיי אדם.
פשוט מאודהרמוניה

כי גם אני לא מאמינה בזה וגם האנשים שסביבי. 

אבל אמרתריבוזום
שמי שכן רוצה - הולך עם מסכה, ומי שלא - לא. זאת אומרת שיש מי שכן. (ובמרחב ציבורי מן הסתם יהיה מי שכן)
אגב, למה הכוונהריבוזום
לא מאמינה? בזה שיש קורונה?
ביחס לקורונה... לא מגדירה אותה כמגיפההרמוניה


מזה משנה מה היא מוגדרת?חדשכאן
זה מדבק ויכול לגרום לאנשים להתאשפז בבית חולים.
מה שייך פה אמונה?
את חושבת שהמקרים לא באמת קרו?
אז הוא שומר מרחקהרמוניה


שמירת מרחק של שני מטרריבוזום
צריך בכל מקרה גם עם מסכה, וגם זה לא תמיד פשוט, כשאנשים אחרים לא שמים לב (נניח בתור בסופר - קל יחסית לשמור ממי שלפניך, יותר קשה ממי שמאחוריך). ולשמור מרחק של *יותר* משני מטר בתור בסופר למשל - זה קשה בכל מקרה. אז מה עושים אם יש שם אנשים בלי מסכה?
אם המסכה מגינה כששמים אותה על האף אז מה אכפת לך?הרמוניה


כי מסכה לא נותנת הגנה מוחלטתריבוזום
ההגנה עולה כששני הצדדים עם מסכה, ועוד עולה כששומרים מרחק. התקנות של משרד הבריאות הן שני צדדים עם מסכה ומרחק של שני מטר.
מקווה שזה שכנע אותך לעטות מסכהריבוזום
לפחות במקומות סגורים
מכירה אמא שלא מאמינה בזה והבן שלהתפוחית 1
נדבק בקורונה
חוסר האמונה לא מגן מפני הדבקה ⁦;)⁩
(לצערינו,אחרת זה היה החיסון הכי טוב 😅
לפחות הדבקהריבוזום
מגינה מחוסר אמונה?
לא מכירה מספיק טוב כדי לענות..אבל מכירהתפוחית 1
אדם אחר שגם לא האמין, חטף קשה את הקורונה ושינה את דעתו בעקבות זה
הרבה אצלנו נדבקו והחלימוהרמוניה


ב"ה. ומה עם פוסט קורונה? ועם השלכותתפוחית 1
לטווח הארוך (בתפילה שלא יהיו כלל, אבל כרגע באמת לא יודעים ועדיף לא לקחת סיכון)
שמעתי על כמה מקרים שהיה עייפות ודברים כאלההרמוניה

וזה בד"כ אנשים עם מערכת חיסונית חלשה 

אבל את הלא יודעים והלקחת סיכון אני אומרת על החיסונים ובכללי על כל מה שהם אומרים כי אנחנו כל הזמן בניסוי ותעיה, אני לא יודעת איך אפשר להגיד משהו בוודאות מוחלטת על המצב הזה. מצטערת אבל אני לא סומכת על השינויי החלטות כל יומיים. לפחות שיסגרו על חיסון קודם. מדהים שפעם ילדים לא היו נדבקים והיום הם פתאום כן. פתאום כשהם רוצים לחסן את הילדים הם יודעים להגיד לך על מקרים שילדים חולים קשה... לא היה עד היום. בכללי, הכל פה מסריח ומזכיר לי יותר מדי עוולות שעשו פעם. בהדרגה. ואני לא רוצה ללכת כמו כבשה עם העדר שעושה כל מה שאומרים לה בלי שיסבירו את פשר העניין. כל הטענה היא "אם כל הרופאים אומרים הם יודעים מה הם אומרים"..אז לא עובד עליי.

זלזול מופגן באנשים לא יגרום להם לשנות את דעתםultracrepidam

וכן יגרום לאוירה עכורה ולקרעים שאחר כך אף אחד לא יאחה

מאיפה זה מועתק? כנראה @וידויים של דתל"שים. תיתן להם קרדיטחסדי הים
אכן ווידויים של דתלשיםחופשיה לנפשי
ככל ויכוח, גם הויכוח הזה לגיטימי וראוי לשמור על שיח מכבדadvfb

של שני הצדדים.

לא רואה תועלת בשיח אחר.

לא חושבת שקשור לחרדלניקים אבל סבבה..תפוחית 1
וזה חמור מאוד מאוד.
מי שמפר בידוד עלול לגרום להדבקה וחלילה מוות
אני בלב איתךרדיאק2עצשן
קודם כל, תודה עך השיתוף.
קשה עם משפחה כזו.
הכי מרגיז גם שהיה כאן שיח לא אכפתי ומתחשב וסתם דנו פרטים שוליים כמו קורונה לא קורונה או חרד"ל ותדל"ש.
אז האמור להלן הוא בלי קשר לשאלת הקורונה והחרד"ליות:
אני לא כזה רוצה לתת לך עצה שלמדתי בהדאכת חתנים, כי אני מקוה שהיא לא רלוונטית למקרה שלך,
אבל יש מקרים שהפתרון הוא לנתק קשר מהמשפחה (לא ישר במאה אחוז. תחליטי את בכמה). פעם שאלתי רב (מתחום החינוך והטיפול במשפחות) על המקרה שלי (שהרגשתי שמלמדים במכוון את הילדים שלנו לנבל את הפה, למשל, או מחנכים לאכילת ממתקים במכוון, להכעיס, ומנגד די דוסים ועוזרים) והוא אמר שזה לא מהמקרים המדוברים. גם הדריך אותי איך להאחז בחלק הטוב של המשפחה ולמנף אותו.
לא אשלח אותך לרב, שונא ששולחים אותי או את אחרים לטיפול...
מה שכן, תהיי בטוחה שיש לך את הכוחות והתשובות בנפש.
החזיקי איתנה, תני לגל הזה לעבור, וכשתהיי רגועה יותר תחשבי על המשפחה מחדש.
ואם הגל לא חולף בקלות,
תכתבי לנו,
בשביל זה אנחנו כאן,
כדי לחזק אחד את השני.



ועוד משהו - איני מדבר עם בנות באישי, אבל יש לי שתי שאלות טכניות שהרגיש לי שאין זה מקומן. שולח לך באישי.
נפלתי בפח. כנראה ניסית לתת קישור והוא לא עבד.רדיאק2עצשן
אין טעם לדבר עם אנשים שבכל העולם רואים *אך ורק*rivki
את עצמם.
דוגמאות מצוינות יש גם בשירשור הנוכחי. ד.א. זה מראה עד כמה הצד הקלוקל של התרבות המערבית מושרש היום בכל הציבורים, גם כאלה שחושבים שהם 'על טהרת קודש'
אבל גם אין טעם לכנות אותם בכינויי גנאירדיאק2עצשן
מסכימהrivki
הימציאות.
אני בדיוק במצב הפוך.. כל המשפחה שלי התחסנו 2 חיסונים ורק אני לא התחסנתי בגלל שאני עצלנית ולא אוהבת שמחדירים לי מחט וגם כי אני חושבת שהיה לי קורונה אבל לא הלכתי להיבדק כי התעצלתי ( אבל לא התקרבתי לאחרים חודש בערך)

וכל פעם שאני באה להורים אמא שלי מטריפה את דעתי ומשגעת אותי עם סיפורים מסמרי שיער על אנשים בגילי שחלו בקורונה ולא יצאו מזה וכו וכו

ואני אני לא התחסנתי לכלום גם לא בבית הספר מה לעשות אני שונאת שמחדירים לי מחט ושונאת לדעת שיש בגוף שלי מחלות הזויות אני פשוט לא מסוגלת;

בשבת האחרונה דיברנו על טיול בחול המועד וכולם הצטופפו סביבי ואמרו בלי דרכון ירוק לא תוכלי להצטרף!

יופי!! אז נראה לי שאשקר להם שהתחסנתי כדי שיעזהו אותי לנפשי
תעשי בדיקת נוגדנים..ככה תדעי בוודאותתפוחית 1
וגם לא יציקו לך
לא הוגן לשקר בזה
אוקיי. בדיקת נוגדנים כוללת החדרת מחט?מציאות.
נכון...תפוחית 1
פשוט בוודאות לא יהיו לך תופעות לוואי וזה בלי חומרים
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משהאחרונה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודדאחרונה
לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo

צריך ללחוץ על שיחות אישיות בתפריט הצד ולא בתוך הכרטיס האישי

אכן זה מבלבל

תודהבחור עצוב
בינתיים נעלמו לי כל השיחות האישיות. 
כנראה המשוחח השניoo

העביר להסטוריה

אם לוחצים על 'הסטוריה' רואים את כל השיחות הסגורות

לא נוראבחור עצובאחרונה
זה לא באמת חשוב 
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה

אולי יעניין אותך