סרטון שמעלה תהיותקורא ממעמקים
בהחלט די כואבמתנחל בראבק
ואו..רודף אהבה בימים
וואו, מסמר שיער...תות"ח!
חשבתי על זה קצתקורא ממעמקים
ואני חושב שהמסר הוא באמת שהטענה על האחים/ עלינו היא לא שהם זרקו את יוסף לבור, אלא שהם לא ריחמו עליו, נדמה לי שקראתי את זה אצל הרב קרליבך, שכתוב "בהתחננו אלינו", כי באמת באותו זמן הם היו בטוחים שזה מה שצריך לעשות, מבחינתם יוסף היה "רודף", והחטא הגדול זה שלא שמעו את התחנונים שלו...
אני גם לא ממש הבנתי אבלסנובול
יכול ליהות שהסרטון מנסה להראות שיש כל כך הרבה דעות ביהודים....
ממה שאני הבנתי...תות"ח!
שגם אם יש לך הצדקה לדחוק מישהו לפינה כי אתה מפחד ממה שהוא יזיק לך וכו'...זו לא סיבה להיות אדיש ולאכול לחם, הוא אח שלך ואתה צריך לחשוב עליו ולדאוג לו באמת וכו'...
גם אני הבנתי ככההכול לטובה!
שאוסר להיות אדיש איפלו אם הוא חושב הופך ממך ....
הכול נובע מכבוד מהרגש שאני היחיד שצודק ואם הוא לא יהיה פו אז יהיה טוב
וזה באמת מעלה המון שאלות
מה , למה , איך , זה גם אנחנו?
...תות"ח!
אכן, כל עם ישראל ערבים זה לזה, והגרסה הנכונה היא "כל ישראל ערבים זה בזה".
"כולנו בני איש אחד נחנו", אנחנו גוף אחד שנקרא "כנסת ישראל" או "עם ישראל" וכל אחד הוא חתיכה מהתצרף המושלם הזה שמייצג את ה' בצורה הנכונה והאמיתית, כל מה שנשאר הוא לחבר את כל החתיכות לתצרף ואז נגיע לשלב הבא שהוא יהיה להיות "אור לגוים" במלוא מובן המילים.
ואכן, לפעמים כדי לעבוד על עצמינו ולשפר את עצמינו אנחנו צריכים להזכיר לעצמינו שאנחנו במצב השלם אמורים להיות אור לגויים, וכך נתקדם(כמו בהדרכה, אתה צריך לשמש דוגמא אישית((או יותר נכון, אישיות לדוגמא...)) וכך אתה משתנה בעצמך...)
מעלה מעלה ונהיה יותר קרובים לאידיאל של "ממלכת כהנים וגוי קדוש"-חברה מתוקנת ובריאה שחיה ע"פ צו א-לוקי ומממשת את הרעיון הא-לוקי ואת רצונו במציאות בצורה הנכונה.
אכן, קודם כל אנו צריכים לשנות את עצמינו ולבנות את הזהות היהודית ורק אחר כך לדאוג לכלל האנושות, אך עדיין צריכים לזכור שזו המטרה בסופו של דבר ולשם אנחנו צריכים להגיע, וכך זה גם ידחוף אותנו הלאה.
וכמו שבגוף אחד אם יד שמאל בטעות תחתוך את יד ימין, יד ימין לא תרצה לנקום בה, משום שזה גוף אחד, אלא היא תעזור לה ותדאג לה. נכון, הרבה פעמים העזרה הגדולה היא להגיד לה שהיא פצועה ושהיא צריכה עזרה, אך צריך לזכור שהגישה היא לא ממקום מבקר שבא לראות את הרע, אלא מקום שרוצה לעזור ולתקן, ולפעמים גם צריך לראות את הפגמים כדי לראות מה יש לתקן.
ואכן, גם המחשבה היא שתמיד אני הכי צודק ואני הכי טוב מאוד נפוצה, וצריך לדעת ש"איזהו חכם? הלומד מכל אדם" וצריך ללמוד מכולם. כמובן, אני חושב שהציונות הדתית היא הדרך הטובה ביותר והנכונה ביותר, אך אני מודע גם לבעיות גדולות שנוצרות וקיימות במגזר, משום שלכל דרך יש יתרונות וחסרונות, ולכן באופן טבעי יש חסרונות במגזר שלנו שגדולים יותר ממגזרים אחרים, וצריך לדעת ללמוד מכל מגזר את הדברים הטובים שיש בו וגם לסנן את החסרונות, כמובן.
@נשמה כללית
הפיסקה האחרונה ממש חשובה..הָיוֹ הָיָה
מאוד.
לדעת שמצד אחד - יש דרך שאני רואה כדרך הכי טובה
ומאידך - שגם לה יש מה ללמוד מאחריםש מוצלחים בנקודות מסויימות.
וזה לא רק ברמת המאקרו - המגזריות.
גם ברמת המיקרו - ביכולת לקבל מרבנים שונים - הגם שעמדותיהם בנושאים שונים סותרות, ואולי עם אחד אני יותר מזדהה ברוב הנושאים העקרוניים
ולדעת ללמוד מכל אדם - גם מאדם שאולי אני חושב שהוא טועה בהרבה דברים, או שהוא פחות איכותי באופן כללי.. וכו' וכו'
לגמרי, גם כל הכבוד שלא חששו להיכנס במגזר שלהםמתנחל בראבק
אכן.תות"ח!
אבל זה קשה מאוד, כי זה גבול מאוד זעיר(או זהיר...
), בין לתת ביקורת ממקום אמיתי וכנה שרוצה לשפר ולבנות לבין מקום שיכול לפגוע ולהעליב...לא חלילה כי הם רוצים להשפיל, אלא כי זה יכול להתפרש ככה הרבה פעמים, ולפעמים זה גם יכול לפגוע בחלק מהמגזר, בקיצור, צריך לנקוט במשנה זהירות בנושאים האלו ואשריהם שהם יודעים לעשות את זה כמו שצריך...
...תות"ח!
תודה רבה על ההוספה...!!!
אכן.
אך מצד שני, לא תמיד אומרים ללמוד מכל בן אדם.
לדוגמא, אם יש בן אדם רשע, אפילו שיש מה ללמוד ממנו, שהרי אפשר ללמוד מכל אדם, מכיוון שהוא יכול להשפיע עליך והנזק יהיה רב מן התועלת, צריך להתרחק ממנו: "הרחק מחבר רע ואל תתחבר לרשע ואל תתייאש מן הפורענות".
אבל זה לא מדבר על רוב האנשים, אלא על אנשים ספציפיים, משום שרוב האנשים אינם רשעים אלא "תינוקות שנשבו".
למרות זאת, יש פעמים שנאמר שגם בן אדם שהוא "תינוק שנשבה" ואינו רשע, לא להתווכח איתו, לפחות באופן זמני.
מתי...?
בגילאים.
יש גילאים מסויימים שהאדם עדיין לא בשל מספיק בשביל להתווכח עם דעות כזב ועם כופרים, ועל כן, למרות שהויכוחים האלו יכולים ללמד אותו הרבה מאוד, אסור שהוא התווכח איתם אלא כאשר הוא יהיה מספיק גדול ומבוסס בדעתו, אחרת הדעות הללו רק יגרמו לו נזק.
ולכן גם מופיע עם יצחק וישמעאל: "גרש האמה הזאת ואת בנהּ כי לא יירש בן האמה הזאת עם בני עם יצחק".
ושמעתי פירוש שאומר(בשם הרב פתחיה זיו-אור((יכול להיות שזה מקור שהוא הביא, אם כן לא זוכר את המקור))): בשביל שיצחק יהיה יצחק, צריך שהוא לא יהיה עם ישמעאל.(זה הרעיון, לצערי לא זוכר את הציטוט המדויק...)
זאת אומרת, בשביל שיצחק יגדל להיות יצחק אבינו, מידת הגבורה והיראה, הוא לא יכול לגדול עם ישמעאל, משום שאולי יצחק ישפיע על ישמעאל, אך ישמעאל ישפיע על יצחק והוא לא יוכל לגדול למי שהוא ולמי שעם ישראל צריך אותו...
חידוד חשוב ביותר. אכן.הָיוֹ הָיָה
יפהמתנחל בראבקאחרונה
רק שאומרים גילים ולא גילאים (הרבה אנשים טועים בזה)
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!






