איך אנחנו צירכים לבוא לתיפלההכול לטובה!

 בהכנעה או בשמחה?

באמת שקשה לי ממש לבוא לתפילה בהכנעה ...

גם וגם..נעה ונדה


העיקר השמחהשמינייייייסט

אבל גם ברור שהעיקר הוא ענווה, הכנעה ושפלות אז מה עושים?

סוד השילוב הוא ששניהם אחד. כשיש אגו קשה מאוד להיות שמח כי ברגע שמשהו לא הולך בדיוק כמו שרציתי אז אני כועס ועצבני. לעומת זאת ענווה היא שיא השמחה כי אני מוכן לקבל שלא אני המלך... רק עד שמוכנים לקבל את זה אז האגו בנתיים מפריע..

לכן בנתיים ננסה בכל זאת לשמוח (כיוון שעצם הנסיון לשמוח למרות שלא הכל כמו שאנחנו רוצים הוא בעצמו ביטול האגו) ובעזרת ה' האגו יעלם...

יש כדאי מאוד ללמוד את ליקוטי הלכות הלכות תפילין הלכה ו' שמדבר בדיוק על הנקודה הזאת.

כדאי גם לשאול את ה'.

בהצלחה..

...תות"ח!

את יודעת, עיקר התפילה הוא לבוא מתוך חיסרון לקב"ה ורצון למלא אותו, ואז באופן טבעי האדם בא מתוך כניעה, משום שהוא רוצה שהקב"ה ימלא חסרונו, הוא צריך לבוא לתפילה מתוך זה.
אך, לזכור שיש שני אופנים של הקשר בין עם ישראל לקב"ה: "אם כבנים ואם כעבדים וכו'..."(תפילת יום כיפור), מצד אחד כמו עבדים, שכתוב: "שלח את עמי ויעבדוני", אנחנו צריכים לעבוד את הקב"ה, עול מצוות, עול מלכות שמים וכו'...
אך מצד שני, אנחנו קרואים בנים, אנחנו הבנים של הקב"ה ואנחנו לא צריכים להרגיש לא נעים, זה המקום הטבעי שלנו..!!
והרבה פעמים אנחנו משתמשים בטענה הזאת: "הקב"ה, מצד הדין אנחנו באמת לא ראויים לרחמים, אך אנחנו הבנים שלך..!! אנא, תן לנו פרוטקציות...!!"(מופיע בתחנונים של שני וחמישי: "ובכל זאת שמך לא שכחנו, נא אל תשכחנו" "רחם על נחלתך ואל תתן...למשחית..כי אנחנו עמך..א-ל, הביטה דל כבודנו בגויים..עד מתי עוזך בשבי ותפארתך ביד צר עוררה גבורתך והושיענו למען שמך..עשה למענך אם לא למעננו עשה למענך והושיענו" וכו'...)
בעז"ה שלא נצטרך לא זכות אבות ולא פרוטקציות, שנהיה זכאים בדין מרוב זכויותינו..!!
שנזכה...!!
ותזכרי, מצד אחד הוא המלך אבל מצד שני הוא האבא ואנחנו הבנים של המלך..
"כי אני בן של מלך ורק אתה אחד מולך לך גדולה לך כתר לך ישירו מלאכי שרת"(מידד טסה בשיר "בן של מלך")

וואוו תודה על הפירוט!הכול לטובה!

אבל באמת ממש קשה להתפלל בהרגשה שה' הוא מלך הרבה יותר קל לבוא בתור שזה אבא 

וכן צריך לבוא משתהים , מאהבה ומיראה 

והרבה יותר קשה מיראה!!

קיצר שנזכה באמת להיצלח את שתיהם

בשמחה ממש...!!תות"ח!

אכן, אך זה תלוי באופי של הבן אדם.
מי שיותר בגדר "אברהם", כמוך, כנראה יהיה לו יותר קשה עם היראה והגבורה, ואכן, נסיון העקידה שאברהם אבינו התנסה בו הוא נסיון של גבורה, של לעשות את רצונו יתברך כי הוא אמר וציווה אותי, לא משנה מה אני חושב.
מי שיותר "יצחק"(יותר נדיר...), הקטע של הגבורה יבוא אצלו חזק מאוד לידי ביטוי ודווקא הנסיון שלו בלעשות השתדלות ולקדם דברים ו"להתערב" בניהול העולם, יהיה לו ממש קשה...
בעז"ה אמן...!!!
שנזכה...!!

ואוו אף פעם לא חשבתי על זה בתור אברהם ויצחק ואוו זה יפה!!הכול לטובה!

לחושב ככה! 

אבל לדעתי היום אנחנו דור של אהבה שמאוד קשה  לנו להיגע ליראה אז רבנו אברהמים וחלקנו המועטים יצחקים

....תות"ח!

אכן, זה יפה מאוד..!!
ואגב, זה לא חידוש שלי, שלא תחשבי...
אכן, את צודקת מאוד...!!
ואגב, זה גם מיישב סתירה במסכת אבות בפרק א', במשנה השנייה כתוב: "שמעון הצדיק היה משיירי כנסת הגדולה הוא היה אומר על שלושה דברים העולם עומד על התורה על העבודה ועל גמילות חסדים" ואילו במשנה האחרונה, אם אינני טועה, כתוב: "על שלושה דברים העולם עומד: על הדין על האמת ועל השלום שנאמר:" אמת ומשפט ושלום שפטו בשעריכם" ".
ונראה ליישב, לפי דעתי, לא יודע אם זה נכון, שהמשנה השנייה מדברת יותר על בחינת "יצחק" ואילו המשנה הראשונה יותר גדר של "אברהם"...
מה אומרת...?
@נשמה כללית

הגיוני תאמת שמכול משנה לומדים כול כך הרבה!הכול לטובה!

אבל באמת גם אברהם ויצחק הם מחוברים לכול אחד מהם יש נוקדה שדרכה הם מתנהלים בעולם אבל יש גם חיבור בין הנוקדות

צריך לחושב מהו החיבור וכך יהיה יותק קל , נראלי 

אכן, כל הגמרא מבוססת על המשניות, ושם דורשים כל שינוי לשון...תות"ח!

וכל אות..
אשרינו שאלו ה"גדולים" שלנו, שכל מילה שלהם שקולה ומדודה...
שנזכה...!!
אכן, את צודקת לגמרי לגבי החיבור בין הנקודות...

שנזכה! הלוואיהכול לטובה!


...הָיוֹ הָיָה

נשמע ווארט יפה, אבל אני לא מומחה לבחינות אלו..

...תות"ח!

אה, הבנתי...

טוב, לא נורא...

...הָיוֹ הָיָה

נשלח בטעות פעמיים

אין עומדים להתפלללהיות יהודי טוב

אלא מתוך כובד ראש (המשנה)

 אין עומדין להתפלל לא מתוך עצבות ולא מתוך עצלות ולא מתוך שחוק ולא מתוך שיחה ולא מתוך קלות ראש ולא מתוך דברים בטלים אלא מתוך שמחה של מצוה (ברייתא בגמ')

תוס' מזכירים את זה כדבר אחדלהיות יהודי טובאחרונה


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך