יש לכם חלופה לבחירות דמוקרטיות? איזו?פסידונית
אין ולא תהיה חלופה, לפחות עד ביאת משיחפשוט אני..
לדעתי גם אחרי זה
בחירות לא דמוקרטיותחדשכאן
בצפון קוריאה יש בחירות כל חמש שניםחושבת בקופסא
חובה על על האזרחים להצביע ולממש את זכותם הדמוקרטית להצביע רק בפתק אחד למנהיג הנערץ שלהם.

זו המדינה עם שיעור ההצבעה הכי גבוהה בעולם.
אולי כדאי ללמוד ממנה משהו.
הייתי רוצה לטייל שם, חבל שזה לא אפשריפשוט אני..
אני זוכרת איזו כתבה של כאן מתוך צפון קוראהחושבת בקופסא
הכתב לגמרי ישראלי, הם מכניסים כמה מאות תיירים בשנה.
בטוח אמרו שיש שתי "מלוות" לקבוצת תיירים, כדי שהן ישגיחו על התיירים וגם אחת על השנייה.
לא אפשרי כי אשתי לא תסכים פשוט אני..


צפון קוראה זה כאןבן מערבא


כאן אפילוחדשכאן
יותר גרוע!
אני חושבת שצריך מלכותהכול לטובה!

כמו בתוקפה של דוד ושלמה המלך שה' בחר את המנהיג!

וגם יש ארץ אחת לא זוכרת את שמה שיש מלך והיא ממש מטופחת ומצליחה במון בחינות

נהיה סטיגמא כזה , ( שפשר להבין מאיפה היא נובעת..)

שאם יש משהו שהוא המנהיג היחיד!!זה לא טוב

חשבתי עלזה בגלל שכול שר כיום יודע שהוא עכשיו רק 4שנים וואלה למה לא לעשות דברים... הרי בכול זאת הוא יוכל לצאת לקבל פנסיה טובה וזהו!

לדעתי צריך משהו יותר מועיל גאולה משיח!

אני לא באמת רעיון פרקטי ממש אבל כמו שאומרים "דמוקרטיה היא הכי טובה ממש שיש והכי גרועה" משהו כזה...

קיצר באמת צריך לחושב מה פרקטי ליימנו

 

אין היום אף מדינה מוצלחת בעולם, שבפועל נשלטת על ידי מלךפשוט אני..


אני לא חושבת ככה...גלקסיה

תסתכלי על ההיסטוריה, תמיד כל הקטע עם המלוכה היה מלווה בהמון שפיכות דמים ובלגנים...

ושלא נדבר על כל העריצים למיניהם...

אני חושבת שצריכה להיות לעם זכות לבחור מי ינהיג אותו.

את מה שיש עכשיוsimple man

מנהיג שיודע להסית את העם לטובתו ואז לשלוט לבד

 

זה אמנם לא היה הרעיון של דמוקרטיה, אבל זה עובד מעולה

אם העם בוחר בו, מה לא דמוקרטי בזה?חושבת בקופסא
היתרון הכי גדול של הדמוקרטיה, זה שהרוב קובע.
החיסרון הכי גדול של הדמוקרטיה, זה שרוב קובע.
לא משנה עד כמה העם טועה וצריך להחליף אותו.
בעיקרון העם בוחר במפלגה - בשיטה מסויימתsimple man

לא באדם ספציפי שישלוט לבד

לא, בסופו של דבר זה אופציה סך הכל סבירהארץ השוקולד
לאחופשיה לנפשי
גם לפרופסור שהתארח אצל קלמן ליבסקינד לא הייתה וחבל, כי אולי מונרכיה זו הדרך.
אולי שימשיכו בחירות, אבל שיהיה קריטוריונים לנבחריםמבקש אמונה

עשיה מוכחת - ולא בצבא או משהו שחייבים גם ככה - אלא התנדבות או משהו.

ככה שלא כל אחד יקפוץ בראש.

וגם שכל אחד יהיה חייב לדבר רק על עצמו מה הוא מציע.  המתמודד מולו מחוץ לתחום.

 

אין לי רעיון אחר...

בחירות על פי היגיון תחת ממשל דמוקרטיישיבישעעעער
יש בעיה קשה בתפיסה של "מהי הנהגה". אני לא אכתוב כאן את כל הדברים, כי כאן זה לא מקום שמתנהל תחת ישרות דמוקרטית עם שקיפות, אבל בגדול לפי התורה מי ש"עוזר" לבחור שליטים, בעצם אמור להיות ה"נביא" - כלומר אדם בעל הבנת עומק בכל העניינים החשובים (כך על פי התורה, כפי שמוסבר במפרשים, ועל פי חז"ל, וכפי שמפורט בדרכים שונות), ולא רק הבנת עומק אלא גם יכולת יישומית - חז"ל סיכמו את זה במשפט "אין הנבואה שורה אלא על חכם גיבור ועשיר" - כמובן לפי חז"ל גיבור הכובש את יצרו (יש לך מושג כמה התגברות עצמית צריך כדי לבצע אימונים ספורטיביים קשים?) חכם הלומד מכל אדם (יש לך מושג כמה מסתבך הגאוותן שמזלזל בלימוד בגלל שהוא לא רוצה להתייחס בכבוד להוא שאמר משהו כזה או אחר?) ועשיר השמח בחלקו (יש לך מושג כמה בן אדם צריך לדעת להתנהל נכון עם הכסף ולא להתלהב מכל שטות אלא לבחון לעומק כל דבר לפני שהוא מצליח להגיע למשהו?), ואחרי הכל - ה"חכם גיבור ועשיר" - זה כמובן על סמך ה"רשימה" של הנביא "כה אמר ה' אל יתהלל חכם בחכמתו אל יתהלל הגיבור בגבורתו אל יתהלל עשיר בעושרו, כי אם בזאת יתהלל המתהלל השכל וידוע אותי כי אני ה' עושה חסד משפט וצדקה בארץ כי באלה חפצתי נאום ה'" (ירמיהו פרק ט), אם מעלותיו של הנביא אינם ב"חכם גיבור ועשיר", אלא ב"השכל וידוע אותי", למה חז"ל מפרטים לנו דווקא חכם גיבור ועשיר, שזה לכאורה בדיוק הגדרה הפוכה למה שמשתמע בפשטות מתוך דברי הנביא? אלא, אם נסתכל בדברי הנביא ירמיה בפרק כב, נמצא את הדברים הבאים - "הוי בונה ביתו בלא צדק... אביך התוא אכל ושתה ועשה משפט וצדקה אז טוב לו, דן דין עני ואביון אז טוב, הלוא היא הדעת אותי נאום ה'", ראשית, הבנתי שצריך "לדעת את ה'" כלומר ללמוד את דבר ה', כדי לדעת לעשות חסד משפט וצדקה. אבל למה לדון את הדין זה נקרא "לדעת"? לדון זה לחקור את הנושא ולתת החלטה ראויה והוגנת. האם בכל פעם שהוא יושב מול העני ודן דין הוגן, שם הוא "יודע את ה'"? התשובה היא, שכאמור - כל אדם יודע מהם מעלותיהם של בני אדם - בחלוקה הכללית של הנביא ירמיהו - חכם גיבור ועשיר, שלושה מעלות בבסיס. אבל - השאלה העיקרית היא - האם משתמשים במעלות האלה בצורה נכונה וראויה? אם כן - זה נקרא לדעת את ה' - התורה בעיקר באה ללמד לא איך להיות חכם, לא איך להיות גיבור, ולא איך להיות עשיר - אנשים יודעים יפה לעשות את זה גם בלי התורה - הם מסוגלים לבד גם להיות חכם הלומד מכל אדם, גיבור הכובש את יצרו, ועשיר השמח בחלקו. אבל ה"השכל וידוע אותי" מלמד איך לעשות את זה ראוי - "דן דין עני ואביון אז טוב, הלוא היא הדעת אותי נאום ה'". לכן, הנביא צריך להיות "חכם גיבור ועשיר", גם בהבנה עקרונית וגם ביכולת יישומית, ואז, אם גם יהיה צדיק ומצד הבחירה שניתנה לאדם יבחר בדרך טובה - אז יצליח ובעיקר יזכה להיחשב למי שמילא את דבר ה'. אדם שפועל בדרך כזאת, גם יכול לדעת איזהו האדם הראוי למלוך באופן הראוי לפי האמור, כמובן צריך את הסכמת העם, כמו שרואים בספר שמואל - למעשה, כתוב בחז"ל שהיו נביאים "כפלים כיוצאי מצרים" כלומר 120,000 נביאים. ולכאורה למה הנביא לא מספר על זה אפילו ברמז? אלא, כמו שבשופטים - יש ראש סנהדרין, ויש שרי אלפים שרי מאות שרי חמישים ושרי עשרות - כך גם בנבואה - יש את הנביא היותר גדול ויש עוד הרבה חוץ ממנו. כמובן, כשהנביא ממליך מלך בהסכמת העם, יש לו המון נביאים או בני נביאים איתו, והם מחליטים ביחד. (גם נבואה רלוונטי להתנבא ביחד, כמו שרואים בבמדבר פרק י"א, שהוא המעמד הקריטי במעמד הצלחת עם ישראל במדבר, כפי שרואים מתוכן הדברים,מנבואת אלדד ומידד (ראי ברש"י), ומפרק י"ב שכנראה בא בעקבות זה, וכנראה גם ההמשך הכל קשור לזה, ולמעשה מסוכם בפרשת חוקת בסיפור הוצאת המים.). כמובן, אי אפשר לבחור גם על פי נביא, אם אין ממשל הוגן (דמוקרטיה היא דוגמא טובה לממשל הוגן. למרות כל האמור בחז"ל, צריך לדעת שבחז"ל כתוב בפירוש שמעלתה של מלכות אדום היא שהיא "תובעת דיקן של בריות", כלומר תובעת צדק לכל בריה. (איך זה מסתדר עם חורבן בית המקדש וכל השאר? ראשית קמצא ובר קמצא זה דוגמא טובה שפותרת את הבעיה. שנית, הם שנאו את האידיאולוגיות היהודיות של אמונה מופשטת, ובעיניהם כל מי שלא יישר קו עם תפיסת הצדק - שהייתה תפיסה נכונה - וכאמור - אני לא אפרט פה את מה שיש לפרט, אז הם פשוט החרימו בגלל זה את היהודים ואת לימוד התורה (בסוף, בגלל איזה יהודי שנצלב בפרובינציה שלהם, הם השתכנעו שיהודי יכול להגיע לדרגת אל ולהחליף את האלילים הקודמים שלהם שהיו הקיסרים בעצמם (הם נחשבו אלים ממש). ואמרו - ועשו) לסיכום, מדינה יהודית שמקדשת את עניין מלכות ש"תובעת דיקן" של בריות - תחת הסכמת מלכות אדום בעצמה ש"תובעת דיקן של בריות", זה דבר מעולה ונפלא, מעבר לזה שהאידיאולוגיות היהודיות צריכות לימוד בימינו כדי להבין אותם נכון וגם להתאים - לא להתאים את האידיאולוגיה כי היא לא משתנה, אלא להתאים את ההבנה - לימינו. בדיוק כמו שאנו לומדים מהנושא של במדבר י"א, כאמור לעיל. ואגב, יש בימינו אנשים ששכחו - אבל בימי קום המדינה, ועוד מזמן העליות כל העולים קידשו מאוד את המסורת היהדות והאידיאולוגיות שלה, ולמעשה עמלו קשות בעבודה אינטלקטואלית מפרכת מול שונאי ישראל כמו תלמידי וואלהאוזן ושאר אלו שניסו לעוות ולהציג את היהודים כשקרנים. והיהודים העולים לארץ, שעבדו על משנה יהודית סדורה - כולם היו פה אחד ודעה אחת בנושא - למרות כל המלעיזים מקבוצות כאלה או אחרות. אם היו להם טענות הכל היה מצד ההוגנות והשכל - נכון, גם אני חושב אחרת - יש תמיד דרכים להסתכל, ויכול להיות שאז זו כנראה הייתה ברירת המחדל לפרש את האידיאולוגיות מהרבה סיבות (זו כנראה הייתה ברירת המחדל גם עבור רוב אבותיהם של הדתיים לאומיים החרד"ליים והחרדים - לפני 50, 70, ו100שנה. ולחשוב אחרת לגבי אבותינו בתקופה של קום המדינה, זה או לא לדעת היסטוריה או לפרש אותה בצורה לא רלוונטית. היו "אדוקים" יותר ו"אדוקים" פחות - כל אחד באדיקות שהוא בחר באיזה מגזר שנראה לו - אבל לגבי הפרשנות וההבנה הבסיסית של עם ישראל והיהדות כנראה לא הייתה מחלוקת (ייתכן שזה היה חיסרון כי אז הכלים היו פחות בנויים. אבל זה לא משנה - בסוף זו הייתה המציאות, ועם זה היה צריך לפעול.) העובדה שבאמת עם ישראל התאחד להנהגה אחת בקום המדינה. ונחזור לענייננו, שבאמת כך בוחרים הנהגה - על פי הבנה נכונה של התנהלות בכל תחום, והבנת התחומים השונים בצורתם הנכונה, אבל בעיקר שיהיה בצורה "הוגנת וראויה", כי להמליך מלך שיהיה חכם גיבור ועשיר זה כל אחד יכול, וממילא אדם כזה בדרך כלל יש לו פרוטקציות (או יכולת שכנוע של הקהל כדי שיבחרו בו) והוא לא צריך את הנביא שימליך אותו. הרעיון של הנביא שממליך זה אומר שמבינים שצריך אדם שמבין בעצמו את הדברים, יודע מספיק על ההתנהלות הראויה וההוגנת, כמובן יכולת יישום - כי אחרת זה לא יהיה מיושם כראוי, וכמובן - אדם שהעיקר אצלו זה התפיסה של "יראת ה' ראשית דעת", כלומר ההתיחסות הרצינית לדברים =יראת כבוד= יראת הרוממות, כי אדם שלא בוחר בדרך של כבוד לאמת ולצדק, כל מה שיעשה אפילו הרבה "תובנות" על התנהלות נכונה וראויה - הכל ילך בדרכי "עיקשים ונלוזים במעגלותם" ויסתובב סביב עצמו במעגל הזלזול באמת ובצדק, ולכן היראת שמיים של הנביא היא תכונת יסוד, אם רוצים להגדיר אותו כנביא, לצורך העניין - אם נחזור לתרגום לכאן -תכןנת היסוד ש יחס מכבד כלפי האמת והצדק, שאז הוא יכול לבחון באופן הוגן מי יכול לשלוט בצורה טובה והוגנת, וכמובןצריך שהממשל יתאים - כי אחרת פשוט לא תהיה דרך להצליח דבר כזה

(כתבתי בכותרת "על פי היגיון" - היגיון זה מלשון גם "הגיון ליבי")
---ישיבישעעעער
התמונה השנייה שוב

---ישיבישעעעער
מתוך ספר "ראשים בישראל" של ד"ר דויד לאזר, ספר קצת עתיק " של הוצאת "עמיחי" שנת התשי"ד,

מתוך פרק על ישראל גלילי

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://he.m.wikipedia.org/wiki/%25D7%2599%25D7%25A9%25D7%25A8%25D7%2590%25D7%259C_%25D7%2592%25D7%259C%25D7%2599%25D7%259C%25D7%2599&ved=2ahUKEwi9lp_wgMTvAhVvaRUIHZIfCLYQFjACegQIIRAC&usg=AOvVaw11Ni8yCW_u7O_Aqz0lsDHA


(הספר כולו מסודר לפי פרקים, כל פרק על אחד ממייסדי המדינה)
מסכימה! כתבת יפה!הכול לטובה!


מלך שנמנה על ידי הסנהדריןחסדי הים
לא עדיף כבר שיהיה רק סנהדרין וזהו? שואל בתמימותמבקש אמונה

מלך יכול לעשות הרבה בלאגן

צריך גם חוקת המלך שהיא שונה מסנהדרין כמו שמאריךחסדי הים
הר"ן בדרשותיו.

הם יבחרו מלך ראוי וצדיק
מה יש מיוחד במלך? אשמח שתסביר.מבקש אמונה

אגב, גם אם הם יבחרו צדיק, הבא אחריו עלול להיות רשע.

כידוע מניסיון מר של עם ישראל

 

אז זה בעיה לכאורה. 

אם הוא רשע הסנהדרין יכול להפקיע את סמכותו.חסדי הים
מה שמיוחד בדיני מלך שהוא יכול לחדש חקיקה הנצרכת שלא כתובה בתורה.

למשל אם הוא רואה שמתרבים הגזלנים, הוא יכול להוסיף על העונש שלו.
כל מיני תקנות שנצרכות לדור.

בנוסף הוא בכלל מנהיג את העם בצורה מעשית.
בטוח? אז למה לא עשו את זה עם המלכים הרשעים?מבקש אמונה


לא היה להם מספיק כח אז.חסדי הים
אז הם לא יכוליםפשוט אני..
הם יכולים מבחינה הלכתית, אבל בצורה מעשית לאחסדי הים
היה להם מספיק כח.
אין שום משמעות ל''יכול מבחינה הלכתית''פשוט אני..
אני יכול מבחינה הלכתית לעוף, רק מה לעשות שחוקי הפיזיקה לא זורמים אתי בעניין הזה...

אם סנהדרין לא יכול להפיל מלך, אז אין משמעות לזה שההלכה מאפשרת זאת.
אני אופטימי שבעתיד העם יכיר יותר בסמכותחסדי הים
הסנהדרין.
וכרגע אם נהיה פסימים... עדיף סנהדרין לבד נראה לי.מבקש אמונה
עבר עריכה על ידי מבקש אמונה בתאריך ט' בניסן תשפ"א 19:48

בלי הקטע של המעלה של המלך

אם מדברים על תחליף לדמוקרטיה, זה נראה לי אחלה

האמת שזו סוג של מח' פרשניםחמדת66

אבל בטוח האברבנאל מסכים איתך. מלך זה מודל בעייתי שאףפעם לא מצליח לטווח הרחוק. הסנהדרין הוא המודל האופטימלי כנראה.

יוו המון זמן לא היית פה, נכון?הנורמלית האחרונה
שאלה טובהחמדת66אחרונה

גם לי יש תהיות כבדות בנושא, לאור הקלות בה אפשר לעשות מניפולציות על הציבור. מצד שני, זה לא הכל או כלום, יש אפשרויות ביניים. אני לא מבין גדול מקוצר הזמן, אבל למשל שיטת האלקטורים, שמאפשרות לנטרל את האפקט השלילי של הרוב. כבר היו כמה ראיונות בנושא גם בישראל. בהתחשב במציאות ששוררת ברור שצריך רפורמה, אבל גם בשבילה צריך רובחושב.

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוגאחרונה

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.
נשמע די מבאס לאבד חחח
ווטסאפ זה צרה צרורהמשהאחרונה

וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.

דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

אולי יעניין אותך