לא באמת נפרדים.להיות בשמחה!!!

האביב שם בחוץ מחכה לפתוח ליבם של אנשים, לאוורר פינות שנאטמו, להקל את נשימות הלב, להוציא את האבק שחוסם את דרך הלב והשכל.
הוא רוצה. רוצה להגאל. לא בטוח שיודע ממה, לא בטוח שיודע לאיפה. ללכת הוא יודע.
לפעמים הוא עוצר, שואל את עצמו לאן אבל תמיד ממשיך. עכשיו די.
הוא מתיישב, מדליק מדורה קטנה. הרבה תפקידים לה. לגלות ולשרוף ואז לחמם ולהאיר, שלא ישאר ריק לחלוטין.

הוא רוצה להמשיך ללכת אחר כך.
כל אדם צריך מצרים

שתצר על ליבו, שתמר המר בפשטות

שתכה ויצעק ויכאב ויבכה ויאמר אלוקים, זה נמאס.
"המצרים הזה נמאס" הוא לוחש "המצרים הזה והעמלק שהוא הביא".
כמה פעמים הוא עמד, הסתכל לעמלק בעיניים ולחש לו שהוא לא קיים.. "אתה לא קיים!" הוא צעק לו. צעק כדי להשתיק את הקולות. והקולות שתקו. שתקו אבל כדי להקשיב למה שיש לו לומר. ואז הם צחקו, כמה שהם צחקו. צחקו והחזירו לו מבט לעיניים, דורשים ממנו לצעוק שוב שעמלק לא קיים. אז הוא צעק שוב, ושוב הם צוחקים. צוחקים על האבסורד בלהגיד למשהו, בזמן שאתה מסתכל לו בעיניים, שהוא לא קיים.

הם צחקו והוא השתגע.
ועכשיו, מול המדורה, הוא צוחק. צוחק על כמה שהוא משוגע.

ועכשיו, מול המדורה, הקולות משתגעים ומשתתקים והולכים. הולכים כי הוא צוחק והוא צוחק כי הוא מבין.
יש אלוקים בשמיים ואנחנו לא באמת נפרדים.
פעם חשב שהקולות האלה באים מאחרים. הוא ניסה לאטום את האוזניים וללכת אבל הקולות עדיין הדהדו, והוא לא הבין.
"אני רוצה להגאל מעצמי" הוא זורק עץ קטן לאש "מהגלות שהיא אני"
מהרגעים האלה שהוא עשה לשם שמיים. והשמיים היו הוא.
מהרגעים האלה שהוא צועק לכולם שאנחנו בגאולה, בזמן שהם לא רואים את הגלות. שהוא צועק לעצמו שהוא בגאולה, בזמן שהוא לא רואה את הגלות.
ואולי זה לא בכוונה. אולי הוא באמת מאמין בזה, אולי כולם באמת מאמינים בזה.
"אבל אם אנחנו בגאולה אז ממה בדיוק אמורים להגאל?" הוא תוהה לעצמו.

"הדרך הפכה לנו לאידיאל, והאידיאל.. רק נבלע בתוך הדרך והפך לאולי הפך רצון ה'".

משם הוא רוצה להגאל. מהיפוך הדברים, מהעמדת דברים כסותרים, כנפרדים. מתפיסת עצמו כנפרד.
לשם הוא רוצה להגאל. למצב של דברים מדוייקים ודיבורים מאוזנים שהם לא סותרים. למצב של העמדת נקודות לפי הסדר, העמדת הדרך במקומה ואת סופה בסופה. לא באמצע, לא בהתחלה. במקומה.
הוא רוצה. רוצה להגאל. הוא יודע ממה, יודע לאיפה.
לפעמים הוא עוצר, שואל את עצמו שוב לאן, ואז הוא מתיישב. אבל תמיד ממשיך.
יש אלוקים בשמיים ואנחנו לא באמת נפרדים.

 

 

@רק הפעם.

..רק הפעם.

.



את..את.
לפעמים אני רוצה לקרוא אותך ולקרוא ולקרוא ולא לעצור.
יש בך חכמת לב פשוטה.
זה,וואו.
ושהדרך הפכה לאידיאל..זה כל כך..

הכתיבה שלך טובה.היא בהירה מאוד וחלקה ולא מסתבכת.
היא מסודרת ומסדרת את הדברים שאת רוצה לבטא,בצורה טובה מאוד.
הכתיבה הזאת עושה געגוע ודמעות בגרון.

ואת כותבת הרבה על מדורות ואש.
תראי איזה איש קודש את.

"מהרגעים האלה שהוא עשה לשם שמיים. והשמיים היו הוא."-זה בום.בום מאוד.קראתי את המשפט הזה אולי שבע פעמים.
זה משפט של למסגר ולתלות.

ו,אני רק אוהבת.
..להיות בשמחה!!!

 

תודה על זה.

אני אוהבת

 

וזהו כי כל השאר יקטין

באהבה❤🌿רק הפעם.
גם אני נתפסתי במשפט הזה ממששנזכה!
...רחל יהודייה בדם
איזו כתיבה, טהורה מתוקה
וכל כך נוגעת.

ממכר.
וואונשמה שלי
זה מיוחד כל-כך.
את כותבת טהור
ונוגע
תודה על זה.
..בברסלב בוער אש!

אבאלה זה מופלא

ואת גאונה. את גאונה פשוט.

 

זה מדהים כי זאת האמת, וזה מדהים שאת יודעת להגיד אותה.

היא מפחידה ממש.

מפחיד להגיד שאנחנו חיים את הדרך בתור המטרה, ולא את המטרה עצמה

 

אני מאד אוהבת  איך שאת כותבת, זה עמוק וזה מביא אותי למצב של המוןהמון מחשבות שצפות בראש.

את ילדה חכמה ואני אוהבת❤

 

..להיות בשמחה!!!
אני אוהבת
❤️
טעטע איתי(:

ראיתי ששלחת פה פעם תדבר הזה אבל רק עכשיו היה לי יישוב הדעת לקרוא.

המ,אבאלה.

אי אפשר להגיב.אי אפשר.

זה הכל מעבר למילים ממש.את פלא.את איש פלא.

את חזקה.יש כזה כוחות למילים שלך.כל מילה שלך היא מילה.מילה שלא סתם אמרת אותה.הכל כזה עוצמתי פחד.אוף קשה להסביר.נו את מבינה..

חח וזה באמת קורע עם העמלקאנחנו כאלה מצחיקים אבאלה

ובאמת כמה שצריך כבר גאולה דיי.

אוף באמת הכל מעבר.אין לי מילים.

 

תודה עליך.תודה שיש אותך.

אני אוהבת.

לבלהיות בשמחה!!!אחרונה
...רחל יהודייה בדם

אני מרגישה חופשייה

אולי הצייד רק מחכה לתפוס זווית

אולי שוחררתי לטבע כבדיקת מעבדה ואיסוף ממצאים ועוד מעט אעלם שוב ,

ארקוד עם הנעלמים , בחושך

אבל חושך קר, שם גם הנעלמים חשים קור

אולי יש עליי gps

ואני דוהרת לי איתו,

משחקת בחופש

ואולי לא.

אולי אני באמת חופשייה.

אתם שומעים. לא אכפת לי אם אני רק משחקת בחופש.

אני חופשייה.


מדהיםזיויקאחרונה
שברי חרס ואור יקרותחוזר

רפאל, ששמו נחצב בלב התפילה "רפאנו השם ונרפא", חש שחייו הפכו לבית מלאכה נטוש, שבו האור היחיד הוא נורה דולקת בחצי כוח, תלויה על בלימה. הוא היה איש תורה ומעשה, שהאמין כי בניין הנישואין הוא מקדש מעט – והוא גילה, באיחור כואב, כי המקדש שלו נבנה על חולות נודדים.

בחירתו ברחל (כך נקרא לה), הייתה פעם ככוס יין משובח בקידוש של שבת: נוצצת, מבטיחה, ובריח משכר של אושר נצחי. כעת, לאחר עשור, נדמה היה שהיין החמיץ, והכוס עצמה הפכה לכלי חרס סדוק, שכל ניסיון למזוג לתוכו רגש נוסף גורם לנזילה איטית וכואבת אל תוך האדמה הצחיחה.

 

כשהיה מחפש את דרכו בין קפלי הגמרא, היה מוצא את "עץ החיים" – עץ יציב, מעוגן באדמת יראת שמיים. אך כששב הביתה, הרגיש כאילו נכנס למבוך קנים יבשים שכל מגע בהם מפיק רק קולות חריקה צורמים ודקירות קטנות. רחל הייתה עבורו כשמיים מעוננים בעונת גשמים שבוששו לבוא: הבטחה לרוויה, אך בפועל – רק אפור אינסופי החוסם את אור השמש.

הוא ניסה, שוב ושוב, "לשקם את הקירות". כל שיחה איתה הייתה עבורו כניסיון לחבר חלקי פאזל של שני עולמות שונים: הוא הגיש לה את הפינה שלו, המשוישת והחמה, והיא הניחה מולה קטע מתכת קר, חד ובלתי תואם. לא הייתה התנגשות גדולה, אלא חוסר מגע מוחלט, כמו שני נהרות הזורמים במקביל – קרובים מאוד, אך המים שלהם לעולם לא יתערבבו.

 

הציפייה שלו לבית מלא שלווה ותורה הייתה כאנייה עוגנת בנמל בטוח. הנישואין, לעומת זאת, הפכו לספינה המטלטלת בין גלי תשרי סוערים, גם כשבחוץ שרר שקט מוחלט. היא הייתה עבורו מפת דרכים הפוכה: כל צעד שלקח על פיה הוביל אותו הלאה מן המטרה, אל תוך שממה רגשית גדולה.

כשהיה יושב בבית המדרש, הלימוד היה לו "נר לרגליי" – בהיר, קרוב, ומאיר את הצעד הבא. בבית, ההרגשה הייתה כניסיון ללכת לאורו של כוכב רחוק מאוד, שאינו נותן אור ממשי אלא רק תזכורת כואבת למרחק הבלתי ניתן לגישור. המטפורה החדה ביותר שריחפה מעל ראשו הייתה זו: הוא חי חיים של צדיק במרתף, מוקף בקדושה פנימית, בעוד חלון המרתף שלו נפתח היישר אל רחוב סואן וריקני, שהוא אינו חלק ממנו, אך הוא כבול אליו.

 

בכל בוקר, כשענד את התפילין, הרגיש רפאל שהוא "קושר את עצמו לשמיים" באהבה ויראה. ובכל ערב, כשהתיישב ליד שולחן הבית, הרגיש שהוא "משחרר חבל" שאמור לחבר אותו לאדמה, רק כדי לגלות שאין שם קרקע יציבה לאחוז בה. זו הייתה הדילמה המרה שלו: הרצון להמשיך לבנות על יסודות רעועים, מתוך אמונה בכוחה של הקדושה, מול ההכרה שאהבה אינה רק "חיבור נשמתי" אלא גם "התאמה ארצית", ושלושתה אבדה מזמן.

 

כאשר הלך רפאל בדרכו הביתה, משתרך בין הבתים הירושלמיים, ליבו היה כמנורה שבורה בחדר חשוך: היא עדיין זוכרת את יעודה להפיץ אור, אך הלהבה הפנימית שלה רועדת על קנה, מסרבת להתרומם.

הוא נזכר ברחלי, זו שהייתה לו כאילן פורח לפני שנים, ימים בהם כל מילה שלה הייתה ניגון טהור באוזניו. היא הייתה עבורו "זהב טהור" המופיע בתיאורי המקדש, מבטיח שלמות ויופי שאין שני לו. אך החיים, כפי שגילה, הם לא תמיד מזהב.

 

הבחירה ברחל הנוכחית הייתה כהנחת אבן פינה של בניין – צעד חד-משמעי שאי אפשר לשנות. אך רחלי הראשונה, זו שאבדה, נותרה עבורו כתוכנית אדריכלית מושלמת שנגנזה, עליה הוא שב ומעיין בדמיונו, יודע שהיא לעולם לא תצא אל הפועל.

היא הייתה עבורו כבריכת מים צלולים במדבר צמא, מקור חיים שאותו החמיץ ברגע של עיוורון. כעת, כל מגע מחשבתי בו הוא בגדר "הצצה לגן נעול": יפה להפליא, אך אסורה לחלוטין. הוא למד לחיות עם הזיכרון הזה כעם "מכתב קודש" חתום: תוכן יקר וקדוש, אך שאי אפשר לפתוח ולקרוא שוב.

 

רפאל הרגיש כי הנישואין שלו הנוכחיים הם כ"שדה קוצים", שכל צעד בו דורש זהירות וכאב. רחלי האבודה הייתה "כוכב הצפון" שלו – מגדלור יציב שהראה לו תמיד את הדרך הביתה. כעת, אותו כוכב שקע מעבר לאופק, והותיר אותו לבדו להתמודד עם "שמיים שחורים" שבהם אין נקודת ייחוס אמיתית.

 

הוא הכיר בכך שאהבתו הישנה היא "חוב ששולם בדמעות": אין דרך להחזיר את הזמן לאחור, וכל ניסיון לחזור אל אותו רגש הוא כ"הפעלת שעון ישן" שאין בו עוד מחוגים. הוא יכול לשמוע את קול הטיקטוק של הזמן שאבד, אך השעה הנוכחית – והמציאות הנוכחית – כובלת אותו בהווה.

 

היה זה מאבק מתמיד בין "האמת הגדולה" של מחויבותו הדתית והמשפחתית, לבין "האמת הקטנה" של ליבו, שעדיין שמר על גחלת קטנה עבור אותו חלום ישן.

...רחל יהודייה בדםאחרונה

יש פה מטפאורות יפות.  

נהניתי לקרוא 

חברה הראתה לי. מה חושבים?שלום לך ארץ

משפחה יקרה!
ראיתי אותו רץ 
בדמי חייו, אחרי כלנית או כלב שובב
מנסה לחזר למרות המשבר
מצא אהובה בתוך הכאב
ראיתיו שטוף בזיכרונותיו על חבריו שאין הם עוד כאן

ולך אימא רציתי לומר
שאיתך אני אבלה
קרעתי את הדש
וישבתי על שרפרף
הלב שבור
שתיים מדם
ועוד אלפים, אלפים מהאומה הגדולה
ישבתי, ובכיתי, ונקרעתי לגזרים
את הלב שלי אפחד כבר לא ישלים
כעסתי, את העולם שברתי.
איתך אבא כבר לא דיברתי
דיברתי כמו אומללה
מה נראלך? אתה משוגע? אתה בכלל לא מבין מה לקחת!
רציתי לשבור אותך בחזרה
את הלב שלך. שלי. בעוצמה.
לנקום על מה שנלקח ולא אקבל לעולם
אבל נמשכתי אליך בחזרה
אל הלב של אבא
למרות שלקבל ממך כבר לא יכולתי יותר
 

אז רציתי לספר שהלב נשאר שבור. מרוסק לחתיכות.
גם אם את זה קשה לראות
אבל מה לעשות שכבר אמרת
"אין דבר שלם יותר מלב שבור"
אז אבא שתדע שלמרות הכל אני סולחת'ך 
גם אם מה שעשית לא צודק
כי מה לעשות אתה חכם פי אלף.

נב. אז אותך מדינה, עליך עדין חולמת.
בך אקים משפחה לתפארת.
אך תמיד אשאיר בך חותם
שעליך נקבר אהובי ולא חזר

היא כתבה, שומרת על זכויות יוצריםשלום לך ארץ
...רחל יהודייה בדםאחרונה
כואב.
...אני הנני כאינני

@געגוע~ הרבה זמן שלא כתבת לנו..

משתוקקים

מדבראני הנני כאינני

מחפש מוצא, אולי איזו דרך

פתחתי פתח, האם יש בזה ערך?

שוב נפלתי, מי יקימני?

וכל כך התחננתי, פניך אנה ממני


מאמין בהסתר, בכל התפאורה

ואין עם מי לדבר, לזרוק בו מרה

ואם אשבר, כבר לא נותרה בי צורה

וכיצד אתחבר, אמצא כנגד עזרה


נזרקתי בבור, אין פנים אין אחור

רק עקרב ונחש, מעורפל מהשחור

שדים וקליפות, פרשת אחרי מות

מול עדשת מצלמות, תופפות עלמות.


והנפש במנוסה, מאלקים התביישה

המרחק שוב כיסה, ערוותה הלבושה

והוא קורא לה שובי, זהו שמה (מ)מכבר

שכחה זהותה, בשטטה במדבר.

...רחל יהודייה בדםאחרונה

נוגע.

נשמע קצת כואב

"ולמוות לא נתנני"תמהון לבב
עבר עריכה על ידי תמהון לבב בתאריך י"ד בכסלו תשפ"ו 18:16

ראיתי כופר אחד, מת באיוולתו,

קרבן על מזבח מולדתו.

שורות שורות באו לסופדו ולבכותו.


 

"זה העלם! הצעיר בשנים – בכיר בניו של ריבון העולמים!

והוא כתכשיט בהיכלו! קדוש יאמר לו!"


 

ואני מהרהר...

הרי בחייו היה כה שחור,

ובמותו – הרב אומר: "אין כמוהו צחור!"

"אם פשע וסרח – כעת הריהו מלאך!"

"מותו – כפרתנו, מותו – כפרתו, ונפלאית נחלתו"


 

ואני??

אלוהים, יודע תעלומות

– האין אני כופר, פושע וסורח??

ומה לי בעולם כזה להיות גורלי כאורח

בשבט עברתך מזדעק וצורח?


 

אם גם למעלה יש ניסים ואנשים הופכים לקדושים

בגופה מחוללת

– לכזאת נפשי מייחלת.

ואם על כל פשעים יכסו חיים המשתתקים

– הנה כל סעיפיי משתוקקים.


 

אלוהים אתה ידעת,

גופי ונפשי – כבר שבורים...

אך רוחי ונשמתי עדיין רק אליך הם עורגים,

קח אותי אליך! כאותם ההרוגים.


 

אם זו המשמעות, להיות רק שלך,

טהור, נקי, דבוק בשלימות

– אני כבר לא יכול לחכות למות...

...רחל יהודייה בדםאחרונה
יש בזה משהו שמעביר רטט
...רחל יהודייה בדם

והפחד.

הפחד מהריק הזה.

הדבר הריק הזה שרוצה שאהיה כמוהו.

שאבלע בתוכו.

שאבלע את עצמי.

הפחד שיחזור.

הפחד שהוא שם.

אורב. עדיין מחפש אותי.

איזה נאמנות.

אנשים כל כך רוצים נאמנות כזו אה?!.

ואני רק רוצה שייתן לי. ייתן לי להישאר אני.

ייתן לי מקום. ישאיר אותי אני.

והפחד הזה נמצא שם.

ואני מרימה את הראש.

וממשיכה.

לתפוס מקום. שאני אני.

יפה. נסתר. גבוה.טויוטה

תודה.

יפייפה וכל-כך נכוןידידיה ג
...רחל יהודייה בדםאחרונה
תודה..
מנהל? אפשר להעביר שירשור שלי לפה?תמהון לבב

(שתיקה רועמת) - ריק ומוסתר

 

זה? במקום שיהיה בפורום השני

בלתי אפשרי 😐אני הנני כאינני
כנס להודעה שםארץ השוקולדאחרונה

תלחץ על עריכה, תלחץ על בחר הכל, העתק ואז תפתח שרשור כאן.

(אל תעשה גזור כדי שלא יימחק לך בטעות)


אחר כך אתה יכול שוב לערוך שם ולמחוק את התוכן

אולי יעניין אותך