בעיה שאני מוטרדת ממנה כבר הרבה זמןLove the world
לכול שאלה יש תשובה.
אבל מה אם קשה לי להאמין עד הסוף באמיתותה של התשובה?
כאילו העובדה שקיבלתי את התשובה לא מספיקה לי, אני רוצה גם להתחבר אליה.
שאלות באמונה,בהשקפה הם לא שאלות שאפשר פשוט לקבל את התשובה וללכת,
זה לא מתמטיקה, צריך גם להתחבר אל התשובה כדי ליישם אותה.
ולמה אחרי כל מה שאני מנסה אני יוצאת מפגרת? אני חושבת על החיים שלי ואני מגחכת לעצמי,
בחיים אני לא יצליח לשנות אותם. אין לי מספיק עמוד שידרה חזק כנראה....
פה זה לא מלחמה מול אדם אחר, זה מול עצמי. זה פי מלאירד קשה לי

וזהו.
ואיך אני יודעת האם התשובה הזו נכונה לי?שפרינצא בוזגלו

ואיך אני יודעת אם אני בכלל מוכנה לקבל כל תשובה שה' ישלח לי, או שאני חייבת להיות בשליטה ולא אתן לה' להנחות אותי?
ואולי מה שעשיתי היה נכון לי בעבר ולא כיום, איך אדע לא לחזור על טעויות? איך אדע ללכת למקום טוב ולא לברוח ממקום רע?
איך אדע בכלל? אולי זוהי לא ידיעה אלא למעלה ממנה?

למה נראה לך מישהו יודע?Love the world
כל החיים אנחנו בחיפוש
אבל לשם שינוי אין לי כוח לחיפוש הזה
יש אנשים שהוציאו לי את הרוח מהמפרשים
יש אנשים שיודעים, אבל לקח להם זמן לדעת, הם עבדו על עצמםשפרינצא בוזגלו

בשביל זה.


 

למי כן יש כח?
כשנפגעים מפתחים מעטה, שריון שבונים בדמות הקשוחה שרוצים להיות.
דמות חסינה כזו, שלא תפגע יותר.
זוהי אוטופיה הרסנית, היא לוקחת חלק גדול מהאישיות שלך.
היא הופכת אותך לאדם בעל כוחות על מבחינה חיצונית ולמוזנחת רגשית מבחינה פנימית.
 

בדיוקLove the world
זה קורה לכול כך הרבה אנשים היום
ואצלי זה גם קיצוני לפעמים בהרבה. אני מתפרקת מבפנים ושיא המאושרת מבחוץ..
ניגודים וניגודים. תכלס זה אסון
האדם הוא החיצוני הוא ההפך של העצמי הפנימי.שפרינצא בוזגלו

הוא בונה לעצמו תדמית שונה, תדמית מגוננת.
לקלף את השריון אחרי המלחמה זה כ"כ כואב, כל הפצעים נדבקו עליו.
חייבים להוריד אותו בסוף היום, א"א לישון איתו, אין שלווה איתו- אז מסירים אותו בלית ברירה, וכל פצע דבוק נפתח מחדש...
וזה כואב כמו שרק אלוהים יודע' אבל הוא זה שנתן את הכאב, והוא זה שנתן בכאב יכולת ריפוי, והוא זה שנותן לנו לבחור באופציה של לעזור לעצמינו.
הוא טוב גם כשכואב לנו.

זה יפה מאוד להגיד את זה ככהLove the world
נכון זה כואב. ניראה כמעט בלתי אפשרי להפריד בין שתי ה’אני’ האלו
איך כן אפשר? זה קשה מאוד, אולי בודדים הצליחו, למה מי ערב לי שגם אני יצליח?
למה כי היום זה הקטע להרים ידיים, להגיד זה קשה לי אני פורשת
את/ אני שונות בקטגוריה הזו?
כי לא תזכי לשלווה עד שלא תבררי מי את באמת- ותחיי אותך.שפרינצא בוזגלו

כי הרבה אנשים חיים- האם הם מי שהם? האם הם אוטנטיים?- לא! רובם מסיכות, רובם מגננות.
הם לא חיים את עצמם כי הם חושבים שאולי בתור אחרים יהיה להם יותר טוב, אבל זה לא נכון! כי כשאתה דוחק לפינה את עצמך ולא נון לו מקום זה מתנקם בך, זה תוסס, זה לא נותן שלווה, העצמי זועק- תני לי מקום, אני ראוי לך.
וכשמבינים שכשמטפלים בעצמי הוא הופך לכ"כ נהדר וטוב לב- שפשוט כיף לחיות איתו...


 

יעני השאלה שלי עכשיו זהLove the world
איך אני מגיעה לאיחוד הזה?
זה מיאש. ובואי שהסביבה לא תומכת באיחוד
כבר כשהייתי בת 9 אמא שלי אמרה לי שלא כול מה שאי אומרת ועושה בבית אפשר לספר עליו בבית ספר ולהפך.
ככה מגדלים היום, לחיות את הכפילות ולהנות ממנה.
הם לא קולטים זה רק מכאיב?! לא קולטים??!!
כיום מגדלים אותנו פעמיים.שפרינצא בוזגלו

לא נותים מקום לרגשות, לא נותנים מקום לכאב.



כאב הוא מן גוש בלב, גוש כבד ומכביד, הוא עצוב הוא בודד, הוא מופלה ומודחק.
לא נותנים לא את הכבוד הראוי לו, ואין לו מקום- מקום מיוחד, מקום של כאב.
מקום חמוצמתוק, מקום שלו, שיהיה לו בנוח, שיכיל את כאבו, שיאהב לכאוב.
לכאוב את הרגע, כי כואב לו כשלא מתייחסים אליו, זה פצע שותת אהבה.
אהבה שלא חלה, אהבה מיותמת- נכזבת.
כואב לי, שכואב לכאב, חבל לי שמפחדים להרגיש אותו, שמאויימים ממנו.
בורחים רחוק, מזיקים לעצמינו ולכאב, לא נותנים לו לגיטימצית קיום- שוללים אותו.
ובפנים ריק, ופנוי, פנוי מידי.

ואם אין לאני הזה מקום?אפרת????
אם אומרים לו, תהיה אחר, אם לא אין לך מקום? וחוץ מזה, איך יודעים אם האני הוא המקום הטוב או שעדיף לשמור על המקום המזוייף שלך, עד שתגיע אליו באמת?
לא אמרתי לנפץ בבת אחת את כל הקדוש *לך* (המזוייף), תהליכיםשפרינצא בוזגלו

קורים לאט.

צריך לתת לכל דבר את הזמן שלו, את ההזדמנות להתרפא, אל תפסלי מראש תהליכים מרפאים רק בגלל שהם מכאיבים.
בתור בני אדם יש לנו את היכולת להתרפא- אל תחסכי אותה מ*עצמך* היא יקרה ומגיע לה!
 

...אנא אערף

לכולם יש ניגודים.

כולם לא מה שהם בפנים כמו מה שהם בחוץ.

טבעי לגמרי.

...אנא אערף

גיבוב של משפטים פילוסופים שאני לא בטוח שקשורים, ככה שאני לא אכתוב עליהם כלום, אבל בכל זאת התחשק לי להגיב.

זה לא יועד לך, כך שאתה לא אמור להבין אותם.שפרינצא בוזגלו

ולכן אין צורך בתגובה מצדך.
 

לא לכל שאלה יש תשובהשמינייייייסט

אין לי מוזג מי מכר לך את הדבר הזה זה לא נכון חבל להתאכזב..

ישנם שאלות שהם כל כך גבוהות שאי אפשר לענות עליהם בשכל, כיוון שכשהקב"ה ברא את העולם היה מוכרח כביכול ליצור מה שנקרא "חלל פנוי" ששם לא כל כך נוכחת אלוקותו ית' כדי לאפשר את הבחירה. (אם היינו רואים התגלות ה' היינו מתמסטלים מיד ולא הייתה בחירה האם להאמין או לא..)

השאלות שאין עליהם תשובה נמשכות מהחלל הפנוי. אולם מגלה רבנו שבודאי גם בחלל הפנוי יש אלוקות אבל שאי אפשר להבין בשכל. אז איך זוכים כן להתחבר לאלוקות הזאת? ע"י הניגון של הצדיק.

בפשטות אפשר לשמוע ניגונים של אנשים צדיקים ובודאי יועיל אבל אני ממליץ מאוד על מאמר ס"ד בליקוטי מוהר"ן קמא שיבהיר הרבה שאלות ובעזרת ה' אולי עוד תגלי את הניגון שמתחבא שם...

בהצלחה

ניגון של הצדיק זה בעל מנגן כשר?שפרינצא בוזגלו


אם הוא מקושר לצדיק זה עוד יותר טובשמינייייייסט

כל יהודי מנגן כשר הוא כנראה קצת מנגן את הניגון של הצדיק..

אבל עיקר הניגון נמצא בתורות ובשיחות של רבנו. קשה, אבל כדאי לנסות, ע"י לימוד ותפילה, לקלוט את הניגון של התורה/ שיחה / סיפור.

צריך לעיין שם בתורה ס"ד ובמפרשיה... עוד לא הספקתי מספיק..

בעזרת ה'. אגב מבואר שם שזה חלק גדול מהעניין של פסח התורה מתחילה "בא אל פרעה" אז אולי גם זו תהיה הכנה נפלאה לפסח..

יכול להיות שההלל והנרצה (ששם שרים הרבה שירים כידוע) הם ניסיון שלנו למשוך הארה מהניגון של הצדיק ו"פסח" גימטריא נחמן. בעזרת ה'.

וואו! תורה מעניינת ביותר!שפרינצא בוזגלו

ההתחלה שלה עוסקת בקבלה של האר"י ...
מעניין ממש.

...אנא אערף

אולי תשני גישה פשוט.

אצלי שאלות באמונה זה כן מתמטיקה, וזה לא מפריע לי.

למה את מגחכת על החיים שלך כשאת חושבת עליהם, אין לי מושג, מסתמא סתם מצבי רוח חולפים חסרי היגיון, ככה שאין לי מה להגיד בנושא.

למה את צריכה לשנות את החיים שלך? את רק אמורה לשפר אותם... זה נשמע קשה, אבל עושים מה צריך.

ברור שזה יותר קשה להילחם מול עצמך, אבל אלה החיים, לכולם קשה.

נכון... זה העבודת חייםבאמונה תמידאחרונה

להצליח לחבר את כל חלקי הגוף והנפש.

להעביר את ההבנות בשכל לרגש, למחשבה, לחיים, וכו'

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך