מה הייתם עושים אם הייתם רואים מחבל גוסס אחרי פיגוע?
אני אישית הייתי מתעלם ואם הייתי רופא הייתי עובד בעצימת עיניים (שבועת הרופאים)
מה הייתם עושים אם הייתם רואים מחבל גוסס אחרי פיגוע?
אני אישית הייתי מתעלם ואם הייתי רופא הייתי עובד בעצימת עיניים (שבועת הרופאים)
מכאיב לו
הוא עשה פיגוע על דעת זה שהוא יכול למות, בעיה שלו
לו לא אכפת מחיי יהודים לי לא אכפת מהחיים שלו
אממ... טכנית, בראש צלול, לא הייתי עושה כלום.
אבל לא יודע אם אני יכול לתת לבן אדם לגסוס למוות מול העיניים שלי.
זה כן בן אדם.
בן אדם שצריך למות אולי, או למות ביסורים.
אבל מטופש להגיד שזה לא בן אדם.
הנאצים היו בני אדם.
גם אם היו בני אדם נוראים. הם היו בני אדם.
בנוגע למחבל אני מבינה את כוונתך שהוא אדם ואתה לא בטוח שתתן לו לגסוס...
אבל לדעתי עצם ההתייחסות שלי אליו לא יכולה להיות כאל בן אדם. היא הוא נוגד את כל הערכים של אדם ובעצם משפיל את המושג בנאדם.
אני מגדיר בן אדם - יצור בעל תודעה, בחירה חופשית , ובן אדם מבחינה פיזית
בשבילי אדם זה משהו עם ערכים עם מוסר.
משהו שהוא נעלה בהתנהגות שלו מהחיות.
פשוט אנחנו מגדירים בן אדם אחרת...
לדעתך, קוף או נמלה שילמדו ויפנימו מוסר הם בני אדם?
זה מושג פיזי-גנטי
שלדעתי קבל עוד משמעות...
נכון זה קצת מבלבל הוא ממש דומה לאדם חוץ מזה שהוא מכועעעעעעעעער בטירוף פשוט מגעיל
בן אדם זה צאצא של אדם. זה הכל.
":בשר חמורים בשרם וזרמת סוסים זרמתם."
הוא רק נראה לך
כך כתוב בתורה על ישמעאל: "והוא יהיה פרא אדם ידו בכל ויד כל בו ועל פני כל אחיו ישכון", ובעברית התואר בא אחרי בעל התכונה, ואם כן, היה ראוי לכתוב "אדם פרא" ולא "פרא אדם". תירוץ יפה ששמעתי שמכיוון שהוא הגיע לרמה מאוד שפילה הוא קודם כל מוגדר כפרא, אך הוא מסוג אדם. זאת אומרת, הוא אדם כי הוא נולד אדם, אך באמת הוא פרא שרק נדמה כדמות אדם.
@בן מכיר
הוא רצח את אחים שלך!!!
הוא עמלקי!!
מגיע לו למות ביסורי שאול! במיתה איטית במיוחד!
אלו כותרות שנולדים איתן ואי אפשר להפטר מהן לא משנה מה.
אפשר להגיד שמישהו עושה משהו לא אנושי, אי אפשר להפוך אותו לבאמת לא אנושי.
המשיכי כך

ה' כבר יעניש אותו, את לא צריכה לדאוג לזה...
ואם לא יכולתי למנוע את מותו של אחי לפחות אוכל לסייע בידי שמים ולהכאיב לו.
מי אמר שהוא הצליח להרוג מישהו
לפני כן הוא אולי מחבל בפוטנציה אבל לא מחבל.
מה יש לך להרוג אותו עכשיו? אלא אם כן את מניחה שהוא ישוב לחבל בעתיד
מצטערת, אבל לא נראה לי שה' צריך את העזרה שלך...
נראה לי שהייתי פשוט בורחת משם וזהו...
ואף על פי כן שמשון ביקש לנקום נקמת אחת משתי עיניו.
נקמה היא אחד מהערכים הכי חשובים ביהדות. כך ממש. היא נמנית בשלישיה אחת עם דעה ובית המקדש.
אם מצווה באה לידיך, אל תחמיצנה!
שושיאדיתכמה שאת חרדתית!
חסרת טאקטנעזור לך...
מחשיש משהו...
שושיאדיתלא סתם שקלתי כמה פעמים לעזוב...
הייתי "מטפל" בו ועם הסכין של הניתוח הייתי חותך לו ת'עורק הראשי ושלום על ישראל
יש את שבועת הרופאים חייבים לטפל
![]()
אמיצייםם יש פהה![]()




ב"ה, ככה צריך להיות...
חלק ממה שאנשים תיארו פה קצת מדאיג, אין מה לטפח אכזריות ולרצות לענות אנשים.
"מעשה ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה"
הולך גם למי שהביעו גזענות גלויה והצדקה לרצח של כל הערבים באשר הם.
אמנם את צודקת שאולי התיאורים פה לא היו הכי "עניינים", אך זו לא אכזריות לרצוח מחבל, ממש לא, ואם את אומרת את זה ולא הורגת אותו, את אכזרית בעצמך וגובלת ב"כל המרחם על אכזרים סופו להתאכזר לרחמנים"
אף אחד פה לא אמר שירה, כל הבעיה היא לומר שירה ולרקוד, והרי את המצרים הקב"ה לא סתם הטביע אותם בים בדרך המהירה, כתוב בדרש שהוא הטביע כל אחד כמידתו, מי שהיה יותר אכזרי מת בצורה יותר איטית בים.(אם את רוצה אני יכול להביא מקור...). זאת אומרת, כל הבעיה היא לומר שירה, אין אף בעיה במעשה המוות עצמו בוודאי וכן לא בהתעללות. אכן, כדאי לא להתעלל בו כי זה יכול להרגיל את הנפש לאכזריות, אך להרוג אותו ודאי.
גזענות...?
איך בדיוק גזענות...?
לא דיברנו עכשיו על ערבים, שזה נושא בפני עצמו שלא קשור לדיון, מדובר על מחבל, מישהו שרוצה לרצוח נפש מישראל רק כי הוא יהודי...!!
מי שמעניש בים סוף זה ה', זה העונש הכי צודק שאפשר, ועדיין אנחנו לא אמורים לשמוח לאידם של מעשה ידי ה', גם אם זה בהחלט מגיע להם.
מה שבאתי להסביר בזה שאני מסכימה שמחבלים צריכים למות, רק שאני לא נהנת מזה, ואני חושבת שזאת אכזריות להנות מגרימת סבל.
תות"ח!מישהו אמר שצריך לשמוח...?!
אף אחד בשרשור הזה לא אמר לעשות שירה וריקודים ליד המחבל שגוסס...
גם אני אכן לא נהנה מזה, אבל מה שצריך לקרות צריך לקרות, והקב"ה לא עושה כל פעם ניסים כמו קריאת ים סוף, בזמנינו הוא מצפה שאנחנו נקח אחריות ונעשה את מה שצריך להיעשות בכוחות עצמינו. ואם מגיע למחבל הזה למות בייסורים(לא יודע, אולי לא, שאלה...), אז אכן צריך להרוג אותו בייסורים. אגב, אני אישית חושב שלהתעלל לא עושה טוב לנפש של האדם ולכן בכל מקרה רק להרוג אותו ולא להתעלל בו. וכן מצינו באיסור :"לא תלין נבלתו על העץ כי קבור תקברנו ביום ההוא כי קללת א-לוקים תלוי ולא תטמא את אדמתך אשר ה' א-לקיך נתן לך נחלה"- שאפילו את הרשעים הכי גדולים שעושים להם מוות בפומבי "למען יראו וייראו" עדיין לא מלינים את נבלתם כי זה ביזוי של צלם א-לוקים. אך אכן יש עניין בהוצאה להורג פומבית של מחבלים כדי לגרום להרתעה, עם זה אני מסכים.
מקווה שהובנתי...
@נשמה כללית
אנשים כתבו פה שהם רוצים לדרוך על, "לטפל", ולענות מחבלים שכבר בתהליך מוות.
זה פשוט נראה לי אכזרי בקטע של מידות כמו שאמרת, אני ממש לא מרחמת על מחבלים.
תות"ח!אחלה...
נדמה לי שמה שמדאיג זו הדאגה שלך בעצמה.
אכזריות כנגד אכזרים זה ערך עליון, חשוב, נשגב וקדוש.
אשר לא מכישלון הנפש הוא מגיע, אלא מתוך הארת מסתריה ואצילות הודה.
אנשים אוהבים לצטט שוב ושוב את "מעשי ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה"
ומתעלמים מכך שחז"ל מלמדים אותנו שזו אמירה רק כלפי המלאכים.
ובשונה מהמלאכים - על בני ישראל כן היתה חובה לומר שירה. אז ישיר משה ובני ישראל את השירה הזו לה'.
הקב"ה מצפה ודורש מכלל ישראל לומר שירה על מעשי ידיו הטובעים בים! כך ממש!
ולא רק לעשות זאת, אלא גם לשמוח! כן, בדיוק! להפגין שמחה גלויה, ואף קור רוח למראה הדם השפוך!
"ישמח צדיק כי חזה נקם, פעמיו ירחץ בדם הרשע"
לא רק שהוא שפך את הדם של הרשע,
אלא גם שמח על כך
לא רק שהוא שמח
אלא גם רוחץ את רגליו בדם, מפגין אדישות...
זה צדיק!
---
אנו עומדים כעת יום לפני "ליל התקדש חג" - חג גאולתינו ופדות נפשינו. שעליו ציווה הנביא - השיר יהיה לכם כליל התקדש חג.
ציווי זה הופנה באופן מיוחד אל חזקיהו מלך יהודה, שלא שר שירה על מות צבא סנחריב. ושבגלל טעות זו לא הפך להיות משיח ה'.
העמדה שהצגת כל כך חמורה ומשובשת, שבגללה אנחנו בגלות כל כך הרבה שנים, בגלל שחזקיהו אכן פעל כמו שאת מצפה ממנו.
הגמרא בסנהדרין מלמדת אותנו שביקש הקב"ה לעשות את חזקיהו משיח, משיח!! לפני ואלפיים חמש מאות שנה כבר היה בא משיח, לא היה חורבן בית ראשון, לא היה גלות בבל, לא היה מלכות פרס, מלכות יוון, לא היה חורבן בית שני (כי לא היה "בית שני"...) לא היו מסעי צלב, לא היתה אינקווזיציה, לא היו קוזקים, לא היתה שואה. לא היו פיגועים...
כל הגלות הקשה והמרה היתה נחסכת לנו.
אבל הפסדנו הכל.
ולמה הפסדנו?
כי חזקיהו לא אמר שירה על מות הרשעים.
מבהיל על הרעיון!
בגלל שחזקיהו לא אמר שירה, הוא לא נעשה משיח, ואנחנו נמקנו בגלות אלפיים שנה.
אז לבא ולצטט עכשיו "מעשי ידי טובעים בים"? הרי זה סילוף שאין כדוגמתו!
ובזאת נסיים, "יום לפני ליל התקדש חג" אשר בו "השיר יהיה לנו", שבוע לפני שביעי של פסח, אשר בו שרו אבותינו על הים לא-ל קנוא ונוקם, לה' איש מלחמה: "סוסו ורוכבו רמה בים.. מרכבות פרעה וחילו ירה בים ומבחר שלישיו טובעו בים סוף, תהומות יכסיומו ירדו במצולות כמו אבן...תשלח חרונך יאכלמו כקש..."
ונלך אף אנו בדרכם, נשוש ונשמח על כל רשע שנאבד ביסורים, לקיים מה שנאמר "ובאבוד רשעים רינה"
נשריש ונחדיר בליבותינו ונפשינו את קדושתה ומעלתה של הנקמה באויבי ישראל - אויבי ה', נגביר ונעצים בתוככינו את האכזריות על אכזריים. ואולי נזכה שהפעם כבר כן יבחר ה' את משיחו, את גאון יעקב אשר אהב סלה, ובא לציון גואל. ועלו מושיעים בהר ציון לשפוט את הר עשיו, לכלות שעיר וחותנו והיתה לה' המלוכה.
יישר כוח...!!
חידשת לי רבות...!
מה התורה אומרת על כזה מצב?
אין עניין לעזור לאויב
מבחינת התורה או מבחינת התחושה שלך?
צריך להרוג מחבל, ודאי.
אבל לא בקיא בסוגייה ההלכתית, תתייגי את @נשמה כללית אם את רוצה...(אני לא מצליח לתייג...)
הוא בן מוות.
כדי לשמוע את הדם שלו מתפצפץ והייתי מורחת אותו על הרצפה ככה הלוך ושוב, על חצץ, עם סכינים וחרבות, יורה לו קליעים ברגליים ושורפת אותו עם ספוגים מלאי מיים על הלב ועל הראש.
מהחיתיות שבו!
אבל החשק לענות רוצח של אחים שלי גובר על הגועל
דם של רוצח, מצווה למרוח על הרצפה ולשרוף!
בזה שאת נוגעת בו את מקדשת אותו עם היד שלך!!
תשאירי לזבובים...
נראה לך עם היד שלי???
אני אהיה מכוסה מכף רגל ועד ראש!
אני אלבש ערדליים! נראה לך שאת העקבים שלי אני אטמא בדם שלו?
חסרת טאקטעל זה חשבתי עכשיו...
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...