???bahu12

מה הייתם עושים אם הייתם רואים מחבל גוסס אחרי פיגוע?

אני אישית הייתי מתעלם ואם הייתי רופא הייתי עובד בעצימת עיניים (שבועת הרופאים)

מסכים איתך..The Lion


הייתי עוזר אבל לא שש וכמה שיותרסודי ביותר

מכאיב לו

למה לעזור לו?קורא ממעמקים

הוא עשה פיגוע על דעת זה שהוא יכול למות, בעיה שלו

שיישאר לגסוס-אני :)

לו לא אכפת מחיי יהודים לי לא אכפת מהחיים שלו

אממאנא אערף

אממ... טכנית, בראש צלול, לא הייתי עושה כלום.

אבל לא יודע אם אני יכול לתת לבן אדם לגסוס למוות מול העיניים שלי.

זה לא בן אדםחומש תחילה


...אנא אערף

זה כן בן אדם.

בן אדם שצריך למות אולי, או למות ביסורים.

אבל מטופש להגיד שזה לא בן אדם.

זה כמו להגיד על הנאצים שהם בני אדם..חסרת טאקט


כן.אנא אערף

הנאצים היו בני אדם.

גם אם היו בני אדם נוראים. הם היו בני אדם.

..חסרת טאקט

בנוגע למחבל אני מבינה את כוונתך שהוא אדם ואתה לא בטוח שתתן לו לגסוס...

אבל לדעתי עצם ההתייחסות שלי אליו לא יכולה להיות כאל בן אדם. היא הוא נוגד את כל הערכים של אדם ובעצם משפיל את המושג בנאדם.

...אנא אערף

אני מגדיר בן אדם  - יצור בעל תודעה, בחירה חופשית , ובן אדם מבחינה פיזית

אוקי.חסרת טאקט

בשבילי אדם זה משהו עם ערכים עם מוסר.

משהו שהוא נעלה בהתנהגות שלו מהחיות.

 

 

 

פשוט אנחנו מגדירים בן אדם אחרת...

אם כךבן מכיר

לדעתך, קוף או נמלה שילמדו ויפנימו מוסר הם בני אדם?

בין אדםבן מכיר

זה מושג פיזי-גנטי

...חסרת טאקט

שלדעתי קבל עוד משמעות...

 

לא יודע מה איתך אני לא רואה דבר כזה בתור בן אדםחומש תחילה

נכון זה קצת מבלבל הוא ממש דומה לאדם חוץ מזה שהוא מכועעעעעעעעער בטירוף פשוט מגעיל

חחחחגלקסיה

בן אדם זה צאצא של אדם. זה הכל.

"ואתם שבו לכם פה עם החמור - אלו בני אדם הדומין לחמורים."הָיוֹ הָיָה

":בשר חמורים בשרם וזרמת סוסים זרמתם."

פרא אדם= חיה בצורת אדםחומש תחילה

הוא רק נראה לך

 

אכן, יפה מאוד..תות"ח!

כך כתוב בתורה על ישמעאל: "והוא יהיה פרא אדם ידו בכל ויד כל בו ועל פני כל אחיו ישכון", ובעברית התואר בא אחרי בעל התכונה, ואם כן, היה ראוי לכתוב "אדם פרא" ולא "פרא אדם". תירוץ יפה ששמעתי שמכיוון שהוא הגיע לרמה מאוד שפילה הוא קודם כל מוגדר כפרא, אך הוא מסוג אדם. זאת אומרת, הוא אדם כי הוא נולד אדם, אך באמת הוא פרא שרק נדמה כדמות אדם.

 

@בן מכיר

זה רוצח!!!!שושיאדית

הוא רצח את אחים שלך!!!

הוא עמלקי!!

מגיע לו למות ביסורי שאול! במיתה איטית במיוחד!

זה כמו להגיד שמישהו הוא לא יהודיחושבת בקופסא

אלו כותרות שנולדים איתן ואי אפשר להפטר מהן לא משנה מה.

אפשר להגיד שמישהו עושה משהו לא אנושי, אי אפשר להפוך אותו לבאמת לא אנושי.

הייתי מכאיבה לו או גורמת לו למות יותר לאט שיכאב לו עד המוות.שפרינצא בוזגלו


בונה, הופתעתי מתגובתך!באולפנה...

המשיכי כך  

מחבל צריך למות! וכמה שיותר יכאב לו יותר טוב!שפרינצא בוזגלו


אמרתי שלא?באולפנה...


למה?גלקסיה

ה' כבר יעניש אותו, את לא צריכה לדאוג לזה...

כי אם אני נמצאת שם אחרי הרצח כנראה שהייתי שם גם בזמן הרצח.שפרינצא בוזגלו

ואם לא יכולתי למנוע את מותו של אחי לפחות אוכל לסייע בידי שמים ולהכאיב לו.

מההקורא ממעמקים

מי אמר שהוא הצליח להרוג מישהו

דיברנו על מחבל, מחבל זה רק מי שהרג מישהו.שפרינצא בוזגלו

לפני כן הוא אולי מחבל בפוטנציה אבל לא מחבל.

אם הוא רק דקר מישהו אבל המישהו הזה חי בסבבה?קורא ממעמקים


הייתי רוצחת אותו בעינויים- שנא' 'הבא להורגך השקם להורגו'.שפרינצא בוזגלו


כן אבל אולי זה רק לפני מעשה?קורא ממעמקים

מה יש לך להרוג אותו עכשיו? אלא אם כן את מניחה שהוא ישוב לחבל בעתיד

למה בעינויים?גלקסיה


להראות לכל שניו שלא שווה להם בקיצר הרתעהחומש תחילה


מממ...גלקסיה

מצטערת, אבל לא נראה לי שה' צריך את העזרה שלך...

נראה לי שהייתי פשוט בורחת משם וזהו...

את העזרה של שמשון הוא כן היה צריך?הָיוֹ הָיָה

ואף על פי כן שמשון ביקש לנקום נקמת אחת משתי עיניו.

 

נקמה היא אחד מהערכים הכי חשובים ביהדות. כך ממש. היא נמנית בשלישיה אחת עם דעה ובית המקדש.

זו מצווה.שושיאדית

אם מצווה באה לידיך, אל תחמיצנה!

הולכים לטיפול...חסרת טאקט


ואייי שושיאדית

כמה שאת חרדתית!

אני? חרדתית? חסרת טאקט


אההה זה אחד באפרילללחסרת טאקט


הולכת לטיפול רק מלראות דבר כל כך משמחשושיאדית


אמממ לפעמים צריך עזרה בלעכל דברים משמחים...חסרת טאקט


חחחחחחחחשושיאדית

נעזור לך...

 

ממממחסרת טאקט

מחשיש משהו...

אל דאגה, נעשה לך טרפיה ברצח שושיאדית


אהההחסרת טאקט

לא סתם שקלתי כמה פעמים לעזוב... 

חבל... תפסידי מחזה מלבבשושיאדית


איןןןן נשמעעע סוף....חסרת טאקטאחרונה


אם הייתי רואה אתו הייתי מתעלם ואם הייתי רופאחומש תחילה

הייתי "מטפל" בו ועם הסכין של הניתוח הייתי חותך לו ת'עורק הראשי ושלום על ישראל

תתbahu12

יש את שבועת הרופאים חייבים לטפל

בידיוק אני "אטפל" בוחומש תחילה

מתפלפל

חיח האלה החיים בסרטחסרת טאקט


ואוווו ואווב"ש

אמיצייםם יש פההבוכה/צוחק

כן, כן...תות"ח!


ב"ה, ככה צריך להיות...

נותנת לו לגסוס וזהוחושבת בקופסא

חלק ממה שאנשים תיארו פה קצת מדאיג, אין מה לטפח אכזריות ולרצות לענות אנשים.

 

"מעשה ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה"

הולך גם למי שהביעו גזענות גלויה והצדקה לרצח של כל הערבים באשר הם.

 

ממש ממש לא מסכים...!!תות"ח!

אמנם את צודקת שאולי התיאורים פה לא היו הכי "עניינים", אך זו לא אכזריות לרצוח מחבל, ממש לא, ואם את אומרת את זה ולא הורגת אותו, את אכזרית בעצמך וגובלת ב"כל המרחם על אכזרים סופו להתאכזר לרחמנים"
אף אחד פה לא אמר שירה, כל הבעיה היא לומר שירה ולרקוד, והרי את המצרים הקב"ה לא סתם הטביע אותם בים בדרך המהירה, כתוב בדרש שהוא הטביע כל אחד כמידתו, מי שהיה יותר אכזרי מת בצורה יותר איטית בים.(אם את רוצה אני יכול להביא מקור...). זאת אומרת, כל הבעיה היא לומר שירה, אין אף בעיה במעשה המוות עצמו בוודאי וכן לא בהתעללות. אכן, כדאי לא להתעלל בו כי זה יכול להרגיל את הנפש לאכזריות, אך להרוג אותו ודאי.
גזענות...?
איך בדיוק גזענות...?
לא דיברנו עכשיו על ערבים, שזה נושא בפני עצמו שלא קשור לדיון, מדובר על מחבל, מישהו שרוצה לרצוח נפש מישראל רק כי הוא יהודי...!!

הגזענות זה משרשור אחר, באמת לא קשור, סליחהחושבת בקופסא

מי שמעניש בים סוף זה ה', זה העונש הכי צודק שאפשר, ועדיין אנחנו לא אמורים לשמוח לאידם של מעשה ידי ה', גם אם זה בהחלט מגיע להם.

מה שבאתי להסביר בזה שאני מסכימה שמחבלים צריכים למות, רק שאני לא נהנת מזה, ואני חושבת שזאת אכזריות להנות מגרימת סבל.

אחלה...תות"ח!

מישהו אמר שצריך לשמוח...?!

אף אחד בשרשור הזה לא אמר לעשות שירה וריקודים ליד המחבל שגוסס...
גם אני אכן לא נהנה מזה, אבל מה שצריך לקרות צריך לקרות, והקב"ה לא עושה כל פעם ניסים כמו קריאת ים סוף, בזמנינו הוא מצפה שאנחנו נקח אחריות ונעשה את מה שצריך להיעשות בכוחות עצמינו. ואם מגיע למחבל הזה למות בייסורים(לא יודע, אולי לא, שאלה...), אז אכן צריך להרוג אותו בייסורים. אגב, אני אישית חושב שלהתעלל לא עושה טוב לנפש של האדם ולכן בכל מקרה רק להרוג אותו ולא להתעלל בו. וכן מצינו באיסור :"לא תלין נבלתו על העץ כי קבור תקברנו ביום ההוא כי קללת א-לוקים תלוי ולא תטמא את אדמתך אשר ה' א-לקיך נתן לך נחלה"- שאפילו את הרשעים הכי גדולים שעושים להם מוות בפומבי "למען יראו וייראו" עדיין לא מלינים את נבלתם כי זה ביזוי של צלם א-לוקים. אך אכן יש עניין בהוצאה להורג פומבית של מחבלים כדי לגרום להרתעה, עם זה אני מסכים.
מקווה שהובנתי...
@נשמה כללית

אז אנחנו מסכימיםחושבת בקופסא

אנשים כתבו פה שהם רוצים לדרוך על, "לטפל", ולענות מחבלים שכבר בתהליך מוות.

זה פשוט נראה לי אכזרי בקטע של מידות כמו שאמרת, אני ממש לא מרחמת על מחבלים.

תות"ח!

אחלה...

...הָיוֹ הָיָה

נדמה לי שמה שמדאיג זו הדאגה שלך בעצמה.

אכזריות כנגד אכזרים זה ערך עליון, חשוב, נשגב וקדוש.

אשר לא מכישלון הנפש הוא מגיע, אלא מתוך הארת מסתריה ואצילות הודה.

 

אנשים אוהבים לצטט שוב ושוב את "מעשי ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה"

ומתעלמים מכך שחז"ל מלמדים אותנו שזו אמירה רק כלפי המלאכים.

ובשונה מהמלאכים - על בני ישראל כן היתה חובה לומר שירה. אז ישיר משה ובני ישראל את השירה הזו לה'.

הקב"ה מצפה ודורש מכלל ישראל לומר שירה על מעשי ידיו הטובעים בים! כך ממש!

 

ולא רק לעשות זאת, אלא גם לשמוח! כן, בדיוק! להפגין שמחה גלויה, ואף קור רוח למראה הדם השפוך!

"ישמח צדיק כי חזה נקם, פעמיו ירחץ בדם הרשע"

לא רק שהוא שפך את הדם של הרשע,

אלא גם שמח על כך

לא רק שהוא שמח

אלא גם רוחץ את רגליו בדם, מפגין אדישות...

זה צדיק!

---

אנו עומדים כעת יום לפני "ליל התקדש חג" - חג גאולתינו ופדות נפשינו. שעליו ציווה הנביא - השיר יהיה לכם כליל התקדש חג. 

ציווי זה הופנה באופן מיוחד אל חזקיהו מלך יהודה, שלא שר שירה על מות צבא סנחריב. ושבגלל טעות זו לא הפך להיות משיח ה'. 

 

העמדה שהצגת כל כך חמורה ומשובשת, שבגללה אנחנו בגלות כל כך הרבה שנים, בגלל שחזקיהו אכן פעל כמו שאת מצפה ממנו.

הגמרא בסנהדרין מלמדת אותנו שביקש הקב"ה לעשות את חזקיהו משיח, משיח!! לפני ואלפיים חמש מאות שנה כבר היה בא משיח, לא היה חורבן בית ראשון, לא היה גלות בבל, לא היה מלכות פרס, מלכות יוון, לא היה חורבן בית שני (כי לא היה "בית שני"...) לא היו מסעי צלב, לא היתה אינקווזיציה, לא היו קוזקים, לא היתה שואה. לא היו פיגועים...

כל הגלות הקשה והמרה היתה נחסכת לנו.

אבל הפסדנו הכל.

ולמה הפסדנו?

כי חזקיהו לא אמר שירה על מות הרשעים.

מבהיל על הרעיון!

בגלל שחזקיהו לא אמר שירה, הוא לא נעשה משיח, ואנחנו נמקנו בגלות אלפיים שנה.

 

אז לבא ולצטט עכשיו "מעשי ידי טובעים בים"? הרי זה סילוף שאין כדוגמתו!

 

ובזאת נסיים, "יום לפני ליל התקדש חג" אשר בו "השיר יהיה לנו", שבוע לפני שביעי של פסח, אשר בו שרו אבותינו על הים לא-ל קנוא ונוקם, לה' איש מלחמה: "סוסו ורוכבו רמה בים.. מרכבות פרעה וחילו ירה בים ומבחר שלישיו טובעו בים סוף, תהומות יכסיומו ירדו במצולות כמו אבן...תשלח חרונך יאכלמו כקש..."

ונלך אף אנו בדרכם, נשוש ונשמח על כל רשע שנאבד ביסורים, לקיים מה שנאמר "ובאבוד רשעים רינה"

נשריש ונחדיר בליבותינו ונפשינו את קדושתה ומעלתה של הנקמה באויבי ישראל - אויבי ה', נגביר ונעצים בתוככינו את האכזריות על אכזריים. ואולי נזכה שהפעם כבר כן יבחר ה' את משיחו, את גאון יעקב אשר אהב סלה, ובא לציון גואל. ועלו מושיעים בהר ציון לשפוט את הר עשיו, לכלות שעיר וחותנו והיתה לה' המלוכה.  

וואו, אני חוזר בי, אתה צודק ממש...תות"ח!

יישר כוח...!!
חידשת לי רבות...!

תלוי מה הייתה התוצאה של הפיגוע ובאיזה מצב הוא125690
בכללי אני מסכים עם אנא אערף
עושה לו וידוי הריגה בעינוייםאודך☺
דורך לו על הפצעהולך בטל


היית חוזר לא רק כדי להוציא אותי אחרי זה להרגהמלך 1


וואי לא יודעת...גלקסיה

מה התורה אומרת על כזה מצב?

אני חושב שזה כמו במלחמהקורא ממעמקים

אין עניין לעזור לאויב

זה גם תלוי מה יהיו התוצאות של הפיגועגלקסיה


וואלה?קורא ממעמקים

מבחינת התורה או מבחינת התחושה שלך?

מבחינתי...גלקסיה


...תות"ח!

צריך להרוג מחבל, ודאי.
אבל לא בקיא בסוגייה ההלכתית, תתייגי את @נשמה כללית אם את רוצה...(אני לא מצליח לתייג...)

הייתי מתעלפת...באמונה תמיד


הורג אותו.תות"ח!

הוא בן מוות.

וישסף שמואל... כאשר שיכלה נשים חרבך, כן תשכל מנשים אימך"הָיוֹ הָיָה

ומי לנו גדול משמואל נביא ה'.

זה מה שצריך לעשות.

זה מה שאומרת התורה, @גלקסיה

וגם @חושבת בקופסא

הייתי דורכת עליו חזק וקופצתשושיאדית

כדי לשמוע את הדם שלו מתפצפץ והייתי מורחת אותו על הרצפה ככה הלוך ושוב, על חצץ, עם סכינים וחרבות, יורה לו קליעים ברגליים ושורפת אותו עם ספוגים מלאי מיים על הלב ועל הראש.

איכסס לא היית נגעלת?חסרת טאקט


הייתי נגעלת מאד!שושיאדית

 

מהחיתיות שבו!

אבל החשק לענות רוצח של אחים שלי גובר על הגועל

בהחלט פויה...שושיאדית

דם של רוצח, מצווה למרוח על הרצפה ולשרוף!

פוי פויחסרת טאקט

בזה שאת נוגעת בו את מקדשת אותו עם היד שלך!!

 

תשאירי לזבובים...

איככככשושיאדית

נראה לך עם היד שלי???

 

אני אהיה מכוסה מכף רגל ועד ראש!

אני אלבש ערדליים! נראה לך שאת העקבים שלי אני אטמא בדם שלו?

 

מה את מזבזת עליו בכלל מחשבה? חסרת טאקט


תכלס....שושיאדית

על זה חשבתי עכשיו...

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך