יאושששעצמי החביבה

דיון דומה למה שהולך בתוכי לעיתים קרובות:

 

-דיי! דיי כבר עם הצביעות הזאת! את טובה או לא? אם כן, אז די לחטוא ולהצדיק את עצמך כל הזמן! אם לא, תשלימי עם זה ואל תעבדי על עצמך!

 

-לא! לא נכון! אני טובה, וגם נופלת, למה זה סותר?? ואני ממש לא מצדיקה את החטאים שלי! אני בסה"כ מפרידה בין החטאים לביני באמת, אני זה לא הנפילות, אני זה השאיפות, הרצונות, אני זה הנשמה שבי!!

 

-מה את אומרת... את מקשקשת ואת יודעת את זה! מאד יפה המנטרות האלה אבל הן לא עובדות עלי, את יכולה להתכחש, תהני! אבל אם את מחפשת אמת אז תפסיקי לבלבל בשכל!

 

-טוב טוב שמענו אותך.. בינינו, אתה מנסה להפיל אותי, להוריד את הדבר האחרון שעוד יש לי והוא הרצון הטהור! אז דיי לבוא ככה במילים גבוהות!

 

-את מתחמקת נהדר!! את יודעת שהצדק איתי, תתעמתי עם זה! אי אפשר לומר 'אני רוצה, אני רוצה' וללכת, בתכלס, את לא עושה, ומילא זה היה חד פעמי, או אפילו אם היה קורה לך פעם בשבוע שאת נופלת במשהו, אבל בואי, על מי את עובדת? את לא מצליחה להחזיק מעמד אפילו שעה!

 

-אתה באמת לא מבין או שאתה עושה את עצמך? אתה לא רואה את ההבדל בין מישהו שרוצה ומשתדל(!) אבל נופל ומתאמץ לקום כמה שיותר מהר, לבין מישהו שאומר 'אני רוצה' ויותר מזה העניין לא מזיז לו??

 

- אהה אז את עכשיו אומרת שאת לא רק רוצה אלא גם משתדלת ומתאמצת וזה ממש בוער בך... אני ממש רואה את זה אצלך שתדעי לך! ועל זה נאמר: בחרי אצבע..

 

-טוב, אני לא מתכוונת להמשיך להגרר ככה, זה סתם מוריד אותי ומשיג את המטרה שלך. תהנה עם הציניות הזאת שלך, שיערב לך.. 

 

- ערב לי, בטח שערב לי! לפחות כמו שערב לך לעבוד על עצמך...

 

-וואי לפעמים אתה מעייף כל כך.. הלכתי לישון..

 

-אל תשכחי קריאת שמע!

 

-אין לי כחחח

 

-אממ.. טוב לא נורא, העיקר תתאמצי ותשתדלי ותירצי, זה כבר יחשב לך...

 

-דיי כבר איתךךךך

 

מה עושים עם זה???עצמי החביבה

ברור לי לחלוטין מי הרע ומי הטוב פה, אבל א'. זה קשה כל כך לעמוד מולו גם כשיודעים שהוא הרע!

ב. לפעמים הוא אומר טענות צודקות.

ג. מה כן? לא טוב ככה ליאש את עצמי שאו הכל או כלום, אבל בתכלס, מה אומרים לעצמי אחרי נפילה? זה באמת מרגיש שאני קצת יותר מידי מרחמם עלי ומרגיעה אותי כזה... לפעמים בא לי לנער את עצמי! ואז אני נשמעת כמוהו... וזה כל כך מבלבל..

זה בטח משפט שאת מכירה אבלסודי ביותר

1 החיים הם כמו אופניים אם קשה סימן שאתה בעליה אם קל אתה יורד

והשני פחות מוכר והוא של מייקל גורדן 

2החטאתי מעל 9000 זריקות בקריירה שלי. הפסדתי כמעט 300 משחקים. ב-26 הזדמנויות סמכו עלי לקחת את הזריקה המכרעת במשחק... ופספסתי. נכשלתי שוב ושוב ושוב בחיי וזו בדיוק הסיבה להצלחתי.

 

והכי חשוב על תוותרי

אני חושבת שכול אדם שחיי כל כודר הארץ יש לו את הדיון הזההכול לטובה!

בתוכו

כול אדם ברמה מסיומת וגם בתוקפות מסיומת זה ממש יום , יום , יום 

ובתוקפת אחרות זה פעם ב... זה ממש תלוי בתוקפה..

אני למדתי עם הזמן פושט כול פעם שזה קורה לי להיגד לעצמי  שאוסר להיאשם את עצמי נוקדה!!!

אם זה לא היה אני זה לא היה כזה נראה עם משיהי אחרת הייתה ככה לא הייתי צועקת אליה ומאישמה אותה וכמו שאני מתנהגת עם אחרים במובן הזה אני צריכה להתנהג עם עצמי

ואני לא יובא לחברה ויאשם אותה  אני ינסה להבין אותה וינסה גם לחבק ולעוזר ככה אני צריכה להיות עם עצמי!1

ככה אני עושה!

זה ממש קשה לעשות את זה אבל עם הזמן לומדים..

אבל עדין הנפילות ממשיכות להיות... ואני צריכה לחיות ואם כול פעם מחדש זה יקרה לי אני לא יצלח לחיות ואכנס שוב לדיכאון 

אני עושה כול הזמן השתדלות ככה להתנהל עם עצמי!

לפעמים זה לא מצליח כמובן ואיפלו הרבה אבל אני לא מתייאישת ומנסה עוד ועוד 

וכך ולפעמים בוכה מרוב קושי וממשיכה אלה... זה החיים!

ייאלה שיהיה לנו בהצחלה עם ההתמודדות הזאת ולדעת תמיד להיאמן בעצמנו!!!

כן... מן הסתם...עצמי החביבה

את צודקת רק שלפעמים זה כבר קשה רק להבין את עצמי כי תכלס, אני לא בסדר...

אוסר להיגד לעצמך שאת לא בסדר!!!!!הכול לטובה!

אוסר להישאים את עצמך!!!

יפה!עצמי החביבה

באמת לא הכרתי את המשפט השני והוא חזק!

העיקר לא להתייאש!!!שמינייייייסט

בדורות האלה כיוון שהסט"א כ" כ חזק רבי נתן כותב שעכשיו המשימה שלנו היא (כמובן גם להצליח לשמור את התורה אבל בעיקר אם לא הצלחנו-) לא להתייאש! אז לא הצלחנו אז מה? אז עכשיו ה' לא רוצה אותנו חס ושלום?העיקר להמשיך לרצות ולדעת ולהאמין ש"אין רצון טוב שנאבד" (רשב"י בזוהר)- אז מה אם לא הצלחנו לקיים איזה מצווה- רצינו? זה הכי טוב. 

" והעיקר הוא הרצון והכיסופין, ואף על פי שאין לצאת בזה [כמבאר במאמר ויהיו נא פי שנים (לקוטי מוהר"ן, חלק א', סימן סו)]; כי צריכין להוציא מכח אל הפועל דוקא. כי אף על פי שאונס רחמנא פטריה עם כל זה זהו למי שרוצה לצאת החוב. אבל צריך שלא לקרר דעתו בזה במה שהוא פטור מחמת האונס רק לעשות עבודת ה' בפועל (כמבאר כל זה במאמר הנזכר לעיל עיין שם), אף על פי כן גם זה טוב כשאוחזין בזה שאין רוצין לצאת עם האונס רק שכיסופו חזק ורצונו תקיף מאד לזכות לעשות עבודת ה' בפועל. וזה הרצון בעצמו טוב מאד. ואם אף על פי כן הוא אנוס ואינו זוכה אל העבודה, הרצון הנזכר לעיל בעצמו הוא טוב מאד:" שיחה י"ד בשיחות הר"ן.

רואים כאן שר' נחמן לא מוותר לנו.. תמיד אפשר לעבוד את ה'. לא יכול לעשות כלום? תרצה. יכול לעשות? תעשה. לא עשית? תתחיל מהתחלה. מעכשיו- מתקנים.

אין שום ייאוש בעולם כלל! כל סוג של ייאוש שנדמה שיש הוא הזיה ודמיון חסר קשר למציאות... באמת אנחנו יכולים לחזור בתשובה אז נא להיות בשמחה גדולה כי לרחמי ה' אין שום גבול והכל- גם חוסר ההצלחה- הוא לטובתנו.

וואו יפה!!עצמי החביבה

ומחזק!! הלוואי שאני אזכה ליישם באמת...

תודה!!

משו קטן, שהארכתי כי אנלידע לכתוב קצרצ'יקטנה...
בעיקרון אני יכול לשתף אותך שנראלי כולנו, אבל בטוח שאני- מכירים את הדו שיח המציק והבלתי נגמר הזה מקרוב.

אבל אוסיף משפט, נראלי של בעל התניא. במילים שלי: אפשר לרצות לרצות לרצות לרצות, ועוד אלף פעם לרצות לרצות. כן, זה עדיין נחשב רצון!

נרחיב שנייה: החלק הכאילו טוב שלך, זה שמנסה בכל הכוח לשכנע אותך שאת גרועה ועובדת על עצמך- טוען שלא באמת כואב לך ושאת לא באמת רוצה.
אבל.. שימי לב- את מתווכחת איתו. ועוד. ועוד פעם.
ואני כן טובה! וכן רוצה! ולא רק רוצה- אלא גם משתדלת ומתאמצת!

אז הוא יכול להמשיך לצחוק עליך ולנסות להגחיך אותך.. אבל אם לא מוכנה לקבל את זה- כנראה שאכפת לך. כנראה שאת לא מוכנה לקבל את זה שאת לא טובה.
והסיבה לזה יכולה להיות רק אחת: כי את טובה.

הרי אם היית רעה- מכ'פת לך שיגידו את זה עליך? הרי בעיניך זה הטוב...

האם את הכי טובה שיש? הכי צדיקה והכי קדושה? כנראה שעוד לא.
האם את הכי הכי רוצה שיש? גם זה לא בטוח.
אבל את רוצה לרצות. או לרצות לרצות. או לרצות לרצות לרצות...

÷÷÷
יש עוד הרבה מה להגיד, אבל לצערי אני לא מספיק
חכם, לא מספיק מונח ולא מספיק מקשיב לשיעורי אמונה של הרב ...

קיצר- בהצלחה אחות יקרה!!!
תמשיכי לרצות, ולשאוף, ולהשתוקק!
ובהמשך גם להתקדם בצורה מטורפת.
בלי להתייחס לכל מיני רעשי רקע...

בהצלחה לכולנו..



וואי חיזקת אותי!!עצמי החביבה

באמת שזה מעודד ונותן כח! והמשפט הזה ממש יפה!

שמח לעזור😁צ'יקטנה...אחרונה
אני מחזק גם את עצמי הרבה עם זה (בזהירות כמובן לא להישען על זה כל החיים..). ממליץ לך לשמור לעצמך אותו (המשפט) בראש..

שוב הרבה בהצלחה!
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך