לאיזה בן בהגדה אתם הכי התחברתם?🤔😁ציפור מדבר.
מובן שלבן שהכי דוןמה לי מתנחל בראבק


באופן מפתיע , אין הפתעותתציפור מדבר.
שאינו יודע לשאולקורא ממעמקים

חמוד כזה, מתבייש לגשת

רשע👿👿👹אחד הגברים!!!
פששש כמה כנותציפור מדבר.
לא רואה בזה משו רעאחד הגברים!!!
ברור, לכל אחד ואחד יש תפקיד...תות"ח!

אך הקב"ה מגלגל זכות ע"י זכאי וחובה ע"י חייב ולאדם יש בחירה חופשית איזה תפקיד הוא רוצה למלא, ועל זה הוא נענש אם הוא בוחר ברע, ולכן "אילו היה שם לא היה נגאל".

החכםתות"ח!

בלי להשוויץ...קורץ

הוא סתם יוצא פלספןאחד הגברים!!!
...תות"ח!

שמעתי משהו נפלא, שהרשע והחכם לא רחוקים, שניהם פלספנים, אך החכם לוקח את זה לכיוון חיובי ובונה בזה את הקומה הרוחנית שלו ולמרות שהוא חכם וכו'...הוא יודע שיש בורא מעליו ועוסק בנפלאותיו ובחסדיו המרובים ואילו הרשע לוקח את השכל בדיוק לכיוון ההפוך-לכיוון לא טוב.
אז את אותו דבר אפשר להגיד על דמות הרשע, שהוא סתם יוצא פלספן, כלשונך...קורץ

אף אחד מהם לא "סתם"קורא ממעמקים

הם ארבע ילדים חמודים שמנסים למצוא את דרכם בעבודת ה'

כן, ברור...תות"ח!

רק אמרתי שאם נגיד שהחכם הוא "סתם פלספן" אז גם הרשע, אבל שניהם לא "סתם", כמובן...

חח סהכ מודעות עצמיתת😜😁ציפור מדבר.
תות"ח!

הלוואי...
פשוט הכי מתחבר אליו, לא אומר שאני אכן כזה.
ואני גם נראה לי הכי קרוב אליו משאר הבנים: רשע-אני לא קשור, שאינו יודע לשאול-ב"ה אני לא, ותם-אני גם לא.
אז מה שנשאר זה חכם...קורץ

אלק ''לא אומר שאני אכן כזה''קולמוס הנפש.

שים לב.. - רשע, לא קשור, שאינו יודע לשאול, אתה לא.. תם, גם לא..

מה שנשאר זה חכם.. אז למה חכם אתה כן מרגיש קשר?

תגיד שאתה לא מתחבר לאף בן..

 

דרך אגב, יש את הבן החמישי..

 

אחרי שכתבתי את זה (הבן החמישי)

ראיתי שיש דיון על זה בהמשך..

אל תדליק אותו עם הבן החמישי אחיקורא ממעמקים

הוא לא מתחבר לזה בלשון המעטהצוחק

אני לא מצליח לתייג. אוף. אבל הסברתי למטה את העניין..קולמוס הנפש.

מוזמנים להציץ..

תות"ח!

אכן, ממש לא מתחבר לזה...

צודק, תיקון טעות...תות"ח!

אני אכן מתחבר לחכם, סתם פשוט השתמשתי בלשון חלקלקות...
ואין לי כוח לפתוח שוב את הדיון לגבי הבן החמישי, כתבתי מה דעתי עליו...

רשע...גלקסיה

נראה לי...

לא יודעת...

נראלי רשע...כי בתכלסאחד ששורד

התעללתי בהרבה תפו"א בחיי הקצרים

חחח תהיה בריאא😂😂ציפור מדבר.
לחמישי שלא מוזכר 😁חושבת בקופסא

יש לנו הגדות של חמש כוסות של זמן הגאולה. וזה פשוט אומר שמוסיפים להגדה קטעים על ארץ ישראל ויש 5 כוסות וחמש בנים.

מה מה?הָיוֹ הָיָה

מה הפשט בסיפור הזה?

זה קצת משונה באמתקורא ממעמקים

כאילו חלילה מתקנים את ההגדה, אבל אם הייתי צריך לדון לכף זכות הייתי אומר שזה נחמד שזה מזכיר לנו את היהודים האבודים שלא יושבים בשולחן הסדר בכלל

על איזה חלק אתה מדבר?שחר אורן

על הכוסות, או הבנים?

על מה שבתמונה..הָיוֹ הָיָה

אבל אין הרבה נפק"מ. על כל הרעיון שזה מריח..

כאילו מה, ישב לו מישהו והוסיף להגדה דברים נחמדים? 

מה, הארבעה בנים זה רעיון של גננת, אז כל גננת יכולה להוסיף משהו אחר?

אם כנגד ארבעה דיברה תורה, אז כנגד ארבעה דיברה תורה. אין צורך לשפץ. 

יש נפק"מ בין הכוסות לבנים.שחר אורן

הכוס החמישי מוזכר כבר בגמ' (כנראה) ובראשונים, בניגוד לבן החמישי.

שיערתי שלשם אתה חותר.הָיוֹ הָיָה

וזה עדיין לא מצדיק לעשות את השינוי הזה.

אא"כ זה לכתבו בדיוק מה שמופיע בגמרא, אבל מאיך שנראה כאן הבן המחישי, אני מניח שגם הכוס החמישית היא לא ממש העתק של הגמ'

לא הבנתי.שחר אורן

עכ"פ, הבן החמישי נוצר מסיבה מאוד פשוטה, אנשים שמו לב שבליל הסדר יש רביעיות שניתן להשלימן לחמישיות (כוסות, לשונות...) והחליטו שזה יכול לעבוד גם במקרה של הבנים.

זה מאוד יפה אבל הלשונות והכוסות הן עתיקות וזה משהו חדשמתנחל בראבק

ובזהירות הייתי אומר אולי אפילו חסר ביסוס

הסיבה היא יותר פשוט ממה שאתה חושב:הָיוֹ הָיָה

אנשים חשבו שההגדה היא יצירה של גננת, וממילא זכותם לשמש גם הם כגננים ולתת לה נופך משל עצמם.

 

מזכיר לי (להבדיל, כמובן.. סתם קונוטציה) סידור רפורמי שראיתי ובו "אלוקי אברהם ושרה, אלוקי יצחק ורבקה"..

וסתם כך הם החליטו על הבן החמישי?שחר אורן


לא.הָיוֹ הָיָה

ברור שאחרי זה מגיע הנימוק שלך, מה שרמזתי הוא שלא זה הדיון הרלוונטי

לא מטריד אותי למה הם בחרו בזה ולא בזה, או בפסוק פלוני ולא בפסוק פלמוני.

מה שמטריד זה עצם הרעיון, ולכן גם כתבתי שאין הרבה נפק"מ

ואגב, משהו שאני רוצה להעיר...תות"ח!

כהוספה לדברי @נשמה כללית שממש מסכים איתם הוא שאם התורה ראתה לנכון "לשתוק" ולא להוסיף עוד בן, כנראה שגם ראוי שאנחנו נשתוק כי אין אנו יותר חכמים מהתורה...
וחוץ מזה, הלשון החמישית כתובה במפורש בתורה, וכשמסתכלים על הפסוקים רואים שיש חמישה פעלים בפוסקים הללו ולכן חז"ל ראו לנכון להשלים לחמש, והכוס של אליהו הנביא גם מבוססת בדברי חז"ל כנראה(בעניין הכוס לא בקיא כ"כ...), אך אין סיבה כלל להוסיף בן, וכל עוד חז"ל לא ראו לנכון להוסיף, מי אנחנו שנוסיף...?!
מי שמרשה לעצמו לעשות את זה, הוא פשוט בעל גאווה עצום, ואני גם משער שהוא לא התייעץ עם גדולי הרבנים לפני שפרסם את הפירוש הזה, כי "מי הם שהוא הרב החשוב ישאל אותם ויתייעץ עמם על משהו?"...

התורה לא דברה כנגד 4 בניםבן מכיר
עורך ההגדה (שכל לא ברור מי הוא) דיבר על 4 בנים ול3 מהם הוא הביא פסוקים בתור השאלה שלהם.
הוספה של עניינים נוספים היא מבורכת, במיוחד אם היא גורמת לילדים להתעניין ולשאול שאלות - שזו היא חלק מהמטרה בסדר, כפי שכתוב במפורש בגמרא (בשונה מההגדה)
התורה כן דיברה על ארבעה בנים.תות"ח!

כתוב במפורש בהגדה: "כנגד ארבעה בנים דיברה התורה".
ומדוע רק לשלושה...?
לכולם מופיע מקור...

התורה בהחלט דיברה כנגד ארבעה בניםהָיוֹ הָיָה

מי אמר לי?! עורך ההגדה אמר לי.

כן כן, ההוא האלמוני, שאת הטקסט שהוא חיבר אמרו יהודים שנים על גבי שנים. כולם, כולל כל חכמיא וספריא ורבי רבוותיא.

יש גבול לאוייבער חכמיות. ולהשמדת מסורת ישראל בידי כל חכם בעיניו.

 

 

הוספה מבורכת כשאתה עושה דבר מצד עצמך (טול שולחן) לא כשאתה ממציא טקסט בשם התורה.

מסורתבן מכיר
מתחילה מאדם אחד שהלך נגד הזרם (אך לא נגד התורה) וברבות הימים דעתו התקבלה.
הנוסח "כנגד 4 בנים דברה התורה" הוא בעיקר לשון מליצה - וורט בלעז. ויוכיח הבן הרביעי שאין לו אף מקור בתורה.
קל גם לראות מהירושלמי שהנוסח הוא בצורת לימוד מליצי כמו הרבה מאגדות חז"ל
...תות"ח!

אני אתן ל@נשמה כללית להתווכח איתך, הוא הרבה יותר טוב ממני, אבל רק רוצה להגיד שזה ממש לא לימוד "מליצי", ולכל הלימודים בחז"ל יש משמעות וכללים לכל לימוד שהם עשו, ולכן להגיד את מה שאמרת לא נכון כלל.
אבל טוב, אני אעצור כאן כדי לתת לנשמה לענות לך, ובעיקר כי אין לי כ"כ מה להגיד כי בזה אין לי הרבה מושג...

נו באמתהָיוֹ הָיָה

לבנאדם נפל ג'וק בראש שצריכים להיות חמשה בנים (או ששה, או שש עשרה, או חמישים ושתים ומחצה) והוא החליט שהוא חכם יותר מכל הראשונים והאחרונים שאמרו בצורה מסויימת?

נו, רפואה שלימה.

....תות"ח!

לגבי זה כבר הערתי שאמנם סברתי כמוך, אך ראיתי שהרב שרקי מתייחס לבן החמישי(יכול להיות שהוא יוצא על זה, לא יודע, לא התעמקתי...), אז יכול להיות שזה דווקא נכון הבן החמישי.
אבל בכל מקרה אומרים ש"כנגד ארבעה בנים דיברה התורה", גם אם כנגד אחד היא לא דיברה...

לא דברתי על הנכונות שלבן מכיר

התוספת הנ"ל, אלא על העיקרון, ולא פרכת את התשובה שלי.

גם אני דיברתי על העיקרוןהָיוֹ הָיָה

והיא גופא הפירכא

נשאל בצורה ברורה:בן מכיר

האם 4 הבנים הם מהתורה, או רעיון יפה של תנא/אמורא כלשהו?

האם יש עניין לגרום לילדים לשאול שאלות בליל הסדר? אם כן, יש מניעה כלשהי על הדרך להגיע לכך? (רמז: בגמרא לא מוזכר לאכול פטרוזיליה ככרפס ובכללי המילה כרפס לא מוזכרת ככל הזכור לי).

 

אענה בצורה ברורה:הָיוֹ הָיָה

רעיון, אכן, ובעל הרעיון קבע שכנגד ארבעה דיברה תורה.

יש דרך לשאול שאלות, לא על ידי סילוף התורה.

(ובכלל, משום מה נדמה לי שמסדר ההגדה ההיא לא התכוון רק כדי שילדים ישאלו....)

זה לא סילוף התורה.תות"ח!

תכל'ס, אין מניעה אמיתית להגיד שזה לא נכון, ואם יש ביסוס לדברים האלו, ולא סתם המצאה של איזה עורך הגדה, אפשר להגיד זאת בהחלט...

בודאי שכן.הָיוֹ הָיָה

מישהו, ולא משנה מי, בר סמכא כלשהוא.

קבע, ולא משנה על פי מה קבע, אבל קבע

שכנגד ארבעה בנים דיברה תורה, ולא משנה כמה בנים אפשר להמציא, אבל כנגד ארבעה דיברה.

וכך אמרו כל כלל ישראל, על כל חכמיו וסופריו וגדוליו. שכנגד ארבעה דיברה.

 

ולפתע, לאחר לפחות אלף שנות אמירה כזו, קם איזה חכם-בלילה והחליט שכנגד חמשה דיברה.

אם זה לא סילוף, איני יודע סילוף מהו.

לא, חס וחלילה.תות"ח!

הוא לא אמר שכנגד חמישה דיברה התורה, הוא אמר שכנגד ארבעה דיברה התורה וקיבל את זה, והוא אמר שיש בן חמישי ועליו לא דיברה התורה, וכך הוא דייק מהדברים. (לא בקיא בדיוק שלו, ואיך הוא הגיע למסקנה הזאת, אבל זה מה שקרה...).
אז טכנית, זה לא סילוף התורה.

אה, נכון.הָיוֹ הָיָה

אז זה פחות חמור. ועדיין.... להמציא 

...תות"ח!

אכן, אך אם זו לא המצאה ויש לזה ביסוס, אז זה לא סילוף.
הסכמתי איתך בהתחלה, אולם כשראיתי שהרב שרקי מדבר על זה באחד מהשיעורים שלו אמרתי שיכול להיות שזה לא סתם איזה עורך הגדה שהחליט להמציא, אולי יש לזה מקור.
בעז"ה בלנ"ד אברר את העניין ואחזור (אולי) עם תשובות...

הנה השיעור של הרב שרקי בנושא, לפחות מה שמצאתי...תות"ח!

לא התעמקתי במה שהוא אמר, אבל ראיתי את הנושא ועל זה הוא מדבר בשיעור:


מה אומר...?
וגם שמתי לב ש@קולמוס הנפש.טוען שזה רעיון של הרבי מליוובוויטש, אז זה גם מקור אפשרי...

..הָיוֹ הָיָה

אין לי כ"כ כח להקשיב לכל השיעור, וזה גם לא מוסיף הרבה אם כבר סופר כאן שהליובאוויטשער דיבר כך.

כעת נשאר הנידון על השינוי בהגדה, שזה דבר מספיק חמור לכשעצמו.

 

...תות"ח!

זה לא שינוי בהגדה, אתה מוזמן להקשיב לשיעור כשתוכל ולראות שלא מדובר בסילוף ההגדה.
אני גם אקשיב לשיעור ואראה שבאמת מדובר בדבר מבוסס, אך תסלח לי, אם הרב שרקי אומר, אני באופן כללי יוצא מנקודת הנחה שזה מבוסס ונכון.
ושוב, כמו שאמרתי, זה לא שינוי ההגדה.
אולי תטען שזו הקרצה או חידוש או משהו כזה, וזה נכון, אך אם זה מבוסס והדרשה אמיתית ונכונה, אין כל סיבה להגיד שזה לא נכון.

..הָיוֹ הָיָה

כאמור - לא שמעתי את השיעור

האם הוא אומר שם להכניס את זה לנוסח ההגדה? או שהוא מדבר על הרעיון כמו הליובאוויטשער?

לא יודע.תות"ח!אחרונה

גם אני לא הקשבתי לשיעור כמו שצריך, רק ראיתי את הנושא ושלחתי את השיעור לפה.

ראיתי את כל הדיון.. אז מגיב..קולמוס הנפש.

חוסר ידיעה פשוט גרם לכמה קצת להתעצבן על מי שעשה את ההגדה אולי..

לא יודע מי עשה את ההגדה, יכול להיות חבדניק שבחר לעשות את זה בצורה קצת מוזרה לדעתי,

או סתם אחד שאהב את הרעיון ותפס טרמפ.

אבל הרעיון של הבן החמישי הוא הרעיון של הרבי מליובאוויטש. 

שבאחד השיחות שלו מדבר על הבן החמישי, והרעיון הוא לא ''להוסיף אותו להגדה'' כפי שבעל ההגדה הנ''ל עשה.

אלא הרעיון הוא בקצרה, שיש ארבעה בנים, חכם, רשע, תם ושאינו יודע לשאול, אבל גם הכי גרוע מביניהם

[רשע\שאינו יודע לשאול, לפי כל מיני פלפולים והבנות בעניין..]

גם הכי גרוע, לפחות נמצא בסדר, וגם אם הוא כמו הרשע, ''מתריס, ונלחם'', הוא הגיע לפחות לסדר, ולכן יש סיכוי שיצטרף איתנו וכו'.

אבל יש את ה''בן החמישי'' שהוא אחד כזה, שאפילו לא הגיע להלחם! הוא פשוט לא הגיע לליל הסדר...

ולכן עלינו לדאוג ולוודא, שגם הוא ישב בליל הסדר, ולחפש אותו, ולהתאמץ, כדי שגם הוא ישב בליל הסדר איתנו..

זה הרעיון בקצרה.

 

לא יודע איך הגיעו לצורת סידור ההגדה המעניינת הזאת.. אבל נשמע שמי שעשה את ההגדה, לא הצליח להבהיר את כוונתו.. אולי גם לא הבין אותה טוב, ולכן באתי במקומו.. מקווה שעזרתי..

 

 

@קורא ממעמקים

@נשמה כללית

@תות''ח!

 

 

 

 

לא מצליח לתייג.. אז, קורא ממעמקים, נשמה כללית, ותות''ח.. בבקשה..

 

יישר כחהָיוֹ הָיָה

אכן מעניין (ובעצם - מאפיין את הרבי....)

אבל אני בטוח שהרבי לא התכוון להכניס שינוי להגדה

הוא אמר "ווארט", רעיון, לימוד יפה...  אבל לא להוסיף הוספות ולהפוך את זה לחלק מהסדר עצמו.

...קולמוס הנפש.

לא אוהב כל כך את הכינוי ''ווארט, רעיון יפה.'' לא מצטלצל לי כיף..

אבל כן, בהחלט לא נראה לי שהכוונה להכניס את זה לתוך נוסח ההגדה.

אם כי כדאי בקטע הזה של הזכרת הבנים, להזכיר גם את הבן החמישי..

אך לא כחלק מנוסח ההגדה..

כן, עכשיו ראיתי...תות"ח!

בדיוק באמת חיפשתי את השרשור הזה כי רציתי להגיב...
אכן, הבנתי, וגם רציתי לכתוב שבאמת זה הגיוני הרעיון של הבן החמישי משום ששמעתי שהרב שרקי שליט"א מדבר על זה בשיעור שלו לפסח והבנתי שזו לא המצאה של עורך ההגדה הזה.
יישר כוח...!!

תםמנסה להיות אני

לפעמים אני קצת מקנאת בו...🤔

התחברתיילדה של אבא


ח ח אני התחברתי לדמות שליסוורוס סנייפ

הרשע

חחח...החכםאנא אערף

נראלי כל תשובה אחרת תהיה התפלספות

אני מסכימה עם זההציפור מדבר.
כן, חחחח...תות"ח!

מי היה מאמין שיפתחו דיון על שרשור כ"כ תמים, אה...?
נראה לי בפורומים יהיו דיונים לא משנה מה יכתבו בנושא של השרשור...
סתם, סתם, צוחק...

חכם, אני אוהבת מאד אנשים חכמים.שפרינצא בוזגלו


וואחד שרשור פתחתי פההציפור מדבר.
🤓🤓
כן, כן...תות"ח!


הכי ארוך שלך...?

ממ לא בדקתי נראליציפור מדבר.
אבל כנראה שכן
....תות"ח!

אוקיי, אכן מכובד ביותר...
זו התגובה ה-60...
מזל טוב...🥳!!

פשששש ווהוווווווציפור מדבר.
נאום זכיה;

אחמ אחממ |כחכוח קל|
אז אממ, אני רוצה להודות להוריי היקרים שהביאוני עד הלוםם

ולקב"ה שזיכה אותי להגיע למקום הנכבד הזה

ולמי שהקים את הפורומים המקסימים האלהה🥴🥴

ואני עבדתי ככ קצת בשביל לעמוד כאן בעצם לשבת ולכתוב את דבריי המדהימיםם

אני גאה בעצמי וככ נרגשתת
|סניפ סניפפ| |ניגוב דמעות|

תודה לכם שליוותם אותי יד ביד אל עבר המקום המדהים הזה

היו שלוםםם

תודהה! שירבו אנשים כמותכםןן❤️❤️

אני הייתי אני

אתם הייתם אתםן
וואו, וואו...תות"ח!

מרגש עד דמעות...
בכיתי מרוב התרגשות...
|נסיון להמשיך בהצגה|
|התאפקות|
|חוסר סבלנות קל שמתבטא בתנודה קלה בשפה|
|שבירת הכלים|
וואי, וואי, נסחפת...

חחח לאא כי אתהההציפור מדבר.
תות"ח!

טוב, טוב, בואי לא נעשה תחרות, חבל שתפסידי....

תםLove the world
הוא הבן שקשה לו להתחבר למה שנאמר שם בהגדה.
הוא אומנם מאמין במה שהיה, מאמין באלוקים שהוציא אותנו ביד חזקה, יש לו את הבסיס.
אבל קשה לו עם הלב, גם לבן הרשע הוא מביע שם רגש, אומנם שם זה זלזול בוטה, אבל בהחלט רגש.
ולתם יש רגש אבל הוא פשוט לא מצליח להיות מחובר או לא מחובר , הסיפור הזה נוגע לו בדיוק כמו שהיה מלחמה גדולה בין סין ליפו לפני 500 שנה. זה לא מרגיש לו נצרך חיבור.
וככה עם זה והוא מסובך ומסתבך עם עצמו כל הזמן והוא מבולבל ולעיתים נבוך, אבל יש לו נפש טהורה שכמהה ללב הזה שיבער והוא מחפש מצית ולא מוצא אז הוא שוקע שוב באפלה.
ולפעמים מבליח אור שמעורר בו את יצר ההישרדות והוא מנסה בציפורניים לעלות אבל זה מרגיש שמישהו דורך לו בכוונה על האצבעות ומכשיל אותו אז הוא שוב שוקע ומחכה לסיבוב הבא...
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך