אוקיי, אז שתפו אותנו בבקשה.קולמוס הנפש.

לאיזה ציבור אתם שייכים\עדה\מגזר.. (אם נח לכם לאמר)

(דרך אגב, אם תגידו ''לא נח לי כל כך לחלק למגזרים אבל,'' זה מספיק.. אני ידע שאתם דת''ל בוכה/צוחק

זה התגובה השגרתית.. 

 

ואיזה החמרות נהוגות אצלכם בבית בפסח (כל דבר שהוא מעבר ל''לא לאכול לחם בפסח'', משרויה, ועד קילופים וכד'..

נראה לי זה יהיה שרשור מעניין..

דתית לאומית-אני :)

לא לאכול קטניות(אשכנזיה)

ולא להגעיל כלים/לאכול מכלים מוגעלים...

טוב, אז.. אני חבדניק, ואכתוב אתקולמוס הנפש.

מה שאני זוכר כרגע.

 

אצלנו בבית,.

 

שרויה כמובן, ז''א שלא אוכלים מצה עם שום דבר, ומחליפים מפה בין אכילת המצה לשאר האוכל, כדי שלא יגע בפירור מצה טיפת מים..

 

קטניות 

 

לא אוכלים שום דבר שמיוצר במפעל.. מבחוץ, חוץ ממוצרי יסוד בסיסיים, כמו שמן מלח סוכר וכד'. 

 

לא אוכלים את הסוכר כפי שהוא, אלא ממיסים אותו והופכים אותו לנוזל לפני הפסח.

לא משתמשים כמעט בשום תבלין (או בכלל? אני לא בקיא במטבח, אבל נראה לי שבכלל לא.)

 

מקלפים כל פרי וירק שמשתמשים בו לפסח, (כולל עגבניות..) ומה שלא ניתן לקילוף, לא משתמשים בפסח. (אם הפרי\ירק, נופל באמצע הקילוף, על הרצפה\על ערימת הקילופים, מקלפים שוב את החלק המקולף.. (נראה לי שאהיה קלפן מעולה ועוזר מושלם לאשתי.. אתם יודעים מה זה לקלף שקים של גזר תפו''א ועגבניות? עגבניות זה סיוטטט.. תנסו לקלף רגע עגבניה, ותבינו.. יש שיטה מיוחדת,

כלי של פסח שנפל על הרצפה בפסח, לא משתמשים בו בפסח של אותה שנה.

 

חלק מהדברים, שניתן לבשל לפני החג, עושים לפני החג, (משהו בשביל הביטול של החמץ.. לא זוכר בדיוק)

 

נראה לי שיש עוד, אם אזכר אכתוב בעז''ה..

אז מה אוכלים?????באמונה תמיד


כל מה שלא נכלל במה שכתבתיקולמוס הנפש.

אולי תגיבו גם כן לשרשור.. 

ואז אדע לאמר ביתר פרטיות מה אוכלים ומה לא..

אני אשכנזיהבאמונה תמיד

ואנחנו לא אוכלים קטניות. כן אוכלים שרויה. ועדיין- אין מה לאכול!

אני לא אוכלת בשרי (סתם כי אני לא אוהבת). ומצות- ג"כ לא חוץ ממתי שחובה, כי זה מרגיש לי כמו לאכול קרטון.

אני היחידה שהרגשתי בליל הסדר כמו מגרסת קרטונים????

קיצר, אין לי מה לאכול. 

אז אם לי אין, עם כל החומרות האלה באמת מה נשאר?????

מה אוכלים, או מה אני אוכל?קולמוס הנפש.

אני נחשב ''בררן באוכל'', למרות שאני לא חושב שזה כזה נכון, אבל גם מתוך מה שאוכלים, אני לא אוכל הכל..

 

מה שאני אוכל, קצת מצות.. הרבה בשרי. (בעיקר עוף, כי אין לנו כל כך בשר) 

מלא תפוחי אדמה.. בכל סוג, פשטידה פירה ציפ'ס וכל סוג שהוא..

 

חצילים. (מקולפים..

 

סלט חי. (עם עגבניות מקולפות..

 

עוד סוג אוכל שאני אוכל מלא, אבל לא אכתוב.. מחשש זיהוי..

 

לא יודע, לא זוכר עכשיו.. משהו באזור.

לא נורא כל כך..

 

טוב. אז מסתבר שלי יש עוד פחות מה לאכול...באמונה תמיד

נמאס מתפו"א!!!! נמאס!!! אחרי יום!

ושונאת מצה ובשרי...

אוהב תפו''א בכל צורה.. ובשרי גם..קולמוס הנפש.


אוכלים אצלנו בשר רק בחגים.. אז מובן קצת למה אני יותר אוהב..קולמוס הנפש.


היה פעם אחת בפסח, שהייתי ב3 עלהאש ביום אחד!!עבד ה'.

על האש בפסח זה וואחד גישמאק!!

השלב הכי כייף בליל הסדר זה שכבר אין לך כוח למצות,עבד ה'.

ואז אתה אוכל את זה כמו איזה בן 70... (לא שח"ו אני מזלזל בהם)

השלב הזה מגיע אצלי אחרי רבע מצה.קולמוס הנפש.

במוציא מצה.

לא רואה סמיילים בכותרות, אם זה יועד אליי..קולמוס הנפש.


גזר ותפוחי אדמה כולם מקלפים לא רק בפסחמתנחל בראבק


אבל לא שתי שקים ביום... (מכל אחדקולמוס הנפש.


אהה באמת?מתנחל בראבק


אנחנו לא בית רגיל. יש פה אורחים רוב הזמן..קולמוס הנפש.

בית חב''ד..

וגם אוכלים רק מצה שמורה עבודת יד,לראות בטוב
לא אוכלים מצות מכונה..
לא חשבתי לכתוב גם את זה.קולמוס הנפש.

כמובן, רק שמורה משעת קצירה, עבודת יד.

חבדניק!!! יאווו איך מזהים!!הכול לטובה!

חחח 

יאוו איזה צוחקים החבדניקים כול החיים צוחקים עליהם  בבית חח

לא בקטע לא יפה אלא בקטע פושט שזה מצחיק  וחמוד 

אחשלי אמר כזה יאוו אוסר גם לשתות מיים כי בצינור של המיים חח יאוו קטעים אתיכם החב"דניקים

היי גם אני חבדניק איך קוראים לךפלאזמה 13

///עבד ה'.

גם אנחנו לא אוכלים כלים מגעילים<צ>

דתיה לאומיהאחת שרוצה טוב

לא אוכלים קטניות, לא אוכלים בדץ בית יוסף (במהלך השנה כן), כן אוכלים שרויה.

דתיה לאומית אשכנזייה- אז בלי קטניות.חושבת בקופסא
עבר עריכה על ידי חושבת בקופסא בתאריך י"ח בניסן תשפ"א 15:12

אבל אנחנו יוצאי רוסיה אז הרבה מהאוכל שלנו כולל מיונז, שהוא קטניות.

לפני כמה שנים אמא שלי מצאה איזו אספקה סודית של מיונז ללא קטניות, ותמיד היא קונה בכמויות כדי לחלוק עם כל מי שמוכן לקנות ממנה את את המוצר הנדיר הזה.

אז לפני פסח (ובמהלכו) אנחנו לא רק מנקים לפסח, אנחנו הולכים בשליחות להביא מיונז ללא קטניות לכל מי שמעוניין.

 

(עדיין יש לנו משהו כמו 3 קופסאות מיותרות, אז מי שמעוניין שייצור קשר, עולה 22 שקל ליחידה )

 

אין לנו ממש חומרות מיוחדות לפסח.

דתי לאומי לא אוכל קטניות אוכל לפתיתמתנחל בראבק


אה, שכחתי, הזכירו ליקולמוס הנפש.

 

אוכלים רק בבית, וממה שהכינו בבית, גם לא אצל הרב הכי גדול. רק מהבית.

יואו בדיוק היום נתקלתי לראשונה במושג הזהחושבת בקופסא

הייתי במכולת וחיפשתי גלידה ללא קטניות, 

היה כתוב על כמה מהקופסאות "כשר לפסח מכיל לפתית" ואפילו שאלתי את המוכר מה זה לפתית (איך קוראים זה? לָפַתִית? משהו אחר?)

בסוף לקחתי משהו בלי התווית המוזרה הזאת.

ובבית אמא שלי אמרה שזה משהו שיש מחלוקת אם הוא קטניות או לא ואנחנו נוהגים שלא.

 

עדיין לא ענה לי על השאלה-מזה? מה זה עושה בגלידה? איך קוראים את המילה הזאת?

לפתית זה שמן קנולהמתנחל בראבק


אז מה שמן קנולה עושה בגלידה?חושבת בקופסא


ליפתית (פ בשווא).שחר אורן


לָפְתִית?חושבת בקופסא


לא, הל' בחיריק.שחר אורן


אז לִפְתִית?חושבת בקופסא


אני ספרדייה,לראות בטוב

אנחנו אוכלים כמעט כל מה שכשר לפסח,
קטניות, שרויה...

אבל מצה עשירה אנחנו לא אוכלים.
(בכללי גם מה שהוא כשר לפסח אבל לא בד"ץ כמובן שלא אוכלים)

אממ ואורז זה דיי מסובך (למי יש כח לברור שלוש פעמים?!)
אז יש חלק דברים שנמנעים אבל לא בגלל שאסור אלא בגלל שזה מצריך יותר מידי עבודה בבירור שלהם...
כל הקטניות או רק ירוקות או לי אורז או שומשום וכו' וכו'?מתנחל בראבק


חח עכשיו ערכתי...לראות בטוב
אורז וכו' אנחנו לא אוכלים..
אבל בעיקרון מותר, פשוט צריך לברור אותם לפחות שלוש פעמים...

התכוונתי בעיקר לירקות, ולמוצרים הכשרים לפסח בד"ץ שכתוב עליהם "לאוכלי קטניות בלבד"..
//ב"ש

אני דתיה לאומית

תמנייה

מותרר לנוו כמעט הכלל

אני אשכנזיה דתיה לאומיההכול לטובה!

איך זה נשמע חח

לא אוכלת קטניות וכן לפתית ואין על פסח!! בגלל החרוסות יאוו זה אהבה!!

ותופח אדמה בכללי אוכלים תמיד לא משנה מתי אצלנו בבית זה מאכל שיש תמיד ותמיד אז ככה שלא מריגש לי כול כך שונה

חוץ מזה שכול הזמן רעבים כול הזמן!

כי וואלה מצה לא משיבעה וואלה לחם משביעה!

ברוך שעשני ממוצא תימני ואני לא יודעתשירה 333

לאיזה מגזר לשייך את עצמי...אני יהודיה שמשתדלת לעשות רצון ה' לא מחפשת הגדרה נוספת

אצלנו אוכלים שרויה, קטניות, וכדומה... אצלינו נהוג שבפסח לא אוכלים חמץ וכמובן בוררים טוב טוב את הקטניות. זה הכל....

אסור לי שרויה קטניות ועוד מלאלא דברים😏😏אודך☺
בקיצור.... לגווע ברעב..שושיאדיתאחרונה

או לאכול צ'יפס עם פירה ותפוחי אדמה....

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך