לסיים חת''ת.. בקטנה
אחרי זה רמב''ם שלוש פרקים.. יש לי השלמות מטורפות.. אבל אין כזה דבר.. השנה אני מסיים את הרמב''ם ויהי מה..
ועכשיו גם סוטה.. אוף. שכחתי אתמול, אז אני כבר בהשלמה..
לסיים חת''ת.. בקטנה
אחרי זה רמב''ם שלוש פרקים.. יש לי השלמות מטורפות.. אבל אין כזה דבר.. השנה אני מסיים את הרמב''ם ויהי מה..
ועכשיו גם סוטה.. אוף. שכחתי אתמול, אז אני כבר בהשלמה..
כי אני לא חבדניקית...
אבל לכל מגזר יש את הרווחים שלו 
ומעצבן אותי שיש כזה שם של מסכת...
כאילו... למה אין מסכת "נזיר, ממזר, סוטה" לא יודעת... מתנצלת על הביטויים, זה פשוט קצת צורם לי ומתסכל, כי תכלס, אם ככה גדולי עולם החליטו שקוראים לזה, אז אין לי אפילו הישג להרהר או לערער על זה... אבל סתם, שאלית\פריקית.
למה, מה הבעיה בשם הזה...?
ולא הבנתי מה המשפט: "למה אין מסכת נזיר, ממזר, סוטה" אומר...
ואכן, אין לערער על זה אבל את יכולה לשאול כדי להבין...
ובאופן כללי בעברית אין ביטויים "גסים" וכל הקללות באות משפות אחרות...
ויש גמרות מפורשות על זה, לדוגמא פסחים דף ג' עמוד א':
"דאמר ר' יהושע בן לוי לעולם אל יוציא אדם דבר מגונה מפיו שהרי עקם הכתוב שמונה אותיות ולא הוציא דבר מגונה מפיו שנאמר (בראשית ז, ח) מן הבהמה הטהורה ומן הבהמה אשר איננה טהורה"
המילה "סוטה" היא שם של פרשייה בתורה, פרשייה שעוסקת במקרה מסויים שהוא חלק מהחיים שלנו וצריך גם לעסוק בו.
מקווה שעזרתי ואם עדיין לא מובן אשמח לנסות לעזור במה שאוכל...
מצויין, כל הכבוד...
ורק מוסיף משהו קטן, הביטוי "סוטה" איננו ביטוי גס מעיקרו, שכן משמעו הוא "לסטות מדרך הישר" ורק כשזה בא במובן של סטייה במקרה ספציפי, זה מקבל משמעות "גסה" אך המילה עצמה ומשמעותה איננה גסה כלל.
אולי זה יספק אותך...
הרב יגאל לוינשטיין שקרא לסוטים סוטים 
על מי הוא אמר "סוטים"?
ושוב, אמרתי, כאשר מתכוונים למציאות מסויימת זה אכן עשוי להיות גנאי לאותו אדם, אך מה שבאתי לומר שעצם המילה היא אינה "גסה" במשמעותה, וכמוה כל המילים בעברית, שהם אינן גסות במשמעותן הפשוטה.
כמובן, בעולם יש מציאויות לא טובות, ואז באופן טבעי כשאתה מתאר את המציאות הזאת ההקשר הוא הקשר "גס", אך מקורן של המילים אינו גס...
לעומת זאת, בשפות אחרות יש מלא מילים לקללות...
ואולי אפשר לומר שהסיבה הפשוטה היא שהעברית בנויה על משקלים, ועל כן, משום כך, לא יהיה משקל מיוחד לקללות...
טוב, לא משנה....
הוא אמר על להט"בים




בקצרה שבקצרה שבקצרה.. כי אין לי כח כרגע להאריך, רק בנוגע למעשה בפועל.. (לא מאיפה התקנה, למה ואיך וכו'..)
חת''ת ר''ת - חומש תהילים תניא.
החומש מחולק הרי לימים? כל יום אומרים ולומדים את הפסוקים של אותו יום+ רש''י, וכך מסיימים את התורה בכל שנה.
התהילים מחולק לימי החודש, בכל יום אומרים את שיעור הפרקים של אותו היום, וכך מסיימים את התהילים בכל חודש.
התניא, ספר היסוד של חסידות חב''ד, מחולק אף הוא לחלקים לפי ימות השנה, ולומדים אותו בכל יום, וכך מסיימים בכל שנה את כל התניא.
נוהגים גם ללמוד את לוח היום יום. להסבר= לוח היום יום – חב"דפדיה
רמב''ם, תקנת הרמב''ם, תקנה של הרבי מה''מ שליט''א, שבה יש שלוש 'דרגות'
לנשים וילדים בעיקר, ספר המצוות, מחולק לימות השנה, כך שעד סוף השנה מסיימים את ספר המצוות.
דרגה מעל, לימוד פרק אחד ליום, בי''ד החזקה, כך שבמשך 3 שנים מסיימים את היד החזקה.
דרגה מעל, לימוד שלושה פרקים ליום, שכך מסיימים את הרמב''ם במשך שנה אחת..
וכעת גם מסכת סוטה, כנ''ל, לא מסביר מה מי מו. כי אין לי כח כרגע.
הוראה של הרבי, ללמוד את מסכת סוטה, דף גמרא אחד כנגד כל יום של ספירת העומר, עד שבסוף ספירת העומר מסיימים את מסכת סוטה.
ובאמת כולם עושים זאת?
ובכלל גם לומדים ספרי מוסר חוץ מתניא? כיאלו למשל מסילת ישירים
בכללי לומדים עוד חוץ מזה?
אבל באמת כול הכבוד!!!
א: משתדלים, קשה מאד, אבל בעז''ה.. כמו שכתבתי להלן, אני בפיגור של דף אחד בסוטה, ובהשלמות מטורפות ברמב''ם.. אבל אני הולך לסיים השנה את הרמב''ם לא משנה מה יקרה.. בעזרת ה' כמובן...
ב: ספר התניא, אינו ספר מוסר כלל וכלל.. זאת ממש לא ההגדרה שלו, אם השאלה הייתה האם לומדים ספרי מוסר בחב''ד, זו שאלה אחרת, אני לא יודע מה ''לומדים בחב''ד''.. אני יודע מה אני לומד..
ג: לא הבנתי כ''כ, מה זאת אומרת ''לומדים עוד חוץ מזה''?
ברור, מה חשבת, שלא לומדים עוד כלום חוץ מזה? לא ממש הבנתי את השאלה..
אבל באמת השאלה אתה לומד ספרי מוסר? זה מוקבל בחב"ד?
שוב, לא יודע מה ''מקובל בחב''ד'', זו הגדרה גדולה מדי בשביל להגדיר אותה.. במיוחד לילד בן 16..
אם רוצים לשאול מה אני לומד, חופשי..
וממתי 'האדם מחפש משמעות' הפך לספר מוסר? (אא"כ את מדברת על משהו אחר)
יוכל להיות שטיעיתי....
אבל, אם אני מבין למה כוונתך..
אין קשר בין המחבר לבין רב.
ובין ספרו לבין ספר מוסר..
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...